Egészen elképesztő mélységekbe tud zuhanni a szervizekben a "nemjavítás". Gábor esetében például a Candy a mosogatógép az egész szivattyúmotorját cserélte volna 30 ezer forintért, ahelyett, hogy belerakott volna egy 300 forintos kondenzátort.
Történt, hogy elromlott a 3 éves Candy márkájú mosogatógépem. Általában magamnak javítom az ilyesmit, de eléggé el voltam havazva a munkával, kihívtam a márkaszervizt. Ki is jöttek, és benyögtek egy laza szivattyú motor cserét, 30000 + munkadíj 6 hét rendelési idővel. Mondtam is a szervizes úriembernek, hogy ez nevetségesen magas összeg, ennyiért újratekercselik nekem a motort, ha kell. Nem vagyok villanyszerelő, de két telefon után már tudtam, hogy a motor üzemi kondenzátora makkant meg, mégpedig onnan, hogy az esetek 99%-ában az makkan meg.
Szétszedtem a gépet, megnéztem a kondenzátor típusát és vettem egy ugyanolyan értékűt. 300 ft volt. Ezt beraktam a gépbe, és láss csodát, működik. Egy darab csillag csavarhúzó meg egy 13-as kulcs kellett hozzá. Tudtam én, hogy a szervizek lehúzósak, de hogy ennyire, azt nem.
És ezután jött az, ami vicc kategória:
Gondoltam, nem tartom magamban felháborodásomat, így felhívtam a központi szervizt, hogy ezt így hogy gondolják? A válasz az volt, hogy a szerelő kollégájuk helyesen járt el, mert a Candy nem cserél alkatrészt, csak egyben a motort. Csodálkoztam, mert egy félvak albán csecsemő is képes kicserélni a kondenzátort, mert egy csavar tartja meg két kábelsaru, de nem vitatkoztam, csak kérdeztem:
- Úgy érzi, hogy ez a vevők intézményesített lehúzása?
- Hát igen.
Na ennyit erről.
Üdv,
Gábor
Az utolsó 100 komment: