Tékozló Homár

Első és utolsó Acer laptopom

2011.11.16. 13:14 | jackyll | 362 komment

G. kipróbálta milyen a +3 év garancia Acernél. Többet ilyet biztosan nem csinál. 9 javítás után sem cserélték a laptopját, bár már szinte minden új rajta, mégsem működik normálisan:

Pár évvel ezelőtt vettem egy Acer laptopot. Nagy szerencsémre, vagy szerencsétlenségemre pár hónappal később máshol vettem hozzá  3 éves garancia kiterjesztést, amit aktiváltam. Minden rendben ment az alap garanciális időn belül, aztán vásárlás után 13 hónappal küldtem vissza először. Most küldöm vissza kilencedjére, esély a megjavításra elég kevés...

Visszaküldések, és a cserélt alkatrészek:

0. Akkumulátor lett volna, de mivel arra csak hat hónap garancia van ezért nem cserélték a 11. hónapban.
1. alaplap, hangszóró
2. tápegység, optikai meghajtó
3. LCD panel, alaplap, videokártya
4. lcd kábel
5. memória
6. alaplap
7. videokártya, hdd

Itt véget is ért volna a dolog, ha nem kérdezek rá, és nem iratom rá a garanciajegyre a főalkatrészek cseréjekor érvénybe lépő egy éves hosszabbítást. Ennél a visszaküldésnél már fizettem is a javításért, eredeti 34 ezer forintos ajánlatot sikerült 16 ezerre "lealkudni". Ennyi lett volna a notebook fedlap cseréje, mivel elrepedt a zsanérnál (típushiba). Nem volt jelentősége, mivel a jelenlegi problémám, hogy megszűnt a háttérvilágítás.

8. alaplap, inverter

Visszaküldés után a gépet nem lehetett bekapcsolni, 8-10 próbálkozás után sikerült, ekkor örömmel:) vehettem tudomásul, a kijelzőn ismét van háttérvilágítás, viszont az alaplap rossz... Rám terhelték a szállítás és javítás költségét, amit megreklamáltam, mert garanciális alkatrészt is cseréltek.

 

Tisztelt Acer!

Az előző levelükben küldött ajánlatot módosítva elfogadtam (ismét csatoltam). Önök megállapították a hibát, én kifizettem a javítás, szállítás és az alkatrészek költségét. A készüléket hibásan küldték vissza (amin nem lepődtem meg, mert ez a nyolcadik eset). Jelenleg nagyságrendben minden 10. alkalomra lehet bekapcsolni a gépet, és az alaplapi elem ki van merülve. Sikeres bekapcsolás után (minden 10.) rendeltetés szerűen működik, tehát az eredeti hibát megjavították (nem volt háttérvilágítás).

Kértem ismételt javítást önöktől. Visszaküldés előtt a következő kérdésekre szeretnék választ kapni:

1. Az alaplapot ismételten kicserélték, mivel fő alkatrész, akkor az alaplapra ismételt 1 évre meghosszabbodik a garancia?
2. Miért csak utólag kézhezvételkor értesültem az alaplap cseréjéről?
3. Mivel garanciális alkatrészt is cseréltek miért kellett szállítási költséget fizetnem?
4. A garancia levélen miért nem került bejegyzésre az alaplapra a garanciális javítás, és az egy évvel meghosszabbított dátum?
5. Új, vagy használt alkatrészeket építenek a gépembe (alaplapi elem ki van merülve mióta visszaérkezett)?
6. Mi történik, ha új hibát tárnak fel és nem az alaplap a hibás? Ki kell fizetnem az alkatrész árát, vagy elismerik, hogy szerelés közben keletkezett az új hiba, és vállalják a javítás és alkatrész, szállítás költségét, mivel azt korábban megfizettem (mint korábban
írtam az eredeti hibát elhárították)?
7. Mennyi garanciális javítás után kötelesek a készüléket cserélni, amennyiben a fogyasztó ezt követeli?
8. Már kértem korábban pénzvisszafizetést, készülékcserét. Ismételten szeretném kérni, a beküldött kérelmem újbóli elbírálását, mert úgy látszik a készüléket nem tudják megjavítani.
Tisztelettel:

G


Tisztelt G!

Köszönjük levelét.
1. Minden egyes garanciális alaplap csere után az alaplapra újabb egy éves garanciát adunk.
2. Mivel az alaplap még garanciális volt a készülékében, ezért arról árajánlatot nem küldtünk, hanem automatikusan kicseréltük. Az ilyen alkatrészcseréről értesítést nem küldünk.
3. Mivel garanciális javítás is történt, ezért a postaköltséget nem kellett volna kifizetnie. Az illetékes kolléga szerint ezt a problémát egy jóváírással tudánk korrigálni. Mivel a készülék be van jelentve szervizbe, ezért ezzel megvárnánk a következő bevizsgálást. A hibáért elnézést kérünk.
4. A jótállási jegyre csupán a készülék teljes garanciáját tüntetjük fel. Az alaplap garanciájára a Szervizközpont Jelentéssel lehet hivatkozni.
5. A készülékbe új, esetleg gyárilag felújított alkatrészeket építünk be.
6. Amennyiben egy olyan alkatrészt cserélünk a készülékben, mely már nem garanciális, abban az esetben a javításról egy árajánlatot küldenénk Önnek.
7. A készüléket nem vagyunk kötelesek kicserélni.
8. A készülék cseréjére irányuló kérelmét jelen esetben is feljegyeztük. A kérvényt az Acer Magyarország bírálja majd el a készülék bevizsgálása után.


Üdvözlettel:
 _________________________
 Contact Center Agent

 Acer Czech Republic s.r.o
 CTPark Brno
 Turanka 110
 627 00 Brno-Slatina
 Czech Republic

 tel.: +36 (06 1) 555-5200
 fax.:+420 531 027 680
www.acer.hu


Most ismét visszaküldöm, mivel szeretek a dolgok végére járni.

Többször kértem cserét, pénz visszafizetést, amit elutasítottak.  Próbálkoztam a fogyasztóvédelemnél is, de ők csak a értékesítőt tudták volna büntetni, vagy aki eladta a garanciakiterjesztést. Az magyarországi Acerrel szemben természetesen nem tudnak eljárni, csak azzal szemben aki a számlát kiállította. Mivel megvan az első számlám a szerviztől, nekifutok mégegyszer a fogyasztóvédelemnek.

Az Acer szervizlogisztika tökéletes, ügyfélkezelés udvarias, viszont a notebookom rég használhatatlan.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guy_Montag 2011.11.17. 02:46:55

@dubai_tennis:
érdekes adat:
egy Ev szerelvény pontosan annyi áramot fogyaszt az örstől a déliig, mint egy fullra pakolt tehervonat szolnokig.

nem kell nekünk ilyen metró.

Guy_Montag 2011.11.17. 02:49:55

@romesz: kihagytad a csufit, az volt a bkv utolsó saját fejlesztése. tudod: kispolszki, lada és ikarus alkatrészekből.

a ganz ics sem volt tökéletes, sőt, az uvnál sokkal megbízhatatlanabb volt.
ráadásul a vezérlés csak aksival ment, ha lehalt az aksi, elment a vezérlés. azaz: sesés volt a kocsi ( se fék, se hajtás ). ebből voltak balesetek is.

Guy_Montag 2011.11.17. 02:51:40

@atpijkamo: igen, demszkáj sokat tett a városért. meg a hagyó is...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 02:54:38

@dubai_tennis: Igen, nagyon haragszom rá, ő az igazi bűnös. A hagyó csak egy sima tolvaj.

Guy_Montag 2011.11.17. 02:56:51

@atpijkamo:
a hatalom háttérmegállapodásaiba nem látunk bele. mindenki tudja, hogy a demszkáj sem volt jófiu.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 03:00:45

@dubai_tennis: Nem hiszem, hogy direkt rosszat akart volna, vagy lopott volna. Hagyta folyni a dolgokat, belement rossz alkukba kritika nélkül. Nem oda való volt. Megvannak a rendszerváltozás előtti érdemei, de nem így kellett volna jutalmazni. Sokat várok a Tarlóstól. Eddig nem jött be.

Guy_Montag 2011.11.17. 03:06:51

@atpijkamo: nem is fog :D cseberből vederbe :D

a szomorú az, hogy demszkájt nem a hatalom jutalmazta hatalommal, hanem a nép. amilyen az adj isten, olyan a fogadj isten. 2 millió buta gyökér csordában szavaz. most is. csak most ez az irány a divat.

Guy_Montag 2011.11.17. 03:20:10

@dubai_tennis: bár ennek már tényleg semmi köze az acer laptopokhoz

Guy_Montag 2011.11.17. 03:29:09

még csak fél 4, és mindenki alszik?

romesz 2011.11.17. 03:50:57

@dubai_tennis: azert hagytam ki mert nem ismertem. Ez mar azutan keszult, hogy en eljottem :)
raadasul nem is kerult soha szeria gyartasra es nem allt forgalomba se.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 08:04:33

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Velem például nem kezdenél el beszélgetni, mert ha én HP-t szeretnék és nem kapok, akkor egyből indulnék oda, ahol kapok(tetszőlegesen bármely márka behelyettesíthető, mert konkrétan amúgy a HP az egyik, amiben nem bízok meg).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.17. 08:29:11

@imittto: A hülyékre nincs orvosság, az igaz. De én pl. a hw silánysága miatt rühellem az Acert. A hűtőtakarással meg igazad van, mindenesetre ilyen barmokból már volt pár ezres bevételem ;)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.17. 08:36:07

@romesz: Dehogynem. Még néhány éve is járt a Franzstadtban, a 30-as(?) vonalon.
Iszonyú barkács kinézete volt szegénynek.

DEGEC 2011.11.17. 08:47:48

ezért nem kell az aldiban vásárolni:-P

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 09:08:53

@romesz: Ez némi pontosításra szorul. A szovjet piac nem létezett, a szovjetunióba irányuló export ellentételezése (a fejlődés jeleként, a szocska helyett) államközi kiegyenlítéssel történt. A KGST végnapjaiban itt is - ott is divatba jött a közvetlen export-import jog a cégeknél, csakhogy azok a cégek privatizáció előkészítése (értsd: szétlopás) stádiumában voltak, és bár egy idő után fizetett helyettük az állam, ez egyre csúszott, szerencsés esetben az exportőr számláján egy év után már meg is jelent a vételár, dollárban, de azt addig nem használhatta fel, amíg a MNB nem "forintosította". Az meg nem kapkodott, a kezdeti 90 nap után szépen-lassan egy újabb évbe került az is, addig viszont nem is kamatozott a pénz, az átváltás meg "hatósági" árfolyamon történt. Eközben a forgóeszköz-hitel kamata meghaladta a 35, majd a 40 %-ot is. Nem volt olyan tőkeerős cég, amelyik ezt át tudta volna hidalni.
Amikor aztán "engedélyezték" a közvetlen elszámolást, akkor meg csak azokat engedték be az orosz és ukrán piacra, akik kellő fajsúlyú MszMP káderek voltak. A már említetteken kívül pl. csak az kis- és középvállalkozás tehette be a lábát a Szovjetunió utódállamaiba szerződéskötési céllal,amelyik élvezte pl. Berecz János támogatását. Ezek persze alighanem nagyon hálásak lehettek neki...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 09:11:27

@atpijkamo: "Nem hiszem, hogy (...) lopott volna."
Akkor bizonyára örömmel áll a feleségeivel és gyerekeivel együtt a külföldi tulajdonait is részletesen feltáró vagyonosodási vizsgálat elé...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:05:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Áh, szerintem nem kéne ettől félnie. Távol álljon tőlem, hogy védem. Szívesen fenéken billenteném.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:06:50

@organikusviselet: "Tanulság, nem vegyél Acer laptopot"

Rendkívül okos tanács! És mivel ilyen történet mindegyik gyártóval megesett már, így nincs gond, ne vegyél egyáltalán laptopot! Még pénzed is több marad.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.17. 10:11:24

@atpijkamo: Hát, csak rajta! Egyet az én nevemben is adhatsz nekifutásból.
Utána Tarlósnál ugyanezt. Elképzelni nem tudom, mit vártál tőle.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:20:07

@estrella negra: Mi van? Mi van? Mi van? Verkedni akarsz?

A Tarlós az nagyon szépen menedzselte Óbudát. Na, melyik az a kerület, ahol nem volt parkolási díj? Na? Na? És kereste a konszenzust az ellenzékkel is. Persze azért mindenkiről volt egy dossziéja, hogy ne csak a mézesmadzag legyen a repertoárjában, hanem korbács is. Ez manapság még elengedhetetlen tartozék. És ha az MDF nem köp a levesébe, már régen főpolgármester lenne. Én még mindig nagyon bízom benne, nem lehet minden problémát megoldani egy hét alatt. A hajléktalanok és a színházak kezelése nem volt elegáns, de ha a demszki kapott húsz évet, a Tarlósnak is adjunk legalább négyet a bizonyításra!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:24:38

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nagyon szakszerű leírás.

És még vannak emberek, akik nosztalgiázzák az átkost. Ha érvekre kerül a sor, akkor kiderül, hogy a nyolcvanas évek végére gondolnak. De még akkor is!

Volt egy MEV-ünk, és ha nem ég le, taroltuk volna a világpiacot! Hehe. Születésekor elavult volt, és ha nem lett volna az, a munkamorál tette volna tönkre. Hál isten, hogy leégett, vagy leégették.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.17. 10:34:06

@atpijkamo: Én azt nem értem, hogy ha bizonyos dolgokat lehet normálisan csinálni, akkor másokat miért nem? Ez a szomorú, és sajnos az összes ilyen főf*sszal kapcsolatban vannak ilyenek.
A Bajnaival sem lenne pl. bajom, ha kifizette volna a beszállítóit, de onnan tól kezdve hiteltelen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:37:28

@ColT: Nem tudnék ennél jobban egyetérteni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 10:40:20

@ColT: Momolyan, néha azt gondolom, hogy egy random, civilekből összeválogatott kormány jobban zenélne, mint akármelyik választott.

XCat 2011.11.17. 11:06:51

@atpijkamo: @Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Azt a részét nosztalgizázzák, amit én is nosztalgiázok. Ami akkor még megvolt, és jobb helyeken már megvan, itt meg sosem lesz.
Apróságok, minthogy ha dolgozni kezdesz, azért fizetést kapsz, és ha nem is sok, de megkapod, az valamilyen szintű lakhatásra ami nem palota de nem is az utcakő, kajára meg ruházkodásra elég, kapsz eü ellátást ha már az árát erőszakkal elveszik és nem kaffognak akármilyen vizsgálatnál, hogy mi az hogy neked nem felel meg a 3 hónap múlva lévő időpont, járj akkor magánorvoshoz, hogy volt valamilyen szintű jogbiztonság és nem kellettek hozzá maffiakapcsolatok hogy érvényesíthesd is a jogodat, hogy aki akart, tanulhatott, a vezetés ahol tudott a kisembernek is segített és nem ártott ahol ért, meg ilyesmiket.

Nem tudom feltűnt-e nektek, de ez mind kiveszőben van. Ha nem tűnt fel, nem tudom hol éltek.

Tarlósnak meg nem tetszik a szeme. Túl kemény, mélység nélkül.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 11:13:30

a svájci kormányzás modelljét kéne már lekoppintani eccer, akkor jönne az igasság napja el...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 11:14:08

@atpijkamo: Persze akkora háremben jól szét lehetett dobni...

@ColT: De ha kifizette volna azokat, akik dolgoztak (mert ~ "méltó a munkás a maga bérére"), nem követett volna el égbekiáltó bűnöket, nem vált volna ilyen "sikeres üzletemberré".

XCat 2011.11.17. 11:18:26

@akiazsiráfotszereti: Ühüm... Na és mit szívtok?

XCat 2011.11.17. 11:21:04

@CatMother: pardon, szívsz.

Gyerekek, én tudom hogy mindenki be van szarva hogy ha csúnyát mond a fideszre, hú mi lesz, és mivel csináltunk (de legalábbis hagytunk) egy fasza kis diktatúrát, minden okunk megvan rá... de hogy még a alá is feküdjünk, és a faszát szopjuk, ettől nem undorodtok? Most komolyan.

XCat 2011.11.17. 11:24:39

Oké, szép napot mindenkinek, én elmentem hányni.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 11:37:16

@CatMother: aszittem láccódott az irónia :)

eggyetértek. az, hogy anyám én nem ilyen lovat akartam, az mán tiszta sor mindenkinek szerintem. már csak az a kérdés, hogy azt a kib**tt lovat hogy a francba lehetne legálisan vágóhídra küldeni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 11:37:45

@CatMother:
- A fizetés a tizede volt az osztráknak, huszada a németnek, hollandnak, az árak egyes politikai jelentőségű alapélelmiszereket és "tanácsi" lakbéreket kivéve azonos szinten voltak a nyugatiakkal, ill. ott egy kicsit olcsóbban is meg lehetett venni a "szocialista" termékeket - akinek lehetett. A kizsákmányolás mértéke, aránya nagyságrendekkel meghaladta a demokratikus/kapitalista országokban bevett gyakorlatot, amit az ugyanolyan gépen ugyanolyan hatékonysággal dolgozó munkások/parasztok életének, bérének, fogyasztásának összehasonlításával lehetett felmérni.

- A munkaerő erőszakos mobilizálásával, a munkásszállások rendszerével elindították azt a folyamatot, ami a családok széthullásához, az alkoholizmus népbetegséggé válásához és a tömeges hajléktalansághoz vezetett.

- Az egészségügyi ellátás az elvileg arra fordított összegekhez képest még talán rosszabb helyzetben volt, mint ma. A tudomány és a gyakorlat fejlődése miatt ma már olyan diagnosztikai és terápiás kínálat létezik, amiért akkoriba - ha volt már - nem két-három hónapot kellett várni, hanem legalább Bécsbe (de inkább Kaliforniába vagy Floridába)kellett utazni, valutáért, ami törvényes úton nem lehetett senkinek. A végén igen, évi ötven dollár.

- Akinek "nem tetszett a rendszer", azt simán kicsinálták, vagy ráfogtak valami köztörvényes bűncselekményt, vagy "kényszergyógykezeléssel" lebontották az agyát, esetleg zsarolással árulásra, besúgásra kényszerítették. Ha viszont egy "elvtárs" bármit elkövetett (pl. részegen lelőtt/elütött valakit, ellopta a cég pénzét, stb.), nem bíróság elé állt, hanem kapott egy ún. pártfegyelmit, aminek a legrosszabb következménye az volt, hogy vidékre helyezték, helyettes vezetőnek, feladat nélkül, hogy unalmában és lelkiismeret-furdalásában szétigya az agyát.

- Aki akart tanulhatott, ha az iskolai KISz-szervezet vagy ha már dolgozott, az "üzemi négyszög" a (szakmai vezetés, Párt (abból csak egy volt, az MSzP és a Munkáspárt jogelődje, az MSzMP) vezetése, szakszervezeti vezetés, a KISz-vezetés) jóváhagyta és engedélyezte neki, és ha olyan iskolai- és KISz-"jellemzést" kapott. Azóta, az ún. demokráciában nagyságrendekkel nőtt a felsőoktatási hallgatók és diplomások száma, az más kérdés, hogy minek.

No ezekért nem olyan nagy kár...

Freddy1st 2011.11.17. 11:43:12

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Teszem mindezt azért, mert nekem kereskedőként nincs semmilyen jogom!!!
Van joga a vevőnek, és vannak szabályai a nagykernek/gyártónak, nekem meg van a bünti, amit más helyett kapok egy türelmetlen, értetlen, agyonjogvédett fillérbaszó miatt. Mert a fogyasztó jogai és a nagyker/gyártó saját szabályai nem ugyanazok!
Meglepődtél? Pedig igaz!
Fizessen helyettem valamelyik multi!

Bejött az üzletbe valaki a minap, köszönés nélkül nekiáll sorolni egy középkategóriás gép paramétereit, hogy neki ilyen kell, ja és "okosba", és csak xxxxx forintja van rá!
Mosolygok, köszönök, megvárom, míg visszaköszön (95%-ban én vagyok az idősebb, ennyi kijár)! Aztán elmondtam neki, hogy melyik multiban tudja ezt megvenni, de még ott is kicsivel drágább lesz, mint amennyit rá tudna szánni. Még adtam tanácsot is, hogy hol láttam ilyent, meg adnak hozzá táskát.
És jött a részletfizetéses kérdés, mert azt a multi nem adja, maszek talán.

Ezek után szerinted adjak el neki egy gépet semmi haszonért, meg részletre, meg "okosba", aztán másfél év múlva ha nem cserélem ki egyszerre a gépet egy bármilyen hiba miatt, akkor feljelentget? Küzdjek én a nagykerrel/gyártóval?
Kösz, de nem!
Az a baj, hogy mindenki védve van, csak a kereskedő nem!
Aki meg csak azért szaladgál a fogyivédihez, hogy másnak rossz legyen, az megérdemli, hogy kapjon egy szopórollert! Mert mint már írtam, a kereskedőt lehet büntetni akárhányszor, akármennyire, attól még nem lesz megoldás, nem tud tenni semmit, 99%-ban nem rajta múlik a dolog!
Példa:
5-10000 Forintot hoz egy laptop, ami után még adózok is, plusz rezsi, stb. Ha emiatt a gép miatt megbüntetnek (márpedig már azért, hogy látszat legyen büntetnek!), az kb 100-200000 Ft. Gondolom ez Neked, mint fogyasztónak reális. És mindezt úgy, hogy (ismét leírom a gyengébbek kedvéért) a kereskedőnek semmiféle ráhatása, jogi lehetősége nincs a garanciális szerviz vagy nagyker munkáját befolyásolni, gyorsítani, hatékonyabbá tenni, stb!
A nagyker/gyártó mondhatja, hogy "Hát miért nem hozta a kereskedő 10-edszer a gépet, megcsináljuk!".
A kereskedő is mondhatja, csak akkor a fillérbaszó feljelenti, és csapkodja az asztalt.

És végül: "Ha téged megbasz a fogyasztóvédelem, akkor gyökér vagy, mert a törvényt nem voltál képes betartani"
Engem nem büntetett még meg a fogyivédi, mert nincs miért! Egy ellenőrzés volt NÉVTELEN bejelentésre, de mindent rendben találtak. Csak azért figyelmeztettek szóban, mert pici számokat írtam az árakhoz, és a vevő az eladópult mögötti árunak esetleg nem látja rendesen az árát!
Meg kell szüntetni az okot (jómagam erre törekszem), amiért büntethetnek, és ha az egyik ok a vevők 5-10%-a, akkor legyen!
Én így védem magam!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 11:44:28

@akiazsiráfotszereti: Az első edelényi tanácselnök jut rólatok eszembe. Feljegyezték, hogy a "népi demokrácia" kezdetén nagyon elszaporodtak a lopások ott is. Ami addig nem is volt baj, amíg "csak" a hercegi család műkincseit lopták, de akkor is folytatódott, amikor már államosították a kastélyt és a gyárat. Ott és akkor, egy verőfényes május elsején mondta az elvtárs:
"Márpedig, elvtársak ez nem megy így tovább! Itt rendnek kell lennie! Ha haza kell hoznunk hozzá nyugatról a csendőröket, akkor is!"
No de ő csak hat elemit végzett, nyolc év alatt...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 11:54:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

értelek, csak nemtom mire akarsz kilikadni máma...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 11:55:14

300

jut eszembe. ez mán a hétvégi?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 11:58:09

@akiazsiráfotszereti: Arra, hogy tényleg nagyon egy elbaszott szar dolog ez a képviseleti demokrácia, meg a kurva kapitalizmus, de a többi rendszer még sokkal-sokkal szarabb.
Egyelőre.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 12:02:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: na ez így mán világosabb vót,t'od én tanyasi vagyok, aztán csak az egyenes beszédöt értöm :D

az a baj, hogy az egyetlen üdvözítő megoldás már nagyon kiment a divatból, meg kevés hozzá az ember is.

XCat 2011.11.17. 12:06:55

@akiazsiráfotszereti: Sehogy. Ez benne a vicces. Ha nem tartanám viccesnek, mindenkinek mielőbbi öngyilkosságot javasolnék, és jó példával járnék elől. És ezen az sem segít, hogy vannak róla elképzeléseim, ki/mi van az egész mögött.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ez nagyon szép, de elmélet. Én a gyakorlatról beszélek, arról amit az emberek napi szinten éreznek. Az első bekezdés korrekt, de akkor is elég volt ahhoz, hogy adott körülmények között összehozd a magad kis cucialistaálmát, lehetett (és volt mire, miért) tervezni, és tudtad hogy ha dolgozol legalább nyomorogni nem fogsz, meg el tudod tartani a kölyködet. Akit ha iskolába elküldesz, nem fogják megkéselni, ellenben viszont legalább írni-olvasni megtanítják.
Ehhez képest nézz meg egy mai tizenévest.

Ahhoz képest hogy erőszakosan mobilizálták a munkaerőt immobilabb, mintha bebetonozták volna. Az alkoholizmust nem lehet semmilyen rendszerre fogni, az egyénfüggő. Aki nem potenciális alkoholista, azelőtt ottlehet akármennyi pia, nem fogja meginni. Ilyen emberek vannak, csak a másik féléből van több. Szal ezt nem tudom aláírni.

Azt viszont látom, hallom hogy megszülik a gyereket, nagymama meg neveli, mert anyuapu 16 órát dolgozik, és hétvégén játszanak vele két órát. Ennyire van erejük, de a saját kölykük legalább a nevüket megtanulja, ez is valami.

Az egészségügyi ellátás ótvarszar, a benne dolgozókról nem is beszélve. Akkor sem volt sokkal jobb, de volt miből lopni. Most a vezetés alábecsüli a költségeket, ellopják a felét, a többiből oldj meg mindent.

Ha tényleg problémád van, 2-3 hónap alatt konkrétan meghalsz, vagy olyan állapotba kerülsz, aminek jóval drágább a kezelése. Kár hogy az addig kiesett munkabéredet, a fájdalmadat, alkalmasint ebből keletkezett egyéb problémáidat nem forintosítja senki. Persze megoldás mindenre van, ha a bécsi kezelés árát szétosztogatod az eü. személyzetnek, akkor egyből minden van, és várni sem kell.
Viszont akkor minek is fizetünk tb-t?

Külföldre mehetsz, ez tényleg tök jó. Már ha van miből. Jó, általában van, nem vészes összegek már, de te most gyakorlatilag azt róttad fel a rendszernek, hogy annyi félretett pénzed keletkezett, amennyit itthon már nem tudtál elkölteni.

Az akinek nem tetszett a rendszer, az most is meglehetősen így van, sőt, "nyugaton" meg az usában is így van. Csak az arányok mások, és nem ennyire idegbeteg mindenki.
Már megint más a hibás azért hogy az alkesz alkesz lett? :)

Azért tanulhatott, mert 25 forint volt egy könyv, és nem 3900-nál kezdődött, mert voltak iskolák, ahol valóban tanítani akartak (mondjuk van ilyen most is elvétve), és lényegesen eredményesebben művelték mint most. Továbbá a kölyköd kapott kollégiumot, és nem azon kellett gondolkodnod, hogy hová járjon dolgozni az egyetem mellett, vagy te hogy vállalj be még 3 mellékállást hogy ennie is legyen mit néha.

Az hogy sok a diplomás, egy hülye demagógia. Nincs sok. Kevés van. Olyanból meg pláne kevés van, aki annak is való.
A világ meg kicsit bonyolultabb, mint akkor, szóval kellenek.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 12:10:51

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "az MSzP és a Munkáspárt jogelődje, az MSzMP"

Nono! Tudtommal az MSZMP pártvagyon az MSZP-be ment egyedül.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 12:16:09

@atpijkamo: No de a szellemi töke? Az Európát bejáró kísértet? Az nem csak oda...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 12:18:39

@CatMother: Külföldre mehetsz, ez tényleg tök jó. Már ha van miből.

nem mondom hogy eccerű egy egész életet hátrahagyni, én már csak tudom, és azt sem mondom hogy ez az aduász megoldás mindenkinek.

de ha valaki csak egyetlenegy indokot tud nekem mondani arra, hogy miért kellene fiatal, értelmes, tisztességes embereknek havi 80000 HUF-ért és leköpködésért meg a megalázásért otthon maradniuk, azt szeretettel várom egy kávéra és némi bájcsevelyre bármikor.

XCat 2011.11.17. 12:24:27

@akiazsiráfotszereti: Alapvetően nyaralásra meg érdeklődésből fakadó utazgatásokra gondoltam, de lassan tényleg nemigen marad más megoldás.

Csak ha nézed a híreket, külföld sem a kánóány, semmilyen irányban. Arról nem is beszélve, hogy románnal-cignnyal, románcigánnyal egy kalap alá leszel véve, mert ugye ők is azt mondják hogy magyarok, te meg nem tudod letagadni.
Erre megoldást jelenthet ha kicsit távolabbra mégy, és nem tudják majd mi az hogy magyar, de ott meg sima balkáni gazdasági menekült leszel. :)

Azért nem köpködnek mindenkit, meg a megalázás sem mindennapos. Hogy a munkahelyed az egyik napról a másikra bejelenti hogy nem tud fizetni, és dolgozz már le pár hónapot hitelbe (lehet hogy azután sem fog tudni vag akarni), az inkább.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 12:24:28

@CatMother: "Az egészségügyi ellátás ótvarszar"

Elég jó, a rendelkezésre álló összeget nézve egyenesen kitűnő. Persze nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy egyesek szarnak nézik a beteget. Szóval nem mondom, hogy nem lenne mit javítani, ami nem pénzkérdés.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.17. 12:28:06

Kedves Emberek! mindenki gyüjjék át trollkodni az új posztra, ahon is a ZELMŰT kell ótani.
Továbbiszépnapot!

XCat 2011.11.17. 12:32:23

@atpijkamo: De azért te is egy fogyasztóvédelmi blognak hazudott csetsiteon kérsz tanácsot a gyulladt kezedre, és nem orvoshoz mégy vele, ugye? :)
A rendelkezésre álló összeg hülyén van elosztva, ezt elég régen mondják, csak az volt a gond hogy amikor ilyen szépen felfedezték, még hülyébben (hülyébbek) osztották el.

Amikor egy ápolónő kijelenti, hogy ő ugyan nem ad egy pohár vizet a frissen műtött betegnek, mert mit nyöszörög a hülyéje, ahelyett hogy mondaná, különben is egy fillért sem dugott még a zsebébe pedig ott van 3 napja...
Amikor egy orvos kijelenti, hogy leszarja ő mi lesz a beteggel, csak olyat ír fel neki, ami után gyógyszergyártótól jattot kap... Amikor egy másik kijelenti, hogy rohadna már mindegyik a tepsibe, mit jönnek folyton az ő nyakára... amikor a bepelenkázott vénasszonnyal ordít a nővér, hogy mit szarta már az össze magát, az meg két hétig nem mer utána enni...

Akkor nekem senki ne mondja, hogy ez az egészségügy kitűnő.
Jah mindegyiket a saját szememmel láttam, és nem urbanlegend.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 12:32:24

@CatMother: "Csak a szépre emlékezem"?
Engem 3. gimiben késeltek meg, de elég gyors voltam, úgyhogy nem a hasamba ment, hanem a combom hátuljába, mert rúgtam. Tanteremben, kicsengetés után. Valami nagy véna és az ott futó valami idegfonat közé szaladt, megúsztam. A mai tizenévesek nagy része magyarul ugyan nem tud, de angolul és még valamilyen nyelven egész jól.
Az alkoholizmus (és a többi szenvedélybetegség) elsősorban nem egyéni hajlam, hanem inkább szocializáció kérdése. Aki addikt alkat, annak lesz is valamilyen, de az már a környezettől, stressztől függ, hogy heroinista, alkoholista, nikotinista stb. lesz, vagy tévé-függő, bélyeggyűjtő, szexfüggő, esetleg munkamániás.
Ja: akkor kezdődött, hogy a gyerekek nagy részének csak anyja volt, meg két kedves bácsi, az egyik hét közben segített, a másik meg hétvégeken ment haza, ajándékokkal, de részegen.
A gyerekeket bizony évezredek óta segítenek a nagymamák, nagyszülők nevelni, a korábbi századokban is addig maradhatott otthon a fiatalasszony, amíg szoptatott, utána mehetett a mezőre. Tudósok szerint az ember azért él tovább - kivételes módon - a szaporodóképessége elvesztése után is, mert az unokáikat nélkülük nem képesek normálisan ellátni, nevelni a szülők, akik elfoglaltak a létfeltételek megteremtésével és az utódnemzéssel.

Ami tényleg hiba, hogy nem tért vissza a világháború előtti korszakokban jól ismert ösztöndíj/mecénás rendszer, sem a "kosztos diákok" rendszere. De hátha...

XCat 2011.11.17. 12:37:45

@atpijkamo: "Szóval nem mondom, hogy nem lenne mit javítani, ami nem pénzkérdés"

De, pénzkérdés.
Ha mindegyik ilyen (meg az összes többi) után két lábbal kibasznák a kedves kartársat az egészségügyből, mondjuk nyilvános megszégyenítéssel kísérve egy fillér végkielégítés nélkül, akkor megszűnne.
Csak ehhez pénz kell, meg vonzóvá kéne tenni a munkát. Amit leginkább pénzzel lehet, mert meglehetősen undorító meló azért.
Nem véletlenül van egy fizetési szintre téve az utcasepréssel. :)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 12:40:08

@CatMother: nem kánaán, persze, meg lehet h valami önérzetes barom még le is cigányoz néha. de tudod mit? le se szarom.

a gyerekeimet rendesen fel tudom nevelni, és normális iskolába járhatnak. ja, hogy nem fogják tudni, ki írta azt, hogy "Háromba vágtad, édes, jó Lajosom? " ?? Nem, azt nem fogják tudni. Nem lesznek címeres magyarok? azok sem lesznek, igaz. de nem kell őket putriban nevelnem szoc. segélyből.

megtanultam a borzalmas nyelvüket, adót fizetek nekik, tisztességes vagyok. egy k*rva szavuk se lehet.

XCat 2011.11.17. 12:41:18

@akiazsiráfotszereti: Szimpatikus hozzáállás... És hol vagy?

XCat 2011.11.17. 12:47:08

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Érdekes helyre járhattál, nálunk ilyesmi nem volt. Pedig az sem volt az a kimondott elitiskola.

"A mai tizenévesek nagy része magyarul ugyan nem tud, de angolul és még valamilyen nyelven egész jól."

Hát én ezt annyira nem látom rajtuk valahogy, igaz nem próbáltam még angolul beszélgetni velük.

A gyerekneveléses résznél van benne igazság, de most nincs időm részletesen kielemezni, bocs.
Annyi egyértelmű, hogy összemosod a köznépet meg a felsőbb köröket. Én főleg arról beszélek, ami a "polgárság" (ami ugyan sosem volt az, de kb annak felelt meg) maradványa most, és nem a prolikról (mint szellemi-életmódi kategóriáról). Akik igenis vannak, bármennyire agyonhallgatjuk őket, és próbáljuk összemosni a tömeggel.

XCat 2011.11.17. 12:48:56

Basszameg, ma csütörtök van? Mikor volt szerda?

XCat 2011.11.17. 12:50:47

@akiazsiráfotszereti: Szerintem szép nyelv a német. Legalábbis ha tisztán beszélik.
Az emberek nem szimpik, de ha neked összességében véve bejött, akkor teljesen jó.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 12:50:58

@CatMother: az attól függ melyik szerda. tegnap, vagy nyolc napja, ésatöbbi.

lekésted az esküvődet, vagy mivan?

XCat 2011.11.17. 12:54:09

@akiazsiráfotszereti: Inkább dátumokban gondolkodom, mint napokban. Néha összemosódik mikor mi van, főleg mióta éjszaka élek. :)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 12:56:07

@CatMother: buli, sex drugs and rock'n'roll, yeah baby

XCat 2011.11.17. 12:59:17

@akiazsiráfotszereti: "nem fogják tudni, ki írta azt, hogy "Háromba vágtad, édes, jó Lajosom?"

Ezt én sem tudom, ki írta?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 13:01:29

@CatMother: ne baszd már, a legviccesebb ami létezik magyarul :D itt elóvashatod az egészet:

mek.oszk.hu/01000/01000/01000.htm

XCat 2011.11.17. 13:03:27

@akiazsiráfotszereti: Óbazz.. pedig olvastam. Meg filmen is megnéztem vagy hatszor. :DDD
Oké, megyek elsüllyedni. :D

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 13:07:08

@CatMother: gondoltam. :D azé' ne süllyeggyé sehova. az én agyamból is kiesett már a felhalmozott infók legalább fele, oszt mégse mék a dunának.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 13:08:09

@akiazsiráfotszereti:
Mottónak ez se (lenne) rossz, utalok itt a "szaervíízre" : "- Csak a szivattyúzás kerül pénzbe - mondta a lajt tulajdonosa. - A tanácsadás énnálam díjtalan."

XCat 2011.11.17. 13:11:35

@akiazsiráfotszereti: Szégyen, nem szégyen, én a família kft-re asszociáltam. Nem is értettem miért hiányoljuk annyira a kultárából.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.17. 13:17:48

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

"Hétköznapi cselekvéseket fölcserélt egymással: egyszer a szódavizes üveggel próbált fésülködni, a búcsúvacsorán pedig, amikor a tyúklevest kanalazta, az a téves képzete támadt, hogy nem a levesnél tartanak, hanem már a szivarnál. Minthogy a füstöt mindig az orrán szokta kiengedni, az asztaltársak egyszer csak azt vették észre, hogy Tót orrán csak úgy dől kifelé a sok rizs, borsó, sárgarépa, no meg Mariska híres grízgaluskái."

akár szeretett vezérünkről szólna ez a részlet, nemigaz??? :D

@CatMother: abból csak arra emlékxem, hogy az a magas buzigyerek , pardon művészúr vót benne, meg a két idegesítő ikerbéka.

Don Quixote de la Ferko 2011.11.17. 13:20:28

@atpijkamo:

"Na, melyik az a kerület, ahol nem volt parkolási díj? Na? Na?"

Ha szívesebben fizeted ki a többszörösét a futóművesnek, akkor éljenezd tarlós pajtást.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.17. 13:42:51

@CatMother: Ott sem volt (akkor még) gyakorlat, de ezzel arra akartam célozni, hogy kb. közel annyi aljasság és bűncselekmény történt a hatvanas .- hetvenes - nyolcvanas években is, mint manapság, csak akkor még nem reklámozták a média-szennycsatornák - ami nélkül pl. bombariadók nem is lennének.

Ja: és valóban, én mindenkit egyenlőnek tartok. Ha ez összemosás, kövezz meg!

XCat 2011.11.17. 14:32:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Attól hogy figyelembe veszed az életmódjukból és a társadalmi közegükből adódó jellemzőket, még tarthatod egyenlőnek őket.
Viszont nem figyelembe venni ezeket téves következtetésekhez szokott vezetni.

XCat 2011.11.17. 14:33:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "hogy kb. közel annyi aljasság és bűncselekmény történt a hatvanas .- hetvenes - nyolcvanas években is"

Igen. Mondjuk kicsit talán brutálisabban, nyilvánvalóbban, és mégis ártatlanabbul. Mostanra ez is sokat finomodott. : )

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.17. 14:35:02

@CatMother: "Basszameg, ma csütörtök van? Mikor volt szerda?"

:)))

Don Quixote de la Ferko 2011.11.17. 14:50:25

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Biza. Jönnek vissza azok az áldott hatvanas-hetvenes évek.
Akkor is kisöpörték a fővárosból a "szemetet", most is ez történik.
Csak ugyi akkoriban az emberek elfogadták ezt, és tojtak rá, most meg nem igazán díjazom fennemlített tarlós pajtás módszereit, mellyel a hajléktalanok ki vannak söpörve a fővárosból, a gazdagbudai polgárok örömére akik azt hiszik, azért, mert nem látnak valamit, az nem is létezik és örömmel Allelujáznak az "Új Rend" eljöveteléért.

.

Guy_Montag 2011.11.17. 15:37:50

@romesz: dehonnem állt forgalomba:
36 és 37 viszonylat

Don Quixote de la Ferko 2011.11.17. 15:47:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

"- A munkaerő erőszakos mobilizálásával, a munkásszállások rendszerével elindították azt a folyamatot, ami a családok széthullásához, az alkoholizmus népbetegséggé válásához és a tömeges hajléktalansághoz vezetett."

Biza. Mikor felszámolták a 90-es évek elején.
Szerencse, hogy nemsokára lesz 1 milla új munkahely. Igaz, ugyanerre az alapra épül, de az nem baj, hiszen Isten teremtőjétől még ezt is elnézik páran.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 15:53:23

@luciferko:
Azért nem kis különbség, hogy akkor legfeljebb önszántadból sikerülhetett hajléktalanná válnod, de akkor is csak ha nagyon erőltetted.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 15:54:37

@Freddy1st:
Már megbocsáss, de amit írsz az alapján én nem szívesen mennék a boltodba, pedig nem vagyok az a reklamálós típus.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2011.11.17. 15:58:15

@Freddy1st: Tényleg korrekt bótos lehetsz amúgy a ker. gyakorlatod ellenére. :) Szimpi a válaszod.
Az elképzelhetetlen, hogy a kereskedők a vásárlásaikon keresztül büntessék a genyó gyártókat? Tényleg elszomorító volna, mert az azt jelenti, hogy a kapitalizmus törvénye nem érvényesül, vagy azt, hogy a vadkapitalizmus eltorzítja a kereslet-kínálati mechanizmusokat.
Amúgy azon csodálkozom, hogy a fogyik ellenőriztek nálad, a tapasztalatom az, hogy nagy kalap szart sem érnek. Három esetben fordultam hozzájuk, egyszer sem értem vele túrót sem. Az egyiknél az ÚJ, három napon belül visszavitt hibás vinyót nem voltak hajlandók cserélni, de nem csinált a gittegylet semmit. (Fizetési meghagyás után kicserélték.)
A második egy kurva drága napszemüveg, aminél a fém keret két hetesen mindenféle ráülés, külső behatás nélkül széthasadt. Nagyítás során olyan helyen is látszott a fémen anyaghiba, ahol nem is kaphatott erőhatást. Nem cserélték, sőt a fogyik sem tettek semmit az ügy érdekében. Ezt buktam, mert nem foglalkoztam vele eleget.
A harmadik kettő darab dvd-lejátszó, mely egyszerre lett vásárolva két külön néven. Mindkettő (sőt az imserősé - egy 3. sem), két hónap után nem olvasta a gyári dvd-ket sem. Miután háromszor járt a szervizben mindkettő és szerződéstől elálltam sem adtak cserére jogosítót vagy lóvét, mert "írott dvd-t tett bele a fogyasztó, ami nem rendeltetés szerű használat". Ami egyrészt az egyiknél hazugság, mert sosem járt benne írott, a másiknál sem lenne érdekes, hiszen az előlapon és a leírásában is szerepelt a DVD-R, DVD-RW szabvány logója. Itt sem történt semmi a bejelentésem nyomán, csak postázták részemre a kereskedő "szakvéleményét".
Ezek után én már nem hozom fel a fogyvédelmet semmilyen jogvitában, sőt nem is vagyok hajlandó vitatkozni. Egyetlen szempont, amit szem előtt tartok, amit Te is, hogy én ne járjak rosszul (bár ez már a hibás termék vásárlása során bekövetkezik).
Én nem azért keresem a pénzem, hogy aztán hulladéklerakatot tartsak fent otthon.

Jó árut és elégedett vevőket kívánok neked!

XCat 2011.11.17. 16:28:00

@Freddy1st: Pedig úgy is védhetnéd magadat, hogy okoskát elküldöd a rákba, a többi vevővel meg rendesen viselkedsz...

Ügyfelet meg nem nevelünk illemre, ha tahó akar lenni, legfeljebb elzavarjuk. De hogy nevejük is meg a pénzét is elvesszük, ez egyszerre nem.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 16:46:26

@CatMother:
Ha bárkit is elküld a rákba, már rontja a hírét. A kereskedőnek meg kell tanulnia kedvesen viselkednie a bunkó vevővel is. Igen, lehet hogy a vevők 10%-ával szív, de ha még velük sem tapló, akkor összesen több vevője lesz, a normális fajtából is.

romesz 2011.11.17. 16:59:20

@dubai_tennis: koszi mar utana neztem.
De akkor is mar az utan keszult miutan en eljottem :)
eleg fura oszver volt

Freddy1st 2011.11.17. 17:17:03

@Zabalint:
Aki normális, az bejön, és én is normális vagyok vele. Aki nem az, az bejön, és amilyen az adjon Isten ...! Egyébként nem kérdőív alapján döntöm el, hogy ki melyik "skatulyába" kerüljön, hanem a tizenakárhány év alatt összegyűlt tapasztalatra és emberismeretre támaszkodom. Néha tévedek, de azzal senkit nem károsítok meg, esetleg nekem lesz hátrányom, kiesésem miatta!

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Köszi! :)
De mivel is büntessek? Kisker vagyok, havi 10-12 notebook meg az "apró", asztali gépek, alkatrészek, kellékek, amivel nem igazán lehet sakkban tartani sem gyártót sem nagykert.
Az ellenőrzés meg azért volt, mert a NÉVTELEN jelentgető olyan vad dolgot állított, hogy a hatóság azt mondta: "Ezt meg kell nézni a saját szememmel!" :D

@CatMother:
Ezt is teszem, okoskát elküldöm a ... multihoz, többivel normálisan viselkedek. Mint egy kereskedő! :)

Nevelni csak a gyermekemet nevelem!
A vevőt rávezetem, hogy ha bejön venni valamit, attól még lehet köszönni, mert én is elvárok némi tiszteletet! :) Egyébként feleségem is kereskedelemben dolgozik. Minap meséli, hogy egy vevő odament hozzá, és mondja: "Az üzletük küldött egy hírlevelet, de lusta voltam elolvasni. Elmondaná, hogy mi van a levélben?" Most erre mit lehet mondani? Esti mesét is kéne felolvasni mindenkinek? :D

Nem veszem el senki pénzét! Ha adja, akkor kap is érte valamit, mégpedig amire azt mondja, hogy megéri neki, és szüksége is van rá! Szerintem korrekt a dolog.

Guy_Montag 2011.11.17. 18:07:25

@romesz: na új nap van
új lendület, csak hogy történnyen valami

mondtam már, hogy mennyire nem szeretem a bmw-t?

( ne üljün csak a seggünkön )

XCat 2011.11.17. 18:35:57

@Zabalint: Nem tudom. Alapvetően az van, hogy a vevő akkortól vevő, hogy fizetett, az meg a végén van. Mindaddig amíg bejön, nézelődik, kérdezget, tapogat, (lop,) kihozat ezt-azt a raktárból stb, csak egy tahó, aki feltart és ugráltat. Aztán lehet hogy fizetés előtt megfordul és kimegy, én meg a kurvaanyja szidásán túl sok mindent nem tehetek.
Összességében, meg kéne maradni mindenkinek emberi keretek között, aztán minden oké lenne. Köszönés jogos elvárás, az meg hogy okosba oldjuk meg... nem a piacon vagy vaze, alkudozzál ott.

@Freddy1st: Ez a hírlevelezés akkora baromság. :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 20:15:07

@Freddy1st:
Senkinek nincsen tökéletes emberismerete. Egyébként például nagyon kevés ember tudja megállapítani, hogy ha XY nem, vagy csak halkan mormogva köszön, az azért van, mert befordult/fusztrált/félénk, vagy mert atomtapló. Plusz a korrektség és az illemtudás sem áll egymással korrelációban.

Ellenben nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ha tévedsz, ha nem, a rossz vásárlóval ha bunkó vagy, mindennek el fog téged mondani. Mondhatod, hogy esetleg nem adnak a szavára, de dehogynem adnak, majd átmegy egy másik boltba, ahol a bunkósága ellenére is kedvesek, és azt fogja ajánlani másoknak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.17. 20:21:27

@CatMother:
Csakhogy minden vevő először érdeklődő, és csak utána vevő. Nyilván ez fordítva nem igaz, mert nem minden vevő érdeklődő is. Érdekes dolog ez egyébként, nem egy ember meséli, hogy itthon sok nézelődővel bunkók vagy elzavarják az üzletekből, addig Nyugat-Európában minden érdeklődővel rendesek az eladók. Ezt egyébként én is tapasztaltam párszor Németországban. Lehet, hogy ők tudnak valamit.

Egyébként évekkel ezelőtt épp homáron vitatkoztam egy nagyot egy mixerrel, aki azt magyarázta, hogy ha valaki az első ital után nem ad borravalólt, azt a következő körben szándékosan későn szolgálja ki a következő italoknál. Erre mondta egyik kommentelő, hogy ő a végén szokott egyben borravalót adni, tehát tőle egy ilyen tapló mixer nem kapna semmit ezek után.

XCat 2011.11.17. 20:30:13

@Zabalint: Passz, eladó még nem voltam... vevőként teljesen rapszodikus az, hogy hol veszek meg valamit, a legelső szempont mindenképpen az, hogy mennyit mászkáltam már utána. Ha sokat, és elfogadható valami, ott megveszem.
Mondjuk ha a bótos bunkó, vagy a körmét reszel és baszik velem foglalkozni, miután másfél percig meredten nézem, akkor simán otthagyom.

Freddy1st 2011.11.18. 09:12:39

@Zabalint:
Ha 10 évvel ezelőtt csináltam volna ezt, akkor persze bezárhattam volna rég, de most már azért elég sokan ismernek itt, akiktől pozitív visszajelzés érkezik, terjed, és nem csak szívességből, hanem mert úgy érzik.
És azt se felejtsük el, hogy aki bunkó, annak többnyire csak a többi bunkó ad a szavára, az meg nem hiányzik, ugyebár! Madarat tolláról.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.18. 10:31:15

@Freddy1st:
"És azt se felejtsük el, hogy aki bunkó, annak többnyire csak a többi bunkó ad a szavára, az meg nem hiányzik, ugyebár! Madarat tolláról. "

Ebből látszik, hogy az emberismereted leginkább közhelyekre korlátozódik. Szerintem élő ember nincs a világon, akinek ne lenne bunkó haverja, ismerőse, csak legfeljebb vele, illetve a barátaival nem az az illető. Másrészt pedig ott van az a lélektani elv, hogy ha mond valaki valamiről valamit, akkor előbb felejted el, hogy ki mondta, mint hogy mit mondott.

Oké, persze megmaradhatsz a szokásos vevői köröddel, de ha lemorzsolódik valamiért, mondjuk mert egyre többen rendelnek webshopból, mivel ott olcsóbb, akkor megszívtad.

Freddy1st 2011.11.18. 11:52:03

@Zabalint:
Ha egy sztorit valaki elmesél, akkor figyelembe kell venni azt, hogy ki mondta! Aztán a tartalmat eszerint kell értelmezni!
Ha pl van egy "rendszeresen idióta" ismerősöm (mert van), és jön egy történettel, akkor azt is figyelembe veszem, hogy Ő mondta, tehát lehet hozzátett, elvett a sztoriból, mert úgy nem Ő a hüjje a végén.
Ha Te nem így teszel, akkor könnyű félrevezetni téged.
A többi "rendszeresen idióta" ismerőse meg csak bólogasson, hogy "Mennyire izé volt az a hogyishívjákos paraszt!". Nem hiszem, és nem is feltételeztem, hogy Ők a többség, és hogy csak idióta ismerősei lehetnek egy idiótának. De lássuk be, nagy rá az esély, hogy találunk közöttük ilyen típusú embert. :)

A "madarat tolláról" tényleg nem a legszerencsésebb, ezt aláírom!

A vevőkör pedig mindig változik, eltűnnek emberek, jönnek új arcok, de nagyjából stabil az "osztálylétszám".

Webshopokról annyit, hogy sokan térnek vissza a kereskedőkhöz, mivel a webshopok elérhetetlenek ha valami probléma van, csak az kínálatban létezik némely termék, nincs tanácsadás, nincs "Én ezt önnek nem ajánlom, inkább a másikat vigye el, az jobb lenne erre a célra.". Sokan ezt hajlandóak megfizetni!
Én ezt annyiban cifráztam meg, hogy egyes embereket nem szívesen látok, és nem is tettetem a dolgot. Nem bunkó módon, hanem szépen, kulturáltan elkalauzolom őket máshoz.

Ezen a bolygón sokan nem értik a gondolatmeneteimet, és már egyre többször gondolok arra, hogy hazamegyek a sajátomra! :)

nagy_balint 2011.11.18. 20:47:23

Tisztelt G!
Teljes mértékben átérzem a helyzetedet. Amint megláttam a fotót, tudtam, hogy mi lehet a gond, nekem is hasonló laptopom volt. 5 éve vettem, 2 év garanciával. Nem sokkal a 2. év után nem tudtam elindítani, mert nem töltött be rendesen a gép. A gyári (és gyári frissítésű) Windows helyett új operációs rendszerrel megoldódott a probléma. Nem sokkal később repedezni kezdett a burkolat, majd el is tört, és az lcd tartó pánt is eltört. Cseréje 35000 forint körül lenne. A háttérvilágításom kb 2 hónapja szűnt meg, amit a funkciógomb(Fn)+F6 gomb folytonos nyomogatásával lehet csak orvosolni. És mint már mondtam, ugyan ez a típus, csak én szerencsétlenségemre - vagy szerencsémre? - nem vettem plusz garanciát. Abban azonban egyetértek veled, hogy Acert többet nem választok...

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.20. 13:16:36

Az mán vót, hogy Dellet kell venni, 5 év helyszíni garanciával?

Guy_Montag 2011.11.20. 17:59:53

@szmoker (Homo Trollicus): nem.

:D :D :D :D

mi az a dell?

és az volt mán, hogy átláccó, meg levágós, meg jajdegyenge próbálkozás?
mint a többi

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.20. 22:47:22

@Freddy1st:
Én nem arról beszélek, hogy én kinek hiszek, de tapasztalatból írom, hogy az emberek többsége nem mindig veszi figyelembe ki mondta, valamint ha figyelembe is veszi, egy nagydumás de hozzá nem értőnek sokszor jobban hisznek, mint egy hozzáértőnek. Tehát egy bunkó, hülye vevő is tudná a rossz híredet kelteni.

"nincs "Én ezt önnek nem ajánlom, inkább a másikat vigye el, az jobb lenne erre a célra."."

Én elsősorban ezért szeretem a webshopokat, mert ott nincs ilyen. Természetesen tudom, hogy lehet ignorálni, de azért nem kellemes mondjuk olyan hitvitába keveredni, hogy Dell laptopot akarok venni, erre a boltos a Lenovora esküszik, és azt magyarázza, a Dell mekkora hulladék(elég sok az ilyen modoros boltos, aki valamire esküszik, valamit meg hulladéknak tart). Vagy ha van X Ft-om, kiválasztok egy ezen keretbe beleférő, és azon belül a célra legalkalmasabb terméket, erre bemegyek a boltba megrendelni, ott meg az eladó elkezd magyarázni, hogy ha erre kell, akkor jobbat ajánl, ami persze árban X+20%. Nem, nekem nincs szükségem, hogy harcoljak ilyenekben a boltossal, még akkor sem, ha tényleg jóindulatból teszi.

Természetesen abban igazad van, hogy a webshopok nagy hátránya, hogy baj esetén esetleg nem elérhetőek. De éppen ezért gondolom azt, hogy a boltok akkor tudják megtartani a vevőiket, ha segítőkészek, mert nyilván árrésben nem tudnak versenyezni az akár hobbiból, 1 fővel működő webshopokkal. Ha a boltosoknak nem fontos minden vevő, akkor szépen lassan szinte mindenki webshopokban fog vásárolni, vállalva a kockázatot.

Freddy1st 2011.11.21. 09:26:46

@Zabalint:
"egy nagydumás de hozzá nem értőnek sokszor jobban hisznek, mint egy hozzáértőnek." Mégis hol és miért? Erre mondtam, hogy könnyű Téged megvezetni! Ha századszor is csak "nagyduma", akkor miért hinnéd el a sztoriját? És miért egy pék segít neked adagolót venni a kocsidhoz? Autószerelő jobb lenne.

"Én elsősorban ezért szeretem a webshopokat, mert ott nincs ilyen." Tehát a hozzá nem értő kezdő meglátja az X márkájú gépet és az Y márkájú gépet, és azért dönt egyik mellett,mert szép a színe, de dupla annyit kifizet, mintha tudná mire van szüksége és megvenné a Z-t!
Aki célzottan érdeklődik, azt nem szabad eltántorítani, többnyire nem is lehet. Viszont aki "Szeretnék egy gépet!" felkiáltással kezdi, utána hatásszünetet tart, annak bizony segíteni kell.
És ezt nem tudja egy webshop, egy arc nélküli hobbi-weblap megtenni!

Aztán ott vannak azok az emberek, akik nem várnak. Ha van polcon, akkor viszik, ha nincs, akkor nem rendelnek másnapra, inkább mennek a következő boltba. Főleg péntek délután meg szombat délelőtt jönnek ezzel.

A végeredmény:
"Nagydumás" nem mindig mond igazat.
Webshop is lehet jó, de sosem lesz a legjobb. Mint ahogy egy üzlet sem.
De törekedni kell rá!
Én ezen vagyok!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.11.21. 17:39:59

@Freddy1st:
"Mégis hol és miért? Erre mondtam, hogy könnyű Téged megvezetni! Ha századszor is csak "nagyduma", akkor miért hinnéd el a sztoriját?"

Én még mindig nem magamról beszélek(gondolj bele, az paradoxon lenne, hiszen ha tudnám magamról, hogy a hozzá nem értőknek hiszek, akkor ezen könnyendén változtatni tudnék, hiszen éppen annak nem kellene mostantól hinnem, akinek ösztönösen hiszek), hanem arról, hogy a többség kinek hisz és kinek nem. Egyébként anno egyetemen volt valamilyen pszichológiai jellegű óránk, ahol volt olyan, hogy valamilyen logikai feladatot kellett megoldani egy csoportnak, mások meg bizonyos szempontok szerint figyelték őket. Én éppen azt kaptam, hogy azt nézzem, kinek adnak a szavára. Na pont annak adtak a szavára, akinek a legnagyobb szája volt, aki meg tényleg értelmes dolgokat mondott, az semmit nem tudott hozzátenni az egészhez, így persze sokkal rosszabbul teljesítettek, mint ha külön-külön dolgoztak volna(természetesen a csoport java nő és bölcsész volt).
De az életben is ezt tapasztalom, hogy nem mindig annak hisznek, aki ért is az adott területhez.

"És miért egy pék segít neked adagolót venni a kocsidhoz? Autószerelő jobb lenne."

Tudod, hogy nem erről van szó, hanem vevőkről, akiknek többségében nem az a szakmájuk, vagy esetleg informatikusok, de nem hardveresek. Ezeken belül értelmezd amit írtam!

"Tehát a hozzá nem értő kezdő meglátja az X márkájú gépet és az Y márkájú gépet, és azért dönt egyik mellett,mert szép a színe, de dupla annyit kifizet, mintha tudná mire van szüksége és megvenné a Z-t!"

Nem, én nem vagyok hozzá nem értő kezdő, úgy értem olyan szinten nem értek a hardverhez, mint akinek az a szakmája, de utánajárok a dolgoknak, ha kell. Nyilván egy kezdőnek tanácsok kellenek, bár úgy gondolom ha szán rá időt, bármennyire is kezdő, utána tudna járni, de ha mégsem, akkor nem biztos, hogy egy boltosban bízhat meg legjobban, ahol azért lássuk be ilyen esetben az átverésnek is meg van az esélye(nem rád gondoltam természetesen, de lakhelyem közelében elég sok bolt volt ilyen, egyébként szerencsére sokuk tönkre is ment emiatt). De természetesen igazad van, egy megbízható, mások által ajánlott bolt meglátogatása is jó ötlet lehet ez esetben. De ne feledd, régen mindenki hagyományos boltban vásárolt, és kezdő is egyre kevesebb lesz, így a tapasztalt, de az okostojás vevőnek is kell tudni azt nyújtani, amit szeretne.

"Aztán ott vannak azok az emberek, akik nem várnak. Ha van polcon, akkor viszik, ha nincs, akkor nem rendelnek másnapra, inkább mennek a következő boltba. Főleg péntek délután meg szombat délelőtt jönnek ezzel."

Ez egyébként szerintem érthető, ha azonnal kell valami, akkor én sem webshopból rendelek, hanem addig járok, amíg nincs valahol polcon.

Botond99 2011.12.03. 22:54:28

@atpijkamo: Marhaság. Hagyót a szocik erőltették rá Demszkyre. Nem ugyanaz a társaság. Ha Demszky is annyit lopott volna, az SZDSZ-nek lett volna pénze finanszírozni önmagát és nem esett volna ki. A pártok tavalyi választási eredményei arányaikban tökéletesen tükrözik anyagi helyzetüket.

UnrealFCY 2011.12.08. 10:17:37

villanykorte osszeeskuves. A tervezett elavulas tortenete az Acerre is raillik, csak kicsit eltuloztak :)
süti beállítások módosítása