Tékozló Homár

Misztikus álszerelő vagy valódi videótolvaj?

2010.03.16. 00:13 | szily | 117 komment

Egészen bizarr az alanti történet. Első olvasásra egy rakás kérdés kívánkozik kifelé. Létezik-e még egyáltalán videómagnó? Miért lopna el valaki egy új korában is értéktelen tárgyat, ami nemcsak használt, hanem rossz is? A kérdéses videó valószínűleg nem ér sokkal többet a 3000 forintos kiszállási díjnál. Miért választaná valaki a könnyű, legális pénz helyett a bonyolult bűnöset? Megannyi talány, miközben F. Ottó levele a maga ellentmondásaival együtt, vagy talán pont azok miatt, felvillanyozó olvasmány. Én már azt sem tudom, mire vagy kire gyanakszom.


Mellékelt levelem álljon intő jelként a közönség előtt. A tanulság: sose feledkezzünk meg az átvételi elismervényről.

Feljelentés-féle „szabálysértési” ügyben 

1) Ingadozó feljelentő: F. Ottó (én: F), lakik 1145 xxxxx u. xxxx emelet xxx sz.

Tárgy és a tények rövid leírása.

2) Elromlott a videómagnónk („Funai 22D-252”; kb. 4 éves; eredeti ár, akciósan: 10 000 Ft.), javítására szerelőt kerestünk. A feladat megoldását egy, a „KISOKOS XIV. kerület, 2010/1 száma 65. oldalán található hirdetésben videó javításra vállalkozó szerelőben véltük megtalálni.

3) A vállalkozó neve: XY, telefonjai, vezetékes: yyy-yyyy, mobil: 06-30/yyy-yyyy.

4) Február 23.-án reggel (vagy előző este?) vezetékes telefonunkról (xxxxxxx) felhívtam XY-t vezetékes telefonszámán, aki kérdésemre megerősítette személyét. Elmondtam neki gondunkat, kérdeztem (a javítható-nem javítható döntést érintő) kiszállási díjukról, és azt is, mikor tudnának kijönni.  Erre, az XY-től kapott válasz: kiszállási költség kb. 2500-3000 Ft; és ma (holnap?), a déli órákban tudnak kijönni. Ezután megadtam címünket. Megannyi talány, miközben

5) 23-án, déltáj már erősen elmúlt, a türelmem is fogyott, amikor ismét XY-t keresem. Ekkor már a 0620-xxxxxxx számú mobilomról hívtam fel őt, az ő fenti mobilszámán (gondoltam úton van). Készülékem „Tárcsázott hívásai” között (még) ma is szerepel XY-nek szóló e hívásom. Ennek időpontja: 2010.02.23. 14:57:30. 
Kérdeztem akkor tőle: mikorra várhatom érkezésüket. A válasz: már itt vagyok a xxxx utcában, rögtön odaérek. Erre a mobilt kinyomtam.

6) „Fogadott hívásaim” között, ugyancsak máig szerepel XY szinte azonnali visszahívásának időpontja: 2010.02.23. 14:58:15.(a különbség: 45 másodperc!) XY ebben lakásunk pontos helyéről tudakozódott, amelyet én természetesen meg is adtam.

7) XY rövid időn belül meg is érkezett lakásunkba (kb. 180-185 magas, jó kondíciójú, semmi különös, normálisnak, udvariasnak mutatkozó személy). A magnó TV-s felvétel-lejátszásának ellenőrzése kb.5 percig tartott. „A hangfelvétel-törlő oszcillátor meghibásodott, ezt sajnos itt nem tudom megjavítani, el kell vinnem…” (ezért hívtunk szerelőt) A TV-t magnót szétkábelezte, a TV-t visszaállította, a magnót hóna alá vette, búcsúzott: „Majd jelentkezem” – mondta. Elköszöntünk egymástól és elment. (Kiszállási pénzt nem kért, ha a magnót javíthatatlannak ítéli, és kéri, nyilván kifizetjük neki a korábban jelzett kiszállási díjat.)

8) Vártunk, vártunk. Eltelt egy hét, sokallva a késlekedést, mobilomon újra hívtam XY-t az ő mobilján. („Tárcsázott hívások” időpont: 2010.03.02. 10:31.24): Sürgető kérdésemre adott válasza: „ő, ők engem érintően, semmiféle videomagnó átvételről nem tudnak. Ha náluk ilyesmi előfordul, ők minden esetben átvételi elismervényt adnak. Tudok ilyet felmutatni?” – Hát…nem! – Na ugye! – Fel fogom jelenteni, legalább lesz maguknak egy fekete pontjuk, fenyegetőzőm, - én, Palimadár. – Tegyen úgy, ahogy jónak látja, jön a búcsúzó válasz. Ennyi.

==================

Itt tartunk. Személyesen, kisközösségileg (nagyközösségileg), bizalmilag. Elég alacsony árszinten. Úgy látszik, vannak, akik ismerik az aktuális idők érvényes szabályait (20 ezer alatt ejnye-ejnye. Szabad a vásár). És vannak, akik régmúlt idők avétos erkölcseinek álomvilágában élnek. De ha lesz még elég időnk, talán még tanulunk, sőt gondolkodni is fogunk., és még erkölcseink is lesznek!

F. Ottó

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

romesz 2010.03.16. 04:10:52

Van egy VHS lejatszom, nem tudom mukodik e, de nem is fontos, mert ennek a vevokeszuleken keresztul nezem a tv-t. Mert a tv-m vevoje mar regen beszart es nem akartam megcsinaltatni. Videot pedig mar nagyon regen nem neztem, nem is nagyon erdekelnek mar.

Eric_Cartman 2010.03.16. 04:15:55

"vezetékes: yyy-yyyy, mobil: 06-30/yyy-yyyy."
Ilyen számok nincsenek, az írás kamu.

Eric_Cartman 2010.03.16. 04:16:41

"vezetékes: yyy-yyyy, mobil: 06-30/yyy-yyyy."
Ilyen számok nincsenek, az írás kamu.

Eric_Cartman 2010.03.16. 04:19:52

"vezetékes: yyy-yyyy, mobil: 06-30/yyy-yyyy."
Ilyen számok nincsenek, a levél kamu.

romesz 2010.03.16. 04:20:08

Van egy VHS lejatszom, nem tudom mukodik e, de nem is fontos, mert ennek a vevokeszuleken keresztul nezem a tv-t. Mert a tv-m vevoje mar regen beszart es nem akartam megcsinaltatni. Videot pedig mar nagyon regen nem neztem, nem is nagyon erdekelnek mar.

Eric_Cartman 2010.03.16. 04:21:25

"vezetékes: yyy-yyyy, mobil: 06-30/yyy-yyyy."
Ilyen számok nincsenek, a levél kamu.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.16. 04:51:29

Ember, kiszállási díjat fizetni egy videóért? Nemtom miből gondolja bárki, hogy egy videó a helyszínen javítható.

Másrészt, lehet hogy én vagyok túl sóher, de 3000-t egy ilyenért, hogy kiszállás, ki nem fizetnék, főleg egy videomagnó méretű tárgyért, amit simán beviszek egy szervizbe...

Na viszont az elég meredek lenne, hogy ezt a sz*rt ellopja és utána eladja az álszerelő, de valószínűbb, hogy inkább a 3000ft kiszállási díj motiválta...
Mondjuk a postoló befáradhatna a szerviz fellelési helyekén megjelölt épületbe, hogy megkeresse a pofát...
Még akkor is, ha nem javítja meg, mert ezek utána franc se bízná rá egy ilyenre a cuccot.

Legalábbis, amikor én javítok valamit, általában a tulaj agyára megyek azzal, hogy folyamatosan tájékoztatom... :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.16. 05:00:31

@Lümier: @s3m: Szerintem ha nem szerelő, és a 3000Ft-ra utazott, akkor tuti nem adná vissza a videót még akkor sem, ha cetli lenne róla.

SpencerBarnes 2010.03.16. 05:08:07

Komplett dilis aki VHS-t javíttat...2000é' lehet kapni használtan ha valaki annyira perverz vagy aberrált hogy még azt használ...de hogy sikeres ember nem lehet az is biztos :D

Megdobbent 2010.03.16. 05:25:41

@hagyma: Aham, mas is ezt hitte, es majd lesz nagy meglepetes, ha kipukkan, es rajossz, hogy ELEKTRONIKA(!!!) van benne, csippel, amit az urgyikok is itthagyhattak, akar... :(

Amugy nekem is van VHS magnom, olyan helyes, a szivemhez nott, es standby-ban szep vilagitos (hetzenes?) kvarcoraja van, imadom nezni, uzemben is van emiatt :)

gpetersz 2010.03.16. 05:59:04

Hát ezt az egészet nem értem...

Van ám nekem egy szalagos magnóm... nem kell?

Shinjuku 2010.03.16. 06:11:06

Nem lehet hogy nem is szerelo volt hanem koztisztasagis? Es milyen rendes volt hogy elengedte a 3000 forintos megsemmisitesi dijat amit egyebkent elektronikus cikkekre kifizettetnenek...

Putyur 2010.03.16. 06:27:09

@SpencerBarnes:
OFF
Most úgy megkérdezném, hogy miért loser az, aki videot használ? Ha Neked is lenne vagy 1200 filmed (aminek kb. a negyede meg sem jelent soha DVD-n!), talán máshogy vélekednél.
Nem kis munka azokat bedigitalizálni...
ON

Javíttatni tényleg nem érdemes, főképp egy ilyen FUNAI-vackot. Kell venni egy jó kis tízegynéhány éves MÁRKÁS darabot (párezer forintért lehet ma már kapni használtan), az kb. élete végéig kiszolgálja a usert.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2010.03.16. 06:30:49

Húbazz...mit fog kapni a poszt-toló ha felébred mindenki....1st: Nem adunk át semmit átvételi nélkül. 2nd: aki 2010 ben még vidót tart, sikeres ember nem lehet. Aki DVD-t az sem, még mielőtt:))))

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2010.03.16. 06:40:22

Lehet megtalálta benne a 80-as évekbeli házipornót a szervizes, és amig kiröhögi magát, nem akarja visszaadni.

Picitures doktor 2010.03.16. 07:14:09

Affenét.Nem akart az a jó felépítésű szerelőgyerek semmit,csak a 3000 pézt,és a videómagnódat bevágta az első kukába.Hmm ,nem is rossz!!!!!Fél óra,adómentesen,mert ugyi számlát se írt.Baleeeeeeek !!!!!

Ofélia . 2010.03.16. 07:22:42

Édes egy szem lelkem te postoló!!!

Ez az egyik legkedvesebb témám mivel videót nem csak javítottam(mikor a gép egy évnyi fizetés duplálát érte)
hanem a gorenje korszakban még kilószám hangoltam át magyar hangra és ebböl jól meg lehetett élni!!

Aztán változott a világ!!
1. megszüntek az alkatrészboltok és egy ékszíjat is meg kellett rendelni.
2. Az izopropilalkoholt (na azzal lehet pörgőfejet tisztítani ma nem lehet beszerezni hivatalosan)
3. A videók ára a végtelenségig leesett a minőséggel együtt.
4. Ha valaki nem tudná akkor elárulom, hogy a tervezőmérnökök azon keresnek sokat, hogy a ketyere a garanciális időt kibírja de utánna néhány nappal beszarjon (a tied túúl sokáig bírta)
5. Egy TELJESEN ÉRTÉKTELEN SZERKEZETHEZ HÁZHOZ HÍVNI A SZERELŐT??? na erre no comment!!

Utolsó előírás: Kölcsönözz egy működő videót a szomszédbol és vegyél egy tv kártyát a számítógépedhez!

Az összes filmedet másold át a vinyóra és konvertáld avira na az a minőség nem fog romlani viszont nem foglal utánna sok helyet.

Tanulmányom szerint erre a gyerek a legalkalmasabb mert ő kitartó a végtelenségig:DDD

pazola 2010.03.16. 07:24:59

Na, ugy latom, megjott a sok buzi kabelteves.. minek kell video, minek kell video.. anyucikedvencei :D

Nesztek, gyikok, idezek:

1.) Van egy VHS lejatszom, nem tudom mukodik e, de nem is fontos, mert ennek a vevokeszuleken keresztul nezem a tv-t. Mert a tv-m vevoje mar regen beszart es nem akartam megcsinaltatni. Videot pedig mar nagyon regen nem neztem, nem is nagyon erdekelnek mar.

2.) OFF
Most úgy megkérdezném, hogy miért loser az, aki videot használ? Ha Neked is lenne vagy 1200 filmed (aminek kb. a negyede meg sem jelent soha DVD-n!), talán máshogy vélekednél.
Nem kis munka azokat bedigitalizálni...
ON

Mindeketto innen fontrol valo, csak egyberaktam nektek, hogy nehogy faradni kelljen az olvasassal.

Ofélia . 2010.03.16. 07:25:52

@Picitures:
Nade 3000-ért mondhatta volna az ügyfélnek is, hogy keressen egy kukát a ketyerének és akkor lett volna korrekt.

Ha ezt a T. ügyfél nem akarja kifizetni akkor jöhet a bézbólütő:D

Énbagoly 2010.03.16. 07:27:48

Már bocs, de én ezen jót röhögtem. :)
Négy éves akciós dolgot nem érdemes javítani, mert drágább, mint újat venni. :)

Egyéves Önkéntes 2010.03.16. 07:27:56

képmagnó az, nem videómagnó :)

Ofélia . 2010.03.16. 07:36:30

@pazola:
Tényleg nagy munka de arra való a család:)

Egyszerűen meg kell csinálni!!

Még vissza van 3900 diám na az se lessz semmi de az egész fiatalkorom rajta van:)

Gerw 2010.03.16. 07:37:13

Gyerekek látom nektek nem esett le a cikkből de az álszerelő NEM KÉRTE el a 3000 FT kiszállási díjat ez az amit a cikk írója se ért, hogy miért érte meg neki a rossz videó a 3k Ft helyett. Olvasni tudás napjainkban előny :D

csajokespasik · https://csajokespasik.blog.hu 2010.03.16. 07:38:40

ott verik át az embert, ahol tudják, mindig oda kell figyelni. Nekem egyszer egy 20ezer forintos diktafonomat röhögte ki a szerelő, hogy nyugodtan dobjam ki, mert nem lehet már megcsinálni - semmi együttérzés. Olympus volt, a legszarabb, mi adható!

Picitures doktor 2010.03.16. 07:38:58

@Ofélia .: Ne legyél má ilyen fődhözragadt.A szerelő 3000 -ért reményt adott a poszt-tolónak,hogy lesz neki egy működő videója......Ez Neked smafu???

Picitures doktor 2010.03.16. 07:46:23

@Gerw: Jóvanna,még nem ébredtem fel :-)))

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 07:47:17

@Cigiző: jól gondolod.
drágább az alkatrész, mintha venne újat az ember. az elektronikai cuccoknak manapság már nem nagyon van értéke.
autósipar, konkrét dolog:
jópár éve egy ford escorthoz kellett fűtőventilátor, 2múkuskerekes. autó akkori "értéke" 100.000, a venti pedig bontóban nuku, de 74.900 újonnan.

Magg (törölt) 2010.03.16. 07:47:18

@Alex Roy: ... és a 10 körüli videóval hogy veszel fel időzítve bármit is a tévéből?

CommentR 2010.03.16. 07:48:21

Én videokazetták digitalizálásával (is) foglalkozom. El sem tudjátok képzelni, hogy az 5-10 évnél régebbi családi (gyerek, nagymami, kiskutya) felvételek hány százaléka van még mindig VHS kazettán. A legtöbb családban CSAK ezek miatt lapul még ott a video magnó. A javitás fölöslegességével viszont egyetértek. Nekem olyan videóm is van elromolva, ami anno több mint 100ezer forint volt, mégsem gondolok a javitására, mert annak a benzinnek az árából amit a szervizig elfogyasztana a járgány, már másikat lehet venni. A postoló helyében én nem telefonálgatnék túl sokat az ügyben, mert a mobil hivás is drága, és két beszélgetés már megint csak felemészti egy használt de még jó készülék árát! :D

Magg (törölt) 2010.03.16. 07:48:54

@Magg: ehhh..nem videót, hanem -dvd-t akartam írni..

Kerámia_53 2010.03.16. 07:50:09

"Megdobbent 2010.03.16. 00:54:04
Oszcillator torli manapsag a szalagot? A franc, az en idomben ugy hivtak statikus magnes :)"
Nem tudom, a "Te időd" kifejezés mit takar, de már a BRG M8-as (Calypso) magnójában is 50KHz-es oszcillátor törölte a szalagot, az pedig - ha jól emlékszem - 1963-ban volt...:-)

Ofélia . 2010.03.16. 07:59:44

@EÖ:
Juhéé te eltüntél de látom a visszajóveteled is enyhén másnapos:DDD

Ofélia . 2010.03.16. 08:01:42

@Picitures:
Ja és elfelejtettem, hogy a jósnő aki az amarilla 4965-ft+áfa pénzt jósol!!

Könyörgöm erre ki lehet vevő:DD

tompus 2010.03.16. 08:19:45

A kiszállási díj 3000Ft, a javítási díj 5000Ft, összesen 8000Ft. Újonnan egy készülék 10000Ft. Mi értelme javíttatni?

Shinjuku 2010.03.16. 08:27:13

Az is lehet hogy a kiszallasi dij fejeben elkobozta a keszuleket... Tuti nem er tobbet 3000-nel ha akcijosan vetted... Meg ha az Aldiban akkor sem...

telepata 2010.03.16. 08:29:52

Azért néz videót, mert bizonyos filmek sajnos elérhetetlenek még torrenten is, lásd retró NDK és svéd művészfilmek, illetve egyszinkronos akciófilmek
(értsd: ugyanaz a tizenéves gyerek szinkronizál minden filmet, mindenfajta érzelemtől mentesen és monoton hangon)és a családi meg ballsgási videókról még nem is beszéltünk.

Kerámia_53 2010.03.16. 08:31:57

@telepata: De seperc alatt át lehet írni bármelyiket divx formátumú aviba, amit minden, 5 évnél fiatalabb DVD lejátszó megeszik...

zoli_ 2010.03.16. 08:37:00

@Megdobbent: A gagyi xar kazettás magnókban volt statikus mágnes, törölni a szalagot. Sokkal jobban töröl az oszcillátor + törlőfej kombináció, biztosabban rendezi át a szalag mágnesrészecskéit, mint az állandó mágnes.

Ofélia . 2010.03.16. 08:44:15

@Kerámia_53:
Na ezt mondom én is!!!!:(((

esef 2010.03.16. 08:45:25

Azt hiszem én nyertem. Nekem DVD-videó kombó masinám van, lejátszik mindent, mindkettőre fel is tud venni, illetve oda-vissza másolni is tud.
Szerelőnél meg egyszer volt az eddigi 6 év alatt, mikor nem adta ki a DVD-tálcáját. Kaptam róla papírt, azzal mehettem érte, vissza is kaptam...

Ofélia . 2010.03.16. 08:48:35

@zoli_:
Viszont ha egy tsztességes nedínium mágnessel törlök szalagot flopit urambocsá winyót akkor nincs az a kürt kft aki vissza hozza az adatokat:)

Ofélia . 2010.03.16. 08:49:41

@esef:
Na persze de gondolom ez nem a 10000-res kategória:DD

hatesz 2010.03.16. 08:50:27

"alanti történet" JJJJJJJJJJJJJÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀ

Kerámia_53 2010.03.16. 08:50:32

@Ofélia .: Bocs, de ez hülyeség... Nem akarok a dolog fizikai hátterébe belemenni, de egy állandó mágneses törlés után még Kürt Kft. sem kell az adatok visszanyeréséhez!

Ofélia . 2010.03.16. 08:51:59

@Kerámia_53:
Ezt én sem értem mivel kazettásban sose volt talán a vörös szikra nevü 70 kilós szalagosban:)

Ámbár nem hoztunk be semmit feketén az uralon túlrol:)

Ofélia . 2010.03.16. 08:59:25

@Kerámia_53:
Hááát mágnese válogatja:)

Ofélia . 2010.03.16. 09:06:48

Végül is mi a hibája a ketyerének??
Kiváncsivá tettél igaz nem foglalkozom ilyesmivel öt éve mivel a dolog értéktelen de kiváncsi lettem:)

renz 2010.03.16. 09:11:43

Már dvd lejátszót sem érdemes javíttatni, nem hogy videót. Ha beszarik, akkor kuka és irány másikat venni ha nagyon kell.

hatesz 2010.03.16. 09:15:38

Most ha (én mint amatör) jól értem a videónak egy olyan része romlott el, ami a felvételkor a korábban rögzített hangot törli a szalagról, hogy annak helyére új hangsáv kerülhessen. Tehát nem tudták felvenni a Barátok közt-et a régi kazettákra. Fura volt hogy Magdi-anyus még mindig beszél a háttérben:))

Amúgy hogy necsak OFF legyek:

VHS-DVD kombó 12710 Ft
"kombinált DVD/VHS lejátszó DivX"

depo.hu/philips/dvp3350v

persze ha a részletekre kattintunk akkor ez jön be:
www.dunadeta.hu/webshop/index.php?menu=listazas&termek_cikkszam_be=DVP3350

vagyis mégsem DVD-VHS kombó :(

de egypár használt:
www.expressz.hu/szorakoztatoelektronika/dvd/hirdetes-18755231/

apromix.hu/elektronika/dvd-felvevo/Elado_sony__slv_d970p__dvd_vhs_kombi_lejatszo-54319.htm

elado.slando.hu/budapest_varos/elado_sony_slv_d970p_dvd_vhs_kombi_lejatszo_P_18956889.html

szóval ha pótolni akarod az elvesztett funai-t, 15 körül szerintem találsz ilyen kombót

Hümüzhümümüz 2010.03.16. 09:18:50

Hmm. Azért ez cinkes!
Rendben, hogy a hősünk nem szakít a múlttal, és még VHS-en nézi kincseit, de hogy még tufa is, az már fáj. Kiszállási díj? Bedobja egy szatyorba és elzizeg BKV-val...
De ez mind semmi. Vaterán a kiszállási díjért hozzádvágnak HIFI stereo VHS magnót vazze. :) Nem Funai, vagy mi a tököm, hanem Pana, meg Sony.

A szerelő amúgy szintén tufa, ráadásul gyík is. :S Ki kellene írni a nevét, hogy senki sem javíttasson velük.

De hogy kedves is legyek: ha a levél írója megadja a postacímét, akkor ingyen és bérmentve küldök neki egy 4 fejes, tökéletes állapotban levő LG VHS magnót! De csak mert kedves vagyok ma!!! :D És mert nálam csak porosodik a garázsban.

movhu 2010.03.16. 09:26:10

@Megdobbent: Csak a gagyi Bécsből hozott kétkazettásban törölte a szalgot mágnes, minden normális cuccban oszcillátor. Nem kezdem el részeltezni, hogy az előmágnesezés frekvenciája és erőssége milyen módon hat a frekvencia átvitelre, de jelentősen befolyásolja.

Bandi a hegyről 2010.03.16. 09:29:42

@ColT: és még néhányan.
Olvassátok már el! A Szerelő Úr nem kérte el a kiszállási díjat! Pont ezért reLYtéLYes a sztori, mit akarhat valaki egy rossz VHS magnóval, ami ha márkás lenne talán megérne egy ezrest.

esef 2010.03.16. 09:30:13

@Ofélia .:
Nem került sokkal többe. 6 éve volt 35 ezer pénz. Koreai...

Egyéves Önkéntes 2010.03.16. 09:39:10

@Ofélia .: nem tűntem el, csak máshol vagyok.

AlexWolf 2010.03.16. 09:40:33

Muhahahahaha...ez így korán reggel jópofa. Ugye az má' volt, hogy "hülye-e a posztoló?".

2010.03.16. 09:41:35

@Megdobbent: "Oszcillator torli manapsag a szalagot?"
Igen, egy 100 kHz en működő nagyfrekis oszcillátor törli a szalagot. A sima mágneses megoldás nagyon régi, szerintem utoljára a donkanyarban alkalmazták.

Videomagnót javíttatni, egyáltalán BÁRMI elektromos cuccot garancia után javíttatni sajnos lúzerség. A cégek eldobásra építik a termékeket, mert 300%os felárral adják az alkatrészt és az új cucc ára olyan alacsony, hogy régi kidob-új megvesz.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 09:42:44

@Kerámia_53: igen, ha ELŐTTE digized a cuccot. de a videókazit hiába mutogatod a PCdnek, vagy hiába erőlteted az asztali DVD-be. 8)
én 1998 óta tudom digizni a videókat szinte bármiről ami belemegy 1:1 vagy adapterrel a készülékembe. nem is hiszed, mennyi van még mindig analóg hordozón!
nem beszélve a ma már megszerezhetetlen filmekről, újravehetetlen családi eseményekről, zenei anyagokról...
bizony, még ma is van létjogosultsága a videómagnónak...
...míg a hordozó tönkre nem megy.

magamnak is mindent kiírtam eleinte CD-re majd DVD-re és sosem léptem át a 2x-es gyorsaságot még akkor sem, amikor már 40szeresen lehetett írni. mégis pár lemezzel azt vettem észre, hogy fél óra mire a gép valahogy analizálja a file-t.
azóta már mindent winchesteren tárolok. kettőn. eccerre kettő nem mehet tönkre.

FlyInMyEye 2010.03.16. 09:48:09

@Kulics: Ez!

Amúgy meg,nekem is van VHS videómagnóm!Az tartja a rakás elavult DVD-t a polcon,hogy el nem dőljenek...

labi 2010.03.16. 09:57:48

Ha esetleg elromlana a plazmatévéd nyugodtan szólj nekem, én sem tudok átvételi elismervényt adni. :)

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2010.03.16. 09:58:39

Kedves posztoló Tájékoztatom , hogy a szelektiv hulladékot 2010-től igy gyűjtjűk be, Jani házhoz megy,minek önnek elismervény a szemétről :))

ui. Örüljön , hogy Jani elfelejtette lehuzni Önt az ingyenes szolgáltatásért 3 ruppóval :)))

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.03.16. 10:01:52

@Kerámia_53: Jaja :) Egyszer volt a Mythbustersben, hogy az a roncs autókat emelgető, darura szerelt bazinagy elektromágnes kb az a kategória, ami az adatokat egy mai hard diskről törli. Ilyenolyan neodymium játékmégnesek semmire sem jók :)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.16. 10:07:49

@Picitures: Ja. Posztoló nézzen körül a környék kukáiban. :-D

juhaszvik 2010.03.16. 10:14:44

amit a posztoló nem írt meg, az a hangulatváltás lehetett, amikor a szerelő észlelte, hogy nincs "csipp" a videóban. egy technológia, amihez az űrgyíkoknak nincs köze? :)
vagy talált benne valami titkos üzenetet? egy help feliratot, benne a kínai címmel, ahol a videót gyárották? lehet, hogy rohant, hogy szegény gyerekmunkásokat megmentse (akik mondjuk azóta már nagykorúak).

a sztori igazán érdekes része, hogy miért tagadják le utólag. érdekes.

amúgy volt otthon más is? mert ha igen, akkor talán egy egyszerű lopás bizonyítása még lehetséges...

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.03.16. 10:16:42

Amúgy nem tudom miért ekézitek a posztolót. Én ismerek olyan embert, aki több 100 ezer Ft-ot költött a trabantjára. Semmi extra, csak javítás és szerviz.

anarch 2010.03.16. 10:19:57

Hát, alkatrészként sem kapna érte 3000-t, nem hogy használtként, pláne nem fémhulladékként. Video-építő blogos emberek kilóra veszik az alkatrészeket (egy kiló sárga, fél kiló soklábú) amiből videót buherálnak, 3000Ft az sincs összesen.

Példa: oldradio.tesla.hu/szetszedtem/019videoepites/video.htm

Bizarr...

MosoMasa 2010.03.16. 10:29:24

Odaadni csak úgy egy embernek a videomagnot... hát nem valami nagy észre vall.
Ha meg minden így történt., akkor tessék kiírni a nevét e mesterúrnak, hogy más is okuljon és ne fusson be ugyanebbe az utcába.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.16. 10:49:55

10000 Ft-os rossz magnót 3000 Ft-ért nézeti meg, javítható-e 7000 Ft-ért? (Nyilván nem. És ha igen?)

Kihívja a jóembert, és nem mondja meg a címet?

Odaadja az értékes műszaki eszközt elismervény nélkül?

...???

Egyébként nem rendőrségi ügy, az önkormányzat jegyzőjére tartozik.

renz 2010.03.16. 10:53:16

@salapapa: "eccerre kettő nem mehet tönkre"
Dehogynem! Kérdezz csak meg egy komolyabb rendszergazdit! :)

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.03.16. 10:56:28

Bassza meg mán ezt a kispolgáriasságot. Emberünk 3000 Ft kiszállási díjat fizet és akkor mlég a szerelés alkatrész nincs benne.. A Tescóba láttam minap 12000ezerért videót. Gyerekeke ennyire nem kell spórolni.

mortalwombat 2010.03.16. 11:14:44

Bemondásra semmit nem lehet bizonyítani, csak ha mindkét fél aláír egy cetlit. Innentől szomorú-hosszú procedúra, vádaskodás, bíróságra járás, tanumeghallgatás. Vagy:anyázás, és a fent említett procedúra+tanulópénz áráért egy új eszköz occsóért a teccsóból.

Bandi a hegyről 2010.03.16. 11:24:07

@anarch: Konkrétan Béka oldalai, főleg a Szétszedtem rovat nekem nagy kedvencem! Amit te említesz az egy "palindrom szétszedtem" azaz egy fordítva megírt cikk. Vicces, nekem is kellett egy kis idő, amíg leesett :))

Gigoló (törölt) 2010.03.16. 11:25:33

Egyszerű a megoldás. Ki kell hívni a szerelot egy másik címre, haverhoz vagy ismerőshöz és ott elbeszélgetni vele jól megrugdosni stb. Az is lehet hogy előkerülne a video

George67 2010.03.16. 11:31:33

Ha erre jársz, ugorj be 5 percre. Van 2 db Panasonic NV-SD240 és 1 db Funai 31A-250 videóm távirányitóval, mindegyik új állapotban. Nincs szivem kidobni öket, szivesen neked adom mind a hármat ingyen és bérmentve.
Göteborg, Svédország.
Küldj egy E-mailt, megadom a pontos cimet.

vivax 2010.03.16. 12:09:04

ha mar ugyis elmesz Goteborgba a videokert, tudok adni nehany ures kazit hozzajuk.
itt vagyok a szomszedban, Bogotaban.
rovidnadragban gyere, mert kibaszott meleg van.

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.03.16. 12:49:34

Egyébként a postolónak:

Van egy nagyon jó, 4 fejes sony videómagnóm eladó, ha kell, odaadom 2ért..
ugyanitt van nálam asztali dvd is 2-ért. : D

Putyur 2010.03.16. 12:55:50

@Kerámia_53:
Az a "seperc" pontosan a filmek játékidejével egyenlő, ill. egy kicsit több (kazetta/DVD csere, beállítás/elindítás, stb.), merthogy itt bizony "le kell játszani" a filmet, nem lehet 8-16-48-szoros sebességgel másolni, mint egy CD-t. Ez egy 1000 feletti gyűjtemény esetén kb. 1500 óra, ami úgy hatvanegynéhány napnak felel meg folyamatos üzemmódban.
Ennyit a sepercről, meg a DivX-ről. :-)

ArnoldBácsi 2010.03.16. 12:56:04

otto bazmeg fasznak irsz ilyen szarfos kommenteket.

felidegelsz baszod.

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2010.03.16. 13:40:08

ilyen körülményesen leírni ezt a szar sztorit...

lutria 2010.03.16. 13:55:07

Engem a tv-szerelő vert át,8e Ft-ért használt képcső-vezérlő bizbaszt szerelt be,2 hónapig birta,szerelés közben kitépte a hangszóró csatlakozóját,visszaforrasztás közben szétolvasztotta a műanyag csatlakozót.

Trójai 2010.03.16. 14:27:44

Már megint hülye vagy homár:

"Miért lopna el valaki egy új korában is értéktelen tárgyat, ami nemcsak használt, hanem rossz is? "

Miért bazmeg miért, alkatrésznek.

Nekem nem ellopta a szerelő, hanem pénzt ajánlott a 100 éves, nem működő (!!) mosógépért meg centrifugáért. Mert annak az alkatrészeiből 4-6 ugyaolyan típust meg tud javítani.

Azért ennyi alapműveltséged lehetne már homár, szerelők terén.

vernarancs 2010.03.16. 14:30:45

A hazilag irott DVD-k, CD-k elettartama igen rovid. Csak szolok.

A postolo meg szerezzen egy szar TV-t es a vezetekes szamhoz tartozo cimen b@ssza be az ablakon, hogy "itt van hozz a TV is".

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 17:40:31

@renz: boccs, effelettem odarittyenteni, hogy mobil winyókról beszélek. vagyis nem pörög állandóan... akkor semmiértelme nem lenne valóban, hisz egy táphiba esetén ugyanúgy füstölne el mindkettő.
(többek közt hardwerekkel is foglalkozom kissé magasabb mint alapszinten. ;) )

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 17:44:24

@Putyur: egy kedves barátom épp ebbe szaladt bele. :D el sem tudta képzelni, mi a tököt pöcsölök el 10 kazival amiugye 30-40 óra másfél hétig?
aztán vett tunerkártyát composite bemenettel és hozzáfogott maga is... azóta érti miről beszéltem. :D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 17:46:54

@Abszorpciós diverzifikáció: de ha valóban a fent említett szkóphiba esete áll fenn, akkor kiszállással+munkávalk megússza a züffél 5-6ezerből.
gazdasági világválsag van. vagymi.
sokan ezerért is képesek utazni, lábukat lejárni.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 17:48:33

@lutria: tedd hozzá, hogy az egész TV 5-5*7centis és véletlenül nem a wellert vitte magával, hanem a bádogospákát...

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.16. 17:50:04

@vernarancs: :DDDDDDDDD
erről a macskafogó jut eszembe, amikor Torzon kirámolja az idős egércsaládot (viszi a TV-t is) és papóca asszonggya:
"uram! a TVújságot itt felejtette!"

Megdobbent 2010.03.17. 00:16:34

@Kerámia_53:
@zoli_:
@movhu:
@Kulics:

Nah, sziasztok szakik, jo tudni, hogy vannak meg igazi forrasztopisztolyos gengszterek manapsag is :)

Oke, megveszem az oszcillator teoriat, mert nekem mindig az un. kapsztanmotorral volt gondom, hogy rohadna el, aki kitalalta :>

Nyugi, csak provokalok!

Putyur 2010.03.17. 05:52:59

@salapapa: Nem stimmel. Torzon a ferdeszemű egércsaj, aki borznak (?) van maszkírozva a második részben. A TV-újságot a "4 gengszter"-banda felejti ott: Billy, Buddy, Cookie, Pissy közül valamelyik.

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.17. 07:47:37

@Putyur: igazad van! de csak részben.;)
Torzon valóban a kiscsaj, de a patkány nem a 4gangszter egyike. lehet neve sincs csak egy statiszta.

Putyur 2010.03.17. 08:02:53

@salapapa:
Akitől a 4 gengszter elrabolja a TV-t (és otthagyja az újságot), az egy öreg egér (meg az asszonya). Ő szól utána (szerintem) Buddynak, hogy ittmaradt az újság. A 4 gengszter pedig négy patkány (akik mennek vissza a balettbe táncolni).
Torzon meg amúgy Grabowsky és Tsino-San lánya.

Láttam vagy hatvanszor a filmet, úgyhogy... :-D

salapapa · http://salapapa.hu 2010.03.17. 08:09:31

@Putyur: :DDD le vagy maradva. én egy fél év alatt láttam 60szor és huszonkevéséves voltam amikor először.
Kis Feleségem nem szereti ha nézem, mert:
1) szinte végigröhögöm így sokszázadszor is az egészet
2) velük mondom a szöveget

komolyan mondom, szerintem nem Buddy... nála sokkal dagadtabb és foghíjas, ami a balettben nem nyerő. :)
süti beállítások módosítása