G. kipróbálta milyen a +3 év garancia Acernél. Többet ilyet biztosan nem csinál. 9 javítás után sem cserélték a laptopját, bár már szinte minden új rajta, mégsem működik normálisan:
Pár évvel ezelőtt vettem egy Acer laptopot. Nagy szerencsémre, vagy szerencsétlenségemre pár hónappal később máshol vettem hozzá 3 éves garancia kiterjesztést, amit aktiváltam. Minden rendben ment az alap garanciális időn belül, aztán vásárlás után 13 hónappal küldtem vissza először. Most küldöm vissza kilencedjére, esély a megjavításra elég kevés...
Visszaküldések, és a cserélt alkatrészek:
0. Akkumulátor lett volna, de mivel arra csak hat hónap garancia van ezért nem cserélték a 11. hónapban.
1. alaplap, hangszóró
2. tápegység, optikai meghajtó
3. LCD panel, alaplap, videokártya
4. lcd kábel
5. memória
6. alaplap
7. videokártya, hdd
Itt véget is ért volna a dolog, ha nem kérdezek rá, és nem iratom rá a garanciajegyre a főalkatrészek cseréjekor érvénybe lépő egy éves hosszabbítást. Ennél a visszaküldésnél már fizettem is a javításért, eredeti 34 ezer forintos ajánlatot sikerült 16 ezerre "lealkudni". Ennyi lett volna a notebook fedlap cseréje, mivel elrepedt a zsanérnál (típushiba). Nem volt jelentősége, mivel a jelenlegi problémám, hogy megszűnt a háttérvilágítás.
8. alaplap, inverter
Visszaküldés után a gépet nem lehetett bekapcsolni, 8-10 próbálkozás után sikerült, ekkor örömmel:) vehettem tudomásul, a kijelzőn ismét van háttérvilágítás, viszont az alaplap rossz... Rám terhelték a szállítás és javítás költségét, amit megreklamáltam, mert garanciális alkatrészt is cseréltek.
Tisztelt Acer!
Az előző levelükben küldött ajánlatot módosítva elfogadtam (ismét csatoltam). Önök megállapították a hibát, én kifizettem a javítás, szállítás és az alkatrészek költségét. A készüléket hibásan küldték vissza (amin nem lepődtem meg, mert ez a nyolcadik eset). Jelenleg nagyságrendben minden 10. alkalomra lehet bekapcsolni a gépet, és az alaplapi elem ki van merülve. Sikeres bekapcsolás után (minden 10.) rendeltetés szerűen működik, tehát az eredeti hibát megjavították (nem volt háttérvilágítás).
Kértem ismételt javítást önöktől. Visszaküldés előtt a következő kérdésekre szeretnék választ kapni:
1. Az alaplapot ismételten kicserélték, mivel fő alkatrész, akkor az alaplapra ismételt 1 évre meghosszabbodik a garancia?
2. Miért csak utólag kézhezvételkor értesültem az alaplap cseréjéről?
3. Mivel garanciális alkatrészt is cseréltek miért kellett szállítási költséget fizetnem?
4. A garancia levélen miért nem került bejegyzésre az alaplapra a garanciális javítás, és az egy évvel meghosszabbított dátum?
5. Új, vagy használt alkatrészeket építenek a gépembe (alaplapi elem ki van merülve mióta visszaérkezett)?
6. Mi történik, ha új hibát tárnak fel és nem az alaplap a hibás? Ki kell fizetnem az alkatrész árát, vagy elismerik, hogy szerelés közben keletkezett az új hiba, és vállalják a javítás és alkatrész, szállítás költségét, mivel azt korábban megfizettem (mint korábban
írtam az eredeti hibát elhárították)?
7. Mennyi garanciális javítás után kötelesek a készüléket cserélni, amennyiben a fogyasztó ezt követeli?
8. Már kértem korábban pénzvisszafizetést, készülékcserét. Ismételten szeretném kérni, a beküldött kérelmem újbóli elbírálását, mert úgy látszik a készüléket nem tudják megjavítani.
Tisztelettel:
G
Tisztelt G!
Köszönjük levelét.
1. Minden egyes garanciális alaplap csere után az alaplapra újabb egy éves garanciát adunk.
2. Mivel az alaplap még garanciális volt a készülékében, ezért arról árajánlatot nem küldtünk, hanem automatikusan kicseréltük. Az ilyen alkatrészcseréről értesítést nem küldünk.
3. Mivel garanciális javítás is történt, ezért a postaköltséget nem kellett volna kifizetnie. Az illetékes kolléga szerint ezt a problémát egy jóváírással tudánk korrigálni. Mivel a készülék be van jelentve szervizbe, ezért ezzel megvárnánk a következő bevizsgálást. A hibáért elnézést kérünk.
4. A jótállási jegyre csupán a készülék teljes garanciáját tüntetjük fel. Az alaplap garanciájára a Szervizközpont Jelentéssel lehet hivatkozni.
5. A készülékbe új, esetleg gyárilag felújított alkatrészeket építünk be.
6. Amennyiben egy olyan alkatrészt cserélünk a készülékben, mely már nem garanciális, abban az esetben a javításról egy árajánlatot küldenénk Önnek.
7. A készüléket nem vagyunk kötelesek kicserélni.
8. A készülék cseréjére irányuló kérelmét jelen esetben is feljegyeztük. A kérvényt az Acer Magyarország bírálja majd el a készülék bevizsgálása után.
Üdvözlettel:
_________________________
Contact Center Agent
Acer Czech Republic s.r.o
CTPark Brno
Turanka 110
627 00 Brno-Slatina
Czech Republic
tel.: +36 (06 1) 555-5200
fax.:+420 531 027 680
www.acer.hu
Most ismét visszaküldöm, mivel szeretek a dolgok végére járni.
Többször kértem cserét, pénz visszafizetést, amit elutasítottak. Próbálkoztam a fogyasztóvédelemnél is, de ők csak a értékesítőt tudták volna büntetni, vagy aki eladta a garanciakiterjesztést. Az magyarországi Acerrel szemben természetesen nem tudnak eljárni, csak azzal szemben aki a számlát kiállította. Mivel megvan az első számlám a szerviztől, nekifutok mégegyszer a fogyasztóvédelemnek.
Az Acer szervizlogisztika tökéletes, ügyfélkezelés udvarias, viszont a notebookom rég használhatatlan.
Az utolsó 100 komment: