Tékozló Homár

Adóvisszaigényléssel csak a baj jár

2011.04.20. 16:58 | jackyll | 79 komment

Péter és neje adócsaló lett. Lakáshitel után elvileg jár vissza valami, de az adóhatóság ettől függetlenül izomból ugrik, ha valakinek fizetnie kellene:

Csatoltan küldöm feleségem adóbírsággal kapcsolatos panaszát. Az államigazgatás határidő szegése miatt a NAV szerint adócsalók lettünk, függetlenül attól, hogy kárt nem okoztunk, ugyanis visszautalás nem történt. A határozat meg sem említi a Magyar Állmkicstár határidő szegését. Hozzáteszem az adóellenőrzés azért indult, mert lakáskölcsön miatt kértünk adót vissza.

A visszaigénylés jogcíme teljesen rendben volt, ugyanis nem részesültünk „szoc.pol.”-ban, így elviekben az adóvisszatérítés a kölcsön futamidejéig járna. Emlékezzetek vissza; először 240eFt járt, vissza aztán már csak 5évig a fele, aztán jövedelemhatárhoz is kötötték és egy helyrajzi számon egy hitel után lehet visszakérni. Érdekes rögtön kihúznak – na nem a lottón – hanem az apehnél, ha ilyet mersz ilyen jogcímen visszakérni. 15-20éves kölcsönöknél kell is a jogbiztonság! Érdekes jogi kérdés, futhat-e így együtt ön- és adóellenőrzés. Megjegyzem így Húsvét előtt mindenkinek örömet okoz ez a nem várt meglepetés. Szép Húsvétet az NAV Ellenőrzési Osztályának!

 

Tisztelt NAV!A NAV Vas Megyei Adóigazgatóság Ellenőrzési Osztálya jogosulatlanul visszaigényelt - 32.517Ft - adó miatt 9755Ft adóbírságot vetett ki rám. A többletadóalap az adóterhet nem viselő járandóság összegével 342950Ft-tal növekedett meg az eredeti adóbevallásban közölt adatokkal szemben. Az összeg a Magyar Államkincstár (MÁK) által utalt GyES összegével egyezik. A MÁK számomra történt kifizetéseiről kimutatását 2011.január 26-re dátumozva, 2011. február 10-én postázta (ügyes!).

Az adóigazolás késedelmes postázása miatt sajnos elfeledkeztem erről a jövedelemről és nem szerepeltettem bevallásomban, az is tény viszont, hogy a MÁK is szabályt szegett (h.i. az ő számára is január 31!). Mentségemre szolgál, hogy a GyES pár éve került adóterhet nem viselő járandóságok közé, így nem is nagyon kerestem az igazolást.

Az adóigazolást később február 15-én kaptam kézhez. Az igazolást kézhez véve férjem február 17-én megkísérelte a bevallásomat javítani (adózói javítás), ez sajnos az ív feldolgozása miatt már nem történhetett meg. A következő nap, február 18-án ismételten bement az Ügyfélszolgálatra, ahol önellenőrzést kísérelt meg; ezt az ügyfélszolgálat befogadta azzal, hogy hibás, mert még nem határidős – ez május 20. lenne -, illetve az aznap elindult adóellenőrzés elsőbbséget élvez.

Az Adóellenőrzés tartalmazza a MÁK határidő mulasztását, de nem ezt írja sem a jegyzőkönyv sem a határozat méltánylást jelentő körülménynek, hanem a tiszta adózói múltat és a gyakorlatlanságot.
 
Kérem a határozatot javítani és az adóbírságot törölni, mert:
-    államigazgatási szerv – Magyar Államkincstár – határidőt mulasztott, ez okozta az alaptévedést (22-i ellenőrzési jkv. 4.old. 4.pont)
-    nem állt rendelkezésemre a hiba feltárásra 15 nap idő szintén a határidő mulasztás miatt
-    a méltánylást érdemlő körülmények hibásak vagy hiányosak (MÁK hiányzik, jkv.-ben biztosítási adókedvezmény?!)
-    Csatolom; MÁK kézbesítési boríték február 10-i dátummal és az adóigazolás, ügyfélszolgálati bejelentkezések (február 17., 18.), megbízólevél az ellenőröknek (február 18.), téves indoklás a február 22-i jegyzőkönyvben és a MÁK határidő mulasztása ugyanott

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P75 2011.04.20. 17:09:25

nemár, hogy első vagyok!

P75 2011.04.20. 17:10:55

Most első vagyok vagy nem?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.04.20. 17:11:13

faxnak kell úgy sietni, hol van még a május 20...

KecskeDotyi 2011.04.20. 17:11:23

Hitel után még vissza is? LOL

Jokkura 2011.04.20. 17:42:17

Csak érintőleges tartozik ide:
Tisztelt Címzett!

Mellékelten visszaküldjük a 2011. évi adóbevallását kijavításra. Ugyanis az
"Eltartottak" oszlopba nem írhatja, hogy "kormány, parlament, állami és
helyi hivatalnokok és több százezer cigány"

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.20. 17:56:24

@Jokkura: :)))))

(Ha a cigány helyett azt írod, hogy rászoruló.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.20. 17:57:58

@fghjk: "faxnak kell úgy sietni, hol van még a május 20..."

Azt hitte, kihasználhatja, hogy nem küldték a gyeses igazolást.

Minél hamarabb kell visszaigényelni, minél később befizetni.

Jokkura 2011.04.20. 18:11:27

@atpijkamo: Én is valahonnan koppintottam,sajnos a dupla idézőjeleket lehagytam.
De nem minden rászoruló 'norvég' és nem minden 'norvég' rászoruló,noha kér/követel és (sajnos) kap is mert 'norvég'
Sorry for det norske folk!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.20. 18:51:25

@Jokkura: "nem minden rászoruló 'norvég' és nem minden 'norvég' rászoruló"

Ezt mondom.

Jokkura 2011.04.20. 19:17:29

@atpijkamo: bocs,akkor ma, a szövegértésem konvergál a '0'-hoz :)

Jokkura 2011.04.20. 20:57:47

@atpijkamo: Gombolatolvasó még nem vagyok ,de nagyon igyekszem :)

Balint Gyuri bacsi 2011.04.20. 22:04:16

apektol penct kerni? :D orulj ha le nem fejeznek!
eleg aggresszivak voltak mar regen is. most, hogy viki bacsi szabadlabon ellopta a nyogdijjakat meginkabb erzik a penzhianyt (azaz penz az van csak mindig ellopjak) es sanyargatjak a mieinket.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2011.04.20. 22:06:51

@Jokkura: persze mert oda nem szöveget kell írni, hanem azt hogy 15 millió. Pár éve még csak 10-et kellett ...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.04.21. 04:36:10

"A határozat meg sem említi a Magyar Állmkicstár határidő szegését. "
Há' mer' nekik szabad, jóóó? Mit szólsz be az ÁLAMNAK (az új írásmód szerint) :D

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 07:22:49

Az milyen, hogy az állam nem fizet ki neked valamit, de az ÁFÁ-t be kell fizetned utána?

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 07:26:40

Vagy amikor az APEH nem adja ki az adóigazolást a munkavállalóinak időre.

Tron65 2011.04.21. 07:29:41

"az adóvisszatérítés a kölcsön futamidejéig járna."
Ennek azért utánanéznék kicsit!

Dr. Kix 2011.04.21. 08:10:07

Amúgy a cím elejéről hiányzik egy határozott névelő. Egyebet nem tudok mondani.

vape 2011.04.21. 09:28:33

"ugyanis nem részesültünk „szoc.pol.”-ban, így elviekben az adóvisszatérítés a kölcsön futamidejéig járna."

Ez érdekes, mert én meg pont fordítva értelmeztem a törvényt (rendeletet?). Azaz a nem szocpolosok csak 5 évig élhetnek az adókedvezménnyel.
Hiába, mindannyian mások vagyunk...

vape 2011.04.21. 09:34:15

Egyébként meg legegyszerűbb lenne megszüntetni ezt az összes adókedvezményt, helyette meg csökkenteni még kicsit az szja kulcsokat. Csak bonyolítja itt a rendszert.

Jokkura 2011.04.21. 09:34:44

@Andrass9: Még régebben meg csak 4 betűt (KGST) :)

Jokkura 2011.04.21. 09:37:31

@vape: most plagizált tőled a nemzetrongáló miniszter (valami makiszopky )

hbe 2011.04.21. 09:47:59

#1. Alapvetően te vagy a felelős a jövedelmed helyes bevallásáért, függetlenül attól, hogy küld-e valaki igazolást vagy nem.
#2. A gyakorlatlanság szerencse, hogy méltányos körülmény, de vigyázni kell, mert néha ilyenkor esetleg megnézik a többi évet is, hátha ott is elrontottál valamit.
#3. Ha nem vitatod, hogy az a jövedelmed megvolt, csak elfelejtetted bevallani, akkor nem sok esély van, hogy a bírságot elengedjék. Az a szerencse, hogy ez nem öt év múlva bukott ki, fizethetted volna a késedelmi kamatot is.
Azzal együtt sajnálom ezt a dolgot, és sok sikert!

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 09:52:11

Ismerek olyat is, aki házat épített bodzaszedésből és még adót sem fizetett.
Gondoljátok el, őket hogy molesztálhatja az APEH.

elwood 2011.04.21. 09:56:15

ennyire k. bonyolultan leírni valamit, a franc se fogja értelmezni ...

kb. ott bukik el a dolog, hogy adófizetési kötelezettség a törvényből fakadóan keletkezik, nem abból, hogy egy kiküldött igazolásban ráébredsz, hogy valami úgy van

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.21. 10:01:51

"önellenőrzést kísérelt meg"

Az olyasmi, mint az öngyilkolászás?

elwood 2011.04.21. 10:03:15

A nemzeti AVH ellen a bejáratnál kiszögelt preambulummal lehet védekezni.

Amíg a kondícionált dolgozók térdre borulnak előtte van idő a bevallást javítani.

2011.04.21. 10:19:33

@EÖ: Mindig (!!) be kell fizetned az áfát, ha bárkinek egy áfás számlát állítasz ki, államnak, cégnak, akárkinek. Aki ma Magyarországon vállalkozónak áll az legyen ezzel tisztában. Ha ezt nem tudja vállalni ne legyen vállalkozó.
Sajnos ez tipikusan amiatt van, hogy milliárd számra csalták el az áfát a vállalkozások.

2011.04.21. 10:22:45

@vape: Tévedsz. Az adóvisszaigénylésnek még ennél is nagyobb szerepet kellene adni. Ezzel biztosítható ugyanis, hogy az kapjon támogatást, aki dolgozik, akinek van jövedelme, aki hozzájárul a társadalmi költség viseléshez.
Ha például családi pótlékot adóvisszatérítésból lehetne kapni, akkor rögtön nem csinálánának megélhetési 8 gyereket bizonyos néprétegek. Ennyire végtelenül egyszerű lett volna ez a dolog.

É2I 2011.04.21. 10:50:11

A poszt toló pont úgy fogalmaz, mint az apeh.
De ettől még jár a sün az összes hivatalnak, mert mind késik. De azonnal bírságol.

Soni 2011.04.21. 11:01:23

Unalmas, nem értem, végig se olvastam. Pont.

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 11:02:05

@Kulics: ezt vágom, a hangsúly a kettős mércén van, azért büntet téged az állam, amit ő ugyanúgy (sőt) elkövet

2011.04.21. 11:34:38

@EÖ: nem értünk egyet: az állam valamiért nem fizetett, ebben semmi rendkívüli nincs a mai világban sajnos, költségvetési hiány van az országban...
Az áfa befizetés totál más dolog, azt akkor is be kéne fizetni, ha nem az állam késlekedne a számla kiegyenlítéssel, hanem akárki.
Amúgy persze igazad van: az állam egy megfoghatatlan dolog, te meg konkrét ember vagy, aki börtönbe zárható. Ez a viszony SOHA nem lesz egyenrangú.

Hans Lopkowitz 2011.04.21. 11:37:44

@Kulics: Nem is vállaltam Magyarországon... viszont két másik országban igen. Rendben befizettem az adót és nem izélgettek.
Szerintem aki rendes vállalkozást akar indítani, az indítsa külföldön. Több országban jobban megbecsülik a befizetett adót és nem néznek rád úgy, hogy ismét egy valaki, akit le lehet húzni.

Figyel Castro 2011.04.21. 11:39:17

Nekünk simán visszafizették, idén én azt hittem,már nem is jár, de mégis :), noha valószínűleg utoljára, hacsak... Nem tudja valaki, ha nincs szocpol, de közben jön a poronty, az hosszabbít valamit?

Sátán meg a Jocó 2011.04.21. 11:45:37

@EÖ: zseniális bejegyzés! :D

illetve :(, mert ugye megszokott, hogy kishazánkban minden szintű hatósági vegzációra, szemétkedésre csak a rendes, fehér, törvénytisztelő adófizető állampolgárok számíthatnak.
Ami nem meglepő, hisz ha ők még itt maradnak, akkor az nagyon megnehezíti a földek fillérekért való felvásárlásának lehetőségét a betelepülők számára. Értem én a Hatalom akaratának logikáját, de - Uram bocsá' - már nem fogadom el. Ahhoz le kell lőnie valamelyik pintérkutyának.

lolperec 2011.04.21. 11:47:43

MÁK, hát ez hatalmas :D
aztán vigyázni a Nemzeti AVH-val! :)

drkovax 2011.04.21. 11:50:00

Semmi köze a szocpolnak a büntetéshez. Az APEH összenézte (szoftverrel) a bevallást és az arra az adószámra vonatkozóan beérkezett kifizetői adatokat és nem egyezett.
A kedves "Péterék" tán csak tudták, hogy kaptak gyest, csak be tudták volna kalkulálni vagy legalább megvárni, hogy a posta megérkezzen. Nem azt kellett volna inkább reklamálni, a tudhatóan hibás bevallás helyett, hogy hol van az igazolás ? De, persze, mindig más a hibás ...

É2I 2011.04.21. 11:50:56

@Figyel Castro:
"de közben jön a poronty, az hosszabbít valamit? "
A munkaidődet. :P

2011.04.21. 11:53:50

@Hans Lopkowitz: Sajnos tényleg itt tartunk, élhetetlenné kezd válni ez az ország totálisan :(

Tower13 2011.04.21. 11:54:48

@vape: NE!!!!
Ne csökkentsd az szja kulcsokat..
Vagy szüntesd meg, vagy hagyd békén.
Első esetben emeld az áfa 30%-ra azt kész. Emellett a munkáltatói terheket is lehetne csökkenteni, és máris meg van a gazdaságpörgetés.
Második esetben, meg még mindig csökkenjen a munkáltatói járulék, és akkor némileg meg az áfa. Bár az áfa lenne a legtisztább ado, ha néha utána is néznének.

hha96 (törölt) 2011.04.21. 11:58:04

Visszaigénylős bevallást csak kézben tartott papírok alapján szabad. Ennyi. Úgyis kelleni fog, mész adóellenőrzésre.

tlantos 2011.04.21. 11:59:58

Hova kellett kapkodni azzal a bevallassal? Azt meg azert eleg nehez elfelejteni, hogy honnan kapsz penzt.

hal1fan 2011.04.21. 12:21:52

...aki nyugdíjas, annak megszűnnek az ilyen és hasonló gondjai. Végre! Kár, hogy nem nyugdíjasnak születünk, azt ki kell érdemelni...

Eugéne Tribulet 2011.04.21. 12:29:07

Sün lemaradt a délről!

mayagold42 2011.04.21. 12:40:39

Isten hozott táborunkban!!! Valóban a "kedvezményes" lakáshitel után csak öt évig jár a visszatérítés.Mi mind az öt évben mentünk ellenőrzésre!! Minden évben találtak néhány ezer forintot, ami ekkor meg akkor keletkezett. Tehát, vagy befizetedlevonja, vagy nem kapod meg a pénzt. Igaz, nem lehet tudni, honnan van az a pár ezer forint hiány, hisz az előző évben még nem volt. bólintasz, levonják. Nos, ha csak tízezer adózóval teszik ezt meg, "má" meg érte!!!

Tedat 2011.04.21. 12:48:19

Ahogy más is írta, hogy:

- Volt GYES-ed? Volt, tudtál róla.
- Volt mező a bevallásban a GYES-nek? Volt, de nem töltötted ki.

Innentől kezdve a te hibád.

Tény, hogy az adóbevallásban földi halandónak megtalálni azt a mezőt elég nehéz, ha nincs meg a MÁK igazolás, akkor még nincs is erre emlékeztetve.

Szerintem méltányosságot lehetne kérni, kérdés, hogy megadják-e?

főboszorka45 2011.04.21. 12:57:07

hal1fan: a nyugdíj is adóköteles lesz 2013-tól, úgyhogy ne örülj....

vape 2011.04.21. 13:05:31

@Kulics:
Szerintem a családi pótlék és az adókedvezmények témája (főleg olyan, mint őstermelő adókedvezménye vagy a felnőttképzésé) nehezen összemosható.
Ez az adóvisszaigénylés csak arra jó, hogy nagyobb apparátust kelljen fenntartani az APEH-nél az ellenőrzésekre és a pénzmozgások (pl. visszaigényelt adó kifizetése) kezelésére. Arról nem is beszélve, hogy ez esetleg még egy ok a bérek egy részének zsebbe fizetésére (a visszaigénylés jövedelemhatárokhoz kötése).
Amit kb. meghagynék, az a családi adókedvezmény, esetleg a nyugdíj-előtakarékosság és egészségpénztárak utáni visszaigénylés.

Tusko Hopkins 2011.04.21. 13:12:52

Amikor megszületsz már vesztes vagy az állammal szemben minden leendő ügyedben. Ezt tudomásul kell venni, ez Magyarország.
Más. Volt egy kisebb APEH ügyem 1,5 éve. Kértem a szakmai segítségüket. Egy világ omlott össze bennem, amikor a hölgy közölte, hogy ehhez (adózási ügyek)ők nem értenek, forduljak könyvelőhöz,adószakértőhöz, vagy vegyek fel egyet. Azóta tudom, hogy ők csak a tételeket könyvelik. Ergo, ha elég pofátlan valaki, vagy van egy ügyes (adócsaló) könyvelője, aki csak arra vigyáz, hogy a jobb és baloldal megegyezzen, kicsi az esély, hogy a NAV (APEH) lebuktat.
Ekkor értettem meg azt , hogy miért is tud sok vállalkozás ügyeskedni az adóval. Valamint így már érthető miért is volt annó a nagy össznépi felháborodás, amikor Gyurcsány a vállalkozásokra az elvárt adót akarta értelmezni és kivetni.

elwood 2011.04.21. 13:27:36

jövőre a gyes ráfér egy söralátétre

én már idén is arra töltöttem ki

elwood 2011.04.21. 13:33:13

úgy értem azon állt a korsó

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 13:40:35

@Kulics: aha értem, az államot nem érdekli, hogy költségvetési hiány van a Jézus Színe (sic!)Kft-nél, fizessen akkor is.
De a Jézus Színe Kft. legyen belátással, hogy az állam gondban van.

hát ez igazán korrekt meglátás részedről.

gorcsev54 2011.04.21. 13:43:40

@vape: Már egyik sincs meghagyva.Elkéstél!

j311 2011.04.21. 13:48:33

Én a Nemzeti AVH-val készíttetem el a bevallásom. Abban csak az szerepel amiről tudnak. Biztosan nem írok bele véletlen néhány milliót... :D

LittleBear 2011.04.21. 14:08:16

@Figyel Castro: okosok azt mondták, hogy ha a jövedelmed nem éri el a határt, akkor addig lehet sima lakáshitel után visszaigényelni, amíg kiskorú eltartott van a családban (és ez idén még érvényes)

2011.04.21. 14:24:36

@EÖ: nem korrekt, csak realista. Az állam vs kiscég versenyben eleve egyenlőtlenek az erőviszonyok.
De persze idalistáskodhatsz, ha ehhez van kedved :)

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 15:03:17

@Kulics: hiszek benne, hogy eljön a világbéke és gyermekeink már egy szebb-jobb világban fognak felnőni ahol az egymáson való önzetlen segítség dominál! :)

Egyéves Önkéntes 2011.04.21. 15:07:59

és ahol kiteszik a vesszőt az ahol elé.

elwood 2011.04.21. 15:38:06

@EÖ: ez már eljött, Pali bácsi mögé is kiteszi

Agyalap 2011.04.21. 16:23:24

Nehogy azt gondold, hogy a hatóságot érdekelni fogja az állam határidő-sértése!
Biztos Te is olvastad, hogy bár az állam elismeri hogy tartozik 150 millióval a vállalkozónak, de az ez után járó adót bizony azonnal be kell fizetni...

bucbuc 2011.04.21. 17:04:59

@Jokkura: Több százezer cigány???

Öcsipók tavaly az újszülöttek fele cigány volt... Kicsit alábecsülöd a számukat.

Jokkura 2011.04.21. 19:04:44

@bucbuc: Ad 1 ;nem vagyok sem az öcséd ,sem a pókod!
Ad 2 ; a több határozatlan számnév ,elvileg lehet milliós nagyságrend is ( de 900 000 is is több százezer),Azonkívül van még olyan cigány is aki nem kér/kap támogatást --elismerem nagyon elenyésző számban .
Ad 3 ,mint már írtam is valahonnan idéztem,csak a dupla idéző jelek maradtak le.
Ad 4 ;szerinted hány magyar állampolgár születik évente,több millió??

vprof 2011.04.21. 19:11:07

A héten engem is meglepett a NAV. Lakásvásárlás előtt állunk. Március első felében szerződtünk az eladókkal, letettük a foglalót és az előleget azzal, hogy majd valamikor a nyár közepén/második felében nyélbe ütjük az üzletet. Még nagyban szervezzük a finanszírozást, kuporgatjuk a törvényben előírt önerőhöz, valamint az ügyvédi és banki költségekhez szükséges összegeket, erre már most idebasznak nekem közel negyedmillió forint illetéket, holott még széljegyként se szerepel a nevünk az ingatlan nyilvántartásban.

Mille38 2011.04.21. 21:39:36

Abban igaza van a posztolónak, hogy lehetetlen helyzetet teremt, hogy az adóbevallást beadhatja februárban, de önellenőrizni csak május 21-től lehet, a NAV viszont ellenőrizhet már a beadástól. Ez gyakorlatilag elveszi az adózó törvényben garantált önellenőrzési jogát és hátrányos helyzetbe hozza a hatósággal szemben az adózót.

Mille38 2011.04.21. 21:44:27

@vprof: Ha az ügyvéd benyújtotta a földhivatalnak, akkor jogos. Kérdés, a felek hogyan rendelkeztek a benyújtás idejéről a szerződésben, előszerződésként kötötték-e vagy ez a végleges. (De egyébként tényleg szokatlanul gyorsak voltak.)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.22. 23:45:26

@Jokkura: ettől függetlenül nagyon jó! :D

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.22. 23:48:28

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: szerintem abszurdabb, hogy bartelben dolgoztam nekik eddig háromszor az egyik igazgaóság flottáján. :D

bolhabetu 2011.04.23. 09:57:00

Az a január 31.-i határidő idén már február 15.
Tehát a MÁK nem késett.
Egy kisebb pofonba én is beleszaladtam ennek kapcsán. Várom türelmetlenül a papírt a banktól. Megeresztek feléjük egy méltatlankodó üzenetet netbankon. Erre beledörgölik az orrom az új határidőbe.

Két éve nekem is volt egy önellenőrzéses történetem, de szerencsére semmit sem csináltak május 20-ig.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.26. 21:12:24

@Kulics: ls így állt elő az a fura helyzet, hogy akkor állítod ki a számlát, amikor fizetni hajlandóak,
de ha nem hajlandóak fizetni, akkor nem tudsz ellenük semmit tenni (értsd felszámolás kezdeményezése), ha nincs kiállított számlád.
vagyis ha van egy egymillás kifizetetlen számlád, és be kell fizetned az áfát, és csak így indíthatsz felszámolást. plusz eljárási díjak, ilyesmi.
miközben éhen halsz.

ha belefutottál egy eltűnő cégbe, még az a reményed is elúszik, hogy visszakérd a számlát, lerontani.

egy a lényeg: áLambácsinak meglegyen a pénze, a polgár meg hadd szopjon.

2011.04.27. 10:15:13

@Babette_: Jól mondod, ez így szörnyű helyzet. Viszont úgy jutottunk el ide, hogy rengeteg adócsaló, áfahamisító bűnöző milliárdokkal károsította meg az országot. Erre az apeh bekeményített és előre fizetteti az áfát. Ez egy rabló-pandúr játszma, ami a normális életet, normálisan dolgozni élni akaró embereket ellehetetleníti. Ezt mi mindannyian közösen hoztuk létre, amikor az adócsalást támogatjuk. Persze a másik oldal is igaz: ha az államhoz kerül a pénz, azt meg elherdálják, ellopják a politikusok.
És mi itt ülünk ennek a szarkupacnak az alján.

Ugyandehogy (törölt) 2011.04.27. 10:17:37

@Kulics: vagyis az erre hivatott szerv nem képes elvégezni a munkáját, ezért mindenkit büntet, hátha beleesnek a bűnözők is a szórásba.
remek konstrukció.

jól mondta egy stand upos srác: felkavarodott a világ. az alja került felülre.

szokecsaj12 2011.04.29. 19:11:55

Hahahahahahaha.

Na ti se álltatok észért sorba. Egész évben felvettétek a gyest, és hirtelen 1,5 hónap alatt elfelejtettétek, hogy járt havi 28 ezer???? Na ne már!

Ez az adóbírság sajnos így helyes ahogy van, fizessétek be, mielőtt csak nőni fog meg letiltják.

Az apehot nem érdekli, hogy a MÁK csúszott, ez ebből a szempontból lényegtelen. Az adóbevallásért az aláírásával felelősséget vállalsz, hogy ami abban áll, az igaz. Ezek után nem lepődök meg, ha rátok száll egy vagyonosodásival az apeh.

Nekem is csúszott a Máktól a papír. És? A munkahelyem se adta ki határidőre. A banké se ért ide.
Na bumm. Kb. mindenkivel előfordul. Jelentkezzen, aki febr 1-ig megkapta az összes adózáshoz szükséges papírját. Nem lesz valami nagy tömeg.
süti beállítások módosítása