Tékozló Homár

Smsezett a moziban, kidobták

2011.06.08. 00:40 | jackyll | 325 komment

Egyre nehezebb olyan filmet találni, amit érdemes moziban megnézni, és egyre nehezebb elviselni a parasztokat, akik a telefonálástól sem riadnak vissza film közben. Bár a jelenség 10 évvel ezelőtt tetőzött igazán, az okostelefonos twitterezés sem sokat segít a helyzeten. Austinban ezt már 1997-ben felismerték, és szigorú házszabályt hoztak a Drafthouse moziban. A filmek elején lévő figyelmeztetést a késve érkező sutyerákok nyilván nem is láthatják, úgyhogy kétszer is szóltak a film közben üzeneteket író nőnek a texasi Alamo Drafthouse Theater munkatársai, mielőtt kitették volna a moziból. A csaj persze kiakadt, merthogy a pénzét sem kapta vissza, és hazafelé kurvaanyázva felhívta a vezetőséget a panaszával. Ebből született az új figyelmeztetés, ami egyben a létező legjobb reklám mozinak:

(via Filmdrunk)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

escaper215 2011.06.08. 13:17:09

@Zabkása: szerintem hagyd rájuk. A testi erőszak gondolata valamilyen megmagyarázhatatlan élvezethez juttatja őket ágyéktájon. Szerintem ne legyünk semmi jónak az elrontói. Meghívhatlak egy sörre?

Zabkása 2011.06.08. 13:21:02

@escaper215: mehetünk köszi! ;) :D következő kör az enyém

Kuruttya 2011.06.08. 13:25:17

Jó nagy parasztok a mozi üzemeltetői.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 13:28:39

@Álmos: "Jó nagy parasztok a mozi üzemeltetői. "

ugyan miért?
Ki van írva hogy tilos? ki van írva.
Megszegte? megszegte.
egyes, leülhetsz

Kuruttya 2011.06.08. 13:29:27

@Páneurópai Harci Kos: értelmetlen fasz szabályokat hozni is parasztság.

666E 2011.06.08. 13:36:37

@Zabkása:
zabkása bakker..
és utána milyen jó lehetett tovább nézni a filmet ami már gondolom totál el lett rontva a hír miatt. megérte?
ha a film után tudod meg a hírt sokkal jobban jársz magyarul történeted is azt bizonyítja, hogy pont nem éri meg film közben bármi kizökkentőt hallani/olvasni, ennyi.

Zabkása 2011.06.08. 13:38:24

@666E: hát ez nem egy választható dolog...... nem néztük végig a filmet, egyből ki és kocsiba be. Nem az én rokonom halt meg, de mondjuk nála szerinted mennyire számított h most a filmnek nem láttuk a végét? Még én is leszartam hát még ő.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 13:40:51

@Álmos: Nem értelmetlen, sokunkat zavar, ha valami őstulok mobilozik a moziban.

AnasztáziaTas 2011.06.08. 13:41:36

Én azzal értek egyet, hogy a film eleji reklámokat le kellene tiltani.
Telefont nem elnémítani, pláne felvenni, beszélgetni bunkóság. Amúgy meg ha moziba mész, akkor számítani kell arra, hogy nem lesz olyan kényelmes, mintha otthon néznéd a nappaliban (viszont sokkal nagyobb a képernyő), emberek közé mész és sajnos nem mindenki tolerálja a másikat. Szerintem lehet enni, inni, csak meg kell próbálni lehetőség szerint ezt úgy csinálni, hogy a másikat ne zavarja. Ennyi.
Ja és lépcsőn fölfelé a férfi megy elöl.

Kuruttya 2011.06.08. 13:41:47

@Páneurópai Harci Kos: kurva szar lehet neked ha már az is zavar, ha valaki SMSEZIK melletted

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 13:47:08

Alapesetben az ember azért fizeti a mozit, hogy azt zavartalanul meg tudjon nézni x filmet. Ha mobillal arconvilágítanak az nem mondható zavartalanságnak.

Aztán csodálkozik a mozi, hogy az ember inkább dvdn, vagy letöltve nézi meg, mert nem akar konfliktust.

Teszt.Elek 2011.06.08. 13:47:22

@Mentholos Manó: Itt nem SMSezésről beszélünk, hanem telefonálásról.

Azt pedig, ha fontos, akkor igenis menj ki és intézd el ott. Ha rádjön a hasmars, gondolom azt se a moziteremben intézed el.

Az SMS-ről már kifejtettem, hogy szerintem közel sem olyan zavaró, mint azt sokan írják.

Ami pedig a visszamenetelt illeti: nos ezen vitázhatunk.. el lehet fogadni, hogy nem engednek vissza előadás közben, mert valóban rontod a többiek élményét a mászkálással. Tehát eldöntheted, hogy fontos-e annyira a telefon (vagy egyéb dolgod), hogy ezért lemondj a filmről. Ha igen, akkor lelépsz. Ha nem, akkor visszahívod film után, csomót kötsz rá, stb.

Kevés olyan vészhelyzet van egy ember életében szerencsére, ami ne tudna várni egy órát, vagy kettőt.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 13:49:48

@Álmos: Ha belevilágít a szemembe zavar. Általában szólok is.

Bunkóföldén divat a telefon bekapcsolva hagyása színházban meg moziban.

GatyaPityu 2011.06.08. 13:50:52

@Réka ‎:
Áruld már el nekem, hogy mi villog egy lenémított telefonon üzenetírás közben. Te összekeverted a karácsonyfa izzósort vagy a disco-ban a stroboszkópot a mobiltelefonnal. :P
Ja, és lehet, hogy huszonöten írták le előttem, de felőlem akár száznegyvenhatezer-ötszázhuszonöten is leírhatták, ugyanis általában csak a legutoljára érkezett 5 - 10 (maximum húsz) db hozzászólásnál többet úgysem olvasok el, ugyanis időmilliomos sem vagyok, hogy több száz hsz.-t olvasgassak végig. Ha minden hsz.-t elolvasnék, akkor egész nap csak a gép előtt ülhetnék... (Mellesleg hsz.-ek kb. fele úgyis OFF szokott lenni)

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2011.06.08. 13:51:38

Sziasztok.

Kábé 3 hónapja esett meg velem a következő történet.

Megnéztem a moziban A következő három nap című filmet. A történet az, hogy egy férj annyira szerelmes a sitten ülő feleségébe, hogy megszökteti onnan.

Két 35 körüli nő ült mögöttem, akik megállás nélkül kommentálták az eseményeket, ráadásul butaságokkal. A film negyedénél már egyre idegesebben hallgattam a feltűnősködésüket. Ekkor a partnerem rámnézett, és azt mondtam neki:
- Percek kérdése.
Tudta ezek után mi következik.

Egy perc múlva hátrafordultam, és nagyon-nagyon-nagyon kedvesen megkértem a lányokat, hogy úgy beszélgessenek, hogy azt ne halljam. Szerintem ez egy kifogástalan kérés. Az egyik nem nézett a szemembe, a másik fölényesen közölte, hogy megpróbálják.

A műsor sajnos folytatódott. Hosszú percekig gondolkodtam azon, mit tegyek. Ezalatt a film jelentősen vesztett az élvezeti értékéből. Nem mondom, felejthető darab, de azt már soha nem tudom meg, milyen lett volna, ha nem zavarnak a mögöttem ülők.

És csak pofáznak.
És csak rötyögnek.
És csak rúgdossák a széktámlámat.

Felnőtt, 35 év körüli nők. Eszembe jutott egy Churchill parafrázis: Lányok, én lehet, hogy köcsög vagyok. De én még lehetek kevésbé köcsög, ti viszont már soha nem lesztek 24 évesek.

De ezt nem tartottam elegánsnak.

Úgyhogy inkább megint hátrafordultam, és megkérdeztem, hogy ez már a próbálás-e. Grimaszolást kaptam válaszul. Ekkor fogtam a téli kabátomat, felálltam, és kinyitottam előttük, hogy mások még pont lássák a filmet, de ők már ne. Így tartottam egy darabig, majd azt mondtam:
- Hát így érzem magam.

Ezután egy kicsit lenyughattak, de azért a film végéig kitartott a szolíd alapzaj. Pont az, amiért még nem hívod a biztonságiakat, de már baromira idegesít. Azon morfondíroztam, mi lenne célravezető. Volt nálam egy félig teli vizes palack. De akkor mit iszom. Aztán eljátszottam a gondolattal, hogy mi az, amiért a mozinak érdekében állna eltűntetni őket. Megvan. Növekvő tónusban elkezdem mondogatni, hogy "Kamera! Nálatok kamera van? HÉ, EZEK FILMEZNEK!"

Amire képzeletben idáig jutottam, vége lett a filmnek. Feloltották a villanyokat. Hátra néztem, és miközben cihelődtem, a szemükbe néztem.

És tudod, mit láttam?

Két nőt láttam, akik annyira nem hisznek abban, hogy egy férfi képes egy nőért mindent megtenni, hogy muszáj volt mások filmélményét is elrontaniuk. Hogy ők már soha nem lesznek szerelmesek, és a legtöbb, amit várhatnak egy faszitól az az, hogy lehajtja a wc-ülőkét.

És ez annyira szomorú.

Magyaráztak még valamit arról, hogy ők nem rontották el az audioélményemet, de én 1,5 percre elvettem tőlük a vizuális világot, kicsit mosolyogtunk, aztán a lépcsőnél előre engedtem őket.

biohazard 2011.06.08. 13:51:46

@Zabkása: Jóvanna, túlreagáltam, és? :)

666E 2011.06.08. 13:51:56

@Álmos:
engem konkrétan a rezgés is zavar, mert azt is hallom, sőt, néha még a széken keresztül érzem is.
TOTÁL ki kell kapcsolni a telefont.
képzeld ahogy egy film közben véletlenszerű időnként te is értesülsz róla, hogy a melletted ülő újabb üzenetet kapott. fényerő is van ami még ha nem is látod a képernyőt, homályosan bevilágítja a környezetet.
ez már önmagában BŐVEN elég ahhoz, hogy felszóljunk az ügy érdekében, de adott esetben bár nem csörög a telefon, a gombok nyomásának hangját van, hogy nem kapcsolják le az emberek és akkor még azt is hallod, hogy bíbí bí bí bí bíbíbí bí bí... bí. bíbí bíbíbí bíbí bí bí bí bí bíbíbí bí bíbí... bí.
SENKI nem várja meg míg kialakul a párbeszéd.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.08. 13:52:17

@Atro: sajnálom, ha még nem láttál sötétben világító kijelzőjű telefont, akkor nincs miről beszélnünk.
Mondanám, hogy szándékosan játszod a hülyét, de attól tartok, hogy remekül megy neked megjátszás nélkül is.

Zabkása 2011.06.08. 13:52:54

@biohazard: hát csak egy csöppet :D internetországban ezt következmények nélkül megteheti az ember :)

Kuruttya 2011.06.08. 13:53:14

@Páneurópai Harci Kos: @666E: hiszti. Aki a filmre figyel az ezeket észre sem veszi.

GatyaPityu 2011.06.08. 13:56:37

@Bubu80:
Jó, ezt részben el tudom fogadni (főleg étterem esetén, mert ott már valóban személyesebb fogadás, főleg a nívósabb helyeken). Viszont ilyen alapon mindenhol be lehetne tiltani a mobilozást. A főiskolán volt egy tanárom, aki anno hosszasan okfejtette, hogy ő bizony a tömegközlekedési eszközökön is betiltaná a mobiltelefonálást, mert őt az zavarja, ha mellette valaki telefonál. Persze nem álltam le vele vitatkozni, de szerintem jó nagy f*szság volt, amit mondott. Szóval, amit csak ki akartam hozni ebből, mindig vannak olyan antiszociális emberek, akik teljes mértékben képtelenek a közös egymás mellett élésre, és mindig zavarja őket valami. És ha éppen nem lenne semmi zavaró körülmény, akkor is keresne valamit, mert a lényeg, hogy kötözködhessen, okoskodhasson.

Teszt.Elek 2011.06.08. 13:58:17

@AnasztáziaTas:
Nem akarlak elszomorítani, de lépcsőn fölfelé a nőt illik előreengedni.

Ennek az eredete, mint azt már többen kifejtették az elv, miszerint a férfinak segítenie kell a nőt. Tehát a a hölgy megy előre és ha esetleg megbotlik, akkor a lentebb haladó férfi "elkaphatja". Ez az elv akkor is érvényes, ha amúgy a nő 120 kiló, a férfi meg csak 50, bár az eredmény lehet kevéssbé lesz lovagias :)

A fenti megfontolás alapján lefelé a férfi megy előre és a nő követi.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 13:59:10

@Álmos: Egy csómó ember észrevezi. Szabályok vannak, ha betartod oké, ha nem tartod be repülsz.
Neten mindenkinek nagy a szája, aztán a valóságban...:)

Kuruttya 2011.06.08. 14:00:34

@Páneurópai Harci Kos: egy csomó ember intoleráns, embergyűlölő fasz. Mint ahogy ez a szabály is.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 14:04:56

@Atro: "A főiskolán volt egy tanárom, aki anno hosszasan okfejtette, hogy ő bizony a tömegközlekedési eszközökön is betiltaná a mobiltelefonálást, mert őt az zavarja, ha mellette valaki telefonál. Persze nem álltam le vele vitatkozni, de szerintem jó nagy f*szság volt, amit mondott"

Pedig igaza van:) A telefonálás a magánügyed, az nem tartozik senkire.
(kb ugyanaz, mint a tömeg közl. eszkozon, a hangos zenehallgatás)

Normális helyeken ezt nem kell magyarázni az embereknek, de van aki ezt fel sem fogja.

ha lesz hordozható mobilzavaró, én begyűjtök egy ilyen kütyüt az tuti:)

GatyaPityu 2011.06.08. 14:06:52

@Réka ‎:
Világít, nem egyenlő villog - csak ha már a részleteknél vagyunk. :)
És ha már ilyen kedvesen elmondtad, hogy szerinted én mi vagyok, akkor én is hadd viszonozzam: te pedig tipikusan az a fajta ember vagy, akit az előző hsz.-omban körülírtam: lételeme, hogy belepofázhasson más életébe, helytől és alkalomtól függetlenül bele tud kötni akár az élő fába is, ha éppen úgy tartja kedve. Persze az ilyen jellemű emberek leginkább magukat nem szokták észrevenni, és ha véletlenül ők vannak mások terhére, és esetleg ezt szóvá is teszi nekik valaki, akkor teljesen fel vannak háborodva. Fogalmazhattam volna ennél durvábban is, de volt gyerekszobám:) És részemről ezzel vége, le van zárva a további kommunikáció, nem vagyok kíváncsi a további személyeskedő megjegyzésedre, úgyhogy ne fáradj. További szép, mobiltelefon kijelző mentes napokat kívánok neked. :P

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.08. 14:06:54

'nem értek egyet vele'
vs
'jó nagy faszság amit mond'

most tényleg meglepő, hogy az ilyennek magyarázni kell, miért zavar a villogó kijelző?

Zabkása 2011.06.08. 14:06:57

@Páneurópai Harci Kos: hát akkor gratulálok neked is, még szerencse, hogy nem vagy antiszociális.
Ennyi erővel csak otthon telefonálj, mert magánügy, akkor meg minek mobil, otthon van a vezetékes. A világ nem efelé tendál, szóval beszoptad.

666E 2011.06.08. 14:07:37

@Álmos:
a magadfajtád klasszikus hibáját fogalmaztad meg az imént.
ugyanis egy pontig mindenki toleráns. egy rezgés, fél perces telefonfény még belefér, azért szinte senki se szól. de ez nem jelenti azt, hogy vissza lehet élni ezzel a toleranciával.
egy ponttól már TE nem vagy tekintettel a TÖBBEIKRE és EZ az intolerancia az ami sok embert arra késztet, hogy lépjen az ügyben.
szóval a toleranciába inkább ne menj bele, hidd el.. ne éri meg.

Tribeca · http://erthetojog.blog.hu 2011.06.08. 14:08:42

A moziba a következő típusú emberek járnak:

1. Bunkóék: zacsival zörgés, egymással hangosan dumálás, telefonálás, gyereknevelés.

2. Akik bunkóékat nézik a film helyett és röhögnek rajtuk.

3. Az a kihaló emberfaj, aki a film kedvéért megy moziba, és idegesíti magát a többin.

Én meg nem járok moziba. :)

GatyaPityu 2011.06.08. 14:10:54

@Páneurópai Harci Kos:
akkor javaslom, költözz az őserdőbe, ott nincs se mobiltelefon, se térerő, se semmi. :) A logikád pedig hülyeség, mert ilyen alapon ha két vagy több egymást ismerő ember utazik együtt és ne adj' Isten még halkan, kulturáltan (!) beszélgetni merészelnek egymással, akkor az elméleted szerint őket is el kellene hallgattatni(az is magánügy a te nézőpontodból tekintve), mert te éppen nem vagy kíváncsi rájuk. Csak azt nem értem, hogy az miért nem jut eszedbe, hogy esetleg te veszel magadnak egy füldugót és bedugaszolod vele a füledet, miért te várod, hogy alkalmazkodjon a hóbortjaidhoz mindenki más?

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 14:12:38

@Álmos: O, te szereted ha valamire koncentrálsz akkor megzavarnak (mondjuk szembevilágítással?:)
Mondjuk nem vagy egyedül, akad pár ilyen ember, de a nagy többséget zavarja.

A nagy többség számára valaki létrehoz egy rendezvényt, ő alkotja meg a szabályokat, és elvárja hogy ezeket betartsák:)
Olyan, mint a benzinkúton a dohányzási tilalom:) és van olyan ember aki rágyújt, aztán csodálkozik.

SALE Kálmán 2011.06.08. 14:14:24

@Teszt.Elek: Igen, és a kocsmába belfelé is! Ennek praktikus okai is vannak, mert ha éppen verekedés van bent, akkor nehogymár téged verjenek először pofán. A nőt meg úgyis kidobják, mert kocsmázó nő, az milyenmár. Itten kérem erkőcsök vannak.

SALE Kálmán 2011.06.08. 14:15:44

@Páneurópai Harci Kos: A kisebbiket vedd majd, hogy ne fájjon annyira, amikor valaki felrakja majd neked hátulról.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 14:19:54

@Atro: "
akkor javaslom, költözz az őserdőbe, ott nincs se mobiltelefon, se térerő, se semmi. :)"

Meglepődnél, hogy mennyi helyen van térerő, vagy éppen lehet telefonálni.

"A logikád pedig hülyeség," inkább legyen valamennyi logikám, mint olyan ember legyek akinek nincs.

" mert ilyen alapon ha két vagy több egymást ismerő ember utazik együtt és ne adj' Isten még halkan, kulturáltan (!) beszélgetni merészelnek egymással"

Ha halkan duruzsol a telefonba az nem gond, de magyarisztánban ez az esetek 80% ban nagyon nem jellemzö.

"eszedbe, hogy esetleg te veszel magadnak egy füldugót és bedugaszolod vele a füledet" Ez történik, jó kis mp3 (az a fajta ami kifelé nem ad hangot csak befelé:)

De az alapszituáció még mindig az, ami kulfoldon is van a tömegközlekedési eszkozokon, és itthon is tilos, hogy az utastársakat nem zavarjuk. Ugyanez a kivánalom, moziban színházban. Van aki elsore megérti, a szellemi rokkantaknak magyarázni kell. Az egysejtűeket meg kiterelik.

Cr 2011.06.08. 14:24:12

@Teszt.Elek: Marhaság az egész. Pár éve megvolt a döntés: a nők egyenrangúak a férfiakkal. Nincs olyan, hogy néha meg ITT meg OTT egyenrangúak, amúgy meg igazából nem, meg kevésbé.... döntsük el.... TERHES vagy NEM TERHES.

No tehát, egyenrangúak vagyunk, nincs előreengedés meg egyéb hülyeség. Ha nem érezhetem magam férfinak ezer és egy helyzetben, mert egyenrangúság van, akkor tessék lenyelni, hogy nincs előreengedés meg jófejkedés. Ha nem lehetek férfi, akkor a nő se akarjon nő lenni. Maradjon ember, én is maradok ember és érkezési sorrendben megoldjuk, annyira nem is nagy vész az, úgy gondolom... kibírható állapot. Az USAban élők se ettől lesznek hülyék....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.08. 14:24:54

@EÖ: aen birom a humorodat, de az meg mindig sokkal jobb miko rparan komolyan vesznek:)
es vazze van aki elhiszi hogy popcornot zabalsz misen:)

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 14:25:14

@Zabkása: A technika csodálatos dolog, mindenféle nem levédett hálózattal, aztán csodálkozol, hogy mi történt a géppel?:)
Másként is lehet zavarni azt a kommunikációt^^
node elkalandoztunk:)
továbbra is, szabály van betartod oké, nem tartod be következmények lesznek.
A világ ilyen.

Cr 2011.06.08. 14:26:53

@Mamzel: Még előreengedted őket? Mekkora egy köcsög vagy :D
A lámpát leOLTJUK és fölGYÚJTJUK.
A vizesflaskával meg eriggy öcsém a pusztába. Odavaló.

Kuruttya 2011.06.08. 14:27:02

@Páneurópai Harci Kos: engem egy szaros mobil kijelző nem tud megzavarni. Mint mondtam, ez csak hiszti. És a szabályhozó is lehet paraszt.

Benzinkúton meg azért nem szabad dohányozni, mert felrobbansz. Kicsit más.

@666E: tehát fél perces telefonfény még belefér, vagyis en bloc megtiltani az smsezést parasztság. Egyetértünk, köszönöm.

Zabkása 2011.06.08. 14:27:06

más már mondta h menj erdőbe..... igen van ott is térerő, de mondjuk nem jön szembe annyi ember aki zavar békés magányodban.
az nem szabály, hogy ne mobilozz sehol mert zavar téged

Egyéves Önkéntes 2011.06.08. 14:29:10

@hagyma: de én tényleg azt zabálok! :D

GatyaPityu 2011.06.08. 14:30:11

@Páneurópai Harci Kos:
Rendben, feladtam... Javaslom neked, meg Rékának, hogy alapítsátok meg a háromfarkú kutya pártot (azért nem kétfarkú, mert azt már ellőtték), és a párt fő programja legyen az, hogy "Tiltsuk be a közterületen, közösségekben történő mobiltelefon használatot!" :) És akkor ha megnyeritek a következő választásokat, megvalósíthatjátok a kilencvenes évek előtti időket idéző mobiltelefon mentes világ utópiáját! Mert ha nyilvános helyen nem lehet mobilozni, hanem csak otthon a négy fal között, lehúzott redőny mellet - (nehogymá' a nyitott ablakon keresztül kiszűrődjék valami mobiltelefonálással járó zaj és fény hatás, mert mi lesz szegény szomszéd néni kiscicájával, aki lehet, hogy éppen pihenni szeretne a pamlagon), - akkor gyakorlatilag már mobilra sincs szükség többé, elég lesz a vezetékes telefon is. Végül is, igazatok van, az emberiség több ezer évet képes volt már leélni a múltban mobiltelefon nélkül is... :)

(Ez természetesen irónia volt, a gyengébbek kedvéért...) :D

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2011.06.08. 14:30:20

@Cr: Látom, sikerült magadévá tenned a mondandóm lényegét. Puszi.

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2011.06.08. 14:32:58

@Atro: A gyakori szmájlihasználatodból arra következtetek, hogy viccelsz. Ennek azért örülök.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.08. 14:35:26

@Atro: semmit nem kell betiltani. civilizáltan, másokat nem zavaróan kell megtanulni használni - ezt viszont tiltásokkal nem lehet elérni, ehhez neveltetés, gyerekszoba kell. neked hiába magyarázzuk

SALE Kálmán 2011.06.08. 14:42:54

@Réka ‎: "semmit nem kell betiltani. civilizáltan, másokat nem zavaróan kell megtanulni használni"

Hidd el, a mobiltelefon normális használata az utolsók között lenne a fontossági listán.

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 14:43:31

@Atro: Nem lehetséges a "betiltás" mert a társadalom megosztott a kérdésben:) Én inkább a megértés és a csökkentett használat mellett érvelnék, a "ne zavarjunk másokat hangoskodással" elvére építve. Agyarországban meg jól tudjuk mennyire kezelhetetlen a nép legyen szó bármiről. Nevelés kérdése.

666E 2011.06.08. 14:48:28

@Álmos:
innentől az a benyomásom, hogy érted végre a mondandóm, de szándékosan úgy teszel mintha nem. de egye-fene belemegyek, leírom akkor óvodás szinten, szájbarágósan:
tiltott egy sms is, egy mp-nyi fény is, és a többség ezt be is tartja, mert tiszteletben tartja a másik embert.
ettől függetlenül a nézőkben van azért egy türelmi szint mivel emberek. szóval szerencséd van, mert amikor észreveszi, hogy az nem kapcsoltad ki, sőt használod a készülékét, beugrik neki az erre vonatkozó (első sorban illemtani alapokon nyugvó) szabály és az a tény, hogy valaki ezt a szeme láttára szegi meg.
innentől általában még mérlegel, hogy szóljon-e, de optimista ember lévén bízik a másikban, hogy ő is tisztában van az illemmel és hamar befejezi. de persze mondanom sem kell, unszimpatikussá válik az illető azonnal.

szóval tahó, parasztság az a fél perc IS. mert idegenként alapból MÁSOK toleranciájára és idegei terhelésének árán alapul.
ez is olyan, hogy ha lopsz egy darab almát a zöldségestől és látja, nem feltétlenül vesz üldözőbe, de azért kivívod az ellenszenvét.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.06.08. 14:58:41

Már mindenki kiszájkaratézhatta magát. Nem fogják megérteni sosem, hogy:

- jogaid addig gyakorlod, míg más jogait nem korlátozza

- azért csinálnak sötétet a teremben, mert a máshonnan érkező fény zavaró (még ha a szemed sarkában is érzékeled) (a ződ kijárat logó is csak azért világít, mert előírás)

Tehát:
- aki szerint joga van a pénzéért sms-ezni, annak joga van az autópályán a pénzéért forgalommal szemben is közlekedni

- akit nem zavar a teló fénye, üljön ki a mezőre mozizni

btw évi 100eFt felett volt régen a mozizásom mérlegfőősszege, de elegem lett abból, hogy a mozisok arra rendezkedtek be, hogy a disznóetetésből éljenek meg és a szabályokat nem tartatják be a t. közönséggel
(pl. vetítés kezdete után nincs jövés-menés, max. távozás)

Várom a vállalkozó kedvű hozzászólókat, akiknek volna kedve egy olyan mozit létrehozni, mint a vitaindító posztban szereplő. (Ahol lelkiismeret-furdalás nélkül kikúrják az őrök a kényszerevő, ivó, pofázó, villogó csírákat.)

Kuruttya 2011.06.08. 15:00:07

@666E: majdnem egyetértünk, csak:

-Fél perc NEM tahóság, ennyinek bele kell férnie bárkinek a tűrőképességébe (bill.hang nélkül)

-Semmi szükség rá, hogy az ilyesmit bárki is szabályozni vagy tiltani próbálja

666E 2011.06.08. 15:03:08

@Álmos:
azthiszem most beérem ennyivel.
zárásként egy példás video:

www.youtube.com/watch?v=9UtRsGU6pVs&NR=1

svanu 2011.06.08. 15:12:33

Aki normálisan mered a hatalmas és világító mozivászonra és a filmre figyel, az nem veszi észre ha mobiloznak mellette. Bárhol ülsz egy moziban a vászon szinte az egész látóteredet kitölti. Nem? De. Ezenkívül ha tényleg érdekel egy film akkor eléggé arra fogsz koncentrálni és kizárod a külvilág nagyrészét. Nem? De. Az emberek nem tartják szemmagasságba a mobilukat mikor smst küldenek, hanem az ölükben tartva pötyögnek a mobil pedig kijelzővel maguk felé néz. Nem? De. Nos azt hiszem eléggé lecsökkent az esély arra hogy megzavarjon valaki egy bárhol levő mobil fénye.
Nagyon riitkán smseztem moziban, de mostantól minden előadás legsötétebb jelenetében küldök egy smst a nagyinak csakhogy az ilyen barmokat bosszantsam mint ti. Nem tagadom, ha mindenki elővett mobillal ülne a moziban az kurva zavaró lenne, de az hogy valakit is megzavar a film élvezetében hogy egy ember az előadáson ír egy 1 perces smst egyszerűen nem-i-gaz. Ha valakit mégis megzavar annak koncentrálási problémái vannak, vagy ami valószínűbb hogy mindenképpen bele akar kötni valakibe.

svanu 2011.06.08. 15:25:40

Továbbá a mozi egy közösségi hely, egyedül is megnézhetsz egy filmet otthon, úgy nem fog semmilyen seggfej idegesíteni akinek olyan istenkáromló dolgai vannak, minthogy kimegy pisilni.
Felfogjátok hogy egy ezresért csak egy rohadt széket béreltek ki, nem a mozitermet?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.08. 15:35:36

@svanu: pontosan. te is egy széket béreltél ki, ergo nem pofátlankodhatsz bele a gyökér kijelzővilágításoddal a másik terébe
most már talán megtetszikérteni

Páneurópai Harci Kos 2011.06.08. 15:50:00

@svanu: Voltál már az Aréna Vipjében?
Tájékoztatásul kozlöm, hogy az nem 1000 pénz, oda az ember javarészt azért megy mert lényegesen kevesebb tuskóval lehet találkozni, és eléggé kényelmes az a lábemelős fotel, sajna bunkók vannak ott is.

Az embernek van egy ugymond: perifériás látása tehát ha nem direktben a pofámba világítanak egy setét szobában, egy hirtelenjött éles fény zavaró lehet, vagyis kizokkent.

Kipróbálhatjuk másként is, nyugodtan mozizol én meg szembevilágítalak egy kis ledes zseblámpával... garantáltan picsogni fogsz:)

találjatokkivalamit 2011.06.08. 18:08:13

80 kilós 1 nyelven beszélő, boxeres öklű rohadt gyors vagyok.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 18:51:32

@svanu: asszem nálad nagyobb sutyerákot keveset hord a föld. de van helyed.
még... :)

hozzáteszem, hogy én az "ezresemért" ugyanolyan joggal várom el hogy nyugodtan szórakozzak, ahogy te jogosnak érzed az SMS-ezést.
kívánom, hogy egy nagyon közeli szeretett rokonod műtétjénél a dokinak fontosabb lkegyen az új szöszivel SMSezni, mint a műtét.
hiszen neki is joga van SMSezni, azért fizet elő. mitöbb, még telik is rá... IGAZ?

@Álmos: nem. a fél perc valóban nem tahóság. tahóságnak nevezzük azt, amikor pár mp míg észreveszed és kikapcsolod a telódat. a fél perc már büdös köcsögség, üldözendő, moziból, színházból kitiltandó!

amikor hoznak egy szabályt, nem mindenki és pláne nem mindig fog azzal egyetérteni. ez így van az idők kezdete óta.
annyi különbséggel, hogy a sorból nagyon kilógókat ette meg a t-rex, később haltak lándzsa majd kardhalált, kökték az oroszlánok elé vagy gyújtottak alájuk tüzet...
ma már csak félve, a háta mögött leparasztozzák a nyunyók.
nem, én sem vagyok egy "sorbaállós" fajta. de az ilyen alapvető dolgokat, miszerint nem zargatok másokat, hátha ők sem zargatnak engem azért betartok.
senki az életben nem lehet olyan fontos ember, hogy egy mozi vagy színházelőadás alatt kelljen akár csak SMSeznie is!
minden hétvégén van egy valag nemfogadott hívásom. a telefon némán, csak a VIP-esek jönnek át a szűrőn és őkis csak halkan. ha épp ráérek és senkit nem zavarok, válogatva visszahívom a hívókat. a többiek ráérnek munkaidőben.
lehet nem vagyok elég fontos ember?

Kuruttya 2011.06.08. 18:59:11

@salapapa:

1. Ne keverjük a mozit a színházzal. Teljesen más szituáció a kettő, még ha mindkettőben ülni is kell a nézőknek.

2. A szabályok lehetnek jók. Ez a szabály speciel faszság, mert egy SMS elküldése NEM üti meg azt a szintet, ami másokat filmnézés közben számottevően zavarhat. Aki azt állítja, hogy őt ez annyira zavarja, hogy nem tudja élvezni tőle a filmet, az egészen egyszerűen hisztizik, mert szeret másokat baszogatni ha úgy érzi erkölcsi fölényben van (pedig dehogy).

Kuruttya 2011.06.08. 19:00:45

@666E: remélem kirúgták ezért. Ha az én telefonommal próbálná ezt megtenni egy tanár, nagyon-nagyon megbánná. (Vagy így, vagy úgy...)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 19:27:07

@Álmos: tudod, ami másokat akárcsak egy kicsitis bánt, zavar, azt nem illik csinálni. persze, megteheted hisz van annyi akkora paraszt itt a földön, hogy azt hiszik nekik aztán mindent szabad és magasról leszarják a környezetüket. megteheted... de nem illik!
bizonyára nagyon boldog lennél, ha pl egy 120kilós kigyúrt kopasz 10mp-enként megszívná az orrát. vannak emberek ezzel a rossz szokással. nem beteg, csak egy rossz szokás. mit szólnál, ha egy ilyen ülne melléd vagy mögéd? hiszen neki is joga van ott nézni azt a filmet az "ezreséért", akárcsak neked SMsezni. őt a szipogása nem zavarja.

hidd el, senki nem hisztizik amikor szól, hogy közösségi helyen közösségnek megfelelően KELL viselkedni. odahaza akár ordíthatsz is a telefonodba, de egy mozi -és akárhogyis ellene vagy a színház is ilyen, hiába nem Spielberg rendezi!- arra való, hogy átadd magad a fény és hangeffekteknek.

mondhatnád, vegyen az ember egy jó minőségű B&O hangrendszert egy kivetítővel, rendezzen be magának egy stúdiót és nézze-hallgassa ott kényelmesen, minden zavartól mentesen.

erre mondom én, hogy irány a lakhandid és ott azt csinálsz amit akarsz. :)

az, hogy egyesek annyira igénytelenek hogy akármitis lehet mellette csinálni pl mozizás közben, az csak egyet jelent: nem érdekli a műsor. akkormeg sicc! :)
engem érdekel és minden idegszálammal oda akarok koncentrálni, hiszen azért vettem a jegyet.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 19:33:08

@666E: nekem ez a videó nagyon tecc! azt hiszem, ha az első után még van olyan hülye aki használja, a másodiknál mindenki megtanulja:
senkisem olyan kibaszott fontos a világon, hogy másokat zavarjon.

pl ezen a videón annyit látok, hogy a srác nagy valószínüséggel a vizsgán erre a 2 percnyi előadásra emlékezni sem fog.

Kuruttya 2011.06.08. 19:34:50

@salapapa: "egy 120kilós kigyúrt kopasz 10mp-enként megszívná az orrát"

Ez jobban zavarna, mint egy SMS. De ha az SMS-re alkalmazott logikával akarok gondolkozni, akkor a helyzet megoldása az, hogy moziban betiltjuk az orron át történő lélegzést. Az SMS teljes tiltása is kb. ennyire arányos.

"hidd el, senki nem hisztizik amikor szól, hogy közösségi helyen közösségnek megfelelően KELL viselkedni"

Akkor most gondold végig ugyanezzel a logikával a helyzetet a másik oldalról. Az otthonodban megparancsolhatod minden vendégnek, hogy ne SMS-ezzen, mert ez téged zavar (bár fasznak fognak nézni), ellenben egy közösségben egy bizonyos szintig ezt tolerálnod kell. Egy SMS-t meg lehet írni 30 másodperc alatt, ez bőven bele kell, hogy férjen ebbe a tolerancia szintbe.

"az, hogy egyesek annyira igénytelenek hogy akármitis lehet mellette csinálni pl mozizás közben, az csak egyet jelent: nem érdekli a műsor."

Épp ellenkezőleg. Annyira leköti, hogy leszarja ha mellette hangosan ropogtatják a popcornt. (Ez olyan, mint aki a két szobával arrébb szóló tv miatt "nem tud aludni"... aki álmos, az alszik.)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 19:40:56

@Álmos: pls ne fordítsd ki a mondandómat!

tudod...
visszatöröltem, felesleges.
te vagy az a személy, aki reménykedjen hogy nem mellém vagy a közelembe kerül egy mozinál vagy színháznál.

elhiheted vagyok akkora suttyó, hogy az ilyenek telefonját sziliciumtörmelékké morzsoljam és akkor sírhatsz majd a rendőrbának, hogy hová lett a mobilod! :)

varvizib 2011.06.08. 19:42:45

Igazuk van a mozisoknak, a parasztokat ki kell tiltani. Hogy 1-2 két ilyen idióta ne tegye tönkre a szórakozását az összes többi embernek!

666E 2011.06.08. 21:03:17

@Álmos:
mivel a tanár előtte is utána is belenéz a kamerába, felelősségteljesen teszi amit tesz. látszik, hogy a gyerek előtte jó ideig nem figyel. max a srácot rúgják ki (egy tanár többet ér a sulinak mint egy szem renitens diák). megaztán az iskolavezetőség is inkább egy olyan iskola hírét szereti ahol nem lehet sms-ezni óra alatt (teljesen jogosan) mint azt, hogy egy olyan iskola aki kirúgott egy megbecsült tanárját mert egy tapló renitens diáknak eltörte a telefonját.
szánalom ahogy a video végén a srác már fut is anyucihoz..

Kuruttya 2011.06.08. 21:04:15

@salapapa: tehát összefoglalva nincs meg benned egy közösségben elvárható minimális tolerancia sem más emberekkel, és a téged ért legkisebb vélt sérelem esetén már erőszakos önbíráskodáshoz fordulnál.

Jól mondod, jó nagy suttyó vagy.

Kuruttya 2011.06.08. 21:12:37

@666E: az a nagy helyzet, hogy amit a tanár itt tesz az bűncselekmény. Legalábbis Magyarországon, 10e Ft feletti szándékos rongálás már a bűncselekmény kategóriájába tartozik. Tehát a minimum ebben az esetben egy rendőrségi feljelentés, aminek a vége legnagyobb valószínűséggel pénzbüntetés, tanú akad bőven. Ezen kívül én mindenképpen fegyelmi eljárást kérvényeznék a tanár ellen az intézmény megfelelő szervénél, mivel egy magára valamit adó iskola/egyetem nem tűrhet meg bűnözőket a tanári karban, akikben ki tudja mikor szakadnak át más gátak is, és veri le egy diák veséjét.

Továbbá szeretném felhívni a figyelmedet, hogy lett volna egy jogszerű és arányos lehetősége is, ami a problémát tökéletesen orvosolta volna: hogy kizarvarja a gyereket az óráról. Ehelyett elszállt az agya, és nyilvánvalóan dühből cselekedett. Ezt pedig nem teheti meg büntetlenül egy jogot tisztelő társadalomban.

(Én mondjuk a srác helyében óra végén felajánlottam volna a tanárnak, hogyha hajlandó elfáradni vele egy ATM-hez, és kifizetni neki a telefon árát, akkor nem csinál belőle ügyet. Ez ha pl. velem történne 100e Ft lenne.)

lordjim 2011.06.08. 21:14:24

szerintem a jobbkézszabályt mindíg be kell tartani,és például a régi sós kiflik sokkal jobbak voltak szerintem...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 21:36:22

@Álmos: ugye nem haraxol ha ugyanezt elmondom rólad? :)

te vagy az, aki állandóan feszegeti a határokat. helyes, tedd csak! míg teheted...
mert mindenhol van ilyen, mint én: aki megmutatja a teféléknek korlátaikat. :)

egy bizonyos életszakaszban az ember eljut odáig, hogy leszáll a szopóágról. én megtettem és teszek ellene, ha szopatni próbálnak. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.08. 21:39:19

@666E: ugyanúgy fut, ahogy a picsa nyomja a reklámban sódert, hogy mekkora tahó a mozi.
nemkívánatos személy, pá.

Kuruttya 2011.06.08. 21:42:19

@salapapa: papa, egy szóval nem mondtam hogy én valaha egyetlen SMS-t is írtam moziban. Arról tépem a pofám, hogy bennem van annyi emberség, hogy nem érdekelne ha más tenné.

Másfelől örülnék ha befejeznéd a szájkaratét és a bújtatott fenyegetésemet. Nem vagyok egy kis darab ember, nem hiszem hogy karcolás nélkül megúsznád ha nekem jönnél. A telefonom bántalmazására meg kifejezetten allergiás vagyok.

SALE Kálmán 2011.06.08. 22:06:58

@Álmos: @salapapa: Azt javaslom, kölcsönösen nyomjátok ki egymás szemét. Ezzel megoldjátok az egymás fenyegetését, és a zavaró sms-ezők problémáját is.

Kuruttya 2011.06.08. 22:08:26

@Mentholos Manó: én itt nem fenyegettem senkit. Ez a primitív suttyó az, aki szerint az erőszak a problémák megoldása.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 00:08:34

@Álmos: nem, valóban nem írtad. de a hozzáállásod, miszerint támogatod a dolgot egyenlővé tesz vele.
ezexerint te még toleránsabb vagy mint én. anno nekem is fát lehetett vágni a hátamon, ma már ennek az előkészülete is heveny lábrázást vált ki belőlem.

nem szokásom fenyegetni. tényeket közlök. ahogy írtamvolt, mindenfelé vannak olyanok mint te és olyanok is mint én...
a félelem pedig csak mint kettévágott energiahordozó ismeretes számomra. :)

@Mentholos Manó: ezzel két probléma van:
1) a szemet max befelé lehet nyomni, kifelé kazalazzuk.
2) akkor nem látnám a Homárt és ez végtelen szomorúsággal töltene el.
energiámat inkább a zavaró bunkók ellen fordítanám, mint egy végtelenül toleráns maci felé.

static.fotoalbum.hu/picturezoom/2011/05-14/salapapa/1_-_macik_036_200753.JPG

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 00:11:59

@Álmos: primitív suttyókám, mutasd meg kérlek én hol fenyegettelek! ne keverd a szezont a faszommal... :D
különbenmeg a fenyegetés a gyengék fegyvere.

észrevetted, hogy csak kötözködsz egész délután? menj, nyalj egy kis mézet, hátha lenyuxol! :)

Kuruttya 2011.06.09. 00:12:19

@salapapa: ha az életnek annyira sikerült megtanítani téged, hogy aki nem tetszik, azt le kell verni, hát sajnálom. Nincs ezzel baj végülis, csak akkor ne hidd már azt, hogy te vagy itt az erkölcsös, közösségi ember, mert kissé kilóg a lóláb.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 00:17:07

@Álmos: tévedés, megint csak kiforgatod a szavaimat.
kezdem belátni, hogy felesleges a kommunikáció veled. eddig bírtam. :P
ahogy Fable mondá:
"fegyvertelennel nem vívok szellemi párbajt!"

nem kívántam személyeskedni, nem akartalak sértegetni. de te ezt elkezdted... mégis mit vársz? meghunyászkodást? alázatot?
nanneeeeeeeeee... légy jó és ne vizelj magad alá! :)

Kuruttya 2011.06.09. 00:18:56

@salapapa: "agyok akkora suttyó, hogy az ilyenek telefonját sziliciumtörmelékké morzsoljam"

Ezen nincs mit szépíteni pofikám. Az önbíráskodó faszparaszt definíciója vagy.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 00:34:17

@Álmos: gyerekkoromban az ilyen kisebbségi komplexusukban vagdalkozóknak csak ennyit válaszoltunk:

az mind te vagy, de én mi vagyok?

LOL!

Kuruttya 2011.06.09. 00:41:54

@salapapa: nem sokat fejlődtél gyerekkorod óta :)

England win The Ashes! 2011.06.09. 01:51:50

@EÖ: Fél éve mást emlegettél! :)))

"olyan filmet meg se nézek, amiben nem magyar dzsekicsen van... "

homar.blog.hu/2010/12/09/mar_a_sissy_tej_sem_magyar#c11834429

England win The Ashes! 2011.06.09. 01:58:49

@Álmos: Micsoda??? Feljelentés??? Nehogy már a fa tekeredjen a kígyóra!

Mellesleg ha tanár helyében lennék, szó nélkül vettem volna neki egy másik, ugyanolyan olcsó telót, amit év végén az F osztályzat (mivel gondolom, USA) mellé nyújtanék át díszcsomagolásban.

Montezuma 2011.06.09. 09:15:49

@Álmos: "Egy SMS-t meg lehet írni 30 másodperc alatt, ez bőven bele kell, hogy férjen ebbe a tolerancia szintbe."

Ahha, tehát ha a moziban ülők közül 40 en egyszerre írnak sms-t 30 másodperc alatt téged az sem zavarna igaz?

Kuruttya 2011.06.09. 10:52:50

@Dr Jozef Vengloš: "Micsoda??? Feljelentés???"

Lehet egyetérteni vele, meg elmaszatolni, de a tény az tény: a tanár a videón túllépett egy határon, amin nem szabadott volna, és ezt nem szabad annyiban hagyni.

@Montezuma: ne sarkíts.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.09. 11:18:24

@Álmos: ja hogy csak neked szabad, a többi 40 embernek nem? érthető :D

Kuruttya 2011.06.09. 11:19:11

@Réka: te miről beszélsz?

mohopasi 2011.06.09. 11:58:52

De most komolyan... Mennyivel boldogabb életünk volt, míg nem volt mobil?

papugaja 2011.06.09. 13:18:57

Szía mondjad! Mi? Moziba. Mondom moziba. Ja? Mi van? Nem hallom baze, mer kurvahangos. Mondom beszéjé má hangosabban! Ki? Ja nem. Mer? Engem? Nebassz! Figyejj ha meglátom, annyi neki. Hogyképzelimá takony senki? Ja! Mer? Komolyan, nem mondod! Akkurva!
Jóvan lerakom. Mi? De láttam már kétszer, de mingyá meghal. Nem, te fasz, hanem a csaja. Na csá. Majd ütközünk.
... anyádat.

Gyűjtőjegyes 2011.06.09. 14:24:59

@Álmos:
Nálunk a tanár úgy kezelte ezt, hogy a telefont simán elvette. A simkártyát kikapta belőle (azt az óra végén visszakérhette a diák az iskolaigazgatótól, ha volt hozzá gerince. Oda bejutni meg az epés titkárnőtől kész móka volt, már ott kiröhögték), a telefont meg év végén visszaadta. Ugyanis ez benne volt az iskola szabályzatában, amit minden évben kihírdettek és azzal, hogy valaki odajárt, autmatikusan el is fogadta azt.

Volt ott elkobozva ájfóntól kezdve minden :D A szabályt bevezetését követő évben a tanári kar egy NAGY doboz telefonnal ment az évzáróra, kb minden második diáktól elvették. Volt olyan, akitől évközben HÁRMAT is (nem tanult a hibájából a pöcs:D). Jóóó sokáig eltartott, mire kiosztották. Következő évben csak pár telefont zsákmányoltak...

Gyűjtőjegyes 2011.06.09. 14:30:21

@Álmos:
Nézzünk egy példát az alvásos felvetésedre.

Nyár van. 30 fok éjszaka. Jó a levegő, ezért kinyitod az ablakot és úgy akarsz aludni. Nehéz napod volt, 8 óra alatt elvégeztél 16 órányi melót, kivagy merülve, nem vágysz semmi másra, csak egy kiadós alvásra.
Éjjel kellős közepén pont az ablakod alá parkol egy kocsi. Kinyitják az ajtókat és a Szigetet is lekörőző hangerővel üvölt a rádióból valami győzikeféle "zene". Egyre hangosabban bömböl a minőségi mjúzik. A vitrinedben szépen táncot lejtenek a vázák, az egész ház remeg. Majd szépen dobálni kezdik a házad falát a sörösüvegekkel, jóóóókora csörömpölést csapva.

Mit teszel?
Meg se hallod, fel se rezdülsz, alszol tovább?
Felkelsz, hogy becsukd az ablakot?
Rendőrt hívsz, csendháborítás miatt?

Kuruttya 2011.06.09. 14:31:54

@Gyűjtőjegyes: ismerem az ilyen "év végén visszakapod" szabályokat, de természetesen ezt sem tehetik meg. Ha a szülő bemegy, olyan nincs, hogy neki ne adják vissza. Nem hozhatnak olyan szabályokat, amik ellentmondanak a BTK-nak. Pl. azt sem írhatják bele, hogy a tanár megerőszakolhatja a diáklányokat, ha nem tudják az anyagot.

Ha esetleg a szülőnek sem adnák vissza, akkor szintén mehet a feljelentés. Ez van, nem tehetnek meg bármit.

Kuruttya 2011.06.09. 14:33:25

@Gyűjtőjegyes: szerinted ez komolyan egy súlyban van a "két szobával arrébb szól a tv"-vel, meg a moziban sms írással?

England win The Ashes! 2011.06.10. 00:49:33

@Álmos: Nem! Aláírta a házirendet (nálunk legalábbis így működött, igaz, mobilról nem volt szó benne, az akkor még burzsuj dolog volt), onnantól nincs vita. Ha nem tetszik, váltson iskolát. Bétéká meg szülő, na hagyjál már! Ha tanár lennék, egy szülői látogatás után a csávó azt venné észre, hogy leromlottak a jegyei. Egy tanár ugyanis nem érdemes packázni, mert mindig (hangsúlyozom: MINDIG) tud egy olyan kérdést feltenni a vizsgán vagy feleltetéskor, amire az alany nem tud válaszolni, akármekkora pengeborisz.

Másik módszer, ráadásul nem hiszem, hogy törvényellenes. Év elején bejelenteném. hogy ha valakit mobilozáson kapok, akkor az egész osztály azonnal röpdogát ír. Egy idő után kellemetlen lenne a renitensnek, ha a szünetben a társai a vécékagylóba mártogatnák a fejét. (Ne gyere megint a rendőrséggel, mert lefáraszt.)

Kuruttya 2011.06.10. 00:54:21

@Dr Jozef Vengloš: "Aláírta a házirendet, onnantól nincs vita."

A házirend továbbra sem írja felül a BTK-t.

"Egy tanár ugyanis nem érdemes packázni"

Nem feltétlenül egyszerű dolog. De valakinek ki kell állnia a hatalmukkal visszaélő, magukat istennek képzelő faszkalapokkal szemben, akik nagy valószínűséggel csak azért mentek tanárnak, mert nem értettek eléggé a szakmájukhoz, hogy csinálják is. Az ilyenekkel fel kell venni a harcot. Részemről sosem voltam a meghunyászkodó típus, ha elnyomásról van szó.

England win The Ashes! 2011.06.10. 01:58:35

@Álmos: Oppardon, bocs, most látom, kivel van dolgom. Elnézésed kérem, vedd úgy, hogy minden, amit neked címeztem, meg sem íródott.

SALE Kálmán 2011.06.12. 00:33:37

Felülbírálom az eddigi álláspontomat, voltam moziban, és egy díszállatka mögöttem mobilozott. Nem sms, de valamit a padlón keresgélt. Tényleg zavaró.

@Dr Jozef Vengloš: Pedig igaza van.
süti beállítások módosítása