Naiv autóvásárló semmiképpen sem akarta átveretni magát, ezért úgy döntött, inkább többet költ egy új Citroenre most, mint egy használtra majd a későbbiekben. Azonban még sikerült így is megszívnia, a kereskedés a csőd szélén, a pénz a Citroennél, autó pedig sehol.
Idén nyáron hosszas mérlegelés és nézelődés után úgy döntöttünk, hogy nem használtautót veszünk, hanem inkább egy készleten lévőt, amelyhez rendszerint jóval kedvezőbb áron lehet hozzájutni, mintha gyártásból rendelnénk. A használt ellen szólt a bizonytalan előélet, különös tekintettel a kis hazánkban gyakran hallott rémtörténetekre. Ki is választottunk egy Citroen márkájú gépkocsit, amelyet egy hivatalos márkakereskedő, a Citroen Eger (más néven Agria Mobil vagy Farkas Autó) hirdetett. Miután meggyőződtünk róla, hogy a márkakereskedés szerepel a Citroen hivatalos honlapján is, úgy gondoltuk nincs mitől félnünk és belevágtunk a vásárlásba. Bár ne tettük volna…
Elmentünk Egerbe, kedvesen fogadtak minket a szalonban, az autót megtekintettük, kipróbáltuk, mindent rendben találtunk, így befizettük az előleget, megkötöttük az adásvételi szerződést, amelyben vállalta a márkakereskedő, hogy legfeljebb 4 héten belül (de inkább rövidebb idő alatt) átadja az autót. Azt is hangsúlyozták, hogy akkor lehet gyorsabb az átadás, ha hamarább kifizetjük a fennmaradó vételárrészt (hitelt nem kívántunk igénybe venni), mivel így gyorsabban tudják elkezdeni az autó kiváltását a készletfinanszírozó banktól. Néhány napon belül át is utaltuk a hiányzó összeget, így az autó teljes vételára a márkakereskedő rendelkezésére állt.3 hét elteltével – mivel addig semmilyen értesítést nem kaptunk – érdeklődtünk, hogy mikorra várható az átadás. Tájékoztattak, hogy minden rendben halad, de a hivatali (okmányiroda, műszaki állomás, stb.) nyári szabadságok miatt még nem sikerült a forgalomba helyezés, legyünk még néhány napig türelemmel.
Ugyanez megismétlődött egy, majd két hét múlva is, amikor már elveszítettük a türelmünket. Felvettük a kapcsolatot a Citroen Hungáriával, ahol azt a tájékoztatást kaptuk, hogy utánanéztek, és valóban van késedelem az autóátadásokkal az adott kereskedőnél, de nemsokára megoldják a problémát és átadják az autót némi kompenzációval együtt.
Kiderült a beszélgetésekből az is, hogy az „új” vásárlók befizetéseiből a „korábbi” vásárlók autóit váltják ki, amely információ már komoly aggodalommal töltött el minket.
A hitegetés ment tovább heteken át, mind a központ, mind a márkakereskedő részéről, mi pedig jogi lépésekkel fenyegetőztünk, míg végül szeptember végén a Citroen Eger végelszámolás sorsára jutott, így most se pénz, se autó, amíg ez le nem zajlik.
A legelszomorítóbb az egészben, hogy ezt az egészet a Citroen Hungária karba tett kézzel nézte és nézi végig, fel sem merült bennük, hogy a márka presztízsének megóvása érdekében közbelépjenek, és valamilyen megoldási javaslattal előálljanak a vásárlók felé (mint megtudtuk, rajtunk kívül 6-8 vásárló jár hasonló cipőben).
Nem érzi a Citroen Hungária egy cseppet sem bűnösnek magát az ügyben? Soha nem ellenőrzik márkakereskedőik pénzügyi helyzetét és szolgáltatásuk minőségét, még akkor sem, ha az ügyfelek panaszt nyújtanak be?
Egy tanulsága biztos van a dolognak: új autót vásárolni sem biztonságosabb 2011-ben, mint használtat, sőt… Pláne nem Citroent…
Az utolsó 100 komment: