Ilyet se látott még a Homár! Naiv telefont részletre vásároló ügyfél úgy gondolta, hogy előre befizet még két-három hónapot. Hiába, mert állítólag van egy a logika minden csíráját mellőző szabály, hogy ha nem jön havonta pénz, akkor elporolják a seggét. Kétségkívül az ügyfél őrült meg, minek előre fizetni? De azért az eset mindenképpen dobogós még a magyar abszurd panoptikumában is:
2011.06.06.-án vettem egy okostelefont 10 havi kamat mentes részletre 169.900.-Ft.-ért. Megvehettem volna kp.-ra is de ha már volt ez a lehetőség nem hagytam ki. A havi részletek fizetését a következő hónapban 7.-én kellett kezdenem. Az alábbi befizetéseim voltak:
Szeptember 20.-án felhívott egy Cetelem által megbízott pénz behajtó cég, hogy fizessek mert elvagyok maradva a szeptemberi részlettel. Elmagyaráztam a hölgynek az eddig történteket. Továbbirányított a Magyar Cetem ügyfélszolgálatára mivel a behajtó előtt csak a behajtandó összeg ismert. Fel is hívtam őket.
2011.07.06.-án 16.990.-
2011.07.07.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-
2011.08.03.-án 16.990.-
Tehát 5 havi részletet befizettem 2 hónap alatt. Úgy gondoltam egy ideig nyugtom lesz a részletekkel. A következő úgy is csak december 7.-én lesz esedékes. De nem lett.
Elmagyaráztam mi van, a banki kolléga látta is a befizetéseimet a gépében. Elmondása szerint ha előre fizetek ez az én „bajom” ők a következő havi részletet be fogják hajtani. Ez a szabály.
A bank annak ellenére be fogja hajtani a következő részleteket tőlem - a majdani decemberit, januárit stb. már hónapokkal előbb -, hogy neki extra nyeresége képződött az előre befizetett összegekkel, ugyan is a törlesztő részleteket nem csökkenti. De ezt én nem is kértem, a 0%-os kamat miatt.
Pofátlannak tartom az eljárást. Így csináltak egy „minta ügyfélből” szégyenlistára kerülő, behajtók által zaklatott, elkeseredett adóst.
Tisztelettel:
Az adós?
Az utolsó 100 komment: