Tékozló Homár

Már az ingyenesküvő sincs ingyen

2010.02.16. 14:10 | hdzs | 171 komment

A Homár egészen közelről ismeri a szimpla önkormányzati esküvők menetét, hiszen egyszer aktív résztvevője volt egy Imoláékhoz hasonló eseménynek, ahol szintén az anyakönyvvezető irodájában történt az aláírás, minden plusz költség és elegancia nélkül (a hivatalos hölgy csinos mackónadrágban vezette le az programot az asztala mögül). Ezek után pláne meglepett a lenti sztori, ami szerint a XIII. kerületi hivatalban rákényszerítik a különtermet, zenét, lótúrót arra az ifjú párra is, akiket nem mozgatnak az efféle külsőségek.

Tízévnyi boldog együttélés után úgy döntöttünk, hogy különféle megfontolások (jön a baba, külföldi munkavégzés van kilátásban stb.) jogilag is rendezzük a kapcsolatunkat méghozzá a lehető legegyszerűbb, legpuritánabb módon, vagyis bemegy, aláír, pecsétel és kész. Nem terveztünk se nagy, se kicsi esküvőt. Nem tartottunk igényt megható beszédre, fényes ruhákra, bevonuló zenére, koccintásra, virágokra, gyűrűkre, násznépre, versmondó lányra. Nem mintha bármi bajunk lenne ezekkel, hiszen szép és nemes hagyományokról van szó, csak mi most egyszerű jogi-adminisztratív aktusként tekintettünk az eseményre.

Ezért is fogadtuk örömmel a bónuszpontot, hogy az általunk elképzelt változat költsége nulla :)

A törvény (lásd a lényeget kivonatolva) értelmében: "Az anyakönyvvezetői eljárásnak, beleértve a házassági anyakönyvi kivonat kiadását is, semmiféle anyagi vonzata nincs . Az anyakönyvvezető irodájában lezajlott házasságkötésért sem kell fizetni, viszont ha ünnepélyes szertartást akarnak a házasulandók, az önkormányzatonként eltérő mértékű, és a ceremónia külsőségeitől függő összegbe kerül."

A gyakorlatban az alábbi költségeket kellett megfizetnünk:

- 2200 forint illetéket a záradékolt házassági anyakönyvi kivonatért. Egyikünk korábbi házasságát érvényes bírói határozattal bontották föl tizenévvel ezelőtt, de ez a végzés (és a korábbi anyakönyvi kivonat) nem elegendő a Hivatalnak, hogy elhiggye rólam: nem vagyok bigámista. Nem. El kell zarándokolni a korábbi házasságkötés színhelyére és kérni egy ún. záradékolt kivonatot.    

- 2000 forint illetéket, hogy a jegyző felmentést adjon a 30 napos várakozási idő alól. Tény, hogy a törvény előírja a 30 napot, de miután a jegyző gyakorlatilag mérlegelés nélkül, bemondásra, szinte bármilyen indokkal engedélyezi, hogy korábbra tegyük a ceremónia időpontját, ezért eléggé lehúzás-szaga van a procedúrának. Érdekes kérdés amúgy, hogy miért írják elő a 30 nap várakozási időt, de ez itt mellékszál. OK, léptünk volna korábban.

- 4000 forint terembérleti díjat. És tulajdonképpen emiatt írok az esetről. A fenti két tételt még úgy-ahogy ki lehet magyarázni, de arra nincs ésszerű indok, hogy minek béreltetnek ki velünk kötelezően egy 50-100 fős termet, amikor mi csak aláírni akarunk két tanú jelenlétében. A törvény szerint erre módunk/lehetőségünk/jogunk van, a szürke valóságban ez nem létező opció. Ki kell fizetni és pont. Szeretném hangsúlyozni, hogy nem az a néhány ezer forint fáj, mielőtt valaki zsugorisággal vádolna, hanem 1. nyomasztó egy ekkora hodályban feszengeni, amikor pár perc alatt elintézhetnénk az egészet az anyakönyvvezető barátságos irodájában 2. ha két lehetőség közül az egyik csak papíron létezik az nem valóságos döntési helyzet 3. megkockáztatom, hogy ez az eljárás törvénysértő.

UPDATE: közben ismerőseim is meséltek hasonlókat a 2. számú fővárosi műintézményről (ismertebb nevén Oktogon), ahol tényleg nagypályások játszanak lehúzósdit. Kötelező zene akkor is, ha saját CD-t viszel (2 ropi); kötelező fotós akkor is, ha a két tanúból kettő véletlenül profi fotós (10 ropi) és így tovább.

Üdv, Imola

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 14:12:34

nem hogy másodszorra, de elsőre se esküdnék, még ingyen se

Metal_Storm 2010.02.16. 14:15:04

Érdekes :)
Fehérváron volt terem, zene és nem került semmibe. Mindkettőt az önkormányzat adta :)

közepesen nagy, szép, felújított terem.

A közjegyző mosolygott, és 5 perc 36 mp alatt elintéztünk mindent...

semmilyen illetéket, papírt nem kellett vinni, hogy nőtlen/hajadon a házasulandó...

az intézkedő hölgy mindent kivarázsolt az előtte lévő gépből...

kiderül, hogy a vidék nem is vidék? :D

betépett felhasználó 2010.02.16. 14:16:50

en meg a menyasszonyert is fizettem, hiaba vittem a sajatomat.

ez mar csak ilyen....

beszerző · http://beszerez.hu 2010.02.16. 14:18:42

Ez komoly??? 8.200 azaz nyolcezer-kettőszáz forinton hőbörög a tisztelt ifjú házas? Nem hiszem el...

Metal_Storm 2010.02.16. 14:20:16

@beszerző: azon hőbörög, hogy ennek ingyen kéne lennie...

de ha neked ez az összeg nem probléma, ha ingyen lenne, akkor van egy jó tanácsom Neked ingyen (de adhatok meg számlaszámot, ahová utalhatod a 8.200 HUF-ot, mert nem nagy összeg)

Vigyázz a sárga hóval...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 14:21:28

Én azt nem értem, az ilyen minek házasodik? Minek? Az ilyennek nem fontos a papír. Akkor minek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 14:23:57

en Maryt ugy vettem el, hogy felhivtam a fiamat, jonni kene holnap tanunak
Mary a noveret
"holnap" elmentunk negyesben
mondtam a nonek, hazasodni akarnank
kellett neki 4 jogositvany es 30 dollar
kiballagtunk az aulaba, ahol Jefferson szigoru tekintetu szobra alatt orok huseget eskudtunk
/es dogojjek meg ez a no is mackoban volt/
ja meg kellett 1-2 alairas, majd a kezunkbe nyomta
a cerfocciate off marriegge nevezetu oklevelet
pont ugy nez ki mint amit kaptam egerben mikor 10 evesen 100 meter hatuszasban 3-ik lettem

Vajmaci 2010.02.16. 14:25:04

@beszerző:
látom nehezen megy az álltalános iskola 4. osztályában oktatott szövegértelmezés..:S
Idézem..."Szeretném hangsúlyozni, hogy nem az a néhány ezer forint fáj, mielőtt valaki zsugorisággal vádolna," ebből mi nem egyértelmű??

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.02.16. 14:25:10

Először minket is megpróbált az anyakönyvvezető bepalizni és átküldeni egy esküvőszervezőhöz, (gondolom jutalékot azért kapott volna tőlük) de aztán a sarkunkra álltunk és nem fizettünk egy petákot sem, mert ez állampolgári jog, úgyhogy a bármilyen terembe tartják ingyen kell azt adni, ha nincs külön kívánságod...

LoLa 2010.02.16. 14:26:45

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: ott van rögtön az elején: "különféle megfontolások (jön a baba, külföldi munkavégzés van kilátásban stb.)"
Pont a papír miatt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 14:26:48

certificate of marriage

mar kijavitom mer' belekotnek hogy ize kiskunmajsarol netezek

Dr Gregory House 2010.02.16. 14:28:03

"külföldi munkavégzés van kilátásban" Mentek Dubajozni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 14:35:10

legalabb vacsorazni elvitted utana?
mer' en Maryt el, nagy steaket ettunk es sok sort ittunk

Бабаяга 2010.02.16. 14:35:55

Sok-sok éve mi nem akartunk kimenni a házasságkötő terembe, csak négyen meg a néni az irodában hétköznap délután lezavarni az egész cirkuszt. Az anyakönyvvezető könyörgött, hogy márpedig terem nélkül nem megy, mert az irodában zavarjuk a kolléganőjét. Így kimentünk a terembe, amit a kerület ravatalozójával egyszerre és azonos stílusban újítottak fel, végigröhögtük az egészet az anyakönyvvezetővel együtt és túl voltunk a dolgon. (Az anyakönyvvezetőnk, aki egyik diákom anyukája volt, megértette, hogy miért nem akarunk dáridót, de amikor a papírokat töltöttük egy hónappal korábban, akkor a kollégája bepróbálkozott (pezsgő, zene, stb.), amikor pedig elhajtottuk, akkor közölte, hogy komolytalan a szándékunk. A szándék pedig halálosan komoly volt, lakást akartunk venni, de csak úgy kaptunk hitelt, támogatást, ha összeházasodunk gyorsan.

Csak beugrottam 2010.02.16. 14:41:06

A XIII.ker anyakönyvezetöje kerüljön közelebbi kapcsolatba a hírhedt rendőr formációval.:-)
Nekem a gyereket 2 hétig nem volt képes anyakönyvezni.
Egyébként nálunk (vidéki kisváros) ingyen terem,zene ,beszéd stb,stb.Minden papírt,ellenőrzést az anyakönyvvezető megcsinált,nem kellett sehová sem rohangálnunk ,pedig "bevándorlók" vagyunk a városban.Tényleg ingyenes volt:-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 14:42:06

Még mindig jobb, mintha Simon Ernő kipucolta volna a gázbojlert.

.lll. 2010.02.16. 14:43:14

na és a nászéjszaka az smafu??

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 14:43:45

@Dr Gregory House: hehe
más országba meg nem értem, minek kell házasnak lenni
jön a gyerek, és akkor mi van? tesz egy apasági nyilatkozatot a faszi.

jaaaa, biztos az még drágább.

nagyon romantikus, minden álmom így férjhez menni

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 14:45:27

@Бабаяга: ez is de szép!

mondjátok, van még olyan ember, aki nem azért házasodik, mert
-jön a gyerek
-hitelt kell felvenni
-külföldre kell utazni
-lelő az após, ha nem?

Csak beugrottam 2010.02.16. 14:49:31

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: Igen létezik :-)Egynek itt vagyok én:-)
nincs hitel ,a gyerek már rég megvolt,após nincs és külföld sem vonz:-)

elwood 2010.02.16. 14:51:28

az esküvő a nő életének legszebb napja.

tőle tagadod meg.

Бабаяга 2010.02.16. 14:51:41

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: Ez a polgári házasságkötés volt. Történt márciusban, majd júliusban volt esküvőnk templomban, szülőkkel, barátokkal, lakodalom nélkül.

Peetee 2010.02.16. 14:55:37

Imola:

Tatabányán esküdtünk egymásnak örök hűséget kb. 1 éve, hasonló okokból-igényekkel.
2000Ft volt valóban a 30nap "elengedése", ezzel részben egyetértek.
Ezen felül semmifél költségünk nem volt, semmi nem volt kötelező, és mi is csak 5en voltunk (mi+2tanú+anyakönyv-vezető).
Igaz, nekünk nem volt korábbi házasságunk.

Végig mindenki mosolygott és roppant kedves volt.
Tehát elég nagy a szórás országos szinten....

Eric_Cartman 2010.02.16. 14:56:39

Aha. Jön a torkoscsütörtök. Esküvői vacsora. Üggyes.

SiKom 2010.02.16. 14:58:00

"(ismertebb nevén Oktogon), ahol tényleg nagypályások játszanak lehúzósdit. Kötelező zene akkor is, ha saját CD-t viszel (2 ropi); kötelező fotós akkor is, ha a két tanúból kettő véletlenül profi fotós (10 ropi) és így tovább."

Mondjuk nekünk se zene nem volt, fotós saját volt, így alapdíjjal megúsztuk.

Igaz, elég nyomulós volt a zenés/fotós úriember, és a házasságkötő hölgy is kötelezően beterelt minket a rendezvényszervező úriemberhez.

NICKTELEN 2010.02.16. 14:58:02

Ezért fogy a magyar...

Eric_Cartman 2010.02.16. 14:58:51

Különben is menyasszonyt csak ... honnan ?

SiKom 2010.02.16. 14:59:11

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve:
"mondjátok, van még olyan ember, aki nem azért házasodik, mert"

Van.

2010.02.16. 14:59:28

@hagyma: jogosítvány nélkül nem házasodhatnak amcsiban ?
Az angolban is mackót viselt az anyakönyvvezető ? The motherbookdriver was wearing bear...

Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.02.16. 14:59:52

Nekünk úgy könyörögtek, hogy legalább 1 kis zenét hadd kapcsoljanak be. Kegyesen megengedtük :)
@elwood: nekem speciel nem ez volt az életcélom, hogy ez legyen életem napja. ezen kívül millió sokkal, de sokkal szebb dolog van az életben. eléggé sekélyes lennék, ha ez lenne a legszebb és erre vágytam volna ki tudja mióta. ma már nem életcél férjhez menni.

akikaztmondjákni 2010.02.16. 15:00:57

Na, jó tudni előre, h mik vannak...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 15:04:36

@Kulics:
"motherbookdriver"

Ez könnyekig meghatott.
Olyan mint a livecolorline, csak kicsit zöldebb.

2010.02.16. 15:04:40

@elwood: bááááázzzeeeg ez komoly ? És akkor ha az esküvő a legszebb nap, onnan már csak lefele megy az út ?

2010.02.16. 15:08:09

@Sün‼: kisebb, zöldebb, savanyúbb, de a miénk !

Бабаяга 2010.02.16. 15:09:40

@elwood:
Én inkább az utánakövetkező többezer napot szeretném életem boldog napjainak.
Szerintem az esküvő biznisz nem a párod, hanem a virágkötő-nő, rendezvényszervező-nő, ruhakölcsönző-nő, pincér-nő, fotós-nő stb. legszebb napja, hiszen ebből él.
Egy rohadt délutánért egyesek képesek hitelt felvenni, hogy "megadják a módját". Sokkal normálisabb az a hozzáállás, amit a poszt írója is képvisel.

endre2714 2010.02.16. 15:10:07

A 30 napos korlát azért van, hogy ha két ember hirtelen felindulásból össze akar házasodni (pl. alkohol hatására), akkor ezt még gondolja át párszor előtte. De azt hittem ez csak 18 alatt van (ott kötelező)

bekbórd! 2010.02.16. 15:10:31

@Eric_Cartman: Kaja féláron, a piát meg úgy vitték demizsonban :D

Miigeii 2010.02.16. 15:11:06

Nekünk kb 7000 Ft volt a ceremónia, bevonulós vendégsereggel, vitt zenével, kedves hölggyel (ünneplősben, nem mackóban), és az ár magában foglalt két, névre gravírozott szép pezsgőspoharat. Vidéken volt, korrekt volt.

bekbórd! 2010.02.16. 15:14:38

Amíg az Iwiwen menyasszonyi ruhás profilképeket látok, addig nekem is úgy tűnik, hogy vannak, akiknek ez az életművük.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 15:14:59

@elwood:
ez igaz, sot a ferfinak is OK szerintem, de vannak elethelyzetek...
pl mi 40-esen masodik hazassag es nem a papirert, de igy akartuk....
szoval akkor mar nem kell a hepaj
@Peetee:
ezzel a 2000-el nem tudom miert ert mindenki egyet
most vagy kotelezo a 30 nap, vagy kuss
@Kulics:
hat valami fenykepes csak kell, hogy Te vagy Te, mert aKkor Kulics neveben elveszek itt valakit oszt nem is tudsz rola

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 15:16:59

Még szerencse, hogy itt az erdőben nincs esküvő.

akikaztmondjákni 2010.02.16. 15:19:21

@Sün‼: Maximum elvesznek...nem nősülök:)

beste 2010.02.16. 15:22:16

Uff. Ugyanezen megfontolásokból lettem házas én is. Ugyanaz a szitu, hitvesnek már volt egy válása. Elég volt bemutatni a bírósági végzést. Megbeszéltük az anyakönyvvezetővel, hogy mielőbb legyünk túl a dolgon.
20 nap múlva meg is történt a dolog, egy fillérbe nem került. 2003-ban. Azóta változott volna?

beste 2010.02.16. 15:23:34

igaz, szétröhögtem az esküvőmet.... bár az is ingyen volt...

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.02.16. 15:23:57

Az ilyen harangzúgásos-csujjogatós-eladóamenyasszonyos gumicsimma esküvőktől okádnom kell. Mert arról szól nyilván, hogy a "népek" (Mari néni, Dezső bácsi, FeriJuliKatiPityu) lássák án, mennyit tudsz virítani. A nagy büdös semmiért. A terem kurvadrága, a (szánalmasan nevetséges) versmondó lány-MókaMiki-gitárosfiú szintén kurvadrága, hogy az utána következő lagzi (*bajuszt pödör*) pedig egész egyszerűen pénzkidobás. Becsődül a rokonság és baráti kör ingyen zabálni, a menyasszonytáncnál meg szórják a lóvét, ihajj-csuhajj. Milyen alantas már...
Amúgy sem házasodnék, de ez a szacharinnal ízesített méz még inkább elveszi a kedvem. A melegítőben összeadó anyakönyvvezetős változat is prosztó, csak máshogyan.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 15:27:42

@akikaztmondjákni:
JééézusMáááária!
Ne hagyd magad!

NO CSIPP!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 15:28:00

Nem az első dolog, amiért értelmetlenül kérnek pénzt.
Ilyen pl. a lakcímátíratás az autó forgalmijában : Csaj az orrmányirodán odaírta tollal rá, hogy új lakcím, nekem pedig előtte jópárezer Ft illetékbélyeget be kellett vinnem.

ennyi erővel lehetne olyan rendszer is, hogy OK, fizetünk mindenért, de akkor meg adót nem fizetek. Vagy egyik, vagy másik.

brand_boy 2010.02.16. 15:30:07

@Miigeii: Még szerencse, hogy nem tetováló műhelye van valamelyik "házasságkötész" rokonának, mert akkor lehet, hogy kötelező tetkót kéne csinyáltatni 10khuf/fő-ért:
Szeretlek Erzsi,János... stb. felratokkal. :O

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 15:30:30

@morrisal_: Egyik ismerősnek olyan volt, hogy szép vacsi a menyasszony-vőlegénynek, utána laza házi kerti party. Tizedannyiba nem került mint egy nagy lagzi, jól érezte magát mindenki.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 15:33:10

Megnyugodtam :-)
(amúgy válóperes ügyvédnek készülök)

:-D

AlulírottFentemlített 2010.02.16. 15:34:52

@Eric_Cartman:

És csak annyiért amennyi a polcon feltüntetett ár :-)

Бабаяга 2010.02.16. 15:35:37

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: Én még olyan elvált párral nem találkoztam a praxisomban, akiknek ne lett volna dáridós lakodalma, sok-sok pénz elszórásával. A legtöbben nem a másikat akarják, hanem a szép napot, amikor csak úgy szórják a pénzt.

Halmozottan Hátrányos · http://hatrany.blog.hu 2010.02.16. 15:38:00

Oktogon, 7 évvel ezelőtt. Költségek: 5k páromtól, mert kerületi lakos volt. Tőlem további 10k, mert én meg nem. A zene 8k helyett csak 6k, mert vittünk saját CD-t. A fotós nagyon nyomult, mutatta a portfólióját (olcsó, hatásvadász Fotóbolt effektek, melyeket bármelyik gimnazista reprodukál), a saját fotósunkat pedig látatlanban olyan bicskanyitogató hangnemben becsmérelte, hogy ha nem tűrtőztetem magam, engem onnan rendőrök visznek el.

Az már csak hab a tortán, hogy a templomban a pap nemet mondott a Lohengrin-Nászindulóra azzal, hogy az világi, pogány zene, és az nem mehet le az ő templomában...

Mindezek ellenére nem hagytuk, hogy az örömünket aznap bármi elrontsa. Nem volt baba, sem külföld, szerelemből házasodtunk (azóta is tart).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 15:38:11

Az Aldiban most a menyasszony mellé ingyen adják a motherbookdrivert.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 15:38:37

Meg az jut eszembe, hogy aki olyan hülye, hogy igába hajtja a fejét, az fizessen :D
Persze ezt nem gondoltam komolyan, jár a sün a sóher bandának...

labi 2010.02.16. 15:40:42

Én inkább megoldottam az építkezést hitel nélkül, így nem kellett házasodnom.
A gyerek se kérte róla a papírt. (még) :)

Eric_Cartman 2010.02.16. 15:45:35

@AlulírottFentemlített: azt, úgy ám, nagyon szigorúan! :) Csodálom, hogy még senki sem írta be.

AlulírottFentemlített 2010.02.16. 15:49:52

@Eric_Cartman:
Ez egy hiánypótló komment volt :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 15:55:01

@Sün‼: Motherbookdriver, az olyan, mint a motherboard driver...?

Rejtélyes 2010.02.16. 15:58:07

Ezért kell keresni egy hajókapitányt, az egy üveg rumért összead :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 15:59:30

@ColT:
Hasonló, csak vékonyabb.

Svédországban ez úgy van, hogy betelefonálsz, és mire hazamész, már ki is kézbesítették a menyasszonyt házassági papírokkal együtt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 16:01:01

Ja, azt nem is mondtam:
Kreditprövning nincs.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 16:03:26

@Sün‼: És lehet választani mellbőség/testsúly/hisztihajlam értékeket? :D

elwood 2010.02.16. 16:04:01

nem értitek.

a nő arra van genetikailag programozva, hogy megszerezzen _és_ magához láncoljon egy férfit aki segít majd a gyerekét felnevelni. ennek a beteljesülése a házasság ami nála boldogság netovábbja. ezt látványosan megmutatni a világnak.
teljesen természetes, hogy ez az élete csúcspontja

(a férfi arra van programozva, hogy minél többfelé szórja a magvait. mintha sikerülne ázsiai tini hármas ikrekkel végre, és nem mondhatnád el senkinek ...)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 16:05:10

@akikaztmondjákni:
Hogy mi?
Vagy hogy?
Összekócolódtak a gondolataim.

2010.02.16. 16:05:21

@Sün‼: De előtte a simonernő kályhásmester kikormozta, kipucolta az összes járatát, nyílását, megvan a kéményseprő szakvélemény hogy jó a menyasszony huzata...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 16:08:04

@ColT:
Simán!
Sőőőőőőt!
Lehet rendelni állítható paraméterekkel rendelkező menyasszonyt is.
Némi felárért.

Miigeii 2010.02.16. 16:11:47

@brand_boy:
csakhogy ezt mi kértük. :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.16. 16:12:23

@Kulics:
Ez hozzátartozik a menyasszonnyá válás rituáléjához, ami ősi svéd szokás.
Simen Ernő belső vizitje után kívülről is lecsutakolják a menyasszonyt, majd megfelelő méretre pumpálják.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 16:14:11

@Sün‼:
allithato parameterrol eddig csak volegeny eseteben hallottam

2010.02.16. 16:15:38

@elwood: ez egy nagyon mély archetipusos réteg. Efölé a jelenlegi kultúra, szokások, társadalmi akármik egy vastag réteget húztak.
Ilyen vegytisztán, ahogy leírtad kb az 1700as években érvényesült a dolog.

moli 2010.02.16. 16:16:53

@Imola: mar hogy lenne kotelezo kifizetni a dijat? csak ertesiteni kell a megfelelo hivatalt, maris ingyenes. de meg mindig ertesithetned.

elwood 2010.02.16. 16:17:37

@Kulics: genetikailag nem sokat változtunk azóta

akikaztmondjákni 2010.02.16. 16:23:22

@elwood: Ez ugy hangzott kb, mint az imádkozó sáskák élete...mondjuk ott felfalja a nőstény a hímet...

Szódás Lova 2010.02.16. 16:28:51

Mink is hasonlóképpen jártunk. Vecsés city, 7500 terembérlet. Eredetileg ketten +2 tanú akartunk lenni, de vaze, ha ki kell bérelni azt a szájbatett termet, akkor már meghívtunk vagy harminc embert.
Jó is lett. Elröhögtük mi is meg a tanúk is, amikor az anyakönyvvezető néni a Házasság Szentségéről meg az Egymás Mellett Élés Örökkévaló Holtiglani Dicsőségéről beszélt olyan hangon, mint amilyenen a kisiskolás felmondja a "Zanyám Tyúkját".
Szerintem kicsit megsértődött, de nem igazán, mert már izgatta a két utánunk házasuló leszbi lány. Mi azért kitöltöttük az időt alaposan: ha már kifizettük, nem ám lezavarja, tessék szépen okossan végigmenni rajta. :D

MosoMasa 2010.02.16. 16:37:15

A legfaszábbak azok a bulik, amiket millákért csinálnak, limuzin meg faszom tudja mi.... aztán 6 hónap múlva meg széjjel mennek! :D
Na azt szeretem - fene a kárörvendő pofámat!

2010.02.16. 16:51:16

@elwood: genetikailag nem. De kultúrálisan rengeteget. Ma már nem közösíti ki a társadalom azt a nőt aki nem szül gyereket, azt aki elválik, ma már egy nő egyedül is megáll a lábán és el tudja tartani a gyerekeit.
Ezt az 1700as években nem tehette meg, ezért volt rákényszerülve a férfira.
Ma már nincs ez a kényszer, ergó a házasság és a feleség státusz se biztonság a nő számára. Mert ma el is válik bármelyik fél, nem ütközik a köz erkölcsbe.
Ezt most mind el kell mondanom neked ?

hegyilany 2010.02.16. 16:55:01

@elwood: Hát rég rossz lenne, ha az esküvőm napja lett volna a legszebb életemben... Pedig jó volt, szép volt, jót buliztunk, de nehogy már ez legyen AZ élmény!

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.02.16. 16:55:48

@elwood: Nő vagyok - irtózom a házasságtól. (Ld. fent.) Szóval ezeket hogy "a nő arra van stb..." kezdetű szövegeket nem tudom értelmezni, esetleg üdítő kivételnek számítok.

Másrészt: a villámválások korában nem hiszem, hogy bárki bárkit is "magához láncol" egy esküvővel. Még 15 gyereket is ott lehet hagyni (...), ha elege van az illetőnek.

ergerberger 2010.02.16. 17:02:25

Kurvázni hosszú távon olcsóbb és kényelmesebb!

Eric_Cartman 2010.02.16. 17:05:28

@elwood: "mintha sikerülne ázsiai tini hármas ikrekkel végre, és nem mondhatnád el senkinek ..."
na ez má ott van nagyon!
Egyik haveromnak ez majdnem bejött, csak nem ázsiaiak voltak, hanem négerek. Meg nem hárman hanem, csak ketten. Kicsit idősebbek is voltak. Meg férfiak. De ugyanez a szitu.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 17:07:50

Off, de érdekes :

"Tisztelt ColT!

A Tékozló Homár internetes oldalon a rólam szóló cikkben találtam Önt. Gondoltam, felajánlom szolgáltatásaimat. Felőlem kirakhatnak a Homárra, nem érdekel.

Bódi Gábor
mosógépszerelő"

Csak tudnám, hogy miért én kaptam?
Vagy más is kapott? :)

ergerberger 2010.02.16. 17:08:10

@Szódás Lova: "már izgatta a két utánunk házasuló leszbi lány."

Azok engem is izgatnak!
Meg az Ezredes urat főleg!

reunalla 2010.02.16. 17:08:42

@elwood: anyám borogass....szép meg jó, ha az evolúciós beidegződésekkel jössz, de könyörgöm ez nem az állatvilág, a szociális evolúció is megvolt már, nem csak a genetikai...

elwood 2010.02.16. 17:11:05

@Kulics: nem kell. én semmilyen kultúrális vonatkozást nem feszegettem csak a genetikait. az meg nem változott.

ismertem nőket akik nem akartak nagy esküvőt, de a többség számára ez volt a nagy nap ahol ő volt a középpontban.

elwood 2010.02.16. 17:13:40

@reunalla: "de könyörgöm ez nem az állatvilág"

biztos ? ahogy így körülnézek ...

akos147 2010.02.16. 17:14:50

@Metal_Storm: azóta nem az ALDI-ban dolgoznak?

akos147 2010.02.16. 17:16:13

@Eric_Cartman: ez nagyon LOL, hogy trendin írjam :)

akos147 2010.02.16. 17:17:46

@Halmozottan Hátrányos: ez az utolsó mondat ez nagyon nem volt trendi

reunalla 2010.02.16. 17:18:17

@elwood: igazad van, egyes állatok különbek, némely emberkénél :S :D

diktatorikus kleptokrácia 2010.02.16. 17:21:52

@hagyma: téged egy kicsit átb@sztak :D
egy cerfocciate off marriegge sajtcetlit mivel magyarázol? ha beszkennelve közzétennéd, sokat tennél a közjóért, a hangulatért

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.16. 17:24:30

Anno a beugro az olcso volt a hazassagba.
Kifele nagyon lehuztak az embert.

Rókakígyó 2010.02.16. 17:29:16

Szerintem ez nincs mindenhol így, voltam már anyakönyvvezetőnél, ahol azért kellett 5 percet várni, mert éppen az ifjú pár aláírt, de ez nem nagyteremben volt az tuti.

A bürokráciának egyre nagyobb az ára, hiába vagy adófizető polgár, az adóból erre nem telik.

Бабаяга 2010.02.16. 17:32:29

@Szódás Lova:
Akvvezető: Mondjak beszédet?
Mi: Nem, mert mennénk sörözni.
Akvv: Na de mégis...
Mi: Akkor legyen, de röviden!
Akvv: Kívánom, hogy ami miatt idejöttetek, mihamarabb teljesüljön!
Mi+tanúk: Nagy röhögés, mivel lelki szemeink előtt megjelent az a 300 ezer forint, amit az önkormányzat adott lakástámogatásként 17 éve.

Akvv: A vőlegény húzza fel a menyasszony jobb kezére a gyűrűt!
Vőlegény: de én a bal kezére akarom (majd elkezdte fejtegetni az indokait)
Akvv: Jól van, akkor húzza oda, ahová akarja.

A történtek hatására, még a nevemet (amit nem változtattam meg) is rosszul írta be a személyimbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 17:35:49

@Zanzo:
mar regen javitottam
ereztem nem jol irtam, bantotta a szememet
mentsegemre szolgaljon , hogy eletemben nem irtam le ezt a szot angolul, kiejteni kitudom, de most azt nem szkennelnem be
de ha ngyon akarod felmehetunk a skypere:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 17:38:48

azert, azt megjegyeznem, hogy a mi eskuvonk tenylega leheto legszukebb volt, de rohogestol mentes
en a szivembol vettem el Maryt es onnan jott hozzam
es negyesben is meghato volt

masik tema
tetszik nem tetszik a nok genetikailag /bizonyos eletkorban mindenkeppen/ ferjhez akarnak menni
ezt lehet tagadni vagy nem de igy van
a bizonyos eletkor elegge hullamzo
eloszor 19 korul tor ki rajtuk
aztan harmincasan
vegul az elso valas utan 50 korul
:)

Valami? Amerika? Naná! 2010.02.16. 17:40:24

Szerelemből házasodtam, azóta is boldogok vagyunk (10+ éve)

Egyszerű, a fent leírtakhoz hasonló esküvőt akartunk, egyikünk sem kedveli a látványos külsőségeket. Mikor ez kiderült, kaptunk hideget-meleget a nyakunkba a családtól, hogy mit fognak szólni a rokonok (falusi gyökerekkel rendelkezünk, nagyszülők, sőt dédszülő is élt akkoriban). Megkérdeztem drága jó nagyapámat (nagyon jófej volt, kár hogy már nincs közöttünk) és drága szüleimet, hogy akkor ezt most hogy gondolják, hogy csak a "hagyomány" miatt dobjak ki az ablakon egy csomó lóvét, a házasság meg ígyis úgyis ugyanaz. Erre nagyapó odament a sarokban álló régi komódhoz, kicsit matatott, majd elém rakott egy borítékot, hogy itt van kisfiam, ezt erre tettük félre. Na ez könnyekig meghatott, végül nem fogadtam el, megoldottuk, nem volt világra szóló lakodalom, de mindenki jólérezte magát, megkapta a hagyomány is a magáét, vőféllyel, menyasszony rablással, menyasszonytánccal (nem pénzért). Nagyapó természetesen odaadta a pénzét, abból mentünk nászútra. Végülis jól sült el a dolog.

Hogy miért írtam le ezt az egészet? Nem tudom, olvassátok, okuljatok.

Igen, vannak még ilyen emberek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 17:42:43

@hagyma:
jobban jartam volna ha a
"Marriage License-t hasznalom

O irta ala:)
www.louisvillegop.com/images/bobbieholsclaw.jpg

Disznó Úr 2010.02.16. 17:53:14

Mindig csodálkoztam, hogy egyes emberek miért rendeznek ilyenkor dáridót. Az anyakönyvvezető eljárását (ami ugyebár egy államigazgatási aktus)összekötni egy mulatságos műsorral szerintem vicces.

Az egész onnan eredhet, hogy sokan nem kötnek egyházi házasságot, vagyis pont azt a részt mulasztják el, ahol a szakralitásnak helye van. Ennek ellenére van bennük mégis egy igény valamilyen ünnepélyességre és elég nekik, ha a szerepét túlértelmező anyakönyvvezető lezongorázik nekik egy szertartást (így is nevezik).

Az utóbbi években több ilyenen is voltam, teljesen meglepett a kidolgozott koreográfia (ez itt nem dicséret, hanem)
Kántáló anyakönyvvezető nénike, ideállj-odaállj, tartsátok a gyertyát, gondolj erre-arra stb. Tiszta vicc, sírni lehet a röhögéstől. Valláspótlékot adnak a művelt materialista közép-európai polgárnak.

Egyébként ezeket a "szertartási" elemeket szerintem az anyakönyvvezetők az éves gyűlésen részegen találják ki, röhejes, teljesen idegen a közigazgatási eljárástól.

Ebből is látszik, hogy milyen marhák az emberek. Gondolom most jól megsértődik aki maga is szavalta fennhangon az önkormányzatban hogy: "köszönöm hogy vagy nekem, köszönöm hogy létezel" stb. és meghallgatta, hogy: "a szülők ne azt gondolják hogy elveszítettek egy gyereket, éppen ellenkezőleg kaptak még egyet"

Vogon 2010.02.16. 17:55:42

XVI. kerületi önkormányzat:
tőlünk a bevonulás előtt kérdezték meg hogy kérünk-e zenét, mert az 5 vagy 6000 forint lesz?? Azt hittem a pofám leszakad. Rohadt kínos volt, mert számomra ez annyira természetes lett volna .... de a legdurvább az volt, hogy ezután elővettek egy írott cd-t és azt tették be.
Szar szemét szaralak banda. Csókolják meg egymást az Artistjust-al aki a másik ilyen.

fecsa 2010.02.16. 18:09:22

Esküvő? Hmm, fotózni járok rá, ezzel védekezem a családban:) Szóval még várok vele.
Hugom mesélte, elétoltak egy majdhogynem egy "menüt", aztán x-elgesse be, hogy mit akar.
Tételesen felsorolva, hogy mi mennyi. Pezsgő, kis vers, nagy vers, stb ...
Nem, nem vagyok naív, igen semmi sincs ingyé... de ezek után minek házasodjak meg? Csak magáért a tudatért?

Énbagoly 2010.02.16. 18:16:00

@elwood: ja, én egyszer végigcsináltam a procedúrát. Rohadtul nem élveztem, de anno azt hittem, ez így lesz jó. Mert elhittem, amit mondtak.
Baromság az egész. :)

puhamoha 2010.02.16. 18:18:28

Mechwart liget, önkormányzat, iroda, szürke iratszekrény, bömbölő Danubius rádió (American boy), gyerekbőgés, aláírás, csók, meghatódás, boldogság. Összesen öt perc és egy illetékbélyeg.

Énbagoly 2010.02.16. 18:21:12

@Eric_Cartman: :)))))

@Disznó Úr: na, hogy mennyi marhaságot tudnak összehordani. :))

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 18:29:48

A nőknek tényleg ez a célja, fogni valakit akinek lehet szülni, és aki eltartja őket gyerekestül.

Ha eznem sikerül időben és normális hímmel, akkor már iszonyat legalja pasikkal is képesek összejönni végső kétségbeesésükben, akikhez épeszű ember közel se menne, nem hogy feleségül.

Fenchurch68 2010.02.16. 18:29:51

Hát akkor mi anno (19 éve) az arany középút - sok haver ott akart lenni, de ők zenéltek, ők fotóztak, ők kötötték a csokrot, (anyósom varrta a menyasszonyi miniruhámat), anyagkönyvelő néni kétségbeesetten: legalább a pezsgő... Na de mind a ketten utáljuk, legyen tokaji aszú! Jó, de akkor hozzuk mi, és poharuk sincs hozzá... Végszámla: 345,- felszolgálási díj, mert a hivatalsegéd néni az általunk hozott poharakat rátette az általunk hozott tálcára, beleöntötte az általunk hozott aszút, és kedves Aldis mosollyal felszolgálta. Ja, és előre szóltunk, hogy a barátaink az "igen" pillanatában fütyülni és húúú-gatni fognak, ne essen zavarba. Tök jó volt, a gyerekek imádják visszanézni VHS-en.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 18:30:52

@puhamoha: gyerekbőgés nélkül ebből se lett volna semmi, gondolom

fspd 2010.02.16. 18:33:32

@elwood: "az esküvő a nő életének legszebb napja.

tőle tagadod meg."

Szánalmas lehet az a nő aki ezt komolyan így érzi... :S

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 18:34:21

@puhamoha:
a mechwart ligetnel arulnak churrost bodebol

dzsaszper 2010.02.16. 18:49:46

Azért még akad olyan anyakönyvvezető, ahol ténylegesen ngyen is lehet házasodni. Igaz amekyi esküvőkről írok, azok mind első házasság mindkét oldalról, és több mint 30 napra előre bejelentkezve.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 19:02:33

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: Némelyik tényleg így működik. Még sok azok közül is, amelyikek az ellenkezőjét állítják.

kamasuka 2010.02.16. 19:08:21

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve:
"más országba meg nem értem, minek kell házasnak lenni
jön a gyerek, és akkor mi van? tesz egy apasági nyilatkozatot a faszi."

A gyerek kint születik meg. Jogai?
Ha csak az ő papírján egy ékezet el van írva, nem egyezik az apa neve, akkor - pl. Hollandiában - szart sem örökölhet, annyira szőröznek.

is 2010.02.16. 19:15:50

egy környéki faluba kell kimenni, ott az anyakönyvvezető egy érző ember, nem a pénzügyi gépezet része.

avatartalan 2010.02.16. 19:32:40

Nősülés????
majd megtanulsz sírva baszni és lopva elaludni...

Mérőmókus 2010.02.16. 19:41:28

bár számomra még kanyarban sincs az esküvő, de ha egyszer megkérik a kezem, nem azért lesz ott az összes barátom, család, szomszédmagdika, mert azt akarom mondani, hogy "nézzétek, futja rá", hanem inkább azt, hogy "nézzétek, ez itt az én férjem, büszke vagyok rá".

mondjuk az is igaz, hogy felénk nem szokás lakáshitel miatt házasodni, sőt, válás sem volt még a családban.

bátorító 2010.02.16. 19:46:06

Illene tiszteletben tartani azokat is, akiknek fontos a szép esküvő.

avatartalan 2010.02.16. 19:47:35

Küldöm soxeretettel mindenkinek az Üllői Uti Fuck:Esküvő című számát.
Kérek új posztot.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.02.16. 19:49:29

Na, ha egyszer rávesszük magunkat, hogy állambácsi színe előtt is egymáséi legyünk, akkor lesz vmi ceremónia (saját zene (azért nem Van Halen: Eruption, de majdnem :D ) besétál, gyűrűzik, aláír, haverok fotóznak), utána meg egy jókora LAN-party. Esetleg némi "Fasor titok" (az óriás pizzával csak a baj van :P ).

Ja, meg lesz két izomtibi, akik anihilálják az alkoholizátorokat, bagózókat, egyebeket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.16. 19:52:22

hat en ezen a blogon kulonosen nem akarok ezen morfondirozni
de en boldog vagyok , hogy Mary a felesegem
ez nem csak papir, ez hulyeseg
O nem a parom, nem a baratnom es nem az elettarsam
O az en felesegem
meg kimondani is jobb
forever

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 19:53:54

@is: Pesten kívül nem létezik semmi, ezt már megszokhattuk... :D

Ariaden 2010.02.16. 19:58:03

Gárdonyban volt esküvőnk, a terem díja 10.000 Ft volt.

lesaux 2010.02.16. 20:17:05

@avatartalan: "Küldöm soxeretettel mindenkinek az Üllői Uti Fuck:Esküvő című számát."
Az szólt a mi esküvőnkön az aláírás után. A CD-t mi vittük.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 20:28:03

Kicsit offolok. Egyik kollega most indítja újraa blogját :
grenadirmarsch.freeblog.hu

Hargita 2010.02.16. 20:30:00

Nem tudom, hogy írt-e már valaki róla, de nekem van ellenpéldám: A múlt nyáron volt az eskövőnk az I. kerületben. Alap szertartást kértünk, ami ingyenes volt, ebben a következők voltak benne: egy kisebb teremben volt a szertartás, ami egy gyönyörű klasszikus helyiség. Szépen komótosan leülve történt az aláírás, és a gyűrűhúzás előtt az anyakönyvvezető mondott néhány kedves szót a karikagyűrű misztériumáról. Utána volt időnk fotózni, a hölgy is csinált rólunk csoportképeket és mondta, hogy nyugodtan fotózkodjunk. Ebben a kényelmes tempóban 20 percig tartott a szertartás. Hatalmas élmény volt és teljesen ingyenes. Mindenkinek javaslom!

Betteli 2010.02.16. 20:30:44

Nekünk nem kellett kivárni a 30 napot, mert jött a baba.
Azt mondták, ebben az esetben kötelesek 2 héten belül összeadni minket.
Tízen voltunk, 10 perc volt és utána egy ebéd. Szép nap volt, és azóta volt sok még szebb.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.16. 20:51:30

Mi a 4.kerületben házasodtunk 2008 decemberében.Nekünk valóban csak azt kellett kifizetni amit kértünk (zene, koccintás)..Semmi terembérlet, illeték.Sőt én is elvált vagyok és nekem elfogadták a birosági határozatot ami 3 éves volt.....Igy is lehet ezek szerint.....

Ramaty 2010.02.16. 20:57:03

na nagyon örülök hogy az a szemét XIII ker.-i társaság bekerülz a homárba. mi is ott esküdtünk és abszolút igaz amit itt írnak. mi nem kértünk semmit - egy BB pezsgő 4 pohárral koccintásra 2000 Ft - , csak hogy hadd hozhassunk zenét, de azért is fizetnünk kellett, mert csak ők üzemeltethetik az ott lévő cd játszót. elmondanám, hogy az összes előre mgebeszélt zene indítását, befejezését elrontották és összekeverték.
és ott ül ez a szervező faszi,és azt magyarázza, hogy ők micsoda profi társaság - miközben műszaki betűsablonnal előállíttott névjegykártya van a pulcsijára csíptetve.
botrány. vajon kinek a csókosai lehetnek?

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.16. 20:57:45

@fspd: Nem a nő legszebb napja, hanem mindkettejüké.Hiszen az esküvő nemcsak a nő miatt van....Nálunk nem az volt a fntos, hogy én tipegjek az arany topánban, hanem az, hogy mindketten jól érezzük magunkat a nagy napon.(nem voltam terhes, nem azért vett el).

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 21:06:01

@A patikus kutyája: egyszerű is lenne így az élet. Hány olyan házasság van, ahol nem válnak el, de megy a félrekefe ezerrel. A nagy része ilyen.

Mérőmókus 2010.02.16. 21:06:45

@Énbagoly: félreértés ne essék, nem fagylaltzabáló szingli nő vagyok, aki esténként álmodozik a nagy Ő-ről :)
köszönöm szépen, ez a része megvan, csak az esküvő várat magára. ja igen, és büszke vagyok rá. nagyon. :]

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 21:08:14

@hagyma: ő nem is a feleséged, hanem a vájfod :-D

@anitám83: szerinted van olyan pasi, aki élvezi az esküvőt?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 21:09:33

@ColT: jobb lenne, de hányan nem teszik meg. a közös ház, autó, vagyon nagy összetartó erő. (meg néha a gyerek)

Mérőmókus 2010.02.16. 21:11:30

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve: ezt egyrészről aláírom, másfelől pedig a szar nem mértékegység. ha "a nagy része" ilyen, akkor magukra vessenek. a házasságlevél nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve nem is kell azon dolgozni, hogy kölcsönösen megtartsák a másikat. de persze ez is csak magánvélemény.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 21:12:07

@megélhetési sünöző, Astar Seran híve:
"Egy luxusvendéglőben egy házaspár ebédel. Egyszer csak érkezik egy gyönyörű, csinos, fiatal nő és megcsókolja a férjet. A felesége felháborodva, önmagából kikelve kérdi:
- Ki ez a nő
A férj, teljesen nyugodtan:
- A szeretőm.
- Én ezt nem tűröm, elválunk, visszaköltözöm a szüleimhez - ordítja a feleség.
- Jó szívem - mondja a férjcsendesen - váljunk. De tudod, hogy akkor nincs több hawaii nyaralás, karácsonyi bevásárlás Párizsban, sízés az Alpokban, és még sorolhatnám...
Mély csend következik, csak az evőeszközök csilingelése hallatszik.
Egyszer csak belép az étterembe a család egyik barátja, jobbján szintén egy csinos fiatal nővel. A feleség ismét felháborodva:
- Ki az a nő ott Bélával?
- A szeretője - mondja a férj ugyanazzal a nyugalommal.
Kis csend következik, majd a feleség megszólal:
- A miénk szebb. "

Mérőmókus 2010.02.16. 21:13:11

@megélhetési sünöző - Mindenkit megsünözök!: egy katonait mindenféleképpen ;)

(bocsi, hogy két kommentbe írtam)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 21:13:35

@ColT: :-)))))

Amúgy: esküdni csak az Aldiban, és csak gázszerelővel!

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 21:14:43

@A patikus kutyája: uh, katonain én is voltam. zsír volt, a vőlegény is élvezte. igaz, azóta elváltak...

bölcsésztanár 2010.02.16. 21:42:54

Tuti biztos lehúzás, ami a posztban szerepel. Mi a x. kerületi önkormányzatnál kisteremben, "gyűrűváltással", két tanú plusz párjaik (ők fotóztak)jelenlétében kb. 10 perc alatt házasodtunk. Kihagytam volna a szívhezszóló szöveget, amin csak idétlenül vigyorogni tudtunk, de a csaj valami miatt ragaszkodott hozzá. Ez mind ingyen volt.

közlekedő edény 2010.02.16. 21:58:35

Bemész a tanácsba aláírni, az csak jogi dolog. A templomi már érdekesebb. Az mennyibe kerül? írjon vki élményt erről is. Pl. van olyan h azt mondja a pap, kicsi szentlélek 5e huf, nagy áldás 10e huf, miniszoknyás angyalkák 25e huf stb

Anyád barátja 2010.02.16. 22:03:16

Én Gábris Esztert venném feleségül!
8200-at befeccölnék.

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.16. 22:09:41

@megélhetési sünöző - Mindenkit megsünözök!: Igen van...Miért gondoljátok azt, hogy csak a lány kedvéért történik minden?Az én párom a nap végén azzal viccelődött, hogy ő szivesen elvenne minden évben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 22:18:01

@anitám83: Sokan akadnak, akik újraházasodnak :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.16. 22:21:33

@anitám83: Jó, mert mondjuk szeret.
Vagy tényleg a szertartásra vágyik?
Győzike-e? :-D

anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2010.02.16. 22:34:38

@megélhetési sünöző - Mindenkit megsünözök!: Nemcsak a szertartásról szól az egész nap, sőt.....délelött gyűlekező, emberkék összeszedése akik eltévedtek,persze mindez jó hangulatban....Vacsi kellemes zongorista kiséretében,aztán Duna-parti szálloda de oda már csak kettecskén.Ki az aki ezt nem élvezné?A feszengős 20 percet pedig ki lehet birni.....

foto háber 2010.02.17. 07:08:41

hát tényleg nem vagy zsugori vagy a váláásra sporolsz

szerintem nem így van 2010.02.17. 08:46:35

A IX. kerületben 2 terem van, a kisebbik ingyenes, ha csak 2 tanús esküvő van. Körül kéne nézni jobban.

SolidSnake 2010.02.17. 11:57:33

Neten még nem megy ez a házasság-dolog? Ne kelljen már kimásznom az utcára...

Chaby 2010.02.17. 12:38:48

Akkor megúsztam egy csomó idegeskedést :) Nem házasodtunk össze párommal. Gyerek van, apasági megírva. Minek fizessek másnak. Utánanéztem a dolognak, háát. Lehúzás az egész. Meg amilyen a család... Nem vállaltam a szervezés nehézségeit :D
tizensok éve együtt vagyunk, egy papír ezen nem hiszem, hogy változtatna.

Leonine 2010.02.17. 13:44:46

Úgy látom, mi jobban jártunk, mint a kedves postoló: 23-an voltunk összesen, a kisteremben is elfértünk volna, de az anyakönyvvezető mondta, hogy a nagyteremért csak júniustól szeptember végéig kell fizetni, a mi esküvőnk pedig október 4-én volt. Azt hittük, kell fizetni a pezsgőért, zenéért, beszédért stb., de végül egy fillérünkbe sem került, mert mi vittük a pezsgőt, gyertyát, zenét.

Egyébként nem is értem, mire a nagy felhajtás egyeseknél, nálunk az utolsó pillanatban derült ki, hogy a virágos nem tudott a megrendelt színben rózsát szerezni, így más csokrom lett, mint terveztem, az esküvő reggelén elkezdett esni az eső, az autón lévő egyetlen masnit is lemosta, a fátylam, ami a fodrásznál még úgy tűnt, meg sem moccan akkor sem, ha fel-le ugrálok, a fotózáson az első képnél egyszerűen kiesett a hajamból, majdnem a sárba, a "hatalmas" násznépünk véletlenül másfelé indult az esküvő után, mint mi, így végigdudálták az utat úgy, hogy a közelükben sem volt a menyasszonyi autó, tehát a legtöbb dolog másképp sült el, mint ahogy terveztük, mégis életem egyik legszebb napja volt. Sokkal szebb dolog a 20 legkedvesebb ismerősöddel megosztani ezt a napot, mint 100 olyan emberrel, aki bár szegről-végről rokonod, de lehet, hogy az életben nem látod többet, viszont kapsz tőle egy giccses padlóvázát, amit az esküvőt követően azonnal kidobsz. :)

Leonine 2010.02.17. 14:07:32

Úgy látom, mi jobban jártunk, mint a kedves postoló: 23-an voltunk összesen, a kisteremben is elfértünk volna, de az anyakönyvvezető mondta, hogy a nagyteremért csak júniustól szeptember végéig kell fizetni, a mi esküvőnk pedig október 4-én volt. Azt hittük, kell fizetni a pezsgőért, zenéért, beszédért stb., de végül egy fillérünkbe sem került, mert mi vittük a pezsgőt, gyertyát, zenét.

Egyébként nem is értem, mire a nagy felhajtás egyeseknél, nálunk az utolsó pillanatban derült ki, hogy a virágos nem tudott a megrendelt színben rózsát szerezni, így más csokrom lett, mint terveztem, az esküvő reggelén elkezdett esni az eső, az autón lévő egyetlen masnit is lemosta, a fátylam, ami a fodrásznál még úgy tűnt, meg sem moccan akkor sem, ha fel-le ugrálok, a fotózáson az első képnél egyszerűen kiesett a hajamból, majdnem a sárba, a "hatalmas" násznépünk véletlenül másfelé indult az esküvő után, mint mi, így végigdudálták az utat úgy, hogy a közelükben sem volt a menyasszonyi autó, tehát a legtöbb dolog másképp sült el, mint ahogy terveztük, mégis életem egyik legszebb napja volt. Sokkal szebb dolog a 20 legkedvesebb ismerősöddel megosztani ezt a napot, mint 100 olyan emberrel, aki bár szegről-végről rokonod, de lehet, hogy az életben nem látod többet, viszont kapsz tőle egy giccses padlóvázát, amit az esküvőt követően azonnal kidobsz. :)

puhamoha 2010.02.17. 16:15:37

@megélhetési sünöző nem a miénk volt a bőgő gyerek

666E 2010.02.17. 17:26:07

azzal szemben dolgoztam egy évig még anno, volt szerencsém pár esküvőt látni. az önk. étterme is ott van mi is ott kajáltunk (szerintem egész jókat) és ha épp úgyhozta a sors, oda meg kifele menet ha csak pár pillanatra is, de mi is tagjai lehettünk a násznépnek.. az ember hátköznapi cuccban megy a lépcsőn, kerülgeti az ünneplőbe bújt embereket, egy lopott rövid pillantással mustrálja a menyasszonyt, majd befordul az étterem felé.. odabent, leporolja az útközben akaratlanul is szerzett konfettit a hajából, ruhájáról, kacsint a mosolygós pincérgyakornok-lánykáknak, majd választ egy menüt.

MikulásCentrum Mikulás Rendelés Házhoz Télapó · http://www.mikulascentrum.hu 2010.02.17. 17:30:14

"- 4000 forint terembérleti díjat. És tulajdonképpen emiatt írok az esetről. A fenti két tételt még úgy-ahogy ki lehet magyarázni, de arra nincs ésszerű indok, hogy minek béreltetnek ki velünk kötelezően egy 50-100 fős termet, amikor mi csak aláírni akarunk két tanú jelenlétében."

Nem, nem szeretnek ettol eltekinteni, de ha kotod az ebet a karohoz, akkor KOTELESSEGE osszeadni teged hivatali idon belul a sajat irodajaban INGYEN!!! Ha elutasitja a keresedet, akkor a hivatalvezetohoz, illetve a jegyzohoz kell fordulni, es ki fogjak porolni a popsijat a AKV-nek.
Amugy tenyleg naaaagy lehuzas ez a szakma :)
süti beállítások módosítása