Tékozló Homár

Letiltódott a Visa Electron az internetről a CIB-nél

2010.07.12. 14:26 | jackyll | komment

Zsófi otthagyta a CIB-et, mert a még az IEB-nél szerzett Visa Electron kártyája egyszercsak nem működött tovább online:

Update 07.13: Kedves Homar, most hivott a bank es bocsanatot kert es visszaallitotta az internetes hasznalatot. Nagyon vicces ez a bank... koszonom homar a segitseget!

Pár éve amikor a Inter-Európa Bank egyesült a CIB bankkal kerültem önhibámon kívül a CIB-hez. Azt hittem jó lesz de nem lett, egyik mega gikszer követte a másikat. De az mind elfogadható lett volna, ha nem lenne ez a borzasztó ügyfélellenes hozzáállás. Nem akarom az egész litániát felsorolni, lusta vagyok, hamarabb kellett volna váltani, csak a kegyelemdöfést írom le.  Van egy majdnem egy éves VISA ELECTRON hitelkártyám, ez a harmadik ilyen kártyám a banktól. Gyakran vásárolok a neten, van két rendszeres havi fizetésem (előfizetés és web tárhely) amit ezzel fizettem eddig. Most jött egy email, hogy a kártyám nem megfelelő, azt gondoltam ideiglenes probléma, de aznap amikor a könyveket akartam venni egy internetes kereskedőtől akkor is vissza lett utasítva. Felhívtam a bankot és egy kedves fiatalember közölte, hogy ennek a kártyának nem is „szabadna” működnie a neten. És igényeljek internetes kártyát. Szóhoz se jutottam, akkor, hogyhogy idáig működött? Na meg minek nekem egy olyan kártya amit nem tudok használni? És hogy fogom kifizetni az előfizetéseimet?

Írtam a banknak és egy nappal később válaszoltak, aztán megint írtam.... Se megoldás se bocsánat. Lehet így egyoldalúan a kártya használati körét módosítani? Amikor a CIB bekebelezte az IEB-t felmerült ugyanez a probléma és több hónapos telefonálás és levelezés után oldottak meg. Most már ehhez nincs kedvem, egy ilyen hihetetlenül béna és bunkó banknak nem adom a pénzem.

Már bankot váltottam,
üdvözlettel
zsófi

Itt a levelezés:

Tisztelt Ügyintéző,

Sajnos újból Önökhöz kell fordulnom: van két rendszeres kártyaterhelésem és gyakran használom a kártyámat internetes fizetésre. Nos ebben a hónapban nem ment át a rendszeres terhelésem a HOSTGATOR-nak és fizetni se tudtam vele a BOOK DEPOSITRY-n, amikor könyveket vettem. Csodálkoztam, azt gondoltam ideiglenes probléma. Felhívtam az ügyfélszolgálatot és azt a választ kaptam, hogy a VISA ELECTRON kártyának nem szabad működnie az interneten!???

Idáig működött ez látható a számlatörténeten. Most itt vagyok két rendszeres fizetéssel, amit nem tudok teljesíteni. Idő és pénz új kártyát rendelni, amíg az megjön, addig vagy megszakad a weblapom tárolása vagy (és ez a jobbik eset) csak késedelmi költséget számolnak. Egyszerűen nem értem, ha van valami, ami működik, akkor attól miért veszik el a jogosultságot. Kíváncsi vagyok a CIB bank vezetősége, hogy reagálná le, ha a mobilszolgáltatója több hónap használat után deaktiválna mondjuk az internet vagy az SMS küldés funkciót.

Remélem ezt a problémát nagyon hamar rendezni tudják.

Üdvözlettel,

 

Tisztelt Zsófia!

Elektronikus úton érkezett levelére válaszolva az alábbiakról tájékoztatom Önt:
A VISA kártyatársaság lehetővé tette a VISA Electron típusú kártyák interneten történő használatát, de bankunk által nincs engedélyezve a kártyahasználat interneten keresztül. Ezzel kapcsolatosan változás nem várható.
Üdvözlettel:
Cib24 Ügyfélszolgálat

Kedves Annamária,
köszönöm válaszát.
A CIB bank ügyfélellenes hozzáállása mindig meglep. Ez a kártya eddig működött az interneten, a bank elvette a jogosultságot az én megkérdezésem vagy legalább tájékoztatásom nélkül. És meg elnézést se tudnak kérni. Nagyon kellemetlen helyzetbe hoztak, a rendszeres fizetéseket nem tudom teljesíteni.
Elszomorító ez, és ez úgy érzem az utolsó köröm a bankkal.
Természetesen ezt a történetet is megírom a Tékozló Homárnak és a Fogyasztóvédelemnek, okuljanak belőle.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Félkupica_Fehér_Főnök 2010.07.12. 19:45:30

Én arra tudok gondolni, hogy a CIB-nél eleve nem volt használható netes vásárlásokra a visa kártya, az IEB-nél igen, de ha az ügyfél azt mondja, hogy nem kapott értesítést a fúzió után, akkor nem hiszem el, hogy igazat mond.

A hazai bankok ügyfeleit már évek óta rendszeresen támadják az adathalászok és kártyacsalók. Az, hogy egy bank kötelezővé teszi az amúgy ingyenes, de biztonságos termékét a neten történő vásárlásokhoz, szerintem is elfogadhatatlan :o)

Mindenesetre ennél én is kielégítőbb tájékoztatást vártam volna.

Xezs 2010.07.12. 20:02:49

@Nanemá: Ne mondj már hülyeséget. Egy VISA Electron ugyanúgy lehet creditkártya is. Az, hogy valami VISA Electron az csak azt jelenti hogy egy adott kártyatársaság egy adott típusú kártyája, de az bármilyen számlához lehet kapcsolva.

Bővebb info itt: en.wikipedia.org/wiki/Visa_Electron

Külön kártyát meg igényeljen aki szeretne, de nem kéne hülyének nézni azt, aki ugyanazt használja neten is. Meg kell gondolni hogy melyik oldalon használja és nem mindenféle kétes helyen megadni a kártyák adatait, aztán kész. Egyébként meg sokszor egy hitelkártyát még jobban is figyelnek a banknál mint a webkártyát, ugyanis a hitelkártya az végülis a bank pénzét hivatott megtestesíteni.

A poszttolótól meg csak annyit kérdeznék, hogy ha rendszeres havi fizetéseket teljesít kártyáról manuálisan, akkor miért nem állított fel inkább egy rendszeres havi átutalási megbízást a banknál? Kicsit egyszerűbb és időkímélőbb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 20:18:18

nekem is van par kartyam es abszolute nem tudom miert ne hasznalhatnam boltban etteremben es interneten ezeket egyaltalan

/mindenesetre, ez amerika es mindenki tegezodik, de ha nekem egy szolgaltatom, vagy egy hivatal azt irna Mr. T.H. helyett hogy dear Tivadar, hat elkeredne a szemem/

Xezs 2010.07.12. 21:00:36

@hagyma: Mr. Tivadar Herzl? :)

Én amúgy leszarnám hogy tegeznek, ha rendben elvégzik amit kértem tőlük.

Pitta2 2010.07.12. 21:08:55

Azon csodálkozok, hogy egyáltalán tudott a posztoló neten vásárolni CIB-es Visa Elektron kártyával.
Korábban én is CIB-fan voltam. Azután megjelent az Erste a Wizz Air kártyával. Azóta ingyen repkedek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 21:11:41

@Xezs:
majdnem
hivatalos levelben azert nem
meg szemlyesen is a helye valogatja
egy bankban nem fognak keresztnevemen szolitani az tuti
de ha etteremben foglalok pl tok eleg a first nev es akkor ugy szolitanak

tegezni amugy mindenkeppen tegeznek minden levelben mert nincs mas mod
volt is vele gondom sok eve mikor beszelnem kellett 70 eves novel es magyarra jart az agyam
" Hello Szilvia, hogy vagy hova megy?"
kellett ido meg megszokjam
de levelbe ne ha nem csalad, vagy valami szar reklam

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.12. 21:16:44

A HostGator nem fogja törölni a weblapodat rögtön. Küldenek majd mindenféle fizetési felszólításokat előtte. Törlés olyan 1-2 hónap múlva lesz csak, és akkor is lesz nekik backup, amiből vissza tudják állítani.

Könyv ügyben nem tudom, hogy mi a helyzet.

Jah igen, pénzt csak MoneyBookersen és kp-ban tartunk. Minden más csak illúzió.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.12. 21:22:35

@Xezs: Ne mondj már hülyeséget.

Szerinted a HostGatornál lehet utalással fizetni? Meg ugye a kártyás vásárlásnak nincs külön költsége, a rendszeres utalásnak meg van.

Xezs 2010.07.12. 22:58:29

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Kivéve ha normális banknál normális számlacsomagod van. Akkor egy filléredbe se kerül az átutalási megbízás.

HostGatort nem ismerem, de biztos van rá mód, hogy átutalási megbízást tolj.

Megdobbent 2010.07.12. 23:10:01

Alapvetoen evtizedekig nem volt az electron internet-kepes. Nekem is dombornyomottam van ilyen es egyeb celokra nem ujdonsag. Aztan tavaly lattam, hogy megy az electronnal is, de furcsaltam. Eszerint az en bankom engedi a cib meg nem. Naistenem, ha nincs 200 milla ott tartva lekotve, akkor nem faj a valtas annyira :)

min 2010.07.13. 00:43:04

A CIB lassan Budapest bank lesz úgyis. Ahogy züllesztik és betelepülnek a BB-s emberek ....

Chapell 2010.07.13. 01:00:46

Azért aki az ilyen sürgős ügyeket e-mailben intézi, elég balfaszka. Úristen, csak másnap válaszoltak?
Ott a telefonos ügyfélszolgálat 24 órán keresztül, eddig 2 percnél többet sosem kellett várni és mindig mindent azonnal megoldottak/elmagyaráztak.

Spanish VVax 2010.07.13. 01:15:29

CIB : gánybank. A digók két dolgot nem tudnak csinálni, normális hétköznapi autót, meg bankot XD

Xezs 2010.07.13. 01:28:04

@Spanish Vax: Van egy másik digóbank, a Banco Popolare, bár azt még senkit nem hallottam dicsérni vagy szidni. Mondjuk elég kis bank, nem hiszem hogy itt nálunk nagy ügyfélköre lenne.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2010.07.13. 01:34:31

@Fánkevő Fáncsi: Nekem it t a UK-ben debit kártyám van, azt használom netes fizetseknél is. De még így is rámtelefonálnak és vagy smst küldenek, ha nagy összegű tranzakció, vagy overseas ( azaz nem angliai ) tranzakció történik. Én biza merem használni amazonon meg paypalon a debitem ,külön internetkártya nélkül.

akira2 2010.07.13. 06:17:39

@Fánkevő Fáncsi:

"Igaz, hogy jobb a külön bankkártya, de az az ügyfél választási lehetősége, ennek semmi köze a bank viselkedéséhez, és nem is menti azt."

Tévedsz! Ameddig a törvény erejével a bankokra hárul az ügyfeleik által el nem ismert számla- és kártyaterhelés veszteségeinek viselése (az ügyfél csupán kb. 40 ezer forintig bánja, míg a bank akár milliókat is bukhat a csalók miatt), addig a bank olyan korlátozásokat hoz az ügyfeleik kártyahasználatát tekintve, amilyet jónak lát. Pont.

"A veszély azért nem olyan hatalma, én többszáz külföldi soha nem ismert embereknek, cégeknek megadtam a bankkártyám adatait vásárláskor, az elmúlt években, soha egyszer sem próbálták leszívni a számlámat hamis terheléssel. Egyszer sem."

Ezzel viszont egyetértek, a hamis készpénzel való póruljárásnak még mindig jóval nagyobb az esélye, mint annak, hogy kártyacsalás áldozata leszel. Köszönhetően a bankok óvatos kártyahasználati szabályainak. Ebben legalább óvatosnak tűnnek... :)

akira2 2010.07.13. 06:23:42

@Spanish Vax:

"CIB : gánybank. A digók két dolgot nem tudnak csinálni, normális hétköznapi autót, meg bankot XD"

Na, ez nagy baromság, amit írtál, tekintve, hogy Amerika felfedezése előtt 20 évvel már olyan bankokat alapítottak, amelyek ma is vígan működnek, az usa-ban meg sorra mennek tönkre - vagy menti meg az állam őket... :)

Tőzsdeász · http://www.tozsdeasz.hu 2010.07.13. 06:43:28

Nem mentegetni akarom a CIB-et, de náluk lehet lehet internetkártyát igényelni. Ez egy mágnescsík nélküli kártya, aminek van 16 jegyű kártyaszáma, külön számla tartozik hozzá, amire internetes fizetés előtt lehet pénzt átvezetni. Vannak olyan számlacsomagok, amikhez még éves kártyadíj se járul. Én ezt használom.

Rob67 2010.07.13. 07:23:39

@Réz-Fa-Szú: A havi terhelésre Paypal fizetási lehetőséget jelenleg nem sok szolgéltató ad.
Értelmezd az olvasottakat először.

@É2I: Lehülyézed a posztolót mert nem másik kértyát használ. Igaz ugyan hogy nem olyan biztonsági problémája volt amiért te hülyének látod.
Itt mindenki okos, csak senki sem olvassa el a posztot rendesen?

Én a hős 2010.07.13. 07:26:42

A CIB-nél ingyen rendelkezésre bocsátanak egy NetKártyát, ami alszámlához csatlakozik. Ez a kártya csak netes vásárlásra alkalmas. Mivel alszámla, mindig annyi pénz van rajta, amennyit épp átvezetsz, és nem tudnak róla többet lenyúlni.

Ezt azért megemlíthette volna az ügyintéző.

Én a hős 2010.07.13. 07:27:52

@Tőzsdeász: figyelmetlen voltam.. megelőztél. :)

otirt 2010.07.13. 07:35:35

@Tőzsdeász:

Ez így igaz!

Egyébként az Intesa SanPaolo Bank (A CIB Bank tulajdonosa) az Amerikai Egyesült Államokban lejátszódott bankkártya visszaélések után döntött úgy, hogy a különválasztja a napi használati számlát és az internetes fizetésre használható számlát.

A CIB Bank ezt a második (internetes) számlát ingyenesen bocsátja az ügyfelei részére (sem számlavezetési, sem kártyahasználati díj nincs).

Zsófi ott hibázott, hogy amikor átkerült az új bankhoz nem olvasta el a CIB Bank szerződési feltételeit, abból rögtön kitűnt volna, hogy a CIB Bank nem támogatja a normál folyószámlák internetes fizetésre történő felhasználását. Ezt telefonon kersztül 5 perc alatt el lehet intézni.

Mindenkinek - aki hasonlóan Zsófihoz fúzió révén kerül át egy másik bankhoz - javaslom, hogy olvassa el a fogadó bank Szerződési Feltételeit.

Celtic 2010.07.13. 07:39:00

OTP-nel volt netes szamlam, alig 1200 Ft volt havonta, hogy legyen kulon bankkartyam a netes vasarlashoz. Ugyanez a CIB-nel 50 Ft havonta...MAV elfogadja az enyemet szepen meg az osszes hely, ahol esetleg vasarolok.

Es igen, jobban orulok neki, hogy kulon bankszamla es kartya tartozik a netes vasarlasokhoz, mintha a normal szamlamat es kartyamat hasznalnam.

rajen 2010.07.13. 07:45:06

Én is CIB-es vagyok, és a netszámla egy alszámla, kedves alultájékozott posztoló, amit arra találtak ki, hogy ne tudják lelopni a pénzt a fő kártyádról. Havi 50 ft-ba kerül. Mágnescsík nélküli kártya, amit "Mastercard"-ként azonosítanak internetes vásárláskor.

peca1000 2010.07.13. 07:57:57

Menjen a posztoló az Erstehez. Ott lehet neten fizetni vele.

Pitta2 2010.07.13. 08:03:58

@rajen: Van internetes számlám és kártyám a CIB-nél. Bizonyos helyeken csak Visa ELectronnal lehet díjmentesen fizetni a neten, így a Mastercard netes kártyát ... a hajamra is kenhetem.

kigyurt álat 2010.07.13. 08:08:35

Még mindig van olyan lúzer, aki a neten kártyával vásárol?

Jocóó 2010.07.13. 08:16:27

Nos, két dolog. Egy, hogy szvsz a Visa Elektron letiltása azért jó ötlet, mert ez a bank legolcsóbb kártyája, amit minden bankügyekben alulképzett mezei ügyfél (is) megkap. Ők kiemelet kockázatú csoportjai a különféle visszaéléseknek, úgyhogy gondolom ezért nem engedélyezett a netes használat sem.
Másik, hogy mióta a CIBtől az utóbbi 1-2 évben mindenkit kirugdostak, akinek volt valamilyen tapasztalata-képzettsége, (és akinek fizetni is illett valamit). Saját tapasztalat... És maradtak a többiek :) Valószinűleg ez lehet az oka az "ügyfélbarát"megnyilvánulásoknak is.

Ceres 2010.07.13. 08:16:45

Erre van a CIB-nek külön Internetkártyája. Csak kérni kell. Minden netes fizetésre jó, biztonságos, előtte annyi pénzt teszel rá bármilyen más számláról (online, azonnal) amennyi kell, abszolút biztonságos. Mastercardként viselkedik. Havi 50 Ft. A CIB internetes megoldásai hosszú évek óta a legjobbak, nem kell hisztizni feleslegesen. Viszont általában bármilyen ügyfélszolgálattal levelezésbe bocsátkozni elég reménytelen. Panelekből összemásolt értelmetlen sablon levelek...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.07.13. 08:30:50

@Ceres:
Nagyon jó, csak kérni kell. Meg minden tranzakció előtt tenni rá pénzt. Meg fizetni havi 50 Ft-ot. Ki tud ennél jobbat? :]

bbt62009 · http://www.pannon.info 2010.07.13. 08:33:12

"Szégyenlistán" a CIB Bank
A CIB Bank Zrt.-t elmarasztalta a Budapesti Békéltető Testület

A CIB Bank Zrt. egyik ügyfele 2008. november 7.-én internet bankon kezdeményezte a CIB Ingatlan Alapok Alapja befektetési jegyeinek visszaváltását amit a bank nem hajtott végre és az ismert PSZÁF felfüggesztés miatt ez a fogyasztónak kárt okozott. A bank telefonos beszélgetésekben kártalanítást ígért de később ezt változó indokokkal megtagadta.

Az ügy a Budapesti Békéltető Testület elé került, amely BBT/6/2009. számú határozatában kötelezte a bankot az ingatlan jegyek 2008. november 24.-i árfolyamon történő visszaváltására (megtekinthető: www.pannon.info ).

A bank ezt megtagadta és ezért a CIB Bank Zrt. joggal szerepel azon cégek "szégyenlistáján" amelyek a a Budapesti Békéltető Testület (BBT) honlapján is helyet kaptak. Ezen azon cégek szerepelnek amelyek nem hajtják végre a BBT határozatát és a fogyasztó jogokat semmibe veszik.

További információ a www.pannon.info oldalon!

Marr 2010.07.13. 08:34:54

a webes fizetésre való kártya nagyon biztonságos. nekem két évig volt, alig tudtam használni pár helyen. frankón felismerte sok fizetőhely, hogy az nem sima mastercard, nem engedett fizetni.

a másik buktató: nehéz kiszámolni a pontos összeget, amit a számlájára kell utalnod, így mindig marad rajta 1-2-5-150-1500 forint. aki nem hisz a "sok kicsi sokra megy"-ben, annak mondhatom, de józan ésszel felfoggató, hogy extra utalás -- kiesett kamat. (cibnél kamatozik az a fúdeingyenes netszámla?)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.07.13. 08:35:27

Amúgy a legjobb az UniCredit, ami a céges bankszámlához alapból Maestro bankkártyát ad - na ez az a kártyatípus, amivel nem nagyon lehet neten fizetni.

2010.07.13. 08:35:37

Ennek talán inkább örüljél!
Talán épp a védelmed érdekében, pontosabban az egyszeri felhasználó érdekében, aki vadul megadja a kártyaadatait, aztán pislog, hogy leemelték az összes pénzt róla..

2010.07.13. 08:40:32

Igaza volt a banknak. Itt No.-ban sem lehet. 2 kártya kell.
Mivel én nem feletem meg a szigorú hitelfeltételeknek prepaid kártyával fizetek a neten.

Amúgy a magyar bankos módi sokkal leszerebb mint a német.

Csak bankot váltani könnyebb: mikor megnyitod a számlát azzal együtt megrendeled az Umzugservist, az az költöztetést, és jön utánad a komlpett számla, állandó megbízásokkal, pénzzel mindennel.

Stalinist 2010.07.13. 08:41:11

@Nanemá:
Jelezném, hogy kultúráltabb helyeken semmi probléma nincs azzal, ha ugyanazt a kártyát használod a neten, mint az ATM-nél vagy a közértben. Ez csak a lehúzós Magyarországon nem evidens.

Nyúl_Béla 2010.07.13. 08:43:59

a CIB-nél visa electron kártyával már régóta nem lehet elektronikusan fizetni, annó dombornyomottal lehetett megoldani, most meg ezzel a netkártyával. Az, hogy eddig tudta erre használni a kártyát, valami hiba miatt lehetett csak.
Ezt azonban valóban nem szabadott volna ilyen kurtán lezárni, el kellett volna követni mindent, hogy egy ilyen netkártyához juttassák az ügyfelet !

mokas_gizi 2010.07.13. 08:46:10

CIB egy szánalom...
A WEB bank meg nevetséges 2-3 megy el egy utalás...én is Inter Európa banknál valtam...

EvilHedgehog 2010.07.13. 08:46:41

@Marr: Igen. Lekötés nélküli bankszámla kamatot megkapod.

Magyarországi fizetésnél nekem eddig mindig elfogadta.

Tanácsolom az elégedetlenkedőknek, hogy menjenek az OTP-hez. A 21. században, még mindig él náluk a honos fiók nevű borzalom, és nem engednek bizonyos dolgokat elintézni bárhol, csak abban a fiókban.

Illetve ha rájuk nyitod az ajtót már azért is leemelnek 200Ft-ot.

xahib 2010.07.13. 08:46:50

Írja már le valaki, van-e a CIBnek netszámlája, internetes kártyája...

Marr 2010.07.13. 08:47:25

@Stalinist: bocs, mo.-n éltem egész életemben, és nekem is nehéz felfogni ezt a webkártyás paranoiát. :D

Stalinist 2010.07.13. 08:55:56

@Marr:
igazad van, csan nem feltétlenül kellene hülyének nézni azt, aki szerint nem ez a dolgok normális menete

Toto26 2010.07.13. 08:58:37

Vicces ez az állandó nyavalygás a netes fizetések körül. Amióta létezik az internetes vásárlás, azóta mondják, hogy kell egy dombornyomott kártya és kész. A többivel csak probléma van.

Én anno vagy 8 éve a CIB-nél csináltattam dombornyomott kártyát, mert akkoriban sokkal olcsóbb volt ott mint más bankoknál. Van netbankom a számlámhoz, amivel csak 1 kattintással átteszek pénz a dombornyomottra, és egy másik kattintással pedig fizetek vele a neten. Soha sehol nem volt problémám…10s alatt fizetek bárhol… Nekem ez a dombornyomott betéti kártya, szóval ha nincs rajta pénz, akkor nem is tudnak levenni róla. (biztonságos)

Nekem egyébként sem volt problémám még egyik bankkal sem…..talán mert utánanézek hogy mihez mi kell, és olyat csináltatok.

ejszi 2010.07.13. 09:06:41

Én is CIB-es vagyok. Nem értem a parát. Ott a netes számla vagy lehet választani a bankok hk-i között. Bár én a PPO balhé óta nem fizettek hitelkártyával (újatt kellett kérnem), csak internetes kártyával.

Végiggondolva kiadni a számlához korlátlanul hozzá férő kártya számát, lejárati dátumát és ellenőrző kódját nagyon durva.

Ja CIB-nél netes csomog kedvezménnyel 150Ft. Ebben díj nélkül benne van a külön számla.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.13. 09:24:06

Aki ilyen hüyleségeket beszél, hogy webkártyára átlapátolni a pénzt, aztán arról fizetni, az is sündíjas. Ez kb. az az idiotizmus, amikor valaki kivesz készpénzt a bankból, hogy aztán azzal fizesse be a csekkjeit.
Noooormális?

CJKrisz 2010.07.13. 09:27:29

Elektronikus kártyával lehetett valaha is neten vásárolni? Mert nekem jó pár évig az volt és soha nem tudtam vele. Lecseréltem domborúra és lett világosság. :) Csak azt meg a környékbeli országok egyes benzinkútjainál nem fogadták el valamiért és lett belőle domború MasterCard. Azzal eddig soha semmi bajom nem volt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.07.13. 09:28:03

Kedves Zsófia!

Ne haragudj, de te hülye vagy.

Visa Electronnal neten fizetni? Te hol élsz? Én már azt se értem, h eddig hogy tudtál vele fizetni. (Ill. egy esetben működik, ha pl. a bank saját fizetési felületén fizetsz a bank saját kártyájával.)

Virtuális kártyát kell igényelni és akkor nincs gond. Amúgy nemhogy örülnél neki, ha olyannal akarnak fizettetni, az a te biztonságodat szolgálja. Szóval ülj le, egyes...

Tinman 2010.07.13. 09:31:46

Tisztelt Zsófia!

Önnek úgy tűnik fogalma sincs a banki biztonságról, hogy eddig az egyetlen és "fő" kártyájával vásárolt interneten és nem volt probléma az igazán szerencse. Adjon hálát a CIB banknak, hogy végül "közbeszóltak". Az Ön butasága, nem a CIB ügyfélellenessége.
Internetes, főleg külföldi webshopos vásárlások elsőszámú szabálya egy virtuális kártya megléte, ez az internetkártya a CIB-nél.

Jómagam nagyjából 4 éve vásárlok HETI rendszerességgel rengeteg helyről a CIB internetkártyával és még soha semmilyen problémám nem adódott, pedig ez több. mint 100 internetes vásárlást jelent!

Az átutalások a CIB internetbankján keresztül is mindig rendben ELSŐRE elmentek, nem volt vele semmilyen probléma.

Nem, nem dolgozom a CIB-nél, nem nincs ismerősöm ott, egy egyszerű ügyfél vagyok.

AutosVilli 2010.07.13. 09:32:39

Hülye post iró, Ez egy REKLÁM post, mivan nem fogy a Dosztojevszkij?

vabatahtlik · http://bajszos.freeblog.hu 2010.07.13. 09:33:31

Sziasztok!
Én az OTP-től mentem át a CIB-hez, mert az OTP-meg a VISA Electron kártyát mint olyat szüntette meg (nem adnak ki újat).
Amikor a CIB-nél megnyitottuk a netes számlacsomagot (ami elég olcsó), külön rákérdeztem, hogy a neten lehet-e fizetni a VISA Electron kártyájukkal. A hölgyike megnyugtatott, hogy lehet. Hát nem lehet, már évek óta.
Amikor az előbbiekkel szembesítettem a telefonos ügyfélszolgálatot (akikkel eddig nekem mindig minden rendben volt), azonnal csináltak, és küldtek nekem egy net kártyát, ami annyira nem baromság, és nem nehézkes használni, kb. 2.5 perc plusz idő.
Szerintem minden banknak megvan a maga jó, és rossz oldala. De pontosabban fogalmazva minden banknál dolgoznak felkészült, és felkészületlen ügyintézők is.

rajen 2010.07.13. 09:33:50

@Pitta2: Például hol? Ott nem kell vásárolni. :)

EvilHedgehog 2010.07.13. 09:37:42

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

Ingyen átvezeted a pénzt netbankban, ami azonnal átkerül, és fizetsz. Mit vesztettem? Mitől hülyeség?

Brain$torming 2010.07.13. 09:40:34

Fura. A Rafitól mentem át a CIB-hez, mert előbbiből elegem volt.

A CIB-nél teljesen korrektek, eddig semmi probléma nem merült fel.

dugcy 2010.07.13. 09:41:06

Én is próbáltam fizetni neten, mondták nem lehet, csináltassak NET kártyát - évi 800 Ft a díja. mondom: -rendben, legyen. Mondták 30 nap. Mondom: -akkor ne legyen, utalok inkább. Ennyi.

"mi a szarom az a hámúsz"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 09:42:31

Továbbá 1849-ben jelentős kölcsönöket biztosítottak Haynau tábornok csapatainak?

oszkar00 2010.07.13. 09:43:22

@Frengi: Nem, nem igaz, hogy német Visa Electron kártyával nem lehet/lehetett netem fizetni. Bankja válogatja, nekem három évig volt Dresdner Bank-os, és lehetett, sőt nem is volt külön netkártyájuk.

rajen 2010.07.13. 09:43:42

CIB-nél netszámlám van, havi 150 ft, kell hozzá min. havi egy 50 ezres ráutalás (pl. fizu) és két, minimum ezres elutalás bárhová. Ha ezek nem teljesülnek, akkor 550 ft per hó. Utalások ingyen vannak. Nekem ez felel meg a legjobban. Netkártya mint írták 50 ft. Barátnőm otp-nél van, és alapból 500 ft a számlavezetési díj. Át kell nézni a kondíciókat, és váltani ha elégedetlen vagy.

MacChicken (törölt) 2010.07.13. 09:43:50

Csak azt nem tudom, hogy a bankok milyen jogon korlátozzák azt, hogy a kártyámat hol használhatom és hol nem. Persze, vannak termékeik, mint a webkártya meg ilyen szarságok, amire megint lenyúlnak egy rakat pénzt az ügyféltől. A tetves KHB-ban meg az internetes sportfogadást nem engedik. Azt mondta nekem az ügyintéző amikor rákérdeztem miért nem tudom használni bwin és hasononló helyeken, hogy a bank nem támogatja a szerencsejátékot a PÉNZÉVEL. Felhomályosítottam a kis telefonos buzeránst, hogy attól, hogy a pénz ott van, nem lett a banké, és ha én kupiban tíz kurvát akarok venni és lehet kártyával fizetni, akkor a bank nem tilthatja azt meg, hogy megtegyem.
A VISA és a MASTERCARD nem a magyar bankok tulajdona. A magyar bankoknak nem áll jogukban tiltani a kártyahasználatot véleményem szerint. Egy tolvaj szar banda mindegyik. Lassan 15 éve dolgozok bankoknak. Ebből 10-et külföldön, a többit itthon. Na ezek itthon megérdemlik a bankadót. Még tízszer ennyit is megérdemelnének. Itt ami folyik, az máshol elképzelhetetlen.

oszkar00 2010.07.13. 09:45:51

@CJKrisz: Lehet már egy ideje. Egy éve, két éve? A fene sem tudja. Előtte nem lehetett.

Csaggasz 2010.07.13. 09:49:27

nem ugatni kéne, hanem rendes kártyát igényelni.
electron az nőknek és gyerekeknek való...
ja, hogy zsófi? hát így járt

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.07.13. 09:49:42

Nem olvastam vég az összes kommentet, de amiket igen, azok alapján kijelenthető, h ritka nagy az egyetértés, hogy ezt Zsófi csúnyán benézte.

Javaslom bevezetni a hülye posztíró díjat és az ilyennek kelljen elnézést kérni a megrágalmazott cégtől.

Azért kanyarított, egy ilyen cikket, mert tájékozatlan volt, őrület. Simán nekimennék a bank helyében és megszüntetném vele a kapcsolatot. Ez a minimum!

Escobar888 2010.07.13. 10:11:26

Visa elektron kártyával elég gyakran nem lehet fizetni. Semmi új nincs ebben.
A CIB internet kártya meg remekül működik netes vásárlásnál. Biztonságos is.
Talán ez az egyetlen jó dolog a CIB banknál.

Magam_a_Mondomét! 2010.07.13. 10:12:14

Én innen úgy látom, hogy a post írója keveri a
<Bankkártyáva fizetni a neten> és a
<Bankkártya "mögött" álló számláról átutalni>
műveleteket.

dimitrij 2010.07.13. 10:12:33

ezt nem értem... mi a gond?

1. a CIB banknak van egy internetes tranzakciókra kialakított kártyaterméke, netes vásárlásra azt szeretnék, ha használnák az ügyfeleik a saját kockázataik, illetve az ügyfél kockázatainak csökkentése érdekében.

2. banki döntés, hogy lehet-e hitelkártyát interneten használni, én a mamag részéről elég kockázatosnak érzem, ráadásul hitelkártyával vásárolni a neten nem egészséges dolog, lévén a non-face-to-face tranzakciók alapesetben is kiemelt kockázatúak, még debit kártyával is, pláne hitelkártyával.

3. amennyiben az ügyfél mindenképp neten akar vásárolni, akkor a saját biztonsága érdekében ne hitelkártyával vásároljon, hanem vagy virtuális kártyával, vagy olyan betéti kártyával, mely mögött csak a megvásárolni kívánt termék(ek)re elégséges egyenleg érhető el.

összességében: a bank kockázattudatosabb az ügyfelénél, aki ezt kifogásolja... elég érdekes helyzet. :)

Sf68ns 2010.07.13. 10:21:44

@min: Ez így lesz, csak pont fordítva. Megveszi a BB-t a CIB, aztán mindenki mehet Békéscsabára.

Amúgy a melóban eltöltött évek alatt rájön az ember, hiába van kikiáltva az leggeCIBbnek, vagy bármely másik szolgáltató, többnyire az ügyfél a szűk keresztmetszet. Csak pont azok verik a mellüket, akik a leghülyébbek.

dimitrij 2010.07.13. 10:27:52

@MacChicken: na, akkor tételesen válaszok.

"Csak azt nem tudom, hogy a bankok milyen jogon korlátozzák azt, hogy a kártyámat hol használhatom és hol nem."

nem a te kártyád, hanem a banké, te csak megkapod, hogy használd. a plasztik a bank tulajdona, neked legfeljebb lehetőséged van arra, hogy használd (hőbörgés előtt el kellene olvasni az ÁSZF-et, vagy az általános szerződési feltételeket). ráadásul egy korábbi rendelet értelmében max. 45 ezer forint lehet a tiltás előtti traznakciók kapcsán a veszteséged, így a bank olyan biztonsági intézkedéseket vezet be, amilyeneket indokoltnak tart. márpedig a kártyabirtokos nincs jelen típusú tranzakciók fokozot kockázatot jelentenek.

"A tetves KHB-ban meg az internetes sportfogadást nem engedik"

sem a Mastercard, sem a Visa nem támogatja az on-line gambling-et, vagyis az internetes szerencsejátékot, ráadásul adózási szempontok miatt az EU (vagy Sepa) sem rajong érte... érthető okból. érdemes lenne tájékozódni hőbörgés előtt, a K&H-val csak betartatnak olyan elképzeléseket, amit más bankok esetleg figyelmen kívül tudnak hagyni.

"és ha én kupiban tíz kurvát akarok venni és lehet kártyával fizetni, akkor a bank nem tilthatja azt meg, hogy megtegyem."

ez prudenciális kérdés, ha a bank bűncselekményre utaló körülményt észlel valamilyen kártyás tranzakció, vagy egyéb ügylet körülményeiben, akkor lehetősége, egyes esetekben pedig kötelzettsége van arra, hogy az esetlegesen megvalósulú btk. tényállás kapcsán bizonyos intézkedéseket megtegyen.

ráadásul addig, amíg a számlán le nem könyvelődik a tétel, addig nem kegyed pénze, hanem a bankék, hiszen ha vitatod a tranzakció jogosságát, akkor jó eséllyel nem kegyedet, hanem a bankot éri veszteség. érdemes lenne kioktatás előtt kicsit képbe kerülni, mert könnyen visszanyal a fagylalt. :)

"A VISA és a MASTERCARD nem a magyar bankok tulajdona."

senki nem is állította. viszont mint azt korábban írtam, egyes ügyletekkel nem a banknak, hanem éppen a kártyatársaságoknak van problémája, az EU (vagy SEPA) miatt. 15 éves banki háttérrel ezt illene tudni. :)

a banki különadót idekeverni meg olyan szintű ostobaságra vall, amihez mérten a poszt témája elenyésző apróságnak tűnik. hogy mást ne mondjak értelmes ember ilyen gazdasági környezetben nem örül a gazdaságélénkítés elleni direkt és egyben indirekt támadásnak, illetve, hogy a GDP-t közel fél százalékkal visszavetik ostoba politikai szempontok miatt.

dimitrij 2010.07.13. 10:35:23

@bbt62009: érdemes észrevenni, hogy a békéletető testület egy gittegylet, felkészületlen és hozzá nem értő emberek gyülekezete, ráadásul az ő határozataik semmilyen kötelezettséget nem jelentenek a bank, vagy bármilyen egyéb jogi vagy természetes személy számára.

pepikebaba (törölt) 2010.07.13. 10:56:11

Sok évvel ezelőtt valaki küldött nekem az Intesa SanPaolo Banktól, Olaszországból pénzt, akkor úgy kb. annyi volt a minimálbér, ez kb. 15 éve volt. Küldött volna, mert amikor a bankfiókban feladta, nem tudta, hogy nemzetközi számlaszám meg azonosító kell (én Raiffeisenes vagyok). Úgyhogy ő feladta, nem szóltak neki, hogy így külföldre nem lesz jó, a pénz nyomát azóta is bottal üthetjük. Ez valóban egy korrekt bank lehet. Elvittem a feladási bizonylatot a Raiffeisenbe, és ott mondták, hogy vissza kéne az illetőnek menni Olaszországba abba a bankfiókba, és ott reklamálni, és akkor biztos visszakapná a pénzt, ami nyilván kering a rendszerükben. Csak az illető akkor már 2000 km-el odébb tartózkodott. A Raiffeisenben meg hüledeztek, hogy így aláírtak és lepecsételtek egy nemzetközi utalást, mindenféle nemzetközi azonosító nélkül. Ennyit a CIB-ről.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.13. 10:56:24

@papucsbojt: @Nanemá: azért külföldön szintén egy már szintén megoldott dolgoról lenne szó, amit otthon nagy ívben leszarnak, mert így kényelmes, sokbe kerül az átlállás stb...

nekem 1 db angol bankkártyám van, amit mindenre tudok használni, az interntes vásárlás esetén a bank egy külön jelszót kér a webes felületen, a kártyaszám és a 3 jegyű biztonsági kód mellett. akárki ellophatja a kártyámat, soha nem fog tudni vele a neten vagy máshol se vásárolni, mert 3 rossz jelszó/pin kód, és tiltva van a kártya. mivelhogy az üzletekben sem úszod meg a pin kód beírása nélkül.

ez otthon biztos túl bonyolult lenne... vagy esetleg túl ügyfélbarát, ezért nem alkalmazzák a bankok.

EvilHedgehog 2010.07.13. 11:06:39

@pepikebaba: Mi köze van a 15 évvel ezelőtti tapasztalatodnak egy magyarországi leányvállalathoz?

Ez olyan mintha a magyarországi Tesco-t hasonlítanád össze a brit boltokkal. Egy név, egy látványvilág, viszont ettől függetlenül jelentősen különböznek.

dimitrij 2010.07.13. 11:08:46

@pepikebaba: valszeg azóta is felelős őrzésben van, és várja az olsz bank, hogy jelentkezzen az összeg gazdája... :)

EvilHedgehog 2010.07.13. 11:08:53

@holex: Ezzel csak az a baj, hogy nem szabványos. Tehát ha egy más bank netes felületére keveredsz ott nem lesz másik jelszó beirkáló mező.

Már ha jól értettem a leírásból...

dimitrij 2010.07.13. 11:13:05

@holex: ez szolgáltatás a vbv (verified by visa) a visa-nál emlékeim szerint, illetve ott teljeskörű chip&pin elfogadás van minden POS terminálon. érdekes, hogy ennek a 2006-os bevezetése óta lecsökkent a kártyamásolások, illetve lopott/vesztett kártyás tranzakciók aránya, de megnőtt a külföldön elkövetett hamis angol kártyás tranzakciók aránya azokban az országokban (pl. a mi régiónkban), ahol nincs teljeskürű chip&pin elfogadás, valamint egekbe szökött a virtuális csalások aránya. ezt nevezik súlypont-áthelyeződésnek. :)

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.13. 11:30:51

@EvilHedgehog: nem egészen így működik, hanem megadod a szabványos adatokat, (kártyaszám, dátum, bizt. kód), majd amikor a fizetésre kattintasz, akkor rádob a bank titkosított oldalára, ahol kénytelen vagy megadni a jelszódat, hogy jóváhagyd ezt a tranzakciót, és a tranzakció sikeresen befejeződjön. itt előtte még látod a pontos levonandó összeget, hogy kinek fog menni a zsózsó, és minden információt, amit a bank a tranzakcióhoz kapott a weboldaltól. ha itt bármilyen kételyed van, és nem adod meg a jelszavadat, akkor hiába adtál meg bármit is korábban, semmi nem lesz levonva a számládról. a tranzakció megszakad. ez minden webes fizetésnél automatiusan működik, függetlenül attól, hogy éppen hol akarok fizetni.

ez nagyon hasznos dolog, mert németoszrágban pl. nem egy weboldallal találkoztam, hol kiírják, hogy total X eur és a számládról alattomos módon X+Y eur-t akarnak végül leemelni, amit utólag már nem tudsz visszavonatni a bankkal. és nem lehetséges az automatikus tranzackiók megújítása sem (vagyis, hogy ha nem olvasod át az adott weboldal általános fizetési feltételeit, amit valljuk be senki se szokott), és mondjk a jövő hónapban majd újabb összegeket terheljenének Rád automatikusan, a "tudtod" eselteg nem is a tudtod, de az akaratod nélkül.

ha nincs jelszó minden tranzakcióhoz, nincs levonás. erőlködhet bárki, hogy de neki így vagy úgy jár egy összeg, a bank automatikusan le fogja szarni.

hasznos dolog. :)

Freddy1st 2010.07.13. 11:31:14

Én kábé 4 éve ugyanígy jártam, nem tudtam fizetni a CIB-es Visa Electron kártyámmal neten. Telefon ügyfélszolgálatnak, mondták, hogy Internet-kártya kell hozzá, mert ez nem dombornyomott, nincs CVC ellenőrző kódja, stb, igényeljek a netbankon keresztül. 5 perc múlva leadva az igénylés, a netes vásárlásnál nem kártyás fizetést használtam, hanem átutaltam a pénzt, másfél vagy két hét múlva pedig ismét semmi probléma nem volt, érkezett a kártya. Ráadásul mivel külön számlája van az internet-kártyának, nem tudnak többet lehúzni róla, mint amennyi a számláján van. Netbankon simán át tudom vezetni 1 perc alatt az összeget. A főszámlához meg a Visa Electron tartozik. Azzal meg fizetek ott, ahol szükség van rá. A fix havi utalások meg bent vannak az állandó tranzakciók között, autómatikusan mennek kártyák nélkül, számláról közvetlenül.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2010.07.13. 11:36:12

@Freddy1st: "Ráadásul mivel külön számlája van az internet-kártyának, nem tudnak többet lehúzni róla, mint amennyi a számláján van", ez minden hitelkerettel nem rendelkező bankkártyára is pont így igaz. :)

NGA 2010.07.13. 11:38:17

@Siendor_: OTP-nél vagyok, az összes kártyámmal fizethetek a neten, és van netkártyám is, ha azzal akarok fizetni.

Tímár Mihály 2010.07.13. 11:53:05

A posztoló térjen át virtuális kártya használatára! A hagyományos bankkártya internetes használata orosz rulett, mert bárki, aki hozzáfér a kártya adataihoz (pl. kirúgott szállodai alkalmazot) később felhasználhatja az adatokat internetes vásárlásra. Legrosszabb esetben a teljes bankszámla-egyenleget lenyúlhatják így. A bank részéről teljesen jogos, hogy letiltja a bankkártyák internetes használatát.

Nekem 130 ezer forintomat lopták el internetes vásárlással a bankszámlámról. Csak azért nem többet, mert a bank időben észrevette és letiltotta a kártyát. (Természetesen a kártya folyamatosan a zsebemben volt, nem lopták el.)

Ráadásul nem is kell interneten vásárolni a kártyával. Ha valaki rövid időre hozzáfér a kártyához és lemásolja a számát és a 3-jegyű kódját, az már vásárolhat is vele. Legjobb, ha a biztonsági kódot is lecsiszoljuk a kártyáról.

mentos 2010.07.13. 12:00:17

nem tom, de szerintem a legjobb és legkorrektebb a piacon a cib online számlacsomag..havi 149 ft és korlátlan utalás ingyen, havi egy pénzfelvétel ingyen bármiből, netkártya ingyen ami nem visa, hanem mastercard..(euro -dollár konverziónal nem mindegy) s nekem kb 3 éve minden normálisan megy velük..pl hitelkártyát telefonon 5 nap alatt simán adtak s semmi gond vele...nem hinném h ezek csak a szerencsén múlnak...sokszor lehet h nem a technika a rossz hanem csak a felhasználó...ill az se árt ha van pénz a számlán...nem csak hitel+hitel...

erdomester2 2010.07.13. 12:01:37

Én ma voltam a CIB-ben, azt mondták a netkártyához kell egy folyószámla is, aminek a havi díja 550 ft. Hát kapják be, ez egy kicsit sok (raiffeisenes vagyok, de nekin nincs netkártyájuk). Ráadásul azt mondta az ügyintéző, hogy a kártya Visa. Más szerint Mastercard. Most akkor mi van?
Amúgy az MKB-ban 250 forint a havi díj összesen. Megyek is hozzájuk.

mentos 2010.07.13. 12:11:11

@erdomester2: ha van rendszeres jóváírás a számlán akkor jóvá irnak 400 ft/hó így jön ki a havi 149 ft szvezetési díj

F.hunter 2010.07.13. 12:30:24

Nemhogy nem tájékoztatnak róla, hogy nem használható a Visa Electronjuk interneten, de egyenesen azt hazudják számlanyitáskor, hogy persze, már hogyne lenne használható!!! (Károly krt.-i fiók)
Azóta nem használtam a CIB-es számlámat, csak azért nem szüntetem meg, mert ingyen van. (Cibezz)

erdomester2 2010.07.13. 12:47:39

@mentos: Mint mondtam raiffeisenes vagyok. Egy internet kártyára van szükségem és ezért nem fogok havonta átutalni 50 ezer forintot.

erdomester2 2010.07.13. 12:49:32

Egyébként pár évvel ezelőtt a raiffeisen is megcsinálta velem, hogy egyik pillanatról a másikra letiltotta a netes hozzáférését a visa kártyámnak. Mondom de baszki eddig is ezzel fizettem a neten....jött a válasz, hogy de baszki ezzel eddig sem lehetett fizetni...most erre mit mondjak :)

EvilHedgehog 2010.07.13. 12:53:34

@holex: A netkártya számládon statikus 0 Ft van. kb 3-4 percig van rajta a pénz amit fizetni szeretnél.

A főszámlán meg 0-24-ben ott a pénzed....ez a különbség.

masik_zsofi 2010.07.13. 13:43:31

most hivott a CIB bank hogy visszallitottak a hitel kartyamra az internetes hasznalatot. Ha a homarba irok az valahogy mindig hat rajuk.... Miert jo ez nekik???
(egy korabbi posztolasom eredmenye az lett, hogy mind a hitel mind a debit kartyam eves koltseget es az utasbiztositas eves koltseget)
koszonom homar!

Freddy1st 2010.07.13. 13:50:26

@holex: "Ráadásul mivel külön számlája van az internet-kártyának, nem tudnak többet lehúzni róla, mint amennyi a számláján van" Ezzel azt akartam mondani, hogy a főszámlán van általában x forint + y forint hitelkeret, mégis biztonságban van, mivel a netre kiadott kártya mögött csak annyi pénz van, ami adott esetben szükséges. Nekem biztosabbnak tűnik, mintha minden pénzem kitenném a "pultra" és szedjen a webáruház ki annyi aprót, amennyit gondol. :) De lehet csak én gondolom így.

dimitrij 2010.07.13. 14:31:31

@masik_zsofi: és azt hogy csinálták? :)

masik_zsofi 2010.07.13. 15:09:38

@masik_zsofi:
a lenyeg lemaradt: (egy korabbi posztolasom eredmenye az lett, hogy mind a hitel mind a debit kartyam eves koltseget es az utasbiztositas eves koltseget VISSZAUTALTAK)

Marr 2010.07.13. 20:36:32

@masik_zsofi: király! és tényleg működik?

btw akik okoskodnak, hogy az electronnal nem lehet fizetni neten, lőjjék már le magukat. lehet. pl easyjetnél az az egyetlen, amivel nincs extra költség.

zxs-zxs 2010.07.14. 00:32:33

CIBnél van Unembossed MasterCard. Ugyanazt tudja, ugyanannyiba kerül, mint a Visa Electron, viszont lehet vele neten fizetni. És akkor nem kell vacakolni a netkártyával...

zxs-zxs 2010.07.14. 00:33:55

Ja még annyi, hogy ott is lehet alszámlához kötni, de nem kötelező

www.cib.hu/maganszemelyek/szolgaltatasok/bankkartyak/mastercard_unembossed/index

Silverf@x 2010.07.14. 19:37:06

Biztosan ezren leírták már előttem, de azért én is elmondom: a visa electron használatának engedélyezése a neten a bank döntése. Engedheti is meg nem is, ezért szokták megkérdezni kártyaigényléskor, hogy mire is szeretnéd használni...

otirt 2010.07.15. 07:46:05

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

A CIB-nél a két számla között átvezetés van nem átutalás, így az teljesen ingyenes, sőt mivel a rendszer banknyitásig virtuálisan kezeli, így éjszaka is kivitelezhető. A valódi számlapénzmozgás banknyitás után valósul meg.

Fánkevő Fáncsi 2010.07.15. 17:47:26

@akira2: Nem értelek Akira, én ezt már elmondtam. Nem az a baj, hogy engedik-e vagy nem a fizetést a neten vele. Hanem az, hogy egyik pillanatról a másikra szó nélkül letiltják, aztán meg az ügyfelet elhajtják a picsába, ha panaszkodik a kellemtlenség miatt.

Fánkevő Fáncsi 2010.07.15. 17:57:03

@tildy:): Egyetértek tildy, én is mertem használni, eddig bármikor, habár belátom, hogy valamekkora kockázata van a dolognak, talán egy kicsit könnyelmünek is nevezhető vagyok, én nem tudom. Megértem azt is, aki azt mondja, hogy habár az ilyen számla-leszívás egyértelmű csalás, azért nem kell a bűnözőknek önként odanyújtani a torkunkat.

fodkat 2010.08.20. 13:18:46

Igazából a Visa Elektron soha sem működött netes vásárlásnál. Örülhetsz, hogy eddig tudtad használni...
süti beállítások módosítása