Naiv ügyfélnek márciusban átvették 150 ezer forintos foglalóját, aztán azóta se ablak, se pénz.
Naiv ügyfél nem túl jó állapotú lakásában elérkezett az ablakcsere ideje. Mikor a pénz összegyűlt és megvoltak az árajánlatok, Naiv ügyfél kiválasztotta Sz. Józsefet (www.thermo-ablak.hu), aki a Hevestherm budapesti területi képviselőjének hirdette magát. A szerződés március 19-én megköttetett, határidő április vége. József elvitt 150 ezer Ft foglalót. Naiv ügyfél készült az ablakcserére, beszerezte a szükséges takarófóliákat, szabadságot intézett, rendezkedett, takarított stb. Majd április vége felé közeledve József telefonon jelezte, hogy "lesz egy kis csúszás" és május első hetét (max közepét) jelölte meg határidőnek.
Az ablak csak nem jött, ezért Naiv ügyfél elkezdett rendszeresen érdeklődni, hogy mi a helyzet. József vetített, ígérgetett fűt-fát. Ha Naiv ügyfél a hét első felében kereste, akkor a hét második felére ígérte a cserét és fordítva. Minden alkalommal elhangzott, hogy az ablak fel van pakolva az autóra, mindjárt utánanéz a pontos időpontnak és visszahívja Naiv ügyfelet. Ez természetesen egyszer sem történt meg. Naiv ügyfél egyre idegesebb lett. Főleg, hogy közeledett a nyári időszak, amikor a saját és a kollégák előre betervezett szabadsága miatt elég nehézkes hirtelen két nap szabadságot elintézni.
És eljött a május vége, amikoris egy ingerült telefonbeszélgetés közepette József kibökte, hogy valójában még meg sem rendelte az ablakok legyártását. Akkor Naiv ügyfél a sarkára állt és visszakérte a foglalót. József ígéretet tett a visszafizetésre. Azután ezt visszavonta. Azután letagadta. Azután sírva könyörgött, hogy hadd ne kelljen visszaadnia a pénzt, mert ő azt nem szeretné. Azután megígérte, hogy visszaadja. Azután részegen üvöltve fenyegetőzött mindenfélével. Azután emailben elismerte a tartozását és hogy visszafizeti. Azután azt mondta, nem ad vissza semmit. Azután megígérte, hogy visszaadja. Azután letagadta. Azután hosszú csönd. Azután egy hétfőn felhívta Naiv ügyfelet, hogy rendezni szeretné a tartozását és még azon a héten kifizeti. (nem tette meg) Azután ezt letagadta. Azután hosszú csönd.
Naiv ügyfél időközben kiderítette, hogy Józsefnek semmi köze a Hevesthermhez. Sőt, július 1-től egy másik cég nevében hirdet ablakcserét. Naiv ügyfél elment hát a rendőrségre és feljelentést tett csalás miatt. A nyomozó elbeszélgetett Józseffel, aki közölte, hogy neki esze ágában sem volt visszafizetni a pénzt, mert szerinte az jár neki. Szerinte Naiv ügyfél elállt a szerződéstől (amit ugyan bizonyítani nem tud, de az nem érdekes, mert mint Naiv ügyfélnek kifejtette: bármire tud tanút hozni). És csak azért ígérgette, hogy visszaadja a pénzt, mert úgy gondolta, így majd leszáll róla Naiv ügyfél. Hát ebben óriásit tévedett.
A nyomozó kérésére József ígéretet tett arra, hogy 3 napon belül felkeresi Naiv ügyfelet és visszaadja a pénzt. Ezt nem tette meg. Naiv ügyfél érdeklődésére elmondta, hogy egyáltalán nem áll szándékában visszafizetni a pénzt és azért mond mindig mást, mert nem tudja eldönteni, hogy mi legyen az álláspontja. De beszél egy ügyvéddel és még aznap visszahívja Naiv ügyfelet és megmondja, mi az álláspontja. Erre természetesen nem került sor.
Most itt tart az ügy. Naiv ügyfélnek se pénze, se ablaka. Viszont van egy ügyvédje, olyan, aki hisz abban, hogy az ilyen ügyeket nem szabad hagyni, végig kell vinni, már csak azért is, hogy nehogy az ilyen József-félék mindenféle munka nélkül eltehessenek százezreket. Józsefnek pechje van, mert Naiv ügyfél minden lépést meg fog tenni, amit szükségesnek lát ahhoz, hogy visszaszerezze a pénzét. József kezdhet gondolkodni, hogy megérte-e neki ez az egész - rongyos 150 ezer Ft-ért.
Ui: Igen, a posztoló hülye. Viszont minden, pénzt-előre-soha-senkinek-nem-adunk típusú kommenthez kéretik linkelni kettő darab magyarországi céget, akik foglaló nélkül vállalják ablakok pontos méretre gyártását és beépítését.
Az utolsó 100 komment: