Tékozló Homár

Tovább sérült a HP laptop javítás után

2011.06.09. 11:41 | jackyll | komment

Árpád szenvedései nem értek véget múlt héten. Bár végül harmadszor is ingyen szerelték szerencsétlen HP laptopját, aminek nem a szervizben karcolódott össze képernyője, újabb hibákat fedezett fel rajta:

Tisztelt HP Ügyfélszolgálat! Az alábbiakban leírt okok miatt már nem tudom eldönteni, hogy ez a szervizelési hozzáállás tényleg a szerviz felkészületlenségéből, esetlenségéből ered, vagy inkább pofátlanság? Remélem Önök tudják a választ… Ma kaptam kézhez az Önök által (a szerviz által vitatott garancia ellenére is) kijavított G62 típusú laptopomat, melyért Önöknek köszönettel tartoznék, ha a laptop megfelelően ki lett volna javítva, de nem ez történt.

Mellékeltem több képet is, melyek az alábbiakat hivatottak dokumentálni:

- Az „új” kijelző pixelhibás
- A laptop sérülten érkezett vissza hozzám
- Az összeszerelés minősége finoman szólva is kifogásolható
- Fantasztikus matricázási minőség

Az alábbiakban tételesen részletezném a fent már felsorolt, a „javítással” kapcsolatos kifogásaimat:

A kijelző pixelhibáját bár fényképpel nehéz pontosan dokumentálni, de úgy gondolom hogy bár a kép mobiltelefonnal készült, így is jól látható a fekete háttérben a vörös pont, mely (bár nem szakmám) megítélésem szerint nem subpixel hiba, hanem a teljes pixel odavan.

Az hogy ezt a javító szerviz nem vette észre, az már a szervizt és az általuk végzett munka minőségét alapból minősíti, mivel nekem mint laikusnak is már a bootolás alatt feltűnt a fekete háttérből világító vörös pont. Ha ez egy szervizes figyelmét elkerüli, akkor úgy vélem hogy Ő nem a megfelelő szakmát, munkakört választotta. Az pedig, hogy Önök hajlandóak ilyen szervizzel javíttatni az már magát a HP-t is minősíti.

A többi képen látható a laptop burkolatának sérülése (gondolom a szerviz ezt is dokumentálni tudja, hogy ez sem náluk történt), ami nem is jelentene számomra problémát, de ilyen szervízelési hozzáállás mellett én sem mehetek el szó nélkül a felfedezett sérülések, hiányosságok mellett.

Ami viszont már jobban zavar, és a fényképeken is jól látható, az az összeszerelési minőség a szervizelés után, mivel a képeken is jól láthatóan hézag tátong a burkolatok illesztésénél, ami szintén a silány összeszerelést bizonyítja.

Levelemhez csatoltam Önöknek pár képet a „fantasztikus” minőségű matricázásról is.

Kérem gondolják át Önök mit szólnának ha ennyi szervizelés után ilyen házibarkács módszerekkel javított gépet kapnának vissza, mennyire tudnának megbízni egy ilyen gép megfelelő működésében? Mivel a fent leírt okokból –szerintem Önök is így tennének a helyemben - ezt a gépet megtartani ezek után nem szeretném, a továbbértékesítésnél viszont jelentős anyagi hátrány érne a rosszul elvégzett javításnak nevezett barkácsolásuk miatt, így kérem a laptopot vagy hozzák megfelelő állapotba (hogy a tervezett továbbértékesítésnél a fent leírtakból ne származzon anyagi hátrányom) vagy cseréljék ki, vagy vásárolják vissza.

Amennyiben nem sikerül a fent leírt problémákat záros határidőn belül és megfelelő minőségben orvosolniuk, úgy  problémámmal többek közt a nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot is meg fogom keresni, mivel úgy érzem, hogy engem mint fogyasztót a sorozatosan szakszerűtlenül elvégzett javítások miatt jelentős hátrány ért.

Köszönettel: Árpád

A pirosan fénylő pont csak subpixel hiba, úgyhogy emiatt eleve nem cserélték volna a kijelzőt, gondolom most sem fogják. Viszont meg lehet próbálni szoftveresen vagy kézzel megpiszkálni, hátha.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2011.06.09. 11:47:59

Amúgy mi a különbség a "sima" pixel és a subpixel hiba közt?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 11:50:05

"Viszont meg lehet próbálni szoftveresen vagy kézzel megpiszkálni, hátha."

Én a kalapácsot tudnám javasolni.
Határozottan a legjobb pixeljavító eszköt.

dr. Aullah 2011.06.09. 11:53:03

Egy pixelhiba? ÖSSZESZAROM MAGAM... 8 hiba alatt nem fogják kicserélni.

mohopasi 2011.06.09. 12:11:14

A tököm kínlódott volna ennyit velük. Addig verni a balhét, míg fél méteresre töpörödve könyörögnek azért, hogy visszaadhassák pénzemet.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 12:13:51

Árpád, ez a gép rádragadt...

serfecs (törölt) 2011.06.09. 12:17:01

@Aullah: az azért nem úgy van. Dead pixel esetén tényleg nem cserélik azonnal, de ilyen szépen világító pixel bizony ok a kijelzőcserére (főleg ha az előző, leadott kijelző nem volt pixelhibás).

Macropus Rufus 2011.06.09. 12:21:48

Kix: supixelekbol epul fel egy pix

parapali 2011.06.09. 12:22:51

Én nem értek a pixelekhez és ezért csak annyit kérdeznék a hozzáértőktől,hogy ezt a gépet a tulaj fogja e még ebben az életben használni vagy bemutató darab lesz a szervízben??:-)Szerintem is asztalcsapkodás a megoldás!!:-)

Bakter 2011.06.09. 12:23:08

A pixelhibára vonatkozó nemzetközi szabvány: ISO 13406-2. Elolvasni, megemészteni, aztán okoskodni.

D.S.K. 2011.06.09. 12:23:37

Árpád! Nem fenyegetőzni kell az FVH-val, hanem hozzájuk fordulni.
Szerintem olvasták a szervízben a homár cikket, azért rakták össze ilyen gagyi módra.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 12:25:18

Szerintem a hibás pixelt egyszerűen ki kell cserélni, azt' jónapot.

Bakter 2011.06.09. 12:25:23

Ja, és ha csak pirosnak látszik az a pont, az azt jelenti, hogy a piros subpixel hibás. Ha két subpixel lenne hibás, a pont színe más, ha mindhárom, akkor fehér lenne.

Bakter 2011.06.09. 12:26:32

@Sün‼:
Vagy pixeljavító spréjjel befújni. A Teleshopnál júniusban akciós.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 12:35:45

@Bakter:
Vagy egyszerűen matricával betakarni.
Olcsó, egyszerűen kivitelezhető.

igazságos 2011.06.09. 13:00:11

Aki HP-t vesz, meg is érdemli.

@D.S.K.:

Ja, még a végén beperli a szervíz Árpádot, zsarolásért, oszt' jónapot.

2011.06.09. 13:07:30

odamész a vásárlás helyére, közlöd h hibás teljesítés miatt elállsz a szerződéstől, vagy meccseljék le ők. aztán, ha esetleg olyan helyen vetted, ahol elég sok hp-t értékesítenek, akkor simán kicserélik, vagy legalább záros hatáidőn belül rendbehozzák és lemeccselik a nagykerükkel, aki meg a hp-vel.
mit kell ezekel a buzi szervizekkel szopatni magad többedjére.

Secnir 2011.06.09. 13:23:08

"Viszont meg lehet próbálni szoftveresen vagy kézzel megpiszkálni, hátha."

háhá
vagyis LOL
esetleg dislike.
házila pixeljavítás csak Pritt hibajavítóval.

Hegyirablo 2011.06.09. 13:47:00

Árpád jó munkásember. Nővérje, Malvin, velem egy kora születésű.

megamenn 2011.06.09. 14:05:58

@Sün‼: Én a fekete alkoholos filctollat javaslom, tapasztalatból beszélek :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.09. 14:15:07

@megamen:
Hirtelen annyi jó megoldás született, hogy nem is tudok választani.
Viszont még nem került szóba a fekete szigszalag, mint megoldás.
Vagy a festékspray.
Az is jó.

fektoh 2011.06.09. 14:28:58

A pixelhiba valószínűleg nem véletelen, hanem a HP rendszerébe épített költségkímélő (mármint a HP-nak) szopatás. Volt szerencsém egy egyébként jó minőségő laptopokat készítő négybetűs amerikai laptopgyártó egyik szervizének közelében dolgozni. Ott az amódi, hogy kijelző cserére a belső szabályzatuk alapján olyan paneleket küldtek, amelyek között volt pixelhibás illetve javított is (nem mindegyik volt ilyen, de ezeket is belekeverték a készletbe). Hangsúlyozom: ez nem a magyar szerviz hibája, hanem a gyártó szabályzata! A pixelhiba persze mindig a fentebb már valaki által idézett szabvány határétékein belül volt, tehát "jogilag" nem volt hiba, de látható.
És innen OFF: Keringett egy sztori egy vevőről, aki azzal hozta vissza az íróasztal méretű méregdrága monitorát, hogy a "bal felső sarka felé egy hangyányival halványabbnak tűnik, azonnal javítsák meg". A szervizesek mérték, nézték, nem láttak rajta semmit, próbálták emberünket lebeszélni a cseréről, de ő csak verte az asztalt nagy arrogánsan, hogy "deakkoris". A központ pont belenyúlt, küldött egy pixeles panelt, barátunk pedig valószínűleg azóta is pereskedik. Gondolom a kiszerelt - egyébként tökéletes - panelt meg bevizsgálás után szintén beletették a javításra felhasználható készletbe és megkapta valaki, akinek tényleg hibás volt a kijelzője.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.06.09. 14:46:05

Rateszel egy vonalzot a kepernyore, es alkoholos filccel huzol szepen egy vonalat. Ha eleg szep lett, akkor visszaviheted, hogy az egesz oszlop rossz.

Bakter 2011.06.09. 14:59:41

@fektoh:
Nekem is volt egy ilyen ügyfelem. A drága monitort turboinjektorkompresszor módban használta a pöcsi 17 éves, mindenhezértek fia. Oszt nem tetszett neki. Okoskodott, cserét akart - hiába mondtam neki, hogy ez példány még jobb is, mint a többi. Erősködött. Megkapta a cserét. Másnap jött a telefon, szeretné visszakapni a másikat, mert ez nagyon rossz. Mondtam, kancsó, nem hittél nekem, a lecserélt darabot meg elvitte a gyártó. Szóval így kell "asztalt csapkodni".

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.06.09. 15:04:46

Kérem a HP szerviz,bacca már földhöz ezt a rohadt laptopot, s NE adjon neki másikat :)))

S0und 2011.06.09. 19:47:02

Blurry Cam Árpád vagyok!

ergbertegon 2011.06.09. 19:54:18

@Sün‼:
hát őőőő, ne hagyjuk ki azért az asszony zöld körömlakkját sem. egy pötty rá és lesz szép narancs pöttyünk rögtön. Így mindjárt más.
De az is lehet hogy a fekete szigszalag is jó. Úgy is bootolásnál zavarja, amikor fekete a kép.

ergbertegon 2011.06.09. 19:58:47

Kedves Árpád.
Állj be a kedves hasonlóan elégedett kolléga mellé. Nem éri meg az idegeskedés, hidd el.
www.youtube.com/watch?v=CjnTnaTwPww

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.09. 23:23:55

@ergbertegon: :D ezt a videót kerestem vagy 10 percen át amikor megjelent a poszt! :D
köszi, már el is mentettem.

Napalm 2011.06.10. 00:35:58

Sziasztok!

Akkor a korrekt tájékoztatás kedvéért ide is megírom, hogy a HP tegnap hívott, és tájékoztatásuk szerint visszavásárolják a laptopot, mely úgy gondolom talán mindenki számára megnyugtató megoldás lesz, szóval most egyenlőre várom tőlük a részletes információkat a folyamat menetéről.

Egyébként ha már itt tartunk a Lenovo ideapad sorozatával esetleg van valakinek tapasztalata?

Napalm 2011.06.10. 01:18:41

@fektoh:

A probléma a javított panel beépítésével csak az, hogy a vonatkozó korm. rend. szerint "a kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre."

A pixelhibás panellel meg ugye az a gond, - szabvány ide vagy oda - hogy az nem felel meg az eredeti állapotnak (ami nem volt pixelhibás).

Egyébként szerintem az egészben nem a HP a ludas - mert ők eddig mindig az elvárható gyorsasággal és hatékonysággal reagáltak minden megkeresésemre -, hanem a Flextronics szervíz, csakhát én mint vásárló ugye a HP-val vagyok szerződésben, nem az "alvállalkozójukkal" :(

Nanemá 2011.06.10. 09:19:36

@Napalm: Eszedbe ne jusson HP helyett Lenovo-t venni! Csöbörből vödörbe. Az IBM szervizeli, ügyfélszopatásban pedig ők is dobogósak. Ha korrekt, rugalmas, gyors szervizhátterű notebookot akarsz, akkor Fujitsu, esetleg Toshiba a jó választás. Tudnék még ajánlani néhány más gyártót is, de Lenovo-t és HP-t semmiképpen sem. (Az Acer-től is jobb óvakodni - garanciálisan csak Csehországban javítják.)

Soni 2011.06.10. 10:21:37

@Nanemá: Gratulálok, sikerült a két legszarabb laptopmárkát ajánlanod.
Nincs a Lenovoval semmi gond, Msi is jó.

user error 2011.06.10. 10:51:37

A Samsung 3 napon belül cseréli a készüléket már 1 subpixel hiba esetén is.
(1 pixel = 3x subpixel = piros+zöld+kék)

Koky_ 2011.06.10. 15:48:41

@Napalm: Szerződésben egyedül a kereskedővel vagy, akitől vetted, és aki a számlát kiállította neked.

Koky_ 2011.06.10. 15:50:52

@Soni: Msi gépekről azért tudnék mesélni. Túl sok pozitív tapasztalat nincs velük kapcsolatban. Hozzánk a szervizbe hoznak belőlük rendesen.

Napalm 2011.06.10. 16:00:03

@Koky_:
Azért ez így ebben a formában nem igaz, mivel a készülékre a HP mintbgyártó vállalta a garanciát (amit persze a kereskedőnél vagy a HP -nál érvényesíthetek. Mivel én az utóbbi mellett döntöttem és a HP megbízásában eljáró futárszolgálat átvette tőlem a gépet, így szerződéses viszony jött létre köztünk. Vagy???

Nanemá 2011.06.11. 13:05:17

@Soni: Ahelyett, hogy hülyeségeket beszélsz, inkább olvasgassál:
"A megbízhatósági rangsorból kiderül, hogy száz termékből mindösszesen hét alkalommal hibásodott meg Sony és Toshiba laptop. Az Apple gépei a Which? szerint már kevésbé megbízhatóak. A legnagyobb gyártók közül a Sony és a Toshiba végzett a lista élén 93%-os eredménnyel, ami azt jelenti, hogy a száz értékesített hordozható számítógépből összesen hét darab esetében volt szükség a javításra. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Fujitsu Siemens állhatott 91%-os eredménnyel, míg holtversenyben 87%-al az Apple és a Dell következik a listán."
Forrás:
digiport.hu/cikk/notebook/a_legmegbizhatobb_laptopok

Nanemá 2011.06.11. 13:07:01

@Nanemá: És még valami: a cikkben a Lenovo még a "futottak még" kategóriában sem lett megemlítve...

Nanemá 2011.06.11. 13:09:04

Érdemes ezt is elolvasni:
www.megadrive.hu/content-25
Toshiba az élmezőnyben, HP a sereghajtó.

Soni 2011.06.11. 13:20:20

@Nanemá: Hm, érdekes. Saját, illetve barátaim tapasztalata alapján mondtam, de a cikkel meggyőztél.

különvélemény 2011.06.12. 14:48:42

@Nanemá:

Az a cikk sántít, szerintem az nem a javításokról szól, csak a szervizelésekről, ami lehet user error is.

Nehogy már minden harmadik Acer gyári hibás legyen, ráadásul az Asus rajta sincs a listán.

Nanemá 2011.06.13. 08:19:06

@különvélemény: Úgy látom, komoly szövegértési gondjaid vannak. Senki sem állította, hogy minden harmadik Acer gyári hibás. A cikkben csupán arról van szó, hogy az Acer vásárlók 68%-a elégedett a notebookjával. A 2. cikk grafikonja szerint pedig közel minden negyedik Acer notebook hibásodik meg 3 éves koráig, ami szerintem hihető - ha figyelembe vesszük pl. az akkumulátorok meghibásodását is.

.rothar. 2011.06.13. 21:50:08

Abszolút kellemes tapasztalataim vannak, a lenovoval kapcsolatban. Mind a konkrét gépet, mind pedig az szervizt értve ez alatt. Barátnőmnek idepad, nekem egy think van :P Csak bátran :D

Reap that ass (törölt) 2011.11.19. 19:09:47

@igazságos:

Igen HPQ-t vettem 2005-ben 1,2 millió volt dokkolóval...
Gond nélkül fut azóta is...Nekem semmi gondom nem volt vele, ahogy a cégben a többieknek sem...

Minden elektronikai gyártónál vannak kisebb és nagyobb hibák. Szegény kolléga megszívta.

Azért mert a GL mercimben annyi elektronikai hiba van mint egy szalonnyi renaultban még nem szar a merci...csak szopó darabot fogtam ki...
süti beállítások módosítása