Hiába a forradalmi online jegyvásárlás a MÁV-nál, ha a jegykiadó automata nem működik, a kalauz nem tudja a vonaton megnézni, hogy tényleg vettek-e jegyet a neten, illetve a célállomáson nem tudják érvényteleníteni a bírságot:
Naiv ügyfélként szinte a 21. században érzetem magam, amióta a MÁV e-ticket rendszerével végre megszabadultam az értelmetlen sorban állásoktól, jegyvásárlásaimat kényelmesen otthonról intéztem. Ám tegnap röpke pár óra lefolyása alatt visszazökkentem kegyetlen és sivár magyar valóságba, amikor is megtapasztaltam, miként kezeli a MÁV a rendszer meghibásodását. Csak címszavakban: a helyszínen az ügyfélszolgálat tájékoztat, hogy csak szálljak fel a vonatra nyugodtan, a vonaton ugyanúgy kezelnek, mint egy közönséges bliccelőt (pedig négyen több mint 20.000 Ft-ot hagytunk ott az útért!), és mindezek után még nekem kell külön időt és energiát áldoznom saját magam tisztázására, mert célállomásomon, Kelenföldön nem tudják érvényteleníteni a bírságot…. Lentebb a MÁV-nak írt panaszlevelem.
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
A tegnapi napon többedmagammal Szombathelyről a 15:00-kor induló (913-as) IC-vel utaztam Budapest Kelenföldre, jegyeinket az interneten elővételben vásároltam meg. Mivel Szombathelyen egyetlen jegykiadó kioszk sem működött utazásunk során jelentős kellemetlenségeink voltak. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket számos problémára, amely a jelenlegi rendszerükben fennáll, és melyet pár szabály egyszerű átírásával, mind az utasok, mind maguk számára kényelmesebbé tehetnének.
- Megalázó, emberi méltóságomban sértő megoldásnak tartom azt, hogy a nem fizető utasokkal azonos módon kezeljen a kalauz, személyi adataimat elkérje, és engem bírság megfizetésére kötelezzen, még akkor is, ha ez ellen később fellebbezhetek
- Azért választottam az Internetes jegyvásárlást, mert önök azt állították, hogy gyorsabb és kényelmesebb. Ehhez képest aránytalan kényelmetlenségnek gondolom, hogy nekem személyesen kell postára/ügyfélszolgálatra mennem, hogy igényemet érvényesítsem. Mivel én például Kelenföldön szálltam le, tovább kellett utaznom a Keleti Pályaudvarba a legközelebbi ügyfélszolgálatukhoz, ahol ráadásul ügyintézőjük csak panaszomat tudta felvenni, a bírság azonnali érvénytelenítését nem tudta elvégezni
- Elfogadhatatlannak tartom ,hogy egy közel 10.000 Ft-os úton, melyet én szabályosan kifizettem ilyen további problémákat okozzanak nekem.
- Számomra érthetetlen, miért kell az én személyes közreműködésem ahhoz, hogy az internetes rendelésemet utólag ellenőrizzék
Ezúton szeretnék megosztani önökkel pár banálisan egyszerű megoldást, mellyel a hasonló problémák száma, az utasok számára okozott kellemetlenség, illetve az önök oldalán jelentkező adminisztratív költség is jelentősen csökkenthető lenne:
- A jegykiadó kioszk üzemhibájáért az azt készítő, illetve üzemeltető céget terheli a felelősség. Azt javaslom ,hogy hasonló esetekben érjék be azzal, hogy az utasok a kalauznak bemondják a jegyátvételi kódot (vagy akár csak a megrendeléshez használt email címet). Ez alapján az utazások az utasok ellenőrzése az utasok további közreműködése nélkül megtörténhet, az utazásra nem jogosult utasok költségeit a meghibásodás felelőse fizesse.
- Az internet és az email korát éljük. A kioszkok meghibásodása esetén az utazás megkezdése előtt pár perccel (legalább az IC vonatoknál) a kalauz megkaphatná az adott vonatra online rendelt és még nem átvett jegyek tételes listáját. Ez önöknek csupán pár percmunkát jelent, míg például az én vonatomon megspóroltak volna vele 50 embernek egy potya utat, a kalauzuknak 50 utasellátási lap kitöltését, és az ügyfélszolgálatuknak 50 egyedi ügyfélpanasz kezelését.
- Azt javaslom, hogy a hasonló esetekben _ne_ az utasokat terhelje az igazolás felelőssége. Legyen lehetőség az utasellátási lapon megadni a rendelési kódot, vagy a rendelési emailcímet, amely alapján az önök ügyfélszolgálata már automatiuksan érvényteleníteni tudja a bírságokat a mi közreműködésünk nélkül is.
- Tegyék lehetővé, hogy egy utasellátási lapon több utas költségeit is feltüntethessük egyetlen felelős megnevezése mellett. Mivel az összes jegyünket én vásároltam (és igazoltam utólag) teljesen értelmetlen volt utastársaim adatainak felvétele.
- Önök számos szabályzatukban hivatkoznak a jegyátvételi kód titkosságára. Ez a fenti esetekben mindig megőrizhető lenne ,ha például jegyátvételi kód helyett kérdéses esetekben az online rendelt jegyeket például a vásárlás időpontjával és a vásárló emailcímével azonosítanák.
- Tegyék lehetővé, a vásárlás egyszerű utólagos igazolását. Ha például a célállomáson már ki tudom nyomtatni a jegyemet, akkor jegypénztárosaik (és ne csak az ügyfélszolgálati iroda!) helyben érvényteleníthessse a bírságot. Ily módon például Kelenföldön leszállva is helyben rendezhetőek lennének a hasonló problémák.
Ez úton szeretném kérni a fenti javaslatok megvizsgálását és megvalósításuk mérlegelését.
Köszönettel,
Csalódott utasuk
Az utolsó 100 komment: