Soha nem voltam oda az Invázió üzletláncért, a klapkás hirdetés pedig feltette az i-re a pontot: valószínűleg csak a top10 leggázabb reklám ever kategóriában indulhatna jó esélyekkel. Monca panaszlevelével sem lettek szimpatikusabbak. Mint ő is írja, nem egyszeri és történelmi eseményről van szó, mégis, ennél stílszerűbben is lehúzhatnák szerencsétlen dolgozóikat. Vagy kaphatnának vigaszdíjként egy Klapka posztert a nap végén.
Sziasztok!
"Állásinterjúval" kapcsolatos a dolog. Semmi extra, mondhatnám egyre gyakoribb eset, de bosszantó. Még csak most "tanítom" edződni a gyereket.
üdv, monca
Tisztelt Invázió Vezetősége, Kedves Klapka Úr!
Gyermekem az utóbbi két hétben, két üzletükben jelentkezett az Önök által kiírt eladó lányokat felveszünk hirdetésre. Minden alkalommal megbeszéltek az üzletvezetőkkel próbanapot, amin a gyerek nagy lelkesedéssel megjelent. Alkalmanként fél napokat töltött el az üzletekben, ahol az új áru felcímkézését, hajtogatását kellet elvégeznie. Annyi információt kaptak a próbamunkán részt vevő lányok, hogy ha APEH, vagy munkaügyi ellenőrzés lenne az üzletben, akkor ők gyorsan menjenek ki onnan valamelyik szomszédos üzletbe, és ha elmúlt a „veszély”, akkor visszamehetnek.
Ez okból nem is kaptak névtáblát, hogy ne legyen feltűnő, hogy ott dolgoznak. A nap végén azzal köszöntek el tőle, néhány nap múlva jelentkeznek, hogy megfelelt-e. Ez sok helyen így működik, nyilván meg kell győződni arról, hogy kit fognak alkalmazni. Bár két mondatnál többet nem beszélgettek vele sehol - tehát annyiból nem derülhetett ki, hogy mennyire kommunikatív, milyen a vevőkhöz való viszonya. (elárulom, kitűnő-és ezt nem a szülői elfogultság mondatja velem) Viszont irtó gyorsan tud csipogózni, címkézni, tehát az ott eltöltött időt igen hatékonyan teljesítette. Ez pedig nagyon fontos lehet, mert ha beigazolódik a gyanúm, hogy az új kollekció érkezésekor naponta több ilyen kis madarat fognak maguknak önként jelentkezők személyében, akkor igen gazdaságosan tudnak működni, hiszen bért nem fizetnek nekik az elvégzett munkájukért.
Már önmagában ezt is tisztességtelennek tartom, de az is visszavetheti a fiatalok lelkesedését, hogy nem közlik velük, mi volt a probléma a munkájukkal, mi az, amin változniuk kellene. A gyerek odamegy csinosan, ápoltan, mosolygósan, lelkesen, szeret vevőkkel foglalkozni. Máshova jó darabig nem mer menni, mert hátha visszahívják. Ez persze a fiatal korából is adódik, mert rutintalan, és még nem bizalmatlan kellően.
Örülnék egy visszajelzésnek, hogy lányom csak véletlenül volt mindkétszer rossz helyen, és a többi üzletükben ez tisztességesen működik. A többi üzletükben a próbanap után megbeszélik, hogy amennyiben megfelelt, mikor kezdhet, és mikor kapja meg a munkaszerződését. Amiben természetesen X hónap próbaidő szerepel. Mert hogy az védelem. Mindkét félnek. Vagy azt mondják, hogy köszönjük nem rád gondoltunk, mert nem vagy elég gyors, kedves, stb. Mert ez ugyan fájdalmas, de egyértelmű lenne. Bízom abban, hogy reagálnak észrevételemre, és meggyőznek arról engem és a nyilvánosságot, -akik a Tékozló Homár internetes fórumon ezt olvassák, hogy ez nem általános az Önök cégénél.
Üdvözlettel: egy túl(?)aggódó szülő
UPDATE: Az Invázió egy rövid emailben reagálta le aggodó szülő aggodalmait:
Az INVÁZIÓ 40 üzletében, közel 300 ember, közel 10 éve nyilván ingyen dolgozik...Klapka ezek szerint ilyen szuggesztív lenne, vagy 300 ember mégsem ingyen dolgozik?
Üdvözlettel:
Invázió Info Team
www.invazio.com
Az utolsó 100 komment: