Tékozló Homár

Hibás Asus netbookot a szervizből

2011.11.07. 11:41 | juszka | 86 komment

Csalódott netbook tulajdonos és Asus szerviz egy ideje már levelezik, és bár mindketten előszeretettel idézgetnek a fogyasztói törvényekből, megegyezni csak nem sikerül. Tamás pénzt akar a szar munkáért cserébe továbbra is rossz ventilátor végett, a szerviz újabb javítást ajánl fel.

Ha vicces akarnék lenni, azzal kezdeném, hogy "elfogtunk egy levelet ...". Nos az alábbi írás több levél részletet ad közzé. A levelek egy részét én írtam az Asus ügyfélszolgálatnak, másik részét az ügyfélszolgálat nekem. Íme az első levél:

A nyáron vettem egy Asus netbookot. Pár hónappal később elkezdett zörögni a ventilátor. Ezt jeleztem is az Asusnak. Szeptember végén jött érte a futár, és elvitte, ezután rendszeresen kaptam leveleket a javítás státuszáról:

október 3.
Értesítjük, hogy az Ön ... esetazonosító számú készülékének hibafeltárása a legutóbbi munkanapon megkezdődött, és várhatóan 2-15 napon belül elkészül.

október 14.
2011-10-18 az a dátum, amikor a szervizbe várhatóan megérkezik a készülékéhez megrendelt alkatrész. Ezt követően 1-2 napon belül beszereljük és elkészül a készüléke, amiről természetesen ismételten tájékoztatjuk. Az Ön készüléke a következő alkatrészre vár.:1015PN THERMAL FAN.

október 20.
2011-10-20 az a dátum, amikor a szervizbe várhatóan megérkezik a készülékéhez megrendelt alkatrész. Ezt követően 1-2 napon belül beszereljük és elkészül a készüléke, amiről természetesen ismételten tájékoztatjuk. Az Ön készüléke a következő alkatrészre vár.:1015PN THERMAL FAN.

október 26.
Az Ön ... esetazonosító számú készülékének javítása lezárult, a javítást szervizünk befejezte. Amennyiben a készülékét futárral szállíttatta be, úgy azt néhány napon belül a futár is fogja visszaszállítani Önnek. Személyes bevitel esetén kérjük, fáradjon el a szervizünkbe, hogy készülékét átvehesse.

Ma meg is hozta a futár. Kb 30-40 perc használat után, se szó se beszéd lekapcsolt. De nem ám intelligensen, shutdown meg minden, hanem mint amikor az asztali gépből kirántják a 220-as zsinórt. Az első dolgom az volt, hogy megtapogattam az alját. A hűtőnyílás környékén igencsak forró volt. Tehát a ventilátor már nem zörög, cserébe nem is működik az új(?) alkatrész.
Szóval az Asus-nak és márkaszervizének sikerült 1 hónap alatt kivenni az eredeti ventilátort, és vagy nem raktak vissza semmit, vagy mire ideért, már egyáltalán nem forgott az új(?) ventilátor.

Gondolom nem kell magyarázni, hogy miért rendült meg a bizalmam mind az Asus márkában, mind az Asus márkaszervizben, és magában a készülékben. Ezért nem a "javítását" (ha ezt annak lehet nevezni!), hanem azt a pénzt kérem vissza, amit a vásárláskor elkértek érte. Nem azt kaptam amit ígértek!

Az Asus válaszában idézte a fogyasztóvédelmi törvény 306-os paragrafusát, és "Ennek megfelelően az ASUS Magyarország helyettes vezetője a felmerült kártalanítási igényt elbírálta és annak elutasítása mellett döntött. A felmerült igénnyel kapcsolatos állásfoglalás a készülék további javítását irányozta elő".

Vagyis se pénz se posztó, csak javítás. Szerintük. Válaszomban kitértem rá, hogy az idézet paragrafusnak folytatása is van:
"A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
Mivel 1 hónap alatt nem voltak képesek megjavítani a készüléket, úgy gondolják hogy ez "megfelelő határidő"? Mi garantálja, hogy a következő nekifutásra sikerül megjavítani? Majd megint 1 hónapot dekkol a szervizben, aztán vagy jó lesz vagy nem? Ez az én olvasatomban kimeríti a "jenelntős kellemetlenség" fogalmát.
Szinten a 306-osból idézek:
"Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja."
Vagyis beviszem egy tök mezei szervizbe, ahol majd az asus fizeti a számlát! Az én olvasatomban visszafizetik a számítógép teljes árát, vagy majd én megjavíttatom egy _normális_ szervizzel, és Önök pedig kifizetik az ezzel járó költségeket.

Természetesen nem hagyták "szó nélkül" a dolgot. Válaszlevelük megint elutasító.
"... mivel még csak egy javítása volt a készüléknek, mely alkalommal hűtő modult cseréltek. Ez nem minősül jelentős javításnak.
A javítás végeztével a szerviz ellenőrizte a készüléket és azt rendben találta. Nem kételkedünk az Ön szavában, hogy a készüléke ismételten meghibásodhatott, azonban szervizünk a javítás végeztével egyéb hibát nem tapasztalt.
...
Más cég kártalanítási folyamatát és a felmerülő egyéb szervizköltségek fedezését cégünk nem tartja magára nézve kötelezően teljesítendőnek."

Tehát ezzel is rengeteg problémám van.
- Hány javítási kísérlet kell ahoz, hogy beismerjék a hibát?

- Ha a szerviz ellenőrizte, és rendben találta, akkor nekem miért nem működik?

- Mi az hogy ismételten meghibásodott?
Nem javították meg. Ennél rövidebb, tényszerü állítást hogy nem lehet megérteni?!

- Miért csak az engem hátrányosan érintő paragrafusok vonatkoznak rájuk?

Szájkarate? Parttalan vita? Döntsétek el Ti!

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pávor Jál 2011.11.07. 11:46:59

Basszus pont ma akartam rendeli egy asus netbook-ot karácsonyra. :S

Most erősen elgondolkodtam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.07. 11:47:53

Jé, ez a PH-n nemrég lement cucc. Nem ezt zárták be?
Remélem itt kint marad :)

A szervíz meg monnyonle. Ott is vagy húszan leírták, hogy ugyanezt csinálták velük, hogy visszaküldték a terméket, "megjavítva", valójában hozzá sem nyúltak.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 11:51:06

szerintem a ventillátor az zörög, az úgy jó mer ugye forog az istenadta belül, úgy hűti a levegőt a kis stréber

a laptop ajja meg általába meleg, mer ugye a ventillátor kihajcsa a meleg levegőt, ami marad, az meg ugye meleg levegő

dr. _mmm_ 2011.11.07. 12:00:02

Azért egy elromlott ventilátor után nehogymán a szerviznek kötelessége legyen visszafizetni a pénzt. Kicsit el teccenek tévedve lenni.

Mellesleg megjegyzem miért nem vettél DELL gépen. Ahhoz helyszíni garancia van. (elromlik, akkor kimegy a szerelő a lakásodra (munkahelyedre) és ott helyben megcsinálja)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 12:01:24

a leggyengébb állat szerintem a csiga, de lehet hogy tévedek.

Rosszindulatú Vászka 2011.11.07. 12:14:01

@akiazsiráfotszereti: mejik állat még, aki nem teknőc, viszi a hátán a házát? He? Még akkor is szép tejjesítmény, ha tehermentes.

2011.11.07. 12:14:34

a postoló írgya mán le kéccásszor, h a jótállási kötelezettsége az eladónak van. a törvény eztet is írgya. vele tessen mán izmozni, ne a szervizzel. aszta félművelt csuhajja mindenit.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 12:21:51

@Rosszindulatú Vászka: például a réti búbosmecejke is egy ilyen. ösmered esetleg?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.07. 12:37:49

Denevérek lógnak a barlangban. Egyszer csak , az egyik felcsapódik.
Mire a mellette lógó:
Nézd már, elájult.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 12:39:39

@batgirl:

Hülye gyereket leküldi a hülye apja a henteshez.
-eredj fiam hozzál hurkát, májasat de ne véreset.
- denevéreset?????

imittto 2011.11.07. 12:41:06

Tényleg itt a válság ha már ASUS-éknál is ilyen a hozzáállás. Mikor utoljára ASUS notim volt 2 héttel gari lejárta előtt telefonáltam hogy baj van, futár jött, vitte, alaplapot cseréltek és visszahozta, miután felhívott hogy mikor alkalmas. Cserekor egy ACER mellett döntöttem (ASUS-ból nem volt még ilyen erős noti, nekem meg kellett a munkához), szóval az elmúlt 3 évben bármi történhetett...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.07. 13:01:14

@imittto: Elméletileg most is ez zajlana, csak mostanában a futár jön, elviszi, visszahozza, csak éppen nem cserélnek semmit.
Mondom, a PH-s topicban is erre panaszkodtak. Gondolom került a magyar márkaszervízhez egy jó képességű vezető, aki költségcsökkentésképp a szervíztevékenységet hanyagolja.

imittto 2011.11.07. 13:04:25

@ColT: Öcsémnek volt velük valami gondja nemrég, azt mondja már nem Magyarországon van a szervíz hanem Szlovákiában. Na ez változott azóta...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.07. 13:06:09

Juszkának pediglen javasolnám a "végett" ill. "miatt" szavak helyes használatának áttekintését.

Dr. Kix 2011.11.07. 13:08:05

@akiazsiráfotszereti:

-Fiam, Harry Potter, menj le a henteshez és hozzál hurkát, de mentolosat!
- DEMENTOROSAT?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 13:13:33

@Kix: esse rossz :D

namégegy

A zsiráf megkérdezi a dinoszauruszt:
- Téged is bejelölt Noé a Facebookon?
- Nem! Miért?
- Ja, semmi…semmi...

megamenn 2011.11.07. 13:20:26

-Eredj fiam hozzál hurkát, de ne malgonosat!
-Demalgonosat?

-Eredj fiam a gyógyszertárba és hozzál Demalgont, de ne hurkásat!
-He?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.07. 13:21:02

Ennél már csak a darázsderékpókos volt jobb tegnap.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.07. 13:22:13

@_mmm_: de azt drágáér' aggyák, és a mogyoró 2 forintért az annyát is.

Kb. mint az okos ismerős, aki websopból rendelt hűtőt, mert 5-10k-val ócsóbb volt mint a hülyevagyokbótban, oszt 1 hónapot szopolt vele mire olyan lett ami neki kell :)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 13:22:37

@estrella negra:

Két grafikus beszélget:
-Milyen az új csajod?
-Elég ha csak annyit mondok, hogy 90-60-90?
- Nemáááá, sötétlila????!

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 13:35:54

@estrella negra: nem, csak gondoltam hátha te igen...

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.11.07. 13:43:04

viccet félretéve, nem lett volna egyszerűbb lefújni WD40-nel?

Rosszindulatú Vászka 2011.11.07. 13:43:59

@akiazsiráfotszereti: ez hüjeség, mer rendes grafikás nem dolgozik RGB-be.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.07. 13:46:31

@fghjk: Amúgy ja, egyszerűbb, csak ugye az garivesztés :S

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.07. 13:51:19

@Rosszindulatú Vászka: nade esztet csak a grafikusok tuggyák. :D

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.07. 14:01:28

@Rosszindulatú Vászka: Nekem kellene valaki, aki egy 60 éves fényképből kitudná hozni a jót. Nem ingyé.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.07. 14:08:24

@akiazsiráfotszereti: köszönöm, de ennyire nem vagyok otthon angolba. Tudod, amikor suliba jártam, még orosz volt a kötelező.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.07. 14:12:57

@batgirl: Szerintem barátkozzál meg a koroddal.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.11.07. 14:15:22

@estrella negra: inkább az angollal kellene barátkoznom.

Ja!! te a fényképről gondolod?
anyukám fényképe:)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.07. 14:25:46

@batgirl: Sajnos én csak franciából vállalok korrepetálást.

hokuszpok26 2011.11.07. 14:25:58

Asus Magyarország 2011
Garancia időn belül cserélt alkatrészre (nem létezik náluk fő alkatrész) már csak 3 hónap garanciát ad, így vásároljon valaki ASUS terméket.

Magyarországon cserélt alkatrészre 6 hónap garancia van. De amennyiben az főalkatrésznek minősül, akkor minimum 1 év, ettől eltérni, csak pozitív irányban lehet.

Miért is - Mert Magyarországon az ASUS Magyarország Kft. magára nézve nem a magyarországi jogszabályokat, hanem az EU jogszabályokat tartja irányadónak. Persze paragrafust ilyenkor nem mernek mondani.

Ha reklamálsz, akkor közlik Veled, hogy nyugodtan menj a Fogyasztóvédelemhez, nekik vannak ügyvédeik, Te úgyse nyerhetsz.

Ha fenntartod a reklamációdat, akkor felhívnak telefonon és megpróbálnak zsarolni, hogy úgyse érsz el semmit, törődj bele, úgyis nekik lesz a végén igazuk.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.07. 14:47:27

Érdemes elolvasni, vagy inkább látogassak meg egy 18+-os oldalt?

Drevan 2011.11.07. 15:13:08

Lehet érdekesen hangzik, de ez a probléma NEM az Asus hibája.
Netbook és notebook javításával is külön-külön cég foglalkozik Magyarországon, tehát a szervizelés minősége is különbözhet.
A netbookokkal a CORDON ELECTRONICS KFT. foglalkozik (Netbook=EEE PC, ugye?), tehát ők a sarasak, nem az Asus. Asusnak max annyi a hibája, hogy nem néz a körmükre.

leonito77 2011.11.07. 15:19:24

Na már most én mint kívülálló, azért elfogadom, hogy előfordulhat olyan eset, hogy elromlott az új ventilátor.

Azt hiszem ezért még nem jár vissza pénz, de jár a javítás. Ha a posztoló ezt nem hiszi, sőt, elképzelhetetlennek tartja akkor idézném Murphit:

"ami el tud romlani, az el is romlik".

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.07. 15:20:16

@Drevan:
Részben igazat adok neked. De! Ha veszek egy laptopot az Austól,akkor velük kötök szerződést végülis, szóval pont beleszarok, hogy ők kinek basszák tovább a problémát,én az asus kurvaannyát emlegetem.
Netbookot csak az Aldiból!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.07. 15:28:33

@Drevan: Ha az Asustól vetted a cuccot, akkor téged hót nem érdekel, hogy ki végzi a háttérben a szervízt. Hibás teljesítést verje le rajtuk az Asus képviselet, a vevőnek nincs ehhez köze, és persze ha a vevő panaszkodik, akkor is az Asus képviseletnek kell a hátát tartani. Amúgy ha ennyi panasz van, miért dolgoztatnak még azzal a szervízzel?

Drevan 2011.11.07. 15:35:21

@ColT: Így is pár hónapja cserélték le a szervizeket, nem megy egy szerviz lecserélése egyik napról a másikra :/

Drevan 2011.11.07. 15:37:18

Abban viszont egyet értek, hogy Asusnak meg kellene oldani a dolgot az ügyfél elégedettsége érdekében, aztán meg házon belül leverni a szervizeseken a dolgot.
Legalábbis Amerikában és Nagy Britanniában így megy :D

elwood 2011.11.07. 16:16:55

"Tamás pénzt akar a szar munkáért cserébe továbbra is rossz ventilátor végett, a szerviz újabb javítást ajánl fel."

Tamás a rossz ventillátor miatt akar pénzt.
Annak javítása végett vitte a szervízbe.

asdf 2011.11.07. 17:11:36

Tamas teljesen foloslegesen akar az Asustol penzt, jogi kapcsolatban -azon kivul, hogy a szerviz az elado szerv teljesitesi segedje- nem allnak. A keszulek mukodokepessegere a jotallast az a gipsz jakab kft. vallalta, melytol Tamas a keszuleket vasarolta, melynek a penzt atadta -gyk: szerzodest kotott-, valamint mely a jotallasi jegyet lepecsetelte es alairta, tehat a vetelar visszakovetelesevel talan oket kene megcelozni.
Fuggetlenul attol, hogy epp mennyire szar a szerviz, vagy mennyire nem.

Megdobbent 2011.11.07. 19:59:25

"egy ideje már levelezik" Bazdmeg juszka, ne akarj inkabb brillirozni, a leveleznek passzolna ide, de toled mar az is szep teljesitmeny, hogy ugy nagy vonalakban erzed a temakort.

Jo, vegulis a "részletet ad közzé" szerkezet mellett te sem risz ki, neki a kozre szot ajanlanam.

Egyebkent a zorgo ventire egy kis WD40 es maris minden mukodik. De neki futar kell, weh.

Josi01 2011.11.07. 21:39:02

@_mmm_: Csak szeretnéd. :)
A helyszini garancia a Dellnél a futáros szállítást jelenti.
Nehogymár egy szervizes utazzon 800 km-t egy venticseréért.
A simánál meg te cipeled el a szervízbe a gépet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.07. 21:41:56

@Josi01: "te cipeled el a szervízbe a gépet."

Az nagyon veszélyes, mert belefulladsz, ha szer van benne.

Én legfeljebb szervizbe merném vinni.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.11.08. 09:04:00

És tudja. és tudja, és tudja! A posztoló és asdf tudja, hogy a szerviz rövid i.

Ákos81 2011.11.08. 12:55:26

Kéri vissza az árát, mert nem működik egy 1500Ftos ventilátor, ez a hét, sőt a hónap vicce!

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.08. 13:29:03

Nekem egy Dell géppel voltak hasonló köreim. Végül a fogyasztóvédelemtől megtudtam, hogy a szervizeket is, meg a gyártót is feleslegesen baszogatom, ha ennyire nem képesek teljesíteni a vállalt garanciális feltételeket, akkor a kereskedőhöz kell fordulnom, akitől a gépet vettem.
Szép az egészben, hogy
a) Dell magasról szarik a kelet európai vásárlóira
b) Semmiféle fizikai elérhetőségük nincs
c) Mi van, ha tönkremegy a kereskedő, akinél vásároltam?
d) Mi köze a kereskedőnek ahhoz, hogy a gyártó képtelen teljesíteni, az általa vállalt garanciális feltételeket?

Metal_Storm 2011.11.08. 16:29:02

@hokuszpok26:

Hát nem tudom, én nem így jártam velük.
Szombat éjjel észlelek egy "kékhalált". Utánna többet nem volt hajlandó elindulni a 7-es rajta. Hétfőn neten leadom a garanciális javítási igényt (még 2 hét volt a 2 évből). Annyit kért az ügyintéző, hogy a számlát és a garanciajegyet legyek kedves scannelve elküldeni neki és írjak egy rövid hibaleírást. (Memtest azt mondta, hogy a RAM csak a fémtelepen érhet valamit) Ezt kedden megtettem. Szerdán egyeztettem a futárszolgálattal, hogy mikor viszik el javításra. Előtte adathordozóról tükörmentés, majd adathordozó törlés. A futár csütörtökön elvitte. A futár hétfőn hívott, hogy kedd délelőtt mikor tudná visszahozni. Kedden megérkezett. Minden létező azonosító ellenőrzése után valóban az én gépemről volt szó. Ua. csomagolásban, mint ahogy elvitték. (Eredeti gyári csomagolásban kapták vissza javításra, mert én ökör minden termék eredeti csomagolását megtartom a garancia idő végéig.)A doboz aljában egy kis zacsiban ott figyelt az összeégett RAM. (feltételezem a régi)Szépen kipucolva az egész gép, mint új korában. Azóta a DVD olvasó sem olyan hangos.

Tanulság az egészből? Attól, hogy valaki kifogott egy hibás terméket, és rákef**t a garanciával, mert esetleg hanyagul végezték és/vagy nem tökéletes a javítás, még nem kell általánosítani.

Metal_Storm 2011.11.08. 16:30:51

@Metal_Storm: nem az ASUS-nál dolgozom. De nekem ez már a 3. ilyen gyártmányú gépem, és ez volt az első meghibásodás. Az is 8 egész napik nehezítette meg az életemet.

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.08. 17:25:23

@Metal_Storm: hm. Nekem egyszer volt dolgom egy router kapcsán az Asus supporttal. Finoman szólva nem hagyott bennem pozitív emlékeket. Nem tudom, hogy szimplán hülye volt vagy csak engem nézett annak, mindenesetre egy rövidke angol nyelvű levelezés után eldöntöttem, hogy a jövőben mindent kerülni fogok, aminek köze van az A-betűs céghez.
(melléjük iratkozott fel nemrégiben a dell is)

konkry 2011.11.08. 17:26:13

@akiazsiráfotszereti: A 90-60-90 az zöld... Mondjuk tényleg sötét.

hokuszpok26 2011.11.08. 17:27:12

@Metal_Storm:
Az én esetemben két éves garancia idő utolsó hónapjában alaplap és proci csere történt garanciálisan, majd rá 9 hónapra alaplap ismét meghalt.
A garancia időn belül cserélt bármely alkatrészre az ASUS már csak 3 hónap garanciát vállal, hívd fel őket nagyon kedélyesen tájékoztatnak róla.

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.08. 19:17:43

@hokuszpok26: mondjuk ez ellenkezik a magyar joggal, ha igaz...

Xezs 2011.11.08. 21:27:33

Nehéz dolog egy ventilátort kicserélni, na. Komoly szakembert kívánó feladat :)

Egyébként meg nem értem a parát a fogyasztó részéről, visszaküldi, aztán kész. Jó tudom, nehéz dolog 1 hónapig pornó meg torrent nélkül élni, de ott vannak a haverok, a nők, meg mindenféle földi jó, nem kell feszt kockulni.

Xezs 2011.11.08. 21:30:25

Amúgy mi meg a Telenorral jártunk úgy, hogy beadtuk a garanciás telefont, szóltak hogy kész van, elmentünk érte és naiv ügyfélként aláírtuk a papírt, hogy helyszínen kipróbáltuk. Bár ez egyébként semmiféle kötelezettséget nem jelentett részünkről. Csak ugye újra be kellett vinni a telefont, mert ugyanaz volt a hibája, mint azelőtt, úgyhogy visszavittük. Másodjára már nemnaiv ügyfélként helyszínen próbáltuk ki a cuccot, amire egyébként a hostess kiscsaj csak azt mondta, hogy nem kell azt kipróbálni, a papíron az amúgy is csak formaság.

Furcsállom ezt a hozzáállást, nem is értem a lényegét, mert nem sokat gyorsít az ügyintézésen.

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.09. 06:26:18

@Xezs: te baromarcú! Lehet, hogy téged anyádék tömnek pénzzel, de sok embernek a megélhetéséhez nélkülözhetetlen eszköz a a számítógép és nem futja mindenkinek egyszerre kettőre, hogy legyen egy tartalék is.
És igen, minimum két olyan típusról tudok, ahol még a hdd csere is szakembert kíván, mert szét kell bontani az egész gépet, hogy hozzáférj.

hokuszpok26 2011.11.09. 07:10:53

@al kotmány aláiro álamfö: Erre is megvolt az ASUS válasza. "Az ASUS Magyarország magára nézve, nem a magyarországi, hanem az Európai Uniós jogszabályokat tartja irányadónak."
A vicc, hogy az ASUS csak idén január óta csinálja ezt, előtte a garancia idő alatt cserélt alaplapra 2 év garanciát adott.
De betett a válság...

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.09. 07:59:28

@hokuszpok26: azért ezt megtárgyalnám egy témához értő jogásszal...

hokuszpok26 2011.11.09. 08:19:07

@al kotmány aláiro álamfö:
Én a fogyasztóvédelemmel és a békéltető testülettel fogom megbeszélni.

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.09. 09:07:52

@hokuszpok26: fogy.védők OK, bár tőlük sokat ne várj!
Békéltető testületről egyelőre nincs infóm.

A megjegyzésem meg szó szerint volt értendő: én szeretném megbeszélni egy témához értő szakemberrel, csak már kezd elmenni a kedvem, hogy jogi fórumokon kószáljak.
Valami rémlik, hogy az EU-s jog csak akkor írja felül a helyit, ha a fogyasztó számára előnyösebb, de nem vagyok biztos benne...

Guy_Montag 2011.11.09. 20:58:57

@akiazsiráfotszereti:
há baz nagyon odaver a grafikusos vicc.
ellenőriztem. tényleg lila :D

XCat 2011.11.09. 21:06:08

@Rosszindulatú Vászka: Mérnem?

@al kotmány aláiro álamfö: Ahol megélhetési eszköz, ott alap, hogy legalább 3 van belőle.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.09. 21:27:32

@al kotmány aláiro álamfö: @CatMother: Nem is értem. Bruttó 18 ezerből teljes használható konfigurációt lehet kapni. Legfeljebb elsejéig zsíroskenyeret esznek, de biztosítva van a következő havi betevő. Már ha valóban nélkülözhetetlen a megélhetéshez. Vagy a cihába elrejtenek egy huszast vész esetére.

XCat 2011.11.09. 21:33:08

@atpijkamo: Hát amögé a 20 mellé még nem árt egy nulla, hogy tényleg használható legyen... persze attól függ, mire használod.
Szerintem most egész elegáns egy tablet, ha sokat kell hurcolni. Ha lesz miből, veszek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.09. 22:35:38

@CatMother: "amögé a 20 mellé még nem árt egy nulla, hogy tényleg használható"

Munkára kell, nem játékra: Fujitsu-Siemens Esprimo C620+15 inch fehér/bézs TFT monitor; Intel Pentium 4 3.0Ghz processzor (1MB L2, LGA775), 512 MB DDR RAM (2 RAM slot), 40 GB SATA HDD, Slim DVD. Intel i915GV chipset, Intel GMA900 alaplapi VGA, integrált 10/100/1000 LAN, Realtek AD1986 AC’97 audiochip. 1db. 16x PCI-Express (alacsony profilú), 1 SATA port, 8x USB 2.0, 2x soros-, 1x párhuzamos port, 2x PS/2 port, Windows XP Home OEM COA Matrica.

Na jó, tévedtem, nettó 18, bruttó 22350 Ft.

"Szerintem most egész elegáns egy tablet, ha sokat kell hurcolni."

Túlárazott. Egy netbook tud ugyanannyit, van hozzá billentyűzet, és sokkal olcsób. Asus eeePC X101-BLK007G netbook, fekete + Intel MeeGo operációs rendszer, Intel Atom 1,33GHz processzor, 1GB DDR3 memória, 8GB SSD, 10,1" kijelző, 49900 Ft

"Ha lesz miből, veszek."

Vigyázz, tablet van már 20e-ért, de totálisan használhatatlan, lassú. Ismi vett egyet, örült mint majom a farkának, aztán falhoz vágta.

XCat 2011.11.09. 23:16:15

@atpijkamo: De a tabletben az a poén, hogy cseszettül nem jó semmire, nézegetésen kívül. Meg hogy megmutassam, hogy fussa rá.

Ismi árul noname szarokat, azok 50 körül vannak, biztos ki tudnék könyörögni egyet valahol 20 és 0 ft között, de ahogy elnéztem, ez tipikusan az a cucc, amiből nem érdemes ócsót venni.

Xezs 2011.11.10. 01:42:12

@al kotmány aláiro álamfö: Mondom hogy nem kell kettő! El lehet menni kockamentes életet is élni.

Az ilyen "jajkellneki a munkájához" típusú sírást meg felejtsük már el, mert az emberek kb. 1%-a használja ténylegesen melóra a gépét, a többi a poreszt meg a faszságait nézegeti a gépén.

Amúgy meg anyám minden hónapban ad 400 ezret, de ki nem szarja le. Gyere meghívlak valami szar sörre.

Xezs 2011.11.10. 01:44:30

@CatMother: Atpijkamonak igaza van, 20-30 körül használható laptopot lehet venni használtan. Aki tudja, hogy milyen márkát kell venni, az valószínűleg nem fürdik be vele.

Mondjuk én pont leszarom a használtat, anyám pénzéből már van itt 10 laptop, egyet ki is kúrtam az ablakon tegnap, mert csálé volt a csaj csöcse az Anal Intruder 4-ben.

fidesz = házmesterek pártja 2011.11.10. 08:03:57

@Xezs: ekkora majomarcú trollt már rég láttam... csak ne reklámozná, hogy mennyire buta!

Megdobbent 2011.11.11. 05:29:06

Deazert laposak legalabb.

Megdobbent 2011.11.11. 05:33:13

Ha nem is mukodnek jol.

imittto 2011.11.11. 06:04:49

@Xezs: Attól függ mi a munka... Nekem pl. egy Adobe CS4 csomag lakik a laptopon (ami már inkább egy hordozható asztali gép). Ha sikerül 20-30 között használható, hordozható gépet mutatni vevő vagyok rá :)
süti beállítások módosítása