Tékozló Homár

Lehúzós autószerviz klasszik?

2009.10.14. 09:30 | ge | 80 komment

A lenti levél írója szerint a Porsche Buda tizennyolcszoros áron akarta megjavítani azt, amiről később kiderült, hogy el sem romlott. Ráadásnak az ingyenes átvizsgálás, plusz a kamu hiba megállapítása sem került kevésbe.

Történt, hogy a skoda fabia típusú autóm (amit azelőtt 2 hónappal vettem) rendszeresen lefulladt, ingadozott az alapjárat és erőlködött a motor. Úgy döntöttem idő híján a hozzám  legközelebbi szervizbe viszem el, ami esetemben a Porsche Buda. Le is egyeztettem az időpontot, leadtam az autót. Néhány óra múlva már csörög is a telefon. Az autóba cserélni kell az üzemanyag befecskendezőket. Ennek ára munkadíjjal együtt 270 ezer forint.

Miután a szívemhez kaptam megköszöntem a lehetőséget és leegyeztettem egy időpontot, hogy mikorra megyek vissza az autóért. Az átvételkor az ügyintéző úriember nagyon kedves volt elmagyarázta, hogy végeztek egy ”ingyenes” átvizsgálást az autón, ahol mindent rendben találtak (olajszint, fékek….). Az összeg, amit fizetnem kellett 15000Ft volt, ez a hiba megállapításának a munkadíja. Mindez még rendbe lett volna, ha kapok egy rendes dokumentumot arról, hogy mennyi ideig és konkrétan mit is csináltak az autóval (szétszedték a motort, vagy mit tudom én), de természetesen egy papír fecnit kaptam, amire kézzel föl volt firkantva, hogy ajánlják a 4 befecskendező cseréjét. Fú ez aztán a diagnosztika.

Miután vérző szívvel kifizettem a ”munkadíjat” felhívtam egy ismerőst, aki ajánlott egy igen távoli, ámde igen megbízható márkaszervizt. Ott, amikor elmeséltem, hogy mit állapítottak meg a kollégák csak szörnyülködtek illetve jó nagyot röhögtek. Otthagytam az autót. Néhány óra múlva kaptam a hívást, nincs nagy probléma másnap reggel mehetek a verdáért. A hiba a benzinszűrő cseréjével lett megoldva, ami szervizeléssel mindennel együtt 15000FT-ból megvolt úgy, hogy az autóval mentek egy órát biztosan megoldódott e a probléma. Amikor átvettem az autót megkaptam a komputeres átvizsgálás eredményeit (szerviz előtt, után). Csak annyit tettek még hozzá, hogy alig volt olaj a motorban ezt pótolták. Ennyit a Porsche Buda ”ingyenes” átvizsgálásáról.

Pont mikor már megemésztettem magamban a történteket, tehát hogy kifizettem a semmire pont annyit, mint amennyiért megcsinálták az autót, kapok egy telefont a Porsche Buda ügyfélszolgálatától, amiben az elégedettséget mérték föl a kuncsaftok körében. Őszintén szólva nagyon örültem a hívásnak, mivel így elmondhattam szerény véleményem a cégről (természetesen udvariasan nehogy megsértsem a telefon másik végén lévő fiatal hölgyet). A beszélgetés utolsó kérdése ez volt: üzen valamit a vezetőségnek? Hát üzentem, de hogy megfogják, abban kételkedek.

Értem én, hogy át akarják ****aszni a hozzá nem értő laikust, de azért a 270000 Ft-ot végtelen pofátlanságnak tartom. De még a 15000-et is, főleg ha ki se nyitják a motorháztetőt. Porsche Budát messze elkerülni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2009.10.14. 09:36:41

Pláne, hogy 270000 Ft-ért ki se cserélték volna, csak a szűrőt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.10.14. 09:39:58

"Porsche Budát messze elkerülni"

A faszállítók mesélték, h az összes márkaszervizzel ezt teszik.

Manci néni, a szomszéd 2009.10.14. 09:53:57

Még tiszta szerencse, hogy egy 26 éves trabantom van (kék színű). Az ha nagyritkán elromlik, a Laci szomszédom szokta megbütykölni egy-két sörért.

Fércelt 2009.10.14. 09:54:12

Az milyen, hogy kerékőrös autóra féktárcsa cserét írtak, holott a kerékőr a váróban volt a zsebemben. Amikor szóltam miatta felajánlották, hogy 1 évig ingyen csinálják az autót csak ne legyen botrány. Bár ez NEM a Porsche Buda volt. De egy kutya az összes.

prix 2009.10.14. 09:55:39

Kezdjük ott, hogy egy papírfecni alapján lüke lettem volna kifizetni 15 rugót. Ja, és munkafelvételnél volt erre vonatkozó papír? Várható költségek, stb.
Egyébként itt, Szegeden se más a helyzet a Porsche csoporttal...

Secnir 2009.10.14. 09:57:51

"A beszélgetés utolsó kérdése ez volt: üzen valamit a vezetőségnek? Hát üzentem, de hogy megfogják, abban kételkedek."

(gyk: basszák meg az anyjukat)

Secnir 2009.10.14. 09:59:19

@Fércelt:
hát ha a kerékőrös kereked kerékőre a zsebedben volt, akkor szerintem le tudták szedni a kereket féktárcsacsere ügyében.

dr. _mmm_ 2009.10.14. 09:59:25

hát igen.. ez a baj a gyári szervizekkel. Én sem szeretem olyan helyen hagyni a kocsimat ahol nem látom mit csinálnak vele. Egyszer csak elviszik, majd hozzák hogy x-y dolgot megcsináltak.. énmeg vagy elhiszem vagy nem. de főleg nem... és ezért nem is megyek ilyen helyekre.

Fércelt 2009.10.14. 10:01:26

@Secnir:

Sanszos. Ugyanis egyedi kerékőr van rajta. De a féktárcsa a régi maradt.

Fércelt 2009.10.14. 10:03:10

@Secnir:

nem kötözködünk... :P

kriszur 2009.10.14. 10:10:12

Mivel az autóeladások erősen lecsökkentek , sorra mennek tönkre az autós cégek. Az egyik túlélő-stratégiájuk, hogy rendszeresen meglopják -vagy meglopatják alkalmazottaikkal felsőbb utasítás alapján- az ügyfeleket -ez régebben is működött, de talán kisebb mértékben-.
Az ügyfél nem tehet mást, mint minden ilyen esetet nyilvánosságra hoz vagy feljelentést/bejelentést tesz a hivatalos szervek felé -bár a mai magyar jogrendszer és fogyasztóvédelem nem éppen ügyfélbarát-. A másik lehetőség egy országosan ismert feketelista lista lenne -lehetőleg szerint bizonyítékokkal alátámasztva az átverés tényét-.
Ez nem sok lehetőség, de Magyarisztán már csak ilyen, zavaros, mocskos szemétdomb, rohangáló patkányokkal.

kriszur 2009.10.14. 10:11:40

@kriszur:
Értsétek jól, kissé zavaros lett, reggeli parasztenigmának elmegy:P

elwood 2009.10.14. 10:13:19

és melyik volt a jó szervíz ?

BillCarson 2009.10.14. 10:22:38

Na, én is majdnem így jártam a Ford Sipos egri márka szervizében. Csak már a munkafelvételnél szemtelenül közölték hogy 27-ezer ért állhatok be a műhelybe, meg ilyen öreg autót már nem érdemes javítani (12-éves). Én itt fordultam ki az ajtón és soha többet Ford Sipos!! Csak addig voltam jó míg az autót megvettem tőlük.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.14. 10:26:05

A szervizesek védelmére: valószínűleg csináltak egy diagnosztikát, de az üzemanyagszűrő hibájából kifolyólag az injektorok elégtelen befecskendezést tudtak produkálni és képzettség hiányában ők nem gondoltak arra, hogy a szűrő okozna ilyen problémát.
Valószínűleg az előző tulaj nem szervizeltette rendesen az autót és azért fordult elő, hogy az üzemanyagszűrő ilyen szinten elkoszolódott.
Ezért szervizelem magam az autóimat. :)

Eric_Cartman 2009.10.14. 10:28:26

skoda fabia vs. sikeresség ... ?

kriszur 2009.10.14. 10:33:51

@ericcartman - Tékozló Komár:
Bazdmeganyád a tescós plazma tévéd hátán, apád még a 10 éves Trabantra verte a farkát a reggelente, miközben szarvasbőrrel polírozta, te meg játszod itt az agyad!:)

2009.10.14. 10:39:16

@Fércelt: kerékőrös kocsin nem lehet tán féktárcsát cserélni ? Az a kereket őrzi, nem a féktárcsát, ugye ? Nahát !!!
Tetszett volna féktárcsaőrt rátenni, akkor megértenénk a reklamációját.

anarch 2009.10.14. 10:45:40

A kerékőr egy spec csavar (illetve négy, kerekenként egy) ami a kerék lopása ellen próbál védeni. Nem lehet franciakulccsal sem befogni, mert forog a teteje. Csak a becsavart része meg a mintázott teteje ami fix, viszont ugye az nem lóg ki. Imho kulcs nélkül levenni úgy lehet, hogy vagy utángyártják mintavétel alapján az inverzét amivel már meg lehet fogni, vagy pedig felfúrják a csavarokat (ami azért elég zajos). De lehet, hogy hülyeséget beszélek, majd kijavítanak. Csomagonként kb 4-10e Ft-ba kerül.

!ndex 2009.10.14. 10:45:54

KEDVES POSTOLO!

Tudom nem a reklám helye, de ennek a megbízhatóbb szervíznek elküldenéd az elérhetőségét e-mailen? Kb a szervízek 90% lehúzós, kéne egy jó és megbízhat autószervíz nekem is.
Köszi előre is (maglew@freemail.hu)

Eric_Cartman 2009.10.14. 10:50:56

@kriszur: mi van, hülyegyerek ? nem sikerült még kijózanodnod ?

kriszur 2009.10.14. 10:56:00

@ericcartman - Tékozló Komár:
Absztinens életet élek a héten!:)
Remélem, nem okozott lelki törést gyermekkorod ily nyersen való felidézése, nem akarom pszichiátriai kezelésed költségét viselni! :)

ruprecht 2009.10.14. 10:56:16

@!ndex: IGEN-IGEN! Én is kérem a megbízható szerviz elérhetőségét!

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.10.14. 11:00:07

@ruprecht: Messzebbi megbízható márkakereskedés? Saját tapasztalatból két tippem van:
- Lukács és Társa Vác
- Porsche Tatabánya

B@nális coitus 2009.10.14. 11:29:02

A lehúzás márkafüggetlen: TOYOTA KOVÁCS MONOR, NÉRO M5 GYÁLI ÚT (Fiat-Alfa), ATLASZ AUTÓ ÜLLŐ(Fiat-Alfa), stb....Most ezek jutottak eszembe.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.14. 11:42:48

No ezért kell az autókat az Aldiban szervizeltetni!

takacs 2009.10.14. 12:05:59

@..:: Gabesz ::..:

a TC-n már elég régóta rágjuk az illetékesek fülét,hogy legyen a népitéletnek szervizes része is

mázlista 2009.10.14. 12:55:19

két hónapos autóra miért kell bármit is fizetni? garancia?

roga21 2009.10.14. 12:55:33

Án a skodámat Párkányba hordom szervízbe. Márkaszervíz, magyarok, forinttal lehet fizetni, Budapesttől a Pilisen keresztül fél óra.
Mindenkinek ajánlom.
Sokkal olcsóbb, mint bármelyik itthoni.

EMMI 2009.10.14. 13:04:31

A PB-ról nekünk is van rossz tapasztalatunk. Az hogy nem teljesen ügyfélbarátok még a legenyhébb kifejezés. Hosszú évek óta onnan vesszük a főnökeim autóit, tehát nem vagyunk új, éppen az utcáról beesett ügyfelek. De sosem adnak átutalásos számlát, nem lehet csak kp-val fizetni, még több százezres javításokat sem.

Szegény főnököm kocsiját 1 hónap alatt 2x feltörték, meg egyszer beletolattak. A biztosító felé mindig nekünk kellett ügyet intézni, mi töltsük le a netről a nyomtatványokat - mondjuk harmadszorra már lassan kezdem megjegyezni, mit hogy kell kitölteni - 3 különböző emberrel egyeztessek. Egy rendeli az alkatrészt, egy ad időpontot a szerelésre, egy meg a szemlére.
Az én Toyotámat meg Óbudán szokták javítani, de ég és föld a különbség a 2 cég között. Ott első szóra adnak átutalásos számlát, mindent helyben megcsinálnak, még a szemlét is. Ha megadjuk a cég adatait, akkor kitöltik a tök kínai biztosítós papírokat is. Ha csak sima szervizbe viszem az autót, 1-másfél óra alatt végeznek, simán megvárhatom. A főnökömnek reggel be kell vinni és csak du mehet érte. Majd egyszer csak kész lesz.

The Good Boy 2009.10.14. 13:14:52

@mázlista: használtat is lehet két hónapja venni, nem csak újat:::))

Én úgy vettem észre, hogy a márkaszervizek minősége(sic!), megbizhatósága(sic!-ez is) erősen függ az éves szinten eladott autómennyiségtől és budapesttől mért távolságtól. Minél messzebb van és minél kisebb annál nagyobb esély van az emberséges munkára.

És arany szabály, minden müveletet végignézni, miután a hibakeresés költségeit megbeszéltük. Ha a kettő közül valamelyik nem teljesül (még mindig nem garancia a megfelelő hozzáállásra, de legalább...), akkor ajtót baccpapuccsal megerősitett féltéglával emlékezetessé kell tenni (tudjuk hogyan).

Buher 2009.10.14. 13:15:04

Legmegbízhatóbb márkaszerviz:

Otthon a garázsban!!!

Már évek óta saját magam szerelem a verdámat, szakkönyv alapján.

Pedig nem vagyok sikeres ember...

Walter Melone (törölt) 2009.10.14. 13:15:08

Én is voltam ingyenes átvizsgáláson tavaly.
Kaptam róla hivatalos szervizes állapotlapot, töltöttek egy kis olajat, meg ablakmosót(mert nem volt tele...), és kicserélték az autóm első emblémáját, mert sajnos lekopott róla a szín.

Mondom, mindezt ingyen.

Ja, ez egy SAAB márkakereskedés, nem egy Porsche Buda...

Walter Melone (törölt) 2009.10.14. 13:18:26

@Walter Melone:

ja, és a névnapomon küldtek képeslapot.... :-)

The Good Boy 2009.10.14. 13:18:29

@VIKI: és mekkora fegyvert fognak a fejetekhez, hogy ezeknél vegyetek autót, meg náluk szervizeljetek?
Igy az életben nem pusztulnak ki az ilyen lehúzós, undoritó cégek, ha az elégedetlenkedők önként és dalolva továbbra is járnak oda magukat copatni (bocs, finom úrihölgy felé méltatlan szavaimért::)

Ronee 2009.10.14. 13:37:39

Az autó 3 és fél éves, csak 2 hónapja van nálam. A megbízható Skoda szervíz pedig: AUTÓ DERZBACH

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2009.10.14. 13:42:10

@Fércelt: Hát az úgy van kérlek alássan, hogy kerékőr ide vagy oda, bizony a márkaszervizek le tudják kapni az autódról a mindenféle kerékőrrel felszerelt kerekedet. A feleségemnek egy Seat Leonja van pl., amiről egy defekt alkalmával a "sárgaangyalos" ürge egy Golf V kerékőrével szedte le a kereket, tekintve hogy a hozzá tartozó darab nem volt ott. ;)

Ronee 2009.10.14. 13:56:44

UI: Közvetlenül mellette van egy Fiat Nicco nevű fiat szerviz is. Azt is nagyon ajánlom. 5 évig oda hordtam a Puntómat profin, korrektül dolgoznak.

The Good Boy 2009.10.14. 14:01:11

kerékőrről:
korábbi francia autómon a gyári kerékőr feje az első nyári/téli kerékcsere során még a felemelt autón történő meghúzás során (azaz túl nagy nyomatékot nem lehetett kifejteni) letört.
Márkaszervíz azzal háritotta el a garanciális javitást (csavar kiműtése, új beszerelése), hogy gyárilag gyengitve van a kerékőr feje, hogy felnilopáskor ne tudja az autótolvaj ellopni az alut.
Jót nevettem az indokon, hiszen így elvileg kerékcsere sem nagyon lehetséges, plusz látva a kerékőr fejének kb. félcenti felfogatási felületét. Mondjuk a szerelés során megkarcolt felni miatt nem tudtam felhőtlenül boldog lenni:)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.10.14. 14:01:35

Golf 120 ezres nagyszervíz porsche m5: 250 ezer píz. szomszéd országbeli vw márkaszervíz: 300 EUR... no comment.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.10.14. 14:36:50

A német autókat törökök rakják össze kínai alkatrészekből?

Fércelt 2009.10.14. 14:50:52

@Micsoda??? Ez nevetséges!!:

Mint említettem egyedi darab. És nem véletlenül kezdtek alkudozni utána. Hozzá sem nyúltak a kocsihoz. Egyébként Toyota szerviz Pest megyében.

Fércelt 2009.10.14. 14:52:38

@Bodzaszedő Manager:

Legnagyobb tolvaj banda: Porsche M5
Mivel nem vagyok szerencsés ember sikerült vennem náluk autót.

RaveAcE 2009.10.14. 15:19:58

A renault-mon lötyögött a csapágy porvédő - asszem szimering az is - a bal első keréken és >sikított< menet közben. A váci Renault márkaszervíz megszakértette, hogy kilóméteróra spirált kell cserélni, az nyikorog. Hiába mondtam nekik, hogy nincs spirál, rézkábel jön be az utastérbe. >Igen, az nyikorog<. Nem csinálták meg, + hülyeséget mondtak és mindezt jópénzért. Engem is hívogatott utána a kisasszony, hogy meg vagyok-e elégedve, de szerintem nem lett semmi következménye. Utána elvittem egy szerelőhöz, aki 1 nap alatt 3 rugóért megcsinálta.
Világos, hogy a márkaszervíz nem emelte meg a kocsit és meg sem nézte, honnan jön a hang.
Márkaszervízt messze elkerülni. Azok nem szerelők, csak a computert kezelik.

EMMI 2009.10.14. 15:22:57

@The Good Boy: Nekem ebbe alkalmazottként nincs beleszólásom, de azért megemlítettem a főnökömnek is a különbségeket. Ő meg bele van buzulva a vw-be. Ez van. Én biztos nem mennék hozzájuk.

pefki 2009.10.14. 15:55:44

@@nális Coitus: Toyota Kovács Monor? Velem ott mindig korrektek voltak! MESÉLJ!!!!!!!!

Csaknorisz 2009.10.14. 16:00:51

Kis országunkba még mindig nem jöttek rá a márkaszervizek, hogy az ügyfeleket hosszú távú befektetésként kell kezelni. Itt úgy gondolják, hogy most jól lehúzzuk aztán majd megy a paraszt ahova akar.

Kufár 2009.10.14. 16:14:50

Mi a Kövesdán-hoz járunk, mert egy index izzó cserénél is lemossák az autót kívül-belül. 10 éve ott vesszük az autókat. Szerintem megéri nekik

Leadfoot 2009.10.14. 16:20:55

Porsche Hungáriát messziről elkerülni. (Egyébként meg mit vár az olyan ember, aki úgy jár a kocsival, hogy alig van benne olaj?)

2009.10.14. 16:57:56

@Buher: egy modern autó komputerizált motorvezérlővel müxik. A közpionti egyságbe belemegy minden kábel, lámpák, ablaktörlő, minden és az osztogatja a jeleket. Gyári cél komputer hiányában hogy szervizeled ezt ?
Még szerencse, hogy az én 1976os Silver Shadowom még mechanikus és én tényleg tudom otthon szerelni. De egy mai kocsit már nem lehet, ne is szívoskodj ezen.

2009.10.14. 16:59:28

@RaveAcE: a modern kocsikban elektromos jeladó van nem kilométerspirál... atyaég... utoljára a Zsiguliban volt ilyesmi :)

renugard 2009.10.14. 17:09:11

Mi lenne, ha a Skodánál szereltetné a Skodáját és nem a Porschénél? :)))

nozsaj 2009.10.14. 17:44:23

Csak ajánlani tudom de lehet másnak meg ellenkező tapasztalata van..az írja meg..
www.hnhautoszerviz.hu/

arcturus 2009.10.14. 18:55:05

Egek Ura! A Prielle Kornélia utca! Főnököm Passatját hordtuk oda, üresben lefulladt a motor. Kifizettünk egy valag pénzt, a hiba soha nem múlt el, végül eladtuk. Aztán egy Bora-t vettünk, tőlük. Összes kötelező szervíz náluk, majd elkezdett égni az olaj-hibajelző-lámpa. Én nem számoltam hány százezret hagytunk ott ennek a hibának a javításáért, mire x-dik alkalommal közölték, hogy akkor szerintük a végső megoldás a komplett motorfelújítás... Borát eladtuk, vettünk egy Volvót, és a Prielle Kornélia utcát messzire elkerüljük

Buher 2009.10.14. 20:46:03

@Kulics:
Aki azt sem tudja, hogy a kerékőr levétele nélkül nem lehet féktárcsát cserélni az hogy mondhat olyant, hogy az ablaktörlőt a komputer vezérli???
Az ablaktörlő egy külön vezérlő relével működik...semmi köze a központi egységhez.
Szerintem leragadtál 1976-nál.
Még szerencse, hogy csak a saját verdádat szervizeled.
Ez maradjon is így.

Amúgy meg nem áll semmiből megszerezni egy modern autó gyári szoftverét. Kell hozzá egy laptop és egy csatlakozó.
Ha néha eljár az ember autós találkozókra, akkor ez a kérdés is megoldva.
Tudod...már 2009-et írunk. Haladni kell a korral.

Megdobbent 2009.10.14. 23:57:31

Nah, ha majd sikeres leszek, akkor en is vihetem majd a fonokom kocsijat ide-oda javittatni, es talan a netrol is letolthetek neki nyomtatvanyokat. Eh-eh, de jo lesz mar :>

Hutelleg vagy 100 eve valami fonok ize azt mondta, hogy ha jol viselem magam, akkor elvihetem lemosatni a kocsijat. Ah-ah-ah, mondtam neki, hogy bottal nem piszkalnam sem ot, sem a kocsijat :>

Eeeh, regi szep idok, nosztalgia, mifene :>

ddd.dino 2009.10.15. 08:04:19

Úgy 12 éve az akkor birtokolt Skoda Favoritom elérte az 50e km-et. (1997-et írunk. Második tulaj voltam, az előző tulaj -nyugdíjas főorvos- 7 év alatt 40e km-et tett bele, ráadásul garázsban tartotta. Én abban az évben még beletettem 10e km-et).
Gondoltam a szép kerek évforduló örömére nem a szomszéd szakira bízom, hanem szakszervízzel végeztetem az 50 ezres szervízt. Sorsom a porsche budához (kisbetűvel mint nemecsek) vetett, ahol leadtam az autót.
Másnap hív a munkafelvevő drámai hangon, hogy elromlott a katalizátor, minimum 60e a csere és két hét amíg megérkezik az alkatrész csehországból.
Kajánul bementem személyesen megbeszélni, ahol a munkafelvevő megismételte a diagnózist, mire kihivattam a főnökét, aki elég pökhendien megérkezett és foghegyről odavetve megérdeklődte, hogy mi a baj. Megemlítettem, hogy gondom van a katalizátor csere javaslatukkal. "Hol a probléma?" - kérdezi lekezelően.
Szerényen megjegyeztem, hogy autóban nincs katalizátor...
Jött a hebegés-habogás-zagyválás mindkét pofa részéről (életemben kevés szitut élveztem ennyire életemben)mondván pont ugyanaznap behoztak egy ugyanolyan színű skoda favoritot, amiben elromlott a katalizátor és ők összecserélték a két kocsit, sajnálják, stb. iszom-e egy kávét. Én még szerényebben megjegyeztem, hogy ismereteim szerint a Skoda 1992-ig gyártotta barna színben a Favoritot, ellenben csak 1994-től szerelték fel gyárilag katalizátorral.
Innentől már csak lesütött szemmel csöndben visszaadták a kulcsot és a forgalmit, kb. 1 perc alatt hagytam el autóstul a műintézményt.
Tanulságnak jó volt, azóta messze elkerülöm a céget.

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.15. 08:45:58

@Manci néni, a szomszéd: Nyugtass meg ,hogy csak a kertedben kőrözöl vele!
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.15. 08:50:05

@Buher: "szakkönyv alapján"

Ja, a focihoz meg a Windowshoz is mindenki ért

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.15. 08:52:04

@ddd.dino: Az anyjuk istenét, hogy finom legyek
Motorral járok, sikeres-e vagyok?

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.10.15. 08:54:24

@Buher: Azért ez a laptop-csatlakozo kombo nem ilyen 1xű

pengusz 2009.10.15. 09:00:44

Főnökömnek ugyanez volt ugyanitt. Neki is Fabiaja van, neki is 270-et mondtak, és 15-öt kellett fizetnie (trélerrel kellett bevinni, az még plusz) a hibafelmérésért. egyébként a kuplung szart be, de a 270 akkor sztenderd ár ennél a szervíznél :D

2009.10.15. 10:02:21

@Buher: Kedves Foghegyrőlbeszélő barátom ! Amennyiben nincs érzéked az iróniára, amit a kerékőrrel kapcsolatban írtam, kérlek ne engem kárhoztass. Gondolom kabaréba se jársz, mert komolyan veszed a vicceket.

Áruld már el milyen évjáratú és típusú autód van amihez gyerekjáték megszerezni a gyári szoftvert és az otthoni laptopodon buherálod ?

Az ablaktörlős dologban alaposan melléfogtál, mert az én kocsimban bizony a központi computer vezérli azt is, ugyanis a működéséhez kell a sebességmérő jele, a váltó információja (hátramenetben ugyanis bekapcsolja a hátsó ablaktörlőt), továbbá az esőérzékelő és a bajuszkapcsoló jelei. Kérlek ne légy ennyire nagyképű, rosszul néz ez itt ki a homáron, ahol az ilyen nagy arcokon szoktunk élcelődni.

2009.10.15. 10:04:45

@Buher: relé vezérli az ablaktörlőt.... aaaaaaaaa igen 1976-ban így volt. Mióta annyira elektronizáltak lettek az autók a zavarveszély miatt már nem alkalmaznak olyan szerkentyűt, ami szikrázhat: például relét. Félvezetők kapcsolgatják az ablaktörlőt... jellemzően tirisztorok.

Ronee 2009.10.15. 11:37:57

"Leadfoot: (Egyébként meg mit vár az olyan ember, aki úgy jár a kocsival, hogy alig van benne olaj?)"
Azt várja, hogy világítson az olajjelző lámpa, ha kevés az olaj a kocsiban. Mivel amikor vettem az autót még elég olaj volt benne ezért 2 hónap után nem nézegettem.
Amúgy sajnos ez a Fabia motor hajlamos az olajzabálásra.

Buher 2009.10.15. 12:42:13

@Kulics:

Hmmmm...
2002-es 4-es Golf-om van. 1.4-es 16 szelepes.

Hasonló RELÉ vezérli az ablaktörlőm:
picprojekt.extra.hu/ablaktorlo/index.html
Írom még 1X...RELÉ!!!

Autós talik alkalmával szoktuk a laptopos kombót használni. Egy régi P4-es notit alkalmazunk erre a célra.

Ja, hogy ez nem modern autó?...bocsi!

Lehet élcelődni.

2009.10.15. 13:47:59

@Buher: nem akarok élcelődni, csak szűklátókörű vagy, azt hiszed minden autó golf... "az nem lehet hogy valami nem sörnyitó"

kondi2005 2009.10.15. 23:10:42

Hondához: M&M Márkaszerviz, Óbuda. Autót nem adnak el, csak javítanak.
A szerviz alatt ott állhatsz az autó mellett, ez szinte kötelező :)

Ratnet 2009.10.15. 23:40:51

Peugeot Márkaszerviz, munkafelvételis: "...szerencsére sok munkánk van..."
No comment!

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.10.16. 08:06:38

Suzukisoknak ajánlom a Ray-Car szervizt Újpesten. Egyik évben Suzuki Ász M3 megcsinálta a kötelező szervizt 51e-ért, következő évben a Ray-Car ugyanazt 23-ért. Korrektek és nem húznak le.

euAgWzgmmtq7K 2009.10.16. 08:38:25

@Kulics: na a tirisztor legalább akkora baromság, mint a relé.

2009.10.16. 10:20:32

@d.hardman: igen, ez meggyőző érv volt :) köszönjük a konstruktív közberöfögésedet.

hatesz 2009.10.16. 11:40:14

@d.hardman: a lényeg hogy ELEKTRONIKA van benne oszt mégsem kenyérpirító...

euAgWzgmmtq7K 2009.10.16. 12:28:44

@Kulics: te pont így osztottad le azt, aki relét emlegetett, a tirisztorral, pedig - bár nem vagyok benne biztos -, szerintem az életben nem használtak tirisztort szélvédő vezérlésénél, de hogy most biztos nem, az 100%. úgyhogy, az előző közberöfögésedet kellett volna kihagyni. ha valamit nem tudsz pontosan, akkor írd azt, amit a másodikban, h elektronika és nem kenyérpirító.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.10.19. 14:51:49

Az 4es golfomban az ablaktörlőt a bajuszkapcsolón keresztül én vezérlem. amúgy gyk, télleg nem relé van már benne.

robitot1 2011.09.17. 09:11:59

Egyértelmüen lehúzós cég: Daday autószerelő, Budapest XX. ker. Kende Kanut u. 8
Hibamegállípitásra vittem be az autómat,
és 130.000.- ft- ra lehúzott. az autót motorját csak be kellett volna inditani, a 130.000.- ft kifizetése után sem indúlt, azt mondta további 300.000.- ft kellene még.Jegyezd meg: Daday autószerelő Bp. Erzsébet, Kende Kanuth u. 8

Solymosi Gábor 2014.09.17. 21:08:49

Sziasztok! engem a Dobos műhely , Balatonalmádi ( Dobos András ) húzott le, elvittük két autónkat hozzá, az egyiken olaj csere lett volna a másikon hosszbordás szíj csere. Pénzt elkérte, munka nem lett elvégezve. Utólag hiába hívtam, a "friss olaj" full fekete volt, felhívtam de azt mondta hogy ez természetes. Másik szerelő szerint nem.. A másik autónkon 200kilóméter múlva elszakadt a hosszbordás szíj , felcsavarta a főtengely és bevitte a vezérléshez is. több százezres javítás lett a vége (másik szerviznél természetesen). Senkinek nem ajánlom.
süti beállítások módosítása