Tékozló Homár

Hamis jogsi miatt zárkába dugták, nem érdekelte őket a bizonyíték

2010.01.19. 10:29 | szily | 231 komment

Magyarország az apatikus, kiégett emberek földje. Gábor ezt jól megszívta. A Naiv Ügyfél tortúrája azzzal kezdődött, hogy igazoltatták, és a rendőrök szerint hamis volt a jogosítványa, mert az adott sorszámhoz az informatikai rendszer szerint egy másik ember nevén 10 éve lejárt papír tartozott. Amint kiszabadult a zárkából, ahová bedugták, emberünk azonnal megszerezte az igazoló papírokat, de az őt rács mögé dugó nyomozó bágyadtan annyit reagált, hogy ő már nem foglalkozik az üggyel, az ügyintézési határidő hatvan nap, aztán azt is mondta, hogy ő nem kompetens az ügyben, aztán lerakta a telefont. Gábor, aki a környékről jár be Pestre dolgozni, most éppen a szopórollert hajtja nagy sebességgel, hiszen ki tudja, mikor lesz képes visszaszerezni a jogsiját a nem kompetensektől.

Tegnap a Magyar Rend Őreivel történt találkozásom és nem mindennapi informatikai rendszer hibájával magyarázható sajnálatos esetemet szeretném megismertetni a Nagyérdeművel. 12éve szereztem a jogosítványom, azóta több-kevesebb sikerrel közlekedem az utakon. Volt gyorshajtásom, balesetem, MÁV biztosítós ügy folyamatban, szóval kijárt minden jó, de a jogosítványom hibátlanul szuperált az összes hivatalos szerv nyilvántartásában. Ma reggel azonban vége szakadt a love storynak. A XVII. kerületben parkoltam az autómmal, amikor is odajött a rend 2 őre, kérték a saját és a kocsim papírjait. Odaadtam nekik a jogosítványomat és a forgalmi engedélyét az autónak. Más nem volt nálam. Kis tanakodás, telefonálás után< közölték,hogy a jogosítványom valószínűleg hamisítvány és igazoljam magam. Persze nem igazán tudtam hirtelen miről beszélnek, ezért a kérdésemre, miszerint miért hamis a jogsim közölték, hogy az x.y. személy nevén van és 10éve lejárt, nem hosszabbították meg. Más igazolvány nem volt nálam, így beültettek a rendőrautóba és bevittek az Örsre, ahol a azzal traktáltak, hogyan szereztem a hamis papírt. Kitartottam az álláspontom mellett, miszerint Ők tévednek és az informatikai rendszer mostanában hibásodhatott meg, mert egészen a mai napig mindenkinek megfelelt a jogsim, és nem ma vetették össze először a rendőrségi nyilvántartással. Válaszként bevittek a fogdába gondolkodni. Később kiengedtek, közölték, hogy bevonják a jogsimat, majd értesít a bíróság.

Otthon máig őriztem az összes vizsgapapíromat, amit annak idején írtam meg, elővettem és felhívtam a Petzvál utcai irodát, hogy megkérdezzem a jogosítványom pontos számát, annak megszerzésének dátumát. Telefonon kiadták az összes adatot róla, de közölték, hogy 30nap az igénylési ideje egy igazolásnak, ha én mint magánszemély kérem, de a rendőrségnek azonnal kiadják. Felhívtam tehát a rendőrségi papíron szereplő nyomózó urat, aki közölte, hogy Ő már nem foglalkozik a dologgal és 60nap mire válaszra számíthatok az ügyben. Amikor közöltem vele, hogy nekem annál korábban kell a jogosítványom, mondjuk most a héten és igényeljék meg  a Petvzáltól az igazolást, illetve, hogy nálam van minden papír az egykori vizsgáről, bejelentette, hogy Ő nem kompetens ebben és letette a telefont.
Hát gratulálok Magyarország 2010. 60 napra az ittas vezetők és az egyéb szabálysértést / bűncselekményt elkövető alanyoknak veszik el a jogosítványukat. Ez jár annak , aki a rendszer áldozata? Felháborító. Nem tudom végezni a munkám, Budapest mellett lakom, autó nélkül gyakorlatilag lehetetlen az élet. Majd járok villamossal, ami nem jár…

Köszönöm az esetleges megjelenést a Homáron

Címeztem még a BRFK információs címére.

üdv
Gábor

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eric_Cartman 2010.01.19. 10:33:12

Tökéletes sortörés.

dr. Aullah 2010.01.19. 10:34:16

Durva...
Ők elkúrnak valamit, aztán neked lesz jó szar, de őket nem érdekli...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.01.19. 10:34:25

azért a kopipészt mellé egy tördelés-ellenőrzés beleférhetett volna...

Eric_Cartman 2010.01.19. 10:34:29

A szopóroller Mrs. Garrison találmánya.

AlexWolf 2010.01.19. 10:36:18

@Eric_Cartman: Amikor azt találta fel még Mr. Garrison volt, nem?

Fénnyel teli esernyő 2010.01.19. 10:37:43

Legyél türelmes! A bürokrácia útvesztőjéből még senki nem jött ki gyomorfekély nélkül.

szily 2010.01.19. 10:43:16

@Rékuc: Köszi, javítottam, nem mutatta a rohadék vizivig.

Leadfoot 2010.01.19. 10:43:18

Ha jól hallom, huhog a szopóbagoly.

Layosh 2010.01.19. 10:45:57

Biztos visszabeszéltél a HŐS rendőrnek, ezért jól megleckéztetett. Sajnos ez ma Magyarország, de szerencsére egyre többször húzzák ők is a rövidebbet...

igazságos 2010.01.19. 10:46:09

Mi az, hogy nem volt nála más papír, csak a jogsija? Így nem közlekedik az ember. Személyit mindenhová kellene vinni. Mikor tanulják már meg?

Amúgy meg, ha nem volt előtte semmilyen nagyobb rendőrségi ügyed, akkor csak megrovásban fogsz részesülni.

Vagy esetleg egy kis pénzbüntetésre számíthatsz, de nem jelentős összegre.

Nagyon gyanús egyébként a dolog. Hogy lehet az, hogy más nevére is kiállítottak ugyanilyen számú jogsit?
Ez nagyon furcsa azért. Az informatikai rendszer nem szokott tévedni, ott nincsen elütés. A rendőrök azonnal kiszúrják azt is, ha mondjuk egy rokon jogsijával van az illető. Erre vannak szakosodva.

Továbbá azt sem értem, hogy miért nem gyorsított eljárásban járnak el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.19. 10:49:33

"Ez jár annak , aki a rendszer áldozata? "
Úgy tűnik, igen.
Engem is megvágtak már kétszer, egyik alkalommal azért, mert úgy volt könnyebb nekik elintézni a dolgot... Másik ügyben viszont fél éve "folyik" a per, miszerint ha a rendőr nem íratja alá a jegyzőkönyvet velem, akkor az hogyan lehet hiteles... Meg akkor mennyi köze van a konkrét esethez...?

Ugyanakkor az az eset is tetszik, ami avmelyik bulvárszarműsorban volt, hogy egy csókának ellopták a személyijét, és valaki az ő személyijével követ el bűncselekményeket - és nem tud ellene mit tenni! Ráadásul még azt is tudja ki a fickó.

Halljátok, ha baj van, rendőrt, soha ne hívjatok :/

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 10:50:49

@igazságos: "Az informatikai rendszer nem szokott tévedni, ott nincsen elütés."

Hogyne. Sőt! Zsanett meg szűzzé vált az egymás gatyáját összeondózó rendőröktől...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.19. 10:51:54

@igazságos: Itt az a gáz, hogy tulképp. leszarják hogy mi van, valószínű a rendőr, vagy a központos benézett valamit, és most épp' tussolják el, hogy valakit ezért bekasztliztak egy időre (ennek is mi értelme volt).
Meg hogy nem tudja visszaszerezni a jogosítványát.

Mondjuk az igaz hogy a személyit kéne vinni mindenhova, de ugye magában a jogosítvány is igazol, így esetleg ha attól fél valaki, hogy minden okmányát egyszerre lopják el, akkor esetleg az egyiket hordja, másikat otthon tartja.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 10:52:48

@ColT: "Halljátok, ha baj van, rendőrt, soha ne hívjatok :/"

EZ PONTOSAN ÍGY VAN!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 10:54:09

@ColT: "és nem tud ellene mit tenni" Én nem láttam, de ha ismered őt vagy a témát felszínre hozó csatornabulvárt, tudasd velük, hogy a legolcsóbb az, ha nevet változtat, pl. felveszi az anyja lánykori nevének kezdőbetűjét vezetéknévnek, vagy a bérmanevét* is utónévnek.

*Katolikusok előnyben...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 10:56:25

@ColT: Nem a személyit, hanem a lakcímkártyát kellene hordani a jogsihoz, de a Szentséges Sérthetetlen Adatbázis miatt még akkor is a bré output oldalára kerülhet bárki.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 10:56:40

Az a röhej, hogy múltkor elfelejtettem magammal vinni a jogsit, persze ellenőrzés a szokásos, elsősegélydoboztól az izzókészletig (unatkoztak?), de a személyim alapján "lenyomoztak", széles 32 fogas mosoly, és csókolom. Persze lehet azért, mert nő vagyok.

igazságos 2010.01.19. 10:58:49

Pedig itt van olyan, amit a posztoló elhallgat. Nagyon gyanús eset.

Amúgy meg magyarázza már meg nekem valaki, hogyan tárolják az okmányok adatait.

Én úgy tudom, hogy bemész az okmányirodába, ott megcsináltatod.

Elküldik a központba az adatokat, ott elkészítik a jogsidat, aztán meg kiküldik.

A rendőröknek meg van a programjuk, ami a központi adatbázishoz kapcsolódik. Innen kinézhetik bárki jogsijának az adatait a szám alapján.

Itt nem ők ronthatták el a dolgot, ők csak ellenőrizhetik, hogy érvényes-e a jogsi, nem hamisított-e.

De lehet, hogy én tudom rosszul. Szóval, aki máshogy tudja, az írja már meg, hogy van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 10:58:55

@ColT: Az így van. Mármint az, hogy ha az ember attól tart... stb. Viszont személyi ügyben tévedtek. em kötelező vinned, sőt még csak kiváltani sem kötelező, ha van újfajta, kártya formátumú jogsid, és érvényes is. (Nem az orvosi része, hanem a személy azonosító dátuma.) Egyetlen dolog kell hozzá, a lakcímkártya, de az a személyihez is kell. És egy dologra nem jó, amire a személyi igen: nem utazhatsz vele külföldre, még EU-n belül sem.

É2I 2010.01.19. 11:00:47

@igazságos:
"Az informatikai rendszer nem szokott tévedni, ott nincsen elütés."

Hol éltél Te eddig? Informatikai rendszer nem téved? Nem lehet benne elütés?
Barátom, akkor felnyitnám a szemed: Ma Magyarországon, a köz érdekében üzemeltetett rendszerek, adatbázisok a szarkupac szóval erősen túl vannak becsülve. (Bár javuló tendenciát mutatnak.)
Egy-egy új rendszer bevezetése, frissítése, összefésülése évekig tartó bajokat eredményez.
Arról nem is beszélve, hogy az emberi tényező is bőszen hozzá tesz. Ha egy kicsit körbenézel, garmadával találsz olyan embereket, akiknek bevonták a forgalmiját, mert rosszul lett rögzítve a motorszám, szín, stb. És ezután a jogos tulaj futkoshat, fizethet, bizonyíthat, stb, rosszabb esetben bíróságra is járhat.

Tron65 2010.01.19. 11:01:48

@igazságos:
Csak hogy tudd: au "új" kártya formátumú jogsi használható személyi helyett. Mért lenne akkor az is nála?
Amúgy az enyémben az van benne, hogy '90-ben szerestem az SM vízsgát is, ami nemigaz, mert majd 10 évvel korábban.
A topicírónak javaslom:
Menjen be otthon a okmányirodába és mondja azt, hogy elveszett, kap ideiglenest.

akikaztmondjákni 2010.01.19. 11:02:11

A Petzválban vizsgáztam én is:)
Hu, basszus, én tuti berittyentettem volna:S Még lehet sírógörcsöt is kaptam volna:)Ez nagyon dulva!Én nagyon ritkán hordok iratot magamnál:S Lusta vagyok táskát vinni:S

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 11:05:12

Itt most miért nincs "szájon át" cimke?

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.19. 11:05:48

@igazságos: gondolkodj már el! a jog ugy szol, hogy bármilyen fényképes igazolvánnyal igazolhatod magad. Tehát VAGY jogsi, VAGY személyi, VAGY útlevél, VAGY egyéb fényképes dokumentum, ami nem igényli a személyi igazolvány meglétét. hibázott a rend bunkó őre, mert nyugodtan lekérhették volna név alapján az infokat.a számot valszeg szarul ütötték be, vagy mondták be.

igazságos 2010.01.19. 11:07:29

@É2I: Hidd el, hogy az okmányirodában nagyon kevés elütés van. Ami hiba előfordul, az valóban az ügyintéző jóvoltából lehet, aki rosszul vitte be az adatokat.

Ez nem a rendszer hibája.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.19. 11:08:32

@Kitalátor feljegyzetei: Ja, hát honnan ismerném. Csak maga az eset meredek.
Másrészt hogyan van már, hogy névváltoztatással lehet megoldani, ha ellopták a személyid, és be is jelentetted, csak a yard szarik rá...?
Amúgy is megoldódik, ha lejár a személyije.

@igazságos: Igen. Olyan sincs, hogy van bírósági végzésed arról, hogy a tiéd az autó (örökölted), megmutatod a rendőrnek, az pedig közli, hogy őt ez nem érdekli, nem a te neveden van, és elveszi a forgalmit, amíg át nem íratod súlyos 10ezrekért...?
Ezt konkrétan velem csinálták meg 99-ben.

igazságos 2010.01.19. 11:09:50

@richy0609: Tökmindegy, hogy név alapján, vagy szám alapján kérik le az adatokat.

Ugyanannak kell kijönnie mindig.
A rendőrök ilyenkor nem csak egyszer kérik le az adatokat. A központot is értesítik, hogy tényleg ez a jogsi hamisított-e.

igazságos 2010.01.19. 11:12:04

@ColT: De ez már a rendőr buzgósága miatt történt, nem hanyagsága miatt.

Miss Marple 2010.01.19. 11:13:58

@igazságos: Tündérke, az első kommentednél azt hittem, hülyéskedsz, de most látom, hogy nem ironizálsz, hanem el is hiszed, amit mondasz. Milyen zárványban élsz te, mondjad?

Éljenek a haiti import rendőrök.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 11:16:35

De vajon mi lehet ppo ügyben?
Semmi post a héten.
Ez zaklatottá tesz.

s_marky 2010.01.19. 11:16:45

Engem múlt héten csütörtökön levillogtak a körúton a BKV sztrájk alatt, este 6kor, a megadugó közepén, fél óráig álltam a buszmegállóban,aztán egyszercsak hozták vissza a papírjaimat. Amikor kérdeztem H mégis mi a fuck van és miért kellett itt rohadnom eddig, a következő volt a válasz:
"További jó utat kívánunk!"
Hát bammeg,köszi,nektek is!

Kard 2010.01.19. 11:17:01

Azért én bemásoltam volna az intézkedő rendőr nevét is :)

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.19. 11:18:11

@igazságos: én rohangáltam már iratok nélkül pesten is meg itthon is (kisebb város) és igazoltatott a rend bunkó őre, bediktáltam neki az adatokat, lekontrollozta, és elengedett. sőt, ahol lakom, csak a jogsim adtam neki, és elég volt neki.

SLacc 2010.01.19. 11:21:20

@ColT: A kollégám biciklijét lopták el, bodzaszedéshez kellett a tolvajnak, gondolom. A kollégám még azt is látta, hogy melyik ház udvarába tolták be. Rendőrt hívott, aki közölte, hogy ő oda nem megy be. Feljelentést tett a kolléga, nem történt semmi. Jó, mi? Ha látod, sem kapják el. Bizonyos emberek mintha IDDQD-vel élnének.

Mylady 2010.01.19. 11:22:54

@igazságos: A jogosítvány vagy az útlevél elegendő a személyazonosság igazolására. Feltéve, hogy van mellé kártya alakú lakcímigazolvány.
Mindenhol kötelesek elfogadni, ahol igazolni kell magadat.
Nem véletlen, hogy már nem "személyi igazolvány száma" van az űrlapokon, hanem személyazonosságot igazoló igazolvány száma és típusa.

Szóval egyáltalán nem kötelező a személyit magaddal vinni mindenhova.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.19. 11:23:01

Boldog új évet kíván 2010-re a Pocsay család!

Yoss 2010.01.19. 11:27:35

Igazságos: Hát lehet, hogy igazságos vagy, de tájékozatlan is :) A kártyás jogsi ma Mo-n lakcím kártyával együtt helyettesíti a szig-et. Még bankhitelt is felvehetsz vele. Szal nem kell mindig szig.
Büntit meg nem kaphat barátunk még kicsit sem, merthogy semmit sem követett el. Viszont kártérítésre simán igényt tarthat, mert az oké, hogy a rendőrség is tévedhet, de nem tett meg mindent a helyzet tisztázása érdekében és figyelmen kívül hagyott fontos igazoló dokumentumokat.
Szal sün. Mármint szarásilag. Mármint a rendőr.

S1lver 2010.01.19. 11:28:27

@igazságos: szerencsetlen hulye vagy:

www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/okmany20050822/azon20050822/szemazig20091022.html/ugyleirasjogi#paragr1

Egy személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvánnyal minden polgár köteles rendelkezni, és azt magánál tartani. Személyazonosításra alkalmas okmány

1. a személyazonosító igazolvány,
2. az útlevél és
3. a kártyaformátumú, 2001. január 1-je után kiállított jogosítvány.

fingerbangs 2010.01.19. 11:28:34

egyszerűen felháborító amit a rendőrség megenged magának
trágya emberek
hihetetlen, hogy semmit nem lehet velük csinálni és csak egyre szarabb minden

Meklén és Tamara 2010.01.19. 11:31:46

szerintem meg örülj, hogy nem raktak meg vagy öten, vagy nem verted be véletlenül a fejed a radiátorba!

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.19. 11:32:42

Durva. Ez a rendőrség már jó pár éve elnopposodott.

min 2010.01.19. 11:33:49

Fel kell tenni annak a buzi fakabátnak a nevét! Közfeladatot lát el, nem tilos.
Komolyan a rendőrképzőkben az amúgy is gyengeIQ-us embereknél a cél a teljes sötétség elérése az agyakban.Ez igaz minden rendőrre teljes általánosítással.

Netuddki. 2010.01.19. 11:34:00

Egy jobb ügyvéd, aztán pár milla kártérítésért pereld be az államot.
Valaki (megint) nem jól végezte a dolgát, Te meg miatta szoptál. Biztos találnak majd a helyére valakit ebben a nagy munkanélküliségben.

AlexWolf 2010.01.19. 11:34:09

Tényleg a jogsinak ki az őstermelője?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 11:34:18

Azt hiszem már megint érdekes szemelvényt láthatunk a magyar bűnüldözésben oly csodásan működő bálványisten, a 'bizonyítékok zárt láncolata' imádásából. Ez ugyanis azt jelenti, hogy minden, a hipotézisnek ellentmondó további bizonyítékot figyelmen kívül kell hagyni, illetve lehetőleg meg kell semmisíteni. Így nem ingatja meg semmi az ügyészt és nem állítja dilemma elé semmi a bírót. Így lehet "gyilkos" a körmendi Táncos Gábor, így csukhatták be az amúgy odavaló, de ebben az egyetlen ügyben ártatlan Kaiser Edét a móri vérengzés miatt, és így ülhetett vagy egy fél évet Balla Irma fia előzetesben, és a gyilkosságot korábban már beismerő bűnöző így vonhatta vissza a vallomását, hogy még mindig a fiú ellen folyjon a büntetőeljárás. Stb.

wiener 2010.01.19. 11:34:57

@Meklén és Tamara: te hol szocializálódtál? a nyolcban?

Peetee 2010.01.19. 11:37:31

Ez az egyik legdurvább történet amit a Homáron olvastam ezeddig!
Fogda, mert egy utcai rendőr szerint ránézésre hamis a jogosítvány...
Aztán elveszik és majd egyszer visszakapod azt, amit legálisan megszereztél! Elképesztő! HIHETETLEN, hogy ez megtörténik...és tűri ez az ország, hogy a képébe pisálnak a saját honfitársaink, akik még mindig abban a hotben élnek,h ŐK állnak a f@sz jobbik végén....már nem sokáig.

Peetee 2010.01.19. 11:42:43

@igazságos:
NEM kell a személyi igazolványt magadnál hordani, mert "arcképes igazolvánnyal kell igazolni magad". Ez lehet útlevél, kártya-típusú jogosítvány v. a személyi igazolvány is...
Tehát a jogsi önmagában elég, inkább Te felejtsd el, ezt az őskori f@szságot: Személyi ig. nélkül még a szomszédhoz sem megyünk át.

Ma már nincsenek sötétedés után igazoltatások, NYUGI!!!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.01.19. 11:43:54

A valódi hamis (megvette, sosem vizsgázott a jóember, de még csak az arcát sem látták az oktatásokon, vizsgákon)jogsikkal meg hosszú tömött sorokban közlekednek a jóravaló bodzaszedők.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 11:44:06

@Peetee: "Ma már nincsenek sötétedés után igazoltatások, NYUGI!!! "
De. Aztán ha nincs nálad az okmány, megb...nak. Vagy így, vagy úgy...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.19. 11:44:19

Menj be a kat.ügyészségre,tegyél panaszt a rendör ellen. Ha bizonyitani tudsz mindent,jelentsd fel öket jogtalan fogvatartás,meg ilyenek--hidd el az ügyészség nagyon megcibálja öket és ha mást nem is érsz el vele,de had érezzék ök is egy kicsit a bürokrácia másik oldalát is......

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 11:46:09

Az volt már, h nem csak a személyivel lehet igazolni magad?

Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 11:46:47

most elmegyek ebédelni, de utána hozzászólok.
mert akkor már az én kompetenciám lesz.

asdf 2010.01.19. 11:47:11

@igazságos: "Mi az, hogy nem volt nála más papír, csak a jogsija? Így nem közlekedik az ember. Személyit mindenhová kellene vinni. Mikor tanulják már meg? "

Lehet, hogy ujdonsagot mondok, de tudomasom szerint nem kotelezo szemelyi igazolvannyal rendelkeznie az embernek. Egy fenykepes igazolvany es egy lakcimkartya a kotelezo. A fenykepes igazolvany meg lehet utlevel vagy jogsi is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 11:47:15

@HK417: A phallost még sohasem láttam bürokráciának írva...

figyelem (törölt) 2010.01.19. 11:47:22

@igazságos: te nagyon hülye vagy , esetleg rendőr.Minek lett volna nála személyi?A vezetői engedély egyben személyi igazolványként is funkcionál.
Egyébként mostantól /elméletileg/szigorúbban fogják a rendőrőket-lásd a mai Index-cikket-, ezért a posztolónak érdemes lenne feljelentést tennie az illetékes Ügyészségen..még az is lehetséges, hogy a hivatali visszaélés is megáll.Konklúzió:ez a rendőrség tényleg megérett a cserére.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 11:48:54

@Kitalátor feljegyzetei: Talán rokonod a Zsanett? :) Te ha valamit gyorsan szeretnél elintézni inkább előveszed amid van, vagy ember módjára próbálsz viselkedni. Gyanítom, hogy magadból indultál ki.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 11:49:20

@figyelem:
"Bort, búzát, békességet
Szeressük a csendőrséget!"

Meklén és Tamara 2010.01.19. 11:50:16

ha a rendőrség kicsit is szeretne javítani a renoméján, akkor utánamegy a dolognak és a felelősnek ünnepélyes keretek között a bajtársai a kapitányság aulájában eltörik az ujját.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 11:51:07

@Dariengo: Nem, nem is ismerősöm, csak a hírek szerint ő is valahogy így járt, mint Te, csak utána még reklamált is...

Norman Nailer 2010.01.19. 11:52:16

@igazságos: Én épp most vagyok szopóágon, mert a "tévedhetetlen zárt rendszerben" és a forgalmin elgépelték a kocsim motorszámát, így nem hosszabbították meg a műszakit, az okmányiroda meg majd foglalkozik vele...

2010.01.19. 11:53:08

12 eve van ugyanaz a jogsija? Nem csak 10 evre szol az ervenyessege? Ahhoz meg mar biztos hulye volt, hogy hivatalosan tegyen panaszt az intezkedes ellen, inkabb idejon mocskolodni...

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 11:54:42

@Kitalátor feljegyzetei: Azt honnét veszed, hogy én úgy jártam? Különben ő se járt sehogy. Leírtam, mi volt, egy sima közúti ellenőrzésbe miért kevered bele a fantáziád? Gyépés dolog.

Ronald 2010.01.19. 11:55:11

Nevek és pontos hely nélkül szart sem ér a poszt. Lehet merő kitaláció az egész.

Fanyuvo 2010.01.19. 11:58:35

Nem volt lejárva a jogsija? Mert írta, hogy 12 éve szerezte. Gondolom nem, de azért hátha...

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 11:58:54

@igazságos:
"Mi az, hogy nem volt nála más papír, csak a jogsija? Így nem közlekedik az ember. Személyit mindenhová kellene vinni. Mikor tanulják már meg?"

Megnevettettél :)

figyelem (törölt) 2010.01.19. 11:59:26

@Kitalátor feljegyzetei: :)))Vicc nélkül: a végén nem a tüntetök fogják elverni e rendőröket, hanem az autósok...

fazzoletti 2010.01.19. 12:00:57

Nekem ez nem tűnik életszerűnek: "A XVII. kerületben parkoltam az autómmal, amikor is odajött a rend 2 őre, kérték a saját és a kocsim papírjait."
Parkoló kocsiban ülőt nem szoktak vegzálni a rendőrök csak úgy.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 12:02:01

@Dariengo: "Különben ő se járt sehogy. " No, ezek szerint rendőr nő/né/lánya teccene lenni? Vagy netán személyesen az egyik, társai által összeondózott nadrágú rendőr menyasszonya?

Csak heherészés volt okmány nélküli igazoltatás közben, és nem hererázás?

Bocsánat, nem szóltam, fáj a térdem!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 12:03:29

@fazzoletti: Az igazoltatrás nem vegzálás. Egy helyen/útvonalon egy nap egyszer nem az.

CsFeco 2010.01.19. 12:04:52

A történet az utolsó szóig igaz, egy munkatársam barátjával történt meg tegnap. Épp mi kollégák javasoltuk, hogy írják meg a Homárnak, mert ide való sztori.

LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.01.19. 12:06:06

Ennyire nem lehet valaki balek... Eleve nem igazoltatnak senkit ok nélkül. Ha meg igen, máris büdös, hogy van jogsi meg forgalmi, de nincs személyi... Aztán beviszik, mert nem tudja igazolni magát, de simán kiengedik? Ez a mese több sebből vérzik eccsém...

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.19. 12:07:05

Jó lenne amikor a rendőrök panaszkodnak itt, ott menyire nincsenek megbecsülve akkor néha, néha azon is elmeditálnának, milyen sokat árt az egész testületnek, az embertelen és buta viselkedésük.

Én úgy veszem észre ők szeretnék ha úgy lenne minden mint a régi csendőr érában.

Ha meg nem kapják meg a tiszteletet, akkor fel vannak háborodva...
Csak hát a dolgoknak két oldaluk van.

nikon 2010.01.19. 12:07:19

@Ronald: Az egy fordulat, hogy 12 éve szerezte a jogsiját. Nem azt jelenti, hogy nem újította, cserélte, stb. Azt akarta érzékeltetni, hogy azóta benne van a rencerben.
Hanem a postoló ez alapján azt nem kérdezte-é meg, hogy akkor a rencer szerint mi az ő jogsijának a száma? Mer 1 dolog, hogy a szám nem stimmel, de a névhez - hamán volt x ügye közlekedésileg - csak hozzá van rendelve 1 jogsi szám. Nem?

wal 2010.01.19. 12:09:22

Oh, ilyen történetem nekem is van. Igaz kb. 8 évvel ezelőttről, de ugyanez volt a lényege. Megállítottak közúti ellenőrzésen, várakoztam már vagy negyed órája, amikor odamentem megkérdezni, hogy mégis, van-e valami probléma? Igen, volt. Hogy a jogosítványom hamis, az orvosi érvényességi dátum át van írva rajta. Na szép, ez még a '91-ben kiállított rózsaszín jogsi volt, amit írógéppel töltöttek ki, a rendőr meg is mutatta, hogy a lejárati dátumnál az egyik szám alatt látszik egy kisebb szám is.
Lényeg az, hogy bevonták pénteken. Hétfőn felhívtam az illetékes rendőrkapitányságot, mivel megvolt az összes papírom, ami alapján annak idején ki lett állítva. Kaptam egy faxszámot, át is küldtem mindent. Mivel ez rózsaszín jogsi volt, akkoriban nem szerepelt az elektronikus nyilvántartásban, ezért nem tudták rögtön ellenőrizni, be kellett kérniük a dokumentumokat a kiállító hatóságtól. Másnap beszéltem a nyomozóval, akihez az ügy került, mondta hogy rendben vannak a papírok, amiket átküldtem, futárral át is küldik az okmányirodába, ahol kiállítanak majd egy újat. Szerdán küldik, csütörtökön be is mehetek érte. Ott is voltam, sok kivár, megkérdez. Hát itt nincs ilyen, de talán holnap. Másnap sem volt persze.
Felhívtam a nyomozót, hogy mégis, mi történt? Csak annyi történt, hogy bűncselekmény gyanújával átadták valami nemzeti nyomozó szuperszervnek és mellesleg gyanúsítottként fogok szerepelni az ügyben. 30 nap közben lejárt, kaptam egy levelet, hogy újabb 30 nap hosszabítás, majd pár hétre rá egy telefont, hogy fáradjak be kihallgatásra a rendőrségre. Persze vidéki rendőrség, jussak el valahogy jogsi nélkül ugye... Lejutottam, kaptam pár rutinkérdést, majd elém tolt egy határozatot, hogy visszaadják a jogsit, mert nem hamisítás történt, csupán a kiállításkor hibás kitöltés javítása.
Na persze, gondoltam, két hónapot szívok miattatok, majd jól elkenitek, ez minden csak nem szabályos javítás. Itt rövidre fognám, a lényege, hogy bepereltem a rendőrséget, a vége egy szép kártérítési összeg lett, amit rózsaszín postai utalványon meg is kaptam tőlük.
Szóval happy end, de sünöket a sünöknek.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 12:11:35

@Kitalátor feljegyzetei: Miért nem fogsz könyvírásba, ha ilyen élénk fantáziával bírsz? Attól legfeljebb az üleped fájna. Vagy azt már most is használod?

Gabenpetit 2010.01.19. 12:11:41

Ugyan ez a tortenet tortent meg az unokatesommal, de ot nem szemelyesen kaptak el, hanem levelben ertesitettek, hogy faradjon be a keruleti rendorsegre a jogsijaval egyutt. O be is ment egy ugyveddel, aki hamar tisztazta, hogy rendszerhibarol van szo. UGYVED NELKUL NE TEGYEL SEMMIT!!!

Pierr Kardán 2010.01.19. 12:12:14

@igazságos: Hú, te biztosan egy szőke nő vagy, mert egyetlen gondolatod sem fedi a valóságot...

Azt már többen cáfolták, hogy a jogsi mellé kellene a személyit is hordani.

Az informatikai rendszer hibátlanságát pedig a saját példám cáfolja, sajna a nevemben egy betűt elütött valahol, valamikor egy szőke nő, azóta nekem orbitális szopás minden okmánycsere :-((

Nem teljesen ugyanaz a név szerepel ugyanis a személyimben (ami még a régi, kézzel írott), mint az elektronikus kiállítású papirokon... Csakhogy a kézel kiállított papír (a személyi) a helyes, a Népességnyilvántartóból jövő adat a rossz. Minden egyes alkalommal kérnek egy 30 napnál nem régebbi születési anyakönyvi kivonatot. A gond csak az, hogy 200 km-re születtem, anyakönyvi kivonatot pedig csak személyesen lehet kérni :-(((

Azt mindig megígérik, hogy akkor most ők javították az adatot a "rendszerben", de bizony a következő alkalommal ismét az ügyintézők vannak felháborodva, hogy miért nem jók az adataim :-((

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 12:16:32

@wal: Na ez így kerek perec.

@Gabenpetit: Ezt csak ügyvédnek hiszik el, vagy netalán maguk is tisztában vannak vele? Nem értem, ide miért ügyvéd.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.19. 12:17:26

Bocs, h leegyszerűsítem, de nem az van, hogy lekérik a rendszerből:
A.B. anyja neve:.. született:... szerint a jogosítványa száma ez kellene legyen:.. érvényessége:... ehelyett a fickó adott valami teljesen más számút.

Nyilván valamelyik téves ha különbözik (valószínűleg nem a központi rendszerben lévő) ez akár okirat hamisítás is lehet, de tegyük fel ártatlan: hogyan bizonyítod azt, amit nem követtél el?

Az egy dolog, hogy elvileg érvényes, nem bevont a jogosítványa akkor mi szüksége lenne egy hamisra.. talán ha elveszik gyorshajtásért legyen egy tartalék? Vagy készpénzfelvétre bankból, vásárlásra lopott bankkártyára?

Sztem jelentsd be, h elveszett és ideiglenes jogsival dolgozhass. Amíg a helyzet rendeződik és meg nem kapod a büntit/felmentést. Higgyünk az igazságos bírói döntésben (?)

katjatjuta2 (törölt) 2010.01.19. 12:17:56

Létezik a közigazgatási jogkörben okozott kár. Szerintem keress fel egy ügyvédet és ő fog tudni segíteni.Polgári perben az összes károdat meg tudod téríttetni,az ügyvédi kts-t is beleértve.

labi 2010.01.19. 12:19:51

Motorszámelírás nekem is megvolt...
Ezer éve vettem egy 8 éves alfát (addig már vizsgázott párszor) majd két vizsgával később kiszúrták hogy el van írva a motorszám, menjek intézkedni kapitányság (akkor még). Egy napszabival, 6-os sorszámmal négy óra várakozás után meg is oldódott az ügy.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 12:20:33

@Pierr Kardán: na mert a tiéd annyira fedi...www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/szulanyakonyv.html

Miután apósom meghalt, már vagy tíz éve, egy telefonhívás alapján megküldték a kivonatot. (persze továbbra sem értem, miért kell a halotti anyakönyvi kivonathoz a születési)

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 12:21:31

@Pierr Kardán: ezzel a névvel ne is csodálkozz, hogy elütöttek benne egy betűt :))))

The Good Boy 2010.01.19. 12:22:49

azért kiváncsi lennék az egész kerek sztorira néhány apróság miatt:
A posztoló 12 éve szerezte a jogsiját, és a poszt szerint ezt a számú jogsit vették el tőle.
Probléma az, hogy alapesetben a jogsi orvosi része max. 10 évig érvényes (elvileg), azaz legalább két éve már új jogsinak kellene lennie nála, mivel 2001 óta (azaz 9 éve) kártyaformátumú jogositvány van forgalomban, és azóta az orvosok nem pecsételhetnek bele a régi papir jogsiba, tehát nála olyan már semmiképpen nem lehet!
A másik: a nyilvántartóba nem a rendőrség üti be az iratok számait, hanem az okmányiroda. Tehát, ha el lett ütve a szám, akkor azért nem a rendőr a hibás, hanem az ocsmányirodai jómunkásember.
A harmadik: gondolom pestiában a rendőrségeken külön emberke van, aki az elsődleges intézkedést megteszi (panaszt vesz fel, kihallgat). Eme emberkének tényleg elképzelhető, hogy a későbbiekben nem lett rálátása az ügyre, meg az is lehet, hogy a posztoló nem volt teljesen inteligens viselkedésű az eset során, aztán azt kapta csak vissza.
A negyedik: azért azt senki ne gondolja, hogy egy utcai rendőr csak úgy hasraütésre valakit bevisz, hogy szerinte hamis a jogsi. Gondolom a gép ezt dobta ki a bemondott adatokra.
Az ötödik: ahogy már többen irták, kártya jogsi, személyi és utlevél is személyazonositásra alkalmas, de csak a lakcimkártyával együtt
Kérdésem: A posztolót már szabad?
Mennyi volt egy ilyen jogsi az ecserin?:)

vic 2010.01.19. 12:25:19

nem bkv-zni, taxizni, számlákat gyűjteni, perelni, kamatostul

Nade 2010.01.19. 12:27:12

Nekem itt - és régebben is a hasonló írásoknál - attól megy fel a vérnyomásom, ha belegondolok, hogy a "hivatalos" homárfaktor itt miért is 1 (egyes)?!
Miért is?

Egyébként Orwell híres regénye az elképzelt, "tökéletes" kommunista diktatúráról pont így indul, egy ember sorsát érintő bürokratikus tévedéssel.
Még a kritikát a háttérből gáncsoló "homárfaktorosztók" is megtalálhatók benne.
Hajrá Magyarország, szuper az irány!

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.01.19. 12:27:21

@The Good Boy: Halványak az emlékeim, de a régi rózsaszínű többoldalas jogosítványt nem-e lehetett egy pecséttel meghosszabítani, anélkül hogy cserélték volna az egészet?

RT_ 2010.01.19. 12:30:08

@The Good Boy:
1998-ban tettem le a jogsit.
2002-ben hosszabbítottam

A nyilvántartás szerint nincs és nem is volt jogosítványom. Egy nő nevén van a nyilvántartásban az enyém helyett. - a Rendőrök szerint - A Petzvál szerint persze minden ok, de ezt nem hajnaldóak egyeztetni velük.

A rendőrök normálisan kezeltek, a nyomozó nem foglalkozik a dologgal. A baj ott van, nem a közrendőrnél aki az utcán igazoltatott.

G

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.19. 12:34:16

Rendőr alapos gyanú nélkül ritkán igazoltat álló járművet!
Egyszer egyébként egy - távoli és futó! -ismerősöm kikönyörögte, hogy vigyem el Bécsbe. A határon aztán egyszer csak körbeállták az autót, kiderült, hogy hamis az útlevele. Még utolsó leheletével azt suttogta vadul, hogy "Richi vagyok, Richi vagyok!" Mert mondjuk a valódi neve nem ez volt.
Határőr ott az orrunk előtt széttépte a papírjait, de később megmutatta, hogy elég silány hamisítvány volt.
Azután bezártak minket külön sufniba, amit már az elődök telepingáltak. Egy óra múlva jött egy fazon és nekem említette ugyan, hogy álljunk meg az ajtó előtt, mert ha elindulunk, akkor lepuffanthatnak, de ismerősömnek nem szóltak, nekem meg nem volt kedvem beszélgetni akkor vele, ha már éppen, hogy nem rabosítanak miatta, mint embercsempészt.
Kérdezte a folyosón állva, hogy most mi lesz. Mondtam neki, hogy mit tudom én, kérdezze meg a portán. Erre elindult.
Csak egy üvöltést hallottam, hogy állj vagy lövök, mire csórikám úgy vetette magát a földre, mint egy zsák krumpli.
De megbocsátott, azt mondta megérdemelte az ijesztést :-)

Szofia 2010.01.19. 12:34:37

Azt meg tudná valaki mondani, hogy az én esetemben mi a jó, mert kezdek félni, ha hazamegyek. Külföldön dolgozom tartósan, otthon kijelentkeztem a lakcímemről. Ahol lakom, nem ismerik a lakcímkártya fogalmát. Ha hazamegyek és "csak" személyim van, de nincs lakcímigazolásom, mit csinál a rendőr? Vagy ne menjek haza, mert egy igazoltatás után bevarrnak? Előre is köszi.

földhözragadt 2010.01.19. 12:35:12

@SárgaEminenciás_sargacsik.hu: te sem ezen a földön élsz..."nem igazoltatnak senkit ok nélkül" - szerinted akkor az mi, ha szabályosan közlekedsz az úton, betartod a sebességhatárt, de a rend őre megállít és még a legutolsó izzót is megnézi az izzókészletetben? vagy az mi, amikor szabályosan állsz a hipermarket parkolójában (családosok felfestésű helyen) majd odajön ként rendőr és igazoltat? arra a kérdése meg hogy ugyan miért az a válasz, hogy mert mozgássérült parkolóhelyen állok..pff..még ezt sem tudják megkülönböztetni egymástól..de végülis biztos nincs olyan,hogy ok nélkül igazoltatnak...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.01.19. 12:37:19

@igazságos: "Mi az, hogy nem volt nála más papír, csak a jogsija? Így nem közlekedik az ember. Személyit mindenhová kellene vinni. Mikor tanulják már meg?"

A kártya típusú jogsival pontosan ugyanúgy igazolhatod a személyazonosságodat, mint a személyivel. Ebből a szempontból egyenértékűek (a régi jogsira ez nem vonatkozik).

The Good Boy 2010.01.19. 12:39:16

@Dariengo: elvileg amikor kijött az új jogsi, utána megszünt a lehetőség rá, hogy az orvos belepecsételjen a régibe, pont azért, hogy ne nőjjön meg az okmánycsere átfutási ideje (igy is 10 év). Korábban tényleg az orvos nyomott egy pöcsétet bele, meg irt rá számokat, úgy mint érvényességi idő. Azóta egy papirfecnit kell kitöltenie, hogy elkalmas és még meddig. Mondjuk az előfordulhat, hogy néhány orvos később is pöcsételgetett, amikor már nem lehetett volna.

fogd a pénz és kuss 2010.01.19. 12:39:48

a "rendőrök"nem érnek rá ilyenekkel foglalkozni, mert kordont köll állítani....

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 12:44:01

@Szofia: vmilyen iratod csak van külföldről, amivel igazolod, h tartósan ott élsz. Egyébként remélem vicceltél, h ennyitől megijedsz, mert akkor legyen nálad, jogsi, személyi, útlevél, lakcímkártya és ne tedd ki a lábad igazságos nélkül :)

_John_Doe_ 2010.01.19. 12:44:20

@Nade: "Orwell híres regénye az elképzelt, "tökéletes" kommunista diktatúráról pont így indul"

Az 1984-nek pont annyi köze van a kommunista diktatúrához, mint a kapitalistához.
Mellesleg a "rendszerváltás" óta egyre közelebb kerülünk a mindent és mindenkit megfigyelünk, nyilvántartunk, szabályozunk világhoz.

Gontar 2010.01.19. 12:45:42

Hát... amikor a jogsimat újíttattam meg pár évvel ezelőtt a "tökéletes" e-rendszer nekem is keresztbe tett. :-DDD Megyek zokmányirodába (időpontot csak 2 hétr előre tudtak adni...), kivárom a sorom meg minden. Ügyintéző elkezdi tenni a dolgát, meglévő jogsi forgalomból kivon - ráncosodik a homloka... Egyszer csak rámnéz, és közli, hogy adjam le a másik jogsimat is, mert egyszerre csak 1 jogsim lehet. :-DDD Mondom WTF??? Nekem csak 1 jogsim van, mégpedig pontosan az, amit a kezében tart. Kiderült, hogy a rendszer szerint két darab jogosítványom van. :-DDD

A gond az volt, hogy elkezdték követelni, hogy bizonyítsam be, hogy nem is, hanem csak az az egy van, amelyiket megújítani készülök. :-PPP Persze... kérdeztem, hogy hogy a retekbe bizonyítsam be, hogy nincsen másik, ha egyszer nincsen. :-DDD

Aztán ügyintéző hölgy átváltott megértőre, felhívta a központi zokmányirodát, és azokkal a "másik" jogsim sorszámát töröltette a rendszerből...

Kérdeztem tőle, hogy ez nem fog-e esetleg kellemetlenséget okozni annak a személynek, aki a törölt sorszámú jogsi valós tulajdonosa (csak a sorszámát véletlenül az én nevemhez kapcsolták a rendszerben), éshogy nem kéne-e esetleg a rendszerből kiiktatás helyett legalább megpróbálni megkeresni a valós tulaját a "szellemjogsimnak". Az volt a válasz, hogy lexarja. :-DDD

Nos... fentiek lényege, hogy a posztot olvasva egyből az ugrott be, hogy nem-e a posztolóé volt a "szellemjogsim". :-DDD

2010.01.19. 12:50:14

Nekem a forgalmit vonták be (másodszor már csak büntettek, mert nem volt mit bevonni) olyan adó tartozás miatt, ami 1 éve be volt fizetve.

Zárkába nem csuktak.

Visszaadták.

Bíróságra vitték a büntit, de az elengedte, figyelmezetetésben részesített.

Miért?

Hát csak.

Megúsztam.

Szofia 2010.01.19. 12:50:40

@Ferlategla: Nem, azért annyira nem parázok, meg már voltam is otthon persze. Csak itt nem veszik olyan komolyan ezeket a papírokat, de tényleg. Sokaknak nincs is személyije, mert a jogsi is elég, a lakcímigazolás meg egy olyan A4-es papíron van, amit bármikor nyomtatok én is otthon. Ha lejár egy iratom, akkor szabi és haza, mert nincs nagykövetség. Félek, hogy a választás környékén fokozottabb lesz a rendőri jelenlét, és nem szeretném a kevés otthontöltött időm rendőrségi ügyintézéssel tölteni :-) És köszi a biztatást.

igazságos 2010.01.19. 12:51:48

@Fedor: @Pierr Kardán: Megérthetnétek már vége, hogy azért mondtam ezt, mert a személyivel alátámaszthatta volna az igazát.

De mivel nem volt nála, ezért hiába magyarázkodott.

Szőke nő, aki mondja.

zeee 2010.01.19. 12:51:52

@Kitalátor feljegyzetei:

Azért Zsanettet nem kellene ide keverni. Azt nem gondolom, hogy a rendőrök hófehérek lennének az ügyben, de hogy a lány kínálgatta magát az is biztos. A teljes sztorit úgysem fogjuk megtudni.

igazságos 2010.01.19. 12:54:46

@Miss Marple: Nem vagyok a tündérkéd.

@S1lver: Hülye, aki mondja.

Mindenki magából indul ki.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.19. 12:55:16

@zeee: A Zsanett név és a rendőrség mára egybeolvadtak :-)

földhözragadt 2010.01.19. 12:55:26

@igazságos: "Szőke nő, aki mondja" - ez olyan igazi felnőttes hozzászólás volt...tisztára mint az oviban :) Most akkor mész és megmondod az óvonéninek? :D:D

Deuce Bigalow 2010.01.19. 12:56:56

@igazságos: te tényleg hülye vagy, vagy csak úgy csinálsz??

(segítek a helyes válasz megadásában: "mit csinálok úgy??")

igazságos 2010.01.19. 12:57:12

@földhözragadt: Kinőttem a szőke nős viccekből. Aki ezzel jön, az meg nem.

igazságos 2010.01.19. 12:58:43

@Deuce Bigalow: Mint már mondtam, hülye, aki mondja. Magadból indulsz ki? Attól még, hogy te hülye vagy, nem biztos, hogy más is az.

Zorro2007 2010.01.19. 12:59:42

"Az informatikai rendszer nem szokott tévedni, ott nincsen elütés."

Apu uj kocsijanak a forgalmija,rendszama nem volt benne semmilyen adatbazisban sem. Tulajdonkeppen az az auto nem is letezett.
Amikor 4 evre ra eszrevettuk visszamentem a kiallitasi helyre(xy hivatal) ahol mosolyogtak, tenyleg anno nehany forgalmi elkeveredett de semmi problema...itt au uj.

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 13:00:42

@igazságos: attól, hogy nála van az érvényes személyije, még lehet hamis a jogsija. egyébként útlevéllel is igazolhatod magad, mint már többször említették...

Deuce Bigalow 2010.01.19. 13:04:17

@igazságos:
ejj te, pedig még a helyes választ is megadtam neked.. :D
egen, mondtad már, hogy hülye, aki mondja, erre már válaszoltak is neked mások, igaz, az sem jutott el a tudatodig..

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.01.19. 13:04:52

táncosban es kaiserban max az a kozos, hogy mindketten bunosok. speciel kaiser nem a mori ugy miatt, de ez mar akkor is eleg nyilvanvalo volt.

a legvicesebb szerecsenmosdatas azert a szlavy ugy lett...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 13:05:36

Amúgy milyen okmányokkal lehet magát igazolni a zállampolgárnak?

igazságos 2010.01.19. 13:08:28

@Deuce Bigalow: Nem is tudom, ki kezdte a hülyézést. De mindegy, okos enged, szamár meg szenved.
Legyen neked igazad.

Zoli a séf 2010.01.19. 13:09:03

Jó pár éve, (talán már van vagy tizenöt is), egy forró nyári délután, két rendőr bámult befelé a kapun, az udvarban parkoló Trabantomat stírölve. Kérdezem, miben lehetek a segítségükre?
Erre Ők:
Enyém ez az autó?
Persze! Mi a baj?
Szerintük nem stimmel valami, mert ez a rendszám egy másik színű, más típusú autóra van (volt) bejegyezve. Bejöttek, megnézték a papírokat, az autót.
Kérdik: Nem adtam valakinek kölcsön a rendszámot???
Heeeeeeee.... miiii???
(Ja de persze, és ezt itt fogom bevallani.)
Egyébként nem!! Tényleg.
Ennyi volt, aztán tovább mentek. Azóta sem hallottam róluk.
Pár évvel később a biztosítótól kaptam egy levelet hogy ezzel a rendszámmal balesetet okoztam, (kőfelverődés) az M5 autópályán. Közöltem velük, hogy én még az életben nem jártam az említet útszakaszon.
-Pedig én voltam, -erősködött az ügyintéző.
Van szemtanú is aki látta az én Ladámat.
Na, mondom ez jó, mert nekem soha sem volt Ladám. Ez a rendszám mindig is a Trabimé volt.
Leírtam egy levélben is a panaszaimat, majd , később közölték, hogy bocs tévedés történt.
Így működött, (működik) a drága pénzen vett, két, három-évente drága pénzen megújított nyilvántartás.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.01.19. 13:09:55

12 éve szerezte a jogsiját, és a jelenlegi 10 éve lejárt. Érdekes...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.19. 13:15:41

Egyszer csináltunk valakinek szülinapjára kamu jogsit. Tök olyan volt elsőre, mint az igazi, csak az volt benne a név, hogy Gyorshajtó János, lakcímnek egyből a Gyorskocsi, beírtuk, hogy csak napszemüvegben vezethet, nem köteles semmire válaszolni, volt benne titkosszolgálati pecsét, meg ilyenek. Rendőrök mindig jót röhögtek rajta, habár volt aki elsőre csendben elballagott a társához.
Viszont mindig ott volt az igazi jogsi is! :-)

Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 13:19:10

@espadazo: mi meg egyszer egy előadáson beírtuk a jelenléti ívbe Dr. Watson-t
és az előadó megkérdezte, hogy tényleg itt van ő is? :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.19. 13:19:52

Anno meg igazoltatott a szerv. Egy kék Renault busszal voltam. Átnyálazta a forgalmit, jogsit, személyit, körbejárta az autót, hümmögött, aztán vissza adta.
Bedobtam a műszerfalra és elindulás után látom, hogy a fehér Daciánk forgalmiját hoztam magammal.
Érdekesnek tartom, hogy nem reklamáltam meg.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.01.19. 13:25:00

@Egyéves Önkéntes: Egyszer meg személyimbe befirkáltak vicces lányok egy pecsétet piros filccel, meg oda írtak egy címet is.
Lakcím nyilvántartóban voltam, el is felejtettem, hogy mi van benne. Nő bámulja, aszondja: Ez meg hanyadik kerület pecsétje???
Mondom neki, 28. Krikszkraksz, meg hullámos vonal volt...
"Olyan nincs is!"
Mondtam, hogy tudom, mire egy életre megsértődött.

McKelek 2010.01.19. 13:28:53

Nekem is van nyomozó ismerösöm. Napi 2 órát dolgozik, aztán elkezd maszekolni. Kis pályázgatás (= EU pénzek lenyúlása), kis lomizás munkaidöben. De legalább nem korrupt a munkája alatt.

Viszont személyim már vagy 4 éve nincs...

zse 2010.01.19. 13:34:27

@igazságos: Ügyintéző hibája, meg a rendszer nem téved?

2002-ben vettem a motoromat. Készült törzskönyv, forgalmi engedély.

Tavaly vizsgára bejelentkeztem, mondták, hozzam a törzskönyvet. Kerestem, nincs sehol. Elmentem okmányirodába, hogy kéne új. Papírt felvettük, mondta a hölgy, ellenőrizzem.
Nézem, mondom neki: a vázszám rossz, az első K betű helyett X van.

Erre azt mondja: ez a rendszerben van így, biztos így vették fel az adatokat. Mutatom neki, hogy a forgalmiban jó. Nézi, az nem lehet, mert a forgalmiba a RENDSZER alapján kerül be.
Hozzak akkor a vizsga során kiállított lapot, majd átírja.

Kötöttem kötelezőt (korábban ideiglenesen forgalomból ki volt vonva). Weboldalon adatokat megadtam. A jóváhagyó, kinyomtatott papíron az általam megadottak az adatok, de a kipostázott kötvényen már K helyett X - biztos frissítették a RENDSZERből. Csak azt nem tudom, akkor nekem miért kell begépelnem, ha úgyse arra figyelnek.

Szóval most már kijavították, újra jó.

De hogy mikor és miért romlott el? Nem tudja senki sem.

Egy biztos: nem az eredeti adatrögzítés volt hibás.

Zs

Nade 2010.01.19. 13:36:42

_John_Doe_ 2010.01.19. 12:44:20
"Az 1984-nek pont annyi köze van a kommunista diktatúrához, mint a kapitalistához."

Eltelik 20 év a kommunista diktatúra óta, és már ilyen hazugságokat is le lehet írni róla? Kár, hogy az elvtársaid nem tudták ezt, és tűzzel-vassal irtották, tiltották Orwell műveit. Az Állatfarmot pl. Napóleon elvtárssal, az egyik fődisznóval. Az sem a kommunizmusról szólt, ugye? Az 1984. pedig szintén csak a kommunista diktatúrákban volt betiltva az egész világon. Még az argentin diktatúrában sem volt tiltott, ami pedig nem kommunista diktatúra volt.
Egy mondat az 1984-ből, amely az "ANGSZOC" felirat közelében zengett az utcán: "Winston háta mögött a teleképből áradó hang még mindig az öntöttvasról és a Kilencedik Hároméves Terv túlteljesítéséről fecsegett."
A "kapitalizmus"-ra utal, mi?! Ami ráadásul nem is létező fogalom, csak normális gazdasági rendszer van, meg a többi. Csak az elvtársaid találták ki, mert ugye nem mondhatták, hogy van ugye a normális gazdasági rendszer, meg a mienk. Ezért kellett nevet találni a másiknak, ez az itteni meg lett a "szocializmus". Az más kérdés, hogy a szó-hókuszpókusz ellenére befuccsolt, annyira, hogy ma is ennek a levét isszuk. Még akkor is, ha egyesek próbálnak nem emlékezni erre.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.19. 13:36:52

@É2I: óóó, a forgalmi az tök normális! :D
van egy testvérpár ügyfelem. mindkettőnek azonos típusú, de más-más felszereltségű autója, egy helyen vásárolták.
forgalmi mindkettőhöz, névreszóló. persze forgalmi szerint egyik sem a saját autóját vezeti.

ez mondjuk betudható a kereskedő balfaszságába... de amit a poszter írt, az valódi renccerhiba. vagy
a) láma volt a biboldó és elütött egy karaktert;
b) az egyik karakter megsérült, félreolvasták
de mindenesetre nem ellenőrizték újra.

zse 2010.01.19. 13:37:32

@Sün‼: igazolhatod magad személyi igazolvánnyal, új típusú (kártya) jogosítvánnyal, útlevéllel.

Mindegyikhez lakcímkártya is kell (kivéve a nagyon régi személyi, amiben benne van a lakcím).

Zs

ier6w7i 2010.01.19. 13:38:13

A haveromat pár éve Hegyeshalomnál kapcsolták le (akkor még volt határellenőrzés), azzal, hogy hamis az útlevele. Ő is tudna mesélni a vegzálásról (bezárták, faggatták, hogy jobb ha bevallja hol vette az útlevelét) stb.

Sztem menj az Ügyészségre panasszal!

földhözragadt 2010.01.19. 13:39:49

@igazságos: Azt látom...csak az oviszintből nem sikerült, ugye...lásd még "hülye aki mondja", meg "mindenki magából indul ki"
Ha nem bírod, hogy kijavítják azt amit leírsz, akkor minek kommentelsz? Hogy utána jól odamondhasd, hogy nyenyenye hülye aki mondja...

zse 2010.01.19. 13:43:13

@Szofia: Két dolog lehet: kijelentkezel, kapsz egy üres lakcímkártyát (nekem is ilyen volt tavaly), ez jó igazolásra, de ügyintézés során van vele akadály, sokan csak bután nézik.

Vagy bejelentheted az okmányirodában, hogy tartósan külföld, és akkor meg olyan cetlit kapsz.

Zs

MosoMasa 2010.01.19. 13:43:56

@Olman: Hát nem hallottál még gyorsreagálású jogsiról? Ehhhh!

Trójai 2010.01.19. 13:54:16

hu mikvannak
A posztolo csak oruljon, hogy nem dasztak meg, mint a Zsanettet.

Trójai 2010.01.19. 13:56:59

Azaz minden rosszban van valami jo, akar meg is eroszakolhattak volna...csak biztos nem voltak hozza elegen.

igazságos 2010.01.19. 13:58:58

@földhözragadt: Mondod te, aki leragadt a szőke nős vicceken.

molnisz 2010.01.19. 13:59:53

@igazságos: Bocs, de nem kell személyi, mert bármilyen fényképes igazolvánnyal igazolhatod magad.
Útlevél, lejárt jogsi is, a lejárat után x évig , hajóskönyv.

AutosVilli 2010.01.19. 14:01:34

EZ történet,ha igaz,tipikus esete annak hogy aki felvitte az adatokat a számítógépre,elirta az adatokat

efhábé 2010.01.19. 14:02:50

@igazságos: "Mi az, hogy nem volt nála más papír, csak a jogsija? Így nem közlekedik az ember. Személyit mindenhová kellene vinni. Mikor tanulják már meg? "

Egyes, leülhetsz.
A kártyaformátumú jogosítvány használható személyi azonosság igazolására, ha az nálad van, nem kell, hogy személyi legyen nálad.

átlátó 2010.01.19. 14:03:08

Amerikának még nem sikerűlt a világbékét kierőszakolnia. De...ilyen esetben valami ügyvédbojtár üresre perli az államkasszát.

földhözragadt 2010.01.19. 14:03:42

@igazságos: Nah, már megint oviszint. Mondod te blablabla...
Arra azért kíváncsi lennék, hogy honnan veszed hogy leragadtam a szőkes nős vicceknél, amikor még csak említést se tettem róluk??
Egyébként meg, minél jobban hülyézed a többi posztolót, annál inkább bebizonyítod, hogy mennyire sekélyes és egyszerű vagy...és hidd el nekem és még itt másoknak is édes mindegy hogy milyen a hajad színe, vagy milyen nemű vagy...egyszerű vagy mint a pont és ez minen hozzászólásodból csak úgy süt!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.01.19. 14:03:43

Nekem csak erdőkerülő igazolványom van.
Az vajon jó lehet-e?

igazságos 2010.01.19. 14:03:58

Az én mondandómba legalább bele lehet kötni. Lehet kritizálni, minden egyes mondatomba belekötni. Én legalább tudok gondolkodni is. Nemcsak másoknak pofázni, beszólni. Az a legkönnyebb.

Nem kell egyetérteni velem, de a hülyézést, szőke nőzést, és hasonló dolgokat kikérem magamnak. Ezek a kommentelők magukat minősítik. Érezzék jól magukat, hogy beszólogathatnak nekem. Remélem, megvan a boldogságuk.

Manci néni, a szomszéd 2010.01.19. 14:05:21

Járj jogsi nélkül! Mi bajod lehet tőle? Ha a jogsi száma alapján meg tudják mondani, hogy kinek a nevén van, akkor a név alapján is meg tudják mondani, hogy van-e érvényes jogsid.

Különben meg mennyi az esélye, hogy a következő 60 napban megint igazoltatni fognak? Gyakorlatilag nulla.

efhábé 2010.01.19. 14:05:58

@Csokis: Ami méretes hülyeség, mármint, hogy nem utazhatsz vele külföldre. Amikor rákérdeztem a határőrnél, hogy miért nem, az volt a válasz, hogy az nem igazol állampolgárságot. Erre megfordítottam, megmutattam neki, hogy dehogynem, ott szerepel rajta az állampolgárság is. Ja, akkor fogalma sincs, hogy miért nem, de nem...

Trójai 2010.01.19. 14:06:50

@igazságos: @földhözragadt:
Na eleg volt, szemelyi igazolvanyt es forgalmi engedelyt legyenek szivesek mutatni aztan mindenki menjen a fogdaba.

:)
Panaszokban pedig nem vagyok kompetens.

földhözragadt 2010.01.19. 14:11:57

@igazságos: Az a baj, hogy leírtál valamit, ami nem fedi a valóságot. Mások kijavítottak, mire te besértődtél és elkezdtél vagdalkozni (hülye aki mondja...) Szerintem meg ezzel minősíted Te magad. Ezért írtam, hogy ha nem bírod, hogy kijavítanak, minek kommentelsz? Semmi bántó nem volt ebben, de persze te ezt úgysem érted. Csak üres frázisokkal tudsz támadni, csakhogy neked legyen igazad...
Remélem neked is megvan a boldosgágod, hogy na, ma is jól odamondtam egy-két embernek. Ha tényleg tudnál gondolkodni nem írtál volna olyanokat, amiket...de mindegy te ezt úgysem fogod megérteni, hisz nyilván azt hiszed, hogy csak és kizárólag neked lehet igazad, mert hát ugye te tudsz gondolkodni, mi több mindenről tudsz mindent. Lehet meg kéne változtatnod a nick neved ISTEN-re :))

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 14:13:12

@Sün‼: az én horgászengedélyemet simán elfogadták :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 14:13:45

@efhábé: Hülyeségnek hülyeség, és a legfőbb érv szerintem a csak. A főhatalom megmondta, hát megmondta. Én egyébként egyetlen okát látnám értelmesnek: nincs az alján az optikai leolvasókhoz való csík. Az, ami az útlevélnél általában két, a személyinél három sor, és fehér mezőben szabvány fekete karakterekkel lehetővé teszi, hogy bárhol (reptér, rendőrség, határőrség) egyszerű legyen az adatbevitel. Persze meg lehet(ne) csinálni kézzel is, úgyhogy ez gyenge indok, de azért indok.

Trójai 2010.01.19. 14:14:18

@igazságos: @földhözragadt: NA most aztan mar tenyleg feldugom a gumibotot a seggetekbe ha nem fejezitek abba. :)) Ebben a posztban most nem egymast vagy a posztolot kell szidni, hanem a rendoroket. :))))

Ovis szintnel maradva--> okos enged...!!!

Ecsedy Áron 2010.01.19. 14:14:34

@HK417: És egyben javasolom, hogy szerezz egy ügyvédet és (ha teheted) bátran taxizz vagy használj sofőrszolgálatot és kérj számlát mindenről, amikor visszakapod a jogsit utána már mehet is a fizetési meghagyás az okozott kárról. Az időveszteséget (h a taxi nincs kéznél) is sanszosan felszámíthatod, csak beszéld le a munkáltatóval. Pl. ha munkára használtad az autót mondjuk, akkor az összeg valószínűleg csillagászati lesz. Különösen mert senki sem vizsgálhatja, hogy a taxissal, sofőrrel milyen egyességet kötsz némi visszatérítéssel kapcsolatosan (ha leadózod, még tök legális is üzletszerzési jutalék címén)...

földhözragadt 2010.01.19. 14:16:50

@Trójai: Teljesen igazad van, részemről már be van fejezve.

Személyi nincs nálam, csak jogsi, elég lesz? :D:D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 14:18:35

@Dariengo: Betört a melegfront az óberhére? Akkor ne szólj szám, nem fáj seggem!

igazságos 2010.01.19. 14:21:25

@földhözragadt: Olvass már vissza, könyörgöm, kik hülyéztek le engem először. De most komolyan.

És nem sértődtem meg, nem veszem magamra ezeket. Már le is zártam ezt a dolgot, te kapálózol.

Kívánok további szép napot neked, beszólogatást másoknak. Biztos találkozunk még itt. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 14:22:15

@_John_Doe_: Nincs is olyan nagy különbség a náci, az internáci és a multináci (+ szupranáci) totalitárius diktatúrák között, bár tekinthetők az embertelenség fokozásának is, így, ebben a sorban...

Trójai 2010.01.19. 14:25:01

@földhözragadt:

hat talan eleg lesz , de ez mastol is fugg...
Gyere csak szallj be a kocsiba , megmotozlak. :))

Mi, hogy a bilincset is tegyem rad? Hat oke, ha kered. Nagyon rossz vagy. :))

földhözragadt 2010.01.19. 14:29:15

@Trójai:
De csak ha, egyenruhában leszel :D:D

balu_a_medve 2010.01.19. 14:31:43

@_John_Doe_: ott a pont! :) (1984-es téma)

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.19. 14:36:29

Nem kell aggódni a kedves poszt írónak. Hamarosan a hibázó rendőrt, a legkisebb hibáért is kirúgják majd (mai hírek).
Végülis lenézett munkát, rossz munkabeosztással, alacsony fizetéssel vicces csinálni. Hiába, túl sok a rendőr :F

Trójai 2010.01.19. 14:36:52

@földhözragadt:

Persze hogy abban.

Es lesz gumi a botomon.

Trójai 2010.01.19. 14:39:16

Tudtatok hogy regen gumibot meg vipera helyett bikacsokot hasznaltak?

Na es a jelenlevok kozul ki tudja mi az a bikacsok?
...
hehe

Na? NA?

Szaritott es kinyujtott bikafasz.

Hat igen, az emberi kreativitas hatartalan.

2010.01.19. 14:55:48

Nem kellett pucérra vetkőzni, hogy utána a seggedben kotorásszanak? Mert ha nem, akkor lehet, hogy ezek álrendőrök voltak. Vigyázni kell manapság...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.19. 15:06:23

Csóri fakabátok, lassan sajnálni fogom őket is, mint Száddám Husszeint a végén, amikor úgy megalázták az amcsik. Ha lehülyéznek egy másik hülye rendőrt, hihetetlen bírságokat kell fizetniük ( index.hu/belfold/2010/01/19/nem_hibazhatnak_a_rendorok/ ), közben meg a kulturális szintjük kissé leragadt: legalja.hu/?leg=view&img=20100119_rendor.jpg

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.01.19. 15:28:06

hmmm...
a rendőrség is olyan mint a tudomány...
nem érdekli semmiféle bizonyíték, csak amit ő mond, az a jó

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 15:40:37

@Szofia:
ez a lakcimkartya, marmint a funkcioja nekem is erthetetlen
meg az is hogy ulk egy kocsiban, ami raadasul all es gondolom nem tilosban es odajonnek igazoltatni?
mie'?

DaveSlim 2010.01.19. 15:52:00

Ugye nem leszel olyan sügér, kedves levélíró, hogy ezek után nem perelsz le a mélyen tisztelt BRFK-ról egy kis pénzt?
Ez alap; ez a minimum.

Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 15:53:29

@hagyma: azért mert a statisztika alapján ítélik meg a munkájukat
tök mindegy, hogy mit csinálnak, a lényeg a statisztika
egyik horgász haverom kifogott egyszer egy hullát és a rendőrök lebaszták, hogy miért nem hagyta még 300 métert úszni, akkor másik megyéhez tartozna.

Manci néni, a szomszéd 2010.01.19. 16:12:30

@DaveSlim: Arról nem is beszélve, hogy a jogsi sincs ingyen!

Bizony ~200 ft-ba kerül havonta, ugye az orvosi vizsgálat meg az illeték...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 16:25:26

@Egyéves Önkéntes:
nekem eddig egyszer sikerult belefutnom ok nelkuli igazoltatasba
valami nagy razzia volt floridaban
2 perc
utana is volt egy de az okkal:)

Egyéves Önkéntes 2010.01.19. 16:29:05

@hagyma: szerencsére én még a floridai igazoltatásokat megúsztam. :D
itt még mindig megállítanak okkal-ok nélkül.
az baj, ha a gyerekülésed nem EU kompatibilis, de ha egyáltalán nincs, azért nem szólnak.

P75 2010.01.19. 16:38:30

@Manci néni, a szomszéd: Hát épp ez a baj, hogy név alapján nézve a posztírónak nincs érvényes jogsija, csak hamis :-)

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.19. 16:40:17

@hagyma: az a szar, hogy TÉNYLEG igazoltatnak álló autóban ülő sofőrt is... (álló-ülő :)) Elég sok példa van erre, bár itt olvasom, hogy van, aki Gyanakvó Elvtársként hangoztatja, hogy "na, azé ok nékün nem igazoltatnak án álló autóst!"

De.

kyanzes (törölt) 2010.01.19. 16:40:38

Eljött a forgalmi cseréjének ideje, ugyani betelt, és ezért elfáradtam az okmányirodába. A hölgy átvette a forgalmit és a törzskártyát. Némi fürkészés után közölték velem, hogy a törzskártya nem létezik, csak nálam. Állítólag a rendszerben kéne pl. lennie egy digitális másolatnak (lényegében egy scanről lehet szó) ami nem volt meg, illetve más névre volt kiállítva a törzskártya.

Szerencsére nagyon segítőkészek voltak. Nem vettek őrizetbe és nem fenyegettek meg, hanem dímentesen kaptam egy másika törzskártyát meg egy új forgalmit. Makker, hogy nem került semmibe :) Tényleg baromi rendesek voltak, na.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.19. 16:54:11

Egyébként a legegyszerűbb megoldás az ilyen problémára, ha szólsz a kigyúrt, távol-keleti haverjaidnak. Én szólnék a posztoló helyében.

Trójai 2010.01.19. 17:02:32

@Kitalátor feljegyzetei: az na`ci akart lenni, csak ekezet nelkul irtam. De kotekedj csak :)) :P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 17:04:43

@Egyéves Önkéntes:
nekem is egyszer volt benne reszem, a rendorok sokkal jobb fejek mint itt KY-ban, de mivel ejjel volt megcsinaltatta velem az alkohol tesztet
alltal mar fellabon 2 percig mikozben egy tollat huzogatnak a szemed elott jobbrol balra?
de atmentem
@morrisal_:

itt akkor fordulhat elo ha szeszet iszol a kocsiban akar, all akar megy, de akkor mr nem ok nelkul mer az mar tikett

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.19. 17:10:14

@Silent Bob: nem olvastad a mexikói drogbárós posztot?

@hagyma: és akkor is a cekcuális tevékenységet folytatnak, nem? vagy ez állam-függő?

dzsaszper 2010.01.19. 17:14:39

Szerintem a posztírónak meg kellene keresnie az ügyészséget, és panaszt tennie...

mi nem foglalt még 2010.01.19. 17:26:19

@Fedor: én sem viszek magammal személyit mert nincs is.
a kártya jogsi plusz lakcímkártya alkalamas a személyi azonosság igazolására.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 17:32:53

@morrisal_:
azt nem tudom, de eleg sokan dugnak kocsiban, ennek hagyomanya volt
en kijelenthetem soha de soha az USA-ban nem dugtam kocsiban, viszont a haverom mar kapott tikettet mert ures sorosdoboz volt a kocsijaban

amugy tenyleg magas
itt van a jogsi
azon rajta van minden lakcim, neved stb foto
mindenhol eleg, meg a kornyezo orszagokba utazni is
ha elkoltozol 3 napon belul el kell masznod es kicserelik a kartyat
ha nem akarsz vezetni, akkor csinaltatsz egy ID-t ami tok ugyanilyen csak ra van irva nem vezethetsz vele
20 eve varialnak otthon az igazolvanyokkal meg a penzekkel
erdemes lett volna szetnezni hogy csinaljak itt, es nem csak a hulyeseget masolni

Agyalap 2010.01.19. 17:33:28

@dzsaszper: Addig pedig nyugodtan vezetni jogosítvány nélkül, igazoltató rendőrt elküldeni a b***s p***a...
(Bár nem az ő hibája, mégis csak rész e a nagy gépnek...)

indapasssucks 2010.01.19. 17:51:05

hát ez a rendőr pénzt akart tőled, beszélni kéne a felettesével, hogy megtudd, az is korrupt-e.
amúgy ha jóindulatú akarnék lenni azt mondanám, hogy félreütötte a számot.

figyelem (törölt) 2010.01.19. 17:59:31

@Szofia: elméletileg a rendőr nem kérheti Tőled a lakcímkártyát.Elméletileg..
DE:és ezt most az itt kommentelőktől kérdem:találkozott már valaki olyan igazoltató rendőrrel, aki az igazoltatást jogszerűen kezdte?Ugyanis 2008. 01.01 óta KÉRÉS NÉLKÜL azzal kell kezdenie az intézkedést:hogy a nevét, azonosítószámát elmondja...majd azután kéri az íratokat..ez benne van a Rendőrségi tv-ben ill. a Szolgálati Szabályzatukban..szóval, kedves kommentelők, látott már valaki így igazoltató rendőrt?

Alikam 2010.01.19. 18:05:50

Hát most nem azért baszd meg, de a jogsin kívűl semmilyen más irat nincs nálad?

Akkor magadra vess, erről ennyit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 18:15:42

@Alikam:
hat nalam sosincs, max a bankkartyam
minek kene meg lenni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 18:19:24

jo tudom otthon ez a lakcimokorseg is kell, de mi meg?

figyelem (törölt) 2010.01.19. 18:24:44

@hagyma: elméletileg nem kell, de ez nem az USA..itt rendőrállam van

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 18:24:55

@hagyma: Remélem kapunk rá választ, mert engem is érdekel. Amióta minden iratomat ellopták, és hála a magyar bürokráciának több hét volt mindent újra megszerezni, én mindent csak fénymásolatban hordok magamnál. (TB, adó, stb.) Eredeti csak a jogsi, a lakcím, a bank, meg pár pontgyűjtő szarság, mert azokért nem kár.

caligne 2010.01.19. 18:28:14

Mert mennek mint az állat!!!

figyelem (törölt) 2010.01.19. 18:29:07

@Csokis: fénymásolatot nem fogadnak el, ez sajnos nem jó ötlet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.19. 18:30:27

@figyelem:
hat ha szorosan nezzuk egy jobban "rendorallam" de hogy ok nelkul nem jonnekoda az utcan igazoltatni se kocsiban se gyalog az tuti
@Csokis:
itt meg az SSN fontos, de eleg bemondani a szamat, nem nezik meg, ha kell
1-2 kiveteles esettol eltekintve

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.19. 18:36:06

@figyelem: Engem még egyetlen doki sem dobott ki vele egyszer sem. (Mellesleg ha tokban tartod, nem is látszik rajta, hogy fénymásolat.)

2010.01.19. 18:46:38

Kiváncsi lennék mi lesz az ügy vége???

Ferlategla (törölt) 2010.01.19. 18:57:54

@Alikam: igazad van! én pl a születési anyakönyvi kivonatom nélkül sehova! WTF

csak john 2010.01.19. 19:30:12

Járj taxival, minden közlekedéssel kapcsolatos kiadásodról kérj számlát. Ha vállalkozáshoz kell, akkor vegyél fel embert és az ő költségeit is írd, majd amikor tisztáznak, told eléjük a számlákat, hogy akkor most lehet fizetni. Meg nem árt, ha egy jó ügyvéddel beszélsz, mert lehet, hogy pár nap alatt kipiszkálja belőlük a jogsidat.

Sok évvel ezelőtt motorozás közben igazoltattak. A régi jogsimban az ügyintéző elgépelte a nevem, aztán hibajavítóval felűlírta és így kaptam meg. Az évek alatt szépen lekopott a javítás nagy része. A barom rendőr kijelentette, hogy a jogsi hamisítvány, és ott helyben bevonja engem meg visz a sittre. Mondtam, hogy rendben, de egy kicsit sokba fog nekik kerülni, amikor kiderül, hogy a kedves kollégája baszta el a kiállításkor a jogsimat. Ekkor odajött a felettese, ránézett a papírra, visszadta és jó utat kívánt.

stars7726 2010.01.19. 21:41:57

a rendőrök mióta tudnak olvasni???

Bandi_jóválasztás (törölt) 2010.01.20. 06:57:18

Szépen sunnyogva törlik visszamenőleg a kommentjeimet. Asszem megírom a homárnak.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 08:34:05

@Ferlategla: nekem minden iratom, dokumentumom be van scannelve és a nyakamban lóg a pendrájvon. :D
(ez komoly)
fogok én egy komplett irodát hordani magammal? pár éve volt már haszna, amikor a város másik felén ügyvédnél kértek papírt ami nem volt nálam. csak usbport legyen meg nyomtató. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.20. 10:00:19

@Trójai: Szoktam. De csak azokkal, akik valamely oknál fogva szimpatikusak.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.20. 11:06:10

@salapapa: nem rossz, de a pendrive-t nem lóbálhatod a rendörnek: itt van zsarukám az összes iratom.

J.G. 2010.01.20. 11:08:00

Tegnap én is elolvastam ezt az izét, nyugtáztam, gondoltam, egy kicsit félremagyaráz valamit a csávó.
Viszont: Ma reggel bementem az okmányirodába, mert lejárt a jogsim. Bementem, odaadom ami kell (jogsi, személyi, lakcímkártya, orvosi igazolás). Elkezdi püfölni az adatokat az ügyintéző, majd egyszer csak közli, hogy a jogosítványom érvénytelen, mert 2006-ban elveszett. Adott egy papírt, hogy töltsem ki, hogy milyen körülmények között találtam meg az elveszett iratomat. Mondtam neki, hogy nem találtam meg, mert el sem vesztettem. A papírt akkor is töltsem ki. Ráírtam, hogy nem tudok arról, hogy elveszett volna a jogsim.
A legszebb, hogy 2008-ban még pontot is kaptam a jogsimra egy tilos helyen megállásért, akkor nem volt probléma még a jogsimmal, sőt nyáron igazoltattak, akkor sem akartak bevinni. Mondjuk lehet, hogy akkor nem kérte le az adatokat a rendőr, mert csak rutinellenőrzés volt.
Viszont valami tényleg lehet az adatbázisukkal. Most már nem bánom, hogy lejárt a jogsim, mert így nem engem nem visznek már be. Remélhetőleg.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.01.20. 11:10:07

@salapapa: jaaaa jut eszembe: nem biztos hogy mindenhol engedélyezik az usb meghajtók bedugását. ugyanis hallottam olyan helyekröl, ahol le van tiltva a számítógépen a külső adattárolók behelyezése, mivelhogy céges adatokat lehet igy lopni. :)
sőt lehet azt is figyelni, milyen adathordozót helyeztek be a gépbe, és milyen forgalmazás volt rajta.

figyelem (törölt) 2010.01.20. 13:45:46

@salapapa: 08:34:05-ez nem semmi megoldás:)LOL, van humorérzéked:-)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 19:00:12

@richy0609: :D igaz. de azt nem mondtam, hogy jogsi+forgalmi+személyi+lakcímkártya nem lenne nálam. ;)
ez jó arra az esetre, ha ettől függetlenül problémájuk van és mégis bevinnének, vagy a már említett, városmásikfelén esetre.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.20. 19:03:25

@richy0609: ez csak egy esély. ha megfelelően beszélek a zsernyákkal (bármennyire is rühellem őket néha), van esélyem a tisztázásra.
azért kíváncsi lennék, a pószter milyen hangnemet engedett meg magának, hogy eltették pihenni pár órára.
tudom miről beszélek, mert anno engem is tettek el... kukacom kivolt, amikor 1989ben úgy gondolták a békásmegyeri örsön, hogy jó poén a békásmegyer - podmanicky - tímárutca kört megtennem 3szor. a harmadiknál szakadt a cérna, majd pihentem kicsit. :S

CsFeco 2010.01.26. 15:23:46

Gábor visszakapta a rendőrségtől a jogsiját, köszönet a Homárnak, mert gyaníthatóan volt benne része, hogy a két hónapból 7 nap lett.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.01.29. 09:48:24

B.Ü.!
és mit tanult az esetből?

Zenginee 2010.03.11. 07:56:15

@@Manci néni, a szomszéd:

Nehogy Azt hidd:) Engem 2009 novemberétől 2010 Januárjáig 7x igazoltattak a rendőrök... Mondjuk ebből egyszer Bécsben, És mindegyik alkalommal más... szerintem direkt ezzel szórakoztak:D Meg is büntettek 50k-ra, meg 5 hónap vezetéstől való eltiltásra... Gyorshajtottam, úgy hogy nem volt nálam a jogsim... benézős volt...
süti beállítások módosítása