Tékozló Homár

Mindent kipucol az Allianz: pénzt, autót, hitelt

2011.05.03. 14:48 | jackyll | 79 komment

Igazi vérfagyasztó horrort küldött egyik kedves olvasónk. Önhibáján kívül totálkárosra zúzták az autóját, a károkozó biztosítója, az Allianz pedig a "szerencsétlen véletlenek" egybeesésének következtében teljes anyagi csődbe kergeti naiv ügyfelet. Először nem akartak fizetni, aztán elintézték, hogy a bank felmondja az autó hitelszerződését. Ez naiv ügyfélnek 1 millió forintjába került volna, de elismerték a hibát, és a pénzt átnyomták a banknak. Viszont ezen felül már nem óhajtják kifizetni a szintén 1 milliós javítási költségeket:

2010 szeptemberében egy figyelmetlen sofőr a külső sávból balra akart kanyarodni, engem nem vett észre a belső sávban, és összetörte az autómat. A hibáját azonnal elismerte, a kötelező biztosítása az Allianznál van. Bejelentettem a kárt az Allianznak, nem sokára meg is nézte a kocsit a kárszakértőjük. Mivel hitel van az autón, bejelentettem a banknak, hogy az autó összetört. Felhívtam a biztosítót, hogy szeretném minél előbb javítatni a kocsit, és szükségem lenne arra, hogy mekkora összeget engedélyeznek a javításra. Eltelt két hét, többször is hívtam a biztosítót, de nem tudták soha megmondani, hogy hogyan áll a kárügy. Kb. október végén felhívtam őket, hogy beviszem az autót egy márkaszervizbe javításra, és majd ők megküldik a számlát, mert nem akarok tovább várni.  Kb. 10 nap múlva jött egy email, hogy az autó szerintük 2.400.000 Ft-ot ér, gazdasági totálkárra 600.000 Ft-ot fizetnének, vagy a javíthatósági határ szintén 600.000 Ft.

Felhívtam a biztosítót, hogy az összeg, amit totálkárra fizetni akarnak nevetséges, én javítatni akarom az autót, melynek a javíthatósági összeghatárra szintén nevetséges. Vitattam a kocsi értékét is, ami szintén alacsony, erre a válasz az volt, hogy fellebbezem meg, és 30(!) napon belül döntenek róla. Ezt inkább kihagytam, mivel a kocsira szükségem lett volna minél előbb.

Névtelenül betelefonáltam a biztosítóba, és megkérdeztem, hogy felelősségi kár esetén, az autó értékének hány százalékáig fizeti a biztosító a javítást. A válasz 50% volt.

Küldtem egy levelet nekik, hogy a 600.000 Ft-ot nem vesszük figyelembe, viszont akkor vesszük a 2.400.000 Ft 50%-át, és ez alatt tartjuk a javítási költséget. Egy javítócég (nem márkaszerviz) vállalta, hogy ennyiből ki fogja hozni a javítást. Ezt a biztosító pár nap alatt el is fogadta, nem vitatkoztak az 1.200.000 Ft-os javítási összeghatárral.

Nagyjából ekkor kaptam egy levelet a banktól (MKB-Euroleasing), hogy november elején felmondták a hitelt, mivel az autó totálkáros. A levélben az állt, hogy fizessem be a tőketartozásomat és azt a kb. 1 millió Ft árfolyam különbözetet, és lezárási költséget, ami a hitel lezárás során keletkezett. Bementem a központba, gondoltam csak félreértés az egész. Bent megmutatták az Allianz levelét (amiről én nem tudtam), amiben csak annyi állt, hogy az autó totálkáros. Szó sincs benne javítási összeghatárról, csak annyi, hogy totálkár. Én más levelet kaptam mint a bank, érdekes módon a banki levélből hiányzik a javítás lehetősége. A biztosítónak szerintem kötelessége lett volna előbb velem egyeztetni, hogy javítatom-e az autót vagy elfogadom a totálkárt.

A bank lezárta a hitelt, mivel a szerződésünk tárgya az autó „megsemmisült”, mert a biztosító szerint totálkáros. Leváltotta a svájci frankos hitelt Forintra, és lezárta a szerződést végleg.  Egy olyan szerződést, amit már három éve fizetettem. (a három év alatt befizetett törlesztés teljesen elúszott, a lezárás után ugyanott tartok, ahol három évvel ezelőtt)

A javítócégnek a kocsi elkészülte után a javítási számlákkal együtt le kell adni egy „kifizetési engedélyt”, amit a bank állít ki a biztosító részére, hogy engedélyezi a kárnak a kifizetését a javító cég részére.  A bank közölte velem, hogy csak akkor adják ezt ki, ha kifizettem a teljes hitelt feléjük. Januárra előálltak egy olyan lehetőséggel, hogy újra finanszíroznák az autót, és akkor a régi hitel kifizetésre kerülhetne így. Nem igazán volt más választásom, bele mentem, és így megkaptam a kifizetési engedélyt.

Már január volt, mire idáig eljutottunk, de a kocsi javításának legalább neki tudtak állni. Pár hét alatt el is készült, a javító cég leadta a számlákat az Allianz-nak. Itt a történethez hozzá tartozik, hogy kb. 1 hónap volt mire kifizették, de egy lökhárítófényezést nem akartak kifizetni, mivel szerintük a mi lökhárítónk nem fényezett. Ezt csak akkor voltak hajlandók kifizetni a javító cégnek, miután szereztünk a márkaimportőrtől egy igazolást az Allianznak névre szólóan, hogy az autó lökhárítója gyárilag fényezett.

Eközben beadtam az Allianz-nak a kárigényemet, hogy fizessék ki azt a kb. 1 millió Ft-ot, amit nekem a bank felszámolt árfolyam különbözetnek. Az autó nem volt gazdasági totálkáros, meg lehetett javítani 1.090.000,- Ft-ból.

Eltelt egy pár hét, és egy napon, amikor hívom az Allianz-t, mondja az ügyfélszolgálatos, hogy elutalták a kártérítést. Már örültem, hogy szinte hihetetlen módon megoldódott a probléma. Két nap múlva megérkezett 9.762,- Ft. Először nem értetettem, hogy ez mi, de rájöttem, ha összeadom a lezárásnál felmerült költségeket, akkor a két kis tétel pont ennyi. Jött egy levél is egyből tőlük, hogy felvették a bankkal a kapcsolatot, és a bank mondta, hogy ennyiben hibás az Allianz. Azonnal hívtam a bankot, de ők nem tudtak semmiről.

Később az Allianztól egy ügyintéző hív, hogy szeretne kérni egy meghatalmazást tőlünk, hogy a bankkal szeretnének beszélni a mi ügyünkről. Egy héttel korábban még azt írták, hogy beszéltek velük, és azért fizetnek 9762,- Ft-ot.

A banktól kértem egy hivatalos állásfoglalást, hogy miért került felmondásra a hitel. Ebben világosan le van írva, hogy az Allianz hibájából történt az egész hitel lezárás.

Az ügyvédem elküldte a biztosítónak a bank állásfoglalását, és a kártérítési igényemet az Allianz részére március közepén.

Sokszor érdeklődtem telefonon, sőt a központban személyesen is, de válasz 30 napon belül sem érkezett. Ennyit hazudni még senkit nem hallottam, mint a biztosítót. (még ma visszahívjuk, péntekig lesz válasz, nincs meg az ügyvéd levele, stb..)

Amikor felhívtam az Allianz-t azzal, hogy a PSZÁF-hez fordulok, ha nem kapok választ, végre történt valami, megírták, hogy nem fizetik ki a kárt, de nagyon sajnálnak, hogy így jártam. Végül is csak háromévnyi kamatot, és 1 millió Ft-os lezárási költséget buktam el miattuk. Aki nekem a balesetet okozta, az biztos jól alszik, hisz remek biztosítót választott, míg én a vétlen sofőr „dögöljek bele a tőlük kapott adósságba”

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illetékbélyeges elvtárs 2011.05.03. 14:52:35

nekem pont most telik le az első évem az Allianz cascoval. Váltsak-e?

Illetékbélyeges elvtárs 2011.05.03. 14:53:50

és milyen frappánsan elsőztem, anélkül, hogy elsőztem volna :)

elwood 2011.05.03. 14:59:02

ezek degecről jöttek.

btw, az allianzos ügyfélre nem lehet mondani, hogy jól alszik-e, mégse mávos, meg egyéb igénytelen.

hogy az allianz is ekkora kocsog az érdekes

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.03. 15:01:49

@Illetékbélyeges elvtárs: Csak akkor, ha lesz károd. Amíg nincs, addig nincs sok baj velük. Amúgy meg nem PSZÁF, hanem polgári per. A keresetlevél nélkül nem is fizethetnek, ki is rúgnának a fiókigazgatót, ha megtenné.
- Szupererős csúzli alu nyéllel a kínaiaknál: 400 Ft
- 30 db D= 7.94mm csapágygoly: 400 Ft
________________________________________
A biztosító ablakainak belövöldözése hetente: Megfizethetetlen élmény!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.03. 15:03:22

@elwood: Az Alianz felülről köcsög. Kompletten. Szcintiktől nem is lehet mást várni?

bizonytalan  2011.05.03. 15:06:33

kgfb-t váltottam anno mávról allianzra, mert féltem hogy megvernek.
gondolom hitel lezárás 1 misiért egy 2 és fél millás kocsinál nem lehet vita tárgya. mennyi volt akkor a tőketartozás?

Jokkura 2011.05.03. 15:10:50

És figyeljetek csak ,lesz még trükk: Mivel az Allianz bank átfejlődőtt FBH-ba , ki tudja,hogy arra felé nem fogják még egyszer megcsavarni s dolgot.
Posztíró?
Az ügyvééd ilyenkor mit csinál egy valag pénzért?
Én már rég letettem volna a parókámat magam mellé,ilyen összegeknél.
Egyénként sem értem: ha máshibás kár van ,akkor miért nem annak a felelőségteljes bíztósítójával hadakozik a bank .Elvégre a bank tulajdonát rongálta/tette tönkre a húnyó fél. Az hogy javítható vagy nem, az egy másik kérdés (kárenyülés,vagy mi a @)
Jól ki van ez találva, ...járjunk gyalog... házilag készített bocskorban.

YZ 2011.05.03. 15:12:13

Ugye mész bíróságra?

Jokkura 2011.05.03. 15:14:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az irodaház ablakai minőségi üvegből készültek,nagyobb mordály kell oda.
Mondjuk egy középkori hajítógép (2-3q löveddékkel):)

Secnir 2011.05.03. 15:16:12

szvsz első lépésben ballagj el egy ügyvédhez.
az ügyvéd majd küld ki érdekes felszólító meg mittomén milyen papírokat.
második lépésben TV2, RTL Klub-nak levél írása (cc: Allianz Hungaria sajtóosztálya, sajtoszoba@allianz.hu , aniko.lenkei@allianz.hu cc: Allianz anyavállalat sajtóosztálya (német vagy angol kell): emilio.galli-zugaro@allianz.com christian.kroos@allianz.com )
asszem érdemesebb a másodikkal kezdeni: garantált a két napon belüli sikeres ügyintézés. vagy csak írsz a fenti emailcímekre egy felháborodott levelet angolul, és CC beteszed a külföldieket, nyugodtan hátradőlhetsz, az allianz hungáriánál valaki pitschán lesz rúgva...

tocibacsi 2011.05.03. 15:17:39

Elméletileg törvény szerint minden létező keletkezett költséget ki kell fizetnie a biztosítónak, ami a baleset bekövetkezése nélkül nem merült volna fel... a tv. tudtommal valami ehhez hasonló módon fogalmaz... Mellesleg nekem is most zajlik egy totálkáros ügyem, én a KÖBE székház felé fordulva szoktam imádkozni mostanában... Az én ügyem felülvizsgálata 4 és fél hét alatt zajlott le, 5 hét és 1 nap azért lesz, mert a felülvizsgálati anyagot papír formában, kézben, szerdai napokon továbbítják a biztosítóba... jó, hogy nem kőtáblába vésve, mert akkor a sírköves is jól járna, és lenne ok további 5 évet váratni engem, míg a betűvésés elkészül... Mindez egy oylan felülvizsgálat miatt, amit betétlap, 4 károsult, 3 jegyzőkönyv, elismerő nyilatkozatok, 3 rendőr és minimum 6 tanu jelenléte ellenére rendelt el a biztosító...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.03. 15:46:42

@Jokkura: Á, az drága. Akkor meg kell figyelni a cég parkolóját, és egy kamerák által nem látható helyről a szélvédőket kell lélegzővé varázsolni.

dr. _mmm_ 2011.05.03. 15:57:29

A balesetért felelősnek ugyan mégis miafasz köze van hogy te hogyan intézed a dolgod?
Volt biztosítása? Volt!

Nehogymár csak az általad elfogadott biztosítóval lehessen szerződést kötni.

Mellesleg Allianz-al pont pár hónapja volt egy nagyon pozitív élményünk. Anukám kocsiját összetörték.. Biztosító még el sem küldte a papírokat de a full összeg már a számlán volt..

Nanemá 2011.05.03. 16:20:36

@woodooman: "A balesetért felelősnek ugyan mégis miafasz köze van hogy te hogyan intézed a dolgod?" -
Azért ebben ne legyél ennyire biztos. Ha összetöröd az autómat, és a biztosítód nem kártalanít engem rendesen, akkor simán leperelhetem rólad a gatyád is. Te okoztad a károm, te is vagy érte a felelős. Aztán pereskedhetsz kedvedre TE a biztosítóddal. Na, pont ezért kerültek sz@rba a MÁV Biztosító ügyfelei is.

Viktus 2011.05.03. 16:26:56

Magyarországon így 2011-ben még mindig szerencsejáték jellegű a bizotsítós-banki stb. ügyintézés ... vagy szerencséd van, és flottul megy minden, vagy rácsesztél, és megszakadsz sem fog összejönni.

borso 2011.05.03. 16:28:14

polgári per de azonnal és a kibaszott alianc gatyáját is leperelni róluk!!!!!!!!!

Viktus 2011.05.03. 16:32:00

@borso:

Az csekélyke 10 év alatt lefut ... addig finanszírozd ügyvédet, szakértőket stb.

DaM 2011.05.03. 16:35:38

Posztíró meg béreljen autót, számlát megőrizni, ki lesz fizetve. Legfeljebb utófinanszírozós módon, 1-2 évvel később. De meglesz. Kamatostul. Úgy tudom. Az ügyvéd majd megszakérti neked jobban.

dr. _mmm_ 2011.05.03. 16:45:03

@Nanemá: Azért azt megnézném, hogy az árfolyamveszteséget, és a hitellezárásból adódó költségedet hogyan tudnád "leperelni" rólam.

2011.05.03. 17:04:37

@Viktus: Sajnos, igazad van. Én 2005-ben karamboloztam.Hármas karambol volt, aki vétkes volt,az meghalt. A másik fickó, aki gyorsabban ment a kelleténél- 90 helyett 125 km/h val- ő meguszta lábszártöréssel, én meg szegycsonttöréssel, gerincsérvvel és 19 fogam kipergésével. A GARANCIA Biztositónál volt az elhunyt biztositása. A gépkocsim totálkáros lett, ezt a GARANCIA kifizette.

Majd megvette a francia a biztositót, igy lett GROUPAMA-GARANCIA. A problémák ekkor kezdődtek. Ugyanis nem hajlandók kifizetni a nem vagyoni káromat. Ez már 6 éve ment és én meguntam. Meguntam a biztositó hazudozásait, kifogásait, jogi képviselőinek hazug igéreteit. Belefáradtam. Nagyon sok pénzt fizettem ki ezen idő alatt, de haladás nem történt. A végén azt a levelet küldte a GROUPAMA-GARANCIA BIZTOSITÓ egyik jogi képviselője, hogy a sérüléseim nem ott és akkor keletkeztek. Magyarul, a kórház, az orvosok mind -mind hazudtak és én is hazudok! Meg különben is, a GROUPAMA-GARANCIA nem vállalja a valamikori GARANCIA károsultjainak kifizetését, mert ehhez neki semmi köze. Fordulhatok bárhová, ugy sem fognak fizetni! Ekkor betelt a pohár és bementem az ügyvédhez és irásba adtam, hogy elállok a pertől.

Ám bucsuzóul, azért azt kivántam a GROUPAMA-GARANCIA BIZTOSITÓ jogi képviselőjének, hogy járjon ő is igy. Álljanak nála is a kórházi ajtóban a családtadjai, gyerekei, és imádkozzanak, hogy megmaradjak. Mert az orvosok azt mondták, hogy ha a 72 órát kibirom--megmaradok. Megmaradtam.
Tovább nem ölök pénzt semmilyen birósági perekre, mert a biróság, semmit nem tud tenni, egy külföldi tulajdonú biztositóval szemben. Ha akar fizet, ha akar akkor nem! Ez van.

elwood 2011.05.03. 17:05:39

@Sün‼: "A forradalomról esett már szó?"
egy éve mást se hallok

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.05.03. 17:07:29

@woodooman: @Nanemá:
Igen, ilyenkor szokták a szakik megjegyezni, hogy én egy 2,4 miller értékű autót zúztam halálra, ahhoz nekem nincs közöm, hogy a tulaj 4 millert akar érte fizetni a banknak egy általa megkockáztatott hibás pénzügyi tranzakció folytán. (Hitelfelvétel.)
Én persze ezzel nem értek egyet, de sajnos így megy.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.05.03. 17:09:43

@jános515: szomorú, hogy így döntöttél, pont emiatt csinálják. Így csak növeled a tolvaj statisztikájukat, bátorítod őket, hogy másokkal is megcsinálják. Kár, hogy feladtad.

j311 2011.05.03. 17:12:43

@Nanemá: Ne keverd a biztosító társaságokat a biztosító egyesületekkel! (Allianz vs. MÁV)

j311 2011.05.03. 17:20:05

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Nyilván a hitelt és kamatait nem lehet perelni a biztosítón/károkozón, de a baleset miatt bekövetkezett költségeket igen.
Ha nincs baleset, akkor az adós szépen fizeti a törlesztőt, meg az előre kalkulált egyéb költségeket.
Viszont a hitel baleset miatti felmondásából adódó összes költséget simán be lehet hajtani a károkozón vagy annak biztosítóján.

Továbbá mindig érdemes a károkozóval pereskedni, nem a biztosítóval. A biztosítónak sok pénze és ideje van pereskedni, egy magánembernek kevésbé. A legtöbb szerződésben úgyis benne van, hogy a biztosító átvállalja a károk kifizetését. A bíróság megállapítja a kárt, amit a biztosító köteles kifizetni, mert hát erre szerződött vele a károkozó.

Anti Anyag (törölt) 2011.05.03. 17:26:56

Ezt az Allianzot megjegyeztem. Ekkora genyót, nem semmi.

Nekem volt hasonló balesetem, a (vétkes) Unique-ás volt.

Azok nagyon korrektek voltak időben és anyagiakban is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.03. 17:32:13

Az árfolyamkülönbözetet nem fizeti a biztosító. Elég hülye is lenne.

2011.05.03. 17:36:54

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Nézd, kár, de egyet megtanultam.Mégpedig azt, hogy mindig az erősebb kutya b.szik. Nekik van pénzük, azt vesznek meg kilóra, akit akarnak és amikor akarják.
Azonkivül, azt sem kell elfelejteni, hogy ez nekik meg van engedve. Amikor az állam "fejőstehenei" lettek, a kivetett adók által, akkor az állam biztositotta nekik ezt a lehetőséget--kimondatlanul.

Mert hiába volt nekem ügyészségi, rendőrségi, igazságügyi gépjárműszakértői határozatom-amely kimodja, hogy a balesetben vétlen voltam, az autóm, irataim rendben voltak, alkoholt nem fogyasztotta, a megengedett sebességhatáron belül vezettem járművemet--őket ez nem érdekli. Hiába voltak orvosi papirjaim- sebészet, idegsebészet, szájsebészet, kardiológia, stb - ez sem számitott.

Ám a hab a tortán, hogy még a biztositónál leadott hivatalos papirokat is elsumákolták. Több mint 2 évig keresték, de nem találták. Ez egy tolvaj, hazug, korrupt, gerinctelen társaság! De azt kivánom nekik hogy a ki nem fizetett, nem vagyoni kártérités összegéből, vegyenek gyógyszert, mankót, amit használjanak 120 évig!

2011.05.03. 17:43:53

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Kár, de valamit megtanultam. Azt hogy akinek több pénze van, az bármit megtehet.
Mert hiába volt nekem igazsáügyi szakértői határozatom, hogy az autóm állapota, papirjai rendben voltak, alkoholt nem ittam, a megengedett sebességhatár alatt vezettem autómat--őket nem érdekli.
Hiába volt ügyészségi határozat, rendőrségi határozat, hogy a balesetben vétlen voltam, hiába voltak kórházi, papirjaim--baleseti sebészet, idegsebészet, szájsebészet, kardiológia--ez sem érdekelte őket.

2011.05.03. 17:45:18

Bocs, de a blogmotor meghülyült!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.03. 19:33:15

@elwood: a jelek szerint neked újdonság, hogy az alianz egy rohadt tetü köcsög f*sszopó kotonszökevény g*ciputtony banda, aminek el kéne rohadni a halál kékeres vérveres f*szán?
(ha ebből nem derült volna ki, nekem már volt szerencsém az ügyfélbarát hozzáállásukhoz, hogy tolnának ki magukból egy tucat farfekvéses sünt)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.03. 19:38:21

ez volt már?
(m)agyarország, én így szeretlek

egyszerüen 2011.05.03. 19:45:43

@jános515:

hiba abbahagyni egy ilyen pert.
Öket nem hatja meg hogy mit kivánsz nekik
Szépen vinni a pert előbb utobb csak vége lesz

nekem is van egy perem 5 éve fut kb egy 30 millkás ház. Már nem idegesitem magamat előbb utobb ugyis megnyerem a pert, pedig a biroság mindent megtesz , hogy elmenjen a kedvem
Mondjuk a rendőrség is

de ráérek .....

ugyanez van a biztositokkal vagy a bankokkal is
direkt játszanak erre. Csak türelmesnek kell lenni és akkor nincs probléma

2011.05.03. 20:46:06

nekem is volt egy esetem február végén. a vétkes uniqa-s volt. csütörtök reggel történt. délután bevittem a papírt, ott még lefénymásoltak ezt-azt. rákövetkező kedden eljött a kárszakértő (már hétfőn jött volna, csak nem értem rá). csütörtökön megkérdeztem, megfelel-e nekik, ha xy szervizbe viszem az autót. azt mondták igen, sőt ők sokat dolgoznak vele, igen jó munkakapcsolatban vannak, sőt, lezongorázzák a bankkal is (az enyém is hiteles), hogy vihetem-e az autót javítani. nem is kell őket hívnom többet, hívhatom a műhelyt kedd magasságában. így is lett. az autónak kedden délután már neki is estek. rákövetkező héten el is hoztam. a csattanástól 18 nap telt el és egy tökéletesen javított autóban ültem (ez mondjuk a szerviz érdeme) úgy, hogy azt sem tudom mennyibe került a javítás. asszem ennek valahogy így kell működnie.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.03. 23:03:50

gyönyörű eset!

akkor én már be is fogom a pofámat a tihanyi esetemmel kapcsolatban, amikor átment a Cziráki típusú lovashintó és a két mén az autóm elején még 1988 nyarán és nem kaptam egy fillért sem, hiába a szívességi kárfelmérés és a rendőrségi jegyzőkönyv.
akkor Hungária volt a nevük.

Бабаяга 2011.05.03. 23:19:29

Íme a legújabb MÁV típusú biztosító.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.03. 23:25:21

@Бабаяга: még nem, de jó tempóban tart arra felé :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.05.03. 23:39:06

@deneron: Pedig tud ez még ennél is jobban múkodni. A kárszagértős kört fölöslegesen futottad. Az adott biztosítóval szerződésben lévő szerviz tud intézni kárszagértőt is (a normálisabbja biztos). :P

Biztosítóhoz beballag -> kér egy listát a szerződött szervizekről -> választ -> telefonon egyeztet -> autót bevisz (szállításról számlát kér, azt is be lehet vasalni a biztosítón, némi asztalborogatás után) -> X (a törés mértékétől függően) nap/hét múlva szervizbe elmegy, autót átvesz, örül.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.04. 00:28:46

hat a biztositok itt is kocsogok, az tenyallas, a taktikajuk, mondjuk a gyorsasag
gyorsan fel;mernek, gyorsan fizetnek, mert tudjak ha el kezdessz igazan gondolkodni az negyszer annyiba kerul
n a mondjuk tobbek kozott ezert is nem veszek uj kocsit hitelre
stresszelni 3-4 evig.....
hasznaltat cashert oszt jonapot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.04. 00:36:21

nalunk pl. van egy ugynevezett kek konyv, abban le van irva, milyen tipus hany eves, mennyi merfoldet futott
a legkisebb szarert is totalra veszi a biztosito es kifizeti ezt az osseget, ami persze lofaszra sem eleg, nem masik kocsit venni
na ilyenkor jon be az hogy a sokk, ami ert meg nyakmerevito, meg nem tudok dolgozni
es akkor valahogy kiharcolsz annyit, hogy vegyel ugyanolyat, esetleg kicsit jobbat, de az ritka
exnejemnek volt balesete delutan, masnap reggel ott volt a lakason a biztosito es delutan felvett egy aranylag turheto osszeget
par orat kesett egy ugyvedi level, hogy ala ne irjon semmit, de mar keso volt
az ugyved meg csinalt volna par ezer dollart
en mar itt kiokosodtam, de remelem nem lesz ra szukseg

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.04. 01:08:55

@donfuligjimmy: jjja. csak ebben a történetben nem szerepel pár tízezres, amit el lehet tenni.
csak miután kiderüle hogy az a vonal nem megy, akkor jön a kapkodás hogy mégiscak intézzen minél többet a szakműhely.
addigis jóóóól kiidegeskedhette magát és már bánta bűneit, de mégis becopta.

Kerámia_53 2011.05.04. 07:54:35

Pereskedés Magyarországon? Hehehe...:-) Csak akkor nyerhetsz, ha te tudsz a bíró zsebébe többet tömni, nem a biztosító -ami ugyebár nagyon nem valószínű!

2011.05.04. 08:13:46

@donfuligjimmy: ja. végülis a szagértő a szervizhez is mehetett volna. csak én akkor még nem tudtam, hogy abba a szervizbe fogom vinni.

de most már a szagértő nem a biztosító embere ám! tudtátok? független, az én esetemben asszem dekrás volt. aszongya még poligráfra is kell menniük 3-6 havonta. és ott nem konkrét esetekről kérdezik őket, hanem általában a megvesztegethetőségére kíváncsiak. és ha gyanús a faszi, egyből lapátra teszik. kicsit erős nem? Ő maga mondta, ha hazudott, én is hazudok...

Eugéne Tribulet 2011.05.04. 09:19:26

Nem olvastam végig, de az első fele alapján is láncszopást gyanítok.

vape 2011.05.04. 10:17:09

@Illetékbélyeges elvtárs:
Ha még nem válaszoltak a kérdésedre: válts!
Véleményem szerint casco téren az Allianz a legdrágábbak között van a piacon. Az én paramétereimmel legalábbis mindig vesztesként jött ki a netes kalkulátorokban.

elwood 2011.05.04. 10:53:32

belém kétszer jött allianzos

leadtam a kocsit a szerződött márkaszervízben (mind az lehet), aztán szóltak amikor kész lett, ennyi dolgom volt vele

ezek szerint szerencsém volt

labi 2011.05.04. 11:21:02

@Nanemá: "Ha összetöröd az autómat, és a biztosítód nem kártalanít engem rendesen, akkor simán leperelhetem rólad a gatyád is. Te okoztad a károm, te is vagy érte a felelős. Aztán pereskedhetsz kedvedre TE a biztosítóddal."

Marhaság.
Ilyen esetben elég a károkozónak csak perbe hívni a biztosítót (hiszen bármit amit a károkozón le tudnál verni a bíróságon azt nekik kell állniuk) és szépen hátradölnék. Meg sem kell jelennie a károkozónak a bíróságon, és a károsult ugyanúgy a biztosító ellen harcol függetlenül attól hogy kit perel be. Kgfb kárnál a magánszemélynek nem tudod leperelni a gatyáját.
A MÁV az más játék volt, olyanhoz a biztosítónak ki kell előbb teljesen feküdnie. Allianznál ez nem esélyes.

mohopasi 2011.05.04. 12:14:52

Legjobb párosítás. Bank és biztosító. Ezekkel csak kapcsolatba kerül az ember, és már szopott is. Mondjuk még egy ügyvéd bevonása halmozottan hátrányos helyzetet idézhet elő :D

csillus78 2011.05.04. 12:19:13

Kedves posztoló ne hartagudj meg amit mondok de te is hibás vagy ugyanis a banknak lejelentetted hogy összetört az autód de miért ha javítót bíztál meg az autó javításával az mindent intézett volna. Ahogy lejelentetted a banknak ő a biztosítóval felveszi a kapcsolatot és véletlenül sem úgy irányítják az eseményeket hogy neked jó legyen.

Jokkura 2011.05.04. 12:36:30

@csillus78: miért,miért-? mert ha nem jelenget (össze-vissza) akkor meg az a baj.Van sapka-nincs sapka elv. Az apróbetűbe minden és annak az ellentetje is belefér.Tiszességesen,korrekten szeretett volna eljárni. Még jó hogy nem kötöttek bele abba ,hogy milyenzokni volt a lábán...
De legközelebb az a fő kifogás,hogy dohányzott-e ő vagy valaki más a kocsiban vagy nem .És egyáltálán hoy meri használni a lizingelt autót,vigye egy TEK-es zárt,fűtött garázsba ,rá se nézzen,csak fizessen, 4év múlva összetörve megkapja.
Ha lehet semmit,soha hitelre .Aztán ha a bank nem helyez ki hitelt,az emberek nem tesznek bel pénz ( vagy felélik),a kintlevőségeket nem fizetik vissza ( nem tudják) ,akkor a sok bankár nézhet kifelé kékcsillag mögül,alól. Utópia...

csillus78 2011.05.04. 13:04:47

@Jokkura: Mint már az előbb is írtam a banknak és a biztosítóknak nem az a célja hogy az ügyfél jól járjon,a károsultnak előszőr a javítóhoz kellet volna menni akkor nem jár így ,egy rendes normális javítóhoz beviszed a tötött autódat ,a szükséges papírokat kitöltöd és utánna csak az a dolgod hogy a kijavíttt autót elhozod a többit ö intézi.

szgyula 2011.05.04. 13:13:14

Már elnézést, de a hitelező céggel miért nem foglalkozik senki? Ha jól értem, akkor alap nélkül felmondták a hitelszerződést. Ilyenkor eredeti állapotot vissza kell állítani, azaz hitel megy tovább, ahogy addig. Kocsit megjavít, stb. Ehhez mi köze a tulajnak? Ha a hitelezőt kár érte a téves felvilágosítás miatt, akkor verje le a téves felvilágosítást adón.

Mit nem értek?

Jokkura 2011.05.04. 13:20:30

@csillus78: ez nekem is működik,hiteltelen autóm van,de nem tudom,hogy milyen kikötések szerepelnek az adott szerződés (bank,ügyfél)apróbetűjében és az mennyire van emberi nyelven írva.
A szóbeli felvilágosítás (homályosítás) meg élből letagandó : írja a bank 1§-a :).
Nekem anno a postabank mondta,azt ,hogy az ő általuk kiállított,(pecsét, aláírás,fejléc)papír nem igaz (ergo: hamisítottam)... a többit ki lehet találni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.04. 13:22:06

@elwood: A "falhozállítás" részprojekt viszont még csak ezután jön...

Jokkura 2011.05.04. 13:22:32

@szgyula: mert a hitelező cég már jól megszedte magát,eltaposta a kisembert. Már szóra sem érdemes :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.05.04. 13:24:52

Itt már csak egy új poszt mentheti meg a poszt tolót!

EnZsolt 2011.05.04. 14:03:10

EMBER!!! Irgalmatlan kurva gyorsasággal menj a PSZÁF-hoz, add elő a sztorit, mindent, ami alátámasztja.

2011.05.04. 14:12:26

@jános515: szörnyű ezt hallani, amiket leírsz. Az összes féreg csúszómászót ez a bank alkalmazza jogi státuszban ? :(

2011.05.04. 14:22:22

@csillus78: a banknak kötelességed bejelenteni ha kár esett a hitelbiztosítéknak használt autóban. A banktól pénzt kaptál kölcsön nem autót. Az csak fedezet.
A történet nem kerek, egy totálkáros autót SEM kell felmondania a banknak...

2011.05.04. 14:24:37

@EnZsolt: pszáf, ne viccelj. Naponta 1500 ilyen esetet kapnak és se kapacitásuk, se akaratuk nincs egyedi ügyekkel foglalkozni. Naiv vagy.

csillus78 2011.05.04. 14:40:31

@szgyula: Nem alap nélkül mondták fel a szerződést ,valószínüleg a biztosító a tulajdonosnak ebben az esetben a banknak elküldte a totálkár értesítőt és a biztosító a banknak utalt. De még az utalás utánn is visszafordítható lett volna a folyamat ha az ügyfél vagy a meghatalmazottja , javító a bankal felveszi a kapcsolatot,még hitel lezárása előtt.És sajnos a Magyar biztosítók többsége csak a kárkori érték 50-60%-á ig enged javítani felelősségi kárnál.Ez például tőlünk nyugatabbra a kárkori érték a javíthatósági határ tehát 100%

isti77 2011.05.04. 15:14:22

"Aki nekem a balesetet okozta, az biztos jól alszik, hisz remek biztosítót választott,..."

Sajna, arról nem az ügyfél tehet, hogy a kötelező biztosítója milyen hozzáállást tanúsít, amikor arra kerül sor.
Azért különösebben nem akarom őt sem védeni, mert a külső sávból balra kanyarodás akkor is elég érdekes mutatvány, ha éppen senki nincs a belső sávban. Ez nem egy "bocs, figyelmetlenül váltottam sávot"-szintű baleset, hanem egy durva szabálysértés, aki így közlekedik, az valószínűleg több szabályt szeg meg, mint amennyit betart.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.05.04. 15:20:19

@Kulics: Nem, a többi pénzintézetnél és a bírói testületben is sokan vannak, nem beszélve az ügyvédekről...

2011.05.05. 05:16:11

@egyszerüen: Bocs, de más dolog egy 30 millás házért perskedni és más dolog egy kártéritésért. Annál is inkább, mert bár 3 misit kértem, a birósági meghallgatáson közöltük, hogy 2 misi az amit várunk. De amikor a kiadások, lassan megközelitik a várt bevétel felét, akkor már elgondolkozik az ember, hogy megéri-e.
@Kulics: A GROUPAMA-GARANCIA, csak az ilyen alkalmazottakat foglalkoztatja! Annál is inkább, mert neki egy a célja, minnél kevesebb pénzt kifizetni a károsultaknak.
Aki a GROUPAMA-GARANCIA-val kerül kapcsolatba, az semmi jóra ne számitson! Ez a cég, egy arrogáns, hazug, csaló biztositó.Aki teheti, az gyorsan menjen más biztositóhoz.Mert ott -esetleg van reménye--a kár megtérüléséhez, de itt a GROUPAMA-GARANCIÁNÁL, nincs. Hogy hogyan is müködnek, azt mutatja a PSZÁF listája, mert ez az a biztositó, akit már sokszor megbüntettek, mert a törvényben rögzitett kötelességének nem tett-tesz eleget. Ám akkor felmerül a kérdés, hogy miért engedik még mindig müködni?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.05. 08:22:42

@jános515: az a borzalmas, hogy mindez szóról szóra igaz.

1996 októberében volt egy frontális csattom békásmegyeren a SztEndreivel párhuzamos szervizúton, ami egyirányú(!!).
nem, nem én mentem forgalommal szemben. :)
őszinte leszek, nem is nagyon figyeltem előre, el voltam foglalva a hajnali bajaimmal.
azonban az ott egy kissé emelkedős "S" kanyar és arra eszméltem, hogy jön szembe egy bringás (egyirányúban nekem jobb oldalt!) és a menekülőutamon amerre kerültem volna hogy ne törje le papa a tetőantennámat, egy corsa 50körüli sofőrrel.
kerékpárost egy flikkflakkal kikerültem, de a corsát nem tudtam.
csatt.
ember nem ismerte el(??) a felelősségét, azonnal rendőr, mentő hívás. zsaru tologatta a csattogószárnyú lepkére hasonlatos szerkezetét és kénytelen volt elismerni amit egy kamionos aki látta az esetet is állított, hogy nagyon lassan, 46-48km/h-val (én, a notórikus gyorshajtó) közlekedtem.

mire a végére ért a biztosítós ügy, az akkor még a shellkút bejárata után elhelyezett behajtani tilos táblát előrébb hozták a hajópadlósig, így ma már szabályosan jöhet arra bárki.
nekem fotóm nem lévén az eredeti állapotokról és mert a helyszínrajz VALAHOGY elveszett, az én kötelezőmre csinálták meg a trotty csotrogányát én pedig javíttathattam a magamét önerőből.
poén, hogy semmi büntetést nem kellett fizetnem, pedig a jelenlegi papírok alapján én voltam a hibás.

@elwood: nem szerencséd volt, hanem okosan tetted. ők maguk felmérik a kárt és ami költségük van, úgyis behajtják a biztosítótól. igaz, így nem marad pártízezer a zsebedben, de biztos lehetsz abban, hogy nem te fox idegeskedni a fizetés miatt.
ezt írtam fentebb is.

@szgyula: a hazai állapotokat! :)

@isti77: pedig részben de. ugyan itt egy nagynevű hírhedt biztosítóról van szó, de az emberek többsége a haviezeré'akarokkötelezőt elvet vallja és mennek az olyanokhoz, akiknek talán még egy pultja sincs amire rácsaphatok értetlenség esetén vagy ha van, akkor az valahol kukutyim környékén található.

nekem az akkoriban hungáriánál volt a kötelezőm és a lakásbiztosításom is.
amikor leszakadt az akkor 2éves műhelyemben a plafon egy részén a vakolat, hívtam őket. ember jön, néz, majd mosolyogva közli, hogy erre ők nem fizetnek. kérdem miértis?
nos, ugyan 38nm volt biztosítva szinte ceruzahegykitörésre is, ez két garázsból áll. a nyolcas és a kilences. a szerződésen csak a nyolcas szerepelt, a mennyezet a kilenceben szakadt le.
az, hogy az építővel eleve úgy készítettük hogy összenyitva, 1 bejárat stb, a kutyát sem érdekel. arról már nem is beszélek, hogy a nyolcat hogy a piklibe fogja 38nm-esre nyújtani?
addig a napig volt náluk a biztosításom. elégedetlenség címmel elhoztam mindent tőlük.

thinker_ 2011.05.05. 11:01:55

@Nanemá: na ez az óriási baj!
én azért fizetek rendesen a biztosítómnak, hogyha neked megy, akkor Ő fizessen helyettem. ha ő megszűnik vagy nem fizet, az nehogy már az én hibám legyen. én eleget tettem a fizetési kötelezettségemnek.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.05.05. 13:00:09

@thinker_: igen? szép országban élsz! :)
itt egy ellenpélda itthonról:

homar.blog.hu/2011/02/15/megszunt_a_biztosito_a_pszaf_nem_segit

totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki80817/

index.hu/gazdasag/magyar/mavko080724/

ezeknek a tagjai is fizetteék a rájuk eső részt, mégis ők fizettek rá.

pjotr007 2011.05.05. 13:32:41

Nem akarom még véletlenül sem védeni a rabló biztosítókat de azért pár dolog:
Az a legritkább, hogy egy tulajdonos elfogadja az autója piaci értékét, sokszor a piaci ár sem érdekli őket ennyit ér az autóm és kész....
Másik nagyon fontos dolog, hogy káron keresni nem lehet azt nem gondolja a postoló, hogy a kifizetett kamatokat meg hasonlókat bárki is kifizet neki, meg ha egyszer kifizetett a biztosító az autóra 1.2 misit javításra, megmarad az autó, meg még fizessen másfelet banki költségre???
Ekkora baromságokat kitalálni, hogy fizesse ki a a biztosító az árfolyam különbözetet....
Miért, ha nem töri össze az autóját akkor is kifizetné helyette valaki?
Kifizette a biztosító a javítási költséget?
Igen, kifizette a hitel lezerási költséget? Igen, akkor meg mi akar még a IQ betyár postoló?

۝merta-X 2011.05.07. 11:15:24

Nemtom volt e, de az Allianz kötelező a legdrágább top 5-ben benne van 100-ból.

۝merta-X 2011.05.07. 11:17:04

pjotr, baszki, ha neked ki kellene fizetned a kenyeret, amit megzabálsz, 10 évre előre, te is háborognál. Bírom az ilyen megfejtő troll geciket.

pjotr007 2011.05.08. 08:21:39

@۝merta-X: hülye vagy leülhetsz...
A posztolónak van egy katalógus szerint 2.5-öt érő autója ami azt jelenti, hogy a valóságban max 2 misiért lehetne eladni.
Kapott a javításra több mint egy misit és megmaradt az autója ami így törve (legyünk nagylelküek) még mm indig 2 msisit ér akar kapni m,ég több mint egy misit a banköltségekre, ami már azt jelentené, hogy keresett a káron amit jogszabályok tiltanak.
Meg egyébként is a biztosító kifizette az autóban keletkezett kárt? Igen, mi köze lenne egy autóbiztosítónak az ő pénzügyi dolgaihoz meg hiteleihez?
Miért nem kötött arra is biztosítást, amit megtehetett volna, csak sajnálta rá a pénzt.

Kliuin 2011.05.08. 22:01:09

Biztosítók? Ugyan már, te csak fizess, ha károd keletkezik, leszarják... Én már készülök 2 perre, az egyik Allianz-os, a másik Generali-s lesz...

VWDoni 2011.05.09. 10:39:08

Szegény BANK!?
Ő nem tehet semmiről?!Csupán az ügyfelére addig van "szüksége" amíg fel nem veszed a lóvét! Esetedben a tiszta haszna= *2 + egyéb!!!
Ebbe belegondoltál? Miért nem szólt neked az imádott bankod,hogy bontja a szerződést? Ha fontos ügyfele vagy(a szemedbe ezt mondják)akkor legalább megkérdezhetett volna,hogy mit szeretnél "kedves" ügyfele(barátom)m az autóddal?s a fent maradó tőketartozással! Mindenkinek megvan a véleménye a biztosítókról,így nekem is! A válságot is a Bankok idézték elő,hogy még több lóvét tehessenek zsebre(Új szerződéskötési díj,vagy szerződésmódosítási díj,stb), és közben hátradőlve élvezik,hogy percről-percre egyre gazdagabbá tesszük őket! Szerintem ezesetben a nevető harmadik ismételten a BANK!!!

VWDoni 2011.05.09. 10:53:35

@pjotr007: Pjotr! Jogos a 2 pont! @۝merta-X nem akarlak bántani,de gondolkodj mielőtt cselekszel!
süti beállítások módosítása