Tékozló Homár

Fantomtartozások a Tigáznál és az Émásznál

2011.07.29. 13:06 | juszka | komment

A Tigáz és az Émász zaklatja sárga csekkjeivel Igazságost, hogy fizessen, akkor is, ha már teljesítette az összes követelt, befizetni való forintot. Ráadásul mintha a telefonos ügyfélszolgálat és a személyes ügyintézés sem ugyanannak a szolgáltatónak dolgozna, egymásnak ellentmondó információkkal zavarják össze a már amúgy is ideges ügyfelet. 

A Tigáz és az Émász folyamatosan zaklat, sárga csekkeket küldözget, amin nem létező követelések vannak. Kezdjük az elején. Egyik rokonomnak, aki kórházban van, ezért intézkedni képtelen, én intézem az ügyeit, mind az Émásznál, mind a Tigáznál. Az Émásznál át kellett íratni a mérőórát, ami meghalt anyukája nevén volt, valamint feltöltőkártyás órát szerettünk volna felszerelni. Annak rendje és módja szerint elintéztem mindent (habár az ügyfélszolgálaton ültem két órát, mivel a rendszerük folyton lefagyott, közben az ügyintézők nevetgéltek, mindent megtárgyaltak, még a nő másik két ügyben is besegített a másik ügyintézőnek, míg az ügyfeleknek már vörös volt a fejük (nem csak én voltam). Na, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy minden költséget felszámoltak, kamatokkal együtt.
Erre, két hónap múlva, jön a 20.000 forintos csekk, hogy fizessem be a mérőóra díját. Ezt mégis hogy, mikor mindent kifizettem, minden költséget elszámoltak!

Felhívtam az ügyfélszolgálatost, telefonon, aki azt mondta, hogy fizessem be, IGEN, TARTOZOK. Nem akartam hinni neki, elmentem a személyes ügyfélszolgálatra, egy nap ezért kiesett, akkor is megkérdezem, mi van. Ott viszont azt közölték, nem tartozok semmivel, semmi elmaradásom sincs. Mondom nekik, akkor hogy lehet, hogy a telefonba meg azt mondták, fizessek? Hát az úgy lehet, hogy a rendszer még nem vett mindent, átfutási idő van, míg az adatokat feldolgozzák, ment a többi süket duma. Nem értem, hogy gondolják, hogy megengedhetnek maguknak ilyet, ha velem megtették, akkor vajon hánynak küldtek ugyanilyen csekket, akik szó nélkül befizetnek mindent?
 

További szívélyes, ügyfélbarát húzásuk, hogy most júliusban megint küldtek éves elszámoló számlát mindenkinek, amitől felment pár embernek a vérnyomása, ugye nem kell bemutatnom, a februári 50 ezres rémtörténeteket. Hát hogy most megint rendszerátállítgatás volt, és a rendszer csak úgy állt át, hogy gondolt egyet, felbecsülte magától a fogyasztást, és mindenkinek küldött egy kitalált mérőóraállást, ahhoz tartozó szép sárga csekkecskével együtt. Igen ám, de semmi levél, magyarázkodás, vagy semmi olyan, hogy kijöttek volna leolvasni a mérőórát, nuku bocsánatkérés. Minden egyes ügyfélnek be kell mennie az ügyfélszolgálatra, vagy írnia egy levelet, tehát megint magának kell elintéznie mindent, idő, pénz, utazási költségekkel együtt. A honlapjukon van most egy közlemény, de erről azért küldhettek volna valami papírt. Magyarországon, 2011-ben ez már csak így megy, hogy gondolunk egyet, és éves elszámoló számlákat küldözgetünk, mikor kedvünk tartja, meg annyit levonva, amennyit a rendszer gondol.

A Tigázzal szintén ez a helyzet, az is újabban küldözgeti a csekkeket x összegről, de legalább ott nem hazudott az ügyfélszolgálatos. Jó lenne, ha felhagynának ezekkel a csekk-küldözgetéssel, meg küldenének valami tájékoztatás - félét is.
Tanulság: Elsőre ne fizessen senki, mindig próbáljon meg utánajárni a dolgoknak, mert nagyon pórul járhat. Mostanában egyre jobban elterjedt ez a gyakorlat, hogy nem létező tartozásról szóló számlákat küldenek az ügyfeleknek, azoknak szívinfartkust, idegeskedést okozva. ÉMÁSZ - tagok meg ne lepődjenek meg, olvassák le a mérőóra állást, mielőtt elmennek reklamálni, mindenkinek kell, aki ilyen számlát kapott!!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

É2I 2011.07.29. 13:13:38

Mermárnemhiszekablogmocinak.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.29. 13:15:02

"egymásnak ellentmondó információkkal zavarják össze a már amúgy is ideges ügyfelet. "
Ahogy egy ősi dakota közmondás tartja: Ideges ember nincs, csak hülye"

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.29. 13:17:09

Ne ez legyen a hétvégi!! semmi konkrétum,sehol egy fotó,ezzel nem megyünk semmire,eddig is tudtuk :))

amugy meg csináljon mibol telefonos képet az óra állásról s ugy menjen reklamálni :))

É2I 2011.07.29. 13:18:43

"Tanulság: Elsőre ne fizessen senki, mindig próbáljon meg utánajárni a dolgoknak, mert nagyon pórul járhat."

Hány éves vagy? Mert ha 18, akkor oké, de ha már ennél idősebb, akkor elkéstél ezzel az alaptétellel.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.29. 13:29:17

Kedves posztóló, vagy Őn kamuzik vagy at Émász:
"Erre, két hónap múlva, jön a 20.000 forintos csekk, hogy fizessem be a mérőóra díját."

"A feltöltőkártyás mérőórákat ingyen szereli fel a szolgáltató - mondta műsorunkban Boros Norbert, az ELMŰ és az ÉMÁSZ szóvivője. A villanyórák tulajdonosa a szolgáltató társaság, vagyis az előre fizetős óra felszerelése csak akkor költséges a fogyasztónak, ha nincs megfelelő falfelület."

na most akkor ki???

igazságos 2011.07.29. 13:30:20

@Horváth Lajos: ameddig én nem mondom. Ugyanis én kreáltam. :)

Lehet, hogy ingyen szerel, de 16 ezret számolnak fel az óráért.

igazságos 2011.07.29. 13:37:38

@É2I: ne szójjá be, nézd meg a vodafonos posztot, ott is szó nélkül fizettek, s csak később jutott eszébe ügyfélszolgálatra menni. Nem is hinnéd, mennyien vannak. :)

Még valamibe kössetek bele, ha tudtok, várom.

VinszentVega 2011.07.29. 13:38:09

@igazságos:
És a szalagra mindent kipakoltál-e az ügyfélszolgálaton-e?

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2011.07.29. 13:44:55

@igazságos: meg vagyok sértődve,én nem leszek helyrerakva :)))))

Dr. Körömlakk ® 2011.07.29. 13:50:13

akasszák a hóhért?
posztolót lehet már?
igaza van?
naés?

Koky_ 2011.07.29. 13:51:17

"mivel a rendszerük folyton lefagyott, közben az ügyintézők nevetgéltek,"

Jobban tetszett volna, ha sírnak?
Elég érdekes poszt, olyan semmilyen :)

igazságos 2011.07.29. 13:51:27

@VinszentVega: ki én, mindent. Amúgy meg lemaradt, hogy a posztolót nem lehet, tehát beleszerkesztgettek. :(

Egyébként ez teszt volt, hogy milyen gyors a Homár, remélem, az én posztom lesz a hétvégi. É21 - re meg mindjárt ráeresztem az Auchan biztonsági őrét, aki persze, azóta is ott dolgozik.

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: nem, te nem leszel helyrerakva. De ami késik, nem múlik. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.07.29. 13:52:22

én tejfölről, vagy kenyérbe sütöt egérről szóló posztot szeretnék hétvégére. szolgáltatós nem ér.

É2I 2011.07.29. 13:52:48

@igazságos: Mán mér ne? Aki szó nélkül fizet, de homárra már be tud írni... Valahogy nem tudom sajnálni.

Sajnos ez van a társadalom komoly részében. Mindig _utólag_ jönnek rá, amikor már megszívták. Ok. Az is egy magyar mondás, hogy hibáiból tanul az ember. Ugyanakkor nem kell öt diploma ahhoz, ha valamit nem tudok azt megkérdezem, rákeresek, stb.

(Jelen esetben ez ugyan nem áll, csak a konzekvenciára való rácsodálkozás. Amit elkönyveltem jótanácsnak és ezért nem írtam egy velősebbet. :P)

É2I 2011.07.29. 13:59:25

@igazságos: Ja hogy te küldted be? :D Akkor értem már miért volt ilyen túl spirázott a válaszok.
Biztonsági ork jöhet, az anyja egy ósünös bevásárló kocsiban haza is tolhatja. :P

Egyébként a nickem meg É 2 I, azaz ÉnmegÉnmegazIrén :)

Koky_ 2011.07.29. 14:09:26

@É2I: Szerintem sokan már abban a pillanatban is rájönnek, csak képtelenek kinyitni a szájukat és ide járnak (a mi mulattatásunkra) fröcsögni és emberkedni :)

Kicknick 2011.07.29. 14:21:43

Mi van a honlapon? Melyik honlapon? Valaki linkelje már be, lécci

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.29. 14:26:04

Hát ez elég gyöngécske. Ilyet még én is tudok írni.

dr. saint555 2011.07.29. 14:27:31

Nem vagyok illetékes elvtárs, de ha jól értem előre fizetős órát kaptál tőlük. Az vagy szociális rászorultsági, vagy piaci alapon jár, én úgy tudom.
Szociális rászorultság esetén, ilyen igénylése előtt, a szükséges igazolások önkormányzattól való beszerzése után, ezek birtokában lehet a fogyasztót védendő fogyasztónak felvetetni, az áramszolgáltatóddal. Ha ez megtörtént, 2 perc múlva ugyanezen igazolások birtokában kérheted, hogy a hagyományos mérőórádat cseréljék le feltöltősre (előre fizetős). Ez ha szociálisan rászorult vagy, neked tök ingyenes. Sem az óráért, sem az óracseréért egy fillért nem számolhatnak neked fel. Az anyagi vonzatát a magyar állam egyenlíti ki feléjük. Szóval ha ezért akarnak lehúzni 20.000.- -re, akkor hajtsd el őket a francba bátran.
Ha meg piaci alapon kértél ilyen órát, akkor meg kevés a 20.000.- , mert egy ilyen óra ára tudtommal 100.000.- felett van.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.07.29. 14:28:29

@É2I: Természetesen tudom, melyik jelenetre gondoltál, az a kérdés, hogy Tallós művésznőé e volt, ugye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.29. 14:28:30

" Hát hogy most megint rendszerátállítgatás volt, és a rendszer csak úgy állt át,"

Adatbázisrendszerek nem szoktak gondolni egyet... balfasz programozók, meg managerek, azok szoktak.

Amúgy meg ha megvannak a befizetéseidről a bizonylatok, akkor szard már le... Vigyék perre, bemutatod, kártérítést követelsz...

.lll. 2011.07.29. 14:30:51

senkise sunázná a posztolót?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.29. 14:34:13

@saint555: "vagy szociális rászorultsági, vagy piaci alapon jár"

Vagy ha nem fizet az ügyfél. Az utóbbi a legolcsóbb kétségkívül.

dr. saint555 2011.07.29. 14:43:14

Ezt nem feltételeztem a poszt-tolóról, mert jóhiszemű vagyok. De ha nem fizetésért, az áram kikapcsolása után "kapja", akkor még a visszakapcsolási díjat is meg kell fizetnie, ami megint csak nem 20.000.-
+ ebben az esetben nem kérhet ilyet, hanem csakis ilyet kaphat. :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.29. 14:43:46

@lófő: Te is egy velvet által kilakoltatott vagy?

2011.07.29. 14:43:54

...én úgy csinálom, hogy a végén megkenem tejföllel és morzsát szórok a tetejére. Előmelegített sütöben 30 perc alatt rápirítom a tetejre. Friss uborkasaláta illik hozzá. Jó étvágyat mindenkinek !

.lll. 2011.07.29. 15:00:16

@atpijkamo:

nem,én az otépé által

sunáznád a posztolót?

igazságos 2011.07.29. 15:50:00

@saint555: ez így van, volt visszakapcsolási díj, + kamatok is sok mindenre. Legközelebb részletes számlát is küldök, még tapasztalatlan vagyok.

igazságos 2011.07.29. 15:51:01

@saint555: ilyet nem kértem, semmit nem adtam be, ezt a szociális rászorultsági alapot nem értem.

igazságos 2011.07.29. 15:53:10

@estrella negra: Hajrá!

@lófő: estrella negra nem sunázhat, mivel csak a rendes avatárral rendelkezőknek van ehhez joguk.

.lll. 2011.07.29. 16:28:39

@igazságos:

hátrányos megkülönböztetés esete forog fent

igazságos 2011.07.29. 18:15:29

@lófő: az volt már, hogy részletben fizetünk? :D

@estrella negra: oks, legközelebb ezt se fogom kihagyni. Tudod, tanulom, hogy kell olyan posztot csinálni, amibe senki se tud belekötni.

É2I 2011.07.29. 18:22:35

@igazságos: Irány az önkinyírmányzat, ott megmondják, hogy lehettek-e szociálisan rászorultatok.
Ha igen, akkor kaphattok jó pár tízezernyi segítséget. Bár pontosan nem tudom, de kérdezd meg, annyit megér.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.29. 18:46:02

lehet mar a posytolot_
nagzon langyos a poszt sehol egy idegbeteg autokersekedo, leveltetu WD 40-en ederol nem is beszelve
az adatfeldolgozas kesett, ugyanmar ez lofasz
legkozelebb tessek szinezni kicsit
az nem eleg hogy rohogcselnek, legyen bajuszuk, beszelgessenek a tegnapi dugasrol, tegezzenek, ne legyen parkolohely, ne lehessen leulni
tessek komolyan venni egy posztot es tisztessegesen hozzakolteni
langyosan a bableves se jo, nem hogy a homar

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.29. 19:49:16

@igazságos: "olyan posztot csinálni, amibe senki se tud belekötni."

A probléma felismerése az első lépés a megoldása felé. Mondjuk néhány alapvető konkrétum elszórása sokat segítene.

igazságos 2011.07.29. 20:22:47

Köszönöm a sok jótanácsot, meg fogom fogadni őket.

@É2I: Tőled még bocsánatot kell kérnem a neved miatt, nem írtam le rendesen. :)

@hagyma: tőlem csak ilyen telik.

Aki megtalálja a rejtett mondanivalót, az kap 10.000 forintos Cityfood utalványt.

É2I 2011.07.29. 21:02:31

@igazságos: Áhh, nem kell, nem ügy! :D Tsak poénból írtam meg. Egyébként simán lehet annak olvasni, nekem fel sem tűnt eddig :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.07.29. 21:52:30

@Koky_: így igaz uram. Kevés ember vállalja fel a face to face konfrontácijót. De mér' is van ez így? Mert az emberek többsége butaszar. Létezel egy - rögtönzött -közösségben, s kiválsz a tömegből, egyedüliként véleményt nyilvánítasz, odaszólsz, akkor rögtön akadnak bólogatók (bár jobbára ők is csak belülről teszik ezt), s tőled élesen elhatárolódók, hátha olybá fordul a helyzet, hogy vérszemet kap a köz, s nem is szimplatikus a felszólaló, akkormeg aztán halál, s megvetés. S ők, a biztos kussolók ebből nem akarnak részesülni. Most komolyan: ezé' tartitt eza világ.
Na és a legfincsibb pikantériája az egésznek, hogy mialatt ezt végiggondoltad, már is, te is pontugyanolyan kussolóvá lettél, merthát kinek kell a pluszstressz. Ugye, hogy ördögi kör. Világ szép dolgai.

XCat 2011.07.30. 16:26:42

@igazságos: A rejtett mondanivaló, hogy "mindenki orrával és nyelvével illetheti az ánuszodat".

Eltaláltam?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.08.01. 10:52:59

Az mondjuk valóban igaz, hogy a szolgáltatók folyton jönnek valami tétellel, meg elmaradással, meg a fene se tudja miket találnak ki, és ugyanakkor meg könyörögnek, hogy álljunk át beszedési megbízásra, mert drága a csekk.

Na ná, jó, h ezt akarják. Akkor csak szólnak a banknak az meg küldi a pénzt, így meg lehet veszódni a pali ügyféllel.

Én már lassan semmit nem utaltatok.

Sárga csekk Póva! Soha nem fog kimenni a divatból!

LeifEriksson 2011.08.02. 21:08:56

Egyetlen tapasztalat: bármiféle állítólagos "szolgáltatóval" csak és kizárólag írásban, tértivevényes levélben kommunikálni. A UPC-nél már az üf.szolg-tal való telefonbeszélgetést is letagadták, és háromszor is elsumákolták, amikor a felvételt kértem. Írásban, levélben, az nem tagadható le. Ennyi.

mohopasi 2011.08.03. 10:44:23

A tigáz a legfaszább. Valamilyen furmányok okból fateroméknak képesek majdnem minden hónapban 2 csekket kiküldeni, az egyiket résszámla, a másikat elszámoló számla címen.

gondozó 2011.08.11. 08:30:53

Azért az se semmi hogy idén már most kétszer annyi illegális vételezés van mint tavaly. Ki fizet a végén?:)

moderátor07 2011.09.18. 17:23:57

A szentendrei hév a harmadik hétvégén nem jár mert lelopják a vezetéket! háromszor, ugyanott! Nem fáj senkinek?
süti beállítások módosítása