Tékozló Homár

Halálba szívat az Asus magyarországi képviselete

2010.02.01. 12:00 | szily | 150 komment

Pumaföldön mindaddig jó tartós fogyasztási cikket vásárolni, míg az el nem romlik, a szervizek morális tartása ugyanis még az ország általános szerencsétlenségét is messze alulmúlja. Míg az úgynevezett "más országokban" a nagyjából ugyanolyan színvonalú csúcstermékek gyártói azzal próbálják magukhoz édesgetni a vásárlót, hogy náluk a fasza géphez még faszább szervizszolgáltatás jár, Magyarországon a mottó: "ha eladtam a hülyének, tőlem megdögölhet." András szomorú sztorija azt mutatja be, hogyan jár az a fogyasztó, aki az Asus világszerte ismert netbookját pechjére nálunk vásárolja meg.


Az olvasók segítségét kérném, hogy mit tehetnék még, mert az Asus itteni képviseletével patthelyzetbe jutottam. Egy kicsit hoszú, de a történet sajátosága miatt az.
 
Történt, hogy november közepén az egy éves Asus Eee gépem elkezdett mindenféle karaktereket kiírni. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol mondták, hogy neten tudok RMA számot kérni, ez alapján tudom beküldeni futárral a gépemet. Mondtam ez remek, de sajnos nem jó a  gépem, a munkahelyemen meg nem lehet netezni, így  ez nehéz. Mondták, hogy sajnos ez van, csak így lehet. OK megoldottam egy ismerősnél. Ki is jött a futár, és elvitte a gépet.
 
1,5 hét után visszakaptam, és mit látok? A hiba megmardt. Ismét telefon, ismét neten kérjek RMA számot. Könyörgés, hogy nem lehetne telefonon kérni, de nem, és értsem meg. Itt egy kis időbe telt, mire megoldottam (egy másik ismerősnél) és vártam. Futár jött, gép el. Felhívtam őket, hogy legyenek kedvesek előre venni, mert hosszabb időre elutazom, és azért vettem ezt a típust, mert gyakran teszem ezt, és ez egy ilyen kis szállítható netbook. Mondták, hogy azt nem lehet, telefonáljak minden nap. Telefonáltam is, és harmadik alkalommal egy kolléga megígérte, hogy odaszól a szervíznek, hogy vegyék előre, de kötelezni nem tudja őket. Közben telik az idő, az utazásom közeleg. Két nap múlva hívom őket, hogy mizu? Na ekkor kezdet komolyra fordulni az ügy.  TD kolléga vette föl, aki először is egy régi ügyfélszolgálatos szivatással indított, ami abból áll, hogy miután bemondom a nevemet és az RMA számomat, nem szól semmit, hanem vár. Miután egy hallóval megtöröm a csendet, kioktat, hogy miért nem mondom mit akarok, mert ő azt nem tudhatja. De tudhatná, ha egy "miben segíthetek?" kérdést feltenne, miután bemondtam az adataimat.
 
Ezután az empátiának a legkisebb jele nélkül közli velem, hogy a gépem csak januárban lesz meg. Mondom OK, de van-e lehetőség cseregépre vagy ilyesmi, mivel nekem nagyon kell stb. Mondja nincs. Mondom nincs valamilyen felettes fórum ahol ezügyben reklamálhatnék? Azt mondja TALÁN a Fogyasztóvédelmi felügyelőség. Ezzel két probléma is van. Egyrészt, mi az hogy talán, a felettes szerveket pontosan kellene ismernie. Másrészt egyből a Felügyelethez küld?
 
A remek kezdés és még gyönyörűbb folytatás után már én is feszültebb lettem, és mondtam, hogy jelezni is fogom nem csak nekik, hanem a nemzetközi Asusnak, és az Indexnek is. Erre megfenyegetett, hogy vigyázzak, mert hitelrontásért be fognak perelni.
 
Ekkor már tényleg ideges voltam, és mondtam neki, hogy panaszaimban név szerint fogom említeni. Erre újabb fenyegetést kaptam, hogy ezzel megsértem a személyiségi jogait, és ez is per. Mi van???
 
A beszélgetést úgy zártuk, hogy azt mondtam, ha nálam dolgozna, akkor kirúgnám, erre rámtette a telefont.
 
Valóban a beszélgetés végére már nem viselkedtem a legbölcsebben, de talán érthető.
 
Kínomban nem tudtam mit csinálni, a tudakozót hívtam, hogy valamilyen másik Asus számot adjanak, és kaptam is. Egy hölgy vette fel, aki mondta, hogy ő nem az ügyfélszolgálaton dolgozik, de írjak NJ-nek az ügyfélszolgálat vezetőjének. A munkahelyi gépemről meg is tettem (e-mailezni lehet), és vártam mi lesz.
 
Másnap felhívott TD, és kérdezte miben segíthet. Kérdeztem emlékszik-e az ügyre. Ő mondta, hogy nem, csak a főnöke mondta, hogy hívjon fel, de nem tudja miért. Nagyot nyeltem, és elmondtam ismét a problémát, mondta utánanéz.
 
Ekkor el kellett utaznom (persze gép nélkül). Pár nap múlva hívott TD, hogy minden OK, január elejére kész lesz a gépem. Mondtam én is nagyon örülök, de január végéig nem leszek itthon, már úgyis mindegy.
 
Hazajöttem az utazásról, ahol persze egy csomó pénzt elköltöttem netcafékra. Várt is a gépem, melyet bekapcsolok és mit látok? Még mindig rossz. Telefon. VZ veszi fel, aki tájékoztat, hogy a legjobb helyen vagyok, mert ő foglalkozik a panaszos ügyekkel. Mondom neki, hogy rendben, ez jó hír, miként lehetne megoldani, hogy visszaadjam a gépem, és visszakapjam a pénzem. Mondja, ezt akkor, ha három fő alkatrész cserén már túl vagyunk, eddig volt egy billentyűzet, majd egy alaplapcsere, ez azt jelent, hogy eddig egy. Küldjem vissza a gépem, megnézik. Mondtam neki, hogy ez már a harmadik alkalom lesz, kérem most legyenek olyan kedvesek, és adjanak telefonon RMA számot, és küldjenek futárt. Mondta, hogy valahogy megoldja. Másnap várom a futárt nem jön. Következő nap hívom VZ-t, és kérdem mikor jön a futár. Milyen futár? Amelyiket megrendelte. Ő ilyet nem tett. Dehát azt mondta. Ő ilyet biztos nem, máskor figyeljek jobban.
 
Leforrázva ülök szobámban, egyszer csak ki csönget? A futár.. Hívom VZ-t, de más veszi fel. Mondom az új embernek, hogy VZ-t kérem. Mondja, nem kapcsolja, mondjam neki mi a problémám, ő is elég értelmes, hogy felfogja (szó szerint ezt mondta). Elmondom. Válasz: biztos én rendeltem meg a futárt, csak nem emlékszem. Hopp, de közben tudja VZ-t kapcsolni. VZ-t kérdőre vonom, hogy azt mondta nem rendelt futárt, és most mégis itt volt. VZ mondja, hogy ja, összekevert valakivel. Dehát 30 perce miért mondta azt, hogy futárt rendelni ő nem tud, és soha nem is tudott? Ő ilyet nem mondott. Puff.
 
Ismét egy hét eltelik, jön a gépem. Bekapcsolom. 35 perc alatt bootol be. Hehe. Még egy próba, ugyanaz. Ma reggel hívom VZ-t. Kérjek RMA számot neten, és küldjem be... Jaj. Pénz vissza? Hogy gondolom, még csak egy alaplap csere és két billentyűzet csere, az még mindig csak egy főalkatrész...
 
Na most lett elég. Szerintetek hogyan tovább? NJ ügyfélszolgálati vezetőt többször tájékoztattam emailben, de nem válaszol. Itt vagyok 3 hónapja egy rossz géppel, és még csak fény sincs az alagút végén. Ja, és aki Asust vásárol, sikeres ember nem lehet, ezt most megtanultam.
 
András

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DarkFuture 2010.02.01. 13:24:10

Lehet MZ/X hívott csak te ezt a mindenféle karaktereket kezdett kiírni tünetet hibaként fogtad fel.
Legközelebb igyál egy felest és próbálj a microfonba beszélni hátha válaszol !

pizsama 2010.02.01. 13:25:23

Amúgy állítólag itthon a Toshiba notikra van a legjobb garancia, kár hogy maguk a termékek már nem olyan jók mint egykoron voltak.

AvgDvl 2010.02.01. 13:27:35

@betépett felhasználó: hát ha két l-lel írja a welcome-ot, akkor én is kikapcsolom.

Logan Grimnar 2010.02.01. 13:28:41

Olyan cégeknél dolgoztam/dolgozok melyek - többek között - Asus termékeket forgalmaznak, sőt az előző cégnél szervizeltek is. Alapból elmondható, hogy az Asus minőségi termékeket gyárt, viszont a szerviz nem az erőssége, ugyanis az RMA-ban kiküldött alkatrészek cseréje az esetek túlnyomó részében hosszú hónapokat vett igénybe, és az ügyfelek zökkenőmentes kiszolgálásához bizony "kannibalizmusra" volt szükség, azaz egy vadi új termékből szerelték ki a szervizesek a szükséges alkatrészeket.
Hiába panaszkodtunk az Asusnak, a koreai illetékesek magasról szartak az egészre, nekik csak az eladás számított.
Magyarországon büntetlenül megtehetnek mindent, hiszen a magyar piac szereplőinek semmilyen érdekérvényesítő képességük nincs a nyugatihoz képest töredék forgalom miatt

pizsama 2010.02.01. 13:30:49

@Gonoszfóka:
Anno, a kiszervezés előtt, mikor az Asus notitulajok még az NSE-vel szívtak itthon, sokan Bécsbe vitték inkább javíttatni a notit, minden különösebb gond nélkül. Nem hinném, hogy ez ne működne más EU-s országokban is. Szerintem csak nálunk van vele szopóka, és kötve hiszem hogy a tajvaniakon múlna.

Plumper 2010.02.01. 13:31:06

vegyél ALMÁT. akkor legalább lesz egy csilvili géped, udvarias kiszolgálással, de sebaj, ha idegesít a gép, bvsszák az agyad a frissítéseik és a store-jaik, inkompatibilisak a programok vagy enm is kapsz hozzá, vagy 18ezer Ft egy mini füldugasz hozzá.

VisMajor 2010.02.01. 13:31:45

Szervizben dolgozom, nem gagyi, az egyik jóhírű pc márka szervize. Az eddigi tapasztalatok szerint (10 év) elég sok olyan eset van, amikor egy felületes ellenőrzéssel nem lehet korrektül behatárolni egy hibát, ettől függetlenül az ügyfélkezelés minősíthetetlen, amit leírtál. Viszont mindenre van megoldás, egyik kollégám játszotta meg először netszolgáltató modemjével, ami megint külön tortúra bír lenni mert ugye ők látják, nálam nem működik, jön a bosszúság. Namármost a megoldás a következő: ha egyszer minden szerviz rémálma a néha működő cucc, és ők ezt ilyen nehezen kezelik, akkor tenni kell róla, hogy stabilan szar legyen, de ugye külsérelmi nyom nem maradhat. Tehát kütyü megfog, mikróba betesz (az IC-k rosszul viselik a mikrohullámot) !!!!FIGYELEM, CSAK PÁR MÁSODPERCRE!!!! utána kipróbál, ha még mindig megy, akkor újabb pár másodperc. Láss csodát, a masina stabilan szar, lehet cserélni. Szolgáltató nem látta modemet, jöttek is cserélni. Történetesen éppen Asus netbookkal is előferdült egy másik kollégánál a dolog a sikeren felbuzdulva, na annak kellett 5-6 mp is, mire megfeküdt. Cserélték is neki, mert ezt már egyszerű billentyűcserével nem lehet megoldani...

Silent Bob 2010.02.01. 13:31:59

@pakesz: Főleg üzleti útra vinni kényelmesebb. :D

t0thl 2010.02.01. 13:32:07

Az NSE viszont konkrétan tudott javítani, voltak eszközeik hozzá. Hogy ez jó, vagy rossz az megint egy más kérdés.

Szélpörgő 2010.02.01. 13:33:14

Hiren's boot CD-t tudom ajánlani (pendriveról is akár), sok hasznos tesztprogram van rajta, ingyenes(kis IT ismeret szükségeltetik persze), pontosan képes meghatározni sokféle problémát, és utána nem billentyűzetet cserélnek, ha máshol a probléma. Nekem van egy másik fajta notim, aminek kissé gyenge a burkolata, ezért ha az egérpad mellett ráteszem a kezem, elmozul az egér "magától". Érdemes lenne megkérdezni (akár másik nem márka szervízben), hogy az érintkezések nem okozhatják-e, hogy hülyeségeket gépel. :)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.01. 13:35:24

nekem acer-rel van szerviztapasztalatom. megdöbbentően korrektek voltak. ups futárt küldtek vitte csehekhez, sms-t küldtek, hogy megérkezett a gép, sms jött, hogy úton van, futár meghozta, megjavítva. mellette kis csomagocska, hogy bocsi elnézést, ezért tettünk bele egy gyorsabb hdd-t, reméljük elégedett, stbstb.

lacwe 2010.02.01. 13:35:45

szégyen hogy mennyi f@sszopó van, akik helyesírási/megfogalmazási hibákba kötnek bele, amikor szegény user már hónapok óta szív. voltam hasonló szituban, és átérzem a helyzetet, az ügyfélszolgálatosok 80%-a lőnivaló, flegma köcsög.

Sanya23, riszpekt, mindenkinek igy kellene!

t0thl 2010.02.01. 13:36:40

@triumphator: Az Acer nagyon sokat fejlodott, mostanaban tok jo merev, massziv gepeket gyart.
Nekem is van egy aspire one-m, nagyon jol osszerakott kis ketye.

átlátó 2010.02.01. 13:38:36

Az ügyfélszolgálatos réteg kommunikációs tréningen nevelkedett és erre még Sanaxot is fogyasztó csoportosuás, - kivételek most nem érdekelnek. Le fogjuk hugyozni a sírjukat, mert az ilyenek korán halnak.

Tibike15 2010.02.01. 13:38:55

Ezért nem kell Asus-t venni, csakis minőségi számítógépet. Sajnálják az emberek a pénzt a minőségre, utána meg ugatnak, ha elromlik és kényelmetlen nekik.

changebug (törölt) 2010.02.01. 13:40:38

én is rühellem a felhasználókat, de azért tanultam, hogy ne kelljen őket látni... :)
mindegyik jön a hülyeségével és mé' nem működik ez meg az és mé' nem gondolatolvasással mén a szoftver. olyan bonyolult... köcsög userek :)

ügyfélszolgálatos meg dögöljön éhen.

amúgy legegyszerűbb ha megtanulsz telepíteni meg egy kicsit érteni a gépekhez... nem bonyolult. annyi időt amennyit ezekkel a f...kal eltöltöttél már meglenne a tudás.

G. Wolf 2010.02.01. 13:41:08

Sziasztok!

Én (és családom) Toshiba gépekkel szívtuk meg.

Nyáron vettem egyet: Satrllie A300-as gépet, eleve az nem tetszett hogy nem adtak hozzá telepítő lemezt, hanem van egy webcím ahogy fél órás keresgélés után válaszd ki milyen vezérlőprogramok kellenek, és az utasításba sincsen benne hogy milyen egyéb beépített cuccokkal rendelkezik az adott modell. Ennek eleve nem örülök mert egy kb 200e gépnél egy dvd nyi telepítő simán elfér...

Ősszel apámnak is vettünk egyet (nem ez a modell egyel kisebb). Nah ez úgy indult hogy el se indult. Eleve a winyója meg se moccant... úgyhogy semmit se tudtam föltelepíteni... Rögtön vissza... Kicserélték azóta működik...

Két hete az én gépem állt le... egyik pillanatról a másikra úgy mintha egy sima asztali PC-t kihúztak volna az konnektorból. Aztán kiderült hogy a hűtőventillátor állt le. Onnan tudom hogy leállt, hogy oldalt éreztem hogy nem érzem hogy fújja ki a levegőt.

Irány a szervíz... Bevették azt mondták egy hét. Aztán mikor megyek vissza a szervízes beközli hogy hát ez koszos volt és kitisztították... Mondtam nekik hogy ez úgy van hogy akkor egyik pillanatról a másikra megakad? Megint elmondta hogy koszos volt és kifújták.... Mondom ok...

Mellékes szál, bizonyítékom nincs de úgy emlékszem hogy amikor megvettem a gépem a fülhalgató kimenet pirosan világított, ez meg egy másfél hónap után kiégett - ezzel nem vittem vissza akkor hanem ott mondtam hogy ha már itt van csinálják meg azt is, erre a szervíz válasza: nincs benne ledlámpa. Mondom pedig ott világított valami. válasz: 9000 forintért szétszedi és megmutatja hogy nincs ott ledlámpa. Erre így nem tudtam mit csinálni... Én magam ugye nem szedhetem szét mert akkor ugrik a gari... jah és ahogy belenézek a két jack bementeb (fülhalgató és mikorfon bemenet) különbözö az aljuk. Igazából a hiba nem életbe vágó, csak bosszantó... Hozzáteszem tényleg nem találtam semmi leírást hogy annak ott világítania kéne-e vagy sem. Az biztos hogy van most egy papírom hogy a szervíz szerint nicns ott ledlámpa, ha lejár a gari szétcsavarozom a gépet, és ha van ledlámpa akkor visszaviszem és amíg megcsinálják beírok a vásárlók könyvébe.

Továbbá egy kis ergonómikus gondom is van a Satelite A300-as géppel, mégpedig überdizájnos a billentyűzet, szép csillogó...csak épp ha bekapcsolom a gépet, a sajtá fényétől annyira csillog hogy nem látom a billetyűzetet... Szerencsére ez ritkán zavar mert tudok gépelni... de ha véletln egy egy speciálisabb karaktert keresek eléggé kellemetlen...

Egy szó mint száz nálunk 2 Toshibából csak 2 romlott el... egyik el se indult...

Úgyhogy én többet Toshiba terméket soha _nem_ veszek!!! És akit tudok lebeszélek.

Amúgy nekünk van egy régi régi (4 éves kb) Asus még, az rendben van, bár ott szervízzel szerencsére nincs személyes tapasztalat, viszont nekem se mondtak jókat, ezért se lett Asus az új gép. A gépem vásárlásakor én a HP és a Lenovo termékek felé érdeklődtem, de aztán ezekről lebeszéltek (mind eladó mind egy haver) hogy a Toshiba ár/értékbe jobb és 2 év gari van rá (de a két év is úgy két év hogy 1 év alap, 1 év meg ha az ember beregisztrál...).

sheva09 2010.02.01. 13:41:56

Én úgy tudom,hogy már másodszor sem kell elfogadnod a javítást. Kérheted az üzletben a levásárlást(pontosabban beszámítást),vagy kifizetést. Én hasonló helyzetben vagyok egy vezetéknélküli Genius egérrel. Persze ez nem akkora gond,mint a tiéd,mert azért ez pótolhatóbb.

xenuka 2010.02.01. 13:41:56

ha csak a fele igaz, már az is gáz

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2010.02.01. 13:42:05

A megoldás.

Kocsiba beülés / tömegközlekedésre felszállás és az ügyfélelhárító szolgálat célbavétele. Megérkezés rossz netbookkal a kézben. Belépés után udvarias érdeklődés a portástól/recepcióstól TD után, majd a pozitív válasz esetén kihívása az előtérbe.

TD feltűnésekor egy, a torokból feltörő, erőteljes és gurgulázó hangot hallatva a hibás és működésképtelen netbook egyetlen, elegánsan kifinomult, ámde határozott mozdulattal történő lenyomása TD torkán, majd a farzsebből előrántott Glock 19-es pisztoly segítségével a portás / recepciós helyben történő kivégzése. Az imént említett tevékenység által keltett zajokra kíváncsian, az ajtó résén fejét átdugva kukucskáló VZ nyakára az ajtó rárúgása (határozott, reccsenő hangot keltő rúgás legyen), majd a vélhetőleg kissé dezorientált állapotba került VZ fejének az ajtófélfába történő ütemes, tiszta erőből történő odakocogtatása egészen addig, amíg folyik kifelé valami. Ezután indulás tovább, befelé, az irodák felé és random kacsavadászat a Glock 19-es segítségével a mostanra már rettegve menekülni próbáló alkalmazottakra.

NJ, ügyfél-elhárítási vezető irodájához érve határozott belépés és még ugyanazzal a mozdulattal a Glock 19-es tárában maradt lőszerek módszeres beleürítése a fent említett vezetőbe, a lehetőségekhez képest többnyire mellkas tájékon. Ezután az asztalán lévő monitorral módszeresen kéretik szétb@szni a fejét és egy postit-re elegánsan ráfirkantani az "Olvasd a kib@szott emailjeidet te k*csög, vesszen az ASUS" üzenetet és rátapasztani valahova a hátára. Adott esetben az asztalon található billentyűzet segítségével is beletűzhető a postit cédula a hátába.
Dolgunk végeztével ha a Rendőrség még nem érkezett meg, akkor a helyszín elhagyása autóval / tömegközlekedéssel.

Coyote82 2010.02.01. 13:44:57

legalja... nekem is volt Asus gepem, abban a DVD-irot csereltek 3x (az ugyfelszolgalat a Toshibát szidta, de veletlenul sem tettek volna bele masmilyet). Aztan 4. alkalommal vettem bele egy LG DVD-irot sajat penzen (pedig meg garis volt), aztan megjavult. Aztan jott az akku, a hangkartya... vegul hibasan tuladtam rajta, jo sok penzt bukva. Soha tobbet Asus.

lómai 2010.02.01. 13:48:44

És arra nem gondoltál hogy valami szoftveres hiba van, nem pedig hardverhiba?

Egyébként meg menj FVédelemhez, vagy bíróság.

Nekem az acerom volt szervízbe, sajnos pont két ünnep között, pluszz még ráadásul nem volt pótalkatrész.... (egy szervíz pótalakatrész nélkül....) szal még arra is várni kellett. ami pozitív, az az hogy legalább utánnanéztek miért olvadt meg a műanyag és nem csak burkolatot cseréltek hanem tápegységet is meg hálózati töltőt is.

Cocola119 2010.02.01. 13:49:45

Nyomulni kell a fogyasztó védőknél ezerrel,ha el akarsz valamit érni!
Írd le nekik az egészet részletesen,és add fel tértivevénnyel,mert akkor később,ha szükség lesz rá,bizonyítani tudod,hogy átvették a panaszos leveledet.Addig küld nekik a leveleket /szép hangnemben,inkább sajnáljanak,mint mérgesek legyenek rád/,amíg nem segítenek.
Egyébként a legtöbbjük segítőkész,és tényleg azon vannak,hogy megoldják a fogyasztók gondjait.
Én egy szivattyúval jártam úgy,hogy amikor már a pultot vertem és anyáztam abban a nyomorult monori szervizben,akkor is csak a vállukat vonogatták,hogy nincs alkatrész stb.
A fogyasztó védők már úgy reagáltak,hogy ja,igen,rengeteg a panasz rájuk...RÁTELEFONÁLTAK az ürgére,mire az megígért fűt-fát,aztán amikor visszamentem,hogy adja ide a szivattyút,meg a csere papírt,letagadta az egészet...Erre elővettem a telómat,hogy hívom a fogyasztó védőt,aki intézte az ügyemet,na,mindjárt meg lett a csere papír...Ki is cserélték végül...
A faszi meg morgott,hogy szétszedték ingyen,mert ugye így nem kap lóvét,ha nem tudja megcsinálni...

Plumper 2010.02.01. 13:54:05

@lacwe: azt úgy írják, kéhhhlek szépen, hogy faszszopó.
mert se nem fát szopsz (faszopó), se nem a fát hossssszasan nem szopod (fasszopó), csak a f@szt.:-D

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.02.01. 13:59:59

Bazeg! Most akartam venni egy ilyen asust a nagy gép mellé! Kell egy kicsi szaladgálós is.
Most már kihagyom. Az MSI egyszer már szopóágra helyezett a "szervízhátterével"
nem szeretném még egyszer átélni ezt az élményt!!
Kösz! Ez tanulságos volt!

Hümüzhümümüz 2010.02.01. 14:06:17

Pff! Ez nagyon cinkes! :(

Azt tudnám neked javasolni, hogy nézz rá a jótállási jegyre. Azon van az illetékesek, békéltető testület stb. címe, elérhetősége és fordulj hozzájuk! Vitás esetben (és ez már nem gyengén az) Ők hivatottak rendet tenni. :)

Egyébként van egy ilyen passzus a jótállásban, hogy: "A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy kijavítást, vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a cserére, vagy javításra nincs joga a vásárlónak, vagy ha a kötelezett nem vállalja a javítást, cserét illetve annak nem tud a jogszabály által előírt feltételek szerint eleget tenni, akkor a vásárló kérheti az árleszállítást, vagy elállhat."

Ha ezt veszem figyelembe, akkor az Asus minden szabályt figyelmen kívül hagyott. Egyáltalán meghosszabbították a jótállásod javításonként???

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.02.01. 14:06:59

@Sün‼: Mé', szerinted nem esett jol a medvének?

A psozt meg jol mutatja a mai M.o-got
Én irnék az Asus.com-nak
KAptam én már szoftot DélKoreábol LG-töl

selyemhegedu 2010.02.01. 14:07:04

Irsz egy levelet a boltnak ahol vetted a keszuleket, tajekoztatod oket hogy elalsz a veteli szerzodestol, mivel a termek amit vasaroltal nem mukodik rendeltetesszeruen, es a markaszerviz harom honap alatt sem volt kepes orvosolni a problemat amivel jelentos hatranyt okozott neked.

Leirod a bankszamlaszamodat, valamint adsz nekik egy hataridot (mondjuk kezhezveteltol szamitott 8 naptari nap) amig kered a vetelar visszautalasat. Leirod a telefonszamodat is, amin felvehetik veled a kapcsolatot a keszulek visszajuttatasaval kapcsolatban. A levelet tertivevenyesen adod fel.

Amennyiben a cuccot magyarorszagi, szamodra is megkozelitheto boltban vetted esetleg erdemes bemenni hozzajuk a kutyuvel, ha nem hulyek visszaadjak a penzedet es orulnek neki ha nem csinalsz botranyt az ugybol. Mindenkeppen fontos azonban hogy ne az Asussal tokolj, hanem a bolttal ahol vetted a cuccot - a garanciat ugyanis ok adjak.

röntgenszeműlány 2010.02.01. 14:08:51

@G. Wolf: RTFM, a fejhallgató kimeneted egyben optikai SPDIF kimenet is, az világított. Így persze máshogy is néz ki, mint a mikrofon bemenet, ha belenézel. Gondolom a hangkártya vezérlőjéből lehet aktiválni.

VisMajor 2010.02.01. 14:13:40

Ha jó szervizt akar valaki, akkor legjobb tudomásom szerint HP vagy DELL, de MINDENKÉPPEN érdemes még a vásárlás előtt megkérdezni a garanciális feltételeket, mert sokféle garanciával adnak ám el gépet, a szervizbe vivős egy éves munkadíjfizetőstől a három éves helyszíni garanciásig. A kereskedőknek sokszor nincs is fogalmuk róla, hogy mit adnak el, és milyen garival, ezért érdemes ELŐRE érdeklődni.

Robbantó 2010.02.01. 14:17:31

SÜN! faszt a seggetekbe csak őstermelőtől

changebug (törölt) 2010.02.01. 14:22:48

a posztíró hülye :)
üzleti útra ZX81-et kő vinni - az is kicsi és - ráköthető a junyosztra :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.01. 14:40:26

@Kaszanova:
Én is hasonló jókat kívánok viszont.
Ámbátor hovatovább egy ánuszvizsgálat elvégzésének szükségessége is felmerül az esetedben.

daat 2010.02.01. 14:45:43

@G. Wolf: Driver dvd-t másik márkákhoz sem nagyon adnak. Ha nincs rajta oprendszer, akkor így jártál. Ez nem Toshiba jellegzetesség.
A venti megtud állni ha koszos, egy aranyosabb porcica és pillanatok alatt leáll. Porpisztoly vagy sűrűbb takarítás a megoldás. Nem Toshiba jellegzetesség, user hiba.
Világító, nem létező ledre már írták a megoldást, user hiba.
Nem tetszik az ergonomikája, akkor minek vettél olyat? User hiba.
Az,hogy nem indul el a masina már az elején, sajnos bármelyik márkával megtörténik, de fogjuk rá,hogy Toshiba a béna.
Ezek szerint 2 nótosból az egyik rossz, a másikkal viszont a felhasználó bénázik, aki ugyanezt megtenné bármi mással.

Megjegyzem én kifejezetten utálom a Toshibákat, de azért nem mindig a masina a gáz.

G. Wolf 2010.02.01. 15:14:31

@daat:

a gépet látatlanba vettem pusztán leírás alapján, mert nem külső csilicsáré érdekel hanem az hogy mit tud, mi a teljesítménye és ehhez képest az ára. senki nem szólt hogy a billentyűzetet világítani fog... ilyen baromságot még egy gépnél se láttam hogy full fényes és nem matt. (zárójelbe megjegyzem hogy ha simán ránéz az ember tényleg szép az egész, legalábbis esztétikailag tetszik, csak épp használhatatlan) de ennek ellnére az igaz hogy VALÓ mivoltába is meg kellet volan nézni a gépet, bár szerintem akkor se tűnt volna fel, elsőre nem feltűnő hiba, csak akkor jön elő ha egy valami speckó karaktert nem találok.

kb 99-00 óta van pc-m és eddig egyik ventillátora se állt meg egyik pillanatról másikra. Ventillátor koszosságának van előjele, pl jobban melegszik a gép, érezhetően lassúl a hűtésnél a kifújás, más hangja lesz a ventillátornak. Ezek egyikét se produkálta.

"Világító, nem létező ledre már írták a megoldást, user hiba." - elég merész hogy így totál látatlanba el mered ítélni. Valóban írtak, most néztem is de semmiféle egyéb ki bekapcsolást még nem találtam.

Amúgy meg nem értem ha utállod a toshibát akkor minek véded? vagy pedig minek kötsz belém olyannal amiről kevés fogalmad van? nem hiszem hogy láttad a gépem? Vagy mégse utállod a toshibát, vagy velem van valami bajod mert végülis az üzeneted léynege eléggé személyes mégpedig hogy én nyomizok a gépemmel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 15:38:30

@daat:
hat ezt en sem ertettem, az egyiket siman rogton kicsereleik, mert nem indul
a masikon bekoszolodik a venti es csodalkozik, hgoy leall, hat ez a dolga, hogy ne egjen szet
kovetkeztetes, soha tobbet toshiba

/az vaiom is leallt, mar garis sem volt, abszolut lama vagyok de szetszedtem es kitakaritottam a ventillatort, mar 10 eves de meg mindig megy igaz mar ritkan hasznalom./

András Eee 2010.02.01. 15:51:54

Köszönöm a támogatásokat és hozzászólásotokat!

Felvettem a kapcsolatot az Extreme Digitallal (ahol vettem), de ott azt mondták, hogy addig nem cserélik vissza, amíg az Asus ki nem állít erről egy hivatalos papírt, hogy ezt megtehetik. Szerintetek fognak?:)))

És miért nem személyesen intéztem? Mert 9-től 15-ig vannak nyitva Újpesten, én meg Soroksáron dolgozom. Tehát ki kellett volna vennem miattuk egy nap szabit.

Ma írtam a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnek is, kiváncsi vagyok mi lesz, de olyan nagy reményeim nincsenek. Így élünk mi Pannóniában.

daat 2010.02.01. 15:57:25

@G. Wolf: Látatlanban vettél gépet, utólag kiderült,hogy talán valahol mégiscsak meg kellett volna nézned, ez mégis hol a Toshiba hibája? (csak mert úgy írtad)
A Toshibáknak a billentyűzete egyébként is fura, amit szintén csak akkor fedez fel az ember,ha megnézi. Bár láttam már olyan embert, akinek kifejezetten ezért kellett.
Ventinél nem mind1,hogy asztali vagy notebook az a masina. Értelemszerűen ez egyikben jóval kisebb az alkatrész, amit megtud akasztani egy efféle "szörnyeteg". Bármily hihetetlen találkoztam már ilyennel, nem is eggyel. A melegszik a gép jelenség csak akkor jelentkezik,ha por illetve apróbb szöszök okozzák a koszolódást.
Utálom a Toshibát, mert a prémium kategóriás gépei kivételével, elég megbízhatatlanok (mondhatni ócskák),de ez nincs azzal összefüggésben,hogyha egy user nincs tisztában néhány dologgal,az ne szúrna szemet.
Gondolom tv-d is van, de annak a "finomságaival" sem vagy tisztában, de ha elromlik és szervizelik, akkor annál valszeg nem fogsz kételkedni a szervizesben, ha javítás után működik.
Ha személyes támadásnak vetted, az a te bajod.

daat 2010.02.01. 16:03:26

@András Eee: Egyszerűbben megúszod a HRP-vel, ahogy már írta valaki. (Csinosak a hölgyek is :)

daat 2010.02.01. 16:05:57

@András Eee: Apropó, sokan kíváncsiak,hogy mit jelent nálad a hülye karakter? Hátha tudna valaki segíteni.

András Eee 2010.02.01. 16:14:13

@daat: Köszi. Annyit, hogy hozzá sem kell nyúlni a géphez, és magától véletlenszerűen karaktereket ír be oda, ahol éppen a kurzor van. Most már ez a probléma megszűnt (?), most ez a bootolás nem megy neki. Egyelőre azért nem viszem el másik szervízbe, mert akkor aztán fölényes mosollyal mondhatják, hogy ja a gari elveszett, mostantól nincs mi tenni. Tetszett volna szakszervízhez fordulni!

G. Wolf 2010.02.01. 16:50:24

@daat:

"A melegszik a gép jelenség csak akkor jelentkezik,ha por illetve apróbb szöszök okozzák a koszolódást." - és szerinted mit fújnak ki ha nem apróbb szöszöket? mert a szervíz állítása szerint enniy történt.

Illetve a másik azt mivel magyarázod akkor egy korábbi gépen (ugyanezen körülmények között) 4 év után se jelentkezett ilyen baj?

Mondom a billentyűzet csak pár nap után tűnt fel, mert szerencsére tudok eléggé gépelni és ha egy egy karaktert nem találok akkor nézek oda. Szóval ez elsőre nem tűnt volan fel, pláne úgy hogy külsőre alapvetően tetszik a gép.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.01. 17:59:10

@András Eee: Szerintem add el mihamarabb es vegyel helyette egy normalis notebookot.

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2010.02.01. 18:06:22

Hp notebook 2eve vette tesom akkor fajt 1000fontba vilaggarival .. itthon elhajtottak hogy mivel nem magyarorszagon vette nemcsinaljak meg ;) ausztriaba kelett kivinni mert ok szonelkul megcsinaltak .. na ilyen a magyar "vilag gari"

csak john 2010.02.01. 19:32:07

Van két lehetőséged:
1. Újra beadod a szervízbe a gépet és összes külföldi asus-hoz tartotó e-mailre elküldöd a panaszodat, pontos számokkal, jelezve, hogy a gép most is javítás alatt van. Sanszos, hogy hirtelen kiemelt ügyfél leszel.
2. Autózol pár órát, és a nyugati határ túloldalán adod le javításra a gépet.

Szmájli / Trollrühellő 2010.02.01. 19:50:06

@pizsama:

Ha már a szervízben van, nem az lenne az első a szervizes brigádnak, hogy először a legegyszerűbb megoldással próbálkozik? És gondolhatod, hogyha bios frissítés oldja meg, akkor szerinted 3szor nem sikerül a szervíznek? Nem ez a dolguk, hogy megoldják?? Nem ezért vannak???? Nehogymár ezért is az ügyfél legyen a hülye.. Ha én segg hülye vagyok a gépekhez, akkor egy szaros vindóz reinstallra is elvihetem a szervízbe.. Azért vannak..

Ugyandehogy (törölt) 2010.02.01. 19:57:22

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: ha a teremtő nem hibázna, TD lefolyt volna az apja combján....

Szmájli / Trollrühellő 2010.02.01. 20:18:25

@Tibike15:

Ha az embereknek lenne lehetősége, hidd el, hogy akkor a minőségi motyók közt válogatnának.
Egyébként az Asus cuccok nem szarok, az, hogy a szervizesek beleszarnak az egészbe (nyilván azért, mert olyan körülmények közt dolgoznak, ami hagy kívánnivalókat maga után, és nem valószínű, hogy túlfizetettségük miatt olyan marhára ösztönözve lennének), még nem a márka hibája.
Egyébként meg ha a videokártya memóriája kaka, akkor szokott ilyen mókákat csinálni a gép...

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.02.01. 20:42:20

ez a mostani a második eee-masinám. volt egy 701-es és most egy 1201n-es. az elsővel volt gondom (usb vezérlő), két hét alatt megfordult csehországból, azóta hibátlan. ezt most csak azért írom, mert az átvétel utáni második-harmadik napon jött a szokásos qc (quality control)-levél, amit a honda szervize is mindig megküld: megoldódott-e a hiba, mennyire vagyok elégedett, bla-bla-bla. nem derült ki a posztból, hogy ez a levél is megjött-e? mindenkinek lehet negatív szerviztapasztalata, de az nem jelenti azt, hogy az egész sz*r...

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.02.01. 20:45:20

@Logan Grimnar: bazmeg, ez csak azért gáz, mert az asus tajvani, szóval a KOREAI illetékeseid valószínűleg a samsung beépített emberei lehettek... ne kamuzzál már...

hugica49 2010.02.01. 20:45:58

@vape: Igen, vissza a kereskedésbe. Ők majd intézkednek, és ne hagyd magad átverni. Ha felszólítanak, hogy kész a gép és vedd át, mielőtt elhoznád ellenőrizd, hogy valóban megcsinálták-e. Csak akkor vedd át tőlük, ha a gép jó, ugyanis az ellenértékre csak akkor vagy jogosult, ha náluk marad a gép, mert, hogy nem javítható. A gépre is (még ha az rossz is ) és az ellenértékre is nem vagy jogoult! Szóval a rossz gép marad a forgalmazónál, Te meg az addig összegyüjtött papírjaiddal irány A Minőségell-i Felügyelethez. Egyébként oda most is elmehetsz tanácsot kérni!!!!

fourgee 2010.02.01. 21:04:43

Ehh, szervizben nem szabad megbízni. Betört a PDA-m kijelzője, az itthoni forgalmazó azt mondta, hogy 30 ezerért hoznak bele új kijelzőt (a csere díját még nem is mondta). Rákerestem eBay-en, egy wimbledoni telefon alkatrész bolt árult ilyet, 20 fontért, vagyis 6 ezer forintért. Véletlenül éppen Londonban jártam, megvettem, 5 perc alatt kicseréltem. Ezek a PDA-k, meg telefonok olyanok belül mint a LEGO, szétkapom, összerakom, megy. :)

Most a Dell szervizzel küzdöttem. A laptopom kijelzőjében lévő EEPROM elfelejtette a tartalmát. Két megoldás van: 1. megszerzem a szerviztől azt a programot, amivel felül tudom ezt írni + a kijelzőhöz szükséges EEPROM tartalmat. 2. veszek bele egy új kijelzőt.
Persze a szerviz ez utóbbira akar rábeszélni, 40 ezer forintért...

Kellene valami módosítás a fogyasztóvédelmi törvényben - már ha van ilyen. Pl. ha egy szoftveres hibát a szerviz horribilis összegű hardveres cserével akar javítani, akkor büntessék meg őket keményen -> fizessenek kártérítést az ügyfélnek + dugjanak fel a szervizes seggébe egy egész süncsaládot.

fourgee 2010.02.01. 21:08:00

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: "az, hogy a szervizesek beleszarnak az egészbe (nyilván azért, mert olyan körülmények közt dolgoznak, ami hagy kívánnivalókat maga után, és nem valószínű, hogy túlfizetettségük miatt olyan marhára ösztönözve lennének)"

Ha egy ilyen szervizes egészségügyi problémája miatt műtétre szorulna, akkor egy rosszul fizetett orvoshoz kellene vinni - egy orvosi műhiba után persze pattogna a köcsög...

Szmájli / Trollrühellő 2010.02.01. 21:26:56

@fourgee:

nyilván csak ez a mondat ragadt meg benned, de ha figyelmesen mégegyszer elolvasod a kommentjeimet, valószínű rájösz, hogy nem a szervizesek seggét nyalom... pusztán finoman próbáltam utalni, hogy a magyar szolgáltatók minősége valószínű a demoralizált, alulfizetett dolgozók hozzáállása miatt tart itt... de hogy ne csak nézz, hanem láss is, nem ártana kinyitni a szemed.

cso zsi 2010.02.01. 21:34:49

Netbookot nem akartam velük javíttatni.
Laptopot igen.
Küldték a futárt, ígértek időpontot.
Majd hívtak, hogy egy nappal később fog érkezni, szállítási gondok miatt.
(Cseheknél szervizelik)
Úgy is történt.
Pár hónappal később felhasználói hiba miatt újra visszakerült hozzájuk. A világon mindenhonnan elhajtottak volna, hogy ez nem garanciális hiba, dugjam fel magamnak.
A szokott módon elvitték, majd visszakerült, a garanciaidő meghosszabbodott. Ez kb két éve volt.
Azóta is jó a gép.

jelentéktelen alak 2010.02.01. 21:40:14

A történet felkavaró. De a hozzászólók jelentős része, valamit félre ért.

Egy felhasználó egy terméket a rendellenes működése miatt ad be a szerviznek javításra.
Ezen a ponton, teljesen mindegy, hogy ASUS, hogy "mindenféle karaktereket ír", stb. A szerviz azért szerviz, hogy megoldja. Az ügyfélszolgálat, meg azért ügyfélszolgálat, hogy szolgálja az ügyfelet.

Szerintem a történet nem azért jelent itt meg, hogy a hozzászólók tippeljenek baj okára, vagy minősítsék az ASUS-t, mint márkát.
Meggyőződésem, hogy a porul járt felhasználónak sem az ASUS-al van baja, hanem annak a magyar részével, a történetből levonva, érthetően.

Én mikor a Peugeot furgonomat vittem a szakszervizbe, mert puhának éreztem a féket, azt a választ kaptam, hogy "mit várok, ez nem Mercédesz!?"
Ha nem céges autó lett volna, le is cseréltem volna egy Mercédeszre ezek után...
Igaz, ez 10 éve volt. De látom, a jelenség mit sem változott.
A ügyfél központúság, még várat magára.

:-(

peteraxx · http://www.revu.hu 2010.02.01. 21:41:31

Úgy 3 éve is ez volt a helyzet az Asus itthoni szervízével. Első alkalommal még leadtam az ügyfélszolgálaton, második alkalommal futárhoz ragaszkodtam, harmadik alkalommal személyesen vittem Székesfehérvárra a szervízbe és addig álltam ott, amíg be nem engedtek és végig nem néztem, hogy megcsinálják. Na most ez idő és pénz volt, de azóta is működik a laptop, szóval utólag már nem érzem magam akkora lúzernek, hogy képes voltam csak azért is elmenni Fehérvárig.
A poén az, hogy a kálvária után 2 hónappal jelentkeztek Franciaországból, hogy küldjem el oda a gépet a költségükön, és megcsinálják. Tehát a nemzetközi offenzívám is sikeres lehetett volna.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.01. 21:48:31

Tessék mondani, az Eee olyan, mint az Ede?

Shipak 2010.02.01. 21:53:13

Sziasztok,

Végig olvastam :)

Páran szóvá tették, hogy a poszt-író nem részletezi a hibajelenség mivoltát.
Általános neszesemmifogmegjól bemondás: furcsa karakterek.

Vagyunk itt annyian, hogy ha az illető feltölt ( vagy valamelyik cimborája, aki tudja hogyan kell ) egy screenshot-ot, levezényeljük, hogy mit kell(ene) tennie.

btw, IBM és Siemens partner szervízben dolgoztam. Mindkét márkálnál javítottunk világ-gariba gépeket.
Szó nélkül.

"elő a farbával! 10 másodperc van vissza életed legkínosabb pillanatáig!"

:))

t0thl 2010.02.01. 21:58:23

Látom marha sok itt az okos ember.
Ha a gépnek semmi baja, csak a user kúrta tele minden szarral, és még azt sem tudja az enter mire való, azt hadd ne a szervíz oldja már meg !

A számítógép már csak ilyen. Érteni is kell hozzá legalább egy picit.
Ezt most mind nem feltétlenül a kommentre értem, hanem a reakciókra.
Egy számítógép nem egy grillsütő, ami vagy melegít, vagy nem. És akkor még bonylult volt a példa, mert vagy van áram, vagy nincs, vagy be van dugva és van áram, vagy nincs és van áram vagy nincs. Szóval...

Shipak 2010.02.01. 22:03:19

@tothl

Már a prof is megmondta Szegeden, az Egyetemen, hogy a számítástechnika nem egy egzakt tudomány.

:))

Martian (törölt) 2010.02.01. 22:31:44

@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: "Egyébként állítólag az űrsiklók karbantartása némiképp jobb a BKV buszainál, pedig kevesebb ember utazik rajtuk."

Ehhez képest sokkal rosszabb az űrsikló járatokra eső halálozási ráta, mint a BKV-é... valamit már a kezdeteknél nagyon elszúrtak odaát a srácok.

Cs@tLós 2010.02.01. 22:33:32

Jaja, szkrínsotot ide a népnek! Egyébként érdekes, hogy ilyen ha "ahol áll a kurzor, ír összevissza" a probléma, de windóz újratelepítés sehol nincs az irományban megemlítve, pedig mint júzer, nekem ez lett vna az 1. dolgom. Ha nem oldja meg, akkor linuxot rá, ha az is csinálja, akkor szervíz.
Én ennyit tettem vna.

Áltudományos 2010.02.01. 22:45:46

Két éve vettem egy ASUS notebookot, azóta egyszer került szervizbe, de akkor is azért, mert véletlenül beleömlött egy fél pohár kóla, és kiment az alaplap. Nem hogy nem fizettették ki az új alaplapot, de még a hajszálvékonyan megrepedt burkolatot is kicserélték, ami el is kerülte a figyelmemet. Persze ez a csehországi szerviz. Magyarországon úgy tudom, komolyabb problémákat nem javítanak. A telefonos beszélgetéseket meg egyébként rögzítik, van mire visszahivatkozni.

MP 2010.02.01. 22:53:21

Az ügyfél vagy ha úgy tetszik a terméktámogatás az kritikán aluli. De szerintem igenis tehet róla az adott márka. Hiszen lehetne ellenőrizni az itteni képviseleteket is. Mert amikor valakivel szerződést kötnek azt a külföldi képviselet köti a leendő ittenivel. Azok pedig ellenőrizhetnének. Én kaptam egy külföldön vásárolt itthon nem kapható LG telefont. A magyar képviselet közölte nem hajlandóak akkut hozni hozzá mert nem itthon forgalmazott készülék. Na nem is veszek LG cuccot.

SLacc 2010.02.01. 23:05:15

Ez tragédia. Erre nincs mentség. Hogy olcsó a gép? És? Akkor ez megengedhető? Minden alkalmazottnak fehér por a seggbe. Azaz mészapicsába.

egygondolat 2010.02.01. 23:08:08

én az Apple-el jártam így... az istyle-t kell elfelejteni, mert azok is hasonló geci üzletpolitikát folytatnak. gusztustalan az egész.

probléma a fogyvédelemmel, hogy azok is kb l.faszt értenek hozzá, tehát valszeg ott sem mész semmire. én a helyedben megpróbálnám a gépnek még két főalkatrészét khm... tönkre tenni és utána akkor ki kell cserélniük. tudom, hogy ez meg a vásárló oldaláról geciség, azonban véleményem szerint más módon nem jutsz előrébb (sajnos)

tükörfúró 2010.02.01. 23:11:58

hova süllyed már a homár..uramatyám

netkáfé, meg nem tudok semmit de oldják meg nekem azonnal és telefonon és futárral, és különbenis..szánalom

már az RMA-tól nemértem, ha itthoni kiskerben vette, az semmiféle RMA, hanem saját beviszem, jónapot, hibát megmutatom, leadom szerviz

a többi szánalmas duma, a vagyonokat költöttem netkaféra meg ilyenek, már a bohóckabaré kategória,
ehhez a netbookhoz viszont ingyen internet járt, nem lehet csak netkáféban netezni, ha rossz? vagy mi a szösz?

nem is az, hogy a poszt író megitn egy gyökér szerencsétlen élet ellen beoltott egyed, hanem az, hogy a homár már kínjában ezeket rakja ki, picit se gondol bele, hogy úvazze, hátalán ami emígyvan az azért mégse egész amúgyvan

nullify 2010.02.01. 23:15:14

Remélem ezek után minimum bementél, és kettétörted a gépet a fejükön.

seik 2010.02.01. 23:16:17

Valaki írta a profi szervit. Az a profi megoldás náluk, hogy szarabbul küldik vissza, mint ahogy leadod.
Asus notebook szervizelése: interneten futárt kérsz, jön elviszi, 4 nap múlva hozza vissza csehektől, működik, örülsz. Minek szenvedsz a magyar szervizekkel?

tükörfúró 2010.02.01. 23:17:31

@MP: ""Én kaptam egy külföldön vásárolt itthon nem kapható LG telefont.""

oszt akitől kaptad aksit már nem tud adni, te meg el vagy a világtól zárva, hogy végesetben külföldi webboltból megvegyed az aksiját?
bruhahahaha

dtk74 2010.02.01. 23:24:33

Ahogyan előttem szóló is megjegyezte, a bizonytalan hiba nem hiba. Amikor visszakunk valamit ami ugyanúgy problémás mint beküldés előtt, de a hiba nem egyértelműen behatárolható, akkor tenni kell a végleges, és egyértelmű hiba megjelenéséért. Ezzel időt és fáradtságot spórolsz mindenkinek. Annyit ne felejts, hogy ez szigorúan magánügy, látható nyoma pedig nem maradhat!

dtk74 2010.02.01. 23:26:23

Mielőtt a nagyon okosak megmondanák a frankót a személyes megjelenés varázsáról, az Asus szervizébe nem lehet csak úgy bemenni. Legfeljebb az ügyfélszolgálatra, ami helyileg sem ott van ahol a csavarhúzós emberek melóznak. Az Acer ennél is tovább megy, még csak nem is az országban van a legközelebbi szervize!

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.02.01. 23:42:20

@seik:
A notebookokat a cseheknél szervizelik, a netbookokat sajnos itthon (gondolom nem fér bele a 100 eFt eladási ár alatt a fuvarköltség). A csehekkel eddig semmi problémám nem volt, az egyik gépen pl. még azt is kicserélték, amit nem is lett volna kötelességük (a júzer által megrepesztett burkolatot). Meg az ASUS-okkal egyébként sincs sok gond, de tudnák mondani olyat, amivel van :-).

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.02.01. 23:44:18

isten bizony elütés volt a tudnák :-)

borovi 2010.02.01. 23:47:34

Nekem is Asus laptopom van. Garancián belül alaplaphibás lett. 5 nap alatt megvolt a javítás úgy, hogy közben megjárta a csehországi szervizüket. Szóval nem csak a negatívum igaz a cégre és termékeire.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.02.02. 00:00:44

@borovi:

Ja, a csehek nagyon korrektek, le a kalappal. Az egyik gépnél leírtam egy lapra elég részletesen angolul, hogy mi a cucc baja (melegedéssel kapcsolatos hiba, nem mindig jött elő, néha csak pár óra után). Tökéletesen megjavították, és megköszönték a segítségem.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.02.02. 00:07:43

@tükörfúró: Te tényleg ennyire mélyen vagy szellemileg, vagy ez csak valami olyan humor, amire épp nem vagyok ráhangolódva?

Eastbay1 2010.02.02. 00:16:07

Az ASUS honlapja szerint az EEE-ket a Cirma Hungary Kft. (1045 Budapest, Széchenyi tér 9. +36-1-272-0708 asus@cirma.hu, leánykori nevén A.Coline Kft.) szervizeli.
Ez egy dolog. A másik, hogy ugyanez a cég foglalkozik még a Sony Ericsson és a Samsung telefonok szervizelésével is (de lehet hogy még más márkákkal is). Szóval meglátásom szerint nyakig sáros abban, hogy a hazai szervizkultúra a béka segge alatt van.

kpityu2 2010.02.02. 05:50:17

Vegyék előre mi ? Merthogy neked sürgős ...

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.02.02. 06:19:30

@dark future, @Eastbay1: az enyém (eee 701-es netbook) csak hatvanba fájt, mégis vitték csehországba javítani. ennyire sikeres ember azért nem lehetek...

Alternatív 2010.02.02. 07:39:49

@horex: Azt a dél-koreai LG-s e-mail címet írd meg nekem, légy szíves. :)

Rob67 2010.02.02. 07:58:56

@Vanek B. Eduard: Eduard Eduard, nem vagy egy vicces ember vagy kevésbé érzed a trendi módon cinikus hangsúlyokat...
Ehhez a kérdéshez kevésbé kell iskamasznak lenni, elég ha sokat netezel.
Na most akkor te nem az utóbbi vagy ugye?

Koky_ 2010.02.02. 08:30:00

@fiktiv állat: megsúgom, hogy a HRP nem javít minden hibát.... akkor viszont megy küldföldre a hivatalos ASUS szervizbe. Szóval ugyanoda lyukad ki.

BillCarson 2010.02.02. 11:38:13

Abszolut egyetértek a cikk írójával. Nekem is volt rossz tapasztalatom az ASUS szervízzel (HRP). 5 hónapig húzodott egy alkatrész rendelés, miután megjött is rosszat küldtek amit azután hónapokig nem cserélték ki. A végén (mivel vidéki vagyok) saját költségemen BP-re kellett utaznom és személyesen visszavinni az alkatrészeket hogy egyáltalán visszakapjam a pénzem 5 hónap után. Soha többet ASUS!

satho 2010.02.02. 16:29:17

Egy haveromat ugyanigy szopata az MSI vel egy rohadék számtech cég. Egy ügyvéd beadta a keresetet a bíróságra, amikor megkata a cég az idézést, minden pénzt visszafizettek, a pert visszavonták. Ennyi. Nem kell fosni, találni kell egy ügyvédet és elindítani a pert.

Szerintem csak ez a megoldás. A fogyasztóvédelem nem ér semmit, mert a békéltető testületet nem köteles elfogadni a szervíz.

XSB 2010.02.02. 16:43:17

asus.com.tw

kapcsolatfelvétel
levélírás.

satho 2010.02.02. 16:50:47

Amúgy meg a hitelrontós szövegtől nem kell fosni, minden szivbaj nélkül írni kell a nemzetközi anyacégnek.

Flotador 2010.02.02. 17:56:30

@Gonoszfóka: Nekem egyszer Kína közepén lett baj az Asus-gépemmel. Abban a városban, ahol voltam, pont találtam Asus-szervízt, bevittem hozzájuk, kedvesen hátravitték, fél perc alatt megcsinálták, utána letisztogatták, s kedvesen visszaadták. Még a garanciát se nézték meg, mondták, hogy új a modell, tuti nem járt még le.

/tno+DA= 2010.02.03. 09:55:41

Faszé veszel netbookot munkára köcsög.
Olcsó húsnak híg a leve.
Kritikus a géped?
Vagyél Lenovo T400-as Think Pad-et, vagy egy Dell Latitude-öt, vagy HP-t 300 ezer alatt nem úszod meg, de:

1. MŰKÖDNI fog!
2. Még 5 és után is működni fog
3. A garanciájuk professzionális és gyors
4. Csak azért cseréled majd le mert az új winfost már nem bírja elfuttatni meg az új csilli villi dizájnos programokat.

Nem az ASUS-al van a baj, mivel TD VZ meg NJ magyar, és mint ilyenre jellemző hogy nem segítőkész (tisztelet egy igen elenyésző isebbségnek)!
És még mindig értetlenül állok a kérdéssel: MI a kisfaszomért vettél netbookt ha olyan kurva kritikus hogy az működjön te idióta, műszaki analfabéta makimajom!
Ázeg!

/tno+DA= 2010.02.03. 09:57:26

@tükörfúró:
Itt a pont pádre! Jól beszélsz.

fourgee 2010.02.03. 17:21:22

@Smile82/MazsolaMacska/KLavór: "valószínű rájösz, hogy nem a szervizesek seggét nyalom"

Te beteg vagy, sehol nem céloztam erre, én a bunkó szervizesekre próbáltam célozni, csak a te kommentedből való idézet illett oda leginkább, semmi személyes nincsen benne... Hm, vajon miért akarod hogy elhiggyem hogy nem a szervizesek seggét nyalod? Valami itt gyanús... :)

barcaxavi 2010.02.04. 17:48:45

Netbookot és laptopot csak az ALDI-ból vagy a Dell-től (főleg magyarországon...).

Mike36 2010.02.06. 01:25:47

Tuti van az Asusnak réiós központja
én már amikor nem javítás után sem volt jó, meg első szemétkedésnél hozzájuk fordultam vona segítségért
Mo-n a szolgáltatási kultúra a béka segge alatt van

torcipepe 2010.06.14. 15:48:49

@Tibike15: hát nem hinném, hogy sajnálják a pénzt, mivel az asus cuccok sokkal drágábbak a többinél, éppen azért mert a minőségük is jobb

Sotilis Leroy 2013.04.10. 15:23:30

Itt a saját esetem..

Év elején garanciálisan szervízeltettem a laptopomat a Fix Directnél. Ők végzik az ASUS garanciális javítást. Miután visszajött a laptopom, azóta nem vesz fel töltés az akkumulátor, ergó valamit elrontottak javítás közben.
Sajnos mivel kötelezve voltam rá, hogy a gép mellé magát az akkumulátort is elküldjem, így nem volt választásom ezzel kapcsolatban, ennek ellenére a Fix Direct KFT lekoptatott azzal a szöveggel, hogyha van még garancia rá, küldjem vissza. (Jó csavar mi?).

Írtam itt egy levelet ASUS Magyarország -nak, melyre érkezett is egy válasz, hogy küldjem el üzenetben a gépem szériaszámát és utánanéznek. Mindez valamikor Februárban történt.

Eljött a húsvét, és miközben kellemes ünnepeket kívántam az oldalukon keresztül, megköszöntem hogy azóta szóra se méltattak.
Rá talán 1-2 órára jött is egy válasz, hogy elnézést kérnek, és hogy másnap fixen válaszolni fognak.

2013. Április 10.-e van. Ezt a levelet kisebb módosításokkal kiraktam újra az oldalukra.. Jött is egy válasz, ami még most is látható az oldalukon:
"Kedves Péter!

Mint láthatod mások kérdéseire adott válaszainkból, foglalkozunk a vásárlókkal. Természetesen elnézést kérünk a késedelmes válaszokért, utánanéztünk a gép szervizelésének, és a szervizlap szerint nem történt olyan javítás a gépen, ami érintené az alaplapot vagy az akkumulátort.
A billentyűzet hiba okán javasoljuk, újra keresd fel az Ügyfélszolgálatunkat!

Üdvözlettel,

ASUS Magyarország"

Szóval ők nem hibásak, senki sem az, sőt a gépembe még csak bele se nyúlt oda senki!
Függetlenül attól, hogy azért vásároltam laptopot, hogy mobilis legyen és bárhol tudjam használni ha szükségem van rá, most egyhelyben toporzékolok egy kisméretű asztaligéppel, teljesen megölték a mobilitását a laptopnak, gyakorlatilag megszüntették azt, ami miatt végülis megvásároltam . . .

Ha már az én gépemmel nem is fognak semmit sem csinálni, azt azért talán elősegíthetem, hogy más ne kerüljön ugyanebbe a cipőbe.

Nemes egyszerűséggel csak SAY NO TO ASUS, figyelmeztesd családatgjaid, barátaid, ismerőseid, mielőtt őket is rászednék "garanciális javítás" címén.

Vicsoripuma 2013.09.21. 09:16:27

Ezt én nem értem. 2010.02.01.-én 12:00-kor leírod, hogy nem jó a billentyűzet, majd ugyan azon a napon 16:14-kor mégis jó a billentyűzet? Megjavította magát???? Mi lett az ügy vége?

tnsnames.ora 2015.04.09. 07:33:14

Öt év alatt nem változott semmi a FixDirectnél. Asus G751JY voltak velem történések, egy hosszabb blogposztban meg is emléeztem róla tegnap:

liftinstinct.blogspot.hu/2015/04/fixdirect-kft-ugyfelek-es-onmaga.html
süti beállítások módosítása