Nagymama a görögországi poszton felbuzdulva nekünk írta meg élete első nyilvános panaszkodását. Azt írja, hogy a budapesti Der Tour New York-ban ejtette arcra a klasszikus módszerrel: nem azt a szállást kapta, amit itthon a prospektus alapján várt és ígértek neki, tehát amiért fizetett, a pénzt mégsem akarják visszaadni. A mi szívünk elszorult, ahogy a karakán nagymama élményeit olvastuk, kétségtelenül kedvenc mondatunk volt, a "nem is gondoltunk semmi rosszra, de ahogy az kinézett, egy magára adó magyar vagy más nemzetiségű disznó sem költözött volna be." Átvert ügyfélségen kívül is szívünk csücskei a nagymamák, úgyhogy szátokra vigyázni.
Olvastam a görögországi cikket, feháborító hogy egyes utazási irodák mit nem engednek meg maguknak. Én is hasonló cipőben járok, három és fél hónapja hadakozom a budapesti Der Tours Váci úti irodájával egy náluk befizett, de igénybe nem vett szolgáltatás dijának visszafizetéséért.
2009. június 13-án a családommal együtt elutaztunk New York-ba. A szálláshelyre, a Hotel Pennsylvánia-ba érve a recepción megkaptuk a szobákat. Felmenve a szobába megdöbbentő kép fogadott: ágynemű nem volt, világítás egy droton lógó izzó (vagy 25-ös), törülköző sehol, takarítva talán az elmúlt évtiedben volt. Megnéztük a lányom szobáját, ugyanaz annyi különbséggel, hogy egy szekrény a szoba közepén volt. Vissza a recepcióra, kérünk másik szobát. Válasz: nincs másik szoba. Jó, akkor elmegyünk egy másik szállodába. Oké volt a válasz, egy órát adtak hogy a családom többi tagja megvárjon, míg másik szobát intézek. Találtam is a 42. utcában, a Hotel Rooseveltben, úgyhogy még egyszer ki kellett fizetni a szállodaköltséget, 2002 USD-t.Azonnal értesítettem telefonon az irodát, hogy jártunk. Előzőleg interneten megnéztük a fenti szállodai szobákat, még itthon nagyon jól néztek ki, nem is gondoltunk semmi rosszra, de ahogy az kinézett, egy magára adó magyar vagy más nemzetiségü disznó sem költözött volna be.
Hazaérvén személyesen reklamáltam, közölték velem adjam be írásban a panaszomat, amit meg is tettem. Megküldtem a bankbizonylatot, a szállodaszámlát és kértem, hogy a náluk előre befizetett 175 EUR-t az iroda a költségei levonása után utalja vissza a bankszámlámra, mivel a szolgáltatást nem vettük igénybe.50 nap múlva telefonáltam, hogy mi van az ügyemmel, azt mondták türelem, utána kell nézni nem e rokonoknál aludtunk és igy akarjuk a pénzt vissza. Erre a pimaszságra nem tudtam mit mondani, sirva fakadtam. Tisztes nagymamakort kellett megérnem, hogy ezt megkapjam, pedig csak a saját pénzemet kértem vissza.
Azóta eltelt 117 nap, se kép se hang. Meddig lehet ilyen dolgokat csinálni felelősség nélkül? Egy biztos: elég sokat utazom, még így nem jártam, de hogy evvel a társulattal soha többet az biztos. Minden ismerősömnek elmondtam, nehogy ehhez a társasághoz menjenek, ha nem akarnak ilyen vagy hasonló helyzetbe kerülni.
Kiváncsian várom a hozzászolásokat, mert ez az első eset hogy a nyivánossághoz fordultam.
Tisztelettel:Egy nagymama
mtibee 2009.10.07. 07:38:21
Biyb 2009.10.07. 07:39:23
Taurusz 2009.10.07. 07:47:32
(Így visszaolvasva nem egy egyszerű eset ez ma Magyarországon.)
Eric_Cartman 2009.10.07. 08:00:10
Rókakígyó 2009.10.07. 08:08:44
Rókakígyó 2009.10.07. 08:09:53
Secnir 2009.10.07. 08:12:25
ott a pont, ez jó megoldás :D
különvélemény 2009.10.07. 08:16:24
Ha már használja az internetet, érdemes rászánni egy kis időt, hogy utánanéz mit lehet tudni az adott szállodáról.
Leírom én hogy nézek ki egy szállást, szerintem így el lehet kerülni a kellemetlen helyzeteket.
Először is, ha tökéletes kiszolgálást szeretnék, eszembe sem jut magyar céggel szóba állni.
Én az Agodánál szoktam foglalni, ázsiai cég hibátlan panaszkezeléssel, értelmes ügyfélszolgálattal.
www.agoda.com/
Kilistázom a nekem megfelelő árú szállásokat.
Mindig elolvasom a felhasználók kommentjeit.
Megnézem hol helyezkednek el a szállodák.
Ha megvan néhány jelölt, akkor irány a maps.google.com/ és megnézem a környéket műholdfelvételen. Ez nem mindig friss, de NY-nál az szokott lenni.
Ha mégjobban leszűkítettem, akkor megnézem a szálloda honlapját, valamint rákeresek google-ben, mit írnak róla.
Sok honlapon, amik listázzák a szállodát, van felhasználói komment, azokat is elolvasom.
Ezek alapján már nagy biztonsággal ki lehet választani a megfelelő szállodát.
Így nem kell rábíznom magam egy utazási irodára.
Olcsóbban foglalok.
Mivel az Agoda nagy cég, így biztosabb a foglalásom.
Több mint 200 szálloda közül választhatok.
stb.
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.07. 08:18:52
Persze "még korrektebb" a Der Tour. Úgy látszik, hogy az utaztatási iparág továbbra is az önbedöntésen fáradozik. Még szerencse, hogy nem rekedt senki külhonban.
Layosh 2009.10.07. 08:19:41
Dr.Bio74 2009.10.07. 08:23:51
Magyar cég szóba sem jöhet? Hazaáruló! :)
Hihetetlen, hogy mit képzel magáról egy cég, akinek létfontosságú (kellene) a megelégedett ügyfél. Az lett volna az alap, hogy utána néznek AZONNAL majd pár napon belül ŐK megkeresik a kárvallottat és tájékoztatják-kártalanítják. Vajon ez is szittya őseljárási mód, vagy zsidó ügyeskedés, esetleg szimpla emberi szarság?
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.07. 08:25:24
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 08:25:26
UTAZÁSI IRODÁKAT ELFELEJTENI! Átverik, lehúzzák, palira veszik az embert, ahol csak tudják. Kivétel NINCS. Ha meg van, akkor az erősíti a szabályt, de olyat még nem láttam. Addig azonban, amíg hazánk mívelt polgárai képessé nem válnak egy a magyartól eltérő, más nyelven történő, nem makogáshoz hasonlítható kommunikációra...nos, addig virágzani fog Magyarországon az utazási irodák lehúzósdi üzletága...
702 · http://psztrnk.net 2009.10.07. 08:29:42
különvélemény 2009.10.07. 08:33:49
Mivel nem magyar szolgáltatást közvetít, így nem tekintem magam hazaárulónak. :)
Biztos van pár tisztességes magyar cég, de részemről, ha kockáztatni akarok, akkor inkább lottózok.
2009.10.07. 08:34:18
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.07. 08:37:18
Dr.Bio74 2009.10.07. 08:40:36
I'm don't speak English, sorry.
Illetve tényleg úgy beszélem, hogy a kutyám kiröhög, mert folyamatosabban képes ugatni. Attól, hogy valaki pénzt dob ki, mert másra bízza a szervezést (esküvő, kirándulás, lagzi, ingatlan adás-vétel, ingóság adás-vétel, lakberendezés,stb) még nem kell átb@szni, és szarul kezelni.
Miért van az, hogy az "elvileg" az angolt, mint vilányelvet beszélő angolok is használják az utazási iroda intézményét?
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.10.07. 08:43:40
Egy "híres ember" ott nem ajározhatná az Aldit ezek szerint.
Roltii 2009.10.07. 08:49:52
ülj le fiam, egyes. Sőt, csoportosan se menj soha, mert olyan sincs hogy csoportkedvezmény, csak csoportlehúzás... Elárulok egy titkot: az utazási irodák a jutalékot a pl a fogadó szállodától kapják a legtöbb esetben, mert megéri nekik, hogy állandóan tele legyen a szálloda, még ha picit kevesebb is a zsé. De gondolom a magad fajta egyszerű ember ezt úgyse fogja fel.
Ettől függetlenül érdemes MINDIG utána nézni, hogy mennyibe kerülne ha egyénileg mész, de én sokszor úgy jártam, hogy az lett volna a drágább. Legjobb recept: utazási irodával a szállást, az utazást pedig egyénileg, mert pl a transzfer az tényleg picit drága szokott lenni. Jah, okos ember nem általánosít.
(egyébként az is egy szolgáltatás, hogy az utazási iroda összerakja neked az utat, és neked nem kell semmit se baszakodnod vele, úgyhogy még az se meglepő, ha ez nincs ingyen...)
Még valami: természetesen csak nagy utazási irodákkal érdemes utazni, a kicsik enyhén szólva problémásak...lásd idén mennyi dőlt be már...
Roltii 2009.10.07. 08:59:12
Mindenkinek: ha hasonlóan jártok, akkor először telefon az utazási irodának, hogy mit lehet tenni, mert ha te magad mész át egy másik hotelbe mindenféle tájékoztatás nélkül, akkor vess magadra. (párom utazási irodánál van, nem titok...)
Karl Marx 2009.10.07. 08:59:12
...és nem egy nyomor tanya...hogy is van ez Nagyi?
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2009.10.07. 09:08:29
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 09:10:57
Lustaság
Nincs még egy olyan lusta ember a világon, mint az angol "közember". Talán az egy belga kivételével, de az egy másik történet. Neki az az egyszerűbb, ha kattint egyet és már meg is van szervezve az álomutazása, aztán meg duzzog az orra alatt, ha nem tetszett valami neki és 10 éven át tolja a sztorit a haveroknak a kocsmában meg a teadélutánokon. Az ilyenek teszik ki az angol népesség eléggé nagy részét. Volt szerencsém Angliában élni és megismerni ezt az embertípust. Megtalálhatóak a legaljább munkát végzőktől a legmagasabb beosztásban dolgozókig mindenütt. Ők olyanok, mint a magyarok egy része, a csöndes elégedetlenek, akik még akkor sem szólnak rá a mellettük ülőre, amikor annak a könyöke már veséjébe kanalaz, csak vágják az arcokat.
Monotonitás
Hová utaznak az angolok? A "kontinensre", szárazföldi Európába és az EU-ba - mind a három alatt többnyire Franciaországot kell érteni. Ha ugyanarra a helyre jársz már 25 éve, akkor nagy meglepetések nem érhetnek...
Igénytelenség (nem sértő felhanggal)
Bármily meglepő is, az átlag angol eléggé igénytelen, gyakorlatilag bármilyen szállással beéri. Esett már meg velem, hogy nyaraláskor kifordultam az előre lefoglalt szálláshelyről, míg a velem egy repülőn érkező angol utastársaknak még csak a szemöldökük sem húzódott fel. Nem magamat akarom fényezni, de ez igényesség kérdése. Én egy bizonyos szint alá nem szívesen süllyedek a pénzemért cserébe, ők ehhez úgy látszik másképp állnak hozzá.
Lustaság ÉS nemtörődömség
Arányait tekintve egy átlag angolnak sokkal kisebb érvágás egy nyaralás árának a kipengetése, mint magyar sorstársainak. Míg ott egy átlagos fizetés kb. 75%-ból el tud menni nyaralni - normális helyre. feltételezhetően normális körülmények között elszállásolva, stb - addig itt nem ez a helyzet.
A félreértések elkerülése végett, az átlagember alatt (sajnos) a minimálbérből, vagy ahhoz közeli összegből élőket értem. Magyarországon az ilyenek még csak nem is gondolhatnak nyaralásra, hogy mást ne is említsek.
Aztán. Illik még azt is megjegyezni, hogy Angliában van egy működőképes fogyasztóvédelem, ami teszi is a dolgát és cselekszik, ha arra van szükség, nem csak tengődik az élet és halál mezsgyéjén, mint magyar megfelelője... Angliában nem éri meg átkettyinteni az ügyfelet, mert súlyos bírságokra lehet számítani, ami az esetek többségében jóval több, mint amennyit azon nyerhetne a cég, hogy folyamatosan átejti az ügyfeleit. Vannak persze a kivételt erősítő szabályok ott is, de hát hol nincsenek...
Nincs azzal semmi baj sem, hogy úgy beszélsz csak "külföldiül", hogy a kutyád is kiröhögne. Illetve van, de ettől még nem leszel kevesebb, illetve nem érdemelsz meg szarabb szolgáltatást, mint a külföldiek, ráadásul többért, mint amennyit ők fizetnek. Biztos vannak ismerősök, családtagok, akik tudnak úgy beszélni angolul, hogy nem röhögi ki őket a kutyád, lehet kérni az ő segítségüket is a foglalásokhoz, stb...
sunyeb 2009.10.07. 09:13:55
Roltii 2009.10.07. 09:20:30
azzal mi van, hogy sokszor olcsóbb utazási irodával foglalni szállást? Erre valahogy nem válaszoltál...Azt csak halkan jegyzem meg, hogy sok helyre csak irodán keresztül foglalhatsz.
Amiről te beszélsz, az gondolom a youth hostelek vagy a nagyobb hotelek, de a kettő közötti kategóriákban viszont sokszor az utazási irodás ár a nyerő. Mi igy voltunk Spanyolországban (tudom, gazdag köcsög stb), és a neckermanos foglalási ár olcsóbb volt mint a szálloda weblapján feltüntetett ár. Vettünk repjegyeket, kimentünk, aztán a transzferrel szívtunk, mert nem volt nagy élmény vonatozni ~120 km-t minden cucca...eltudom képzelni, hogy sok ember inkább fizet ~20e pénzt hogy a reptértől elvigyék a szállodáig és később vissza. (vonat+taxi megoldás is volt fejenként 5e, így spóroltunk 2X15-t...DE, 1 nappal hamarabb kellett hazajönnünk, mert vasárnap nem volt olyan korán vonat mint ahogy a repülő indult, a későbbi járatok meg horror drágák voltak...)
Viszont 2 napra a Port Aventura belépő olcsóbb volt irodánál mint ha a helyszínen vettük volna...
Szerény javaslat: ha jól akarsz járni, akkor nézzd meg az utazási irodáknál, hogy hova akarsz menni, aztán keresd meg őket neten/telefonon/faxon kérj árat, és utána találd ki melyik az olcsóbb...meg fogsz lepődni néha, garantálom.
@Karl Marx:
ráadásul ez a szálloda éjszakánk 200 dolcsi ahogy néztem, úgyhogy Nagyi nagyon keveri az árakat valahol...
Pilgram (törölt) 2009.10.07. 09:21:28
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 09:24:02
Miről beszélsz, mit kell megszervezni? Ezt most komolyan gondolod? Egy szaros emailért a szállásadónak, egy 10 kattintásból álló internetes jegyfoglalásért és 5 darab kinyomtatott papírlapért ha te hajlandó vagy tízezreket kifizetni, akkor meg is érdemled. :-)
Neked mi az a nagy utazási iroda? Szerinted mekkora biztonságot nyújt az, hogy kicsi vagy nagy-e az utazási iroda. Csak hogy egyet említsek a "régi nagyok" közül, Jorgos... Te, mint "egyszerű" ember, az ilyeneket két nappal azután, hogy szerepeltek a hírekben, bizonyára elfelejted, szóval kár is magyarázni.
Most jöhetsz nekem akármilyen példákkal, hogy ilyen kedvezmény, meg úgy éri meg jobban a szállásadóknak, egyszer próbáld meg te magad is. Fölösleges bizonygatni itt nekem, főleg ilyen lekezelő stílusban, ahogyan azt tetted, mert kizártnak tartom, hogy meggyőzzél. Úgy végképp nem, hogy az évek során felgyülemlett tapasztalataim az ellenkezőt igazolják. Ha te nem vagy képes alkudozni az árakat illetően (igen, lehet olyat is a szállásadókkal, de erre te valószínűleg nem jöttél még rá), akkor az a te problémád. No de az olyan "egyszerű emberek", mint amilyen te is vagy drága barátom, ezt úgyse értik meg, szóval hozd csak ide az ellenőrző füzetedet, hadd írom be azt az egyest...
Calogero 2009.10.07. 09:25:45
detto, szerintem csak így érdemes. Én mondjuk a venerét és a booking-ot használom, de ahány helyen csak lehet, utánaolvasok a szállodának, megnézem a környéket a googlearthen és még véletlenül sem állok szóba utazási irodákkal, mert semmi olyat nem tudnak, amit én ne tudnék magamnak elintézni
R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.07. 09:28:37
Roltii 2009.10.07. 09:30:38
szövegértés: egyes. Azt írtam, hogy sokszor megéri. Nem mindig, de sokszor. Semmi mást nem írtam le. BTW sokszor nem lehet kattintással meg emailezgetéssel, csak úgy mondom, de te biztos jobban tudod ezt is!
Menj és alkudozz a szállodákkal te csóró barom. Hova jársz te nyaralni kis családoddal? Megnézem ahogy alkudozol egy 4 csillagos szállodában...
Te is az a fajta családfő vagy, aki azt hiszi, hogy mindent olyan kurva jól tud, csak ő lehet az isten, és ennyi élettapasztalat után, újat már nem tanulhat. Tévedsz, de leszarom, te jársz rosszabbul. A szomorú az, hogy a családodat is szopatod te szerencsétlen.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 09:35:36
Nem említettem meg az olcsóságot, mert saját tapasztalataimból kiindulva, ez nem így van. Akkor most miről is beszélsz?
Ami azt illeti, youth hostelben még életemben nem voltam, nem is kívánkozok és soha nem is kívánkoztam oda. Ellenben elég sokfelé jártam már a világban, megfordultam 3-tól 5 csillagosig minden féle és fajta szállodában, panzióban, apartmanban, stb, sőt, egyszer még kempingezni is voltunk, de nem tetszett.
Ami a transzfert illeti... Az a pénz, amit meg szoktam spórolni az utazási irodák árrésén és azon, hogy képes vagyok alkudozni, többé-kevésbé fedezi egy heti autó/motor/quad bérlésének az árát, ergo nem volt még szerencsém ilyenhez. Mondjuk az már alapból sokat mond, hogy 100-akárhány kilométert kell utazni egy üdülőhelyre transzfer néven...??? Romániában volt ez vagy Albániában? Most hirtelen nem tudok olyan turistacélpontra gondolni, ahová repülővel megy az ember és utána még 100+ km-t kell, hogy utazzon a célig, hacsak nem a Loire-völgyben nyaraltál.
Ami az utolsó mondatodban felvetett javaslatodat illeti: képzeld, pontosan úgy szoktam csinálni. Ha már megvan a célpont, átnyálazok egy-két weboldalt, csak hogy tudjam, mi az az ár, ami ALÁ kell belőni a dolgot. Fentebb már említettem, hogy mire szoktam költeni a különbözetet, szóval legközelebb te próbálkozz más megközelítéssel szerintem. ;-)
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 09:40:35
Isten állatkertje hatalmas nagy, csak hát sajnos alacsony a kerítése. :-)
Látom, hogy kifogytál az érvekből és sikerült elérkeznünk a szokásos színvonalra: ha nem segítenek az érvek, akkor hajrá, sértegessünk, az biztosan működni fog!!
Most nem kezdem el sorolgatni, hogy merrefelé jártam már csóró baromként, de biztosan visszaírnál valami jó epéset a lista láttán, puszta irigységből. No de hát aki olyan kőgazdag, hogy Spanyolországba jár nyaralni... Öcsém, biztosan sokba került! Énisénis! :-)
Írtam már, hogy jöhetsz nekem az okosságaiddal, sőt, most már a sértegetéseiddel is nyugodtan. Te azt hiszed, amit hiszel (vagy akarsz hinni) én meg azt _tudom_, amit. Szíved joga majomnak lenni (mint ahogyan azt itt bizonyítod is), én nem szólok bele. Sok szerencsét hozzá! ;-)
effective 2009.10.07. 09:40:40
Roltii 2009.10.07. 09:42:51
mondom,hogy szövegértés egyes, leírtam, hogy Spanyolország, megemlítettem Port Aventurát is, így kitalálhattad volna a környéket...de nem sikerült...ezért elárulom: Salou/Costa Dorada. Ez Barcelona alatt 120 kilométerre van, és a BCN a legközelebbi reptér, ahová megy Spanyolországnál keletebbről gép.
Egyébként van még a Loire völgyén kívűl is olyan terület, ahová sokat kell utazni a reptérről, de ezt hagyjuk, mert úgyis jobban tudod...
Nem utazási irodában dolgozok, nem bírnám az olyan idióta ügyfeleket pl mint te. Viszont a párom (mint már írtam) utazási irodánál van, és néha még beszélgetni is szoktunk erről...képzeld:D Azért neki már csak elhiszem, hogy hogyan is működik a jutalékosdi. Mellesleg én is sokfelé jártam már (jöhet a köpködés) úgyhogy van tapasztalatom.
Roltii 2009.10.07. 09:44:35
"Írtam már, hogy jöhetsz nekem az okosságaiddal, sőt, most már a sértegetéseiddel is nyugodtan. Te azt hiszed, amit hiszel (vagy akarsz hinni) én meg azt _tudom_, amit. Szíved joga majomnak lenni (mint ahogyan azt itt bizonyítod is), én nem szólok bele. Sok szerencsét hozzá! ;-)"
Egész jól ráéreztem milyen ember vagy:D
", de biztosan visszaírnál valami jó epéset a lista láttán, puszta irigységből. "
Biztos ezt tenném:D
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.07. 09:45:03
Még 4-5 évvel ezelőtt Erdélybe el tudtunk menni sokan, persze az igényszintet megfelelően beállítva, de amióta viszont lemaradtunk Romániától gazdaságilag és politikailag egyaránt, azóta örülünk, ha a gyerekek eljutnak egy-egy "ingyenes" vagy támogatott táborba.
effective 2009.10.07. 09:49:48
fake nathanp made in kínai · http://tarda2.blog.hu 2009.10.07. 09:50:39
Mylady 2009.10.07. 09:52:19
Miért? Mert olcsóbb volt és biztonságot adott nekem a hozzáértésük.
Körülnéztem a neten, kiválasztottam egy megfelelőnek tűnő szállodát (=jó helyen van és olcsó), rákerestem a google-n és kidobott egy kis utazási irodát, ahol a szálloda honlapján szereplőnél kedvezőbb árak voltak.
Befáradtam hozzájuk, nagyon kedvesek voltak és nagyon megnyugtattak, mert hogy őszinte legyek, eléggé féltem (ismeretlen hely, ismeretlen nyelv), hogy rosszat választok.
Szóval én tökéletesen elégedett voltam velük, és minden úgy volt, ahogy előre mondták.
Annyira, hogy ideírom:
www.jonapotkrakko.hu/
kriszur 2009.10.07. 09:53:53
Tökéletesen igazad van!
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 09:54:18
Én nem szövegértésből adok neked egyest, egyszerűen alkalmatlan vagy az interneten történő kommunikálásra. Agresszív bunkó, paraszt vagy (habár téged a parasztokkal egy kalap alá venni sértő lehet a valódi parasztok számára, ők tisztelettudó emberek ugyebár, nem sértegetik a másikat hasraütés alapon), aki osztja itt az észt (már ha lenne mi(ből)t) és szarik arra, hogy másnak más tapasztalatai/véleménye is lehet. Csak hogy egy pillanatra lealacsonyodjak a te értelmi színvonaladra: ha te szarsz rám, én is rád. Egyenesen a szádba bele, de előtte kérlek mossál fogat jó alaposan. Az ilyen tapló mint te, mást nem is érdemel. Most lehet osztani az észt, ráérek. :-)
Kobe 2009.10.07. 10:00:34
szvsz ha 2000 dollárt röhögve leszurkoltak az új szállásért, akkor annyi eszük lehetett volna már, hogy a teljes utat maguknak szervezik. Pénz úgy tűnik van/volt rá, még tartalékba is, akkor mi baj lehetett volna, amit nem lehet megoldani ?
Mellesleg csak nekem fura, hogy egy utazási iroda, amerikai útra befizetett összeget euróban kér el ?
anarch 2009.10.07. 10:00:49
Utazási irodát eddig még nem vettem igénybe életemben, de bisztoss jó munkásemberek is vannak köztük.
betépett felhasználó 2009.10.07. 10:02:21
amugy a
"a magára adó magyar vagy más nemzetiségü disznó" gyöngyszem egy paradoxon, mint olyan.
A magyar diszno SOHA nem ad magara!!
eztnetssekelfelejteni.
kriszur 2009.10.07. 10:04:28
Vannak tömegutak -illetve esetleg egy-két akciós út-, ahol talán érdemes utazási irodával menni. Azonban nekem az a tapasztalatom, hogy általában sokkal olcsóbban jön ki az ember, ha maga szervezi meg az egészet, emellett meg van az a szabadsága, hogy maga állítsa össze saját szája íze szerint a programokat. A legnagyobb lehúzások a tengerentúli utazásokra vannak, ott jó pár százezret megtakarít az ember, ha maga szervezi az utat.
Én speciel nem megyek utazási irodával, eddig még nem csesztem rá. Se anyagilag, se minőségileg.
Ha az ember használja a fejét, plusz rászán egy kis időt, akkor szinte kivétel nélkül jól jár.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 10:05:04
Mondjuk ott is vannak "rafkós" székelyek, de a legtöbb ember talpig becsületes. Nem egyszer jártam már Erdélyben, legutóbb tavaly télen Ivóban, Udvarhely mellett és őszintén mondom, hogy soha panaszom még nem volt egyik szálláshelyre sem, nem úgy, mint a tömeg-turisztikai helyeken. Egyszerűek, de mind tiszta, szép és rendben van tartva. No de az ilyet nem tudják értékelni a gazdag, fukszos "köcsögök", akik "spanyolba" járnak. :-)
Az igaz, hogy az utóbbi években felmentek az árak Erdélyben, mondjuk szerintem ennek talán az az oka, hogy a minőség is fényéveket változott. Lásd pl. ahol mi is jártunk: www.szekelyfoldiinfo.ro/Menu/Szallashelyek/Kulcsoshazak/Szoposzsolt.html
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 10:06:19
kriszur 2009.10.07. 10:10:11
Már megint ez a magyar pitiánerség és irigység. Semmi közöd hozzá, hogy valakinek mennyi pénze van, ameddig nem lopja.
2000$ nem egy eget verő összeg egy család részére.
Az emberek egy része megszokta, hogy nem ő áll neki szervezni az utat, hanem rábízza egy "profira". Ez sajnos sokszor visszaüt. Nem feltétlenül kell elvárni egy nyugdíjas házaspártól, hogy maga szervezze össze az útját.
Speciel én soha nem megyek utazási irodával, eddig sokkal jobban jártam.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 10:17:24
Egyébként a párod éppen olyan fantasztikusan jó lehet a szakmájában, mint azok, akik miatt nem járok (és még sokan mások) utazási irodákba, ha ilyen fantasztikus, szopóági nyaralást volt csak képesek összehozni saját magatoknak. Röhejes. Gratulálok és üzenem neki, hogy nézzen másik állás után, a szakértelmét biztosan máshol is szívesen vennék, mondjuk például BKV...?? :-)))
Igazából magasról leszarom a jutalékosdit, amire hivatkozol, mert szót sem ejtettem annak a működéséről, kevered a szezont a... khm... fa*onn(mm)al, drága jó barátom.
Szóval nem is kell ilyen idióta ügyfelekkel foglalkozni, mint amilyen én vagyok. 0 pont.
Alátámasztja állításodat (mármint hogy nem utazási irodában dolgozol, hogy BCN-ként referálsz a barcelonai repülőtérre. Okééé... :P
kriszur 2009.10.07. 10:19:21
Azért én Szopós Zsolttal vigyáznék!:D
effective 2009.10.07. 10:19:50
A másik pedig az, hogy New York-ban 175 EUR-ért azért lehet kapni normális szállást szerintem! Nem tudom hány éjszakáról volt szó, és ez a 2002 dollár is zavaró a történetben, mert sajnos ezen elmegy néhány komment. Nem lehet ekkora a különbség két szálloda között, hogy az egyikben x éjszaka 175 EUR, a másikban meg ugyanennyi 2002! Legalábbis nem valószínű, hogy meg bírnák fizetni ezt az árkülönbözetet!
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.07. 10:24:00
Odamegyek, általában van mindig üres szoba, és alkudozással jóval olcsóbban kijövök, mintha foglaltam volna. Merthogy nekik is megéri kiadni még olcsóbban is a szobát, mert különben üresen állna. Ha nincs ott hely az sem baj, mert mindig van a szomszédban hasonló minőségű szálloda, ahol balfékebbek a marketingben (pl. kevés helyen hirdetnek a neten, nem kötnek szerződést utazási irodákkal, stb.), és ott mindig van olcsóbban hely. Így gyakorlatilag ugyanott vagyok, mintha foglaltam volna, csak olcsóbban. Mondjuk néha ilyen helyeken nem tudnak angolul sem, de mutogatással még mindig megértettem magam.
kriszur 2009.10.07. 10:24:44
Az utazási irodák sokszor hatalmas árréssel dolgoznak, nem csoda, hogy a nagy utazási irodák általában lejjebb adják egy kicsinek -akinek szintén van egy haszonkulcsa-.
Az utazási irodának ki kell termelni a működési költségét -irodafenntartás, munkabérek, biztosítás stb.-, a nyeréségét, az adókat.
Speciel én ezeket a felesleges kiadásokat megtakarítom magamnak.
Azonban akik már utazási irodával utaznak, sokszor extrém többletet fizetve az utifutiknak, azok joggal várják el a megfelelő teljesítést.
Roltii 2009.10.07. 10:26:41
baszdkikám, miről beszélsz? BCN-ként azért hivatkoztam rá, mert egyszer már leírtam, hogy Barcelona, gondoltam rövíditek mint a te BTW-d, de sebaj. Mellesleg te is BCN-ként hivatkoznál rá, ha neten vetted volna a repjegyet, de úgy látom, neked csak Ivóra fussa, még ahhoz is hülye vagy, hogy felmenj a Madarasi menedékházba gyalog/traktorral ahogy jólesik. Meglepődnél, ha tudnád, hogy hányszor jártam ott, de sebaj.
"Egyébként a párod éppen olyan fantasztikusan jó lehet a szakmájában, "
mi a faszt kell fikáznod a páromat? megbaszom anyádat a ravatalon te pöcs.
"kevered a szezont a... khm... fa*onn(mm)al, drága jó barátom."
és ezek után meg utazási irodában dolgozom? esetleg gondolkozz egy kicsit, saját magadat hazudtolod meg egymás után, de nem baj ez sem...
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 10:28:00
Amúgy meg ja, a név az adhat némi okot a fenntartásokra, de nem kell tőle félni. Barátságos egy ürge, ingyen programokat szervez a szállóvendégeknek, kürtöskalács sütés (ahol annyit eszel, amennyi jólesi és nem csak mutatóba készül), néptánc, túrák, stb... egy fillért sem kér ezekért cserébe. Bezzeg egy magyar szálláshelyen még azért is különdíjat számláznak, ha fingik egyet az ember. :)
kriszur 2009.10.07. 10:28:15
Ezen én is gondolkoztam, lehet, hogy a hölgy elütötte, de az is lehetséges, hogy előfoglalási díjat fizetett, a többit pedig a szálloda elhagyásánál rendezte volna. Erre még nem jöttem rá én se, pedig kurva okos vagyok!:D
Koky_ 2009.10.07. 10:28:31
céerem 2009.10.07. 10:31:47
Megnéztem az utazási iroda honlapját, elég jó és az említett hotel szobájáról is biztató fotó van fent. Érdekes...
Bár én sosem bíztam ilyen sufni irodákban, csak a nagyobb nevűekben.
kriszur 2009.10.07. 10:31:57
Hát, állítólag már van némi javulás trágya kis hazánkban is a szállásadók esetében, talán egyesek kezdenek rájönni, hogy a jó szolgáltatásnál nincs jobb reklám.
Az az igazság, hogy nem járok Mo-n nyaralni, utazni, azt a pénzt inkább külföldön költöm el.
Roltii 2009.10.07. 10:32:51
ebben igazad van, ezt pedig a jutalékból termelik ki. A jutalékot pedig a vendéglátótól kapják, az ő árréséből jön le, nem pedig az utasnak drágább így. Ráadásul egy utazási iroda alacsonyabb áron kaphat meg egy szobát, mert mondjuk kivesz 200-at 3 hónapra, és arra már igencsak jutányos kedvezményt ad a vendéglátó.
Természetesen vannak olyan irodák, akik a hatalmas haszonra hajtanak, átbaszás és hasonlók, de nem ez alapján kéne megítéleni az egészet, mert mindenhol vannak ilyenek, és vannak korrektek is. Ha valaki sokáig a piacon akar maradni, akkor a lehúzosdi nem opció, hiszen elég hamar elterjed róluk hogy mi a helyzet.
Azt már nem is mondom, hogy megkéne különböztetni az utazásszervezőket az utazásközvetitőktől...
kriszur 2009.10.07. 10:36:54
A nagyobb nevűek meg jobbára kurva drágák, spec. csináltam egy-két tengerentúli kalkulációt, több százezres árréssel dolgoznak. Emellett a nagy utazási irodákra is sok a panasz, árfolyamkülönbség felszámlázása, nem megfelelő teljesítés stb..
Szerintem az a legjobb, ha magad szervezed, például a leírtak alapján : "különvélemény 2009.10.07. 08:16:24".
céerem 2009.10.07. 10:40:53
kriszur 2009.10.07. 10:41:11
Én nem ezt tapasztaltam, eddig mindig jóval olcsóbban kihoztam magamnak az utazási irodákénál. Lehet a neten foglalni szállodát -szálloda saját oldalán-, akár jelentősebb nemzetközi oldalakon is, ahol egész tűrhető áron vannak szállások. Amúgy mostanában a szállodák folyamatosan akcióznak, az ember relatíve olcsón talál szállást világszerte.
kriszur 2009.10.07. 10:44:31
Hogy a picsbe ne jutnék haza, ha a jegyet nem valami gagyi irodánál rendelem meg?:)
Vagy arra gondolsz, hogy a kannibálok és helyi maffia kizárólag azokra vadászik, akik nem glóbuszneckermann konstelláció alatt utaznak?:)
kriszur 2009.10.07. 10:46:20
Viszont a fakultatív kirándulások jó nagy átbaszások az utazási irodáknál az esetek többségében, sokkal jobban jár az ember, ha a helyszínen megy egy helyi utazási iroda szervezésében féláron, esetleg tömegközlekedéssel vagy bérelt autóval -ha többen vannak, illetve lehetséges odajutni autóval-.
Roltii 2009.10.07. 10:47:45
Gondolom erősen attól függ, hogy hova mész. Tényleg csak saját példát tudok mondani, hogy nekünk olcsóbb a Neckermanon át foglalni mint a szállodánál direktbe és olcsóbb volt a 2 napos belépő is a vidámparkba (mindenkinek tudom ajánlani azt parkot, nagyon durva:D).
Síelni is mindig olcsóbb volt szervezett úttal menni (egyetem/főiskolákokon hirdetett utak Franciaországba apartmanba) mintha saját magunk próbálkozunk. Ez alól Chopok(Szlovákia) kivétel volt, oda olcsóbb volt letelefonálni az egészet. Egyébként a repjegy is sokszor olcsóbb a charterekkel és jobb időpontokban van, mint a fapadosokkal vagy akár a normál légitársaságokkal. Pl kevés fapados megy ilyen-olyan szigetekre...
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 10:47:53
Ha nem tűnt volna fel az idézőjel a "btw" körül, akkor nézd meg mégegyszer, ott van. És utána - mivel te olyan jó szövegértő vagy, feltételezem, hogy következtetéseket is le tudsz vonni - próbálj meg rájönni, hogy milyen indokkal volt idézőjelben (segítség: kinek a kommentjére válaszoltam, további segítség: szótár-->cinikus) és hogy persze ki is használta azt a fránya btw-t (segítség: kinek a kommentjére válaszoltam). :-)
Te most komolyan élvezed, ha aláznak? Mert igazából azzal a sok baromsággal, amit összehordasz itt, saját magadat alázod, de azt nagyon. Na jó, engem igazából jól elszórakoztatsz, de ezt most hagyjuk, a jóból is megárt a sok. :-)
"mi a faszt kell fikáznod a páromat? megbaszom anyádat a ravatalon te pöcs."
De kemény itt valaki... szanalmas.hu valaki? Mellesleg megkérdeztem édesanyámat és ő azt mondta, hogy nem tervezi még a ravatalra történő felfekvést és hát sajnos olyan genetikai selejtekkel sem kíván nemi kapcsolatra lépni, mint amilyen például te magad is vagy. :-)
"és ezek után meg utazási irodában dolgozom? esetleg gondolkozz egy kicsit, saját magadat hazudtolod meg egymás után, de nem baj ez sem..."
Amúgy te magad érted, hogy miről hadoválsz itt össze és vissza? Mert én nem nagyon... Biztosan én vagyok műveletlen és te a művelt, megint csak az én hibám a fene vigye!
"de úgy látom, neked csak Ivóra fussa, még ahhoz is hülye vagy, hogy felmenj a Madarasi menedékházba gyalog/traktorral ahogy jólesik."
Hát ha valaki ne adj' Isten szemedre vetné azt, hogy "gazdag köcsög" a spanyol nyaralásod miatt, akkor teljesen jogosan tenné, mert szemlátomást te abba az állatfajtába tartozol, aki abban a hitben él, hogy attól tényleg gazdagnak hiszik majd az emberek, hogy életében egyszer eljutott Spanyolországba. Lásd fent idézett szösszenetedet, tekintve hogy lenézed azokat, akik nem "spanyolba" járnak...
Csak hogy tudd, nem csak Ivóra telik, viszont a családom Udvarhely környékéről származik és szívesen járok oda. Azt nem tudom, hogy te hányszor voltál már fent a Madarason, isten ments a Kelemenen esetleg, de abban biztos vagyok, hogy ha életed hátralévő részében minden hónapban felmennél egyszer, akkor se érnél utol a számok tekintetében, ugyanis egész gyerekkoromat ott töltöttem, okoska. :-) Bizony, annyit nyaraltam ott a rokonoknál ifjú koromban, hogy még románul is sikerült megtanulnom, habár az évek során már kopott a nyelvtudásom nem is kicsit. Szóval mielőtt elkezded verni a nyáladat hogy te mekkora naaaaaaaagy utazó vagy, jusson eszedbe, hogy rajtad kívül más emberek is léteznek a világon.
Komolyan mondom, kezdem magam meggyőzni arról, hogy te még arra sem vagy méltó, hogy a szanalmas.hu-ra kerülj, egy bizonyos ingerküszöb alá ők se mennek. ;-)
Roltii 2009.10.07. 10:50:27
a fakultatív programokban igazad van, de nem azokról beszéltünk. Általában rohadt drágán adják őket, viszont a helyiekkel nem árt vigyázni. Görögországban standard átbaszás a Skiathosi hajóútnál van,hogy 12 euroért hirdetik a helyiek, még a nagyobb kihelyezett irodák olyan 40 euróért. Csak a 12-esnél a kikötőben derül ki, hogy az csak a buszozás volt a kikötőig, most lehet fizetni a hajóért is és ugyanez visszafelé... Ettől függetlenül általánosságban igazad van.
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2009.10.07. 10:51:41
2009.10.07. 10:53:21
Dr Gregory House 2009.10.07. 10:53:22
2009.10.07. 10:57:34
és
@Roltii
piros lapot kaptok tiszteletlen trágár beszéd miatt, egy körből kimaradtok.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 11:03:58
"ebben igazad van, ezt pedig a jutalékból termelik ki. A jutalékot pedig a vendéglátótól kapják, az ő árréséből jön le, nem pedig az utasnak drágább így."
Igen. A vendéglátó pedig a jutalékra szánt pénzt otthon nyomtatja és nem a vendégtől kapja. Esélyes. Közgáztant tanultál-e? :-)
"Ráadásul egy utazási iroda alacsonyabb áron kaphat meg egy szobát, mert mondjuk kivesz 200-at 3 hónapra, és arra már igencsak jutányos kedvezményt ad a vendéglátó."
Mutass rá arra az utazási irodára, amelyiknek van 200 szobája Ushuaia-ban. Ha nem tudod hol van, akkor email cím mellékelése után szívesen küldök neked róla képeket, mert a magamfajta csóró Ivó mellett ilyen helyekre is eljutott már, családostul. ;-)
Nem, nem utazási irodával, hanem saját szervezésben. Nem ~9000 dollárért fejenként, hanem töredékéért. Nem youth hostelben, hanem szállodában, aminek a tulajdonosa - mint az kiderült - történetesen magyar felmenőkkel rendelkezik.
De említhetnék még egy-két helyet, ahová a magamfajta csóró prosztó eljutott, mint például Blönduós vagy éppen Fairbanks, de szerintem az olyan "egyszerű emberek", mint te, azt se tudnák, melyik országokban teremnek ezek a helyek. :-)
kriszur 2009.10.07. 11:04:53
Leírtam, hogy jobbára olcsóbb, illetve olyan helyekre, ahova mentem vagy menni akarok sokkal olcsóbb a saját szervezés, ráadásul az ember saját maga szervezi meg a programját a saját szája íze szerint.
A Neckermannak egyre rosszabb a híre, sok panasz van rájuk, Emellett szerintem általában drágák, persze lehetnek egyedi esetek.
Egyébként sokszor az ember akkor jár a legjobban, ha vesz város- vagy régiókártyát -ezeket ha az ember pofátlan:)-.
Kobe 2009.10.07. 11:04:54
Amerika meg pont az a rész, ahol felülsz repülőre, ha van della és pár modnatot tudsz angolul, az első taxis elvisz egy relatíve normális szállóba, ah elmagyarázod neki, hogy nem a Hiltonba vágsz, de csótánnyal sem aakrsz aludni. Másnap meg kimész az utcára, kérdezősködsz, hogy sightseeing, vagy veszel egy térképet amiben minden látnivaló jelölve van, és elindulsz.
Velence polgármestere mondta anno: minek a túravezető ? tessék eltévedni.
kriszur 2009.10.07. 11:07:04
lemaradt, a "meghamisíthatja" szócska.
kriszur 2009.10.07. 11:12:22
Elég olcsó félrebeszélés.
A nyugdíjas házaspár -gondolom én- valószínűleg nem feltétlenül jártas az önálló utazásszervezésben.
Emellett az szolgáltatók azért vannak, hogy előre megegyezett anyagi térítés ellenében teljesítsék az általuk szerződésben vállalt szolgáltatásokat.
Valaki lefesti otthon a konyhát, valaki festőt hív, valaki elmegy fodrászhoz, valakit az a felesége nyír. A lényeg az, ha fizet, akkor teljesítsenek. Ennyi...
Roltii 2009.10.07. 11:14:26
"Igen. A vendéglátó pedig a jutalékra szánt pénzt otthon nyomtatja és nem a vendégtől kapja. Esélyes. Közgáztant tanultál-e? :-)"
aham, tanultam. Gondolom te is. És?
"De említhetnék még egy-két helyet, ahová a magamfajta csóró prosztó eljutott, mint például Blönduós vagy éppen Fairbanks,"
és még én akarok villogni.
"Mutass rá arra az utazási irodára, amelyiknek van 200 szobája Ushuaia-ban."
no comment. Nincs értelme veled vitatkozni, mert nem érted amit mondok. Logikus, hogy ott van 200 szobája, ahova sokan mennek. Dél Argentína nem ilyen hely. Teljesen logikus, hogy Ushuaiba egy utazást nem célszerű egy magyar vagy akárcsak Európai utazási irodával, vagy bármelyik északi utazási irodával megszerveztetni. Ugyanúgy, ahogy mondjuk Antarktiszra se utazási irodával mész, mert ha igen, akkor elég csinos kis jutalékot zsebre fognak vágni a szervezésért. De pl Európai közkedvelt utazási célpontokra célszerű lehet velük menni, persze nem mindig, mint ahogy írtam is...
francia sakk 2009.10.07. 11:15:36
Pedig ez már a nagyon sokadik eset az utasátverő témában. Rendkívül egyszerű a megoldás; Az utas csak a 2/3-át fizesse előre ki a teljes árnak, és ha azt kapja ami a prospektusban volt, akkor kelljen a maradék 1/3-ot kifizetni. Azonnal kihullana az irodák férgese, és az idegenvezető kisasszony sem a barátja farkát markolászná legelöl, míg az utasok hátul bepisilnek...
ámbátor 2009.10.07. 11:20:16
www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d214197-Reviews-Hotel_Pennsylvania_New_York-New_York_City_New_York.html
Oda van írva: terrible
Egyéves Önkéntes 2009.10.07. 11:24:07
És jöjjön már végre haza!
Egy nagypapa :)
ámbátor 2009.10.07. 11:24:42
www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d99766-Reviews-The_Roosevelt_Hotel-New_York_City_New_York.html
Very good. Oda van írva. Csak elötte kell megnézni, nem utólag.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 11:26:05
Szerettél. Volna. Veled ellentétben én nem villogok, de miután "fikáztál", hogy nekem csak szutykos Ivóra telik, gondoltam megosztom veled egy-két helynek a nevét, ahol csóró baromként már jártam és szopattam vele a családomat. Feltételezem, hogy hasonló helyeken a te családod is úgy érezné, hogy szopatva van... Továbbra is fenntartom, hogy kételyeid esetén szíves és örömest küldök neked fotókat... És akkor most beszéljük meg mégegyszer, hogy ki a csóró kettőnk közül. Nem annyira a villogás, hanem inkább a miheztartás végett. Elvégre nem én voltam, aki kijelentette, hogy
"de úgy látom, neked csak Ivóra fussa"
Mondja a naaaaaagy spanyolországi világutazó. Na ezt már lehet fikázásnak venni te majom. :-)
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 11:29:09
Sárkányfűárus 2009.10.07. 11:30:06
Roltii 2009.10.07. 11:36:22
Hülyebarom, szerinted ki az aki Spanyolországgal akar villogni?! Ha villogni akartam volna, akkor Ushuaia-t - vagy mi a neve - írtam volna be...jah, az te voltál. Hoppá
ui: Ha már idézel, akkor azt kicsit ügyesebben tedd, ok?
"de úgy látom, neked csak Ivóra fussa, még ahhoz is hülye vagy, hogy felmenj a Madarasi menedékházba gyalog/traktorral ahogy jólesik"
Itt a fussa nyilvánvalóan arra vonatkozott, hogy hülye vagy, nem pedig arra, hogy nincs pénzed felmenni... Tagoljam kicsit jobban, vagy így is megérted majd egyszer?
Gobbi Hinta 2009.10.07. 11:39:45
céerem 2009.10.07. 11:40:07
kriszur 2009.10.07. 11:44:24
Visíts "kurva"!:) Ezt kérlek alásan beszoptad!:P
Jót mulatok, a "hülye voltam, de ciki belátni" hozzáállásodon!:D
Amúgy a párod telefonszámát megadhatnád -ha jó "néni"-, hátha összeszervezünk vele egy panziós kirándulást, de ne rakjon rá magas haszonkulcsot, mert jön a fogyasztóvédelem!:P
ensorcelant 2009.10.07. 11:47:11
Nem, nem dolgozom utazási irodában, leszögezném.
Utaztam már saját magam szervezésében, és utazási irodával is (nomen est omen). Mindig azért választottam az adott formát mert az volt az olcsóbb, ugyanazért a szolgáltatásért.
Ez a két jóember szépen elbeszél egymás mellett. Mostanra meg már csak a lila köd maradt.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 11:48:04
"de úgy látom, neked csak Ivóra fussa, még ahhoz is hülye vagy, hogy felmenj a Madarasi menedékházba gyalog/traktorral ahogy jólesik"
Itt a fussa nyilvánvalóan arra vonatkozott, hogy hülye vagy, nem pedig arra, hogy nincs pénzed felmenni... Tagoljam kicsit jobban, vagy így is megérted majd egyszer?
Egyre mélyebb a gödör, amit ásol magad alatt, lassan már nem fogsz levegőt se kapni. Nem tudom, hol tanultál magyarul, de a fenti kimagyarázásod nem igazán értelmezhető. Lehet, hogy "kűfődi" vagy és csak töröd a magyart, ebben az esetben természetesen megbocsájtható, hogy nem vagy képes magadat értelmesen kifejezni. Biztos a gondolataid is kuszák, kedves barátom!
Amúgy kérek bárkit, aki a fentiekben leírt módon értelmezte az idézett részt, az jelezze... Szerintem olyan - értelmes, logikusan gondolkodni tudó és a magyar nyelvet beszélő - ember nincs, aki a te általad a fentiekben vázoltakhoz hasonló értelmezésre jutott volna. Kicsit mintha ficamos lenne az agyi képességeid színvonala, de sebaj, jó hír, hogy ez mindössze csak a skizofrénia velejárója. Ismerek egy jó pszichiátert, ha kell, megadom a számát! :-)
"Hülyebarom, szerinted ki az aki Spanyolországgal akar villogni?!"
Tippelek. Te? :P
Roltii 2009.10.07. 11:51:21
???? Mikor voltam hülye és mit ciki belátni?!
"de ne rakjon rá magas haszonkulcsot, mert jön a fogyasztóvédelem!:P "
érdekes elképzeléseid vannak arról, hogy mit szabad és mit nem. Akkora haszonkulcsot rak rá, amekkorát akar, max nem tőlük fogod megvenni az utat és buknak egy ügyfelet.
www.hurra-nyaralunk.hu/
spulni 2009.10.07. 11:53:32
kriszur 2009.10.07. 11:55:59
Ön nagyon gonosz! Tisztában van Ön azzal, hogy kukacRoltii úrnak Ön most lelki törést okoz? Tisztában van Ön azzal, hogy egy lelkileg összetört kukacRoltti milyen plusz költségeket okoz a nemzetgazdaságnak? Hát kalkuláljon, a betegszabadsága miatt kieső munka -jelentős GDP-esés-, a meg nem fizetett járulékok és adók hiánya -adóháztartás súlyos romlása-, ideggyógykezelése és egyéb egészségügyi ellátás -az EP csődje is lehetséges ettől-, idegrohamai miatti rendőri intézkedések társadalmi és anyagi költségei stb.! Ön mélyíti a válságot?
kriszur 2009.10.07. 11:57:47
Roltti kezelt!
Ön félreértett kissé, de nem baj, tudjuk, hogy az Ön szellemi képességei erősen korlátozottak! Kérem a felesége elérhetőségét!
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.07. 12:02:03
További magyar hang 2009.10.07. 12:46:22
Igen, drágább, de csak annyival drágább, amennyibe mindenképpen belekerülne az utazás alatt panaszkezeléssel, problémamegoldással töltött idő és költségek, és az utazás utáni itthoni harc, pereskedés az utazási irodával.
thinker_ 2009.10.07. 12:58:46
megvesszük a repjegyet, neten lefoglaljuk a szállást, kimegyünk és jól érezük magunkat. az utazási irodák meg fulladjanak meg, mert amit ők kinálnak, azt mindenki el tudja intézni magának.
kriszur 2009.10.07. 13:10:49
A probléma a nem megfelelő, nem értékarányos teljesítéssel van ebben az ócska Moslékországban.
Kobe 2009.10.07. 13:30:25
A probléma ott kezdődik, hogy alapból nem venném igénybe olyan iparág szolgáltatásait amivel ennyi gond van. A postok harmada utazási irodás, engem már cska ez gondolkodásra késztetne.
Pl amerikában egy leleményes átverő eladott 80 ezer darab dvd-visszatekerőt a népnek, és azok kajálták is. Ez még nem jelenti azt, hogy én leszek a 80001-edik ember, aki rohan megvenni hogy átvághassák.
B@nális coitus 2009.10.07. 13:32:34
McKelek 2009.10.07. 13:36:36
ha sz*r, akkor tök mindegy, hogy rokonoknál aludtak, vagy nem.
amúgy miért is lenne értelme annak, hogy rokonokhoz megy aludni valaki és elötte kifizet egy szállodáért pénzt?
hirtelen odaköltöztek a közelbe a rokonok? :-o
Eric_Cartman 2009.10.07. 14:13:57
További magyar hang 2009.10.07. 14:37:55
www.dvdrewinder.com
Majmász Gedeon 2009.10.07. 14:44:31
Eric_Cartman 2009.10.07. 15:15:08
Rendeltem kettőt is, mert van xboxom is.
Kobe 2009.10.07. 17:48:08
morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2009.10.07. 18:58:43
Remek, akkor nem is csoda, hogy ilyen elfogulatlan, érzelemmentes hangvételű a kommented.
Lopásból jó érzés-e élni?
Roltii 2009.10.07. 19:28:38
jajah,hálistennek mindegyik túlfizeti az alkalmazottait szokás szerint...
CID 2009.10.07. 20:02:30
Hát, ez egy nagyon elmés hozzászólás.
Te miből élsz ? Vagy gazember vagy, vagy a büdös életbe nem mész New York-ba . Vagy esetleg apuci/anyuci fizeti, esetleg nyertél a lottón.
sweety 2009.10.07. 22:02:37
flea 2009.10.07. 23:52:50
Kivéve természetesen, ha írásos bizonyíték van rá, hogy a szoba alkalmatlansága miatt mentek másik hotelbe (netán az ott kapott számla is megvan, csak a nyomaték kedvéért). De a poszt alapján sajnos nem úgy tűnik, hogy ez lenne a helyzet.
Ebben az esetben a nagymamát részvéttel megértem, de az irodát hibáztatni legfeljebb abban tudom, hogy miért nem válogatták meg jobban, miféle helyeken foglalnak szobákat.
ensorcelant 2009.10.08. 12:13:58
Ha gondolod, alátámasztom idei példával.
avatartalan 2009.10.08. 14:20:33
Biyb 2009.10.08. 20:12:57
Mindenhol az a vélemény, hogy rossz, de jó az elhelyezkedése.
Az utazási iroda meg az ilyen lehúzós ajánlataival, .... (no comment)! Mert ők is látják az internetet a véleményeket a szállodáról! Ja, magyaroknak megteszi ez is.
Európán belül sokat utazom, de mindig saját magam szervezem meg az utaimat. Ezért van az internet.
www.booking.com - még nyelveket se kell beszélned, mert be lehet állítani a magyar nyelvet.
Minden országban a hotel* száma más és mást jelent.
Magyarországon is vannak olyan szállodák, hogy 5*-os, de kapásból máshol 3*-nak vagy 2* felel meg.