Tékozló Homár

Négyszeres szervizdíj a Baumgartnernél

2011.01.12. 12:53 | jackyll | 149 komment

Imitto fűtőmotort cserélt volna karácsonyra autójában, de valahogy lehúzósnak érezte a Baumgartner szervizének 187 ezer forintos ajánlatát. Így 42 ezerből megúszta:

Kedvenc autónk karácsony előtt úgy gondolta neki is kellene valamit vennünk karácsonyra. Ha fűtést kapcsoltam olyan hangja lett mint ami épp felrobbanni készül, remegett az egész. Persze hagyhattam volna januárig, akkor tudnának fogadni Gyöngyösön, ahova szervizbe hordjuk de nem, épeszű ember ha gyerekeket hoz-visz az autóval nem indul neki hosszabb útnak fűtés nélkül. Kézenfekvőnek tűnt helyben elvinni szakemberhez, hozzánk legközelebb Baumgartnerék márkaszervize van a Kerepesi - Fogarasi kereszteződésnél. A munkafelvételen elmondtam hogy van ez a hang, nekem úgy tűnik a műszerfalból jön. A munkafelvevő azt mondta bemegy, megkérdezi a szerelőt hogy mikor tudja vállalni, a kollégája addig megnézi mennyibe fog kerülni a fűtőmotor. Utóbbi 67.000.- forint, a szerelés a húzósabb: ki kell venni az egész műszerfalat, nagy meló, 10 órát kell számoljon rá, a szerviz óradíja 12.000.- forint. Tehát munkadíj+alkatrész ha mást nem találnak 187.000.- forint.

Szép illedelmesen elköszöntem majd otthon kerestem Renault szervizt a környéken. Felhívtam az egyiket (francia szerviz), elmondtam mi a baj meg hogy Baumgartnerékkel hogy jártam, a szervizes meg elmondta hogy köze nincs a műszerfalnak az egészhez. Fel kell emelni az autót, az anyósülés alatti dobozról le kell venni a burkolatot és ott a fűtőmotor. Elmentem hozzájuk, 15 perc alatt kint volt a fűtőmotor (csapágyas, kompletten cserélhető) amiből volt neki raktáron 32.000.- forintért. Beszerelték, max. 1 óra volt és kész is lett az autó. Munkadíjjal együtt 42.000.- forintot fizettem.

Mondják hogy a hazai használt autók azért olyanok amilyenek, mert csak megveszik aztán a sarki Józsihoz hordják szervizbe - szerintem meg azért tartunk ott ahol, mert ha egy szikrányi esélyt lát arra egy ilyen gerinctelen ember mint a B. szervizese hogy lehúzzon akkor lehúz.

imitto

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pittykapitány 2011.01.12. 16:10:13

@bakants: szerintem inkább proktológus...

Zoan11 2011.01.12. 16:23:00

A kommenteket olvasva a szakszervíz és márkaszervíz fogalmával sokan nincsenek tisztában. Ahol az autót vesszük, az márkaszervív, a szomszéd Jani is lehet szakszervíz, ha beszerzi a szükséges tanúsítványokat (vagy miket). Innentől kezdve ha Jani végzi a javítást a garancia akkor is megmarad.

cSa 2011.01.12. 16:36:41

Egy éve kb. sikerült összetörnöm a kocsi elejét, elég sok cuccot keleltt cserélni. Utána gondok adódtak a klímával, azóta orovosolva lett, nem is ez a lényeg.

Csöpögött az olaj a klímarendszerből a hűtő egyik szelepénél. Arra jártam, úgyhogy beugrottam a szakszervízbe, hátha meg tudják nézni. Szerelő kijött, be sem akarta vinni a műhelybe, közölte, hogy klímahűtő csere feltétlenül. Nem vagyok autószerelő, de hülye sem teljesen, úh átvittem a kocsit pár napra rá ahhoz, aki baleset után is javította, és igazam lett. Egy tíz forintos tömítés volt a ludas, ahogy azt sejtettem is.

T mint T 2011.01.12. 18:01:51

Nekem a Schiller Opelnel kiloptak az uj aksit (1 eves volt) es egy szakadt szarra csereltek. Belgiumban hagyott el a kocsi, 2 nappal kesobb, amikor megalltam ejszakai szallason, es masnap nem indult el, pedig semmit nem hagytam egve.
Panaszlevelet irtam nekik, azota se meltattak valaszra. Persze, bizonyitani nem tudom, hogy ok tettek...
Azota a kovetkezoket megjelolom piros szinu koromlakkal mielott beviszem szervizbe vagy gumicserere a kocsit: gumik, aksi, ablaktorlo. Csak en tudom, hol jeloltem, milyen szinnel.
Mielott kihom a kocsit, ellenorzom a pottyoket.
Mai magyar valosag :-/

mohopasi 2011.01.12. 18:25:47

Nem értem mire a csodálkozás. Nagyon régóta ismert tény, hogy a márkaszerviz azért az mert szerződést kapott, lehúzásra megy, a szakembereikről meg annyi, hogy nem azért dolgoznak a márkaszervizben, mert a legjobbak, hanem mert ott kaptak állást. Az igazán jó szakik legtöbbször maszekok lesznek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 19:12:52

@főboszorka45: most tenyleg egyebSt ezert tart itt az orszag, ha itt divatba jonne , ez a nem adok szamlat 1 ev alatt csodbe menne az orszag
@cSa: ez itt is jellemzo, kicsik foltozgatnak, ha kell szereznek bontottat, nagyok nem tokolnek, ha valami rossz az csere, kapasbol

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.01.12. 19:24:00

valamiből fizetni kell zsolti versenyzői pályafutásának anyagi következményeit

Vajmaci 2011.01.12. 19:46:31

Nem akarom a poszfelelőst csesztetni, de Gyöngyösön is simán lehúzták volna...
Énsem véletlen hogy Salgótarjánba jártam a Scenicemmel amíg volt ott Renault szervíz.
Amióta lejárt a gari,azóta maszek...megbízhatót nehéz találni,de ha egyszer megleled, elereszteni már nem szabad!:)

Flugos furgonos 2011.01.12. 19:47:31

J5-ösömön folyt a hutöviz a gázolajelömeligitönél (akkor még nem zudtam hogy az az alkatrész neve) A pözso péta érd-nél azt mondták hogy a tömités 4000 Ft a csere 5 ora ami ha jol emlékszem 8000-8300 ft Több éve volt). Min 44000 ft lenne. Elmentem egy francia autosboltba (Bohus) 400 ft a tömités, Én másfél ora alatt kicseréltem.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.01.12. 21:00:40

Mi ez a fűtőmotor? Eddig úgy tudtam, hogy a motor által fölmelegített hűtővíz segítségével melegítik az utastérbe befújt levegőt. Vagy a ventilátorral volt a gond?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 21:08:57

@imittto: ha a negativ reklam mehet, miert ne mehetne a pozitiv?
@Peti817172M:
lehet ulesfutes volt azert volt az ules alatt,ez az anyosulesfutes

2011.01.12. 21:45:37

én is független szervizbe hordom az autóimat immáron 12 éve (azóta már a harmadikat. a mostanit 3 évesen vettem, még volt rá 2 év garancia, de azt is oda vittem). akkreditált szerviz, jogosult a szervizkönyvbe pecsételni, ha egyebet nem csinál mint ami adott kilómétertelljesítménynél elő van írva. a márkaszerviz meg kapja be!

2011.01.12. 21:47:02

és egy bölcsesség a szerelőmtől: "F" betűs autót nem szabad venni!!! fordot, fiatot és franciát....

Megdobbent 2011.01.12. 22:06:33

Nekem viszont egyszeruen nincs velemenyem, mert megtiltottak. De nem tudom kik, csak bedobtak egy ilyen feketekezes levelet :( Aztan valami francia kocsival elviharoztak es vihogast is hallottam az autobol, mert nem zorgott futodobozuk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 22:23:39

@deneron: a fordok birjak a strapat, olyan 40 eves truckok rohangalnak itt hogy na
bar abban a legerosebbek, nem a sima szemelykocsiban
europa tuti mas, itt lehet venni siman
fiatot meg franciat azt itt sem semmikeppen, nem is tudom , lattam-e mar ilyeneket errefele
elsopro az amcsi-japan-nemet foleny
szerintem 90 szazalekos

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 22:46:21

tenyleg valamelyik nap lattam 4 ajtos porshet

Shinjuku 2011.01.12. 22:48:37

@hagyma: nalatok milyenek az oradijak? nekem 80 dezso/oraert akartak hatso csapagyat cserelni... meg mindig morog, majd tavasszal megcsinalom en...

Shinjuku 2011.01.12. 22:53:55

@deneron: mar 3 evesen autot vettel? szep, szep... a burzsoazia diszkret baja...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 23:22:29

@Shinjuku: segedfogalma sincs
regen a Bela csinalta, aztan pont koltozeskor valami foly a pontiac-bol, den akkor mar a uhault vezettem ashevill vele/szerintem szervo laj/ a tag mondta Marynek 600 dollar cakk-pakk es 2 -3 ora
kenyszerhelyzet volt, mondtam neki OK, utolag meg nem neztem a szamlat mi fajt mennyibe, mert minek
itt ashevilleben van egy jo redneckmunkasemberem, ha baj van akkor odaviszem, es mond valami osszeget ami nekem megfelel altalaban, sot mindig
az is teny regi amerikai kocsikat lovagolunk/ semmi flanc/ es az eltel tizenevben max 3-4szervolt szervizben a 2kocsi + a Bela, de ot deportaltak

Shinjuku 2011.01.12. 23:29:14

@hagyma: hehe.. ami azt illeti nekem is eleg regi az autom... es a 350 kobinches small block sem arrol hires hogy el szokott romlani... de sajnos a csapagyak azok kopnak... egy rablo itt meg 1500 dollarert akarta kicserelni oket... aztan megkerdeztem a markaszervizt. ok meg 5000 dollart mondtak... az alkatresz 500 dolcsi... inkabb nekiesek en...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 23:36:38

@Shinjuku: szerintem ha nem talalsz magyar feketemunkast/ se csehet/ akkor vedd meg az alkatreszt es keress valami oreg muhelyt, foleg a varoson kivul, 2-3 kiloje megcsinaljak
foleg ha cashel fizetsz
mar elfelejtettem hol laksz Tampan/FL/ van ismerosom:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.12. 23:40:40

nem a Bela, mert Ot deportaltak

Shinjuku 2011.01.13. 02:04:54

@hagyma: :) Houston... majd megkerdezem a sarki marhapasztort :)

Shinjuku 2011.01.13. 02:06:13

@hagyma: de sajna a varoson kivuli oreg muhelynek azert nem biztos hogy odaadnam az autot... antik... :)

Pаri (törölt) 2011.01.13. 02:58:06

Houston! Here is the Grand Espace. We have a problem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 05:16:20

@Shinjuku: hat ha antik, akkor realis arajanlatot kaptal
itt egy hete csak jeg es ho es szel

2011.01.13. 06:34:54

@Shinjuku: igen! sőt még volt rám 2 év garancia is

pingpong 2011.01.13. 06:59:31

német autómat vittem volna olajcserére a márkaszervízbe, azt mondja a telefonba: 69k lesz. elejtettem a telefont. mondtam neki: úgy értettem, azt mondta, hogy 69k. igen, igen - válaszolt, - mikorra érek oda? soha nem értem oda. csabihoz vittem, aki tutira bele is önti az olajat, nem csak a felét, és töredékét kérte az összegnek.
69k. hihetetlen.

akos147 2011.01.13. 08:50:54

Tesóm vett egy öreg Nissant 300 000-ért. Kellett idővel hozzá új tank, első lámpák és még egy marék apróság. Bontó adott írásban árajánlatot, cirka 500 000-ért. Nagyot nevettünk, majd kb. 40 000-ért minden beszerezve máshonnan. Küldjem be a papírt Homárnak?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.13. 08:56:11

@zyl187:
Megjegyezném , a kiszerelt alkatrészekre igényt tarthatsz
A többi igaz
csak komálóshoz az autót

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.13. 09:00:45

@Megdobbent:
Majd ha lófejet talász az ágyadban, kezdhecc majrézni

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.13. 09:06:56

@Dr. Körömlakk ®:
Akarsz a horgolás vagy az azsúrozás rejtelmeiröl beszélgetni?
Szép kis teritőket lehetne egy autó műszerfalára horgolni

imittto 2011.01.13. 09:10:36

Már vártam a francia fikázást... Az elődje német volt, havonta szerviz, 1 év alatt elment újra a vételára. Ennek ennyi baja volt egy évre.

Secnir 2011.01.13. 09:21:57

@cSa:
"Csöpögött az olaj a klímarendszerből"

az már tényleg gáz, hogy nem gázzal töltötték fel...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.13. 09:33:53

@imittto: A mai német autókat francia tervek alapján, kínai alkatrészekből törökök gyártják - igaz, valóban Németországban, ahol a meósok olaszok...

Pittykapitány 2011.01.13. 09:50:53

@deneron: Ferrarit se?
Pedig mar épp rászántam magam, hogy veszek egyet. :)

Koli 2011.01.13. 09:58:23

Nálunk a 4. rönyó szolgál már.
A Baumgartneréket a legnagyobb körben elkerülni érdemes, szemét, lehúzós banda, horror árakkal.

Eric_Cartman 2011.01.13. 10:03:17

Német boltból japán autót.
Aldiból Hondát.

cSa 2011.01.13. 10:31:56

@Secnir: Gázzal töltötték fel, de a pumpát kenni kell, így van a rendszerben egy minimális mennyiségű kenőanyag.

mortalwombat 2011.01.13. 10:36:13

Bepróbálkozott, nem jött össze, mert szemfüles voltál. Ám ez 10 emberből talán 3, a többi 7-el meg lehet csinálni, mert nyugdíjasdoktor/nő/műszakianalfabéta/nemolvashomárt (a megfelelő rész aláhúzandó)

Nem szakszervizben 5-6 ezer az óradíj, számlát adnak, a legsz@pósabb munkára is max. 4-5 órát számláznak ki.

Nemrég vittem egy nemmondomanevétországos gyorsszervizbe az autót, 1 óra munkadíj, alkatrész reális áron másnapra beszerezve, és javítás közben minden apró eltérésnél telefonáltak (pl: centírozni kéne két kereket, 890 ft/db, csinálhatjuk?)

Eric_Cartman 2011.01.13. 10:38:54

Német boltból japán autót.
Aldiból Hondát.

cicmen (törölt) 2011.01.13. 10:42:02

10 munkaóra a műszerfal lebontása. Ismerem a szerelőket, elmondom hogy kell ezt érteni. Kb. 3 óra szétszedni. Esetünkben feleslegesen persze. 7 óra összerakni a sok ismeretlen alkatrészt.
-Ezt meg honnan szedtük ki? Te Józsi! Ez mi a lófasz?
-Hülyék! Az a tegnapi Suzuki szelephimbája!
Na! Szóval ezt kell megfizetni!

Sokorai_Atala 2011.01.13. 10:53:06

@deneron: ne ijeszgess, a Fabia Skoda idetartozik?

Secnir 2011.01.13. 11:28:38

aki nem ismeri a rendes szolgáltatók világát, csak az ír ilyen posztot.
ügyfél azt mondta:
"elmondtam hogy van ez a hang, nekem úgy tűnik a műszerfalból jön."

ilyenkor mit mond a rendes szolgáltató?
-ha az ügyfél azt mondja, hogy a műszerfalból jön, akkor szétszedjük a műszerfalat. pont.

más kérdés volt a fűtőmotor.

persze ha az ügyfél azt kéri, hogy a fűtőmotort a műszerfal felől cseréljék ki, vagy a gyertyapipákat a hátsó csomagtartó felől igazítsák meg, akkor rendes szervizes onnan javítja. annak ennyi az ára.

Eugéne Tribulet 2011.01.13. 11:39:58

Toyotáéknál így csinálják: 1 óra munkadíj, plusz alkatrészek horror áron. Olajból beletöltik a szart, kiszámlázzák az F1 minőségűt, stb. Olajcsere szűrővel 52 ezer. Persze borravaló a munkafelvevőnek meg a szerelőnek. Ha külön ezeket megveszed, akkor maximum egy huszas. És azt töltik bele, amit megvettél, nem a hordós szart.
Én is 17 éve az összes autómat "szak"szervízbe hordtam, de rájöttem, hogy a sufnis szerelő minőségibb munkát végez, mint egy "szak"szerviz.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.13. 11:51:50

@cSa: Ja! Te nem tudod mi a különbség a meós és a melós között...

Dr. Körömlakk ® 2011.01.13. 12:06:02

@Pittykapitány: úgyvan. eccerű prolinak nincs ijen gongya.
@horex: lószart horgolok. csak nem értek hozzá...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.01.13. 12:09:52

@Nigab: Igazad van: egy nyugdíjas doktornő legtöbbször műszaki analfabéta és nem olvas homárt...

isti77 2011.01.13. 13:00:45

Általánosítani azért nem nagyon lehet. Nem minden márkaszervíz lehúzos, néha ugyanannak a vállalkozásnak két (márka)részlege is gyökeresen eltérő hozzáállást mutat.
Saját tapasztalat: Duna Autó. A mitsubishisek (bejárat: Zay utca) ott akartak lehúzni, ahol tudtak volna (1 db lambdaszonda 80.000 Ft, ugyanez Angyalföldön, Matt-Kernél 25.000 Ft volt, át is szoktam hozzájuk). A fiatosok a Kunigunda-Szőlőkert u. sarkon picit másképpen állnak a dolgokhoz (ők pl. le is mossák az autót a kötelező szervíz után), és az árak is barátibbak, meg úgy általában, az egész hozzáállás.

cSa 2011.01.13. 13:02:01

@Eugéne Tribulet: De tudom, csak azt hittem elgépelés, mert meósokról csak építőipar kapcsán hallottam eddig.

Eugéne Tribulet 2011.01.13. 13:04:10

@cSa: kicsit félrement, nem én voltam!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 13:04:55

@Eugéne Tribulet: mi aza isten kerul egy olajcserebe 50 ezerbe, itt a legmenobb olajbol is kijon 50-60 dollarbol
azt, hogy borravalot miert kell adni olajcserenel azt kulon nem ertem

@cSa: en meg pont epitoiparban nem hallottam, ott ilyen muszaki ellenorok vannak

Eugéne Tribulet 2011.01.13. 13:11:08

@hagyma: ez van, Magyarország, 2011.
Borravaló: van egy még gar-os autónk, aminek a hibáit csak akkor veszik észre és akkor intézkednek, ha csúsztatok egy kis zsetont. Amúgy meg kinyalhatom.

cSa 2011.01.13. 13:15:31

@Eugéne Tribulet: Valóban, Kitalátornak akart menni:)

cSa 2011.01.13. 13:19:30

@hagyma: Lehet, hogy rosszul tudom, nem vennék rá mérget, de azt hittem, hogy a meós az, aki távolságokat, meg szögeket mér műszeresen, építkezés előtt és után.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 13:28:39

@Eugéne Tribulet: hat itt is vannak borravalos helyek, de az auteszerelo az tuti nem az, otthon sem emlekszem, hogy adtam volna, dehat valtoznak az idok
@cSa:
kitalator asszem minosegellenorre gondolt, aki atveszi a kesztermeket ilyen gyarakban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 13:30:15

@cSa: amire Te gondols az valoszinuleg geodeta, de hivhatjuk geo-nak
egyik haverom geodeta volt
szerette egesz nap csak egy ilyen csikozott lecet kllett tartania

Dr. Körömlakk ® 2011.01.13. 13:49:00

Minőség
Ellenőrzési
Osztály
neeem?

plony 2011.01.13. 14:13:53

Vajon mikor tanuljátok már meg, hogy a szerviz szót rövid i-vel kell írni?

DaM 2011.01.13. 14:30:27

Engem már kiver a szer-vÍz. :-D

De ami miatt igazából jöttem: HÉ HOMÉR! Hol a mai poszt??! Vagy ez már a hétvégi? Ez a service nem elégséges, még minimálisan senem.

Vonulok az utcára és elkötök egy tankot is.

Pаri (törölt) 2011.01.13. 14:40:39

Ja, a Baumgartner még a többi Renault márkaszervizhez képest is duplatripla áron dolgozik. Hat éve van Renault-m, eddig csak márkaszervizben javíttattam, de most nincs kedvem levetíteni a Baumgartneres sztorikat.

Zorro2007 2011.01.13. 15:01:31

S-max garanciális szervíz Sopron.

Vegig az auto mellett vagyok. A vegen kihoznak egy szamlat amin rajta van , hogy csinaltak egy futomuellenorzest is x forintert. (Mellette, a standard garancialis szervizdij 8000Ft, csak veletlenul lattam). Megreklamalom a futomüellenörzest. A csóka uj szamlat csinal, a regit kidobja a kukaba.
Az uj szamlan a standard garancialis szervizdij mar 10000Ft...kiszedetem vele a regi szamlat a kukabol. A hulye meg elkezdi, bocsanat felreutottem...ja 8000ft-t hogyan lehet felreutni 10000-re...

Pittykapitány 2011.01.13. 15:06:57

@Zorro2007: hat úgy, hogy ezresével üti be, nem? :)
Kicsit megszaladt a keze szegény párának.

Zorro2007 2011.01.13. 15:31:15

@Pittykapitány : vagy olyan a billentyüzete ahol van 10-es gomb is és 8-as helyett véletlenül azt ütötte be.

Föleg amikor csak 1 tételt törölt a korábbi számláról...:))

Szervizbe csak úgy szabad menni, ha ott állsz az autó mellett.

Mercedes szervíz: Kevesebb mint 1 órát állt benn az autó, de a számlán 2 óra szerepelt á 10.000Ft...10 perces veszekedés után csináltak egy normális számlát. (az autón végig csak 1 ember dolgozott:)

gyilkoshód 2011.01.13. 15:55:35

Busszal kell járni.
Azon legalább hideg van, oszt a b.zsolti elkövető sem gazdagszik.
Amúgy mindennapos eset. Okos Homár tudja, hogy sok-sok poszt születik.

gyilkoshód 2011.01.13. 15:57:10

Erről jut eszembe.
Ha 3D-s filmet nézek a moziban, akkor megtarthatom a szemüveget?

carl badog 2011.01.13. 16:24:59

2004 tavasza...Új fabia combi, tetősín nélkül. Porsche Pest Skoda szalonban akciós 32000 Ft. Mondom kérdezzük meg a "szakit" mit kostál a felszerelés. Asszongya 100 000 Ft, mert 8 órába telik nekik. Muhahahaha.
Más. Ugyanez a kocsi, ködlámpája betört.
Szalon ár: 21500 Ft. izzó nélkül.
Bécsi úti autólámpabolt: 8400 Ft. izzóval

Pittykapitány 2011.01.13. 16:34:34

@Zorro2007: En sosem viszem ilyen uri helyekre az automat,van bejaratott szerelom, de el tudom kepzelni hogy sok helyen nem annyira szeretik ha ott sertepertel a tulaj a kocsi korul mikozben dolgoznak rajta. Vagy azt is kiszamlazzak, hogy figyelsz. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 20:14:49

@Pittykapitány: van valami ilyen vicc

-mennyi lesz?
- 20 ezer es kb 2 ora
- jo akkor megvarom itt
- akkor 30 ezer

nagyobb szervizekben emlekeim szerint be sem mehetnek a munkateruletre
kisebbeknel meg utban lennek
de most komolyan, miert is kell nezni mit szerelnek?

Infomaker 2011.01.13. 20:26:57

@hagyma: Mert átb.sznak 10ből 8 szervizben..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 20:34:52

@Infomaker:
hogy basznak at
valami gaz van, elmegyek
megnezik
azt mondjak, ez a baja, ennyi vagy annyi, ha soknak tartom esetleg elmegeyek mashova
azutan valahol azt mondom OK ennyi, csinald meg
ezutan miert is kellene felette allnom?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.14. 02:19:03

@Dr. Körömlakk ®: én pedig akkor indulok amikor akarok, a BKV menetidejének töredéke alatt célbaérek, nem kell elsétálnom a megállókhoz hidegben fázva melegben izzadva, nem kell szagolnom egyesek hónalj-, száj-, pacsuli- illetve egyéb bűzét és mindig van ülőhelyem.
nem mellékesen nagyonidegben a rolót felhúzva és az ablakon kinézve elmosolyodok ahogy kaparját az autóstársaim az üvegüket, kissé sajnálkozva tekintek a járdán csúszkáló gyalogosokra, majd 3mp-ig megnyomom a kettes gombot és elmegyek készítek egy forró kakaót magamnak. míg az autóm melexik -max 10 percig jár- készülődök és szeretettel nézek a távircsi jobb aljára, hogy a kezdetekkori mínusztízfok helyett már plusz12-14 van benne. 8-)

erre kifizetek egy évre harmincezret a kötelezőre, 10ezret a súlyadóra és tankolom szükség szerint.
jjjja, és magam tartom karban a saját műhelyemben járgányainkat, megelőzve a lehúzós "szaxervizeket".

2 azaz kettő előnyöd van velem szemben: míg Te "kényelmesen" utazgatsz, addig én felelősséggel tartozom az útonlévőkért amikor vezetek.
a másik a zebra. ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.14. 02:23:48

@hagyma: ez lehet poénnak hangzik, de nem az. nálam is ki van írva a munkadíjak alá kiemelve, hogy:
- ha megvárja +1.000Ft+ÁFA/óra
- ha "segít" +2.000Ft+ÁFA/óra

nem szokták megvárni. kicsi a műhelyem, mindenkinek jobb így ha haladok és nem a kedvesüffél kérdéseit válaszolom meg a munkát meg-mexakítva.
és nincs repiKV csak a VIP üffeleknek!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.14. 02:26:37

@Zorro2007: vannak helyek, ahol ki is van írva:
"minden megkezdett óra........"

szerinted hogy jön ki a napi 100-150 munkaóra 10órában 6-8 szerelővel? ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.14. 02:40:47

@Secnir: :DDD korrekt!

ember jön, autója néha leáll. faggatom, elkezdi a halászóvadászógyűjtögető életmódtól a történetét.
mondom pill, ez így igen hosszú lesz. ha lehet csak tőszavakban, igen/nem alapon válaszoljon, én feltsezem a kérdéseimet.
kérdezek - folytatja immáron a középkortól...
végül ráhagytam, dolgozom és hümmögök párat míg beszélt. szerinte a motortér...
legalább 5 percig próbálom győzködni, hogy a 20éves szakmai tapasztalatom szerint....
végül elvállalom azzal a kitétellel, hogy a motortérben eltöltött idő is fel lesz számolva 4000+ÁFA áron. kerekülő szemekkel kérdi miért? nem csak az effektív munkát fizeti?

minden voltam, csak jóember nem... pedig én vagyok az az őstulok, aki előbb javít és cak végszükségben vagy külön kérésre cserél. spórolni akartam neki, nem megvezetni. nem én erősködtem a motortér ügyben...
(hoozzátszem, csatlakozóprobléma volt a kesztyűtartó melletti computernél. megázott és korrodált a tönkrement hátsóspricc csövétől.)

legközelebb a Te mócceredet alkalmazom! :D

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.14. 02:43:36

@GrandTurismo: próbáld csak ugyanezt az ÚJ turismoval! ;) :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.14. 03:32:42

@salapapa:
en sok mindenben nem ertek egyet veled, de a kocsimat tuti ott hagynam rad igy latatlanban

es itt is mondjuk
erdekes lenne, ha azt figyelnem m, mit csinal
ez egy ropssz beidegzodes szerintem,
bar........
teny nekem is volt otthon autoszerelom
mindig hozza vittem nem az UNISZERV-be
ez teny
autoszerelo otthon meg most is bizami kerdes
errefele nem, es nem is volt

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.14. 09:38:44

Gyorsan beállni egy őrzött parkolóba a rönyóval! Intézni bele komoly riasztót és egyéb védelmet mert a baromgartner szervízlátogatás után sanszos, hogy ELLOPJÁK, ahogy az enyémet is!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 10:12:01

@isti77:
Höhö
Zay u.
Micubisi belső tükör az ablakra ragasztva, eltört
32,000Ft /volt évekkel ezelött/

isti77 2011.01.14. 13:11:40

@horex: ugyanitt Lancer jobb oldali külső tükör (elektromos, nem fűthető) fényezve (ezüst), szereléssel: 84.000 Ft (lett volna).
De sok zárójelet írtam.

brand_boy 2011.01.14. 17:20:20

@cSa: Csöpögött az olaj a klímarendszerből
LOL !
Persze, hogy ki akarta cseréltetni veled a fél kocsit,hisz a szavad járásából azt gondolhatta, hogy bepalizható vagy.
A józan paraszti ész viszont keresztül húzta a galád szerelő számításait.

brand_boy 2011.01.14. 17:21:24

@hagyma: Ofcourse,hogy legközelebb te csinyáld meg otthon ! :)

cSa 2011.01.14. 17:28:37

@brand_boy: Nem tudom mit vagytok ezen a klímaolajon fennakadva:) Van benne kenőanyag a pumpa miatt, általában rikító zöld vagy sárga színű, hogy szivárgás esetén látványos legyen. Nem tudom, hogy normál gáztöltésnél raknak-e a rendszerbe, de az én esetemben kellett, mert kiokádta magból azt is a gázzal együtt.

brand_boy 2011.01.14. 17:55:06

Úgy nem ér,hogy te is szaki vagy ! ;)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.14. 20:07:08

@plony: "Vajon mikor tanuljátok már meg, hogy a szerviz szót rövid i-vel kell írni?"

Az index címlapon is hosszú í-vel írják a tulkok.

Hajléktalanok nyitottak bringaszervízt
index.hu/video/2011/01/13/menedekhaz/

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.15. 00:47:27

@hagyma: :) lényegében örülök!
hidd el, nemis az üffelek szép szeméért csinálom 21 éve és nyitottam műhelyt 17éve.
ugyan ők fizetnek és talán elvárnák a mézesmázos szavakat, de nekem mégis az autók a szerelmem, őket javítom tiszta szívvel, óvó kézzel. tőlem hamarabb kap egy ember negatív szavakat-mondatokat. igaz. de csak őszintén, az üffelet kész tények elé állítva, hogy ebben vagy abban bizony ő maga hibázott, nem az autó a hülye. hogy ehhez van egy "salastílus", amitől soxor kinyílik az ügyfél zsebében a bicska?
hjakérem! nem kell hanyagnak lenni és oda kell figyelni a járműre!
ha ez nem teccik, van szerelő 1000. persze azt nem garantálhatom, hogy amott nem húzzák le...
békásmegyeren van a műhelyem és megvan a hírem. nagpofájú, soxor bunkó, de aranykezű és nem lehúzós, mégha nemis a legolcsóbb. öten voltunk autóvillamosságisok a környéken, egyedül maradtam talpon. lehet ez elmond valamit. ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.15. 00:57:57

különben zyl187 írta le helyesen a tényeket
homar.blog.hu/2011/01/12/negyszeres_szervizdij_a_baumgartnernel/fullcommentlist/1#c12157351

bizony, a repiKV, a bőrülő, csilivilli berendezés, ezeknek a rezsije, a mosolygós-öltönyös munkafelvevő, a pénztáros kisasszony, a raktáros és egyéb dolgok miatt van az, hogy a többség számára horror árak és vannak és szinte minden (a munkával eltöltött idő mindenképp!) túl van számolva a szaxervizekben.

schdl (törölt) 2011.01.22. 18:27:40

Az avatárom elárulja, milyen kocsim van, én márkaszervízbe hordom és nincs panaszom, gondolom műhelye válogatja. korrekt árakon dolgoznak, rejtett kapcsoló plusz beszerelés 5eFt. Olajcsere, szűrők cseréje (olaj- hepa- légszűrő)+munkadíj 25eFt.

csöcsfej 2011.01.23. 11:40:20

@hagyma:
pl legutóbb, lengőkar, gömbfej csere, ilyesmi. nyilván utána futómű beállítás. fizet, megy 350 km még aznap, végén egyre furcsább. megnézem, futóművet basztak beállítani, 4 új téli gumi belső oldala mínusz 4 mili. hogy lopjanak 6 ezret, csináltak egy 60 rongyos kárt. hát ezért.
és ez abban a szervízben ahová 10 éve jársz, csak gyerkőc átvette, mert fater kidőlt picit.

puncipöcögtető 2011.01.29. 07:23:02

@simon says:: en is allandoan _resen_ vagyok, amint a nevem mutatja :)

puncipöcögtető 2011.01.29. 07:29:30

En itt a jueszejben nem tudok jokat mondani: lehuzas, lehuzas, es lehuzas.

Meguntam, vettem emelot, bakokat, es egy Haynes szervizkonyvet az autohoz, es azota a kisebb es nemely nagyobb hibajat az autoinknak en javitom. Multkor lengescsillapitokat (strut) csereltem.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.29. 15:43:24

@puncipöcögtető: van akinek van hozzá érzéke, van akinek csak a pofája nagy...

haverom gumis, mellettem van a műhelye. bemegy hozzá ember, hogy MOST le kellene cserélni kerekeit. (több mint egy hétre előre be van táblázva srác)
a nemleges válaszra bunkó módon kimegy, ajtót bebaszva.
nem részletezem... lényeg, hogy szétcseszte először a csavarokat, aztán a küszöböt, majd végül a kerékjáratkoszorút, de az első darab kerék sem jött még le. visszamegy, mondja havernak szeggye már le!
denemám kér, hanem szinte parancsol. haverom egy mosollyal elintézte, hogy a bejelenjtett munkáit csinálja. ha gondolja, jelentkezzen be a mandró is.
úgy 3-4 óra mulva már vagy 6an állták körbe a parasztot, egy régi üffél is köztük. az sajnálta már meg embert és KÉRTE meg haveromat, segítsen legyen szíves.
egy rúgás volt és leesett a kerék. kibicek csak mosolyogva néztek, haverom csak ennyit mondott:
ezt a rúgást kell megfizetni bevarttzsebűkém!

hozzám is jött a Nagy Elektrotechnikus, hogy gondja van a rádiójával. ő bekötötte szín szerint, de valami elfüstölt.
ki mondta, hogy az autóban ugyanolyan színeket alkalmaznak mint a rádiók kábelezésénél? :D

nagyon sok ilyen sztorim van, immár 21éve húzom ezt a szakmát. rengetegen próbálkoznak be mert vagy fizetni nem akarnak bizonyos dolgokért, vagy mert eleve sokallják a szerelő által elkért pénzt.
egyet felejtenek el: ha valami elromlik a beszereléskor, nekik senki sem fogja kicserélni (mehet a fogyvédhez, ez benne van a készülék garjegyében is!) míg ha én cseszem el, nekem qtya kötelességem az ügyfelet kiszolgálni úgy, hogy kár nem érheti.
nnno, ezt kell megfizetni! :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.11. 22:09:37

@schdl: "rejtett kapcsoló plusz beszerelés 5eFt"
ennyiért rá sem mozdulok az új swiftedre.
viszont nemis az AC-t tiltom, hogy a bal küszöbben a pink drótot összekötvén a szürke/pirossal és a szürke/feketével akár már egy helyzetjelző kapcsolással menjen is az AC!

jó dolog a spórolás. mégjobb, ha értelmes dologra adok ki 5ezret, nem az ablakon dobom ki. :)
süti beállítások módosítása