Tékozló Homár

Tilosban parkolt, pedig ott sem volt

2010.02.01. 11:30 | hdzs | 114 komment

Béla hiába tudja bizonyítani, hogy a békéscsabai rendőrség bírságolásának idején egy másik városban tartozkódott, a békéscsabai rendőrség a füle botját sem mozgatja. A bírságot persze kiszabták és fellebezhet ha akar, de hiába ír leveleket, arra senki sem reagál.

Hivatalosan Füzesgyarmaton lakom, gyakorlatilag viszont Békéscsabán a munkám miatt. 2009-ben kb 3 alkalommal fordult elő, hogy hétvégén bent maradtam Csabán. A távolság nem nagy, otthon vár a család, a barátnőm és a haverok. (Na meg persze Gomez, az én imádott Golden Retrieverem :))

Csabán az albérletben a szobám ablaka a térség legnagyobb diszkójának bejáratára néz. Át se kell mennem, mindent hallok otthonról is - ez még egy nagyon jó érv, hogy NE maradjak bent. A lakás előtt van ugyan (ingyenes) parkoló, de az egyik alkalommal, miután beköltöztem meg is húzták a kocsimat. A hülye ugye a maga kárán tanul! Péntek 18:00 - hétfő 08:00 ingyenes parkolás, mindenhol inkább sétálok, mintsem tönkretegyék a kocsimat. Innenstől a maradék kb 2-3 alkalommal, mikor hétvégén is bent maradtam nem álltam a ház elé, "eldugtam" az autót.

És jött a Karácsony... És a rendőrség "ajándéka" a Karácsony előtti héten. 2009.11.28  -án(!!), 23:04 perckor tilosban álltam a házunk előtt(!!), közigazgatási eljárást indítanak ellenem, szólt az értesítő. Na most ez egy szombati nap, és nem az a hétvége volt, amikor bent lettem volna... Szüleimnél kb 60km-rel arréb iszogattunk haverokkal és barátnőmmel. Végül is csak az MSN LOG-okkal, a GPS-emmel, a laptopom LOG-jaival, a telefonommal és tanúkkal tudom ezt igazolni. Naponta próbáltam hívni a Csongrád Megyei(!!) Rendőrfőkapitányságot, de nem sikerült elérni senkit. Igen, a szegedieket... Biztos unatkoztak a srácok, vagy nem volt meg a kötelező kilométer és elugrottak Csabára, vagy nem tom...

Telefonon nem sikerült elérni senkit! Karácsony és Szilveszter között irány a posta, elküldtem elsőbbségivel ajánlva a "panaszomat".  2009-ben hogy is lenne lehetőség elektronikus úton intézni a dolgokat!? Valahogy január közepén egyik pénteken levél jött a rendőrségtől. Minden rendben, elolvasták eljárást beszüntették - gondoltam én naívan... Az odáig stimmel, hogy befejezték, az eredménye 30.000Ft -os bírság, fellebezhetek 5.000 Ft -ért, és sehol egy szó arról, hogy én panasszal éltem. Mindezt fél 2 magasságban kaptam kézhez. Anyátokat mondom, gyors telefon. Persze nem sikerült elérni senkit, a recepciós csajszi meg majdhogynem elküldött a fenébe, hogy ne nevettessem már. Pénteken 3/4 2 -kor már senki nincs bent, aki ezzel foglalkozni tudni. Na itt akadtam ki! Mi a jó édes "búbánatos halál kócos vérveres derekáért" nincsenek bent! ?A paraszt szív pénteken is reggel 9-től este 9-ig, mégse tudok megélni, ezek meg!? Hát a jó édes.... Ááááá.... Beszélni azóta sem sikerült senkivel persze, a csekket meg odaraktam a többi közé.

Igazából a véleményük érdekelene, esetleg segítségük. Érdemes még ezek után küszködnöm? Vagy jobban járok, ha befizetem, mert később még több lesz? Fizetem a saját kocsimat, miután a szüleim összetörték a sajátjukat (gazdasági totálkár) én vettem fel hitelt megcsináltatni. Itt a fűtés szezon, 60.000 Ft csak a gáz és fizessek olyanért, amit meg se tettem!? És nem piti pénzekről beszélünk, a fizetésem harmadát, negyedét adjam nekik csak úgy oda!? Hát takarodjanak a picsába - már elnézést! OK, vettem... Menjek én, ha vmi nem tetszik el lehet menni Szlovákiába... De azért már mégis!? Na jó inkább be is fejezem lassan a levelemet, mert tényleg felidegelem magam a végére. De mégis!? Lehet tenni valamit? Elmegyek inkább közmunkára, de én nem fogok olyanért fizetni, amit nem csináltam... Ez ma Magyarország, gratulálok! Később esetleg elküldhetem majd a rendőrség 2 levelét is, de szüleimnél vagyok, a levelek meg Csabán.

Üdvözlettel:
Béla 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatesz 2010.02.01. 11:57:35

"Innenstől..." hahj de választékos.

"az MSN LOG-okkal, a GPS-emmel, a laptopom LOG-jaival, a telefonommal" Hiába bizonygatod hogy TE hol voltál, attól még az nem bizonyítja, hogy az AUTÓD is ott volt... talán majd 2 év múlva egy googleearth- fotóval...

Amúgy meg sajnos nem érdemes még többet belefeccölni szerintem az ügybe, csak több idöd meg pénzed megy rá. Föleg hogy ilyen kedvesen írtál az ottani kapitányságon dolgozókról (nem kellett volna). Biztos olvassák ök is, és nem nehéz a leírtak alapján beazonosítani Téged és az ügyedet. Úgyhogy remélkedj hogy ennyivel megúsztad!

hatesz 2010.02.01. 12:00:08

amúgy meg képzelem milyen sok "recepciós csajszi" lehet a rendörségen:))))))))

Eric_Cartman 2010.02.01. 12:02:41

Csaba nevű golden retriver nézi a diszkóbejáratot, vagy mi ?
Gázáremelés nem lesz.
A GPS jó ötlet, azzal könnyű igazolni, hogy nem parkoltál.

É2I 2010.02.01. 12:03:00

Havernál jogos büntetés 30 ezer. Mondja benézte, ennyi az ára. Kért rá részletet, egyszerre sok lett volna neki.
Hetekig le se sz@rták. Közben lett pénze, befizette egészben.
Levél jön sokadik héten, hogy lehet részletben fizetnie, mindezt ötezer plusz pénzért, mivel fellebbezett.
Betelefonált, hogy néhány nappal ezelőtt már egészben kifizette.
Az mindegy, fizesse még be az ötezret, mivel a fellebbezés az fellebbezés, punktum!
És ezek is Békéscsaba-Szeged tengelyen élősködő lószar rugdosók.

Robbantó 2010.02.01. 12:08:10

szemi, nyald meg az ősztermelő fitymáját

tgmaster 2010.02.01. 12:11:52

Ha a rendőrök büntették meg, akkor annak semmi köze ahhoz, hogy ingyenes volt-e a parkolás vagy sem.

ave 2010.02.01. 12:14:04

>Elsőre én a Legfőbb Ügyésznek írnék...

Igen, ez jo otlet, o pont az ilyen piti ugyek megoldasaval foglalkozik, es ra is er...

Bakker, gondolkodni, gondolkodni...

tgmaster 2010.02.01. 12:18:19

>Bakker, gondolkodni, gondolkodni...

Ezt magadnak írtad? Mert azt egy kicsit se hinném, hogy ő komolyan gondolta. Ahol nincs smiley, az már mind véresen komoly?

Secnir 2010.02.01. 12:31:45

Ééééérdekes, én is kaptam csekket karácsony előtt 30.000 forintról gyorshajtásért - amikor bizonyíthatóan melóztam pesten.
é
n az asszonyra fogtam, mondván különutakon járt, de ő tagadott.

most felhívom őket, és elkérem a fotókat...

Esetleg mégvalaki?

ArnoldBácsi 2010.02.01. 12:34:31

gondolkodni? az itt nem megy senkinek. :D

sztivo 2010.02.01. 12:39:47

Hehe...engem parkolóban kerékbilincseltek meg tiltott helyen várakozásért!!!! Ki kellett fizetnem a leszerelés díját, aztán mehettem reklamálni. Azóta is azon gondolkodnak, hogy miért is volt jogos a közteresek részéről a bilincselés elrendelése... Persze mutogattak képeket, de azon látszik még két másik ugyanúgy várakozó gépkocsi is... Az ügyvéd szerint nem kétséges, hogy visszakapom a pénzt, csak egy kis idő kérdése az egész. De én legalább tényleg ott várakoztam... (igaz, szabályosan) :-DDD Magyarország...én így szeretlek! :-)))

forrórágógumi 2010.02.01. 12:43:05

"És a rendőrség "ajándéka" a Karácsony előtti héten. 2009.11.28 -án(!!)"

Hát barátom ha a november 28 neked a karácsony előtti hét akkor szerintem kurvára arra sem emlékszel hogy hol voltál, ezzel az erővel akár a te autód is lehetett, de annyira be voltál baszva hogy nem emlékszel hol voltál.

MSN-nek mi köze az autódhoz? Telefonodnak mi köze az autódhoz? GPS-nek mi köze az autódhoz (bárkiében lehetett)?

Szivás, de fizetned kell.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.02.01. 12:54:24

Legközelebb menj haza kocsival, ne pedig tömegközlekedéssel!

És ne add kölcsön a kocsidat!

A tilosban parkolás objektív felelősség, tökmindegy, hogy te mit csinálsz, a jutalmat te, mint üzembentartó kapod.

Azt ugyanis még itt sem állítottad, hogy autóval mentél el hétvégére.

Mr. O'Donaghue · http://watchdog.blog.hu 2010.02.01. 13:04:28

@forrórágógumi: Kedves meleg gumi! Az állítólagos parkolás történ november 28-án, a "karácsonyi ajándék", vagyis a határozat kézbesítése a karácsony előtti héten. Mi ebben a bonyolult?

don't 2010.02.01. 13:06:24

kicsit összefüggéstelen a történet,elsőre nem is értem a "bizonyítást".-ahhoz+ túl hosszú hogy még1x elolvassam

ssssssssssss 2010.02.01. 13:06:38

Ha megkapod a vagyonadós csekket a kocsid után ez már csak csepp lesz a tengerbe:)
MEGCSINÁLTUK

don't 2010.02.01. 13:14:09

...ja még1 én is parkoltam tilosban nem voltam ott és fizettem.../azautómottvolt/

4TUN3 2010.02.01. 13:14:23

Kontraszt kedvéért elmesélem, hogyan néz ki egy hasonló ügy ojrópa bódogabbik felén:

2002, Belgium. Hosszabb, kb. hat hónapos kiküldetést teljesítettem, a helyi jövés-menést egy, a munkáltató által bérelt autóval bonyolítottam. Eccercsak telefon szüleimtöl (Mo.) hogy állandó lakcímemre levél érkezett az Europcar-tól, amit kibontottak, de nem tudják elolvasni, mert nem magyarul íródott. Kértem, hogy küldjék utánam az egyik kollégámmal, aki épp azon a héten indult kifelé. Levél megjött, amiben szép szabatos flemish nyelven azt közölték, hogy az antwerpeni rendörség feljelentést tett az általam használt autóra. Feljelentés mellékelve, benne szépen leírva, hogy X rendszámú Y típusú autó Z helyen, félig a járdára felállva vészvillogóval parkolt, A-B idöpont között. Nofene, gondoltam, én ilyent itthon sem tennék meg, de azért elmentem leellenörizni a megadott helyet: hol is van az, jártam-e ott valaha? Teljesen idegen környéknek bizonyult, alig találtam oda.
Még aznap bementem a levélben feltüntetett rendörörsre, hogy tisztázzam a dolgot. Az elsö utamba kerülö egyenruhás
-tudott angolul,
-átnézte a feljelentést,
-bekísért egy tárgyalóba, megkérdezte, hogy kérek-e frissítöt, amig ö utánanéz az ügynek,
-hozatott egy kávét, tejjel cukorral, ahogy kértem,
A cukor még fel sem oldódott, amikor visszatért egy ürlappal, amiröl elmagyarázta, hogy ezt kell kitölteni, amennyiben kifogást szeretnék tenni ez eljárás miatt, segített értelmezni az egyes rubrikákat, biztosított arról, hogy nyugodtan leírhatom angolul a mondanivalóimat, mert a kollégái érteni fogják. Leírtam, kaptam egy igazolást arról, hogy ott jártam, stb.
Kb. egy hét múlva a megadott szállodai címre érkezett egy tölük levél - immáron angol nyelven - amiben tájékoztattak, hogy újból megnézték a kamerafelvételt és kiderült, hogy a rendszámban rosszul értelmeztek egy számot, (asszem 8 helyett 3 vagy fordítva) és nem az általam használt autó látható rajta. Elnézést kértek, és remélték, hogy az incidens nem hagy bennem rossz benyomást a belga rendörséggel kapcsolatban.
Újabb pár nap múlva az Europcar brüsszeli kirendeltségétöl is kaptam egy levelet, amiben ök is elnézést kértek és kárpótlásul a következö autóbérlés esetén a kifizetettnél eggyel nagyobb kategóriájú jármüvet ajánlottak fel.

Hol vagyunk mi ettöl? Hasonlóan pozitív esetem volt a holland parkolófenntartóval is, pedig ott jogosan kaptam büntit. Ha érdekel vkit, leírom azt is.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.02.01. 13:20:24

Nem baj, javulnak a rendőrség mutatók.
Kb. ennyit csinálnak az inygyenélő rohadékok.

Jimbo75 2010.02.01. 13:33:34

Kérd meg, hogy küldjék el a fotót, amin látszik, hogy tilosban parkoltál. Mi is ezt tettük, fotó jött, fizettünk.
Ha nem küldik el, akkor meg kapják be, nyilván nincs. Ennyi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.02.01. 13:53:58

@betépett felhasználó: Igy nem lehet tanácsot adni a posztolonak
Sok a fehér folt az életében
Irhatna kissé részletesebben is pl. szekszuális szokásairol is
Fasst se érdekel a 60ezres futésszámlája, meg a szulők raszletes kocsija

HA elmult 7 éves tudhatja a szokásos ugyintézés/fellebbezés menetét M.o-gon, oszt' annyi.
Nem sirni kell ilyenkor,meg telefonálni, hanem fellebbezést irni, buntetés kiszabásakor nincs 5000Ft fellebbezési dij

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.02.01. 13:56:22

@4TUN3: Hazucc rendesen!
Ez nálunk történhet csak meg M.o-gon
:)

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.01. 13:56:45

ha rendőr bírságolt, akkor nem a nemfizetés miatt, hanem mert ab ovo szabálytalanul várakoztál. a közig bírságos ügyekben fotó nélkül nincs eljárás. küldjék el e-mailben a képeket (el tudják küldeni), ne hagyd lerázni magad. megnézed, ha a te kocsid van ott, akkor te vagy a hunyó, objektív felelősség rulez.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.02.01. 14:00:03

@horex: Azért egy kis maCulpát +eresztek, mert látom fellebbezet , remélhetőleg, időben
Ujabb fellebbezés,illeték nélkul, és leirni, mi a helyzet, jelezni, hoyg szukség esetén feladóvevényt bemutat
TÉrtivevény /ajánlott volt?

nehülyéskedj 2010.02.01. 14:00:34

Szerintem, ne hagyd magad!

Szúnyog 2010.02.01. 14:05:17

Be ne fizesd!
Írd meg nekik akár még egyszer a teljes sztorit, fellebbezd meg. Utána jön a bíróság. S ha az is elmeszelne (ennek is jó esélye van, tárgyalás nélkül hozzák "ítéleteiket"), akkor se fizess. Egy darabig majd kergetnek, kapsz sok levelet, a végén már sittel fenyegetnek, aztán megoldódik az ügy, s lassan elfelejted.

Cocola119 2010.02.01. 14:07:04

A rendőrségi határozat ellen kifogással lehet élni a bíróságon.Én megtettem és nyertem.Nem fizettem.Kész.A helyi bíróságon heti egy alkalommal van panasznap,ott kérhetsz tanácsot.

krj 2010.02.01. 14:20:47

szerintem frankón benézted a hónapot!

amúgy meg ez az objektív felelősség tipikus esete. az autód ott volt a papírok szerint, tiszta sor, fizetned kell, ha nem tudod bizonyítani az ellenkezőjét (a közig. bírságnál van indoklás is a határozatban). ja, és a tilosban parkolás független attól, hogy éppen fizetős-e vagy sem. ha nem fizetsz, azért nem a rendőrség büntet.

azért egy homárposzt előtt érdemes ezeket rendesen körüljárni.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.02.01. 14:24:09

Adott esetben a rendőrségi tekintélyes elvtárs nyilvánvaló hazugságát is készpénznek fogadja el a bíróság. De persze esete válogatja

snipper 2010.02.01. 14:25:55

Cocola megelőzött. Megfellebbezni a másodfokot is, akkor kötelesek bíróság elé vinni az ügyet. A tárgyaláson a bíró már figyelembe veszi a bizonyítékokat. A Rendőrség "kissé" hanyagul veszi ezeket, mert ha kivizsgálná meló lenne vele. Az esetek többségében az emberek inkább nem mennek bíróságra és ezt jól tudják.

Taligamajom 2010.02.01. 14:29:15

Az a baj hogy nagyon kevesen csinálják végig az ilyen ügyeket. MIndenki inkább fizet mintha bünös lenne.
HA sok alaptalan büntetés lenne, azért azt kitünne...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.02.01. 14:31:58

Hivatallal ajánlott, tértivevényes levélben kommunikálunk, nem telefonon. Ezt már általános iskolás koromban tudtam.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.01. 14:32:58

@snipper:
első fok után a polgár kifogással élhet, amit az orfk bírál el másodfokon. ha ez sem tetszik, akkor jogszabálysértésre hivatkozással keresettel lehet élni az intézkedéssel szemben a megyei bíróságnál. ne hidd, hogy egy másodfok kivizsgálás nem jelenti papírok tucatját. a bíró meg e papírok és az ügyfél által előadottak alapján dönt, ahogy dönt.

zeugma 2010.02.01. 14:36:22

Tényleg, ha fixen telepített GPS követő van az autómban, annak adatait elfogadják bizonyítékként, hogy nem voltam vele ott, ahol állítólag szabálytalankodtam?

ostván 2010.02.01. 14:36:37

Javaslat: Ha még nem fellebbeztél, akkor sem hagyd válasz nélkül a levelet. Kérni kell azt a hatóságot, aki kiadta a 30.000 Ft-os határozatot, hogy bírálják felül SAJÁT határozatukat (ezért nem fellebbezés). Leírni az érveidet, a tanúk nevét, címét, setleg más dokumentumokat. Kérheted, hogy ki állapította meg, hogy az ott a te kocsid? Lehet vizsgálatot kérni azon járőr ellen, aki a feljelentést tette (lehet, hogy elírt valamit, pl a rendszámot, de a kocsi típusa, színe stimmel-e?). Nagy valószínűséggel nem kapsz pozitív választ, de végig kell csinálni. Utána meg bíróság (ügyvéd nélkül is könnyű megcsinálni, csak néha kell jogi tanácsot kérni valakitől, mi legyen a következő lépés). Az ügy kb 2 évig eltart, de megéri. Én nyerhetőnek tartom a leírtak alapján.

ostván 2010.02.01. 14:38:39

Javaslat mínusz 1: Hivatalba sohasem telefonálunk. MINDIG levelet írunk.

csakmerazé 2010.02.01. 14:40:36

Nekem is volt gondom a yard-dal, tilos parkolás. Szerintük. Szerintem meg nem. Megírtam, lett belőle egyfordulós, rögtönítélős bírósági ügy. 20ezer helyett 5ezer a vége. Mivel annyira sikeres azért nem vagyok, befizettem. Mást nem is tehettem volna, jogerős volt. A 15ezer meg mégis csak az enyém és a családomé maradt. Az ügy eredeti okozójának meg sün, sün, sün. Szóval ha van egyértelmű bizonyíték, akkor ne a magasan kvalifikált, bevételcentrikus rendőrséggel rendezd, hanem vidd bíróságra. Veszteni valód úgy sincs.

snipper 2010.02.01. 14:40:59

@triumphator: Így van. Ezért kell a végigvinni a tárgyalásig. Ott személyesen lehet megjelenni és előadni a bizonyítékokat.

figyelem (törölt) 2010.02.01. 14:42:41

A végén igazam lesz:nem a tüntetők, hanem az autósok fogják meglincselni a sünöket...minden rendőrállatnak a jó qrva anyját, dögöljenek meg!!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.02.01. 14:43:10

@snipper:
de legelőször a fényképes bizonyítékokat nézném meg, de alaposan. ha ott az egyértelmű helyzet, akkor buktavári van és be kell nyelni, felesleges bíróságra járni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.01. 14:44:30

Szerintem egyből a főkapitányt keresd meg :)

Avagy ügyvéddel íratni kell levelet, pl. nem tudom hogyan, de gondolom ebben az esetben is lehet pert tartatni, aztán bizonyítsák be ők is hogy ott voltál.
Pl. fényképpel, mert azt kell nekik csinálni gondolom.

Valaki más 2010.02.01. 14:52:28

Attól még, hogy a notebookod, a gps-ed, a telefonod, az msn-ed, a körömvágó ollód meg mittom én mi hol volt, nem jelenti azt, hogy a kocsid veled volt.

El kell kérni a fényképet!

figyelem (törölt) 2010.02.01. 14:53:35

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: ott szúrta el, hogy az objektív felelösség alól lett volna kibúvó..de ő nem élt vele, most pedig már késő.

OmegA404 (törölt) 2010.02.01. 15:05:58

Hát tetszetek volna forradalmat csinálni.
A végét már berakták... mostmár betollják tövig.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 15:08:08

hat en ebbol annyit ertek, hogy van egy kutyad, ingazol meg pialsz
ez mind helyes

Accordion 2010.02.01. 15:08:34

@4TUN3:
Arra azért figyelj, hogy te egy, az átlagnál kicsit szerencsésebb történelmi fejlődésű és előéletű országban tartózkodtál ez idő alatt.
Nem bírom ezt a „nálunk miért nem mehet így” rizstá.
Például azért, mert a kommunisták 40 éven át elalacsonyították a rendőrséget erőszakszervezetté és azóta sem változtak vissza tisztességes csendőrökké, nagyrészt köszönhetően az elmúlt nyolc évnek is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 15:10:40

@Valaki más:
na ezt kulonosen nem ertettem, mi a turot szamit, hogy ebben az idopontban O hol vedelt?
@Accordion:
kisse nagyobb volt a rend a "kemenyistaka" alatt

The Good Boy 2010.02.01. 15:20:29

első körben fotó megtekintése, fellebbezés. Mivel az ojjektiv felelősséges bulinál kell fotónak lennie, ezért ott már úgyis bukik a dolog, aztán, ha a rendszám nem stimmel, akkor irány a lenini út, ahogy többen emlitették fellebbezés a végsőkig.
De nekem erős a gyanúm, hogy ekkora rizsagyüjteményt csak az ír, aki sáros (kocsi kölcsönbe, még ő piálgat, aztán felháborodott kultúrált anyázás, bodrikutyával, szomszéd diszkóval, meg fütésszámlával, hátha itt a homáron párszáz kommenttel később kezdik el a poszt tolót sünbe tejbe-vajba füröszteni).

=Ford Prefect= 2010.02.01. 15:20:36

És a rendőrség "ajándéka" a Karácsony előtti héten. 2009.11.28 -án(!!)

Na, innen már gyanus. Karácsony előtti hét????

MP 2010.02.01. 15:26:57

Hát ha igazad van bíróság! Bár nálunk semmi sem biztos...

szokecsaj12 2010.02.01. 15:33:28

Néhány szegedi parkolási szösszenet:

1. Apám is kapott nemrég egy tízezres csekket. Állítólag mozgássérült parkolóban állt egy bizonyos ház előtt. Amit csak utca, házszámmal jelöltek az erősen visszadátumozott "határozatban" (formailag is hibás, szóval egy közig eljárásban meg se állna).
Nem volt ott a kocsi. Pontosabban volt arra, csak nem a hivatkozott időpontban. Megnéztük, az a bizonyos ház előtt pedig nincs is mozgássérült parkoló, csak kijelölt parkolóövezet, ahová érvényes cédulája volt.
De nem láttuk értelmét fellebbezni. Egy 5-ösért húzhattuk volna az időt, és végül a bíróság ítélte volna csak meg az igazunkat.

2. Ez már parkolási céges: nekem állítólag jegyem nem volt. Négy évig sunnyogtak, nem jelentkeztek. Aztán mégis. Bementem megnézni a felvételt, ami egyértelműen hamis volt. A dátum a felvételen olvashatatlan, ráadásul pont azon a héten, amikor kórházban feküdtem, plusz a jóval később keletkezett sérülése is rajta van a kocsinak. Ergo sétáltak egyet meló után valamikor, videózgattak, aztán az orrod alá törlik.
Ezekkel se vitatkoztam.

Tudom lúzer vagyok, de úgyse lehet belőle jól kijönni. Ezért nem járok évekig bíróságra, hogy aztán még hónapokig ne fizessék ki a kötelezésre se, amit megítélnek.

Fizesd be, és lépj tovább. Vagy kérj részletfizetést.

Kopi3.14 2010.02.01. 15:40:59

@forrórágógumi: egyrészt, naptárat láttál? Nov. 28. mióta van karácsony utáni héten? :) Másrészt: amennyiben vannak szemtanúk, akkor már a rendőrségnek igazolnia kell valamivel, hogy ott volt a gép. S ha nem helyszíni bírságként ment a cetli a szélvédőre, akkor kell valami bizonyíték is tőlük, vabankra ők sem büntethetnek. Kell tudni igazolni hol, s miképp parkolt az autó szabálytalanul.

Kopi3.14 2010.02.01. 15:45:09

Amúgy meg egy sün rendel kölcsönösen minden félnek.

lyken 2010.02.01. 15:48:25

Na akkor szép sorban:

Személyesen bemész és közlöd, hogy szeretnél betekinteni a dokumentumokba. Ha az eset megtörtént, akkor azt nekik fényképpel dokumentálniuk kellett. Mivel elmondásod szerint nem voltál ott, nem lehet ilyen. Ezt ott helyben jegyzőkönyvezteted és egy eredeti példányt elteszel magadnak.
Levelezésre senki nem fog neked reagálni. Azért szeretik a többtíz km-re lévő kapitányságot illetékesként megnevezni az ügyekben, mert oda kevéssé valószínű, hogy utánamegy az ember. Akkor már inkább kifizeti.
Javaslom ne fizess, hanem menj utána személyesen.

Peetee 2010.02.01. 15:55:27

Én is kaptam már levelet a Centrum Kft.től, hogy tilosban parkoltam Bp-en X-időpontban. Azzal az autóval még SOSEM JÁRTAM BP-en.
De ki emlékszik arra, hogy hol volt 2007.08.14én ???????? Én nem.
Nem volt mit tenni, fizetni kellett.
Az is vicces, hogy nekem kell bizonyítani,h nem voltam ott, nem nekik azt, hogy igenis ottvoltam. Így a következő a dolog:
Uram, Ön ottvolt.
Neeem, én nem!
OK, akkor hol volt 2007.08.14én 11:23kor?
Fogalmam sincs, talán az akkori munkahelyemen.
OK, tudja bizonyítani...
MIVEL? HOGYAN?
Inkább kifizettem a 3600Ft-ot, pedig EZZEL AZ AUTÓVAL SOSEM JÁRTAM BP-en!!!!

Kisrendor 2010.02.01. 15:58:31

Tisztelt Béla!

1: Attól még, hogy a GPS, telefon és tanúk igazolják, hogy ön nem tartózkodott a helyszínen, attól még a kocsija ott lehetett. Be kell menni a kérdéses kapitányságra és megnézni a fotókat a szabálysértésről, amennyiben az a valóságnak nem felel meg, mert pl. elírták a rendszámot, bíróságig fellebbezni ajánlatos.
2: Attól még, hogy a parkolás ingyenes, az nem vonatkozik arra, hogy tiltott helyen való várakozás miatt ne jelentsék fel (gondolom 5 m-nél közelebb állt meg az útkereszteződéshez).
3: Valószínűleg azért egy távoli kapitányság az eljáró hatóság, mert ők az illetékesek egy nagyobb terület közigazgatási eljárásának lefolytatásáért.

Remélem sikerült megválaszolnom a főbb kérdéseit, amennyiben egyéb kérdése lenne, szívesen válaszolok.

További szép napot!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.01. 15:58:37

@ave: Nem is vicceltem. Magyarországon minden panaszt kettővel fölé kell címezni, valamint legalább három helyre el kell küldeni (feltüntetve a többi levélen is, ki kapja). A médiának egy elég. A legfőbb ügyésznél érkeztetik, és ha van benne valami olyan szöveg, ami alapján tényleg akár neki is szólhatna ("ezért tart itt az ország", "ezzel is a terrorizmust támogatják", "úgy éreztem, hogy akcentusom miatt a rendőrök rasszista módon viselkedtek", "összezárt az állomány, nem hagyják kiszivárogni az igazságot" stb.), akkor iktatják is, és csak a másolatát küldik le Szegedre a megyei katonai ügyészekhez, akik aztán jelentést kérnek (írásban), vizsgálódnak a helyszínen ("hoppácska, tiltott helyen dohányzik a parancsnok úr") és megnézik, ki volt a hülye. Az ombudsman nem is foglakozik érdemben vele, csak egy fél év múlva írásban rákérdez (mármint az alsegéd ügyintézőhelyettes a nevében)a főügyésztől, hogy hoigyisvótez, de a vizsgálatot az illetékes parancsnok végzi el (rühelli, mert munka és mert neki is baja lehet belőle)...

Tintafosó helyeken paradox módon rettegnek bármilyen belső dolgot írásba adni, ugyanis azzal bárkinek ki lehet törni a nyakát.

Vagy megállapítják, hogy a T. panaszos forduljon orvosához, mert fénykép, stb. van, és még ő is látszik a képen (ha peche van, és a rendőröknek van valami elvarratlan ügyük a környéken, akkor kovácsolnak, mármint "bizonyítékok zárt láncolatát" és "előállítják" mondjuk pedofil rablás közben elkövetett tömeggyilkosságért), vagy kiderül, hogy vagy a kocsi nem stimmel (ez gyanús, ha tényleg ott lakik), vagy nem az obligát napon állt a helyi rendőrkapitány sógorának a szabályosan parkoló kocsija mögé egy pillanatra, amíg pl. valamiért felszaladt...

Cselo 2010.02.01. 15:58:40

Azért az elég ciki, ha valaki autót vezetni képes fiatalember létére nem képes világosan és érthetően kifejezni a gondolatait. Ez egy kicsit a magyar közoktatás szégyene és egy kicsit posztíróé is. :-)

Chris79 2010.02.01. 16:01:57

Csak kiemelnék pár részletet a levélből:

"A lakás előtt van ugyan (ingyenes) parkoló, de az egyik alkalommal, miután beköltöztem meg is húzták a kocsimat."

"És jött a Karácsony... És a rendőrség "ajándéka" a Karácsony előtti héten. 2009.11.28 -án(!!), 23:04 perckor tilosban álltam a házunk előtt(!!), közigazgatási eljárást indítanak ellenem, szólt az értesítő. "

Vagyis.. ha jól veszem ki, az illető az ingyenes parkolóban parkolt, ahol a rendőrség szerint tilos parkolni.

A fényképet mindenképpen kérje el, és ne hagyja magát.

ostván 2010.02.01. 16:08:16

@rettegő: Mindet meg lehetett volna nyerni. Én már csak gyakorlásképpen végig szoktam csinálni. Jó érzés, amikor átveszem a felmentő határozatot (türelem kell hozzá, meg jó idegek, de a siker megéri).

efhábé 2010.02.01. 16:15:26

@Secnir: Én 2000-ben futottam bele egy ugyanilyen parkolási ügybe.
Kaptam levelet, hogy 2000 nyarán (pontos időpont megjelölve) a füvön parkoltam gárdonyban és ezért megbüntetnek.
Visszaírtam nekik, hogy a kocsinak épp nincs érvényes forgalmija, úgyhogy bp.-n tartózkodik és a parkolási ügynél fél órával később tartott esküvőmön sem vett részt ebből kifolyólag. Jeleztem, hogy anyakönyvvezető által kiállított papírral tudom igazolni, hogy a parkolási kihágás elkövetésének időpontjában éppen megérkeztem az önkormányzat épületébe, úgy, hogy az autóm sem volt közben Gárdonyban.
Levelet elküldtem, rá sok hónappal kaptam egy fecnit, hogy az eljárást megszüntették.

theutat villám 2010.02.01. 16:24:13

a szegediek megbaszhatják az anyjukat az egész geci pénzbehajtó rendőrséggel együtt. kecskemétre ünnepnapokon (is) járnak méricskélni a faszszopók, de egyszer lássam meg a beépített kamerás autóját a buzerátoroknak...

El Argentino 2010.02.01. 16:44:02

És csodálkoznak ha utálják az emberek a rendőröket?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 16:57:06

@efhábé:
na ezt sem ertem, mi a turot szamit hol tartozkodsz az adott idopontban, meg kb 3 milliard ember vezethette a kocsidat a kerdeses idopontban es allhatott a fure gardonyban

Dzsok 2010.02.01. 16:57:47

Indítani kell egy polgári pert, és mivel magyrország "jogállam" ezért mire nyugdíjas leszel ki fog derülni, hogy kinek van igaza.

labi 2010.02.01. 17:02:31

Hm, tehát ha mondjuk szokás szerint úgy járkálunk a hétvégi versenyekre, hogy egyikünk autójába ülünk be négyen és éppen nem én vagyok a soros és elviszem magammal a telefonomat, laptopomat, gps-emet, akkor mindezzel amúgy bizonyíthatnám hogy a saját autóm nem is parkolt tilosban? :)

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2010.02.01. 17:05:08

@4TUN3: ez az új sci-fi...? a moon vagy hogyishívják?:D
Hát igen, ősszel megyünk ki Angliába, még el sem tudom képzelni, mi vár ránk.:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 17:21:49

tudom, hogy fogalmatlanul ir, deeeeeeee

a csekk ment karacsony elotti heten egy nov.28-i tilosban parkolasrol
ennyit meg en is megertettem
pedig nem konnyu olvasmany
/kulonosen a bent es kint fogalmak a zsebben hordott gps, van par kerdes, de az idopont stimmt/
thx a figyelmet

pjotr007 2010.02.01. 17:47:35

Úgy nézem ma a hülyék napja van.... laptop meg ,msn loggal bizonyítani, hogy az autója nem ott parkolt ahol...
nem az a baj, hogy nagy az isten állatkertje, hanem, hogy alacsony a kerítés...

i23kovacs 2010.02.01. 17:47:44

Elkéstél, a létező összes határidő eltelt már. Ilyenkor bizony gyorsan, és írásban kell cselekedni, ajánlott tértivevényes levelek formájában. Telefonálgatás mit se számít.

Érdemben: közigazgatási bírságot csak akkor lehet kiszabni, ha képrögzítésre alkalmas technikai berendezéssel a szabálytalanságot kellőképpen dokumentálták. Ennek hiányában szabálysértési eljárás indul. Nagy különbség. Nekem elhiheted, mindkettőben volt már részem.
Minthogy ellened közigazgatási bírságot szabtak ki, video vagy fényképfelvétel kell bizonyítsa az esetet.

Most már ugyan késő, de legközelebb villámsebesen berobogsz a yardra, hiszen ügyfél vagy, megtekinted a felvételt, és annak alapján írásban fellebzel a hatóság végzése ellen. Erre az egészre kb. 8 naptári nap van. A hatóság ha akarja módosítja vagy fenntarja a határozatát, ami ellen ójból fellebezhetsz, de megintcsak szélsebesen, és így kerülhet bíróságra az ügy. Nem kell GPS log, meg MSN log, meg hasonló szarságok, egy egyszerú tanuvallomás többet ér.

Tanulópénz.

elég.volt 2010.02.01. 17:53:53

Azért a csongrádiak intézik, mert közigazgatási ügy. Nem tudom miért, de így van.

Rob67 2010.02.01. 18:14:50

@Accordion: Ez most poulista vagy populáris duma volt?
erre mi a fasz szükség van? tényleg nem lehet meglenni politikai szál nélkül?
Mintha azt mesélném, ahogy anyáddal háltam, de ez a politikai közeg miatt van.
Barom :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 18:33:59

@i23kovacs:
dogojjek meg hogy 10 tanut nem szerzek nagyfroccsokert hogy ott ittam, de konyorgom ki jon eltanuskodni hogy, hjol a qrwa eletbe allt a kocsim egy honappal krabban
es ki fogadja el ezt?\behalok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 18:36:15

bemegyek
itt van Kovacs Geaza es O hatarozottan tanusitja, hogy november 28-an 12 ora 13 perckor a Prater utca 5 elott alltam, mert arra setalt a kutyajaval
vagy hogy?
az mas kerdes, hogy hogy valami foto kene
vagy kellett volna rogton papirt ratenni, meginkabb rogton elszallittatni ha tilosban allt
de GPS meg lap top, meg tanuk
vicc

dzsop 2010.02.01. 19:09:38

soksok felkiáltójel.

Pincehelyi 2010.02.01. 19:29:09

Bélának:
Nem tudom, ez mire jó, és állítólag csak szüzeknek való!

birsagbejelento.magyarorszag.hu

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.02.01. 19:42:41

Békéscsabán parkolni lúzerség... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.01. 19:44:51

@Morci úr:
foleg a terseg legnagyobb discoja elott

csaklesekminta 2010.02.01. 20:06:10

Miért mindig pénteken, mindig pénteken, és csak pénteken érkeznek az ajánlott levelek? Egy webhelyen gyűjteni kellene a heti eloszlást. Ez valami bevett hivatali ügymenet?
Nem rúgtad össze a port valamelyik szervnél dolgozó pereputtyával? Egy cimborának volt ilyen esete, ott is megbüntették, ahol előtte 20 éve, és azóta 5 éve soha, a saját kapubejárójában. Ez van! Jobb ilyenkor azonnal fizetni, és ha van komoly bizonyítékod, utólag kiverni a balhét. Sőt ha szerencséd van az indoklásban ismét találsz hasznos kapaszkodókat,
másrészt legközelebb sem lehetnek biztosak abban, mi lehet a kezedben.

TBone 2010.02.01. 20:09:34

Ugyeszseggel megfenyegetni oket.

pjotr007 2010.02.01. 20:36:57

Közben rájöttem, hogy a postoló maga David Hasselhof a kocsi meg KIT és ezért lehet bizonyíték a msn log...

djsilas 2010.02.02. 00:20:03

Először is csak úgy általánosan: van egy olyan hülye szokásom, hogy nekem pl azért van autóm, hogy azzal járjak. Még ha egyedül is megyek, akkor is majdnem olcsóbb, mint egy teljes árú vonat/buszjegy. Időről meg kényelemről nem is beszélve.

2010.02.01. 11:47:45: lehet, hogy a levél nem konkrétan egy portálra készült, hanem ismeretleneknek lett elküldve, hogy "segítsenek". Azok viszont jobb, ha minél több részletet ismernek.

2010.02.01. 11:50:11: nem

2010.02.01. 12:11:52: eleve a cím is tilosban parkolás, csak sokaknak ez "nem ment át"

2010.02.01. 12:43:05: a . helyett esetleg lehetett volna :, viszont a szövegértés neked se erősséged... Barátom... MSN-en beszéltük meg a haverral, hogy jöjjön át, GPS tárolja a nyomvonalakat, a telefon meg a cellákat. Drága Cimbim!

2010.02.01. 12:54:24: ejjj! A magyar sztyeppéről van itt szó! Még hétközbe se nagyon van tömegközlekedés, nemhogy hétvégén! Asszonyt és autót meg amúgy se adunk kölcsön ;)

2010.02.01. 13:14:23: ne kérjenek bocsánatot, úgyis nehezükre esik... Nehogy még rosszul legyen vmelyik. Elég ha nem kell fizetni olyanért, amit nem tett meg az ember.

2010.02.01. 13:33:34: kértem, de csak csekket kaptam

2010.02.01. 13:53:58: "...5000 Ft illetéknek illetékbélyegben történő lerovása mellett... " - végül is igaz. Nem fellebezési díj, hanem illetékbélyeg! Mennyivel jobban hangzik!?

2010.02.01. 13:56:45: "elektronikusan" semmit nem lehet tenni. Remélem gyertya mellett körmölnek legalább! Nem kaptam, számomra nem kérdés, hogy ott volt-e a kocsim, tudom, hogy nem volt ott - csak nem akarok később még többet fizetni.

2010.02.01. 14:00:03: természetesen, ott van a csekk mellett. Pont terveztem megírni az újabb levelet, csak közben rábukkantam eme cikkre - azért szólhattak volna, hogy "híres" lettem... :S :( :)

2010.02.01. 14:20:47: csak azért írom le ennyiszer, hogy mindenkinek tiszta legyen (nekem ez teljesen evidens volt, így nem emeltem ki külön): a kocsim SEM volt ott. Otthon volt velem ~60km -rel arréb, a fal + kerítés másik oldalán az ablakom alatt.

2010.02.01. 14:38:39: köszi a tippet. Szerintem meg levelet írunk hivatalosan + telefonálunk IS.

2010.02.01. 15:08:08: Végre egy igazi hozzászólás. Tényleg köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat és tippeket, neked meg a felvidítást. Ez hatalmas, tényleg nagyon jót derültem rajta :D

2010.02.01. 15:33:28: számomra az is elfogadhatatlan, hogyha mit akarnak tőlem a szegediek? Munkám van, dolgozom, nem érek rá - de ha meg akarom nézni a képeket, akkor menjek el személyesen Szegedre, mert Békéscsabán tilosban álltam, amikor is Füzesgyarmaton tartózkodtam!? Megértem azt, aki nem érti... Én se értem, hogy ilyet hogy lehet!? Úgy néz ki én is lúzer vok, de teljesen megértelek - és én is ezen gondolkodom, hogy max részletfizetést kérek. Nincs nekem ilyenekre időm/kapacitásom, hogy ilyen miatt járjak bíróságra.

2010.02.01. 15:40:59: Nincs naptáram. 2010 van, laptopon meg PDA-n szoktam dátumot nézni. És Te jól vagy? Iskolába jártál? Szövegértést tanultál? Vagy esetleg logikus gondolkodás? Az se... Na mindegy: nem akarásnak nyögés a vége, ezt biztosan hallottad már.

2010.02.01. 15:48:25: pont ez a bajom: >200km oda-vissza, ~3óra csak az út + intézkedés. Vegyek ki egy nap szabit plusz autókázzak el 5-6.000 Ft -ot. Már meg is van a 30K fele... :S

2010.02.01. 15:58:31: köszönöm szépen a válaszát. Ha a telefon és a GPS nem is, de a vendégek, a szomszédok, a házunk előtt elhaladók mind nagyon szívesen elmondják, hogy az adott időpontban az autóm kint állt a ház előtt, 5-6 településsel arrébb. Én nem is mondtam egy szóval sem, hogy parkolási bírságról van szó. Tilosban parkolást említettem, a problémám annyi pusztán, hogy az autóm nem volt ott abban az időpontban...

2010.02.01. 15:58:40: köszönöm, majd belehúzok. "Sajnos" a második diplomáért már fizetni kellett volna, így akkor nem volt rá lehetőségem. Talán majd idén, ha végre sikerül találni olyan embert a céghez, aki képes ellátni a munkámat legalább arra pár órára amíg feltétlen szükséges ;)

2010.02.01. 16:01:57: ez így nem teljesen igaz. Fizető övezet. Az ingatlan előtt van 2 parkolóhely, ami ingyenes ÉS szabályos is. De még mellette elfér vagy 4 kocsi, ahol "ingyenes" DE tilos. Ugyanis az ott egy útkereszteződés (3 ágú). Ezt úgy kell elképzelni, hogy egyik végéről oszlopokkal le van zárva - a biciklis és gyalogos átfér. Másik végén meg ez a bizonyos parkoló. Viszont ha beáll az ember a "kereszteződésbe" nem lát semmit maga előtt, csak fákat, bokrokat, padokat meg villanyoszlopokat. Azért ha kocsik/kamionok mennének át egy útkereszteződésen, valszeg nem sokan hagynák ott a kocsijukat :) Na és az autóm állítólag itt állt tilosban, mikor még a közelben sem volt.
"Vagyis.. ha jól veszem ki, az illető az ingyenes parkolóban parkolt, ahol a rendőrség szerint tilos parkolni." - a rendőrség szerint valóban tilosban álltam. Közben pár várossal odébb voltam. Tehát nekem nem az a legfőbb bajom, hogy tilosban parkoltam. Kaptam már közúti bírságot... De ebben az időpontban KIZÁRT, hogy a kocsim egyáltalán még a közelbe is lett volna.

2010.02.01. 17:02:31: nem muszáj felfogni a leírtakat, felőlem játszhatod magad hülyének is. De mikor tudod, hogy a kocsid ott állt az ablakod alatt, akkor vígan kifizetnél 30K-t, mert állítólag máshol volt, amiről még csak fényképet se láttál és senkit nem tudtál utolérni? Megadnád a postacímed? Küldenék én is pár csekket neked...

2010.02.01. 17:47:35: MSN Log:
- Csá X! Na készülj, mindjárt elszaladunk érted!
- Hi! Na hogy-hogy? Itthon vagy Gyarmaton?
- Jaja, most értünk haza Y-nal. Elszaladunk érted kocsival, ne fázzál, de haza gyalog mész, vagy csak holnap, mert inni kell :D
(Akinek meg olyan élete van, mint nekem annak a telefonjai, a laptopja, és a mobil net max 5 méteren belül vannak, a kocsijától 600méternél távolabb 365 napból összesen 2 napot ha van...)

2010.02.01. 19:29:09. Mi a fene ez!? Önfeljelentő? Elveszett a saját adatbázisuk és így próbálják összeszedni, hogy kiket büntettek már meg? :D

2010.02.01. 20:36:57: birom amikor vki 100 mondatból kivesz 1 szót és azt hajtogatja folyamatosan... :)

djsilas 2010.02.02. 00:36:33

Jah és a fő poént kihagytam! Azóta láttam már ebben a "kereszteződésben" a rendőröket fotózni. Videóra kellett volna venni, ahogy a Bora megindul: amíg tilosban állt természetesen ment a villogó. Indulás index nélkül, a sofőr telefonál, öv sehol, de a villogó pár másodperc múlva már nem is kellett nekik... Imádnivaló :S

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.02. 12:32:21

@djsilas: Kedves Ökrös Béla!

Szeretettel tudatlak, hogy ha az egyes hozzászólások alján található piros "Válasz erre" szövegre kattintasz, akkor megjelenik egy kis kukac után a hozzászóló neve,ráadásul erre a névre kattintva még a megválaszolt hozzászóláshoz is vissza lehet jutni.
Úgy látszik, nem vagy túl igényes a részletekre.
A hétvégeken miért nem a város legnagyobb diszkójába vezérled a triőrt és a légkalapácsot, és miért utazol el? Nincs valami összefüggés a munkád és a drogkultúra között? Nem alakult ki valami foglalkozási betegséged?
Akinek (szerinte) saját honlapjai (www.okros.info/ ; www.weblap-tarhely.hu ) vannak, az miért nem tud
- normálisan válaszolni
- normálisan fogalmazni?
Végül, de nem utolsósorban, mi a pötchöm az a Magyar Üzletemberképző Akadémia? A Marxista Egyetem jogutódja?

djsilas 2010.02.02. 15:09:53

@Kitalátor feljegyzetei: nem "személyeskedni" jöttem az oldalra, így próbálok visszafogottan válaszolni számodra. Hidd el láttam már pár weboldalt és tudom, hogyan működnek. Nem tudtam, hogy a levelem publikussá vált, így kissé lemaradtam a dolgokkal. Kb 100 hozzászólást kellett így elolvasnom, és nem igazán éreztem késztetést egyesével végignyomogatni a "Válasz erre" gombot. Aki érdemben szeretne válaszolni, nem pedig csak unatkozik, azt valószínűleg ez az apróság nem fogja zavarni. A Te válaszodban is rengeteg hasznos infó van amúgy a témaindítással kapcsolatban...
Sajnos veled ellentétben sem a mezőgazdaságban sem az építőiparban nem vagyok érintett. A drogok, az iskoláim, a foglalkozásom meg aztán pláne nem tudom, hogyan került ide és mi köze van egy közigazgatási eljáráshoz. Ha összefüggés lenne a drog és munkám között, akkor valószínűleg pont, hogy nem mennék sehova, hanem keresném a "könnyű lóvét" hétvégente.
Köszönöm az ingyen reklámot, ha a munkáim annyira érdekelnek, akkor ajánlom figyelmedbe a www.robtex.com/ip/193.142.209.88.html#shared címet, ahol további oldalakat találhatsz. Ha gondolod további referenciákkal is szolgálok privátban. A Te "igényességedet" is hűen tükrözi a blogod kinézete...
Ha pedig az (egyik) elvégzett iskolám felkeltette az érdeklődésedet, a Google a barátod, nyugodtan rákereshetsz az iskola nevére. Minden esetre próbálok a kérdésedre is válaszolni, bár valószínűleg a rövidtávú memóriáddal baj lehet, ugyanis ez korábban már szerepelt: azért utazom el hétvégén egy másik városba, mert hangos az utca másik oldalán a diszkó, otthon vár a barátnőm, a haverok és a családom. A Te korodban azt hittem azért már jobban megérthető, ha valaki hétvégén pihenésre vágyik a saját környezetében és nem fülsüketítő lármára meg acsarkodásra... Én is szívesebben maradtam volna otthon Gyarmaton, ha van munka. Ha annak idején a Cserehát környékén találsz munkát, lehet Te is inkább maradsz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.02. 15:36:45

@djsilas: Akkor miért vagy "djsilas", ha nem bírod a fülsiketítő lármát és az acsarkodást? Miért díszcsoki-fotót raksz fel magadról?
Én sem bírom amúgy, nem is megyek oda...
Munkám amúgy lett volna, "az asszony az oka".
Az az "Akadémia" meg csak azért szúrt szemet, mert nem tudtam eldönteni, hogy egyetem, vagy főiskola. Ilyen alapon én meg már nem egész 10 évesen kijártam a Kossuth Akadémiát. Kossuth Lajosnak hívták (+) a tanító bácsimat...
(A webbuzuláshoz nem értek, csak használom.)
Az építőiparhoz meg én tényleg Mekk Elek vagyok, ami nem jelenti azt, hogy ezt-azt ne csináltam volna (jól) magamnak... Ugyanígy a szereléshez, ha eléggé visszamész a Radaron, mosógéptől mikróig. Amit meg elb.tam, az úgysem volt jó...
Profiként viszont nem hagynék ekkora lábnyomot a neten.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.02. 15:43:06

Ja igen: az időpontok kopipasztázása sem kevesebb idő, mint a "válasz erre" kattintása. Szerintem...

Albert István r. hdgy. 2010.02.02. 16:20:24

Tisztelt Uram!

Tájékoztatom, hogy a fent leírt történetre és az Ön által írt időpontra figyelemmel megvizsgáltuk az ügyét (nálunk korábban panaszt nem tett). A nyilvántartásból elővettük a szabályszegés tényét bizonyító felvételeket, amelyeken a járművének hatósági jelzése egyértelműen beazonosítható!

Kérem, hogy a felvetése és panasza miatt hivatali munkaidőben (hétfőtől csütörtökig 07 óra 30 perc - 16 óra között vagy pénteken 07 óra 30 perc - 13 óra 30 perc között) jelentkezzen a Békés Megyei Rendőr-főkapitányságon, Békéscsabán a Bartók Béla út 1-3. szám alatt.

Tisztelettel:

Albert István r. hdgy.
Békés Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.02. 17:39:30

@Albert István r. hdgy.: rendőrbácsi, kéremszépen!
problémám a következő:
úgy 10 évvel ezelőtt Üröm és Csillaghegy közti úton nekemjött egy mercedes típusú csotrogánnyal egy wadparaszt és belelökött az előttem 2km/h-val haladó seicentoba. sajnos a merdzsó renccámát nem tudtam leolvasni (amikor otthagyott minket!), így csak az utánfutója rendszámát sikerült.
csoda az egészben, hogy feljelentést tettünk ismeretlen tettes ellen az utánfutó rendszáma (kék ponyva, a b.kalászi bricó használja!) alapján és bizonyította a rendszám tulaja, hogy az utánfutója **hajdúszoboszlón** állt az udvarán!
önerős javítás mind a hülgy autójának hátulján, mind nekem elöl, hátul.

ennyit a szaros "egyértelmű hatósági jelzés"-ről!

djsilas 2010.02.02. 18:06:00

@salapapa: elég szomorú eset, én viszont örülök, hogy egy "illetékes" is válaszolt - mondjuk úgy látom jobb lesz vinni a feladóvevényt, és a blokkot, hogy igenis tettem panaszt :P

/tno+DA= 2010.02.03. 10:21:09

@tgmaster:
Rendőr NEM büntet tilosban parkolásért, mert azt a közterületesek teszik, így ez az egész fura.
Ha nekik feljelentettek akkor eljárhatnak.

Mási meg.
Fizesd be és pereld vissza, mert így csak nő és nő és nő a pénz amit követelnek rajtad.
Az meg tényleg mindegy, hogy TE hol voltál, az autód attól még parkolhatott tilosban. Hacsak nem tudod igazolni valahogy azt is, hogy az autód NEM volt ott. Barátok hozzátartozók vallomása ilyenkor sosem ér annyit mint egy vadidegené. :S

De szerintem ne hagyd magad, mert ha alaptalanul húznak le akkor miért is fizetnél? Keress ügyvédet és ess nekik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 14:09:41

@djsilas: Úgy látszik, a rendőrségnél sem tudja a jobb kéz, mit csinál a balfasz.

efhábé 2010.02.03. 17:17:20

@hagyma: Mint említettem volt, az autó nem rendelkezett érvényes forgalmival, tehát közúti forgalomban nem vehetett részt. Így azt kölcsön nem adtam senkinek, a kocsi kulcsai nálam voltak, továbbá az autó nem mozdult egy milliméternyit sem arról a helyről, ahol akkor már kb. egy éve állt.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.03. 23:12:00

@djsilas: diktafont is vigyél. hidd el, lesz rá szükséged! ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2010.02.03. 23:23:18

@Kitalátor feljegyzetei: erre gondolni sem merek. azok a zsernyákok, akik nekem példát akarnak mutatni, nem lehetnek korruptak! 8)

ja... példamutatás...
tegnap elmentem bontóba (ügyfelem autójához alkatrészért) és visszafelé menet a SztEndrein hatalmas sor a balra kanyaródó sávban. persze, ötórásicsúcs, mennek haza az emberek.
rutinból -tudom hogy szabálytalan, vessetek meg! :P- továbbmentem a belsőben, majd ~30méterre a kereszteződéstől van egy forgalomtól elzárt, de megfordulásra alkalmas terület.
természetesen ahogy szoktam ilyen esetekben, kihasználtam...
mit tesz Isten, biboldó épp érkezik a BELSŐ sávban. megáll. ablak leteker és monggya, hogy "mars tovább!".
mosolyogtam egyet és szokásomhoz hűen tettem: tojtam rá. amikor elment bekéredzkedtem, beengedtek a többiek.
mit tesz ég, kettővel előttem állt a lámpánál a KÖZÉPSŐ sávban! majd ződlámpánál onnan kanyarodott be jobbra. természetesen levideóztam az esetet... ha probléma lenne a balrakanyarodásomból, akkor előveszem. ;)

ennyit a zsernyákokról és azok példamutatásáról. belsőből 30 méteren belsőben állva, forgalmat feltartva át a középsőbe, majd szabálytalanul abból jobbra kanyarodni? csak mert "zebrával" jár? naneeeee...
ne ugasson nekem az, aki nem jobb nálam.
süti beállítások módosítása