Tékozló Homár

Elvált szülők gyerekének nincs családi kedvezmény

2011.04.11. 11:57 | jackyll | 87 komment

Anus Dei egy egészen extrém diszkriminációt detektált a Nemzeti Múzeumban. Újra kell értelmeznünk a család fogalmát - mint oly sok minden egyebet -, mert ezekszerint egy szülő és a gyereke, az smafu:

Talán egy olyan országban, ahol az új állami kommunikációban a nagycsaládos élet a polgáreszmény és a válás ördögtől való, nem kellene csodálkoznom a gyereküket egyedül nevelő, elvált, vagy özvegy szülők (és gyermekeik) diszkriminációján, én mégis megdöbbentem azon, amit a Nemzeti Múzeum művel.

Lányomnak kedve támadt megnézni a Sajtófotó kiállítást. Párom (merthogy szerencsénkre nekem van) otthon akart maradni pihenni, ezért ketten mentünk. Az első meglepetés akkor ért, amikor megláttam a jegyárakat: 1500 a felnőtt, 700 a gyerek. 2000 Ft volt nálunk.

Megnéztem, milyen lehetőség van még. Volt családi jegy 2000-ért, ami - ha valakinek nem lenne egyértelmű, mi a család - 2, azaz két darab felnőttre és kiskorú gyerekekre szól. Mondtam a hölgynek, hogy akkor egy olyat kérnénk. Ő közölte, hogy nem lehet, mert az csak akkor érvényes, ha két felnőtt van, és gyerek. Kérdeztem, hogy jól értem-e, hogy ha csak egy szülővel él a gyerek, akkor neki nem jár kedvezményes jegy, azt mondta, hogy igen!

Kétszáz forint nem nagy pénz, de egyrészt az elv is undorító, másrészt nálunk pont ennyivel volt kevesebb pénz. Mondtam, hogy az jó-e, hogy idehívom a páromat, és vele együtt megyünk be a 2000 forintos jeggyel. Felelt: igen, de csak ha ő is itt lesz. Megvártuk a szélviharban kint, és amikor odaért, bemehettünk.

Ha történetesen nincs párkapcsolatom, vagy olyan hölgyismerősöm, aki hajlandó eljönni potyavendégnek, a lányommal ketten nem mehetünk be családi jeggyel, csak 2200-ért.

A tanulság (Nemzeti Múzeum módra): árvák és elvált szülők gyerekei, rábasztatok. Ha nincs kéz, nincs csoki.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 12:02:24

Először a család fogalmát kellene definiálni, másodszor meg a panaszkönyvet használni...

2011.04.11. 12:04:04

jogos a posztoló reklamációja !

2011.04.11. 12:07:57

Nincsenek hozzászólások.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 12:18:36

A blogmotor egy elvált buzulmán.
A poszt toló figyelmét szeretném felhívni arra az apróságra, hogy a kormányzó pártok legmagasabb ökörköreiben is vannak elvált emberek. Tény, jóval többen még olyanok is, akik egy vegyespárosként nem egyetlen testvértől fosztott egykét, hanem 3 vagy több gyereket is nevelnek. Mint ahogy az a nyugat-európai értelmiségi középosztályban minimum-elvárás. Olyanok is vannak, akik több gyereket nevelnek/tartanak el egyedül.
És bizony, olyanok is lehetnek, akik panaszkodni tudnak, de előre tájékozódni ( www.hnm.hu/hu/latog/jegyarak2011_MNM.pdf ) szintén nem képesek.

A poszt tolót meg bizonyára nem zavarta az az undormány óriásposzter éveken át, amivel az egyik autót a "Kirándul a család" mottóval úgy hirdették, hogy a képen egy vegyespáros mögött (ez ma már lényeges) egy gyerek és egy kutya ült a kocsiban. A közalkalmazotti szintű bérből, fizetésből élő dolgozó nagycsaládosokat meg rohadtul.
Egyébként régen próbálkoztam ilyen kedvezményekkel (már csak az ötödik gyerekünk kiskorú), de általában mindenhova 3 gyerekig engedték be a családot családos jeggyel, a többire külön kellett fizetni. Üzletpolitika, vállalkozói/szervezeti autonómia, tiszteltük. Vagy fizettünk, vagy nem mentünk be, vagy kedvesek voltunk a cerberusokkal, és bekéredzkedtünk, vagy kölcsön adtunk egy-két gyereket más családoknak...

LaniaMaior 2011.04.11. 12:35:42

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: azt még valahol megértem, hogy több gyereket nem akarnak beengedni, mint amennyi oda van írva a droidnak a papírra (család=apa, anya, 2 gyerek, max 3), ez csak tahóság. De hogy kevesebb embert nem engednek be ugyanannyiért, az még logikátlan is. Az intézménynek pedig nyilván az lenne a legjobb, ha kifizetnénk a jegyet, aztán be se mennénk, hogy ne rontsuk ottan a levegőt, ezekkel a köcsög látogatókkal is csak a baj van.

Antalbaba 2011.04.11. 12:42:56

Témától kissé eltérve: miért rohangálnak pénz nélkül az emberek?
Vagy nincs pénzem, és el sem indulok; vagy ha van, akkor viszek annyit, hogy ha a gyerek orvul megéhezne, wc-re kellene menni..., akkor se legyünk sz@rban:-(((
Amúgy ilyenkor le kell vadászni egy arra járót, és jutányos áron - vagy akár részéről ingyen - bevonszolni magunkkal. Akkor a leglátványosabb, ha csak átkel az idióta akadályozón, elköszön és távozik;-)))

vape 2011.04.11. 12:43:08

Nem értem a problémát? Elvált szülőként meg pl. magasabb családi pótlékot kapsz a gyermek után.
A belépőjeggyel most te jártál rosszul, más esetben meg te jársz jobban. Ilyen az élet.
Szerintem ha lett volna nálad 2200 Ft, nem született volna meg ez a poszt.

dr. Aullah 2011.04.11. 12:44:10

Lehet már a poszt tolót?
Nem akarok kötekedni (dehogynem)... de van nekik egy olyan csomag, hogy családi jegy, ami három jegyből áll... na most azt két embernek nem lehet odaadni.

Otthon viszont el lehet verni az apukát: Ha ment volna, akkor 1700FT-ot spórolhattak volna, így viszont nem tudtak.

dr. Aullah 2011.04.11. 12:46:41

Lol végig olvastam a posztot. Szóval kétezres volt csak nála összesen? Hmm...

Amúgy nem kéne ennyire nyivákolni... gondolom megszokta a jólétet, hogy mindenhol jobb neki. Most az egyszer nem és már egyből kibasznak mindenkivel hát eszem megáll.

Kattja 2011.04.11. 12:47:41

Szerintem nem jogos a poszt, a családi jegy a legtöbb helyen 2 felnőttre és 2 gyerekre vonatkozik. Vannak kivételek (pl. BKV-nál 1 vagy 2 felnőtt és 1-7 gyerek van meghatározva) Ez mindenhol egyértelműen le van írva, hogy mi mennyi, a Nemzeti Múzeumnál is, ahova a posztoló ment, tehát nem értem a problémát.
A címből ítélve azt vártam, hogy kideült a pénztárnál, hogy pl. a párnak nem közös a gyereke, és ezért szemétkedtek velük.

dr. Aullah 2011.04.11. 12:54:02

Amúgy ez mikör történt? Csak mert...

Felnőtt belépő
1100 (HUF)
Diák belépő
550 (HUF)
Családi belépő
(2 felnőtt + gyermek) 1150 (HUF)

Szóval WTF?

elwood 2011.04.11. 13:27:28

ezt én sem értem.

kettőnek olcsóbb, de nem vehetsz két főre jegyet ?
és ha odahívsz valakit akivel megveszed a jegyet az meg be sem akar menni, akkor a biztonságiőr végigrugdossa a tárlaton ?

É2I 2011.04.11. 13:29:50

Ja igen, ha le van írva a nyilvánvaló baromság, az attól már jó és jogos is?
Agyhalottak.

reconka · http://www.reconka.info 2011.04.11. 13:30:48

en leszolitottam volna egy ferfit, es megmagyaraztam volna neki "figyu mostantol ennek a kiscsajnak leszel az apukaja, ha bevallalod akkor kapsz ingyen jegyet"
igy be tudott volna menni a csalad is, illetve oromot szereztel volna egy idegennek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 13:47:19

@reconka: hat nekem ugy tunik a posztolo ferfi
na most ha leszolit egy ferfit, aki nem buzi, az tovabbi problemat vet fel
es akkor meg nem beszeltem az alkotmanyrol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 13:57:02

@reconka:
kezitcsokolom, ha lenne 5 perce, hogy a felesegem legyen, mert hianyzik 200 ft, a parom, meg otthon doglik, meg a szel is fuj, a lanyom meg sajtofoto kiallitast akar nezni
eletszeru

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 13:59:29

szoval egyszerubb koldulni 200 pezot, meg ugy sem latott a vilag olyan tablat
"kerek 200 forintot sajtofotokiallitasra, mert a parom nem er ra"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 14:00:43

@LaniaMaior: Lehet, hogy a nemzeti Múzeumnak az is a célja, hogy többen nézzék meg a kiállításaikat? Vannak még ilyen ódivatú, polgáreszménynek megfelelő intézményi ars poeticák...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 14:02:49

@reconka: Egy potyajegyért annyi kötöttséget meg gyerektartást???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 14:05:02

@hagyma: Ötezerért szinte mindenütt talál ilyesmit, állítólag.

É2I 2011.04.11. 14:10:17

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Akkor mindjárt nyithatnának helyben egy esküvői szertartásokat végző irodát is, hogy gyorsan össze tudják adni az elvált szülőket.
Már csak a látogatottság végett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 14:15:47

@É2I: amerikaban egy eskuvo kb. 5 perc, mikor Maryvel bementunk erdeklodni, mondtak, hogy kezdhetjuk is, ha a biztonsagi orok megfelelnek tanunak
de inkabb visszamentunk masnap
/nem volt surgos, Mary nem egy sajtofotokiallitasra izgulo tipus, country koncertre meg nem volt csaladi jegy/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 14:17:11

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
nem tudom mire gondolszz, Floridaban egy szopas 50 dollar volt, de nem t kerdeztem, mennyi lenne egy csaladi jegy?

ember a holdon? 2011.04.11. 14:33:22

@Aullah: Ez az állandó kiállításokra vonatkozik. Időszaki kiállításoké különbözhet:
Spec a sajtófotóra:
XXIX. Magyar Sajtófotó Kiállítás
Magyar fotósok a világ élvonalban kísérő kiállítás

2011. MÁRCIUS 26.-MÁJUS 8.

Magyar Nemzeti Múzeum
Jegyárak:

Felnőtt: 1500 Ft

Ifjúsági (6-26 év): 700 Ft

Felnőtt egyéni kedvezményes (62-70 év): 500 Ft

Családi (2 felnőtt + gyermekeik): 2000 Ft

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 14:46:40

@ember a holdon?:
hat errol beszel
ha elmegy a gyerekeddel, akkor 2.200 rupia
ha viszed a PARODAT is meg a masik kolykot is akar kettot, ki tudja a parodnak mennyi van, akkor negyeteknek-ototoknek csak 2.000

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 14:50:23

ha a fater, mutter 80, de a gyereke/ en/ 50, akkor az csaladi-e?
miert 70-ig 500? 70 folott mar nincs elet?
sok a nyomaszto kerdes

ember a holdon? 2011.04.11. 14:54:40

@hagyma: ezt tudom.
én csak aullah-nak írtam, hogy az általános 1100HUF felnőtt és 550HUF gyerek jegy ár, az csak az állandó kiállításra érvényes.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.04.11. 14:59:35

Nem olvastam el a kommenteket, lehet, hogy írták már, a nicknév nagyon tetszik: "Anus Dei":)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 15:34:41

@É2I: Összeadáshoz elég egy lyukas órás tanító néni...

@hagyma: Nem tudom, hol mennyi, én se itt, se ott nem szoptam, viszont feleség-helyettesre gondoltam... Mint a régi viccben, ahol kérdi az autós az útszéli nőcsapattól:

"- Mennyi a tarifa?
- Orál háromezer, normál, gumival ötezer*, anál hétezer.
- Fejenként tízezerért mit vállaltok?
- Tízezerért? Bármit!
- No akkor szálljatok be mind a négye!
- Hová megyünk?
- Betonozni..."
____________________________________

Van erre egy találós kérdés is: "Magyarnak gumival ötezer, cigánynak gumi nélkül ingyen! No mi az?"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.11. 15:38:56

@ember a holdon?: Én azt nem értem, minek a "Felnőtt egyéni kedvezményes (62-70 év): 500 Ft".
A gyerekekből, fiatalokból lehet közönség is, de aki 62 éves korára nem szokott rá, az már nem is fog...

T...... 2011.04.11. 16:52:31

"Családi (2 felnőtt + GYERMEKEIK): 2000 Ft"
Akkor ez nagyszülőkre-unokákra pölö nem érvényes?
Vagy ha az unokahugunkat akarjuk elvinni?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.11. 17:20:30

Miért nem szólítottál le egytetszőleges faszit :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.11. 17:21:37

De amúgy ja, elég segg hozzállás a múzeumtól... Értem, hogy azért van, mert mindenki családi jeggyel mászkálna be, de akkor meg nézzék meg a gyerek + anyuci személyijét, hogy anyja neve, ja akkor ezek nem potyáznak, menjen.

KecskeDotyi 2011.04.11. 17:32:34

Család: apa+anya+gyerek(ek). Amennyiben vagy az első vagy a második hiányzik, úgy csonka család. Csonkapici jegyek meg nincsenek. Menj dingdongkoncertre kedves posztoló!

Rosszindulatú Vászka 2011.04.11. 17:34:24

Ez a páromozás annyira zsenánt.

Megdobbent 2011.04.11. 19:33:10

frankon ki kell allni a muzeum ele lodenkabatban, es mint anno a mozik elott fogni magadnak egy feleseget.

Aki nem erti a mozist, annak elmondom: a bekeidokben volt egy minimum nezoletszam, ami alatt nem indult a vetites. Ilyenkor a kevesen levo nezojeloltek kialltak a mozi ele, es leszolongattak a jarokeloket, hogy megveszik nekik a jegyet, jojjenek be, aztan ha tetszik megnezik, ha nem, akkor kezdes utan meglephetnek :)

Lassan minden jopofa kadari talalmany visszakoszon a fulkeforradalomarok ner vilagaban.

Géza, kék az ég! 2011.04.11. 19:58:17

Sőt, legközelebb majd a kiállítás szervezői fizetnek a látogatónak, aki nem érti, mi a különbség család és magányos anyuka+kislány kombó közt...

Amúgy lehet, hogy az állami kommunikáció új, de a Nemzeti meg a régi: ha nézelődni akarsz, fizess.

200 Ft nem nagy pénz - akkor nálad miért nincs annyi, ha múzeumba mész?

A Tyne folyó déli partja 2011.04.11. 20:18:53

@Géza, kék az ég!: azt mondjuk még megértem, hogy nem volt nála készpénz. nálam se nagyon szokott lenni. de ha ilyen helyre megyek, keresek gyorsan egy automatát, és veszek le pénz.
ja,és a net korában szerintem meg lehet nézni az árat előre, akkor nem ér meglepetés.

A Tyne folyó déli partja 2011.04.11. 20:21:07

@Géza, kék az ég!: azt mondjuk még megértem, hogy nem volt nála készpénz. nálam se nagyon szokott lenni. de ha ilyen helyre megyek, keresek gyorsan egy automatát, és veszek le pénz.
ja,és a net korában szerintem meg lehet nézni az árat előre, akkor nem ér meglepetés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 21:46:23

@Géza, kék az ég!:
most szerinted tenyleg nem hulyeseg, ha az apa a lanyaval 2.200-ert mehet be, anya, apa meg 2 gyerek 2000-ert?
mert ha jol ertem errol vanszo

Géza, kék az ég! 2011.04.11. 22:05:40

@hagyma: de, az

Amerikában ez hogy van?

Ott tolerálják a hülyéket?

ancsams 2011.04.11. 22:12:19

Máshol is van diszkrimináció, és hülye szabályzat. Nyáron vidéki strand jegypénztáránál: családi jegy xxxFt tartalma: 2 felnött+2 gyerek, ezt vettünk. Bejáratnál közlik, hogy nem jó, ugyanis mi 4-en voltunk, de ugy, hogy a két kiskorú gyerek mellet a 20 éves nagyfiam. Azaz két felnött férfi és két gyerek. Ez már nem családi jegy, mert csak férfi és nő vehet családi jegyet két gyerekkel. Hosszas vita után, miután már bevállaltam volna, hogy inkább buzi leszek, csak ne szarakodjanak, mert a gyerekek csúzdázni mennének, és miután már emlegettem a panaszkönyvet és az internetet, ahol mindenki elolvashatja hozzálásukat, beengedtek a belépővel, de mondták, hogy másnap ne próbálkozzunk ilyen jeggyel. Nem is próbálkoztunk, még aznap este tovább álltunk egy másik városba, jó nyaralás volt, az első nap után át kellett szervezni más városba.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.04.11. 22:37:30

apropó strand: a gyömrői tófürdőnél szoktak bepróbálkozni nyáron a jegyszedéssel, amikor munkábaól hazafelé, cekkerekkel megpakolva nyargaltam hazafelé, át a tófürdő (nem lezárt és kb 1km rövidítést jelentő) területén. Egész télen-tavasszal-ősszel ugye egy lélek sincs, aztán nyáron egy nap elém áll az útonálló, hogy fizessek belépőt, mert hogy biztos strandolni jöttem a munkahelyi laptop táskámmal meg a lidlis cekkerrel. Istenem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 22:59:33

@Géza, kék az ég!:
nem tudom, de otthonrol olvasom, minde amerikai hulye / es-vagy dagadt/
igy valoszinu toleraljak
foleg hogy engem is befogadtak

Egyéves Önkéntes 2011.04.12. 07:49:32

Én kockáról kockára építettem fel egy múzeumot otthon.
Úgyhogy akinek nincs otthon múzeuma az annyit is ér.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.12. 08:14:18

nem kéne elválni
<- nem kéne olyannal összeházasodni...
<- nem kéne fűvel fával lefeküdni

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.12. 08:15:23

@hagyma: mindig is tudtam, hogy dagadt vagy, de most megleptél azzal hogy hülye is :))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.12. 08:19:50

@EÖ: De az csak egy kockamúzeum, úgyhogy bármikor összedőlhet :D

szaGértő 2011.04.12. 08:21:40

@Réka ‎: Télen tó, nyáron strand. Nyáron fizetni kell a belépésért. Ne tudd meg, hányan próbálkoznak azzal, hogy csak a gyereket viszik a játszótérre, aztán ott áztatják a töküket a tóban.

Megjegyzem, lehet hogy én voltam... :)

Egyéves Önkéntes 2011.04.12. 08:31:00

Kockáról kockára építettem fel egy lézerblokkolót LEGO-ból.

Soni 2011.04.12. 09:45:20

Ezen mit nem lehet érteni? Ki van írva mi mennyibe kerül, és hogy kell megvásárolni. Ezt ők döntik el, nem a vendégek. Ennyi erővel mindenki bemehetne családi jeggyel, mert egyedül úgyse megy senki, majd azt hazudom ha a haverommal megyünk hogy buzi házasok vagyunk.
Egyébként az meg gáz, hogy csak 2000Ft volt nála. Bankkártya...?

2011.04.12. 10:13:09

@EÖ: ez volt a nap kommentje :)

Eugéne Tribulet 2011.04.12. 10:19:31

Vasúttörténeti Park: ketten mentünk (4 éves gyerek+apa), kértem egy gyerek és egy felnőtt belépőt. Pénztáros hölgy csak felnőttet adott, mert habár a gyereknek kötelező lenne 3 éves kortól, de Ő rendes volt, holott nem pampogtam, hogy nekem engedje be a gyereket ingyen. És ráadásul kedves is volt.
Más: a MÁV-nál már az egy gyerek+egy szülő is családi jegyet használhat (gyereknek ingyen, kisérőnek 33% kedvezmény).

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.12. 10:33:12

nem értem a posztolot 1500+1500+700 az 3700,tehát a múzeum adott neki 1700ft kedvezményt,összehozta a családot a férje nem a F1-et nézte hanem kulturálódott, együtt a család olcson , igen a múzeumnak igaza colt 1 felnőtt és 1 gyerek az csonka család,de meglett apuka és nyertél 1700ft és láttad a kiállitást,mi itt a baj :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 10:52:32

@Don Bandi: a sulyommal minden rendben van
@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?:
leirom szazadszor is
a posztolo pasi!!!!!
hihetetlen, hogy mindenkinek elkepzelhetetlen, hogy egy ferfi ment lanyaval muzeumba es a NOI PARJA doglott otthon

Dr. Körömlakk ® 2011.04.12. 11:18:37

biztos írta már valaki, de nekem az jutott eszembe, hogy mé nem rángattál be illedelmesen egy járókelőt, a belépés után sarkon is fordulhatott volna, ehhez nem kellett volna a PÁRodat odacitálni.
a múzeum meg egy rugalmatlan balfék.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 11:24:17

@Dr. Körömlakk ®: hat errol csak a regi vicc jut eszembe
- legyen szives mar idejonni a kasszahoz holgyem, mert akkor 200 ft-al olcsobb a jegy es a lanyommal mennenk sajtofotokiallitasra
- meg

mohopasi 2011.04.12. 11:25:16

Megkérem a sorban utánam következő felnőttet, jöjjön be velünk ingyen. Pénztárost meg szépen megkérem, hogy kapja be jó bő nyállal.... Panaszkönyv sem rossz :D

Dr. Körömlakk ® 2011.04.12. 11:28:14

@hagyma: kérdés, hogy a lány addig... :)

Harlequin 2011.04.12. 11:31:07

Mi az állatkert pénztára előtt, a sorban állva összeverbuváltunk 10embert a csoportos jegyért, no perc alatt.

bekbórd! 2011.04.12. 11:51:42

68. Orbánozni lehet már?

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.12. 14:07:08

@Harlequin: ilyenkor mindig összetart a magyar nép :)
@bekbórd: csak nyugodtan... etesd a trollokat

2011.04.12. 14:13:07

@hagyma: és női hölgy volt ?

szekertabor · provo.blog.hu 2011.04.12. 15:01:34

Szerintem a Nemzeti Múzeum családfelfogása valóban kissé sajátos, de a posztolót én sem engedtem volna be családi kedvezménnyel. Kezdjük ott, hogy egy szülő + egy gyerek a legnagyobb jóindulattal is csak csonka mikrocsaládként határozható meg. Két szülő + egy gyerek (még mindig alatta a reprodukciós minimumnak)egy mikrocsalád.
A MÁV-nál sem vehetem igénybe a nagycsaládos kedvezményt, csak ha legalább három gyerekemmel együtt utazom. Szóval én családi jegyet minimum 4 (ha nagyon lágyszívű vagyok, 3)családtag egyidejű tárlatlátogatására adnék, az alatt viszont nem.

The Good Boy 2011.04.12. 16:20:57

én voltam olyan helyen, ahol a családi jegy 2+2 főre szólt, és a kalitkában a mamika nem volt hajlandó olyat adni a 2+1 felállásunkhoz (két ellentétes nemű szülő + egy gyermek). Viszont volt olyan hely is, ahol látva a 2+2 opciót (tanulva a korábbi esetből) két felnőtt és egy gyerekjegyet kértem, mire a kedves jegykiadó nénike mondta, hogy inkább ad családi jegyet, mert az olcsóbb, vagy volt olyan, amikor közölték, hogy a mai napon magyaroknak ingyenes a belépés...
De a legjobb sztori az egyik fürdőhelyen történt, ahol amikor kértük a két felnőtt + egy gyerek jegyet, akkor a pénztáros néni adott két diák és egy felnőtt jegyet, hogy "...Drágáim, maguk még olyan fiatalok, mint a diákok. Jó szórakozást..."
Szóval lehet ezt korrekten is intézni, csak emberség kellett volna ott fent a nemzetünk nagy múzeumában is

The Good Boy 2011.04.12. 16:22:41

bocs, rosszul írtam: akkor a pénztáros néni adott két diák és egy GYEREK jegyet

szita szita péntek 2011.04.12. 16:57:55

A hiba az árképzésben és a kategória nevében van - ennyi. Nevezzük csoportos jegynek, oszt jónapot!

silent76 2011.04.12. 20:52:23

Nem, a KDNP-nek a család nem 2 felnött és x gyerek, hanem két különbözö nemü felnött és x gyerek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.13. 10:45:27

@silent76: Ettől sokkal durvább a nézetü(n)k: még azt is elvárják az egészséges emberektől, hogy a szülők gyermekeik biológiai szülei is legyenek, ha egy mód van rá.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.14. 09:12:40

Egen. Sok helyen a családi jegy definíciója: 2 szülő+ 2 (kiskorú) gyerek

Valamelyik változó nem stimmel, buktad a kedvezményt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.14. 09:20:00

Egyébként meg nem az utcáról, hanem a sorból kiszúrtam volna egy egyedül lévőt. Az úgyis azért ment, hogy megnézze. Ledumáljuk, hogy a pénztártól való távozásig eljátssza a hiányzó felet, cserébe olcsóbban jut be. Na?

Szőkebácsi 2011.04.15. 09:24:05

@hagyma: Bácsidzsámping:DDD
Monnyuk az tény, a nemzeti lépcsőjén mindig ücsörög pár extrovertált nő aki simán bevállalta volna a feleség szerepét:))) Ha ez mondjuk a szépművészetiben történt volna, hát ember legyen a talpán aki a közelben járókelőt talál, nem hogy toboroz...

Cromo 2011.04.15. 09:38:12

A testvért gyerekétől megtagadó... kommenthez csak annyit: mi van azokkal a párokkal, akiknek a 6. lombik után végre összejön 1 gyerek, és több tuti nem lesz??? Nem biztos, hogy akinek egy gyereke van, az önző, és ha nem lehet neki több...

장현승 사랑해요 2011.04.15. 11:38:20

én is berángattam volna az első csajt "anyaként".

장현승 사랑해요 2011.04.15. 11:41:14

@The Good Boy: nálunk a szűk családban már mindenki felnőtt (korú), van, hogy így is családi jegyet tukmálnak ránk. nem sűrűn, persze, de többször fogtunk már ki az elmúlt években ilyen kedves pénztárosokat.

Karnamantra 2011.04.15. 17:50:10

Ez még mind hagyján, örüljön a meggondolatlan szülő, hogy egyáltalán engedélyezett a válás.

Más. És aki özvegy, kérem? Az aztán a diszkrimináció a köbön.

mutant · http://universal.blog.hu 2011.04.21. 17:29:22

@vape: Igen,és annyira hatalmasan nagyot, hogy abból egyedül is el tud tartani egy gyereket. Eszem megáll...Nálunk egy szülő nevet fel 4 gyereket, mert anyám meghalt gyerek koromban. Mondogatták is, h ott a sok árvaellátás (egy havi kajálást, ruházkodást, iskolai cuccokat,osztálypénz,minden szar/stb...) És mégis, alig láttam fatert, mert annyit dolgozott..ennek ellenére nem mondanám, hogy nagyon jól éltünk:-/

galagabo 2011.04.21. 21:53:06

Én nem csodálkoznék a helyedben. Magam is elvált, gyermekét egyedül nevelő vagyok, és ezt tapasztalom nagyon sok helyen. Azt csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy az elmúlt kb. 10 évben lassan az összes gyerekre, családra vonatkozó kedvezmény vagy támogatás megszűnt (legyen az iskola, hitel, adó). Ha pénzt próbálsz keresni, hogy otthont teremts és felneveld a gyereked (persze a nem fizető apukával senki nem foglalkozik), akkor túl magas a jövedelmed, azért nem jár még az a kevés sem, ami megmaradt, de ha elveszted a munkád, és nem bírod fizetni átmenetileg a törlesztést, rögtön a nyakadba liheg a végrehajtó (természetesen plussz pénzért), és a gyereked ismét nem létezik...
Megoldás? Dolgozz feketén, élj albérletben, legyél kisebbségi, ne etesd, ruházd a gyereked... és akkor talán a gyámhivatal észreveszi hogy a te gyereked is egy gyerek...

gt_ 2017.11.02. 00:34:17

Szerintem akadt volna ott olyan felnőtt aki ingyen csatlakozott volna. (ők ugyanis nyilvánvalóan megakadtak a "2 felnőtt, egy gyerek" részen...)
süti beállítások módosítása