Árpád szenvedései nem értek véget múlt héten. Bár végül harmadszor is ingyen szerelték szerencsétlen HP laptopját, aminek nem a szervizben karcolódott össze képernyője, újabb hibákat fedezett fel rajta:
Tisztelt HP Ügyfélszolgálat! Az alábbiakban leírt okok miatt már nem tudom eldönteni, hogy ez a szervizelési hozzáállás tényleg a szerviz felkészületlenségéből, esetlenségéből ered, vagy inkább pofátlanság? Remélem Önök tudják a választ… Ma kaptam kézhez az Önök által (a szerviz által vitatott garancia ellenére is) kijavított G62 típusú laptopomat, melyért Önöknek köszönettel tartoznék, ha a laptop megfelelően ki lett volna javítva, de nem ez történt.
Mellékeltem több képet is, melyek az alábbiakat hivatottak dokumentálni:
- Az „új” kijelző pixelhibás
- A laptop sérülten érkezett vissza hozzám
- Az összeszerelés minősége finoman szólva is kifogásolható
- Fantasztikus matricázási minőség
Az alábbiakban tételesen részletezném a fent már felsorolt, a „javítással” kapcsolatos kifogásaimat:
A kijelző pixelhibáját bár fényképpel nehéz pontosan dokumentálni, de úgy gondolom hogy bár a kép mobiltelefonnal készült, így is jól látható a fekete háttérben a vörös pont, mely (bár nem szakmám) megítélésem szerint nem subpixel hiba, hanem a teljes pixel odavan.
Az hogy ezt a javító szerviz nem vette észre, az már a szervizt és az általuk végzett munka minőségét alapból minősíti, mivel nekem mint laikusnak is már a bootolás alatt feltűnt a fekete háttérből világító vörös pont. Ha ez egy szervizes figyelmét elkerüli, akkor úgy vélem hogy Ő nem a megfelelő szakmát, munkakört választotta. Az pedig, hogy Önök hajlandóak ilyen szervizzel javíttatni az már magát a HP-t is minősíti.
A többi képen látható a laptop burkolatának sérülése (gondolom a szerviz ezt is dokumentálni tudja, hogy ez sem náluk történt), ami nem is jelentene számomra problémát, de ilyen szervízelési hozzáállás mellett én sem mehetek el szó nélkül a felfedezett sérülések, hiányosságok mellett.
Ami viszont már jobban zavar, és a fényképeken is jól látható, az az összeszerelési minőség a szervizelés után, mivel a képeken is jól láthatóan hézag tátong a burkolatok illesztésénél, ami szintén a silány összeszerelést bizonyítja.
Levelemhez csatoltam Önöknek pár képet a „fantasztikus” minőségű matricázásról is.
Kérem gondolják át Önök mit szólnának ha ennyi szervizelés után ilyen házibarkács módszerekkel javított gépet kapnának vissza, mennyire tudnának megbízni egy ilyen gép megfelelő működésében? Mivel a fent leírt okokból –szerintem Önök is így tennének a helyemben - ezt a gépet megtartani ezek után nem szeretném, a továbbértékesítésnél viszont jelentős anyagi hátrány érne a rosszul elvégzett javításnak nevezett barkácsolásuk miatt, így kérem a laptopot vagy hozzák megfelelő állapotba (hogy a tervezett továbbértékesítésnél a fent leírtakból ne származzon anyagi hátrányom) vagy cseréljék ki, vagy vásárolják vissza.
Amennyiben nem sikerül a fent leírt problémákat záros határidőn belül és megfelelő minőségben orvosolniuk, úgy problémámmal többek közt a nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is meg fogom keresni, mivel úgy érzem, hogy engem mint fogyasztót a sorozatosan szakszerűtlenül elvégzett javítások miatt jelentős hátrány ért.
Köszönettel: Árpád
A pirosan fénylő pont csak subpixel hiba, úgyhogy emiatt eleve nem cserélték volna a kijelzőt, gondolom most sem fogják. Viszont meg lehet próbálni szoftveresen vagy kézzel megpiszkálni, hátha.
Dr. Kix 2011.06.09. 11:44:58
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 11:46:37
Dr. Kix 2011.06.09. 11:47:59
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 11:50:05
Én a kalapácsot tudnám javasolni.
Határozottan a legjobb pixeljavító eszköt.
dr. Aullah 2011.06.09. 11:53:03
É2I 2011.06.09. 11:59:53
mohopasi 2011.06.09. 12:11:14
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 12:13:51
serfecs (törölt) 2011.06.09. 12:17:01
Macropus Rufus 2011.06.09. 12:21:48
parapali 2011.06.09. 12:22:51
Bakter 2011.06.09. 12:23:08
D.S.K. 2011.06.09. 12:23:37
Szerintem olvasták a szervízben a homár cikket, azért rakták össze ilyen gagyi módra.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 12:25:18
Bakter 2011.06.09. 12:25:23
Bakter 2011.06.09. 12:26:32
Vagy pixeljavító spréjjel befújni. A Teleshopnál júniusban akciós.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 12:35:45
Vagy egyszerűen matricával betakarni.
Olcsó, egyszerűen kivitelezhető.
igazságos 2011.06.09. 13:00:11
@D.S.K.:
Ja, még a végén beperli a szervíz Árpádot, zsarolásért, oszt' jónapot.
2011.06.09. 13:07:30
mit kell ezekel a buzi szervizekkel szopatni magad többedjére.
Secnir 2011.06.09. 13:23:08
háhá
vagyis LOL
esetleg dislike.
házila pixeljavítás csak Pritt hibajavítóval.
Hegyirablo 2011.06.09. 13:47:00
megamenn 2011.06.09. 14:05:58
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 14:15:07
Hirtelen annyi jó megoldás született, hogy nem is tudok választani.
Viszont még nem került szóba a fekete szigszalag, mint megoldás.
Vagy a festékspray.
Az is jó.
fektoh 2011.06.09. 14:28:58
És innen OFF: Keringett egy sztori egy vevőről, aki azzal hozta vissza az íróasztal méretű méregdrága monitorát, hogy a "bal felső sarka felé egy hangyányival halványabbnak tűnik, azonnal javítsák meg". A szervizesek mérték, nézték, nem láttak rajta semmit, próbálták emberünket lebeszélni a cseréről, de ő csak verte az asztalt nagy arrogánsan, hogy "deakkoris". A központ pont belenyúlt, küldött egy pixeles panelt, barátunk pedig valószínűleg azóta is pereskedik. Gondolom a kiszerelt - egyébként tökéletes - panelt meg bevizsgálás után szintén beletették a javításra felhasználható készletbe és megkapta valaki, akinek tényleg hibás volt a kijelzője.
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.06.09. 14:46:05
Bakter 2011.06.09. 14:59:41
Nekem is volt egy ilyen ügyfelem. A drága monitort turboinjektorkompresszor módban használta a pöcsi 17 éves, mindenhezértek fia. Oszt nem tetszett neki. Okoskodott, cserét akart - hiába mondtam neki, hogy ez példány még jobb is, mint a többi. Erősködött. Megkapta a cserét. Másnap jött a telefon, szeretné visszakapni a másikat, mert ez nagyon rossz. Mondtam, kancsó, nem hittél nekem, a lecserélt darabot meg elvitte a gyártó. Szóval így kell "asztalt csapkodni".
Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.06.09. 15:04:46
S0und 2011.06.09. 19:47:02
ergbertegon 2011.06.09. 19:54:18
hát őőőő, ne hagyjuk ki azért az asszony zöld körömlakkját sem. egy pötty rá és lesz szép narancs pöttyünk rögtön. Így mindjárt más.
De az is lehet hogy a fekete szigszalag is jó. Úgy is bootolásnál zavarja, amikor fekete a kép.
ergbertegon 2011.06.09. 19:58:47
Állj be a kedves hasonlóan elégedett kolléga mellé. Nem éri meg az idegeskedés, hidd el.
www.youtube.com/watch?v=CjnTnaTwPww
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 23:23:55
köszi, már el is mentettem.
Napalm 2011.06.10. 00:35:58
Akkor a korrekt tájékoztatás kedvéért ide is megírom, hogy a HP tegnap hívott, és tájékoztatásuk szerint visszavásárolják a laptopot, mely úgy gondolom talán mindenki számára megnyugtató megoldás lesz, szóval most egyenlőre várom tőlük a részletes információkat a folyamat menetéről.
Egyébként ha már itt tartunk a Lenovo ideapad sorozatával esetleg van valakinek tapasztalata?
Napalm 2011.06.10. 01:18:41
A probléma a javított panel beépítésével csak az, hogy a vonatkozó korm. rend. szerint "a kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre."
A pixelhibás panellel meg ugye az a gond, - szabvány ide vagy oda - hogy az nem felel meg az eredeti állapotnak (ami nem volt pixelhibás).
Egyébként szerintem az egészben nem a HP a ludas - mert ők eddig mindig az elvárható gyorsasággal és hatékonysággal reagáltak minden megkeresésemre -, hanem a Flextronics szervíz, csakhát én mint vásárló ugye a HP-val vagyok szerződésben, nem az "alvállalkozójukkal" :(
Nanemá 2011.06.10. 09:19:36
Soni 2011.06.10. 10:21:37
Nincs a Lenovoval semmi gond, Msi is jó.
user error 2011.06.10. 10:51:37
(1 pixel = 3x subpixel = piros+zöld+kék)
Koky_ 2011.06.10. 15:48:41
Koky_ 2011.06.10. 15:50:52
Napalm 2011.06.10. 16:00:03
Azért ez így ebben a formában nem igaz, mivel a készülékre a HP mintbgyártó vállalta a garanciát (amit persze a kereskedőnél vagy a HP -nál érvényesíthetek. Mivel én az utóbbi mellett döntöttem és a HP megbízásában eljáró futárszolgálat átvette tőlem a gépet, így szerződéses viszony jött létre köztünk. Vagy???
Nanemá 2011.06.11. 13:05:17
"A megbízhatósági rangsorból kiderül, hogy száz termékből mindösszesen hét alkalommal hibásodott meg Sony és Toshiba laptop. Az Apple gépei a Which? szerint már kevésbé megbízhatóak. A legnagyobb gyártók közül a Sony és a Toshiba végzett a lista élén 93%-os eredménnyel, ami azt jelenti, hogy a száz értékesített hordozható számítógépből összesen hét darab esetében volt szükség a javításra. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Fujitsu Siemens állhatott 91%-os eredménnyel, míg holtversenyben 87%-al az Apple és a Dell következik a listán."
Forrás:
digiport.hu/cikk/notebook/a_legmegbizhatobb_laptopok
Nanemá 2011.06.11. 13:07:01
Nanemá 2011.06.11. 13:09:04
www.megadrive.hu/content-25
Toshiba az élmezőnyben, HP a sereghajtó.
Soni 2011.06.11. 13:20:20
különvélemény 2011.06.12. 14:48:42
Az a cikk sántít, szerintem az nem a javításokról szól, csak a szervizelésekről, ami lehet user error is.
Nehogy már minden harmadik Acer gyári hibás legyen, ráadásul az Asus rajta sincs a listán.
Nanemá 2011.06.13. 08:19:06
.rothar. 2011.06.13. 21:50:08
Reap that ass (törölt) 2011.11.19. 19:09:47
Igen HPQ-t vettem 2005-ben 1,2 millió volt dokkolóval...
Gond nélkül fut azóta is...Nekem semmi gondom nem volt vele, ahogy a cégben a többieknek sem...
Minden elektronikai gyártónál vannak kisebb és nagyobb hibák. Szegény kolléga megszívta.
Azért mert a GL mercimben annyi elektronikai hiba van mint egy szalonnyi renaultban még nem szar a merci...csak szopó darabot fogtam ki...