Tékozló Homár

Bréking: Lehalt a felvi.hu (updated)

2010.02.15. 23:15 | szily | 83 komment

Órák óta halott a felvi.hu, áradnak a felháborodott és tanácstalan levelek az Index és a Homár postaládájába, egyelőre nem tudni, hogy meghosszabbítják-e az online jelentkezési határidőt a felsőoktatásban. Az ügyön indexes újságírók dolgoznak, ha tudunk valamit, rögvest beposztoljuk, aki többet tud, írja meg levélben vagy kommentben.

update 1:

Egyelőre itt van kettő a Homárnak érkezett reakciókból:

Mint az köztudott (vagy nem), ma éjfélig lehet beadni elektronikusan a felsőoktatási felvételi jelentkezéseket. Kíváncsi vagy, este 10 után mi fogadta a felvi.hu-ra látogatókat?

Az illetékeseknek csak annyit üzennék: szopjatok le annyiszor egy lovat, ahányan nem tudtak belépni!

De inkább mégse. Ezek még azt is élveznék...

..........................................................................

Csak egy rövid szösszenet komment nélkül. Ma éjfélig lehet on-line jelentkezni a felvi.hu oldalon. Minden attól visszhangzik mennyire jó az elektronikus ügyintézés. Este 10 óta egyáltalán nem elérhető az oldal, de addig sem működött igazán. Nem volt még 11 mikor a csatolt hibaüzenettel fosztottak meg minden illúziómtól.
 
Üdv
csiribiri

...........................................................................

update 2: Egyelőre ennyit derítettek ki az indexes kollégák.

update 3: Az Index cikke szerint két órával meghosszabbították a jelentkezési határidőt, de én továbbtanulás helyett a marha izgalmas snowboard cross közvetítést javaslom. Az éjszaka embere Gáti Mátyás, az Educatio Kht. sajtófőnöke aki a júzerekre hárította a felelősséget, mondván nagyon sokan hagyták utolsó pillanatra a jelentkezést, ezért túlterhelt a szerver. karakán nyilatkozatához szívből gratulálunk!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.02.15. 23:21:10

érdemes kötelezővé tenni egy használhatatlan rendszert, nemdebár?

Farkasbarack 2010.02.15. 23:29:07

Engem se engedett már be, de én így a sors kezének tekintettem, hogy mégse írjam be azt a plusz képzést, amit akartam... :D

-MJ- 2010.02.15. 23:35:12

Működik az, csak oldalanként 20 másodpercet kell várni...
Ja, és Operát kell használni.

-MJ- 2010.02.15. 23:35:12

Működik az, csak oldalanként 20 másodpercet kell várni...
Ja, és Operát kell használni.

-MJ- 2010.02.15. 23:36:25

Életem első homáros kommentjét sikerült duplaposztolni az Opera duplaklikkes bugja miatt. Epic fail!

Kasya 2010.02.15. 23:40:05

Éljen az OM,,,a Spagetti rendszer és a Nyeptun (ami mindig müxik, csak vizsgaidoszakban nem)

bozsi.´ ´ ´ 2010.02.15. 23:43:57

lehet a postán is várni kell, mert a postásnéni lefagy néhány percre mikor odaadják neki a jelentkezésipapírt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2010.02.15. 23:52:31

off Miért ilyen fos lassú az RSS? Még mindig nem látszik... (nálam)
@-MJ-:
megy az opera nélkül is (blogmotor faja)
használj inkább tüntetőket opera helyett

biker_kolee 2010.02.15. 23:53:28

Én csütörtökön elintéztem mindent, akkor nem volt vele probléma, tökéletesen működött.

Tanulság: Nem kell az utolsó pillanatra hagyni, jó magyar szokás szerint.

nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.15. 23:58:36

Ilyenkor rendszeresen használhatatlan az oldal.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2010.02.16. 00:02:15

minek kell az utolsó pillanatig várni?

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.02.16. 00:02:33

Aki a villogó zöld utolsó villanásánál lép le a zebrára, az nem biztos, hogy átér...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:10:40

@biker_kolee:
@Cigiző:
elsore ez jott be

aztaqrwa ma ejfel a hatarido es este 10-kor akarom beadni
hihhetetlen
hat ez valami felsooktatas vagy mi a szar
3 hete nem tudta hova jelentkezik???

dolgoztam adohivatalban, szerintem nincs meg egy orszag aki nek adozoi az utolso nap este 10-kor a Postanal sorban allnak

vM 2010.02.16. 00:15:49

2 apró megjegyzés:

- Operával sem működik
- az utolsó pillanat épp olyan része a felvételi folyamatnak, mint az első. aki tehát utolsó pillanatra hagyja, az is megérdemli a jogot, hogy felvételizzen. ha ezt a rendszer nem tudja biztosítani, akkor a rendszernek kötelessége további esélyt adni. ezen emberek sorsa múlik ugyanis

asdf.asdf 2010.02.16. 00:16:25

Köszönöm a homárnak és a dühöngőknek, hogy este 23:35-kor le tudtam adni a jelentkezésemet. :)
Szerintem mindenki a kedven gumiszobájába ment dühöngeni, addig békén hagytátok a rendszert, és így _nekem_ simán ment a jelentkezés :D

El nem tudom mondani, milyen megkönnyebbülés. este 20:23-kor halt le a rendszer, közben csinált olyat, hogy feltöltöttnek jelzett minden bizonyítványt, ami nem is volt fent. kb 2 órát normálban állt, a következő barátságos hibaüzenetet kaptam, ha a dokumentumaimat akartam megnézni:

A kért oldal nem található, vagy idõközben eltávolítottuk.

* Kérjük ellenőrizze, helyesen adta-e meg az oldal címét
* Próbálja meg frissíteni az oldalt
* Amennyiben további kérdései vannak, kérjük lépjen kapcsolatba az oldal szerkesztőivel.
* Vissza a www.felvi.hu nyitóoldalára

Volt, amikor csak egy kép volt karbantartásról, és végül (miután töröltem az összes fel nem töltött dokumentumot a rendszerből (ez milyen már? nem töltöm fel, de feltöltöttnek jelzi (nem mertem megnézni, hogy mit tett ki, pedig akkor most tudnám, hogy kinek a dokumentumait mentette a nevem alá, ki az, akinek emiatt nem lesz jelentkezése)) éjfél előtt pár perccel sikeresen leadtam a jelentkezésem.

Ezúton kérek elnézést attól, akinek az adatai azért nem kerültek be, mert az én nevem alá mentette a felvi.hu! Versenyt futottam az idővel, nem mertem kockáztatni, hogy azért nem fejezem be időben, mert valakivel jótétlélek akarok lenni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:17:42

@vM:
de aert talan halvanyan sejted miert eppen most halt be.....

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.16. 00:18:10

@hagyma: de most nem a postán sorba állásról van szó, hanem otthon, karosszékből nézheted a nagy semmit, mert hittél az illetékeseknek. Ráadásul mindezért 9000 Ft-ot fizetsz minimum.

vM 2010.02.16. 00:19:11

@hagyma: ja sejtem. de asszem ezt az állami rendszerben dolgozó nagyokosok is sejthették. már ha ők is ebben az országban élnek és dolgoznak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:20:12

@vM:
ja ha valamin a sorsom mulik es idoben kenyelmesen megtehetem, nem hagyom az utolso 6 percre
en is lusta vagyok elofordul 15 perccel zaras elott rendelek pizzat.....
de a sorsomat nem befolyasolja, maximum hamburgert eszek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:21:57

@nyomasek_bobo:
az illetekesek azt mondtak, legyetek szivesek utolso nap 22 es 00 ora kozott hasznalni a rendszert
@vM:
a leendo nagyokos egyetemistak is sejthettek de szartak ra

amugy tuti meghosszabbitjak 1 nappal, ismerem a magyarokat mert en is az vagyok:)

asdf.asdf 2010.02.16. 00:23:28

Opardon. Időközben ápdét volt. Szóval plusz két óra? :) És vajon ki olvas éjjel tízkor újságot, mikor jelentkezni próbál?

Na mindegy. Örülök, hogy nekem sikerült. Aki feladta, így járt. Az nem is való felsőoktatásba. Ha ennyi szivats után feladja, mi lenne vele egy főiskolán? Belehalna az idegbe. :)

Farkasbarack 2010.02.16. 00:27:13

Tényleg meghosszabbították, sikeresen módosítottam mégis, 0:27-kor! Menjen, akinek még eszébe jut valami! :)

SpencerBarnes 2010.02.16. 00:29:38

Aki utoljára hagy mindent, sikeres ember nem lehet...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.16. 00:29:57

@hagyma: spec. keresztfélévre jelentkeztem tavaly, ami jan. 15-én dőlt el, tehát 1 hónap kiesett alapból. Utána meg eddig tartott, míg átnéztem, mi indul ősszel is (MSC), ami munka mellett is vállalható és passzol a végzettségemhez.

Igaz, jelentkezhettem volna korábban, de egy elutasítás után nem rohanok újra rögtön pofonért, ha nem muszáj. Ráadásul mindezt azért, mert "kedvenc" egyetemem megváltoztatta a szak pontszámítási elveit, ami miatt épp lemaradtam a bejutásról. :-(

own_shark 2010.02.16. 00:31:38

Aki szánt rá annyi időt és regisztrációkor elolvasta a felhasználási feltételeket, ott a felvi.hu elhárít minden felelőséget, és egyértelműen leírja, hogy ha nem tud belépni az illető a túlterheltség miatt, akkor így járt, mivel december közepe óta lehet jelentkezni kb.
Szóval meglep, hogy meghosszabbították a jelentkezést, fura.

vM 2010.02.16. 00:32:19

hurrá,hurrá feltámadott

/o/peration 2010.02.16. 00:32:51

idejekorán szoktatni kell a hallgatókat a későbbi neptun rendszer szépségeihez

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:35:27

@nyomasek_bobo:
en a rendszert nem vedem
az egesz felsooktatasrol i megvan a kulonvelemenyem
de
en, ismetlem en nem hagytam volna ejjel 10-re
mondjuk en egyaltalan nem jelentleztem volna mert1 azaz egy diplomam van es azt sem hasznalom:)
es a turo rudit sem szeretem
/ ma kemeny napom van ugy latom/

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.16. 00:38:30

@hagyma: igazából én úgy voltam vele, inkább nem alszom hétvégente délig, hanem elvégzek egy levelezőt, mégis többet érhet. Sőt, ha bölcsész akarnék lenni, be se kéne járnom. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:42:40

@nyomasek_bobo:
tenyleg bolcseszdiplomam van:)
az en alvasom a munkamnal es Marynel fogva igen
nagy szorast mutat mind idotartamban mind napszakot tekintve

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 00:45:13

@nyomasek_bobo:
de most el kell mennem blikkre meg a borsra mert nem tudom mi tortent claudiaekkel meg sarka kataval
furdal a kivancsisag bevallom

silent76 2010.02.16. 01:11:31

Miert kell varni az utolso pillanatig?
Nem volt elég ideje beadni a jelentkezést? Az ilyen ne tanuljon tovabb aki nem tudja rendesen beosztani az idejet.

Ishikawa 2010.02.16. 03:25:12

a netes jelentkeznek ez az atka. azert ez varhato volt. a M$ oldala is meghalna ha 1 napra ingyenesse tennek a win7-et. En ezert papiron adtam le meg 2 hete. a fenymasolatok itt vannak, a feladasi papir itt van. pedig csak vegig kene gondolni a dolgokat. vagy ha nem a felvi csokizta volna ossze magat hanem a netszolgaltato?

tejfogubandi 2010.02.16. 06:42:39

aki utolso órában akar felvételizni az meg is érdemli , h nem sikerült neki .

tsimike 2010.02.16. 07:51:30

hagyma, tejfogubandi, silent76 és aki még hasonlót írt:

Az én véleményem is ez... valamint hogy aki az utolsó két órára időzítette a jelentkezését, az szopjon le annyi lovat, mint ahányan nem tudtak belépni. Tehát legalább a lovaknak legyen jó :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 08:16:16

Először is: az indexen azt írták, eredetileg vasárnap volt a határidő, de mivel az munkaszüneti nap, áttették hétfőre. Tehát már itt kaptak a jelentkezők +1 napot.

Régen csak papíros rendszer volt, nyomtatvány töltögetés, elb..szás, új nyomtatvány, boríték, bélyeg, ajánlott levél, postán sorban állás stb. ahhoz képest ez mennyivel kényelmesebb már? Az embernek ki se kell tolnia a seggét a lakásból!

Nem egy alkalommal meghalt a biztosítók és alkusz cégek rendszere is az év végi kötelező gfb kampány végső határidejéhez közeledve. Sőt, még a green card lottery-re is - amióta netes rendszeren van - csak bajosan lehet elküldeni a jelentkezéseket az utolsó napokon.

Online jelentkezésnél ezzel mindig számolni kell, ez van, elvileg volt rá elég idő.

Aki nem tudott jelentkezni, így járt. Ha az utolsó pillanatra tartogattad, akkor nem is vetted igazán komolyan! Egyébként egy évet várni nem a világ, ha elcseszted még jelentkezhetsz jövőre :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.16. 08:17:32

@Gringо: Ja bocs, az áttették hétfőre az tavalyi cikk, de a többi áll :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 08:46:30

Azt nem értettem sosem, hogy miért kell az utolsó napig várni a jelentkezéssel? Meg úgy mindennel?

Híradóban ilyet mond valaki, hogy "nem tudtam dönteni".
Na akkor az biztos jól döntött az utolsó pillanatban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 08:48:55

@silent76: Ha megnézed a bőőőcsészkarokat, továbtanulnak ezek is :D
És akkor ugyanúgy a TO-ra is leadási határidő után késve beadott indexek, pótidőpontok vizsgákra, kiskutya füle.
Ha meg valaki betartatná velük a szabályokat, akkor sírnak.

Calogero 2010.02.16. 09:12:00

Az ilyen "miért kell várni az utolsó pillanatig" típusú kommentelők nyugodtan kinyalhatják a seggemet. Azért kell várni az utolsó pillanatig, MERT. És azért hívják utolsó pillanatnak ,mert még akkor is kényelmesen kéne működjön. De nem működött és senkit nem érdekel, hogy miért. Az meg hogy arra nem lehet felkészülni előre, hogy előreláthatólag mindenki ilyenkor fog jelentkezni, az nonszensz. Akkor meg kell maradni a hagyományos felvételi módnál és térdre kell borulni a 21.század kihívásai előtt

asdf 2010.02.16. 09:34:11

Aki este 10-kor akar jelentkezni, annak ugy kell. Nem arra meretezunk rendszert (es hardware-t), hogy 99.5%-ban ott all uresen, majd egyszerre raomlik egy tonna raeros juzer es hasznalni akarja (ennyi erovel az m7-es is lehetne 2*6 savos amiatt a 8-10 nyari hetvege miatt a balatonra menoknek).

Azt sem ertettem soha, hogy az adobevallas utolso napjan nyitvatartanak ejfelig a postak. Minek??? Este 6-7-8-kor rendesen bezarni, ahogy szoktak, akinek nem volt eleg 3 honap(!!!), hogy feladja idoben az majd fizessen buntit, amit kiszab az apeh a kesedelem miatt.
(mondom ezt ugy, hogy jomagam is eleg nagy pato pal uras vagyok)

imittto 2010.02.16. 09:35:21

Az volt már hogy mi a f...ért kell az utolsó pillanatig várni?

További magyar hang 2010.02.16. 09:50:43

felvi.hu Illetékes felhívja a Számítástechnikai Szolgáltatót:
- Jónapot kívánok. Kellene nekem egy online rendszer a felvételi beadás kezeléséhez.
- Mennyi pénz van rá?
- 15000000.
- Ok. Visszük az online rendszert, szervert, szoftvert, mindent. Adunk számlát 15000000-ról, fizet 5000000-t, 10-et meg elteszünk zsebre. Jó lesz így?
- Persze, így szoktuk csinálni.

tortabevonó 2010.02.16. 09:56:27

A cikk írójának csak gratulálni tudok a primitívsége miatt.
A sajtófőnöknek meg igaza van.
Volt 2 hónap, hogy jelentkezzenek a felhasználók. A rengeteg idő mellett még azt is ki lehetett választani, hogy papíron, vagy e-felvin adja be a jelentkezését.
Nem a rendszert kell szidni, meg a díjakkal kell visszavágni, meg nem lovakat kell nekik küldeni l*szopásra, hanem egy kicsit elgondolkodni, hogy miért hagytátok az utolsó pillanatra a dolgot.
Ezt a rohamot nyilván nem fogja bírni a szerver. Mit tegyenek? Béreljenek még többet? Netalántán vegyenek jó drágán szervereket évente 3 napra? Csak azért, mert a sok hülye képtelen volt 2 hónap alatt elküldeni egy 15 perc alatt kitölthető jelentkezést? Aztán legyen a jelentkezési díj 20ezer FT ugye? Akkor meg azért szenvedne a sok kretén.
Én egy darab percet nem adtam volna, nem hogy egy napot.
Lehetett erre számítani, mert minden évben ez van.
Az ilyenek akarnak egyetemere menni? Gyerekek ott nem fogják így kinyalni a seggeteket, meg plusz napokat adni. Megfognak titeket és kivágnak ahogy kell...

ámbátor 2010.02.16. 10:05:50

@asdf: Ha normáális rendszerük van, akkor az minden irányban skálázható. Bérel még 5 szervert egy hétre. Kényelmesen telepítget három napig. Beilleszt, tesztel egy napig. Az utolsó három napra meg akkora kapacitása van, hogy ha minden kisköcsög az utolsó két órában jelentkezik, akkor is bírja. Aztán a bérelt szervert visszadaja és szevasz.

Kobo82 2010.02.16. 10:11:16

Teljesen egyetértek tortabevonóval. Kötelezővé volt téve talán, hogy csak az utolsó 2 órában jelentkezzen valaki? Én is beadtam, múlt héten kemény 10 perc alatt kitöltöttem, átutaltam a díjat bankon keresztül, beküldtem a hitelesítő lapot postán, ENNYI! Ha valaki ilyen lusta, hogy az utolsó percig halogatja, megérdemli. Szerintem a tisztelt "update 1" annyiszor sz.pjon lovat, ahányszor alkalma lett volna kitölteni a jelentkezéshez szükséges adatokat az elmúlt 2 hónapban.

Calogero 2010.02.16. 10:15:09

@tortabevonó: azt azért elfelejted, h nem csak az jelentkezik ilyenkor, aki még távolról sem látott felsőoktatási intézményt és ezer oka lehet annak, h miért tegnap este tette azt. És továbbra is nyugodtan mindenki értetlenkedhet, hogy miért kell az utolsó pillanatra hagyni, amikor az utolsó pont olyan, mint a 4., 8. vagy utolsó előtti, egyszerűen működőképes kell, hogy legyen a rendszer és kész. 9000 Ft jelentkezőként pedig legyen már elég erre a valóban max 10 percre. Megjegyzem egy normálisabb országban Gáti Mátyást ez után a mondat után 10 perc alatt úgy szétszedte volna a sajtó, hogy sírva kér bocsánatot, miközben lemondását jelenti be.

Kobo82 2010.02.16. 10:16:02

Calogero! A hozzáállásod is tükrözi az utolsó pillanatokban jelentkezőkét. Fényes magyarázatot adtál a kérdésre: "Azért kell várni az utolsó pillanatig, MERT". Gratulálok! Kiváló érvelés! Remélem, a felsőoktatásban tanulva is ugyanilyen érveket hozol majd fel a mentségedre, a tanárok biztosan értékelni fogják!

HaCS 2010.02.16. 10:16:38

Örülök, hogy ilyen fasza kárörvendőek vagytok. Nekem speciel nem sikerült jelentkeznem.
Pedig nem is tegnap kezdtem a folyamatot, csak hiányoztak adataim, melyek nem voltak nálam. Igazából 3 klikk lett volna az egész, és ezt képtelenség volt megtenni este 7-től. Semmi baj egy év az életemből. Meg aztán ki tudja jövőre milyen lesz a felsőoktatási törvény. Biztos a javamra változik.

Meg kicsit égett a telefonom mindenfelé.
Tippeket várok szerintetek mennyi embert tud egyszerre biztonságosan kiszolgálni a felvi.hu "szerverparkja"? Meglepne ha valaki az érték 5-szörösénél kisebb tippet adna.

boci29 2010.02.16. 10:17:29

Kobo: teljesen igazad van. Nem kell idáig várni, és nincs gond, ha meg valaki ennyire nem gondolkodik előre, akkor az magára vessen..

tortabevonó 2010.02.16. 10:20:55

@Calogero: Mi lehet az az ezer ok? Mondj egyet légyszíves. Komolyan érdekelne, hogy mi miatt nem tudott jelentkezni szegény, amikor 60 napja volt rá.
Netán akadályoztatva volt? Túszként tartották fogva, és csak február 15-én este engedték el?
Működőképes legyen? A legnagyobb szerverparkokat is le lehet rohasztani, ha rengeteg felhasználó lép be hirtelen. Ez mindenhol így van, nem csak Magyarországon.
Egy normális országban az emberek nem másra hárítanának minden felelősséget, és nem mást hibáztatnának mindig mindenben azért, mert ők képtelenek valamit megcsinálni.
Az tény, hogy valamilyen szinten meg lehetett volna oldani, pl. egy sorban állós rendszert behozni, vagy nem tudom. Én ezen nem lepődök meg. Tavaly én is e-felvin jelentkeztem, (először) de volt annyi eszem, hogy nem az utolsó pillanatra hagytam...

ArnoldBácsi 2010.02.16. 10:21:22

Persze, mert azt a pénzt amit szerverekre kéne kőőőteni már rég lenyúlták...

HaCS 2010.02.16. 10:26:13

Uhh!
Ámbátor!
1000000 köszönet!
Reggel még csak annyit írtak, hogy éjféltől 2-ig hosszabbítottak, de 2-ig se lehetett sz*rt se csinálni.
Ez az éjszakai stressz kb.4-5 évet elvett az életemből. A hajam kihullott.

Mégegyszer kösz!

ámbátor 2010.02.16. 10:35:25

@HaCS: Jössz nekem egy évvel az életedből.

Calogero 2010.02.16. 10:36:18

@Kobo82:@tortabevonó: már túl vagyok egy egyetemen köszi :) és attól, hogy nevetségesnek találom, hogy 3-4 órával határidő előtt meghal az egész rendszer az nem azt jelenti, hogy én is szétbuktam volna tegnap este. És mindenki, aki ezen okoskodik, meg kárörvend, annak kívánom, h mondjuk hasonlót szívjon bármilyen helyzetben, mert attól, hogy valaki az utolsó pillanatban csinál valamit, még NEM követ el semmi elítélendőt. Az, aki határidő lejárta után keres kiskapukat, az csúszott ki a határidőből, nem az, akinek tegnap este akár 23.50-kor jutott eszébe, hogy mégiscsak továbbtanul.
Aki meg azzal jön, hogy ez még csak előjáték a neptun későbbi szívásaihoz mérten annak teljesen igaza van, remélem élveztétek azokat a gép előtt töltött szanaszét bukott napokat. Dehát persze így volt az jogos, akkor is lehetett volna órákkal vagy percekkel korábban kezdeni és megúszni a szerverhalált, de Ti hibáztatok és ezért kellett hajnalokat teljesen értelmetlenül átszenvedni. Kívánok a gyerekeiteknek is hasonló jókat, meg nyilván ti is, különben nem a fasz rossz végéhez ragaszkodnátok

Alikam 2010.02.16. 10:48:59

Két oldala van ennek az érmének is.

Egyfelől az üzemeltetőnek fel kellene készülnie arra, hogy a határidő lejárta előtt 48-36 órával már jelentősen meg fog növekedni a szerverterheltség. Ez architekturális kérdés, nincs benne semmi varázslat. erre jó a loadbalancer.

A másik pedig, hogy minek ilyen későre hagyni a jelentkezést? Minnél későbbre hagyod annál nagyobb a valószínűsége, hogy "tumultus" lesz. Ez meg matematikai kérdés.

Annyit azért még hozzátennék, hogy nem ismerem a pontos számokat, de ha a jelentkezők 50%-a akart az utolsó pár órában jelentkezni, akkor meg is érdemlik a sorsukat. Ilyen emberek ne is menjenek felsőoktatási intézménybe mert hülyék.

Alikam 2010.02.16. 10:54:03

@Calogero: Persze, hogy nem követ el semmi elítélendőt egyszerűen csak hülye. Így működik a természetes szelekció.

ámbátor 2010.02.16. 10:56:36

A jelentkezőknek (és sajnos még a felvetteknek is) jelentős része sajnos tényleg menthetetlenül, reménytelenül és törvényszerűen hülye. Bővebben lásd itt: members.iif.hu/rad8012/kriterium/felmeres2009.ppt
Amíg a gimnáziumi és egyetemi fejkvóta rendszer ilyen, addig a gimik síkhülyéknek is érettségit adnak, sőt jó érettségit, hogy kimutathassák, hogy milyen sok tanulójuk tanult tovább, az egyetemek meg mindenkit felvesznek, aki képes kettőnél kevesebb hibával leírni a nevét.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2010.02.16. 11:00:14

Én is foglalkozom hasonlóval. Ha lehal a rendszer, kell még adni egy napot, oszt csókolom. Nem érheti szó a ház elejét, az adatok nagy részének feldolgozása meg már elkezdődhet. Ennyi kell, nem pedig a dráma.

Calogero 2010.02.16. 11:21:49

index.hu/belfold/2010/02/16/ma_este_tizig_lehet_jelentkezni_a_felvi.hu-n/
innentől viszont részemről tárgytalan az ügy, ez így korrekt szerintem. Éljen

Neménvótam 2010.02.16. 11:59:56

nem az utolsó pillanatban volt csak probléma. Eőtte való héten minden este túlterhelt volt, bejelentkezés helyett a "bejelentkezett felhasználók száma elérte a rendszer stabil működéséhez meghatározott maximális létszámot, kérjük próbálja később" szöveg jött. Kis türelemmel be lehetett lépni, de egy lapfrissítés 50-60 másodpercig tartott. Sokkal korábban nem volt célszerű a jelentkezést beküldeni és hitelesíteni, mert januárban még voltak változások (például új szakok jöttek be százas nagyságrendben).

Kobo82 2010.02.16. 12:34:47

@ámbátor:
Ez sajnos igaz, még anno a főiskolán volt néhány csoporttársam, aki olyan hülye, hogy majdnem elsírtam magam. Töri szakon végeztem, és a gyerek 4. évesként megkérdezte tőlem: "Merre van kelet és nyugat a térképen, mert soha nem tudtam megjegyezni?". Mondanom sem kell, nem ez volt az egyetlen fura kérdés, amibe belefutottam 4 év alatt. Ez van, ezt kell szeretni, amíg az egyetemek /főre kapják a juttatást, nem fog változni a helyzet.

Ne essünk már át a ló túlsó oldalára 2010.02.16. 13:15:03

A felvi.hu működésképtelenségének fő oka az üzemeltetők alkalmatlansága. Aki a tegnap este után képes azt nyilatkozni a rendszerről, hogy az "tegnap is jól vizsgázott, és szinte hiba nélkül működött" az tényleg szarjon sünt. Ne csak simát, tarajosat.

havalavele 2010.02.16. 13:50:17

hát én meg viszont azzal értek egyet, hogy vajon mit csináltak ezek a jövő értelmiségiei az elmúlt két hónapban? (külön figyelemre méltó a post-ban szereplő egyik felháborodott jelentkező szellemi színvonala).
Egyébként @Calogero! Nem azzal van a baj, hogy valaki az utolsó pillanatban tud csak jelentkezni, az valóban előfordul még jobb családokban is, de könyörgöm: EKKORA TÖMEGEK?
Amúgy meg nem védem a felvi-t mert pl. az új design-uk és portáljuk egyáltalán nem sikerült valami fényesen, azonban mindig azt veszem észre, hogy olyan könnyen ítélkeznek emberek: miután valamiféle állam bácsihoz kötődő cégről van szó egyből azt feltételezik, hogy itt tejben-mézben, és irgalmatlan sok lé, és csak a hozzáértés hiánya és trehányság okozta azt ami történt. Hát persze, mindannyian jól informáltak vagyunk...
Pfff

Navarone 2010.02.16. 13:51:31

Basszus, miért nem lehet IDŐBEN jelentkezni? Miért az utolsó órában kell leülni? Felnőtt emberek és ennyire nem tudnak gondolkodni? Hát persze, hogy sok okos az utsó pillanatban ül le, és lefagy a rendszer.... No comment!

Neménvótam 2010.02.16. 13:59:24

@havalavele: január 31-én lett meghirdetve 325 új szak, ezért nem biztos, hogy jó lett volna már két hónappal korábban dönteni és jelentkezni. A rendszerbe pedig nemcsak hétfőn, hanem az előtte való héten is túl sokan szerettek volna bejelentkezni.

havalavele 2010.02.16. 14:08:27

@Neménvótam: és attól nem lehet jelentkezni korábban, aztán ha érdekel valami az új szakok közül, akkor csak módosítok annyit, hogy még jelentkezek az új szakra is, ha meg nem érdekelnek az új szakok akkor meg nem nyúlok hozzá?
Ugyan már, kifogások mindig vannak.
(Amúgy felettébb érdekes szakok vannak az új listában, garantálom, hogy a jelentkezők kb. 90%-át egyáltalán nem érdekli.)
Én mondjuk még a múlt héten is simán beléptem, amiért mea culpa, mert igazából három hete kész vagyok, csak megnéztem egy doksimat...:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 14:08:46

amugy most azert is jol demagog leszek

ezek azok az emberek akik utolso ejjel tanulnak a vizsgakra
es Ok allnak tanacstalanul a nagy Eletben 3 diplomaval

/kivetel erositi a szabalyt/

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.16. 16:40:25

@hagyma: én meg családfa kutatásba kezdtem. Tegnap még nem sejtettem semmit, de ma Góg és Magóg fia vagyok én...

nehogymár 2010.02.16. 17:28:15

I
itt nem az a probléma, hogy ki mikor jelentkezik. (egyébként meg egy fogyasztóvédelmi oldalon olyannal jönni, hogy nem kell az utolsó pillanatra hagyni?? most ez egyrészt igaz, de ezt a választ az ember az anyukájától hallja, nem pedig egy oldalon, ahol az ígért és agyonreklámozott szolgáltatások hiányosságait tárgyaljuk)
én speciel tegnap este lerágtam a kezem, mert bár ideje korán kitöltöttem az adatokat ahogy van, de igenis jó lett volna belépni egy gyors ellenőrzésre, azok után, hogy mást se hallottam, hogy az érettségire jelentkezettek jórészének az adatait lenyúlta a rendszer. vagy vessek magamra? ha a postán adom fel, akkor is belenézek még egyszer utoljára, hogy ugye minden de minden benne van-e a borítékban, akkor itt miért ne tehetném?

havalavele 2010.02.16. 21:12:18

@nehogymár: Hát szerintem meg egy nagy francokat. Hogy támogassuk még tovább ezt az ostoba magyar mentalitást, mert igenis szereljünk be még több szervert, fogyasszunk még több áramot, dobáljunk ki még több pénzt feleslegesen csak azért hogy ezt posztkomcsi hozzáállást ki tudjuk szolgálni. Aztán jövőre vegyünk még annál is többet, mert megszokta a jónép, hogy ki van nyalva neki, oszt úgyis jó, ha mindet utolsó pillanatban, hagyjad Béla majd megcsináljuk este 10-kor! Ugyanmár! Nem azért halt be a rendszer, mert egyszercsak úgy döntött, hanem azért mert az elmúlt két hónapban az utolsó 5-6 órában akarták a LEGTÖBBEN használni. Ez az ami szerintem elszomorító. És ez már sztem egyáltalán nem fogy.védelmi kérdés, üzemelt egy rendszer rendben, amíg a sok élhetetlen rá nem szakadt. Persze lehet verni az asztalt, hogy
nekem az életem múlik rajta és nekem jogaim vannak. Na persze, meg kötelességed is: végiggondolni időben,ha olyan marha fontos.
Na de hát valszeg soha nem fogunk egyetérteni: én általában semmit nem az utolsó pillanatban csinálok, ezért aztán nem idegeskedek határidők lejártakor, nem dühöngök, nem kívánok lóbroki nyalogatást különböző üzemeltetőknek...stb. Hiába sikeres ember már nem lehetek.
viszont marha nyugodtan söröztem hétfőn este... :-)

Calogero 2010.02.17. 10:34:56

@havalavele: már ne haragudj, de szerintem kifejezetten szánalmas amit művelsz. Az egyik gimnáziumi tanárom volt ez a style, mindig tudta, hogy kinek éppen milyen elmélete szerint kellene cselekednie, és hiába nem szegett meg az ember soha semmilyen szabályt, ő képes volt hetekig basztatni, mert az ő felfogásába ez nem fért bele.
Hála Istennek bizonyos korlátok betartása mellett mindenki azt csinál, amit akar és úgy és akkor, ahogyan azt szeretné. És amennyire te szánalmasnak tartod, hogy valaki az utolsó pillanatban jelentkezik, én pl legalább annyira röhögök azon, hogy van olyan ember, aki már hónapokkal előtte megnyálazott ujjaival végigrágta magát a felvételizés szent procedúráján, majd még átnézette lapjait a mindig ékes véleménnyel bíró, egyébként a család eszeként funkcionáló nagyapjával, majd még kétszer átírta és sorrendet cserélt, mert először apu, utána meg anyu nem úgy reagált... majd 1 hónap izgulás után, hogy jaj vajon akkor most életem vajon a megfelelő mederben lép-e tovább, még határidő előtt pár órával is belép, hogy biztos rendben van-e minden a remélt jövője garanciáját jelentő papírosokkal. Ez egy vicc.
Mindenki intézze úgy a dolgait, ahogy akarja, ha meg határidőn belül szeretne valamit, arra legyen lehetősége, függetlenül attól, hogy aznap sütött-e a nap, elmaradt-e a Híradó, vagy egyszerre hányan akartak belépni

havalavele 2010.02.17. 11:07:49

@Calogero: Már bocs, de kettőnk közül szánalmasnak inkább az nevezhető, aki - szintén jó magyar szokás szerint - azt tartja nevetségesnek ha valaki előre gondolkodik, vagy netalán csinál valamit. Ezt a papás-mamást nem tudom honnan vetted, elég buta dolog ilyen szélsőséggel példálózni, lehet vannak ilyenek is, meg olyanok is akik mondjuk felnőttek és papa-mama nélkül is tudnak időben ügyet intézni. Egy szóval nem mondtam án, hogy ne intézze mindenki úgy a dolgait ahogy akarja, ha egy kicsit visszaolvasnál leírtam már, hogy nem azzal van gondom. Azt tartom elkeserítőnek, hogy jelenleg az átlagos és ezek szerint normálisnak tartott közvélekedés kis hazánkban az, hogy bármely határidő utolsó napjának utolsó óráiban kell a dolgainkat elintézni. Megírtam: tudom, hogy előfordul és nyilván normális ez is, de nem ilyen össznépi hisztériával, ami itt van... Azt nem fogod elhitetni velem, hogy ez az értelmes, kultúrált hozzáállás a "hú de fene nagy döntés előtt állok ügyekhez." És igenis azzal egyetértek, hogy a rendszer folyamatos üzemeltetése legyen kutya kötelessége a szolgáltatónak, de hagy ne már arra kalkuláljon, hogy mi van ha az ország összes állampolgára hirtelen kíváncsi lesz az oldalunkra, mert ennyi erővel erre is fel kellene készülni
Amúgy meg van erre is megoldás: vissza az elitképzést a felsőoktatásba és akkor nem fognak huszadrangú főiskolák harmicadrangú diplomái miatt tömegek habzó szájjal tülekedni, miközben már nem találsz szinte egy normális gázszerelőt vagy asztalost ebben az országban. Akkor nem lesz több mint 100000 jelentkező egy évben, hanem mondjuk csak 40-60ezer. Bőven elég.

keptündzsekk 2010.02.17. 12:14:10

Svédországban ez hogy működik?

Tomasz_a_gozmozdony 2010.02.17. 12:26:54

esetleg nem az utolso nehany oraban kene intezni az ilyeneket. szegeny leendo egyetemistaknak mar most nincs ideje semmire, mi lesz meg...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2010.02.26. 21:19:47

Kontárblog: Mi kötelező a felvi.hu E-jelentkezésében?

vM: Az E-jelentkezők száma kb. exponenciálisan nő és, sajnos, mint állami cég, folyamatosan pénzhiányban szenvedünk, úgy pedig nehéz nem fejleszteni, de akár karbantartani is a szerverparkot. :-(

ámbátor: Igen, bérlünk is szervereket a ponthatárok kihirdetésének környékén. Az OH elnöke nyilatkozta, hogy most is ez történt. Sajnos, eszerint nem volt elég. :-(

És, igen, a felsőoktatásba jelentkezők döbbenetesen nagy része - a tömegoktatás miatt - igazából nem való oda. Végezzen el valami OKJ-s vagy technikusi képesítést, mert az felel meg az ő szellemi szintjének. Ezzel nem mellesleg az állam is egy csomó pénzt megspórolna, a drága és hiábavaló taníttatás helyett.

Gringo: Hivatalos határidő nem lehet munkaszüneti nap, szóval az nem az OKM vagy az Educatio vagy akárkinek a jófejsége, hogy vasárnap helyett a következő hétfő lett. A dátum fix, de nem tehetünk róla, ha pont szombatra, vasárnapra vagy húsvétra esik. ;-)

És ha elcseszted, még jelentkezhetsz pótfelvételin - igaz, ott már nem feltétlenül az összes nyárra meghirdetett képzésre.

További magyar hang: Köszönöm értékes hozzászólásodat. Mellesleg 15 millióért le sem köpnek, ha ennyi mindent akarsz vásárolni. Szerintem kihagytál egy nullát a végéről...

ArnoldBácsi: Lehet, hogy a pénzt lenyúlták, de az biztos, hogy az informatikára nem érkezett meg (elég).

Király Rák: Az E-jelentkezők egy része - valami 20 ezer? nem emlékszem pontosan - már benn van az éles felvételi adatbázisban, hogy lehessen tesztelni az alkalmazásokat meg ellenőrizni az adatkozisztenciát. A papíros jelentkezések rögzítésének állapotát nem tudom, de az évek óta külön adatbázisba megy és onnan - tisztítás után - jön át az élesbe. Szóval, igen, már elkezdődött a feldolgozás. Sietni kell, mert szorosak a határidők, sok a teendő, sok az adathiba/-hiány.

Ne essünk már át a ló túlsó oldalára: Aki a tévében nyilatkozik, az egy főnök, aki konkrétan üzemeltet, az meg egy beosztott. Azért szerintem ennyi neked is világos lehetne. Az egyik alapján a másikról véleményt formálni értelmetlen.

nehogymár: A hibás/hiányos adatokat és dokumentumokat később javíthatod/pótolhatod. (Pl. ha az idén érettségizel/-nél, akkor triviálisan nem is tudod/-nád február közepén leadni az érettségi nizonyítványodat.) Ami nyilvánvalóan hiányzik, arról úgyis szólunk, ami nem, azt meg ellenőrizheted az E-ügyintézésben majd, amikor a feldolgozás nagy része befejeződött. (Ugye, 100%-os feldolgozás sohasem lesz, mert mindig vannak majdnem teljesen rögzíthetetlen jelentkezések, de aszimptotikusan közelítünk hozzá és meghúzzuk a vonalat mondjuk 95%-nál, hogy a totál marhák miatt az értelmesek ne várakozzanak tovább.) A lényeg az, hogy a személyi adataid és legalább egy elérhetőséged, illetve az összes jelentkezés nagy vonalakban helyes legyen, mert akkor valahogy kapsz jelzést, ha gond van, de azért légy proaktív is.

Calorego: A felsőoktatásba való jelentkezés - akár pozitív, akár negatív eredménnyel - akár évekre meghatározhatja az életedet. Akkor is, ha aznap felhős az ég vagy adáshiba miatt nincs híradó.

havalavele: Én még abban sem vagyok biztos, hogy hogyan lehetne élesben tesztelni az ekkora terhelést. A ponthatárok kihirdetésekor - és azok csak szaros, előre regenerált statikus HTML-oldalak, adatbázis nélkül, nem véletlenül - kb. egy napra a felvi.hu forgalma meghaladja az összes magyar szerver (nem aznapi, hanem általános) forgalmát.

képtündzsekk: A felvételi eljárás minden országban totál más, akkor is, ha az EU-ból vettük át a kétszintű érettségit és a bolognai rendszert. Okulni lehet más országban, de nem hiszem, hogy sok minden olyat tudnának mutatni, amire 1) magadtól ne jöttél volna rá úgyis, 2) alkalmazható erre az országra pénzügyileg, eljárásilag, jelentkezők száma szerint, felsőoktatási intézmények mindenféle háttere szerint stb. stb.

A sajtófőnököt még névről sem ismerem (kb. 350 fős a cég), de én kérek érte elnézést. Meg a másik úriemberért is, aki szintén "érdekesen" és "hozzáértően" nyilatkozott a két végű drótról...

Selli69 2010.12.15. 21:28:05

1. Aki az utolsó pillanatra hagyja ezt a ténykedését - miközben azon sír, hogy egy év az életéből satöbbi - annak ez nem volt elég fontos, így járt, legközelebbre megtanulja. Természetes szelekció.
2. Az üzemeltető Educatio évek óta fosul működik, minden határidejüket min. háromszor hosszabbítják, mert saját maguk sem képesek tartani, szóval ezen sincs mit csodálkozni.
Szar ügy, én sem ide szerettem volna születni.
süti beállítások módosítása