Tékozló Homár

Hogyan mentette meg a közterületes a lezsidózott taxist?

2009.12.22. 09:41 | szily | 249 komment

Ritkán kap levelet a Homár taxistól, utastól annál gyakrabban, ezért is örültünk Chris jelentkezésének. Meg azért is, mert olvasónk egészen bizarr hangulatú karácsony előtti estéről számol be, részeg politikai elemzővel, jeges emelkedővel és szolgálatkész szóróautóval. Íme a realitynovella a december végi Budapestről:

Taxisként dolgozom Budapesten.
Ma éjszaka többek között felvettem egy címet, egy 12.kerületi kocsmát. Jó negyed óra múlva a nem teljesen józan vendég  megjelenik az ajtóban és az autóm felé tart. Budafokra szeretne menni.

Beül. Már első pillanatban tudom, hogy részeg, és ráadásul az a kötekedő fajta. Szemeiből árad a sötétség.
40 év körüli, automatice tegezésre vált. "Anyádék mit szóltak hogy csak taxis lettél?"- kérdezi két perc múlva.
"Mivel foglalkoztál korábban?"

Ő is mesél magáról. Ő független politikai elemző. Elmondása szerint.

A belterületi tisztított utakról hamarosan Budafok szűk utcáira kanyarodunk, majd egy elég meredek utcán a célállomás elé érkezünk. Nagy nehezen fizet, majd undorodottan rám néz és megkérdezi: "TE ZSIDÓ VAGY?"
Ez azért vicces, mert nem vagyok zsidó, de nem is a vallásom megérdeklődésére irányult az alkesz kérdése.
Gondolom itt a jelentése az volt kb.: A kurva anyád!

Kellemes Karácsonyt kíván, majd kiszáll. Becsukja az ajtót. A jeges ablakon keresztül látom, hogy bemegy az újonnan épült kétszintes villájába. Továbbindulok. Igen ám, de zsákutca. Megfordulok és próbálok az emelkedőn felfelé vissza indulni.  Az út jeges. Visszacsúszok.

Pár perc múlva egy szomszéd, önmagától, kérés nélkül egy hólapátot hoz, majd egy másik egy zsák homokot.
Vannak még normális emberek, talán azok vannak többen...
Igen ám, de nem segít ez sem. Az út melletti bokrokról ágakat akarok letörni, de azokon nagy tüskék vannak.
A kollégáimtól nem akarok segítséget kérni, erre a kb. 200 méteres emelkedőre más megoldás kell.

Felhívom a Közterületfenntartót, ahol abszolút segítőkészek. Mondják, azonnal indulunk, megrakodik a kolléga és jön. 40 perc múlva megérkezik a teherautó és vastagon felszórja a jeges emelkedőt.

Beszállok az autóba, elindulok és az autó sikeresen veszi az akadályt. Egy jó másfél órás veszteglés után jó érzés a veremből kikerülni...
Fent a teherautó sofőrjének pénzt akarok adni, de visszautasítja.
De, de, ez Önnek jár! - mondom neki. Majd kezébe nyomom....

Elindulok és még messziről is látom visszaverődni a sárga fényeket, a hóval borított budafoki dombokon...

Köszönöm a segítséget!

Chris
 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trójai 2009.12.22. 14:02:37

@Pepin bácsi:
Ja. Én már az elején szóltam, hogy ez tuti fake sztori. (Sztem)

Sztem szily irta direkt, (vagy valami homáros) jó nyálasra, elrejtve benne a varázsszót (zsidó), mert tudja, hogy erre beindul a homár kommentelők pavlovi reflexe, kitágul a pupilla, felmegy a vérnyomás, magas lesz a pulzus, és ha még index címlapon is van a poszt, akkor a zsidozó, politizáló, karácsonyi vásárlásoktól leamortizált és az egész éves stressztől frusztrált csőcselék majd hozza a magas kommentszámot.

Főleg ha belekezd a beteg gondolataikat és nézeteiket ideböfögő, egymás ellen uszított netselejt is, egy izmos egymás-zsidó-jobbik-mocskolásba.

Sziliy meg hátradől a számítógépasztal előtt a forgósszékben, iszik egy kortyot a forraltborból, rágyújt, és gonosz, aljas vigyortól eltorzult kárörvendő grincs arccal röhög a kommentelőkön. :))

Vincenzo90 2009.12.22. 14:02:55

@blah: Küldj, ahova akarsz, ez itt az én hazám, meg azoké, akik magyarnak vallják magukat, és akik tenni is hajlandóak a közösség előbbre jutásáért, ami jelen esetben a nemzet. Én nem zsidót, meg cigányt, meg fehér keresztényt, meg stb. különböztetek meg, hanem rendes hazaszerető magyarembert, és büdös tróger liberális söpredéket. Ez útóbbi húzhat a búsba, és ne engem baszogasson, mert én vele ellentétben segítek a társaimon.

Trójai 2009.12.22. 14:03:48

@NEmáááá: okos vagy te is fiam.
:)
csak szolok.

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:04:16

üdv. Én csak arra hívnám fel a figyelmet, aki teheti, az ne azt mondja már legyen szíves, hogy kellemes karácsonyt. Mert ugyebár mi kellemes? A lábfürdő, egy kávézás, esetleg egy este a barátokkal. De ez az ünnep legye pl: boldog, békés, áldott, szeretteljes meg ilyesmi. Csak úgy kérem:)

blah 2009.12.22. 14:05:59

@Vincenzo90: hát ez nagyon becsülendő. A paranoia meg kezelendő.

Vincenzo90 2009.12.22. 14:07:55

@blah: Pontosan, úgyhogy javaslom minél hamarabb fordulj orvoshoz, ha te már attól félsz, hogy mások segítenek egymáson, nem csak a neten mocskolódnak.

hardrock 2009.12.22. 14:08:14

Azért azt jegyezzük meg, hogy ha a hólapátot-homokot hozó ember egy másik taxis lett volna, akkor pénzt kért volna a jócselekedetéért.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.22. 14:08:22

@Kitalátor feljegyzetei: huszonévvel ezelőttig szinte minden télen zánkánál. :)

igazságos 2009.12.22. 14:08:32

@Sokorai_Atala: Attól még, hogy neked nem kellemes a Karácsony, másnak még lehet az. A hiba benned van!

stratez 2009.12.22. 14:10:43

Ki kellett találni valami könnyfacsaró történetet az antiszemita széljobbosról, nehogy mán enélkül karácsonyozzunk, még valami Elie Wiesel idézet hiányzik, hogy teljes legyen a szentesténk...

Majmász Gedeon 2009.12.22. 14:11:14

A holokamuról itt olvashatjátok el az igazságot:
www.radioislam.org/hu.htm

Itt meg 66 kérdés és válasz:
www.freepress-freespeech.com/holhome/kiscikk1/66kerdholo.htm

georg 48 2009.12.22. 14:11:58

Jaj! Elhomályosodott a szemem! Ki is csordult egy két könnycsepp. A monitoromból pedig szivárog a szirup.
Úgylátszik a sok taxis szidalmazás után be kellett írni valamelyik kockásfülünek.
No, ettől azért nem fogunk ám hirtelen megszeretni benneteket!!

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.22. 14:12:04

@igazságos: a kellemes és a békés, boldog hasonjelentésűek.
csak a békés és a boldog meghittebb, mint a kellemes.
a hiba Benned van. :)

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:13:58

@salapapa: igen, erre gondoltam. Kösz. Nyilván.

blah 2009.12.22. 14:14:04

@Vincenzo90: tessék? Szerintem te meg azt írtad, hogy utálod a magyarságot és szamárszexre maszturbálsz, csak már nem találom hol írhattad... vagy én is csak hallucináltam?...

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:14:59

@igazságos: igen, bennem, mert erre az ünnepre, nem úgy gondolok, ahogy egy esti fürdőre a kádban:) ha érted....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.22. 14:16:46

@stratez: Ő meg állítólag nem azonos magával. Nem furcsa, hogy egy tizenéves koráig magyar kultúrához szocializálódott ember egy szót sem ért magyarul? (Lehet, hogy románul és ruszinul sem ért, pedig a máramarosiak legalább ezen a három nyelven beszéltek akkor még...

Vincenzo90 2009.12.22. 14:19:51

@blah: Szerintem meg te magad sem tudod mit beszélsz, mert egész egyszerűen egy antiszociális barom vagy, akinek szúrja a szemét, ha mások segítenek egymáson. Ki vitt a romagyerekeknek árvaházba ajándékot, egy zsidószervezet, vagy a gárda? ki épített árvíz idején romákkal együtt az ő házaikat védő gátat, zsidók, vagy a gárda? ki segített szabolcsban a viharkárok helyrehozásánál, zsidószervezetek, vagy a gárda? Mégis reggeltől estig szegény zsidókat kell sajnálni, ami a te fajtád szerint egyet jelent azzal, hogy utálni kell azokat, akik tesznek is valamit, nem csak a múlton siránkoznak.

zsoltix 2009.12.22. 14:20:47

''Hogyan mentette meg a közterületes a lezsidózott taxist?'' Ez egy igazi szenzaciohajhasz cim. Ugyanis nem arrol szol, hogy ordas neonacikok ratamadtak egy szegeny taxisoforre, mert zsidonak neztek, aztan jott a hos kozteruletes, es lekaratelyozta mindet. A zsidokhoz koze sincs az egesznek, se semmilyen parthoz. Csak hat kellett egy jo cim.

blah 2009.12.22. 14:24:51

@Vincenzo90: na most akkor mutasd már meg légyszi, hogy hol írtam ilyeneket amiket állítassz!!!!

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:26:37

@zsoltix: na ja. Ezt hívják talán provokációnak... vagy ilyesmi.

Trójai 2009.12.22. 14:27:17

@Sokorai_Atala:

"aki teheti, az ne azt mondja már legyen szíves, hogy kellemes karácsonyt. Mert ugyebár mi kellemes? A lábfürdő, egy kávézás, esetleg egy este a barátokkal. De ez az ünnep legye pl: boldog, békés, áldott, szeretteljes meg ilyesmi. Csak úgy kérem:)"

Na most akkor a Fröhliche Weihnachten se jó, meg a Marry Christmas se? (nem happy christmas ugye)
Nem beszélve a Joyeux Noel-ről.

Az angol Christmas Krisztus nevére utal. A német Weihnacht pedig szent éjt jelent, ezek egyházi eredetűek. A latin Natalis -születés- szóból ered a francia noel, az olasz natale.

A karácsony ünnepe minden nyelven saját nevet kapott. A magyar karácsony szó szláv eredetű - korcsun- ami átlépőt, átkelőt jelentett, tehát naptári az eredete.

Akkor van még a skandináv Jul szó, és ennek óangol változata, a Yule.

Szóval ha már a karácsony neve is minden népnél más szóból jön, akkor engedd már meg, hogy úgy kívánjanak egymásnak boldog karácsonyt az emberek, ahogy akarnak.

Igen, magyar nyelven ez a szójárás, hogy kellemes karácsonyt/ünnepeket, meg boldog karácsonyt.

Na nesze neked, kellemes, boldog, békés, áldott, veszekedésmentes karácsonyt:
(És boldog hanukát :)) )

Adjon az Isten szerencsét,
Szerelmet, forró kemencét.
Üres vékámba gabonát,
Árva kezembe parolát.

Lámpámba lángot, ne kelljen
Korán az ágyba hevernem.
Kérdésre választ õ küldjön,
Hogy hitem széjjel ne dûljön.

Adjon az Isten fényeket,
Temetõk helyett életet.
De nekem a kérés nagy szégyen,
Adjon úgy is, ha nem kérem.

/Nagy László/

Vincenzo90 2009.12.22. 14:28:47

Meg majd keresgéljek a lassan 200 komment közt, mi? Szerintem inkább nem folytatok IQ harcot fegyvertelennel.

Vincenzo90 2009.12.22. 14:30:19

@Trojai: Hanukának már vége van, nem?

Sir Zet 2009.12.22. 14:30:51

Korrektúrázva lett a taxis szövege, vagy tényleg nem volt benne helyesírási hiba?

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:32:40

@Trojai: köszönöm a tanítást. Én csak kértem, mert, mint írtam, erre az ünnepre, hála a szép magyar nyelvnek, van szebb szó, kifejezés is, mint a kellemes. Nem beszélve ezen ünnep jelentőségéről. Ismétlem, kértem, aki teheti. Nem veszekedésre próbáltam buzdítani, de biztos rosszul fogalmaztam. Elnézésedet, ha valamilyen tére megbántottalak.

Trójai 2009.12.22. 14:32:45

@Vincenzo90:

A karácsony meg még el sem kezdődött.
Nem?:)
Ebbe miért nem kötsz bele?:)

Amúgy lehet igazad van, ugyanis nem tudom mikor van hanuka. :))

Azt hiszem dec elején kezdődik, meg 8 napig tart, meg valami menóra nevű gyertya, de hiányosak az ismereteim.

igazságos 2009.12.22. 14:32:58

@Sokorai_Atala: Pedig úgy kellene gondolnod rá. A hiba pedig igenis nálad van. A Karácsony lehet Boldog, Békés, Kellemes. Csak tőlünk függ, hogy tényleg az lesz-e.

blah 2009.12.22. 14:36:02

@Vincenzo90: meg se tudod magyarázni mire fel írtad ezeket nekem? nahát micsoda csalódás...

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:36:04

@Trojai: és nesze neked helyett, ezzel kívánok áldott, békés ünnepet Neked és szeretteidnek:

"Olyan jó néha angyalt lesni,
S anygalt lesve csillagok közt
Isten szekerét megkeresni.
Ünneplőben elébe menni,
Mesék tavában megferedni,
S mesék tavában mélyen-mélyen,
Ezt a világot elfeledni."
(Wass Albert)

igazságos 2009.12.22. 14:36:46

@Trojai: Tévedésben van. A karácsonyi időszak advent első vasárnapjától vízkeresztig, Jézus megkeresztelkedéséig tart.

Attól még, hogy egyesek nem szeretik, más még szeretheti a Karácsonyt. Nehogy már még meg is tiltsátok.

Trójai 2009.12.22. 14:37:09

@Sokorai_Atala:

Amúgy szerintem a "kellemes ünnepeket" mondás mosódott egybe a "boldog karácsonyt" jókívánsággal.

Az előbbivel utalnak a két ünnep közti időtartalmra is, nem csak az ünnepekre. Tehát, a szabadság kellemes időtöltését kívánják.

Az utóbbi meg egy családi körben eltöltött karácsonyt kíván, jó kajákkal. :)

Amúgy tök mindegy, lényeg az, hogy gondolják komolyan, amikor kívánják. Nem?:))

A boldogság egy különleges állapot, nem mindenki lesz csak úgy ripsz ropsz boldog egy ünneptől.

A kellemes meg egy jó dolog.

Hovatovább nem tudhatod, hogy az illető mennyire vallásos, mert ha nem, akkor egy "áldott karácsonyt" kívánsággal csak az idegeire mész.
:)

blah 2009.12.22. 14:37:53

@Kitalátor feljegyzetei: a lófaszt, hogy másokkal is elkezdjen tele lenni a tököm?

Bobzen 2009.12.22. 14:38:17

@Vincenzo90: Nini, egy Jobbik-pártkatona. Talán segíthetsz. Kettőskeresztet cserélnék 10-es tradíció-értékkel egy Morvai harcikártyáért.

Trójai 2009.12.22. 14:38:37

@igazságos: Te ember, te normális vagy?
Vagy valemit félreolvastál?
:DDD

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:39:21

@Trojai: lehet, de végül is legyen boldog és békés

igazságos 2009.12.22. 14:39:37

@Trojai: Nem, ez tényleg így van. Sokan még ezt sem tudják. Nézz csak utána!

Trójai 2009.12.22. 14:40:04

@Sokorai_Atala:
Köszönöm :)

Amúgy a "nesze neked" csak viccelődő szófordulat volt, ami így lehet nem ment át a szájbertéren, de igyekeztem mosolyogni hozzá, hogy ne vedd sértésnek :)

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:41:59

@Trojai: ok, akkor félreértettem.
És most morzsoljunk el egy-két könnycseppet taxis és a közterületes esetén:)

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:44:06

@AlulírottFentemlített: a pontyok, szerintem nem, mert most kólintották fejbe a boltban a miénket úgy egy órája:)

Trójai 2009.12.22. 14:44:45

@igazságos: Drága, nem a karácsony időtartamát illeőten mondtam, hogy benéztél valamit. Szóval nem értem a kiakadásodat, mg a támadó sílust , konkrétan ezt:

"Tévedésben van. A karácsonyi időszak advent első vasárnapjától vízkeresztig, Jézus megkeresztelkedéséig tart.

Attól még, hogy egyesek nem szeretik, más még szeretheti a Karácsonyt. Nehogy már még meg is tiltsátok."

Na most honnan veszed hogy nem szeretem a karácsonyt?
Hol írtam?
Hol nézted be?
Hol bántottam a karácsonyt és azokat akik szeretik?
Hol tiltottam meg, hogy szeressék a karácsonyt? Miről beszélsz?
És mi az hogy "tiltsátok"? Osztódtam? Vagy minek a többes szám?

Szóval sztem eltévedtél :DDD

Trójai 2009.12.22. 14:47:15

@igazságos: ja és ti. a hanukáról volt szó, nem a karácsonyról. De a karácsonyi időszak nem azonos a karácsonnyal, konkrétan a karácsony napjaival.
Vágod?:)

Bobzen 2009.12.22. 14:48:16

@Trojai: Tipikus mélymagyar üldözési-mánia, ne vedd a szívedre.

Trójai 2009.12.22. 14:49:41

@Bobzen:
oké :))
Elkezdtem a mézespuszedlire koncentárlni.

Kér valaki?:)

Sokorai_Atala 2009.12.22. 14:51:00

@Trojai: én pattintottam egy epres pezsgőt. Ha már halat kellett ölnöm:)

Publius Decius Mus 2009.12.22. 14:51:48

Még egy mese. Blogol a taxis?

Bobzen 2009.12.22. 14:51:54

@Trojai: Csak ha fahéjas-diós. Egy csipetnyi szegfűszeggel.

Trójai 2009.12.22. 14:53:57

@Bobzen:

Mézes van meg gyömbéres.
De finomak ezek is :)

Ha szegfűszeges-fahéjas dolog kell, van forraltbor is. :)

Trójai 2009.12.22. 14:58:38

@Sokorai_Atala:

Ó! A halölés...

Előhozza a szép emlékeket:

amikor a cápaméretű hallal bírkózik az ember a mosogatóban. Majd a konyhaasztalon. Majd a földön. Próbálkozik sóval, másik késsel, a végére úgyis tiszta pikkely az egész konyha. A lakást pedig szolid és romantikus döglött halszag lengi be. :))

Én tegnap este csináltam meg a kondér halászléhez az alaplét, este tíz és éjfél között passzíroztam. :) De robotgéppel, nem passzírozóval, szóval csaltam.

Halgyilkolás nem lesz, mert hazafele a melóból beugrom a boltba, megkérem a pultos srácot, hogy legyen szives ölje meg azt a hármat, belezze ki, és pucolja meg. Otthon meg már csak felszeletelés. :))))

zsírvezér 2009.12.22. 15:05:41

Üdv

Miért zsidózott volna a részeg , mert meg kérdezte, hogy zsidó-e ?
Egyáltalán miért baj, ha ezt valakitől meg kérdezik ?
Szerintem aki ezt felveszi önkéntelenül is elősegíti, hogy a zsidó,cigény szitok szavak legyenek , amit viszont kikérek magamnak.
A történet szépen bizonyítja, az embereket tetteik alapján csak két módon lehet osztályozni jó ember rossz ember

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.22. 15:05:56

@Kitalátor feljegyzetei: az nekem nagyon messze van... inkább vennék valahol ha lehetne.
vagy marad a sózott föld.

Sokorai_Atala 2009.12.22. 15:08:02

@Trojai: én is azért ölettem, mert tavaly ugrált a csomagtartóban hazáig és meg is álltam, hogy mi romlott el a kocsiban, a fura hangok miatt. Gyerekem meg röhögött mellettem, mert ő kiszúrta, hogy amit anyuka hall, az a hal:)

Trójai 2009.12.22. 15:14:36

@Sokorai_Atala:
:DDD
Én meg hiába vertem kupán a húsklopfolóval, ( tudom, a kés fokával kell, de én biztosra akartam menni.) De minden kupánvágás után még mindig hevesen mozgott...
ami a 5. után azért fura...

Én inkább a belek (szagok) meg pikkelyek (takarítás) -és persze idegrendszeri állapotom- miatt öletem meg helyben, azt a 20 percet kibírja hazáig a halhús. :D

A pultoslegénynek meg úgyis mindegy, ő már amúgyis pikkelyes, meg halszagú, de há' ez a munkája, engem meg megkímél sokmindentől. :)

Sokorai_Atala 2009.12.22. 15:18:37

@Trojai: igen és mi nem zsidózzuk a taxisokat se:)

igazságos 2009.12.22. 15:21:21

@Trojai: Már miért nem azonos? Szerinted a karácsonyi időszakba nem tartozik bele a karácsony. Értem. Ezzel egy jó nagy hülyeséget mondtál.

igazságos 2009.12.22. 15:22:40

A karácsony nem csak abból a 2 napból áll. Az egy időszak, VÁGOD????

Trójai 2009.12.22. 15:30:43

@Sokorai_Atala: sőt, taxival sem járunk. :)
@igazságos: Nem drága, nem ezt írtam, még mindig gyúrnod kell a szövegértésre. :) De ilyen hülyeségeket amiket kitalálsz meg leírsz, légyszivesne adj a számba. :))

A "karácsonyi időszak" mint kifejezés, nem azonos A karácsonnyal. Szóval még mindig a semmin kötekedsz.

Trójai 2009.12.22. 15:31:47

@igazságos: azt hiszem pajtás, rádférne egy liter forraltbor :))

Szelid sunmalac 2009.12.22. 15:33:13

A szemet zsido taxis nemcsakhogy elfoglalta az egesz utcat, de lenyulta a kornyeken lakokat homokkal amit biztos az epulo palotajahoz vitt, holapattal, mert o ugyan nem vesz, de meg a bokrokat is megrongalta, aztan odahivott minden letezo automentot, csak hogy ne legyen ott ahol tenyleg kell, majd pisztollyal a kezeben elegedetten nyugtazta, hogy nem ker penzt a szerencsetlen aki kenyszerbol segitett neki. Vegezetul jokedvuen siman kijott es most ide irogat, hogy mindenki elott lobogtassa mekkora arc! A gyomrom felfordul!

Én lennék terrorista! 2009.12.22. 15:37:50

@Kitalátor feljegyzetei:

Igen ők is. Nekem az nem tetszett, hogy rögtön magyart említesz, amikor adócsalásról van szó. Most rasszistázzalak le?

Én lennék terrorista! 2009.12.22. 15:43:41

@juhaszvik:

Ha bocsánatot kérsz a nevemben valamiért, akkor feltételezed rólam hogy rosszat követtem el. Mivel ilyet nem tettem és te a helyettem történő bocsánatkéréseddel mégis efféleképpen minősítettél engem, kénytelen vagyok rosszindulatúnak titulálni téged.

A buta embereket én is sajnálom. Szerintem az is buta, aki ész nélkül nyalja egy másik nemzet szebbik felét. A te dolgod hogy magadra veszed-e...

faqtya 2009.12.22. 15:48:38

na, még mindig mentjük a taxist? vagy ez már a hétvégi?

blah 2009.12.22. 15:50:32

@Én lennék terrorista!: neked a segged a szebbik feled? :)

faqtya 2009.12.22. 15:58:16

na, gyereke kifelé a homokozóból, van új poszt, oda menjetek dobálni egymást, jobb is a téma, ki szoci, ki nem.

2009.12.22. 16:11:34

@Vincenzo90: ja kérem ha te médiaagymosott ember vagy (index simán ebbe beletartozik - szar bulvármédia), akkor ne csodálkozz.
Mesélek friss sztorit.
Veszem a karácsonyfát az árusnál és meséli hogy vas megyéből jöttek. Tegnap láttam a hiradóban, hogy több ezer fenyőfát kivágtak-elloptak egy erdőből. Kérdem tőle ezt a dolgot. Azt mondja, ez nagy hazugság, ennyi fát hetekbe kerül kivágni, nagy kamionokkal kell hetekig szállítani és ez feltűnt volna a helyieknek.
Ez az egész hír kacsa, arra jó hogy hisztériát csináljanak és szigorúan ellenőrizzék - zaklassák emiatt az árusokat a vámosok/apehesek/rossebtuggyakicsodák.
Ennyit a médiáról.
Ha onnan szerzed az információidat, akkor az orrodnál fogva vezetnek és mesterséges zsidóhisztériát keltenek, te meg beveszed. Mélytorokra. gratulálok.

igazságos 2009.12.22. 16:13:33

@Trojai: Szövegértésből egyes. Értsd már meg, végre. A karácsony egy időszak, amiből az adventen Jézus eljövetelét várjuk, maga a Karácsony Jézus születése, EZT ÜNNEPELJÜK 2 NAPBAN, míg Vízkereszt, ami lezárja a karácsonyt, Jézus megkeresztelkedése.

Te szimplán HÜLYE vagy!

Én lennék terrorista! 2009.12.22. 16:19:58

@blah: A tartalom a lényeg, nem pedig az hogy szebbik felet ír valaki s**g helyett.

De hogy a témától kicsit eltérjünk, láttam ma olyan csúnya embert, hogy az alsó fertálya jobban mutatott volna az utcán a feje helyett :D

baliquez 2009.12.22. 16:20:29

@zsírvezér: "Miért zsidózott volna a részeg , mert meg kérdezte, hogy zsidó-e ?
Egyáltalán miért baj, ha ezt valakitől meg kérdezik ?"

Egyesek abban lelik meg az identitásukat ha megsértődhetnek és látványosan retteghetnek. Azért.

Trójai 2009.12.22. 16:28:22

@igazságos: Te értsd már meg végre.
Hogy ha én azt mondom hogy holnap van karácsony, akkor ne ugorj a torkomnak azzal, hogy már régóta tart a karácsonyi _időszak_.

SZövegértésileg fogd fel a különbséget a karácsony, és a karácsonyi időszak kifejezések jelentése között.

És fejezd már be a bacogatásomat.

Thx

Boldog karácsonyt!

Trójai 2009.12.22. 16:29:21

@igazságos:

ha én hülye vagyok, akkor te egy antiszoc, részeg zsidó taxis :))

persze lobotómiával ahogy elnézem :))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.22. 16:49:16

@Én lennék terrorista!: Ezt elnézted, de azért téged is szeretlek.

@baliquez: Ha pénzt kapnék csak azért, mert magyar vagyok, én is paranoiddá válnék?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.22. 16:59:12

@igazságos:
en tenyleg nem tudom
mikor kezdodik a Karacsony?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.22. 17:20:49

@hagyma: Nekünk, keleti keresztényeknek maga a karácsony 24-én este kezdődik a nagy alkonyati zsolozsmával és 27-én este fejeződik be, ugyancsak az egyébként már a 28-i liturgikus nap részét képező vecsernyével.
A karácsonyt megelőző böjti időszak nálunk nem négy, hanem hat hetes, és a karácsonyi időszak nálunk is vízkeresztig tart, a vízkereszti előesti zsolozsmáig, amely egyébként szinte megegyezik a karácsonyival.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.22. 17:47:27

@Kitalátor feljegyzetei:
hat en is gy gondolom, hogy most Advent van nem Karacsony
aztan 24-en este Szent Este, Christmas Eve, es 25 Karacsony/otthon 26 is/

csak mert itt felettem problemaztak hogy Karacsony van-e vagy Karacsonyi idoszak
szerintem Advent van
Karacsony az 25 es otthon meg van az unnep masodik napja/26/ is

annyi kulonbseg van a szokasokban, hogy itt sokkal hamarabb allitjak a fat es hamarabb is bontjak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.22. 18:43:29

@Kitalátor feljegyzetei:
nem vagyok am vallasban otthon
ez a keleti kereszteny az gorogkeleti?
vagy ortodox?
egyszer volt itt a hotelben egy ilyesmi eskuvo, nekem eleg fura volt a fulbevalos hosszuhaju pap
aztan esketes utan levette azt nagy keresztes, most nem tudom a nevet ruhat es bekesen elsorozgetett a nepekkel

lótumfaktum 2009.12.22. 19:36:21

@hagyma: görögkeleti -házasodhat,gyereket csinálhat, válalkozhat.
ortodox- nem doxa, a legrégebbi hitélethez ragaszkodó, minden zsinattól,változtatástól elzárkózó szervezet.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2009.12.22. 20:58:13

"De, de, ez Önnek jár! - mondom neki."

Az a BKV!

amúgy meg de tökjó, hogy 2 nappal karácsony előtt a homáron is zsidózás megjobbikozás megy

CID 2009.12.22. 21:57:58

Trojai, Igazságos, ez bájos :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.22. 22:14:13

@igazságos:
aze' is megneztem, most Advent van es nem Karacsony!!!!
ez FONTOSH!!!
es keleti vallasok szerint vizkereszt Krisztus szuletese

fozok holnap koser toltott kaposztat meg kocsonyat

Trójai 2009.12.22. 23:56:39

@CID: kabd be a karacsonyfamat kerlek
:)

Trójai 2009.12.22. 23:57:42

@hagyma: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

röhej.hu 2009.12.23. 00:11:30

Sziasztok !

Itt egy jó kis stresszoldó, :) hátha jó a hülye utasok kezelésére is...
www.rohej.hu/video.php?kod=1355

Első mohikán 2009.12.23. 01:41:29

Az már fel sem tűnik senkinek, hogy az utas miután beült egyből becsmérelte a taxis foglalkozását és vérig sértette? Majd miután kiszállt beszólt neki indokolatlanul.Vagy csak én vagyok ilyen érzékeny? Ez természetes, hogy az ügyfélszolgálatokon, pénztárakban,szolgáltatásban dolgozókba töröljük a lábunkat?

torma99 2009.12.23. 09:25:13

Riszpekt a köztereseknek. És miért kellett megint a zsidó kártyát meghúzni, ahelyett, hogy dícsérnénk csak a segítőkész közszolgáltatót?

Rui Blaaz 2009.12.23. 19:40:56

Jézus élt, Jézus él, Jézus élni fog!
Bugyet zsitty, vmf.

Megyek, átfújom a fát Motippal, rá még egy réteg akril lakk, tetejébe meg a berregő, éneklő, nyársra húzott angyalpár. Csecse.

brummancs 2009.12.24. 00:26:25

Mennyi übergyanakvó,paranoiás állatka veszi a fáradtságot, hogy beírjon egy fake-nek vélt sztorira valami szart...Mintha valami nyomot szeretnének hagyni az utókornak !
Sok kis Sherlock. Alapíthatnátok már valami leleplező egyesületet.

salapapa · http://salapapa.hu 2009.12.24. 10:45:44

@brummancs: ugyeugye... mintha csak tökörbe néznél... :DDD

Yamashita 2009.12.29. 01:18:49

@Sokorai_Atala: a magyar Karácsony nem szláv hanem őstörök eredetű. Méghozzá a Kara Cson sötét nap kifejezésből ered.Ami ugye a napfordulóra utal.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.07. 16:26:10

@hagyma: A görögkeleti az ortodoxok nyelvtanilag helytelen "KuK" elnevezése.

A keleti keresztény egyházak közé tartoznak az (egymástól szervezetileg független, ált. nemzeti egyházszervezetekben élő) ortodoxokon kívül az ún "régi keleti" egyházak (etióp, kopt, örmény, szír, malabár, malankár, stb.) és a Rómával egyesült keleti egyházak, azaz például a görög katolikus.

Utóbbinak az egyik legerősebb közössége a palesztin eredetű melchita egyházi szervezet, az ismert okok miatt ma már főleg Libanonban, Szíriában és leginkább az USA-ban élnek, őshazájukból "alacsonyabbrendű faj"-ként elüldözve.

A másik nagy közösség pedig az egykori Osztrák-Magyar Monarchia nevű európai közösség északkeleti részéről és határairól, tehát Halicsból, Gácsországból, Kárpátaljáról, a Máramarosból és a Felvidék keleti részéből származó ruszinokból, és a velük élő, valamint a török dúlás elől közéjük menekülő délvidéki magyarokból részben őshazájában él (ma is üldözötten, Ukrajnában tájszólásos ukránnak, az "ősi" szlovákiában tájszólásos szlováknak tekintik őket), részben a mai Magyarországra települt, de még a Vajdaságba, Bánságba is jutott belőlük a törökök kiűzése után.

Az erdélyi románok közül is sokan léptek unióra Rómával. A mai gyimesi csángók még emlékeznek arra, hogy nem is olyan régen, a XX. század elején még a közösség java görög katolikus magyar volt, de a székelyek és a románok zöme már nem is tud róla, hogy őseiknek választaniuk kellett, hogy keleti kereszténységükhöz, azaz egyházi "anyanyelvükhöz" ragaszkodjanak-e, és elrománosodjanak, vagy "Koppány hitét" elvetve latinizálódtak és a reformáció-ellenreformáció forgatagában öljék egymást. Nem jelentéktelen az ugyancsak görög katolikus italo-albán közösség sem.

Jelentős még az örmény katolikus, valamint a főleg Libanonban élő, ugyancsak keleti katolikus maronita egyház is.

Boldog Új Évet!
süti beállítások módosítása