Tékozló Homár

Kerékpárút Nyíregyháza-módra

2011.04.14. 19:42 | jackyll | 96 komment

Ingergazdag, változatos kerékpárutat fejlesztett Nyíregyháza önkormányzata, ami komolyabb balesetek esetén akár turisztikai látványosságnak sem lesz utolsó:

Becsülendő dolog, hogy kerékpárutat terveztek Nyíregyháza egy forgalmas részére, méghozzá oly módon, hogy a lehető legkevesebb fát, bokrot kelljen kivágni, és a közműveket se nagyon kelljen arrébb helyezni. Nagyon jó az alapötlet, s tényleg, összesen 3 db fát kellett kivágni. A kivitelezés, a fentiek miatt érdekes, az egésznek akadálypálya és hullámvasút feelingje is van egyszerre. Egyébként megfelelő alapozást kapott, a gyalogosjárdától szint és színbeli eltérést alkalmaznak! Szép, korrekt összképet alkot.

CSAKHOGY, Magyarországon élünk :) A kerékpárút 85%-a valóságos akadálypálya. Szerintem minimum összteleszkópos MTB bringa kell majd ahhoz, hogy simán végigmenjünk rajta!

Itt látszik hogy egy komplett telefonfülke ott figyel a kerékpárúton, ezért szerencsétlen biciklis inkább a járdán megy, minek következtében a gyalogos a (kiváló minőségű) bicikliutat választja :) Ennek így semmi értelme nem volt...

A teljes galéria itt látható.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2011.04.14. 20:08:26

Ez van, ha a szakik helyett a csókosok ülnek azon a helyen, ahol erről döntenek.

elinor 2011.04.14. 20:09:39

Zalaegerszegen meg a város sétálóutcája egyenlő a város legforgalmasabb (autósforgalommal is rendelkező) utcájával (Kossuth u.). Biztos az adta a nyíregyháziaknak az ötletet.

nyomi 2011.04.14. 20:13:06

Halasztelek, es csepel kozott nem ennyire huzes, de tables, es par apro akadaly figyel. hungaria korut, ulloi, es konyves kozotti reszen a nepliget melletti kerekpar ut kozepen kivagott fatusko figyel, akkorat pereceltem, ahogy kozepre vettem, mint ide Lachaza. Kerekpar ut inkabb a tamogatas megszerzesehez kell, nem a biziklistak biztonsagos kozlekedesehez helyenkent.

nyomi 2011.04.14. 20:14:52

huzes -> huzos
tables -> table
biziklistak -> biciklistak

Asszem, inkabb alszom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.14. 20:29:04

a bringas azert megy a jardan, mert a banya foglalja az utat
erre volt penz, tobb mint semmi
amugy meg el lehet ferni bringaval
figyelni kell egymasra

szegedbicaj 2011.04.14. 20:46:53

Űrszelvény? Szabványok? Ugyan már. Mégis ki engedélyezi ezt a f.st? NKH? A parasztokat vakítani kell, a bicikliseket eltakarítani a közútról, amelyen világ életükben jártak, az unijóóós pénzeket meg le kell szakítani. A többi meg nagyívben le van sz.rva. Persze, a tutyimutyi bamba állampolgárok nem is érdemelnek mást, mert ezt hagyják. A ValóVilág érdekes azt nézni kell, a közügyek nem a magyarnak valók, az utcán meg majd szidják egymást anyját a biciklisek, az autósok és a gyalogosok, a biciklis az úton megy, meg a járdán, a gyalogos a bicikliúton, a kereszteződésben majd nem nézik az autósok, hogy van-e biciklis, mert mégis mi jönne a telefonfülkén keresztül, ki lett ez találva. Makón bezzeg inkább kiirtják a virágzó fasort, de az eredmény nem sokkal jobb. Józan észre nem lehet pályázni. A szervezett bűnözés az ország legfelsőbb köreiben, uniós kapcsolatokkal. Redvás Magyar Ugar.

CSI

asdf 2011.04.14. 21:06:49

Ez szerintem ugyanaz lesz mint a multkor, amikor az uttest kozepen maradt a telefonpozna. Ezt most igy szepen megcsinaltak, de meg nem sikerult athelyezni a telefonfulket meg a villanyosbodet. Azt majd athelyezik. A hangsuly a majdon van.
Es kulonbenis, a muszaki atadas atvetel meg nem tortent meg, tehat az ottan nem is bicikliut, hanem epitesi terulet ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.14. 21:13:34

végignéztem a képeket, beleolvasgattam a kommentekbe.
háttuggyátok, igazi lófaszt a seggetekbe!
ugye nem gondolja senkisem komolyan, hogy pl a 17es képen kifogásolt szintkülönbségeket majd az autósok fogják egy rövidített "fekvőrendőrként" átszelni?
vagy ahol a szélességet kifogásoljátok...

drágajó édes kerékpárosok! lehet létrehozni egy olyat, mint ami nekünk a súlyadó és abból építtetni a bringautat! pénzt beletenni, munkát megcsináltatni és ha nem megfelelő, lehet beadni a kifogásokat. addig meg: KUSS!

rohadt életbe, faszom kivanmár ezekkel a bringásokkal... pár már nagyívben kikerül, avagy pattan le a drótszamaráról és teszi át a korláton ha látja hogy jövök. mert én biz' ki nem kerülöm ha az utamba kerül bármelyik! ott van az út mellett 40 centire a bringaút, azt használni! :P

nem beszélve arról a parasztféléről -10telet a kivételnek-, amelyik fogja magát és a kereszteződésben a jobb oldalamról bevág elém balra kanyarodni, amikor én egyenesen mennék tovább. ha nincs a jó reflexem -mert ugye én balra nézek mielőtt elindulok-, simán átmegyek a fődbarmán.
az ehhez hasonló esetektől lesznek az "agresszív" autósok, akik rühellik a bringásokat.
pedig nekemis többezer km van a lábamban kétkerekűvel...

Rosszindulatú Vászka 2011.04.14. 21:22:55

@salapapa: minden rendben? Maszturbálsz eleget?

Csigalány 2011.04.14. 21:26:05

A képek a Széchenyi úton készültek.
Az utca belvárosi felén már elkészült a bicikliút, és személyes tapasztalat, hogy szépen, jól sikerült. Hogy miért van az a kis szintkülönbség? Miért ne? Legalább nem kacsáznak a sávok között a bicikliző fiatalok, akik erőszeretettel riogatják a járókelőket. Namármost aki nyíregyházi, és én az vagyok, annak feltételezem eljutott a tudatáig, hogy az még nem készült el teljesen. Az utca vége felé csak az alapozás készült el, nem került még rá a végleges díszburkolat. Nemhiszem, hogy hatalmas problémát jelent majd a kerékpárosoknak, hogy ki kell kerülni egy fát, amihez egyébként megcsinálták a kerülő útszakaszt is. Megjegyzem dicséretes, hogy nem esztelenül vágták ki a fákat, hanem próbálták azokat megmenteni.
Kicsit nézzünk utána dolgoknak kedves posztoló, mielőtt fikázni kezdünk valamit....
A Szarvas utcai bicikliút viszont tényleg kalandosra sikeredett :) :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.14. 21:28:15

@Rosszindulatú Vászka: köszönöm kérdésed, de másképp van megoldva a dolog. :)

Rosszindulatú Vászka 2011.04.14. 21:37:54

@salapapa: másképp? Hát ebbe bele sem merek gondolni :P

gregibroki 2011.04.14. 21:54:34

@hagyma: nagy vagy haver!!!!ennyi erővel össze lehetne rakni az egész várost úgy, h van egy nagy út, ahol békésen elfér ember-állat-autós-kamionos-kerékpáros-babakocsis-gördeszkás és szépen halad.
Szerintem ez gáz, vegyék le az úból. MOndjuk legalább vörös színe van, az már haladás.
@salapapa: sajnos nem a témára reagálsz, ezt még gyakorold egy kicsit! ennyi erővel hablatyolhatnál a kis disznóidról, amiket hizlalsz az ólban.

megabit 2011.04.14. 22:06:05

Felénk a buszmegállónál az öbölben volt egy szép villanypózna jó egyméterre a járdaszegélytől. Na oda busz nem gyakran állt be (vagy utána ki).

KergeK@csa 2011.04.14. 22:21:09

Ezen már mi is röhögtünk 2 hete. A fa kikerülés, amikor 2 sávra szakad, az okos.
Na de az út közepén fa, közmű, telefon? Okosak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.14. 22:42:45

@gregibroki:
hat mondjuk bicikliut meg nem volt mikor 10-szer ennyi bringas
teny hogy kocsi is kevesebb
namost kaptak maguknak utat, jo van benne villanyoszlop ,meg fa, de hat csak ki lehet kerulni
latom a kepet, ha ezeket mind kitelepitik elfoglaljak az autoutat es egy vangyonba van, hogy 2m szeles bringaut legyen
akinek szuk mennyen le az uttestre

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.04.14. 22:52:15

Ez vagy kész van, vagy nem. De Mo.-on ígyis-úgyis nagyon szarok a "bicikliutak".

gregibroki 2011.04.14. 23:25:46

@hagyma: Sajnos az első kép igazolja hol szeret jobban menni a bringás (vszinű nem egy bajokról van szó a hölgy személyében). De a jövő igazolja majd szépen. Én egyébként lesz@rom a bringautakat, ugattak régebben az autósok, de már megszokták és jól megvagyunk. Mondjuk van még 1-2 pattogi. Az úttestből le kéne venni mindkét oldalról max 1 m-t. Ezt esetleg útszélesítéssel meg lehetne oldani.Nem jó, ha nem az úton van a bringás, mert nem látszik eléggé.
Fákat tényleg ne vágjanak ki ezért. Ha itt máshogy nem lehetett megoldani, akkor megértem az ALKOTÓKAT.
Amúgy bocs, hogy leírom, ez nem az a hely, ahol illik ilyenekről beszélni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.14. 23:56:30

@hagyma:
Azért ha megnézed jobban a felső képen a fánál vagy a telefonfülkénél ha egy gyalogos tök szabályosan a járdán van, egy bicajos tök szabályosan a kerékpárúton, akkor még simán súrolhatják egymást vagy ütközhetnek, ha megnézed a nő is úgy megy, hogy ha a telefonfülkés résznél éppen elférne, de a keze már átlóg a járdára. Szóval szimplex csatornának sem túl jó ez, mi van ha kétirányú és nagy a kerékpár forgalom?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.15. 00:23:40

@gregibroki: @Zabalint:
a kerekparutat en is letojom, foleg nyiregyhazan, de itt is, bar itt siman felfestik az uttestre, ugyhogy esznel kell lenni/ en nem bringazom/
floridaban meg tulajdonkeppen a jarda volt a kerekparut mert gyalogost sem lattam
namost en azt gondolom, hogy annyi penzuk volt amibol ezt ki tudtak hozni
ahogy mondtamnalunk is ugy van ahol eleg szeles az ut, nem pocsolnek ilyen kovekkel, meg minden, hanem felfestenek ra egy kerekparsavot, lehet hogy itt is jobb lett volna utat szelesiteni es akkor ugy
de az EU eloirasai neha mar okoztak nekem meglepetest.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.15. 00:53:49

tulajdonkeppen - 3 allamban eltem hosszabb ideig - nem is emlekszem jardara felfestett bringautra, szerintem veszelyesebb mint az uttesten
ott viszont zarovonallal el van kulonitve
az is teny kicsit masok az adottsagok, europai varosk es amerikaiak kozott ut szempontjabol, de ahol ez a megoldas megoldhato, sokkal jobb az teny, mint a gyalogosok mellett cikazni

Megdobbent 2011.04.15. 01:54:14

Nekem viszont errol nincs velemenyem, de ezt kozolnom kellett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.15. 05:06:40

"ezért szerencsétlen biciklis inkább a járdán megy,"
Amiért esetleg majd túlbuzgó yard megvághatja. Azaz engem nem a járdán, hanem az úton menésért akart megbüntetni a rend szigorú őre. Valószínűleg 14 évemmel mindenféle dolgokat veszélyeztettem akkor :D

Nya a másik, tényleg, miért nem lehetett akkor már a cuccokat odébb rakni?
Bár a fülkét gyanítom, hogy a T-nek kellett volna, ők meg a szokásos modorukban kezelték az ügyet (szartak rá), a villanyoszlopot az áramszolgáltatónak, aki szintén szokott az ilyenre szarni, a táblát a közútkezelőnek... stb...

pruntyike 2011.04.15. 06:27:07

Hallottátok, a jó ötvenes Gál György az adófizetők pénzén szopatta magál a huszovéves luvnyájával, és ez az adófizetőknek száz millába került. Drága szopatás az adófizetők pénzén.... Nem is tudom, hogy az MSZP és az LMP miért nem tünet, hogy minden állampolgárnak joga van az adófizetők pénzén szopatni magát a macájával.

Egyéves Önkéntes 2011.04.15. 07:20:50

Beültetném egy oldalkocsiba, aki tervezte és végigmennék százzal vele az úton.
Utána visszamennék az engedélyezőért.

Jokkura 2011.04.15. 07:33:15

@pruntyike: Ez hogy került a bicikliútra? :).Szerény véleményem szerint,először a leendő út"űrszelvényt" kellett volna 'megtisztítani'az oda nem illő dolgoktól ,és aztán burkolni...Most sok munka,anyag elment a burkolat vagdosásra,majd a bontásra(ha lesz ...) és a kipótlására,ami természetesen már nem lesz tökéletes.(mint egy építkezésen,először tapétázok,burkolok aztán vésem be a falba a közműveket)
Valaki fentebb írta,ez csak porhintés és a "junios"pénzek elcsaklizásáról szól.
@EÖ: kár az oldalkocsiért,már kuriozum :)

pruntyike 2011.04.15. 08:12:52

@Jokkura: ez igaz, csak ehhez, ahol erről írtak, nem lehetett kommentálni.

pruntyike 2011.04.15. 08:15:07

@EÖ: Remek ötlet, mint mindig EÖ-től.

Eugéne Tribulet 2011.04.15. 08:33:05

Szerintem senkinek nem kell messzire mennie, hogy hasonló minőségű kivitelezést találjon.
A mi kerületünkben Uniós támogatásból szép kerékpárút épült egy patak partján. Jó ötlet volt, elismerem, sokan járnak ki, akár csak sétálni is. Van közvilágítás, összefirkált padok, a közvil. oszlopokról már lelopták a kis ajtókat. Ha még megcsinálnák a patak körüli részeket rendesen, tényleg színvonalas lenne (így is klassz, hangsúlyozom).DE a kivitelezés az igazi magyar módra zajlott: a nyár közepén betonozták az alapját. utána eltűntek vagy 2 hétre a munkások, persze betonlocsolás nem volt, az aszfalt úgy is mindent eltakar alapon. Két év múlva majd megjelennek a repedések, kezd majd szépen szétmállani az egész.
Így ment ez az utcai járdákkal, és az utcák (földutak) aszfaltozásakor is. A bontott törmelék aszfaltot, szemetet szépen otthagyták, rátakartak egy kis földdel. Az új, még nincs két éves aszfalt, már repedezik az úttesten. Nem nagyforgalmú, mellékutcákról van szó, teherautók nem járnak arra.
Ez a mai magyar valóság ezen a téren. Szart drágán a "házi" kivitelezővel, egy kis bratyival, mutyival. A paraszt meg örül....

Egyéves Önkéntes 2011.04.15. 08:57:45

@pruntyike: semmi gond nincs ezzel, pár évig folytatódik majd a szopatás, igaz most majd a másik oldalon fog állni és nem mindig kérdezik meg, hogy van-e kedve hozzá
mondjuk továbbra is a mi számlánkra megy, de annyi baj legyen.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.15. 09:06:59

@gregibroki: azárgyélusát! mán megenn kiszabadultál? mars vissza a zólba! :P

@Rosszindulatú Vászka: hááát... valahogy nekem jobban bejön ha nem magamnak kell csinálnom.

paff. most lepotty. a "más" szócska zargathatott meg! :D nem, nem! azokon még rückwertzben is átmegyek. o_O

csodalámpa 2011.04.15. 09:12:26

@Kix: hm, nekem is ez jutott eszembe, hogy valami bölcsészdiplomás pártkatona műve ez a csoda (mondom én is bölcsészként :D)

Secnir 2011.04.15. 09:12:50

magyarországon a biciklút jelentése:
ahol a biciklis teker...

IP gyűjtögető 2011.04.15. 09:18:04

a területen lakók folyamatos agyhiányos szavazásukkal a vöröshorda nyakunkba ültetésével szívattak. Külön öröm, ha visszakapnak belőle.

csodalámpa 2011.04.15. 09:22:42

@gregibroki: szerintem azért figyelembe kéne venni, hogy a bringások nem alkotnak egy homogén csoportot, egy biciklis futárt nem vennék egy kalap alá a faluban kerekező Mari nénivel, vagy éppen saját magammal, aki a külvárosban, kertek alatt szívesen beteker a munkahelyére, vagy hétvégén túrázik, de eszébe sem jutna a belvárosban biciklizni.
A hardcore bringásokat szerintem nem fogod leterelni az úttestről, és egypár elborult agyútól eltekintve (amiből található egy jópár az autóvezetők között is) én személy szerint jobbnak is tartom, hogy ők ne a bringaúton kerülgessék a kocabringásokat és a gyalogosokat.
Ha van bringaút én azon megyek, bár tapasztalataim szerint a kereszteződésekbe sokkal veszélyesebb a bringaútról érkezni, mint az úttestről. Már megszoktam, hogy úgy megyek, hogy nem számítok arra, hogy a kanyarodó autó megadja az elsőbbséget (10/8 nem adja meg, én meg nem akarom összepiszkítani a szélvédőjét :))

csodalámpa 2011.04.15. 09:27:30

@ColT: de csak akkor, ha 10 km/h-nál gyorsabban megy...
hm, nem csak szondáztatni fogják a bringásokat, hanem trafizni is? :))))

Eric_Cartman 2011.04.15. 09:49:12

Amennyiben van bicikliút, de a cicanadrágos mégis az úttestet használja, meg kell előzni és akkurátusan le kell tisztínani a szélvédőt, bőséges ablakmosó folyadék használatával.

kersyl 2011.04.15. 10:23:53

@salapapa: legszívesebben ugyanolyan stílusban válaszolnék neked, ahogy te lealáztál jó pár biciklist a kommentedben ... De tudod mit? Én ettől intelligensebbnek tartom magam ...
Na szal ...
Szted miért fizetnek ilyen-olyan adót az autósok és a biciklisek meg NEM?
Szted egy bicikli milyen káros anyagot bocsájt ki? Szted mennyire strapálja le az utakat?
És még lehetne sorolni ...

elwood 2011.04.15. 10:26:14

azt hiszem demszky a hibás meg az elmúlt nyolc év (mármint az elmúlt egy év előtti elmúlt nyolc év)

az elmúlt évben már nyilvánvalóan csökken az akadályok száma, csak várni kell, jó az irány

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:27:10

Nyíregyházán még vannak telefonfülkék? Azok amúgy mire jók bombariadó behazudásán kívül?
Debrecenben a TK mellett van egy ilyen skizoid járda. A fogyatékosok, az elsorvadó agyú akciónyugdíjasok és a színesek csak azon tudnak közlekedni, és megsértődnek, ha ledudálom őket, vagy ha - mint tavaly egyszer - kimegyek két együtt bandukoló éhes proletár között...

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.15. 10:28:11

Lehet bennem van a hiba,de én kerekpárútat nem látok a képen, nincs felfestve a jele,nincs egy tábla se,az hogy egy útburkolat piros kővel van kirakva,nekem nem jelenti azt ,hogy azon kell kerékpározni.
Aki ezt az utszakaszt műszakilag átveszi,az ecserin vette a diplomáját:)))

kersyl 2011.04.15. 10:30:05

@salapapa: legszívesebben ugyanolyan stílusban válaszolnék neked, ahogy te lealáztál jó pár biciklist a kommentedben ... De tudod mit? Én ettől intelligensebbnek tartom magam ...
Na szal ...
Szted miért fizetnek ilyen-olyan adót az autósok és a biciklisek meg NEM?
Szted egy bicikli milyen káros anyagot bocsájt ki? Szted mennyire strapálja le az utakat?
És még lehetne sorolni ...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:30:46

@kersyl: Arról ne is beszéljünk, hogy nekem is ott áll egy kétezres benzines a garázsban, fizetünk rá mindent, azaz ráfizetünk, közben a városban meg bicajjal járunk. Nemcsak az utazás olcsóbb így, hanem a parkolás is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:39:32

Az mondjuk tetszik, hogy a 16. képen az országút űrszelvényében álló fát kerülték ki, rávezetve a fasorra a bringásokat. Persze alighanem lesz fasori rekonstrukció, de a másik fa miatt remélem kint van a 30-as tábla és a többi, ami kell. Amiket ugyanaz a hatóság Debrecenben soha nem mulaszt el előírni...

A poszt amúgy olyan, mintha valaki egy olyan sorház lakhatási minősége miatt panaszkodna, amiből egy-kettő már szerkezetkész, a többit építik, a végét meg alapozzák. Ne menjen oda!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:47:05

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: A képeke egy kerékpárút-építés látható. Egy-egy közlekedési tábla vagy pláne közlekedési lámpa kapcsolószekrény áthelyezése tervvel, engedélyezéssel, fellebbezéssel, bontással, építéssel több százezer forint (néha több millió a hülye útügyi előírások és igazgatás-szolgáltatási díjak* miatt). Időben meg legalább fél-egy év.
*Ezt a hülye nevű dézsmát azért találták ki a múlt évtized közepe tájékán az illeték helyett, mert az önkormányzatok (és társulásaik) amúgy alanyi illetékmentesek, és utat, belvízárkot stb. szinte csak azok építenek. Tehát ha egy közcélokat, azaz állami feladatokat szolgáló beruházást akar végezni az állam alrendszerének egy tagja, akkor gyakran az összes többi költséget meghaladó díjat köteles fizetni az államnak.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.04.15. 10:51:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ok,korán reggel nem sokat értettem belőle,de akkor ez most tuti kerékpárút lesz vagy akadálypálya,nem mindegy :)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.15. 10:57:18

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: Kerékpárút lesz alighanem, most építési terület. A terelő szigetek korrektek, a még a nyomvonalban punnyadó tereptárgyakat meg előbb-utóbb (ha a szolgáltató perre ment, akkor utóbb, és miért ne mennének perre minden ilyen szarság miatt, amikor el kell tartaniuk egy csomó jogászt amúgy is).

qqwweerrttzz 2011.04.15. 11:41:06

A bringaút még nincs kész.
Pl. a sokat emlegetett telefonfülke
ilyen volt: foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=6819&id=7
ilyen lett: foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=6819&id=39

És mint látható, más akadályokat is át fognak helyezni, pl. ezt is: foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=6819&id=40

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.15. 12:50:30

@qqwweerrttzz:
'xűen levágtak egy L alakot a telefonfülkéböl

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.15. 15:30:46

az a legeslegszebb az egészben, hogy még ezt a kerékpárutat is elfoglalja egy sétáló mammer, akinek nyilván esze ágában sincs félreállni, ha jön egy canga.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.15. 17:54:03

Aki ezt megtervezte, jóváhagyta, engedélyezte és csuklás nélkül megépítette, azt szépen állítsák a betonkeverő mellé és lökjék bele. Nem hiszem el, hogy még mindig itt tartunk. De gondolom az Uniós pénz elment, az Itt épül az új Magyarország tábla kint van! Hát itt b@aszod... és így... 8-(

A Tyne folyó déli partja 2011.04.15. 20:10:02

@hagyma: na ja, de pont ez az, hogy nem túl értelmes dolog ötméterenként leszállni a bicikliről, mert csak úgy férsz el (kikerülni nem tudod).
itt ugyanez, járda közepén egyszer csak megjelenik, hogy az a bicikliút (mondja a tábla. de előtte-utána végig járdaszegély van.)
vagy a bicikliút (egyben járda) közepén megjelenik a buszmegálló, úgy nem férek el mellette, csak a bicajt tolva, oldalazva, ha nincs buszra váró ember. ha van, akkor sehogy. és mindez állítólag bicikliút. és nem Magyarországon.

A Tyne folyó déli partja 2011.04.15. 20:12:18

@hagyma: szerintem is veszélyesebb, főleg, ha még csak nem is osztott (bár azt meg a gyalogosok szokták figyelmen kívül hagyni, mennek a biciklisávban is).
az előző városban meg az volt a szokás, hogy csak odafestették az autóút szélére a csíkot, de maga az autóút meg tök keskeny volt, két egymással szemben jövő kocsi el se fért egyszerre.

2011.04.16. 01:30:51

@salapapa: teljesen igazad van.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.17. 20:24:50

@kersyl: tudod, amikor az emberben felmegy a pumpa a képek-kommentek után, nem biztos hogy szép, irodalmi stílusban tud írni.
én ilyen vagyok.

ami pedig az út kopását és egyebeket illet, a Te gumid ugyanolyan mértékben koptatja hidd el! nem azt mondtam, hogy ugyanakkora adót fizess mint én hanem csak annyit, hogy amíg ingyen kapsz valamit, addig szuvenír nyihuhu nyekukucs protku!

valamit ajánlanám szíves figyelmedbe írásomnál az utolsó két bekezdést, melyben arról a fődbarma szuicid parasztról regélek, amely a drótszamarával bekanyarodik elém jobbról, ahová senki nem néz mert balról hamarabb jöhet egy másik autó és így veszélybe sodorja magát és nem utolsó sorban engem.
írtam, hogy annak köszönheti hogy nem tapostam szarrá a kisköcsögöt, hogy jók a reflexeim.

de igazad van! már magam is megfogadtam: legközelebb átmegyek rajta mint egy rühes macskán és akkor leírhatom, hogy én csak szabályosan közlekedtem míg a paraszt a kerékpárutat nem használva bekanyarodott elém. :)
akkor legyen nagy a pofája!

látod, az ilyenek miatt akadunk ki mi, autósok és rühelljük meg azokat a bringásokat is, akik valóban szabályosan közlekednek.

azt már meg sem említem hogy elég szelektív a látásod: én magam is többtízezer km letekerését tudhatom magam mögött de mindig úgy, hogy azzal se a magam, se a környezetem biztonságát ne veszélyeztessem.
ezt az utolsó mondatot ha betartanátok, senki egy rossz szót nem szólna és elférne egymás mellett bringás-motoros-autós-buszos...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.18. 00:08:28

@salapapa:
Nem érted mi a baj az ilyen bringázásra nem alkalmas kerékpár utakkal. Az, hogy alap állapotban mehetsz bicajjal az úttest szélén, hiszen az a szabályos. Viszont ha építenek egy használhatatlan kerékpárutat, akkor gyakorlatilag sehol sem szabad kerékpárral közlekedni, hiszen az egyik használhatatlan, a másik tilos. Amúgy meg pénzkidobás. Szóval totál jogos a post. Amit meg írtál, annak ehhez semmi köze, szabálytalan köcsögök mindig is voltak és lesznek, függetlenül attól, hogy milyen járművön ülnek.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.18. 08:26:20

@Zabalint: hidd el, érteném én a problémát, ha lenne!

de ahogy fentebb már rávilágítottak: az már ott a "készárú"? át van adva?
ha kapsz ajándékba egy épülő lakhandit elkezdesz anarchiázni, hogy nem jön a csapból víz, beesik az eső, nincsenek ajtók? :)
az egyik lényeg az AJÁNDÉK, amit nem hisztizve kritizálunk, max tiszteletteljesen rákérdünk, hogy nem e lehetne e másképp.
a másik a még épülő FÉLKÉSZ állapot. épp aktuális lenne összeírni az esetleges észrevételeket és egyeztetni a városvezetéssel mi az, aminek értelme is lenne!

valaki mutatta, hogy az ominózus telefonfülkét átalakították odalépős oszloposra. hogy mit fognak tenni az áramelosztókkal meg a szabálytalanul ott kódorgó gyalogosokkal, az más kérdés. de lényegesen könnyebb szükség esetén kikerülni egy 40X120-as (persze nem keresztben elhelyezett) tömböt, mint egy 100X100-ast. a másik, hogy a kerékpárút a járda mellett nem versenypályának van odatéve, hanem azt a célt szolgálja hogy ne a kétoldalra lejtős aszfaltcsíkon kelljen a bringásnak pl az útszéli kátyúkat slalomozva kerülgetnie avagy esőben a vízárokban közlekednie, hanem egy védett helyet kapnak: a járdából levett részt.
hidd el, én mint autós nagyon soxor voltam abban a helyzetben, hogy 10-20ra kellett fékeznem magam ha sem az útviszonyok miatt másfél méterre behúzódó bringást nem akartam elütni, sem a szembejövővel csattanni. ez pedig a ződek szerint sem egészséges mert a fékezéskor elvesztett energia illetve fékpor, majd az újragyorsításra elhasznált üzemanyagtöbblet környezetszennyező. csak ezt oly kevesen fogják fel...
amúgy az útszéli bringás nem nekem életveszélyes, hanem magának a bringásnak. én rossz esetben bekapcsolom az ablaktörlőt, spricc és már el is tünt a vére a szélvédőmről...
nem győzöm hangsúlyozni: nem az összes bringás ellen vagyok! azok ellen -de azok ellen teljes mellszélességgel ami nálam nem kicsi-, akik szarnak rá, hogy az út mellett ahol közlekedek 40 centire (!!!) található, az én pénzemből épült kerékpárutat nem használják és ezen felül még vissza is ugatnak ha szólni merek nekik a szabálytalanságukról. ha megállok, lepattan a szamaráról, ugat még két böffenetet, majd eltűnik a sztyeppén, amerre esélyem sincs utánamenni és pofánverni. szűk az utca amiről beszélek, 2 autó éppcsak elfér egymás mellett. kisbusz + autó felejtő. 9 éve lakom itt, az elején még szóltam. de annyi volt a rossz tapasztalat (visszaugatás, csakazértis ki nem húzódás...), hogy ma már szó nélkül ütöm meg a kormányát a tükrömmel.
elhiheted nem én vagyok az egyetlen aki így tesz, max egyedül én merem ezt leírni, vállalva mások ellenszenvét.

szóval hidd el, nem pénzkidobás. titeket véd a sár, a felcsapódó víz ellen.
nem beszélve arról, ha 2 autó csattan azok utasai kiszállnak, felmérik a károkat majd távoznak.
azonban ha mint bringás bekerülsz a darálóba....

ne csak azt nézd, hogy nem tudsz 40nel száguldozni!
(mondom én... a notórikus gyorshajtó :D)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.18. 09:22:01

@Zabalint: Építési területen sem szabályos kerékpárral közlekedni.

@salapapa: Én a városban általában bicajjal járok, de ha autóval megyek, és valahol jobbra akarok fordulni, akkor kiteszem az indexet, és szorosan az út jobb szélére húzódok. Úgy, hogy egy kormány, pedál és ülés nélküli kerékpár (van az olyan komplett, mint a fenti "kerékpárút") sem fér el mellettem. Persze én nem vagyok sikeres (vadász)ember...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.18. 09:37:15

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: természetesen(?) nekünk is van bringánk de a városban használni? én hiába figyelek oda a kipufogórendszerünkre, a saját és a feleségem autója motorjának állapotára hogy ne füstöljön van mellettem 10000másik, akiéből ömlik a füst, korom. azt belélegezni? nem egészséges...

különben ezt az egyszerű tényt, mint mindennapos dolgot hogy jobbra kanyarodás én el is felejtettem.

lassan olyanokká válnak a gyalogosok meg a bringások, mint a négerek amerikában. jött a felszabadítás (KRESZ módosítás), az egyenjogúság és most tekernek/mennek mint a vakló, oda sem figyelve hogy az ő vékony kis bőrük semmi védelmet nem ad a leggyengébb koreai kasztnival szemben sem. ahogy Apám mondá anno: "fiam! annak van elsőbbsége, akinek megadják! a fejfádon hiába lesz rajta, hogy elsőbbsége lett volna..."
és most nem a szabályosan közlekedő bringásokról, gyalogosokról illetve a zebráról, kerékpárútról beszélek....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.18. 10:06:52

@salapapa: Az autóban egyes mérések szerint még több a levegőben a korom (ui. ma még nem szűri ki a pollenszűrő a valóban rákkeltő 4 mikron alatti semleges és pozitív töltésű részecskéket, bár ez kis kézügyességgel megoldható, írj egy privátot, ha érdekel), mint mellette - fölötte. A legszarabb a babakocsis, főleg a "sportkocsis", kipufogómagasságba pozicionált fejű kisbabáknak. Ők ma gázokon és a szilárd részecskéken túl még folyadékpermetben is kapják az "áldást".

A törvények fölött élés, az "elcigányosodás" valóban járványszerűen terjed, és messze nem etnikai probléma. Semmi sem szent a számukra, gátlástalanul lopnak és hazudnak, alig tizenévesen már rendszeres (és szerintem abnormális) szexuális életet élnek, hangoskodnak (Szokol rádió minőségben bömböltetik a lejátszóikat és/vagy gőzfűrészmalom-hanggal szennyezik az utcán a környezetet a kocsijaikból)és nem térnének ki senkinek. Ismétlem: sajnos ma már ezek egy nagyon jelentős, ipari körzetekben többségi, egyáltalán nem cigány társadalmi csoport jellemzői. (Apropó: tudod miért kapott megrovást Barna bácsi, aki a bekerített telkén belül villannyal is bekerítette a kis zöldségesét?)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.18. 10:10:25

@salapapa:... merthogy a mechanika, a biológia és (többek között) az elektromosságtan törvényei akkor is érvényesülnek, ha azt holmi külföldről lélegeztetett álliberális antimagyar pártok és véleménydiktátorok lehazudják. Ohm törvénye Kesznyétenben is működött.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.18. 10:29:20

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: egy kicsit eltértünk a témától, de ebből IS okulhatnak egyesek. :)
ami az autóBAN lévő kormot illeti, azt többnyire mi magunk visszük be a ruházatunkon, pipellőnkön. aztán ugye hogy ne a szmogot szívjuk be, átállítjuk a levegőztetést recirkre és kettes-hármas fokozatban keringtetjük magunk körül a szennyet. okos dolog. :D
(a sportlégszűrőre gondolok, de érdekelne a Te véleményed!)
én szerencsésebb vagyok, mert külvárosban (békásmegyer) dolgozom és így van némi esélyem a járművemet átszellőztetni. persze az, aki az ötödikben lakik és monggyuk a tizenötödikben dolgozik, annak a hétvége kivételével nincs sok esélye.
annak a kismamának pedig aki leviszi sétálni a gyereket (ahogy írtad is baba fexik, alszik és szívja a gázokat a babakocsiban) annak soha a büdös életben nem fogod tudni elmagyarázni, hogy húzzon el minimum a ligetbe, de jobban jár egy magasabb helyen, pl a várban. hivatkozni fog erre-arra, hogy nincs ideje, pénze, energiája, stb hogy elmenjen olyan messze. a másik, aki mindezt átlátja és tudja, nem kell elmagyarázni.

"törvények fölött élés"... az a helyzet, hogy részint én is ide tartozom. legalábbis a notórikus gyorshajtásommal és néhanapjai "önjelölt rendőr" (lásd: bringás blog) viselkedésemmel. 8-)

Zöldegér 2011.04.18. 11:07:29

@gregibroki:" Az úttestből le kéne venni mindkét oldalról max 1 m-t. Ezt esetleg útszélesítéssel meg lehetne oldani.Nem jó, ha nem az úton van a bringás, mert nem látszik eléggé."

Ezzel maximálisan egyetértek, vidéken a bicikliútra hajtanak ki az udvarokből kiálló autók, sok esetben mindenféle körülnézés nélkül. Nem egyszer csak a reflexeimnek köszönhettem az életem.
Egyébként nálunk, Dabason is a kerékpárúton vannak a közművek dobozai.
Saját tapasztalat, hogy este se a közvilágítás, se a biciklilámpa nem világítja meg ezeket, az ember jórészt emlékezetből kerülgeti őket. Persze Illetékes Elvtárs és a sleppje autóval jár, ők lesz.rják, ki mit fejel le brigával.
És még annyit, a gyalogosok általában faltól-falig ténferegnek a kerékpárúttal egybeépített gyalogjárdán, amit ezúton is szívből köszönök nekik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.18. 12:11:24

@salapapa: "a sportlégszűrőre gondolok"
- én meg a 3,14ára...
""törvények fölött élés"... az a helyzet, hogy részint én is ide tartozom. "
- Ohm törvényét tiszteljed! Legalább...

Nem kevesen vannak olyanok, akik nem levegőztetés, hanem kényszerű gyalogos közlekedés céljából tolják a babakocsit (vagy ülnek kerékpárra). Többségük nem is hallott vagy olvasott arról, hogy a szennyezési forrástól (kipufogócső-vég) való távolságtól hogy változik a szennyező anyagok töménysége, és mi játszik ebben még szerepet. Sajnos.

zsok 2011.04.18. 13:23:38

@elinor: és még szép bicikliút is van rajta, de minek... méretest az emberek seggébe, amiért nem bírnak gyalogosként és kerékpárosként SE közlekedni.
Ennek is gyönyörű más színe van, hogy ez bizony a biciklié, menjen rajta az. Erre a tapló nénike sétálgat a közepén... A járda másik felén meg ott a bunkó kerékpáros.

Egerszegen ugyanez, csak a hatványon. Ott van a szép kerékpársáv, erre az utca MÁSIK oldalán a JÁRDÁN kerékpárosnak áll feljebb, ha ott gyalogos megy... persze nem is mindig tud a kerékpárosoknak kijelölt helyen menni, mert az ostoba gyalogosnak nem jut el az agyáig, hogy a kerékpár piktogram nem az ő szórakoztatására van odafestve...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.18. 14:09:04

@salapapa: " egy kicsit eltértünk a témától, de ebből IS okulhatnak egyesek. :)"
Azér' vót...

Morgan Trissell 2011.04.20. 01:31:27

De jó látni, hogy ez is fölkerült ide :D Majd' mindennap itt járok el, szerez humoros pillanatokat a látvány (bár igaz, tényleg alakul a helyzet), felderíti az ember napját mások balf@szságának látványa rendesen. De persze én csak azért fogom fel így, mert nem is tudok biciklizni...

victoriginal 2011.04.20. 15:56:37

.... ez van, amikor kerékpárútra igényelt pályázati pénzből akarják felújítani a járdát.

kéne egy bizottság, amely a befejezés után elbírálja a végeredményt, és hibás, vagy szándékosan módosított kivitelezés esetén visszaköveteli a pályázati pénzt.

tubaduc 2011.04.20. 18:07:51

Tipikus!
Az embereknek semmi sem jó!!!
Megnéztem volna azt a nagyokost, aki képes lett volna jobb munkára. Építőipar, szal az anyagi részére nem is térek ki. De végrehajtani egy feladatot azért, mert már oly sok volt a panasz, figyelembe véve ezer és egy dolgot, h lehetőleg minél kevesebb legyen a panasz, mindezt úgy, hogy ha a kivitelező él panasszal, akkor süket fülekre lel - gondolok itt a közművek átépítésére, stb. - .
Tény, h vannak érdekes megoldások. De azt már kevesen veszik észre, h vannak nagyon hangulatos és frappáns részek is.
Annak pedig, aki biciklijével összetöri az arcát ezeken az utakon, máskor mérsékelje a sebességét. Mert ha valaki normálisan közlekedik kerékpárjával, akkor ezek az akadályok egyszerűen kerülhetőek, és nem mellesleg a szomszédos sáv gyalogosaira sem hozzuk rá a frászt!

torpebaba 2011.04.20. 22:32:15

@asdf: Hát! Kolléganőm férjét úgy büntette meg a rendőr, amikor nem szállt le a bicajról a zebrán arra hivatkozva, hogy "de hát ez kerékpárút", hogy "igen kerékpárút, de még nincs átadva". És honnan lehetne tudni, hogy nincs átadva...?

zsitva 2011.04.23. 06:31:47

Nyíregyháza város közlekedésügyi előadója cukrász végzettségű?
Főnöke meg cipész volt eredetileg ?
A terveket aláíró, jóváhagyó alpolgármester meg csak símán buta ?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 14:03:51

@salapapa:
"ha kapsz ajándékba egy épülő lakhandit elkezdesz anarchiázni, hogy nem jön a csapból víz, beesik az eső, nincsenek ajtók? :)
az egyik lényeg az AJÁNDÉK, amit nem hisztizve kritizálunk, max tiszteletteljesen rákérdünk, hogy nem e lehetne e másképp."

Ha egy lófaszt kapsz a seggedbe, ugye te sem reklamálsz, mert ingyen volt? Mert ugyebár ha van kerékpár út, de használhatatlan, attól még ugyanúgy megbüntetnek, ha helyette az úttesten tekersz, mint ha használható kerékpár út lenne, ha meg semmilyen kerékpárút nem lenne, akkor nyugodtan használhatnád azt. Ezért igazából nem tudom, milyen ajándékról beszélsz, ezzel az ott bicajozni akaróktól inkább elvettek, mint adtak.

De tudnék mondani olyat is, ahol meg nem alapozták rendesen a külterületi bicikli utat, ezért a fák gyökerei teljesen széttörték az aszfaltot, helyenként 10-nél gyorsabban nem lehet haladni, vagy le is kell szállni. Hát persze, hogy a bicajosok nagy része az országúton megy mellette, és hozzáteszem a környéken elég jelentős a kerékpáros turizmus, ami nem kevés pénzt hoz arrafelé, tehát nem igaz, hogy ne lehetne normális bicikli utat építeni.

Egyébként meg tudod az a helyzet, hogy ha szabályosan közlekedő kerékpárost kell kikerülnöd, de szembe jön egy autó, amitől nem férnél el a bicajos elütése nélkül, akkor addig nem szabad megelőznöd a kerékpárost, magyarul lassítanod kell. Ehhez milyen képességed hiányzik? Az előre látó közlekedés vagy a türelem?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.25. 22:08:02

@Zabalint: drága egyetlen kerekező barátocskám! :)
te vagy az a fajta, amelyiken gondolkods nélkül áthajtok, majd kapcsolok egy rückwerzet és megteszem mégeccer, majd ezt ismételgetem míg csak megmozdulsz. :)
imádkozz, hogy ne találkozz velem! :D

ikarus266 2011.04.26. 19:20:48

Tettem fel néhány újabb képet, a jelenlegi állapotokról :))

Perillustris 2011.04.28. 22:11:54

@salapapa: Milyen súlyadó, teee?

@Zabalint: Így van. Ezeket a kerékpárút-förmedvényeket az autósoknak építik.

@gregibroki: "ennyi erővel össze lehetne rakni az egész várost úgy, h van egy nagy út, ahol békésen elfér ember-állat-autós-kamionos-kerékpáros-babakocsis-gördeszkás és szépen halad"

old.hirado.hu/cikk.php?id=137289

www.fn.hu/hetilap/tarsadalom_trend/20080923/egy_utunk/

tudatosvasarlo.hu/cikk/varostervezes-ahol-ember-szamit

gregibroki 2011.04.29. 09:29:27

@Perillustris: falun most is ez van
amúgy nagyon jó lenne, szerintem is, ezzela túlszabályozással azt érik el, hogy áthágod akarva-akaratlanul a szabályokat, nem figyelsz oda maximálisan, ha mindent rendben csinálsz (pl zöldön mész át), stb. Ha a gyalogos nem a zebrán megy át, hanem csak az úttesten, megfigyeltem, h baromira zavarja az autósokat és nem lassítanak csak a legvégsőbb esetben.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.29. 17:06:39

@Perillustris: teeeeeeeeee... (?) :D
mint írtamvolt (diszlexiások kíméljenek!) "OLYAT MINT NEKÜNK A SÚLYADÓ". nevezd ahogy akarod. a lényeg, hogy ne inggyé' cuccért reklamáálj, hanem nyisd ki szépen a bőrszüttyőt, végy ki belőle pár pengőt és tedd be a nagy közösbe amiből építhetnek nektek olyan utat, amiért reklamálhattok.
ismered a mondást ugye? suvenyír nyihuhu nyekukucs protku!
éééértiiii? :)

ami a nagy vegyesközlekedésest illeti, a balkánon még van pár helyen olyan. elég sok a baleset rajtuk és nem a kamionos, autós sérül leginkább...
használd egészséggel!

Perillustris 2011.04.29. 21:25:13

@salapapa: Pont olyan van, mint "nektek" a súlyadó. Az sincs, ez sincs.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.29. 23:55:47

@Perillustris: ez már csak szánalmas kötözködés kedvesem! :D
fizetek:
- kötelező biztosítást a biztosítónak
- súlyadót -mely igaz, ma már teljesítményadó lett- a lakterületemen illetékes önkormányzatnak (ERRE GONDOLTAM!)
- igen magas benzinárat, melynek mint az közismert, fele állambácsi zsebjibe vándorol

így megfelel Ó Nagy Kötözködő? :)

Perillustris 2011.04.30. 00:23:03

@salapapa: A biztosítás hogyan jön ide? Azt azért kell fizetni, mert a többség megfeküdne egy nagyobb kárértéknél (okozóként). Az nem adó.

Havi 2-2500 forintot fizetsz? Tehát kb. 6-10 órás parkolás díját? Durva. Támogatom, hogy ne legyen ilyen helyi adó, helyette legyen fizetős a közterületen történő parkolás mindenkinek. Mondjuk helyi lakosoknak féláron (mondjuk havi 10e+ÁFA a kevésbé előkelő kerületekben).

Továbbá kérlek, hogy számold ki az éves teljesítményadót 300W-ra.

Az alkohol árának jelentős részét szintén lenyúlja az állam. Akkor építsen kocsmát? Egyébként sem sokra elég a benzin adótartalma.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.30. 20:00:04

@Perillustris: okos vagy. inkább hagyj kérlek! jobb lesz mindkettőnknek. nem akarok lemenni a buzi értetlen szintedre! :)

Perillustris 2011.05.01. 16:50:07

@salapapa: Továbbá kérlek, hogy számold ki az éves teljesítményadót 300W-ra.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.02. 09:01:56

@Perillustris: drágaságom te vagy az a faj, amelyiken gondolkodás nélkül áthajtok. :)
nagyon fáradt lehetsz a sok munkától...
néccsak:

"...nevezd ahogy akarod. a lényeg, hogy ne inggyé' cuccért reklamálj, hanem nyisd ki szépen a bőrszüttyőt, végy ki belőle pár pengőt..."

na csóközön! :D

Perillustris 2011.05.02. 09:17:12

@salapapa: "gondolkodás nélkül"

Ebben nem kételkedtem.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.02. 10:36:56

@Perillustris: LOL! :D

"fegyvertelennel nem vívok szellemi párbajt." - By: Vavyan Fable

nyomi 2011.05.03. 14:23:20

@torpebaba: Ez elegge urban legend kategorianak tunik. Foleg, ha meg is buntette. Ha ilyennel allna elo a rendor, akkor eloszor nem jutnek szohoz, majd megkernem, hog mutassa meg, hogy mibol lehet ezt tudni, es ha nem tudja, akkor a feljelentes mellett dontenek, es fellebeznek, ha eljut a megfelelo statuszba. Ha volt jelolve, akkor mi a kerdes?

Perillustris 2011.05.03. 14:45:06

@nyomi: Azért nem lehetetlen. Főleg, ha az illetőnek volt oka, hogy hamar szabaduljon.
süti beállítások módosítása