Pumaföldön mindaddig jó tartós fogyasztási cikket vásárolni, míg az el nem romlik, a szervizek morális tartása ugyanis még az ország általános szerencsétlenségét is messze alulmúlja. Míg az úgynevezett "más országokban" a nagyjából ugyanolyan színvonalú csúcstermékek gyártói azzal próbálják magukhoz édesgetni a vásárlót, hogy náluk a fasza géphez még faszább szervizszolgáltatás jár, Magyarországon a mottó: "ha eladtam a hülyének, tőlem megdögölhet." András szomorú sztorija azt mutatja be, hogyan jár az a fogyasztó, aki az Asus világszerte ismert netbookját pechjére nálunk vásárolja meg.
Az olvasók segítségét kérném, hogy mit tehetnék még, mert az Asus itteni képviseletével patthelyzetbe jutottam. Egy kicsit hoszú, de a történet sajátosága miatt az.
Történt, hogy november közepén az egy éves Asus Eee gépem elkezdett mindenféle karaktereket kiírni. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol mondták, hogy neten tudok RMA számot kérni, ez alapján tudom beküldeni futárral a gépemet. Mondtam ez remek, de sajnos nem jó a gépem, a munkahelyemen meg nem lehet netezni, így ez nehéz. Mondták, hogy sajnos ez van, csak így lehet. OK megoldottam egy ismerősnél. Ki is jött a futár, és elvitte a gépet.
1,5 hét után visszakaptam, és mit látok? A hiba megmardt. Ismét telefon, ismét neten kérjek RMA számot. Könyörgés, hogy nem lehetne telefonon kérni, de nem, és értsem meg. Itt egy kis időbe telt, mire megoldottam (egy másik ismerősnél) és vártam. Futár jött, gép el. Felhívtam őket, hogy legyenek kedvesek előre venni, mert hosszabb időre elutazom, és azért vettem ezt a típust, mert gyakran teszem ezt, és ez egy ilyen kis szállítható netbook. Mondták, hogy azt nem lehet, telefonáljak minden nap. Telefonáltam is, és harmadik alkalommal egy kolléga megígérte, hogy odaszól a szervíznek, hogy vegyék előre, de kötelezni nem tudja őket. Közben telik az idő, az utazásom közeleg. Két nap múlva hívom őket, hogy mizu? Na ekkor kezdet komolyra fordulni az ügy. TD kolléga vette föl, aki először is egy régi ügyfélszolgálatos szivatással indított, ami abból áll, hogy miután bemondom a nevemet és az RMA számomat, nem szól semmit, hanem vár. Miután egy hallóval megtöröm a csendet, kioktat, hogy miért nem mondom mit akarok, mert ő azt nem tudhatja. De tudhatná, ha egy "miben segíthetek?" kérdést feltenne, miután bemondtam az adataimat.
Ezután az empátiának a legkisebb jele nélkül közli velem, hogy a gépem csak januárban lesz meg. Mondom OK, de van-e lehetőség cseregépre vagy ilyesmi, mivel nekem nagyon kell stb. Mondja nincs. Mondom nincs valamilyen felettes fórum ahol ezügyben reklamálhatnék? Azt mondja TALÁN a Fogyasztóvédelmi felügyelőség. Ezzel két probléma is van. Egyrészt, mi az hogy talán, a felettes szerveket pontosan kellene ismernie. Másrészt egyből a Felügyelethez küld?
A remek kezdés és még gyönyörűbb folytatás után már én is feszültebb lettem, és mondtam, hogy jelezni is fogom nem csak nekik, hanem a nemzetközi Asusnak, és az Indexnek is. Erre megfenyegetett, hogy vigyázzak, mert hitelrontásért be fognak perelni.
Ekkor már tényleg ideges voltam, és mondtam neki, hogy panaszaimban név szerint fogom említeni. Erre újabb fenyegetést kaptam, hogy ezzel megsértem a személyiségi jogait, és ez is per. Mi van???
A beszélgetést úgy zártuk, hogy azt mondtam, ha nálam dolgozna, akkor kirúgnám, erre rámtette a telefont.
Valóban a beszélgetés végére már nem viselkedtem a legbölcsebben, de talán érthető.
Kínomban nem tudtam mit csinálni, a tudakozót hívtam, hogy valamilyen másik Asus számot adjanak, és kaptam is. Egy hölgy vette fel, aki mondta, hogy ő nem az ügyfélszolgálaton dolgozik, de írjak NJ-nek az ügyfélszolgálat vezetőjének. A munkahelyi gépemről meg is tettem (e-mailezni lehet), és vártam mi lesz.
Másnap felhívott TD, és kérdezte miben segíthet. Kérdeztem emlékszik-e az ügyre. Ő mondta, hogy nem, csak a főnöke mondta, hogy hívjon fel, de nem tudja miért. Nagyot nyeltem, és elmondtam ismét a problémát, mondta utánanéz.
Ekkor el kellett utaznom (persze gép nélkül). Pár nap múlva hívott TD, hogy minden OK, január elejére kész lesz a gépem. Mondtam én is nagyon örülök, de január végéig nem leszek itthon, már úgyis mindegy.
Hazajöttem az utazásról, ahol persze egy csomó pénzt elköltöttem netcafékra. Várt is a gépem, melyet bekapcsolok és mit látok? Még mindig rossz. Telefon. VZ veszi fel, aki tájékoztat, hogy a legjobb helyen vagyok, mert ő foglalkozik a panaszos ügyekkel. Mondom neki, hogy rendben, ez jó hír, miként lehetne megoldani, hogy visszaadjam a gépem, és visszakapjam a pénzem. Mondja, ezt akkor, ha három fő alkatrész cserén már túl vagyunk, eddig volt egy billentyűzet, majd egy alaplapcsere, ez azt jelent, hogy eddig egy. Küldjem vissza a gépem, megnézik. Mondtam neki, hogy ez már a harmadik alkalom lesz, kérem most legyenek olyan kedvesek, és adjanak telefonon RMA számot, és küldjenek futárt. Mondta, hogy valahogy megoldja. Másnap várom a futárt nem jön. Következő nap hívom VZ-t, és kérdem mikor jön a futár. Milyen futár? Amelyiket megrendelte. Ő ilyet nem tett. Dehát azt mondta. Ő ilyet biztos nem, máskor figyeljek jobban.
Leforrázva ülök szobámban, egyszer csak ki csönget? A futár.. Hívom VZ-t, de más veszi fel. Mondom az új embernek, hogy VZ-t kérem. Mondja, nem kapcsolja, mondjam neki mi a problémám, ő is elég értelmes, hogy felfogja (szó szerint ezt mondta). Elmondom. Válasz: biztos én rendeltem meg a futárt, csak nem emlékszem. Hopp, de közben tudja VZ-t kapcsolni. VZ-t kérdőre vonom, hogy azt mondta nem rendelt futárt, és most mégis itt volt. VZ mondja, hogy ja, összekevert valakivel. Dehát 30 perce miért mondta azt, hogy futárt rendelni ő nem tud, és soha nem is tudott? Ő ilyet nem mondott. Puff.
Ismét egy hét eltelik, jön a gépem. Bekapcsolom. 35 perc alatt bootol be. Hehe. Még egy próba, ugyanaz. Ma reggel hívom VZ-t. Kérjek RMA számot neten, és küldjem be... Jaj. Pénz vissza? Hogy gondolom, még csak egy alaplap csere és két billentyűzet csere, az még mindig csak egy főalkatrész...
Na most lett elég. Szerintetek hogyan tovább? NJ ügyfélszolgálati vezetőt többször tájékoztattam emailben, de nem válaszol. Itt vagyok 3 hónapja egy rossz géppel, és még csak fény sincs az alagút végén. Ja, és aki Asust vásárol, sikeres ember nem lehet, ezt most megtanultam.
András
Az utolsó 100 komment: