Nem egyértelmű, hogy akkor most melyik csomagküldő szolgálattal nem törik össze a küldemény, csak annyi biztos, hogy nem a Magyar Postánál. Naiv ügyfélen nem segített sem a buborékfólia, sem a hivatalos "törékeny"-matrica. Egyetlen öröme, hogy nem loptak ki a csomagból semmit:
Múlt héten feladtam egy csomagot, amiben a Vaterán eladott dolgok voltak. Nem lehetek sikeres ember, mert a vevő a Vatera MPL (Magyar Posta Logisztika) futárt választotta. Üvegtárgyról lévén szó dupla rétegű buborékfóliába csomagoltam, majd nagy buborékos fóliával vettem körbe őket minden oldalról, és légpárnákkal töltöttem ki a maradék helyet, hogy ne mozoghasson a dobozban. Végül a doboz minden oldalára ráírtam, hogy törékeny, amit a csomagfelvevő hivatalos matricája követett. Ezek után némi meglepetésként ért, amikor a vevő felhívott, hogy ő nem venné át a csomagot.
Már hozzá is jegyzőkönyvesen érkezett, miszerint csörögnek benne a darabok. Megegyeztünk, hogy visszaküldi. Csomag megjött, postán együtt kibontottuk, és az alsó tárgy tényleg szét volt törve. A jegyzőkönyv szerint „a küldemény belseje nincs megfelelően kibélelve”. Hát, elvtársak, egy összetört tárgy tényleg kevesebb helyet foglal el, mint ép korában. Annak idején a felvevő természetesen megrázogatta, nem lötyög-e a tartalom, és mindent rendben talált. Végül is a „megfelelő” kibélelés önmagát magyarázza. Ha össze tudták törni, akkor nem volt megfelelő. Igaz, a Discoveryn mutattak egy nukleáris fűtőelem-szállító tartályt, ami még egy vonatkarambolt is túlélt a beltartalom sérülése nélkül, tehát a lehetőség számomra is adott lett volna. (Érdekes, visszafelé a maradékot az elvileg nem megfelelő bélelés és az eltört darab miatti csúszkálás ellenére képesek voltak további sérülés nélkül eljuttatni.)
Kártérítésként kérhetem a feladási díjat, és a csomagra írt biztosítási értéket – aminek én a Vaterán leütött árat írtam. Majd eldöntik, fizetnek-e valamit. Nem ám Budapesten, vagy Székesfehérváron (ahol valószínűleg összetörték). A postai vezető szerint majd Miskolcon vagy Sopronban, mert mindent szétpakoltak az országban. A járulékos költségekről (meghiúsult üzlet miatti oda-vissza pénzátutalás, csomagolás, postára mászkálás stb.) persze hallani sem akarnak.
Az egész, halvány mátrixnyomtatóval készült jegyzőkönyvről alapból nem jár példány az ügyfélnek. Amikor kértem másolatot, kiderült, hogy fénymásolni még egy csoportvezetőnek sincsen lehetősége, ezért elfaxolta önmagának. El lehet képzelni, mi látszik a szövegből...
Nulladik tanulság. Nem, ismétlem: NEM vesszük igénybe a Magyar Postát csomagküldésre. Ha kérik, akkor sem.
Első tanulság: A fenti csomagolás és a törékeny matrica sem elég ahhoz, hogy ne törjék össze a cuccot.
Második tanulság: Ha mégis MPL-lel küldesz, vaterás csomagként max. 50 000 forintig díjmentes az értékbiztosítás. Mi akadályoz meg téged abban, hogy az áru valós értékétől függetlenül ennyit írj a csomagra?
Harmadik tanulság: Reklamációs ügyhöz vigyél magaddal fénymásológépet.Hogy a végére azért derűsen zárjak, az egész történetben van egy nagy pozitív fejlemény is: a csomag tartalmát most nem lopták el a postások.
Az utolsó 100 komment: