Tékozló Homár

Nehéz az FHB-nél végtörleszteni

2011.11.03. 07:39 | jackyll | 27 komment

Nem egyszerű megtudni, mennyit is kell fizetni a végtörlesztésre, naiv ügyfélnek az FHB-nél például harmadszorra sikerült kiderítenie:

Naiv ügyfél 2011. október elején egy hétfői napon bemegy az FHB szegedi fiókjába, hogy a CHF alapú hitele rögzített árfolyamon történő végtörlesztését kezdeményezze (már csak egy éve van hátra, ki tudja fizetni). Az ügyintézővel történt egyeztetés alapján a nyomtatványt úgy töltik ki, hogy már a hét pénteken megtörténik a végtörlesztés. Igen, ez lehetséges, mondja az ügyintéző, semmi probléma, minden megy mint a karikacsapás. Egyidejűleg az ügyintéző a naiv ügyfél kérésére, hogy mekkora összeget utaljon a bank számlájára, egy FHB-s jegyzetlapra leírja a számítógép képernyőjéről, hogy szerinte mennyit kell. Az összeget a naiv ügyfél és adóstárs felesége két tételben utalja át, mindkét tranzakció értéknapja szerda, így a teljes fenti összeg csütörtökön meg kellett jelenjen az FHB-nál. (Ezt egyébként nem is vitatja senki.)

Néhány nap múlva a naiv ügyfelet felhívja egy hölgy a FHB-tól, hogy nincs elég pénz a számlán, így nem tudják a végtörlesztést végrehajtani. Naiv ügyfél kinyomtatja az átutalásról a bizonylatokat és másnap bemegy a Bankba megkérdezni, hogy mi a probléma? A sorszámosztó ugyanahhoz az ügyintézőhöz sorsolja, mint akinél a szerződést kötötte, aki némi telefonálgatás után azt mondja, hogy semmi probléma, csak áttették az összeget egy technikai számlára, és ismét leírja egy jegyzetlapra az összeget, valamint alá felírja a naív ügyfél folyószámlaszámát, hogy oda kell visszautalni a maradék pénzt,
 ha van. (A jegyzetlapot az ügyfél később még látta, ahogy a papírjait a bank alkalmazottai nézegették. Az FHB logós fecni úgy tűnik a bank alap bizonylatolási rendszeréhez tartozik.) Tehát naiv ügyfél hazament megnyugodva.

Október utolsó szerdáján a naiv ügyfelet ismét felhívja egy hölgy, hogy még mindig nincs elég pénz a számláján, viszont közben levonták az esedékes havi törlesztőrészletet, ami természetesen kb. 236 Ft-os CHF árfolyamon történt. Ügyfél ismét személyesen bement az FHB szegedi fiókjába, és ott jó néhány óra várakozás, kupaktanács, központba telefonálás után megállapították, hogy nem tudnak tenni semmit, mivel ilyen módon tulajdonképpen el sem indulhatott volna a végtörlesztés, vagy valami ilyesmi. Végül az ügyfél kap egy (hivatalos formátumú, számítógéppel nyomtatott) értesítést, amit már a második érdeklődésekor meg kellett volna kapjon, arról, hogy az első alkalommal egyeztetett pénteki napon sor kerülhetett volna a végtörlesztésre, de akkor mintegy 6000 Ft-tal többet kellett volna fizetnie. Mivel a végtörlesztést, mint ügyletet, az ügyfél mihamarabb le szeretné zárni, ezért a fiókvezető által szóban közölt összeget átutalja a banknak, ami persze nem 6000 Ft, hanem 45000, mert tartalmazza a megtörtént havi törlesztés árfolyam különbözetét és a közben keletkezett kamatot is.

A már nem annyira naív ügyfél szerint az "Értesítés előtörlesztés bejelentésének befogadásáról" c. dokumentum alapján nyilvánvaló, hogy a Bank ügyintézőivel egyező módon értelmezte a végtörlesztéssel kapcsolatos határidőt, "csupán" annyi probléma volt, hogy a bank ügyintézői két alkalommal is hibásan (de mindkét alkalommal egyező módon) tájékoztatták a végtörlesztés összegéről. Ráadásul a második alkalommal elfelejtették odaadni a neki szóló "Értesítést", amiből a pontos összeget meg lehetett volna állapítani. (Bár ez az információ a telefonból következően megvolt a Bankon belül.)

Az ügyfélnek ez 39000 Ft-jába került és csak bízhat benne, hogy amit utoljára szóban közöltek vele, az már a jó szám volt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2011.11.03. 07:45:10

Elsőre elolvastam.

Csak nekem van tele a tököm az ilyen hülye végtörlesztéses sztörival?

dr. Aullah 2011.11.03. 07:48:50

És miért kell harmadik személyben írni? K*rva idegesítő.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.03. 07:49:08

El kell vinni a végtörlesztést a Tigézhoz.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.11.03. 07:56:52

nem értem h a naiv ügyfélnek ill az ügyintézőnek miért nem esett le már rögtön az elején, h ha A napra mondanak egy aktuális tartozást, akkor az A+X napon kicsit több lesz.

Dr. Kix 2011.11.03. 08:00:49

Statisztikát kellene vezetni a homárra felkerült bankokról. Akkor kiderülne, hogy melyik a legkevésbé gáz.

Rosszindulatú Vászka 2011.11.03. 08:08:26

Ez már volt már. Többször is. Jöhet a következő.

Nem-e lehetne-e inkább biztosos trollos, vagy kalleres, vagy cipőtalpas, vagy bkv sofőrös esetleg cincéres poszt inkább?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.03. 08:14:06

@Rosszindulatú Vászka: yupp. 5 napig gázolnak, aztán megint valami bankos biszbasz. UGORGYUNK!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.03. 08:16:54

posztot kérek, újat! Valami jót!

Rosszindulatú Vászka 2011.11.03. 08:36:37

Legméjebb tisztelettel és szűnni nem akaró szeretettel a Homár iránt szerényen és halkan jegyzem meg, hogy ebbe a témába már annyira kireleváltuk magunkat, hogy hovatovább, már a Poszt Tolót (kit ezúton is üdvözlünk megköszönve, hogy muníciót és olvasni ill. és vagy borzongnivalót osztott meg velünk és írt le nekünk, hovatovább pénztárcájab túrkálni senem) se van affinitás ekézni, mert nem ér pontot, sőtmitöbb már bankos ill. és vagy tuggyukmizős netnikás politizés mellékzönge is okafogyottá vált egy jó időre.

De télleg.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.03. 08:40:59

@Rosszindulatú Vászka: Hát nincs senkinek valami jó EDE féle posztja?? Hát itt mindenkinek mindene rendben van, csak a gáz, devizahitel, telefon nem működik???

Rosszindulatú Vászka 2011.11.03. 09:01:05

@batgirl: nemtom máshol mizu, de én csak dicsekedni tudok. Sikert sikerre halmozok. Tán egy kis lájtos sztárdepi, meg sikerességi csömörfaktor emelkedés, de nem vészes.

Tiffauges 2011.11.03. 09:27:11

Volt a történetben karakterfejlődés is, mert "naiv" ügyfélből a végére "naív" ügyféllé vált.

2011.11.03. 09:43:51

UNOM A VÉGTÖRLESZTÉSES SZARPASZIROZÁST !

MÁS POSZTOT KÖVETEL A NÉP !!!!

Éttermi-köpködőst, mosógépszerelő-átverőst, szállodás-átbaszóst akaroooooooooook !!!

Rosszindulatú Vászka 2011.11.03. 10:04:23

@Tiffauges: tisztelettel megkérnélek, ha nem okoz különösebb kényelmetlenséget, hogy nyald ki a seggem.

Néccer olvastam el a kommented, mire megértettem, a harmadiktól már nagyon frusztrált. Persze nem a te hibád igazából, az én förmveremet kéne szervízelni :)))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.03. 10:29:56

@Rosszindulatú Vászka: olyan furi vagy..mármint az avatarod..hmmmmm..hmmm..

Skodakék Fábia 2011.11.03. 10:42:12

szóban?????? he??? meg leírja sajtpapírra? b+ ez neked hivatalos végtörlesztés? meg is érdemled

2011.11.03. 11:13:36

@batgirl: svejci sapka ? és nem is autentikus, mert az oroszoknál a papírcsákó volt a divatban. Svejcisapka a csepeli gépgyárban volt kúúúl az átkosban.

Tiffauges 2011.11.03. 11:15:20

@Rosszindulatú Vászka: :P :P :P
Remélem tiszta lett :)))

stano 2011.11.03. 16:10:41

@fghjk: Rögzített árfolyamon miért lenne több A+X napon? Bölcsész-e vagy?

gumicsimbók 2011.11.03. 20:12:31

@stano: Kamatról hallottál már-e? Bölcsész-e vagy?

karosszékely 2011.11.04. 11:02:04

Felesleges siránkozni, jackyll úgysem olvassa a hozzászólásokat, és mivel ő is erősen érintett a témában, úgyis kirakja ezeket a szarokat továbbra is.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.11.04. 12:51:04

Szegedi Allianz/FHB-fiókba vagyok járatos én is,valószinüleg azért volt ez a tudatlanság mert mostanában vettek föl 3-4 új ügyintéző hölgyikét és egyik sem tud semmit.

Hálisten nekem nem kell végtörlesztenem,csak pici pénzeket rakosgatok a számlámra (vatera),azzal meg elboldogul bármelyik ügyintéző.

Ha sokan kezdenek átszokni az FHB-ra akkor megint más bank után kell nézzek,ugyanis megnő a várakozási idő,viszont szinte mindegyik a belvárosban van sajna.

gergo1000 2011.11.07. 14:26:36

Több kérdésem lenne, mivel én is áttételesen érintett vagyok FHB-s előtörlsztésben, ezért örülnék, ha válaszolna a posztoló:
- allianzos vagy fhb-s volt a hitel?
- ha allianzos, akkor legalább 5, ha fhb-s, akkor a hirdetmény szerint legalább 15 nappal kell korábban jelezni az előtörlesztést. Hétfő és péntek között meg van az 5 nap? szerintem nics.
-ha allianzos volt a hitel, akkor milyen számlaszámra kellett utalni? Itt a milyenen azt értem, hogy főszámla vagy alszámla. Szóval ha másik bankból utalt az ember, akkor mikor érkezik meg rá az összeg?
Előre is köszi a választ
süti beállítások módosítása