Sándor lányának gépét a Generali vitte szervizbe, azóta a számítógépről ellentmondásos hírek érkeznek, visszaadni azonban nem akarják a tulajnak a hibás kütyüt. Naiv ügyfél a biztosító hosszúra nyúló kezét sejti a dologban.
Két hónappal ezelőtt lányom számítógépe beadta a kulcsot. A család úgy döntött, hogy a felesleges javítgatás helyett az amúgy is elavult gépet lecserélendő veszünk egy új, nagyobb teljesítményű számítógépet. Hogy a költségeket egy kicsit csökkentsük, a gép alkatrészeit külön-külön vásároltuk meg egy üzletben, igyekezve a legnagyobb teljesítményűt megvenni. A fiam rakta össze a gépet, mivel ez a szakmája. A gép tökéletesen működött 4 héttel ezelőttig, amikor is villám csapott be a házba. A gép ugyan ki volt kapcsolva, de - valószínűleg az alaplapra integrált hálózati kártya sérülése miatt - az internet megszűnt működni. Ezt a kihívott szerelő is megerősítette. A gép ettől függetlenül tökéletesen működött, minden program rendesen futott rajta, csak az internet szállt el. Semmi baj, van villámcsapásra is jó biztosítás a Generalinál.
Biztosítós pacák kijött, mondta, hogy akkor fizetnek, ha ők viszik el a gépet egy szerződött szervizbe. El is vitték a CMedical szerviz IX. Ráday u. 56 alatti helységébe. Azt ígérték, maximum 2 hét (?) alatt kész lesz. Nem lett. Érdeklődésünkre állandóan más kifogást mondtak: hol azt állították, hogy az egész alaplap tönkre ment, hol a tápegység adta be a kulcsot, hol a 2GB memória szállt el, utoljára azt mondták, hogy az egész gép KO. Mondtuk, hogy erről adjanak egy papírt a biztosító felé, és adják vissza a gépet is az összes eredeti tartozékával. Itt borult ki a bili, mert ezt a mai napig sem hajlandók megtenni. Sem papírt nem adnak a gép tönkremeneteléről, sem magát a gépet nem adják. (Jelzem, a gép összes beépített alkatrészéről meg van a számla, amin rajta van az alkatrészek típusa is. Természetesen ezek meglétét még a szervizben le fogjuk ellenőrizni).
Próbáltuk a Generali Biztosítót hívni, de ez egy teljesen reménytelen próbálkozás. Vagy állandóan foglalt, vagy nem is veszik fel a kagylót. A gépre nagy szükség lenne, hiszen a lányom GYES-en van, és a főiskolai vizsgáira készül. A gépen van az összes szakdolgozata, de interneten keresztül kapja az iskolától a felkészülésre való anyagot is. A főiskola közel félmillió forintba került erre a tanévre, amit nagyon nehezen kapartunk össze. Most úgy néz ki, hogy a szerviz hibája és nemtörődömsége miatt ez a pénz elvész. Bár, ha ez megtörténik, a szerviz is, meg a biztosító is egy szép kis per elé néz. A szerviz azért, mert lusták, a biztosító meg azért, mert az ő szerződött partnere, és miattuk nem lehet hozzájutni a kártalanítási összeghez.
Nagyon kezd az egésznek olyan szaga lenni, mintha a biztosító leadta volna a drótot a szerviznek, hogy húzzák az időt, hátha azalatt a gép annyira elavul, hogy szinte alig kell rá kártalanítási összeget fizetni. De már az is megfordult a fejünkben, hogy a szerviz esetleg kicserélte a vadonatúj alkatrészeket némileg elavultra. Bár, mint írtam, ezekről az alkatrészekről hivatalos listánk van, amit le is fogunk ellenőrizni.
Most úgy néz ki, hogy se számítógép, se pénz és úszni látszik a félmilliós tandíj is. Várunk még egy pár napot, aztán ez a levél tovább megy a fogyasztóvédelemhez is. Kinek van ötlete, hogy még hova lehet fordulni?
Az utolsó 100 komment: