A Tesco Express pénztárosa ugyan belátta, hogy ha nem stimmel a gépben szereplő és a termékhez kiírt ár, akkor azt nekik ellenőrizni kell, a dühös boltvezetővel történt egyeztetés után mégis úgy alakult, hogy D. csak a magasabb áron tudta elvinni a kolbászt.
Gondoltam megosztom tegnap esti történetemet, mert bár mindenki tudja, hogy milyen a tesco (igen csupa fekete kisbetűvel), még engem is meglepett a Rákóczi úton lévő "express" üzletük megkérdőjelezhető viselkedése.
Miután többször sikerült vásárolnom náluk - a savazás előtt megjegyezve, hogy a legközelebbi elfogadható áron áruló este is nyitva tartó bolt -, tudom, hogy náluk az expressz jelző csak azt takarja, hogy expressz sebességgel nő a boltban a sor. Ezen senki sem csodálkozik, hisz alapból is ellenszenves a bolt.
Na de a lényeg, tegnap este (2010.04.21. 21:04) munka utáni fáradtságban, ettem volna valamit otthon, de mivel nem sok minden találtam a hűtőben, így döntöttem, és elugrottam a fent említett üzletbe. Ott ki is néztem magamnak a Bácskai Csípős Kolbász 80g nevű terméket. Rutinból nem csak a nevet ellenőriztem (mivel olcsóbb volt, mint szokott), hanem a kiírt árnál lévő vonalkódot is (megfontolt vásárló vagyok). Minden stimmel, 299 -> irány a kassza. Sorbaállás gyorsan halad, pénztáros kezeli a cuccokat, mikor is feltűnik a felvillanó szám: 355. Hoppá, ezt nem engedhetem.
Következő beszélgetés (egyszerűsítve)
- Elnézést, de nem ez az ár szerepelt.
- Itt kiírja a gép, ez az ár szerpel.
- Ok. De kiírva 299 volt.
- Hmm.. (látszik a lassulás a szemében)
- Mindegy nem ezen a 100 Ft-on múlik, így is-úgy is elviszem.
- Nem, ezt nekünk ellenőrizni kell. Az árellenőrző munkatársunk lehet nem végezte jól a dolgát. Sanyi (ez nem biztos, hogy így hívták), ellenőrizd ennek a terméknek az árát.
Sanyi megy, ellenőrzi, pár perc még megtalálja, visszajön.
- Igen 299-ért adjuk.
- Pillanat, beszélek az üzletvezetővel..
Pénztáros elmegy, elbújik egy polcrendszer mögött. Majd nemsokára visszatér.
- Hát akkor elviheti 355-ért vagy itt hagyhatja.
- Ne haragudjon, ez nem így működik. 299-ért szeretném elvinni, így szokott működni.
- Én csak 355-ért adhatom oda.
- Jó akkor kérem, illetve a vásárlók könyvét is.
Fizettem. Pár perc még előkerül a polcrendszer mögül a "Jól látható helyen" lévő vásárlók könyve. Gyorsan beírom a fenti történetet, majd szólok, hogy át kéne venni, illetve pecsét is kellene rá. Majd jön a polcrendszer mögött elő üzletvezető (gondolom ő lehetett, mert be nem mutatkozott), aki ránézésre alkalmas a feladatra - a polcok mögött nincs sok hely, ezért csak alacsonynövésű emberek férhetnek el ott. Semmi nem mond, odadobja a papírt, láthatóan mérges fejjel. Gondoltam, hogy felvidítsam, szólok hogy legalább egy nevet adhatna, illetve aláírhatná, hogy átvette a panaszt. Erre láthatólag ideges lesz.
Tudom nem egy siker sztori, de kissé megbotránkoztat, hogy a mai világban megtehetik, hogy nem a kiírt áron adjanak termékeket, és még a vevő érezze kényelmetlenül magát.
Ezt a levél több példányban kerül elküldésre. Egyrészt Tékozló Homár, másrészt menne a hirdetett "észrevételeit küldje a ... igazgatónak" (ez volt kiírva a boltban), de azt nem találtam a honlapon, így a számomra idetartozó karrier-es címre, megy, mert hát eléggé karrierista az ottani üzletvezető, valamint a fogyasztóvédelemhez.
Üdvözlettel
D
Az utolsó 100 komment: