Tékozló Homár

Büntetőkamattal támad a nyugdíjaskopasztó maffia

2011.12.06. 17:02 | jackyll | komment

Csodálatos iparág a nyugdíjaslehúzás. Szinte egyáltalán nem jelentik fel a károsultak a termékbemutatós vámpírcégeket, amikor pedig nagy ritkán mégis, addigra már két felszámolással odébb járnak. Berk mamáját egy azonnal eldobható 300 ezer forintos gőztisztítóra dumálták rá a Beck Reisen kényszerváráslástúráján, aminek aztán egyszercsak a törlesztőrészlete megemelkedett. Bizonyára az árfolyamingadozás hatására.

Édesanyám történetét osztanám meg veled. Ő egy nagyon szeretetre méltó és félénk, de dolgos és lelkiismeretes asszony. Sajnos nagyon naiv és könnyen befolyásolható is. Ezért is voltam rá mérges, amikor újságolta, hogy elmegy egy termékbemutatós kirándulásra az élettársával. A Beck Reisen Kft. szervezte az utat, és a saját falkájába tartozó Beck Credit Zrt. kínálta a részletfizetési lehetőséget. Lelkére kötöttem, hogy ne vegyen semmit, de hát ismerjük a sztorit. "Csak ma van ez az akció", "ajándékba adunk egy háromszázezer forint értékű edénykészletet", stb.

Szóval vetettek vele egy gőztisztítót háromszázezer forintért hitelre, amihez járt "ajándékba" egy edénykészlet és egy kis kerekesszatyor (kiskocsinak írják a szerződésben) is, ugyanekkora értékben. A gőztisztítót utólag kapta meg futárszolgálaton keresztül. Hatalmas doboz, kis béndzsa készülékkel, ami az első kipróbálás közben tönkre is ment. Eltört a feje. A garanciát csak úgy lehet érvényesíteni, hogy elküldjük a gépet a cég székhelyére, Győrbe. Az egész nem ér annyit, mint amennyi a postaköltség lenne, így anyám persze nem foglalkozott vele, inkább fizette a csekkeket mint a katonatiszt. Aztán megjelent valami állítólagos képviselő a cégtől, hogy valami nincs rendben, nem fizeti időben a csekkeket, úgyhogy ha most áttér átutalási megbízásra és megemeli az eddig 8.500-as havi törlesztőt 10.000 Ft-ra, akkor mehet minden tovább. Na ez így is ment, aztán megérkezett az első felszólítás, hogy el van maradva sok-sok befizetéssel.

Való igaz, hogy néha késett, de nem maradt el huzamosabb ideig. Persze én erről az egészről csak utólag értesültem, amikor már a harmadik felszólítás is megérkezett, úgyhogy írtunk egy szép levelet (csatoltam), hogy elmehetnek a kurva anyjukba. Nem elég, hogy megkopasztják az embert egy szart sem érő termékkel, még utána mindenféle jogalap nélkül kérnek számon rajta pénzeket. Sehol nincs olyan az egy lapra kétoldalasan nyomtatott szerződésben, hogy mekkora a késedelmi kamat, se az, hogy mekkora a törlesztőrészlet kamata, milyen a konstrukció stb. Anyám már 170 ezret befizetett a 70 ezres minimálbéréből (tényleg annyit keres, nem számláz meg hasonlók) az elmúlt években, és még további közel 300 ezer ft-ot kérnek számon, tehát mintha semmit nem fizetett volna.

A Beck Reisen egyébként felszámolás alatt van. A szerződésen az ő pecsétjük szerepel. A kölcsönt nyújtó Beck Credit még él és virul és gondolom bőszen küldözgeti más ügyfelek felé is a felszólításokat, mert hogy nem tud mindenki rendesen fizetni, főleg a szar termékért, az egészen biztos.
 A levelet elküldtem több fogyasztóvédelmi szerv felé is, nem tudom, mekkora sikerrel.

Azt szeretném, ha mindenki megtanulná végre, hogy termékbemutatókra semmilyen körülmények között nem szabad elmenni befolyásolható embereknek. A nem befolyásolhatók meg nem tudom, minek mennek el. Egy ebéd vagy egy semmire se használható ajándék annyit nem ér.

Üdvözlettel
Berk

Címzett:
Beck Credit Zrt.
9028 Győr, Régi Veszprémi út 14-16.

Tárgy: Kölcsönszerződés és fizetési felszólítások


Tisztelt Beck Credit Zrt!

Tájékoztatni szeretném Önöket, hogy a 2008.11.24-én kötött xxxxxx számú adásvételi, illetve fogyasztási kölcsönszerződéssel kapcsolatosan felém rendszeresen küldött különféle felszólításoknak nem kívánok eleget tenni. Fent említett szerződés szerint egy gőztisztító készüléket vásároltam 300.000Ft-ért, illetve kaptam „ajándékba” egy edénykészletet, valamint egy „kiskocsit”.

Indoklás:
-    Az Önök által küldött felszólításokban hibásan van megadva a szerződés száma (xxxxxxxx), és annak időpontja (2008.11.30.). Én ilyen napon és ilyen szerződésszámú szerződést nem írtam és nem írhattam alá.
-    Az Önök által hozzám eljuttatott gőztisztító készülék csöve az első használat közben elrepedt, használhatatlanná vált. A garanciát érvényesíteni nagyon körülményes, csak postai úton lehetséges az Önök székhelyére visszaküldve a hibás készüléket. Ez a gyakorlat véleményem szerint szándékos az Önök részéről. Egy ekkora csomagot a saját költségemen azért nem fogok visszaküldeni az Önök címére, mert az egész készülék nem ér annyit, mint a szállítási költség. Ezzel véleményem szerint Önök is tisztában vannak.
-    A velem aláíratott szerződést nem nevezném szerződésnek, inkább salátának, mivel az számos olyan kitételt nem tartalmaz, amely alapján Önök tőlem pénzt követelnek. Egyáltalán nem találtam semmilyen összefüggést az egyes felszólításokban található összegek között. Az első felszólításban egy adott hónaphoz tartozó követelés nem egyezik meg egy másik felszólításban ugyanazon hónapra vonatkozó követelés összegével, stb.. Nem értem, mi alapján döntötték el Önök, hogy az egyes hónapokra vonatkozó követelés mekkora legyen, illetve hol írtam én alá olyan szerződést, amely tartalmazza, hogy mekkora a felszólítási díj, továbbá a késedelmi kamat. Egyáltalán semmilyen általános szerződési feltételeket tartalmazó (ÁSZF) információs füzetet sem kaptam, nem találtam az interneten sem.
-    Csatoltan megküldöm Önöknek azokat a befizetési illetve átutalási bizonylatokat, amelyek bizonyítják, hogy fizettem a havi törlesztő részletet egészen addig, amíg nem érkeztek meg az első fizetési felszólítások. A csatolmányok összesen 172.565 Ft befizetését bizonyítják, ám további olyan 10.000 Ft-os átutalási megbízásokat is kezdeményeztem az idei évben, amelyek bizonylata a költözésem folyamán elveszett. Ettől függetlenül azok befizetése is megtörtént, amit az Önök rendszere ki kell, hogy mutasson.
-     A felszólításokban teljesen értelmetlen és egymástól teljesen különböző összegek szerepelnek, ráadásul olyan hónapokra is, amikor a fizetési kötelezettségemet teljesítettem. Nem értem, mi a jogalapja annak, hogy ilyen összegeket kérjenek rajtam számon, miért különböznek minden hónapban az összegek.
-    Az általam aláírt szerződésen Eladó részéről a Beck Reisen Kft. bélyegzője szerepel. Ez a cég felszámolás alatt áll, nem vagyok tisztában, hogy ki a jogutódja.

Tisztelettel megkérem Önöket, hogy fenti indoklásomat fogadják el, a bizonylatokon szereplő összegeket vessék össze az Önök nyilvántartásával és küldjenek felém egy olyan letisztázott nyilvántartást, amely pontosan, tételesen és a valóságnak minden tekintetben megegyezően tartalmazza havi bontásban a fizetési elmaradásaimat. Kérném továbbá, hogy ebben az összesítőben minden egyes tételnek legyen feltüntetve a pontos jogcíme, illetve a követelések jogi alapját alátámasztó bármilyen szabályzat, adat, információ is. Kérném továbbá, hogy töröljék a késedelmi kamatot és minden egyéb járulékos költséget minden olyan követelésből, amelyet már korábban rendeztem.

Értesültem arról, hogy az Önökkel azonos bejegyzett székhellyel rendelkező Beck Reisen Kft. – amely az utazást szervezte, illetve aláíratta velem ezt a számomra előnytelen szerződést – felszámolás alatt van. Biztos vagyok benne, hogy ennek egyik oka az interneten is számos helyen fellelhető rossz megjegyzések és tapasztalatok tömege az Önök cégcsoportjával szemben, illetve az Önök ellen indított polgári peres és békéltetői eljárások. Felháborítónak és aljasnak találom az ilyen magatartásmódot, amelynek leginkább a kispénzű és könnyen befolyásolható állampolgárok vannak kitéve.

Tisztelettel:

Budapest, 2011.12.05.

Mellékletek:
Beck Credit Zrt. számlájára befizetett csekkek bizonylatának fénymásolata 2 oldal
Beck Credit Zrt. számlájára befizetett átutalási megbízások bizonylatának fénymásolata 4 oldal

Jelen levelemet megkapják még:

Tékozló Homár fogyasztóvédelmi internetes oldal
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Bács-Kiskun megyei Regionális irodája
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toszkanini béla 2011.12.07. 17:54:55

@atpijkamo: Én majd valami bögyös vörös mellé állok, oszt igyexem mindig beleesni az ölébe.
Maximum azt mondom, 'Bocsánat, Masaryk vagyok'. (Mennyit röhögtünk ezen a viccen áltisi alsóba, tejóisten!)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 19:19:33

@toszkanini béla: "Mennyit röhögtünk ezen a viccen áltisi alsóba"

:) De azóta fölnőttél.

Xezs 2011.12.07. 19:26:53

@Kulics: Egyetértek, plusz még haza sem érnél, mert állandóan okítanád a parasztot, vagy a rendőrséggel telefonoznál.

Én azt szoktam csinálni, hogy mikor olyanom van (és mostanában egyre többször) akkor szólok bizonyos dolgokért, de nem mindig és nem mindenért, mert akkor tényleg beleőrülnék.

Legutóbb egy ordenáré büdös csövestől kérdeztem meg, hogy miért nem bír megfürödni, mielőtt felszáll a metróra és hányingert kelt a szagával mindenkiben.

A vicc az, hogy mindenki fején láttam a fintort, de senki nem szólt volna. Még akkor sem, mikor már én elkezdtem.

Kibaszott birka társadalom vagyunk. Igen, magamat is beleértve, mert én meg fizetek azért, hogy büdösben utazzak.

Xezs 2011.12.07. 19:45:33

@salapapa: Én voltam egy konferencián, amin belül volt egy zárnyitó pavilon, mindenki kipróbálhatta magát.

Én mint laikus kb. 5 perc alatt nyitottam ki egy elzett zárat egy kb. 5-6000 ezer Ft-os készlettel. Lakatot is nyitottam, azt ablaktörlőmerevítővel.

Megkérdeztem a srácot, aki vezette ezt a pavilont, hogy most akkor el kell kezdeni félni?

Ő pedig mondta, hogy bár ezek az olcsó zárak valóban szarok, de a lakásbetöréseket piti bűnözők követik el, akiknek nincsenek ilyen kiforrott módszereik. Ők egyszerűen befeszítik az ajtót, vagy letörik a zárat.

Szóval az ilyen rezegtető dolgoktól két dolog miatt nem félek:

1) Nem gondolom, hogy a mi zárunkra pont jó lenne (nem egy olcsó szar zár)

2) Még ha jó is a mi zárunkra, a lakástolvajnak ilyenje nem lesz

Természetesen törhetetlen védelem nem létezik, ezzel tisztában vagyok.

Xezs 2011.12.07. 19:47:20

Ja meg amúgy eléggé városi legenda szaga van ennek a rezegtetéses módszernek.

XCat 2011.12.07. 20:19:28

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Választójog vagy általános, vagy nem. Ha így lekorlátozod, akkor nem az. Nem értelmi, hanem anyagi helyzet alapján diszkriminálnál. És mi lesz az anonimitással?

XCat 2011.12.07. 20:21:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem megyek hozzád feleségül, hiába töröd magad. :)

XCat 2011.12.07. 20:23:25

@Xezs: Gondolom nem tud. Utcán nem lehet ugye, plazába nem engedik be, szállón ellopják a cuccát/oda sem engedik be ha nem jattol, szállodára nincs pénze... hol fürödjön. Sztem kakálni sincs neki hol.

Mit mondott?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 20:30:27

@Xezs: "törhetetlen védelem nem létezik"

A fém lakásaktókra - 3 oldalon becsúszó rudak - 3 percet ír a KERMI. Gondolom a régi fa lakásajtókra fél másodperc.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 20:31:42

@Xezs: "csövestől kérdeztem meg, hogy miért nem bír megfürödni"

A hajlékából biztos megtartott egy fürdőszobát.

toszkanini béla 2011.12.07. 20:35:01

@atpijkamo: Ezt többen kétségbe vonják.
Néha én is.

toszkanini béla 2011.12.07. 20:40:57

@atpijkamo: Aki akarja meg tudja oldani. Nem minden hajléktalan egyben elhanyagolt is.

XCat 2011.12.07. 20:41:37

@atpijkamo: Szép intézkedés lenne Tarlóstól, ha minden hajlékonynak ingyen biztosítaná az összes fürdő látogatását. Ha már létezni nem engedi őket, szaguk se legyen alapon.

XCat 2011.12.07. 20:44:53

@toszkanini béla: Én nem tudnám. Te hogy csinálnád?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 20:56:20

@CatMother: Igen, ezen már gondolkodtam.

@toszkanini béla: Persze, oldja meg. Mikor egy ágyat nem tud megoldani éjszakára.

toszkanini béla 2011.12.07. 21:02:48

@CatMother: @atpijkamo: Esetleg ezt kérdezzétek meg attól, aki megoldja.
Nyilván, akinek három liter tablettás az összes napi igénye, az büdös lesz, mint a lampel rocskája.

XCat 2011.12.07. 21:10:05

@toszkanini béla: Hát ettől valami konstruktívabbat vártam. :(

Én sem mosakodnék 0 fokban, hideg vízben közterületen. Mástól sem várom el. És van hogy én is leizzadok estére, olyankor büdös leszek, szappan, tusfüdő, testápoló, arcápoló, izzadásgátló mag parfüm mellett is.

toszkanini béla 2011.12.07. 21:15:29

@CatMother: Akkor most én is kiestem a férj-aspiránsok közül?

XCat 2011.12.07. 21:23:43

@toszkanini béla: Amúgy gondolom lenne neki igénye lakosztályra a Kempinskiben is, csak nem fussa rá.

Xezs 2011.12.07. 21:26:18

@CatMother: Ezt a jattolás dolgot nem tudom hol hallottad, ez baromság.

Megvannak azok a szociális ellátóhelyek, ahol lehet fürödni. A fürdés nem pénzkérdés.

Különbség van hajléktalan és csöves között. A hajléktalan próbál embermódra élni és fürdik, a csöves viszont mindenre szarik, ami valaha emberré tette.

Nézd meg pl. a fiatal, 15-30 év közötti igénytelen punkokat, belőlük is csöves lesz, mert már most úgy élnek. Némelyiknek megjön az esze, de a legtöbbje ottmarad a pöcében.

Hogy mit mondott? Azt mondta hogy ő 2 órája fürdött és szerinte én vagyok a büdös. Szart se ér amit mondasz neki, ezt én tudtam már az elején, de talán egy parányi szikra gyúlik az agyában, hogy talán legközelebb nem fogja basztatni valami nagypofájú barom, hogy ugyan ne büdösen szálljon már fel.

Xezs 2011.12.07. 21:29:35

@atpijkamo: Én 3 féle MABISZ minősítésről tudok. Van az 5, 10, és 15 perces áttörésgátlás. Nem biztos, hogy jól emlékszem, de nézzük: Az 5 perces az, amit minden ajtóra rá lehet fogni, tulajdonképpen ezt mindenki megkapja.

A 10 percesek azok, amiket lakásokba szerelnek biztonsági ajtóként. Ezeknél fontos tudni, hogy a 10 perc az nem úgy 10 perc, hogy nekiállok spajszerral, mint az 5 percesnek, és ki is nyitom, hanem ezekhez már komolyabb eszközök kellenek.

A 15 perces besorolású ajtókat szokták üzletekre meg mindenféle nagy értéket tároló épületekre rakni.

Xezs 2011.12.07. 21:37:58

Na, megtaláltam:

www.mabisz.hu/images/stories/docs/biztonsagtechnika/technikai-megoldasok-ipari-kockazat.pdf

Az 5. oldalon van a táblázat. Van még a 3 számozott kategórián kívül 3 számozatlan. Az alsó kettő elhanyagolható, gondolom azok kb. olyan szintűek, hogy kilincsre zártad az ajtót.

A kiemelt védelem nem tudom hogy mi lehet, de az biztos valami überdurva cucc :)

XCat 2011.12.07. 21:39:55

@Xezs: Valamlyik szociális ellátóintézményben, ahová kizavartak szakmaiinformálódni. A nevére nem emlékszem sajna, egy ilyen szép nagy marha épület volt, egy anorexiás, ellenszenves csajjal az élén. Volt egy váltsuk meg a világot korszakom, amikor azt hittem hogy a szociális rendszer tényleg azért van, hogy ezeknek segítsen. Aztán megtanították, hogy tulajdonképpen arra való, hogy a benne dolgozóknak jó legyen. :)

Ott mondták (félhivatalosan) hogy bizony van ám itt maffija, és kőkeményen el van picsázva szegény hajlékony, ha nem adakozik le napi 3 ezret (ez olyan 8-9 éve volt). A bent dolgozók tudják, de mélyen kussolnak, mert elintézik egymás között, nekik meg nem kell a baj.

De amúgy teljesen legálisan is kellett valamennyit fizetni.

Mondjuk ott azt is mondták (kapaszkodj), hogy a csigánygyerek szellemileg mennyivel magasabbrendű (!) a fehérnél, mert a fehér csak ordít amikor elvágja a kezét, de a csigány az megy magának, oszt beköti.

Hogy mindenre szarik.. hát istenem, őrá is szarik minden. Meg mindenki. Te el tudod képzelni, hogy pár unatkozó tizenéves felgyújthat egy embert, aki az utcán él, mert éppen nincs más dolga? Pedig megtörténik.
És úgy igazán senkit nem zavar, mert CSAK hajléktalan. A kölykökre rászólnak hogy ejnyebejnye, de ennyi.

Én őszintén csodálom a hajléktalanokat, hogy nem fosztogatnak csapatokban. Elvégre mi lehet belőle, becsukják? Na és, melegben lesz, meg kap enni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 21:43:22

@Xezs: "Az 5 perces az, amit minden ajtóra rá lehet fogni"

Egy sima faajtót simán berúgok. Az a 0 perces.

Ha erősebb ajtó, akkor pajszerral az egy záras ajtót 10 másodperc nyitni. Betámasztod, reccs. A saját fa ajtómat vésővel, kalapáccsal fél perc alatt nyitottam. Csak ez a két szerszám volt kint, mikor kizártam magam.

Ha nincs hevederzár, akkor egy percen belül nyílik a többzáras ajtó.

A bejárati ajtók kétharmadát ezzel letudtuk.

Maradnak a hevederzáras ajtók, fém ajtók, stb., amikre egy percnél többet kell fordítani. Mondom, a sima fém ajtót, ami három irányba fémrudakkal záródik a fém ajtókeretben, azt 3 perc alatt lehet nyitni.

Szakember 10 perc alatt nem csak nyitja az ajtót, hanem beépít helyette egy újat is.

A 15 percben az is benne van, hogy közben lementek sörözni.

XCat 2011.12.07. 21:46:26

@atpijkamo: Utálnám ha betörnének. Mit gondolna a betörő, folyton rendetlenség van. :(

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 21:47:05

@CatMother: "nem fosztogatnak csapatokban"

Ahogy nemrég Londonban a fekák. Nagyon fles volt! Vittek minden mozdíthatót, a rendőség sehol.

Ennyit arról, hogy mi tartja vissza az embereket az állati viselkedéstől. Nevelés? Már akit. A rendőrök! A szeretve tisztelt rendőrségünk. Akik soxor a legnagyobb zsiványok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 21:48:16

@CatMother: Az nem nézi azt. Készpénz, aranynyaklánc, nótbúk, usgyi!

Xezs 2011.12.07. 21:57:02

@CatMother: Azért a csapatokban való fosztogatásért már elég kemény elpicsázás jár mint karhatalmi, mind civil szinten. Egyébként is a legtöbb ember nagyon szívesen pofánbaszná a csöviket, csak nem akarnak (akarunk) neveletlennek tűnni (ismétlem, itt csövesről és nem hajléktalanról beszélek). Egy fosztogatás már simán zöld jelzést adna a legtöbb embernek a pofánbaszásra.

Lehet, hogy te találtál egy szociális helyet, ahol maffia uralkodott, mondjuk itt neked kötelességed lett volna értesíteni a rendőrséget, még ha kézzelfogható bizonyítékod nincs is. Ettől függetlenül léteznek olyan helyek, amik nem ilyenek. Húgom dolgozott 1-2 ilyen helyen, de még sógorasszonyom is.

Az sem megoldás, hogy felgyújtjuk a csöviket, ez nem téma.

De ne bassza már meg, hogy én kapom a TBC-t meg a hányingert csak azért, mert valaki kiírta magát a társadalomból. Ez nonszensz. Az emberi létnek van egy minimális szintje, és ebbe a fürdés is beletartozik. Akinek ez nem tetszik, az menjen erdőbe lakni, kerülje el messzire a várost.

Sokféle emberrel tudok együtt utazni, nem hiszem hogy bennem van a hiba és eléggé magas az ingerküszöböm is.

De a poshadt húgyszag kibassza nálam a biztosítékot.

XCat 2011.12.07. 21:57:50

@atpijkamo: De most tényleg, miért tartaná vissza bármi? Mert valamikor hibázott az életében? Mindenki hibázik.

Egy mondjuk 40-50 éves ember miért éljen le még 20-30 évet eleven szemétként, hogy egész nap azt nézi hogy jólöltözött emberek pénzzel, kajával, telefonnal, számítógéppel, akármivel szaladgálnak előtte, neki meg lófaszse? Még az sem, ami másnak ingyen jár?

Nem hiszem hogy van olyan nevelés, ami elég erősen kondícionálna arra, hogy ebbe belenyugodj.

XCat 2011.12.07. 21:59:36

@Xezs: Jó, értem mit mondasz, de ezen a skálán a hajléktalanból lesz a csöves. Próbálkozik, próbálkozik, nem jön össze, és feladja. Aztán máris ott tart, hogy szarik a világra, mert meddig próbálja még.

toszkanini béla 2011.12.07. 22:00:15

@CatMother: Nem vagy túl konzekvens. Eddig azt mondtad, dögöljön meg mindenki (nyugger, gyerek, lúzer...), aki nem tud gondoskodni magáról. Most meg itt szopod a hómlesszek micsodáját.
Persze már Bismarck is megmondta, hogy csak az ökör következetes.

XCat 2011.12.07. 22:02:58

@Xezs: TBC-t normális immunrendszerrel nem kapsz meg. Ha mégis, kezelhető. Neked. Ő beledöglik.
De amúgy "rendes embertől" is elkaphatod. :)

Húgyszag engem is idegesít, valamelyik nyáron egy vénasszony szállt fel, kicsit zavartnak tűnt, de határozottan nem csövesnek. Na még olyan bűzt, hallod... annak se szólt senki.

Kár hogy nem voltál ott, mi inkább úgy döntöttünk hogy megvárjuk a másik buszt.

Xezs 2011.12.07. 22:03:31

@atpijkamo: Ne velem vitatkozz, nem én írtam a MABISZ minősítést. Azért azt megnézném, hogy az enyémmel mit kezdenél 10 perc alatt :)

A legtöbb ember sóher költeni a saját biztonságára, így a (piti) betörés mindig is jó biznisz marad.

A legnagyobb probléma az, hogy a mai magyar társadalom viszonylag könnyen jut relatíve értékes, és könnyen mozdítható javakhoz. Laptop, iPhone, csodatévé, stb. Viszont míg az uralkodó társadalmi szemlélet az ilyen kütyüknél egyértelműen az, hogy vegyük meg, mert tökjó, addig a biztonsági ablak-ajtó pont az ellenkezője: minek az! - felkiáltással elintézi a legtöbb ember.

Meg ugye van az a vélekedés, hogy ha valaki be akar törni, az úgyis be fog. De akkor ilyen alapon minek ajtó a lakásra.

Menj el egy akármilyen belvárosi panelházba, és nézd meg az ajtókat. Meglepő, de 80-90%-uk az ajtóknak még mindig az az ótvar szar papír, amit 30-40-50 éve beépítettek. És az embereket ez nem zavarja, fel se fogják, hogy ezek az ajtók semmire se jók.

Na amíg a nagy többség így gondolkodik, mint ahogy fentebb írtam, addig a biztonsági ajtósoknak nagyon jó a helyzetük, mert a betörő nem fog vacakolni egy kétséges kimenetelű betöréssel, ha ott van mellette 400 másik tuti buli.

És nincs olyan lakás, amiből nem lehetne valamit elvinni. Tudjuk, hogy hány betörés történik idősek rovására, pedig a nyugdíjasokról az a (fals) közvélekedés, hogy szegények.

XCat 2011.12.07. 22:05:31

@toszkanini béla: Én sosem mondtam ilyet. :) Van pár hülye, aki csahol mindenre, rám meg pláne, mert szeretek a primitívebbekbe beletaposni... amolyan hobbi. Aztán ferdítenek a világba.

Neked meg ők maradnak meg, mert többen vannak, én meg nem magyarázkodok. Aki érteni akarja amit leírok, és képes is rá, az érti.

XCat 2011.12.07. 22:11:18

Jé, le van dögölve a kommentlista. Nálatok is?

Xezs 2011.12.07. 22:11:26

@atpijkamo: Nem nem tud. Nem akar. Aki akar, az tud.

Nagyon egyszerű a képlet: vannak azok az örök lázadók, akik még mikor kicsit is emberként éltek, már akkor is kilógtak a sorból, nekik ne mondja meg senki hogy mit csináljanak, kapja be mindenki, ezért kibassza őket az asszony is meg a főnök is.

Aztán ha be kéne menni hajléktalanszállóra, akkor megint jön a kurva nagy büszkeség, hogy neki ne mondják meg ott, hogy nem lehet inni meg ordibálni, így aztán persze hogy be sem engedik.

De még így is van egy rakás jótét lélek, akik meleg teával meg takaróval mennek ki hozzájuk az utcára. Van, amelyiknek még ez sem kell.

Mi a lófaszt csinálsz egy ilyen "kapjabemindenki" típusú emberrel? Soha nem fog megváltozni, te meg azt hiszed, hogy nem tud szállást keríteni magának. Tudna pedig, ha egy minimális együttműködési hajlam lenne benne. Mert az egész társadalom az együttműködésről szól. Én nem szarok az utcára, mert tudom, hogy 5 perc múlva te mész majd arra, és nem akarsz belelépni.

Egyébként nagyon elgondolkodtató, hogy a csövesek között mennyivel kevesebb a nő, mint a férfi.

Szerintem a nők nehezebben hagyják el magukat, valahogy a büszkeségük nem engedi, hogy lecsússzanak, a férfiakban meg ez nincs meg és sokuk hajlamos lecsúszni.

Van nekem olyan férfi ismerősöm, akinek ha az anyukája nem élne, már hajléktalan (lehet hogy csöves) lenne. Csak idő kérdése, mert a srác semmire se jó (pl. mekiből 2 hét alatt kirúgták, pedig az elég egyszerű meló).

Xezs 2011.12.07. 22:15:23

@CatMother: Azért ugye érzed a különbséget egy aznapi megizzadás, és egy hónapok óta rakódó zsíros, izzadságos, hugyos, hányásos szag között?

Feltételezem szagoltál már csövest.

Én még azt is megértem, ha valaki nem tud mindennap fürdeni. De azt nem, hogy hónapokig. Ez nonszensz.

Nem hiszem, hogy a csöviket birkamód el kell tűrniük azoknak maguk között, akik napi szinten munkába járnak, adót fizetnek, gyereket nevelnek, stb. Ez így egyszerűen pofátlanság a csövik részéről, mert visszaélnek az átlagember türelmével és jóindulatával.

XCat 2011.12.07. 22:16:53

@Xezs: Nézz meg egy hajléktalanszállót egyszer belülről. Hogy milyen. Mocskos, büdös, lerobbant, zsúfolt...

A nőkön van egy lyuk, és ha kapcarongyként hagyják magukat kihasználni, verni, stb, akkor a legtöbb pasi megtűri őket. Sokkal nagyobb helyet nem foglal egy kutyánál, ennyi sem eszik többet.
Nem tudom mennyivel van jobb életük az utcánál, de tény hogy nincsenek ott.

A srácból meg még lehet a következő Steve Jobs. :)

Xezs 2011.12.07. 22:17:01

@atpijkamo: Khm... azok fekák voltak. Azt hiszem ez sokmindent megmagyaráz. A világon mindenhol baj van velük ott, ahol vendégként vannak jelen. Még a saját hazájukban is csak a bajt csinálják, lásd a sok polgárháborút Afrikában.

XCat 2011.12.07. 22:19:57

@Xezs: Persze, igazad is van. Komolyan, teljesen érthető az álláspontod. Azért vitatkozom veled, mert a jelenlegi rendszerben nincs igazán mit tenni velük.

Lázár János bevonult a történelembe, ha máshogy nem anekdotaszinten a pénzalapú emberosztályozással... de most mi nem ugyanezt tesszük? Dehogynem. Ő csak kimondta.

Azzal együtt hogy róla is megvan a nemtúlhízelgő véleményem, csak azért nézzük már úgy a dolgokat, ahogy vannak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.07. 22:20:23

@Xezs: "nem szarok az utcára, mert tudom, hogy 5 perc múlva te mész majd arra, és nem akarsz belelépni."

A kutyatartók másként gondolják. A XIII. kerülteben nagyon kell vigyázni, mert máterenként van egy kutyaszar. Nyáron kánikulában viszi a szél a kutyaszarport.

XCat 2011.12.07. 22:24:51

@atpijkamo: Fogd fel ingyenes immunterápiának. :)

Xezs 2011.12.07. 22:26:14

@CatMother: Bár ő lenne a következő SJ, akkor mondhatnám hogy én a haverja vagyok :) De maradjunk a realitások talaján: hajléktalan lesz.

Már most kisebb lakásba kellett költöznie az anyjának, mert a srác meg a nővére elhordták a pénzt, az anyjuk még hitelt is vett fel, hogy adjon nekik.

Mondanom sem kell, hogy a drog központi szerepet játszik az életükben, egész véletlenül pont Amszterdamba kellett menni dolgozni, csak épp kifele vittek párszázezret anyu pénzéből, de visszajövet már egy fillér sem volt náluk. Még ha dolgoztak is (amit erősen kétlek) azt mindet eldrogozták.

Sajnálom a srácot mert nagyon jó fej, sokat röhögtünk együtt, mikor még összejártunk, de ha megkérdeznéd tőle, hogy mennyi 15+33, nem tudná megmondani. És ezt halál komolyan mondom, totál trapa a srác agya.

Hogy ki a hibás? Jó kérdés. Az anyukája biztosan, a srác biztosan. Hogy talán mi, a volt haveri kör hibásak vagyunk-e ezt ítélje meg mindenki. Én mondjuk próbáltam neki segíteni korábban, meg a srácok egyszer elbeszélgettek az anyjával. Szart sem ért. Pedig a srác tartotta/tartja a kapcsolatot az apjával is, úgy tűnik, hogy őt se érdekelte túlzottan a gyerek semmittevése.

Xezs 2011.12.07. 22:28:04

@atpijkamo: Na mondjuk a belvárosi kutyákat fajtára, nemre és nagyságra való tekintet nélkül gyújtanám fel egy lángszóróval. Semmi szükség rájuk és összeszarnak mindent.

Tudom, a gazdájukat kéne inkább felgyújtani. Majd egyszer :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.07. 22:28:13

@Xezs: hat lehet egyszeru, de kibaszott kemeny melo

XCat 2011.12.07. 22:30:51

@hagyma: Akkor amerikában a meki is más. :D
Itt nem úgy néz ki egyik ottdolgozó sem, mint aki nagyon bele akar szakadni. Sőt, én lepődök meg ha valamelyik elsőre megérti, hogy dupla csokival akarom a fagyimat.

toszkanini béla 2011.12.07. 22:50:56

@CatMother: Szerintem kevesen vannak ilyenek.;-)

triarius 2011.12.07. 22:56:10

@Xezs:
>Egyébként nagyon elgondolkodtató, hogy a >csövesek között mennyivel kevesebb a nő, >mint a férfi.

Ennek az a fő oka, hogy a csövesek jelentős része elvált, márpedig válás után az asszonynál szokott maradni a lakás. Továbbá a börtönviseltek nagy része is férfi, és ők is felül vannak reprezentálva a csövesek közt.

Amúgy persze a nők tényleg jobban adnak magukra, bennük van a fészekrakási ösztön.

Xezs 2011.12.07. 23:16:33

@hagyma: Dolgoztam ott. Azért az nem igaz, hogy kibaszott kemény, maximum csak simán kemény. Vagy mondjuk inkább hogy fárasztó. Téglát cipelni a kibaszott kemény, nem krumplit sütögetni.

Sőt, a legjobb jelző a mekis melóra az undorító, mert csöpög a zsír a hajadról, mivel az az elszívó ami ott van, lófaszt se ér. Minden este mostam hajat akkoriban.

Xezs 2011.12.07. 23:21:34

@triarius: Ezt a lakás dolgot sokan hangoztatják, csak én azt nem értem, hogy még ha nincs is anyja-apja-testvére-gyereke annak a szerencsétlen elváltnak, akkor egy albérletet, de minimum egy munkássszállót miért nem bír kifizetni?

Szerintem a legtöbb ember csak azt hiszi, hogy a csövik nagy része az elváltság miatt lett csövi és az igazság meg inkább a nemtörődömség meg a lumpolás irányába halad.

Szerintem nem a válás az ok, az inkább csak egy tünet, mert a (korábban még nem) csöves már a házasság alatt is öntörvényű, kötekedő, iszákos (tetszés szerint választható jelzők) ember volt, és csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz csöves.

A kérdés ilyenkor csak az a nő számára, hogy együtt lesznek csövesek, vagy ő még időben kiszáll.

Nézzünk szét a világban: nagyon sok elvált férfi él ember módjára. Nem dől össze a világ egy válás után, bár kétségtelen, hogy szar helyzet és a törvény a nőt védi elsősorban. De a legtöbb férfi valahogy mégis méltósággal távozik a családi fészekből.

Szóval ezt a válás indokot én nem fogadom el indoknak, ez inkább egyfajta együttérzési duma a kívülállók részéről.

Xezs 2011.12.07. 23:23:50

Mármint anyja-apja-testvére-gyereke azért kell, hogy nála tudjon lakni akár csak ideiglenesen is.

Sőt, volt olyan hely, hogy nőtlenszálló, szerintem létezik még ilyen. Baromi olcsó, nem túl igényes de nem is szakadt, pont elvált fasziknak lett kitalálva.

XCat 2011.12.07. 23:24:37

@Xezs: Mert egy rendesen kinéző (egyszobás) albérletet nem úszol meg havi 100 alatt rezsistől. Ami járható út lenne, hogy többen összeköltöznek, de hát te kiadnál lakást egy hajléktalannak? Pláne többnek... Vagy összeköltöznél vele? Na, ők sem. Az elején még többre tartják magukat, aztán amikor már nem, nincs miből letenni 300 ezret. (ugye kaució.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 00:23:03

@CatMother: "egy rendesen kinéző (egyszobás) albérletet nem úszol meg havi 100 alatt rezsistől"

Egyetemi városban a gyerekem 80-ból megvan, és ebben a kaja is benne van, meg kis utazás is. Most volt felújítva.

XCat 2011.12.08. 00:36:43

@atpijkamo: Ez bp-n van?

Másrészt, a gyereked kap ösztöndíjat, és minden hónapban küldöd neki a havi pénzt, ha a fene fenét eszik is.
Mi van ha a hajlékony nem kap egyszer fizetést? Majd jövő hónapban, vagy csődbemegy a cég, vagy valami.

triarius 2011.12.08. 00:50:12

@Xezs: Hát azért a lakás elég nagy gond. Mondjuk egy elvált munkanélkülinek teljesen reménytelen a dolog. Munkásszálló meg már nagyon kevés van, a többségük megszűnt, vagy más célra használják. A rendszerváltás környékén volt egy hullám, amikor Bp-en élő munkások tömegéből lett hajléktalan. Megszűnt a munkahely, megszűnt a munkásszálló, haza a falujába Szabolcsba meg már nem tudott menni, mert az asszony kidobta, esetleg már mással élt a házban. Ja, és azt is tegyük hozzá, hogy a válás után az esetek többségében még gyerektartást is kell fizetnie, tehát nem nulláról indul, hanem mínuszról.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 00:55:13

@CatMother: Nem.

Ösztöndíjat! Jó is lenne! Mingyár tandíjat fizet...

Hehe. Milyen jó lenne, ha az ember felmondhatna a gyerekének! Gyenge voltál, jövő hónaptól meghirdetem az állásodat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 00:58:45

@CatMother: Még jó, hogy beleírták az alkotmányba, hogy a gyerekeim eltartanak! Nyugdíjból nem megy.

Már csak annyit káne hozzáírni, hogy keressenek is valami pénzt!

Ugyandehogy (törölt) 2011.12.08. 08:15:36

@Kicsi Kacsa: és aki partner* lesz, kap egy ingyen mobiltelefont feltöltve? pont most jött nekünk is ilyen meghívás. pont most ég a levél a cserépkályhában:D

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.12.08. 09:06:45

@Kicsi Kacsa: Ilyenre elment Anyucim. Csakis hőzöngeni, mert a vizsgálat a barátnője csoportjában elmaradt. Közölték a bagázzsal, hogy kivizsgálni a remek, díjazott helyi kórház fog, ők "komplex megoldást" tudnak ajánlani az eü problémákra. Pechjükre az öreglány a fenti intézmény nyugdíjasa. Kérdezősködött és bután nem értett meg dolgokat. Pl.: Hogy akadályozza meg az időskori csontritkulást az ionizáó párátlanító/párásító készülék. MIlyen orvosi fémből van az edénykészlet stb.
Jót röhögött az egész brancs. ;-)

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.12.08. 09:24:38

@LongJohnHolmes: Anyucim rajong ezért a dumatechnikáért. Mondjuk, ritkán vásárol, de élvezi az egésznek a hangulatát.
Ha béna az előadó, elkezdi "tanítgatni".
Volt egy pali, olyan agresszívan támadta a szépkorúakat, hogy nem is érdemlik meg az egészségmegőrző eszközöket, magukra vessenek, ha el találnak hunyni a fillérb* okán, meg hasonlóak, hogy alig várták a végét, és nem annyira vásárlási, mint mosdási ingert éreztek. No, az ürge nem is adott nekik ajándékot! Le is tagadta, hogy a szórón ilyesmi lett volna. Előkerült a -nem hiteles- fénymásolat, szerelmes levél a cégnek, amit 2 kivétellel mindenki aláírt. Küldtek nekik -beígért- gagyi ernyőt + 1-2 vackot (bögrét, azt hiszem) és, igen, egy ingyenes termékbemutatóra jogosító jegyet. hm.

Nekem az a kedvencem, amikor zárt borítékot osztanak ki és kisorsolják, melyik kód (jel) kapja a piszok nagy engedményt és a hihetetlen ajándékot.
Miután kiderül, hogy pont én vagyok a kiválasztott (szellős széksorok), a körülöttem lévő beépített ember rögtön el is kezd irigykedni és biztatni, hogy ugorjak már fel az előadó mellé, mutassam a számot. Tetű kis település ez, az irigyek mindig ismeretlenek a csoportnak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 09:49:53

Elmentek ilyen bemutatóra a nyuggerek. Mondta az előadó, hoögy csodás termékük van időskori elbutulásra, csupáncsak háromszázezer forint. Az egyik nénkike vett kétszáz éves törlesztőre. Kapott egy marék almamagot érte. Elkezdte ropogtatni, egyre gondterheltebb lett az arca. Végül megszólalt.
- Maga engem becsapott, kétszáz forintért kapok egy kiló almát, és abban több mag van!
- Na ugye! - mondta az előadó. - Már hat is az almamag!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 10:00:00

@CatMother: Hallottál már az atipusos gyógyszer-rezisztens TBC-ről?

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2011.12.08. 10:01:34

@Xezs: + váláskor a pecót anyuci szokta vinni, apuci meg fizetheti a gyerektartást. Mit fizetheti?! Vonják! Anyuci szörnyű körülményeire (válás, kölykök) való tekintettel nem fizeti ki apucit a pecóból.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 10:01:55

@atpijkamo: Írjál ki neki ösztöndíj-pályázatot - és ne a játék/szociális/szaporodási ösztöneire...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 10:08:35

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Eh, rég feladtam. Fizetek, mint a katonatiszt. (Pedig csak őrvezetőig vittem. Annál lejjebb nem lehetett.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 10:10:51

@CatMother: A nők azért nincsenek az utcán mert egyrészt társadalmi-történelmi okokból jelentősen alacsonyabb közöttük az alkoholisták száma, másrészt meg a jogászi pálya prostitualizálódása magával hozta a bírói pálya elnőiesedését, és az ivari szolidaritás ezt eredményezte.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 10:23:12

@CatMother: Erre a valahova már beírtam a vonatkozó (erről a feltevésről önkéntelenül eszembe jutó) nóta szövegét, és bár személyesen tudomásom szerint eddig még nem találkoztunk, alkalmasint relevánsan is elénekelhetem neked (feltéve, ha nem vagy ijesztően csúnya vagy hangos):

Magdaléna!
B.szom a p.csád!
Azért ültél az ölembe,
Viszket a p.nád.
Sejde!
Nem azért b...talak,
Hogy elvegyelek,
Ha nem hiszed, csókold meg a
Szőrös tökömet!

XCat 2011.12.08. 10:49:54

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nagyon szép, köszönöm. Felteszem valami romániából származó folklórkincs. Vagy még a csigánysorra tippelnék.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 11:02:59

@CatMother: Ó, nagyon szívesen, máskor is!
Nem, nem Partium, nem Erdély, még csak nem is Máramaros, sem Gyimes és végképp nem cigánysor.Ilyen gyöngyszemeket csak egyetemen lehet tanulni.

Azért nem ismerted...

XCat 2011.12.08. 11:08:50

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Most mire vágsz fel, mire vágsz fel, arra vágsz fel, hogy anyád ott strihhelt és egyszercsak beakadtál?

(Mellesleg kezdesz túlmenni azon a határon, amin nem kéne.)

XCat 2011.12.08. 11:10:29

Ma vércica leszek. Leégett a porszívóm. Gyászolom.

2011.12.08. 11:14:20

@Xezs: na jó de mit mondott a csöves erre ? és volt hogy leszálltam a buszról mert majdnem elhánytam magam a szagtól.
ja én megveszem 10ezerért a havibérlete ezek meg csak büdösítenek bliccelve. nem mintha érvényes jeggyel jobban örülnék nekik.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 11:22:16

@CatMother: Én is szeretlek!

"Most mire vágsz fel (...)?"
- Ha így folytatod, apró darabokra! Küldöm itt neked nagy szeretettel az autentikus folklórt, oszt' flaszterpatkány módjára kurvaanyázol?

Általában mindent tönkreteszel amúgy is, amihez hozzányúlsz, vagy ez most csak CatMother (egyedi) esete a porszívóval, à la Mikszáth?
Ne búsulj, át is veheted a feladatát...

A határokat meg ne emlegesd, nem én jöttem "túlrúlrúl", ahogy az Érmellék ittfelejtett falvaiban mondják...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 11:23:38

@Kulics: Biciklin nem kell tubifexeket szagolnom, bár az egyik már le akarta mosni a szélvédőmet...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 11:34:20

@CatMother: Vigasztalásképpen, hogy ne érezd magad egyedül (bár nem ezt kerestem):

>>A nőknek semmi sem elég?

Három nő a férjektől és barátoktól mentes pár napos, szilveszteri szabadságra megy. Utazásuk alatt észrevesznek egy "Öt emelet" nevű motelt, aminek a cégtáblája alatt a "kizárólag hölgyek részére" feliratú táblát látják. Mivel nincsenek velük férfiak, elhatározzák, hogy ott töltik az estét.

A recepción egy rendkívül vonzó férfi elmagyarázza a helyzetet: Ennek a motelnek öt emelete van, minden emeleten különböző szolgáltatást kaphatnak a szobában. A szolgáltatás jellege ki van írva a lépcsővel szemben, menjenek, és döntsék el, melyik emeleten kívánják az estét eltölteni.

A három grácia elindul felfelé. Az első emeleten ez van kiírva: "az itteni férfiaké rövid és vékony" - ezen persze nevetnek, és elindulnak tovább.

A második emeleti táblán ez áll: "az itteni férfiaké hosszú és vékony"- mivel nem pont erre vágynak, továbbmennek.

A harmadik emeleten ez olvasható: "az itteni férfiaké rövid és vastag". - Természetesen továbbmennek.A negyedik emeleten ez van kiírva: "az itteni férfiaké hosszú és vastag". - Rendkívül izgatottak lesznek, de hát van még egy emelet, így elhatározzák, megnézik, mit hagynának ki.

Az ötödik emeleti táblán ez áll: "Itt nincsenek férfiak. Ezt az emeletet csak azért építettük, hogy bebizonyítsuk: A nőknek egyszerűen semmi sem elég."<<

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.08. 11:57:42

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "tubifexeket"

Ez honnan jön?

"le akarta mosni a szélvédőmet"

Annyira be volt tépve?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.12.08. 12:17:46

@atpijkamo:
- Tubifex= csővájó féreg. Egy korábban mentőző orvos barátomtól tanultam.

- Annyira.

becsoccsent 2011.12.08. 16:43:33

@Xezs: " Tudjuk, hogy hány betörés történik idősek rovására, pedig a nyugdíjasokról az a (fals) közvélekedés, hogy szegények. "

te tenyleg ennyire hulye vagy? jaaaaaa...
te tenyleg ennyire hulye vagy.

Xezs 2011.12.08. 22:53:26

@CatMother: Megint túlzásokba esel és ferdítesz, szerintem neked ez valami sport.

1) Egy átlagos fővárosi albérlet rezsistől simán kijön 100-ból. Ez egy akkora lakás, hogy 2-en, esetleg 3-an elférnek benne, tehát ez az összeg kapásból feleződik, harmadolódik.

2) DE! Elegánsan és nőiesen szándékosan figyelmen kívül hagytad a többi opciót, amit leírtam, úgymint munkásszálló, nőtlenszálló, stb. Ezek sokkal olcsóbbak. Nem Hilton, de nem is az utca.

3) Ilyet szólsz, hogy "ki adná ki a lakását egy hajléktalannak" ez azért durva csúsztatás, mert tulajdonképpen az összes albérletben lakó majdnemhogy hajléktalan. Ilyen alapon ki adná ki a lakását bárkinek is, hiszen ezek idegen emberek, ki tudja, hogy nem basszák-e szét a lakást?

Egyébként is, honnan tudod, hogy valaki hajléktalan? Szerintem te összemosod a hajléktalant a csövessel. A kettő között az a különbség, hogy az előbbiről nem biztos, hogy megmondod, hogy az, viszont a csövesről messziről látszik/bűzlik, hogy csövi. Egyébként is, ha a hajléktalanság para a tulajnak, akkor az albérletkereső hajléktalan előbb-utóbb kihagy részleteket az életéből a cél érdekében. Messziről jött ember azt mond, amit akar. Honnan tudod, hogy aki albérletet vesz ki, annak a sztorija igaz?

meg ne abból induljunk már ki, hogy adva van egy ember, aki egyik napról a másikra elveszti az összes pénzét, vagyonát, melóját, mert ez nem így megy. A hajléktalanná vagy csövessé válás sok-sok elbaszott, vagy szerencsétlen lépés eredménye.

Xezs 2011.12.08. 22:56:27

@CatMother: Mi van, ha egyik nap beesik egy atombomba? Na?

Ki lehet találni ilyeneket, mindig lehet ragozni, de vegyük észre, a világ nem áll meg attól, mert szar kerül a palacsintába.

Nagyon sok ember került már padlóra és nagyon sokan álltak már fel onnan büszkén. Mert volt már olyan, hogy valakinek megszűnt a melóhelye és talált újat, mert volt már olyan, hogy valakit kirúgott az asszony és mégis talpra tudott állni, stb. Ne állítsunk már be mindenkit egy rakás szerencsétlenségnek, mert nem mindenki az.

Xezs 2011.12.08. 23:01:46

@Kulics: Írtam már, hogy összevissza beszélt. Igazából nem is számítottam értelmes kommunikációra, hanem csak annyit akartam éreztetni vele, hogy nincs ez így rendjén.

És tényleg nincs.

Az ember olyan, hogy amíg nem szólnak rá, addig azt hiszi, azért nem, mert rendjén van, amit csinál.

Xezs 2011.12.08. 23:03:16

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Amúgy mi ez a nagy szembenállás, én nem is értem. Catmothernek ahogy látom max. annyi hibája van, hogy mindenből a szélsőséget ragadja ki, ami neki nem tetszik arról meg tudomást sem vesz, de kb. ennyi. Na mindegy, anyázzatok, én röhögök :)

XCat 2011.12.08. 23:03:22

@Xezs: 1. Egy lófaszt. :) Onnan tudom, hogy én is bérlem. Mondjuk valószínűleg eltérő fogalmaink vannak az átlagosról, meg az elfogadhatóról is.

2. Ez igaz, véleményem szerint egy munkásszálló nem igazán prezentálja az emberi élethez szükséges feltételeket. Ilyen apróságokra gondolok, hogy kimégy reggel, és a budi telibeszarva+eldugulva, egy eszétikai húgytócsában.. Ettől valamivel jobb az utca. Talán. Ha bűzlik, arrébb mégy.

Nőtlenszállóról írták, hogy nem létezik már.

3. Olyanról hallottál már, hogy van lakása, és valamiért még pluszban bérel egyet vagy többet? :)
Ez egy úgynevezett szolgáltatás.

De sokan szétbasszák, ez tény. Hogy igaz-e a sztorija.. tőlem talán egyvalaki kérdezett sztorit, azt utána alig tudtam levakarni, mert annyira szimpatikusnak talált. Én meg láttam egy bogarat a fürdőkádban, tehát szóba sem jött komolyan, de ha már odamentem aztán ráértem, elbeszélgettünk. :)

"Egyébként is, honnan tudod, hogy valaki hajléktalan? Szerintem te összemosod a hajléktalant a csövessel."

Ez a különbség csak a Te fejedben létezik szvsz.
Mondjuk tény, hogy láttam már olyan tanszékvezetőt, akiről nem biztos hogy ismeretlenül el tudtam volna dönteni, hogy csöves vagy nem csöves. :)

"meg ne abból induljunk már ki, hogy adva van egy ember, aki egyik napról a másikra elveszti az összes pénzét, vagyonát, melóját, mert ez nem így megy. "

Én ebből indulok ki, mert gyakran így megy. Sokszor becsületes, normális embereknél is.

Xezs 2011.12.08. 23:04:41

@becsoccsent: Mert, mi bajod van? Hány időst látsz több kilónyi retekkel meg istenfaszával rohangálni? Úgy spájzolnak, mintha a 3. VH-ra készülnének. Nekem ne mondd, hogy csórók, mert akinek van pénze a piacon teletömni a batyut, az nem csóró.

Ja meg nagyszüleim is nyugdíjasok, valahogy nem csórók. Ki érti ezt.

XCat 2011.12.08. 23:07:43

@Xezs: Egy atombombától megáll. Hidd el nekem. :D

Én ezzel úgy vagyok, hogy mindenki a saját sorsát+dolgait látja, kivéve azokat a szerencsés egyedeket, akik azt sem. A saját szempontjaimat ismerem, tudom pontosan mi történt, hogy történt, miért történt úgy... másnál már csak a saját szempontjaim alapján tudok megítélni. Neki meg van saját élete.

Ha azt mondanád, hogy naponta kétszer leszopok valakit, vagy megyek az utcára hajléktalannak, én mennék az utcára.
A nők többsége nem menne.

Mindenki más.

Xezs 2011.12.08. 23:09:51

@CatMother: Veled nem lehet komolyan beszélni. Ha szerinted az utca jobb, mint egy munkásszálló, akkor hagyjuk ezt az egészet.

Nem tudom, hogy te hol bérelsz, de ezek után nem is érdekel. Csak nézz meg egy albérletes oldalt, az átlag 100 alatt van rezsivel.

Az, hogy neked úri szeszélyeid vannak, arról itt most nem beszélünk, átlagos emberek átlagos igényei a téma.

Xezs 2011.12.08. 23:11:24

@CatMother: Már hogy állna meg az élet egy atombombától? A japánoknál megállt? Meghal párszázezer ember, de ott van a többi, megy az élet tovább. Hagyjuk, kezd ez a vita nevetségessé válni.

XCat 2011.12.08. 23:12:33

@Xezs: Jah, a rezsi meg átlag 50. :)

Egyébként külvárosban, lakópark, elég jól néz ki, de semmi különösebb luxus ha a mélygarázst nem számolom annak.

Igen, nekem van olyan úri szeszélyem, hogy ha belépek valahova, ne okádjam ki a belemet. :))

XCat 2011.12.08. 23:13:53

@Xezs: Lazíts, szeretünk. :D Ez nem csatatér.

becsoccsent 2011.12.09. 21:22:06

@Xezs: nincs semmi kulonos. nem kerdeztem, megallapitottam.

Xezs 2011.12.09. 21:24:35

@becsoccsent: Akkor kívánok neked még sok ilyen bölcs megállapítást az életben. Biztosan sokra viszed majd.

becsoccsent 2011.12.10. 17:29:45

@Xezs: koszonom, igy utolag is. sajnos nem kivanhatok neked hasonlo jokat, inkabb azt kivanom, amit te masnak: elj olyan jol, mint egy nyugdijas.

Xezs 2011.12.10. 17:39:31

@becsoccsent: Köszönöm jókívánságod, édesapám nyugdíjas, és kifejezetten jól él. Szeretnék én is úgy.

tamáskodó 2011.12.11. 12:22:10

Ha egy felszámolás alatt lévő cég szólít fel, hogy fizessek, akkor minek a nagy hajcihő? Úgysem lesz már holnap cég, ha mégis, lehet őket perelni - bár ez esetben nem tudom, érdemes-e? Nem kicsit ostoba a vevő
süti beállítások módosítása