Kivételesen nem egy konkrét termék, hanem az áruház "családbarát" intézkedéseit kihasználó nem vásárló vendégekkel szemben emelte fel a billentyűzetét Magnus Heron. Szerinte el kellene gondolkodnia az IKEA-nak, hogy mennyiben járul hozzá a kulturált bútorvásárláshoz, hogy a mindent levámpírló ingyenélők megszállják az éttermet és a büfét a bejáratnál. Az ingyenkávét állítólag már a tömeghez silányították, naiv termékfejlesztő azonban további változtatásokat javasol. Levelére az IKEA is reagált, szerintük határozottan javult a helyzet nyár óta.
Elegem lett az IKEA Magyarországon folytatott tevékenységéből így írtam nekik egy levelet a vásárlók kiszolgálásával kapcsolatban. Meg is jött a válasz!
Tisztelt IKEA Ügyfélszolgálat! Az idei évben többször is felmerült bennem a gondolat, hogy írok Önöknek, de a mai nap végképp arra sarkallt, hogy leírjam gondolataimat az IKEA magyarországi tevékenységével kapcsolatban. Több éve rendszeres IKEA vásárló vagyok, több százezer forintot otthagytam már Örs Vezért téri áruházukban. Eleinte élmény volt a vásárlás, kellemes hangulatban lehetett eltölteni az időt, enni egy jót és kedves emberek szolgáltak ki. Mióta bevezették az IKEA Family rendszert ez megváltozott.
Örömteli gondolat, hogy ha valaki már költ az áruházban, ingyen ihat egy kávét, sőt még papírszatyrot is kap. Kedves gesztus, bár mindenki tudja, hogy filléres tétel. Az viszont nem elfogadható szerintem az áruházba látogató valóban vásárló embereknek, hogy az áruház vonzáskörzetének összes rockere, emós fiatalja és nyugdíjasa ott tülekedik az ingyen kávéért minden nap, leterhelve az éttermet.
Láttam egy ismeretterjesztő filmet az IKEA-ról, melyben megemlítették, hogy Ingvar Kamprad azért helyezett éttermet az áruházba, hogy kellemesebb legyen a vásárlás. Na ez itt nem nagyon működik. Nem hiszem , hogy közkonyhának kellene használni egy bútoráruház éttermét, ahol egymást tapossák az emberek az ételhordókkal , hogy hazavihessenek a 390 Ft-os kacsacombból. Nem hiszem, hogy azért kellene nekem, aki adott esetben otthagy több ezer forintot az étterem kasszánjánál, sétálgatnom, ülőhelyet keresvén, mert az összes csellengő fiatal és nyugdíjas az ingyen kávét szürcsölgeti. A fiatalok viselkedéséről nem is beszélve.
Még júniusban történt a következő eset. Több mint 250.000 Ft értékben vásároltam bútorokat és kiegészítőket. A kasszánál kifizettem a vásárolt cikkeket, majd egy biztonsági őr lépett oda hozzám, számlaellenőrzés címszóval. Már ne is haragudjanak, de ez a világ legmegalázóbb dolga, több aspektusból is. Ott a teli kocsi és egyenként átnézi, hogy mindent beütött-e a pénztáros. Megalázó nekem, mert a többi vásárló engem néz, mi történhetett, megalázó a pénztárosnak is, hogy így ellenérzik. Ajánlom figyelmükbe, hogy vagy szigorítsanak a pénztárosok ellenőrzésén, akár vonalkódolvasó fölé szerelt kamerákkal, vagy fogadják el, hogy bizony a pénztáros is ember és valószínűleg néha hibázik, bár a 290Ft-os plüss papucson kívül szerintem nem sok mindent lehet, úgy áthozni a kasszavonalon egy pénztárosnak, hogy az ne tűnjön fel valakinek.
A mai nap pedig a 300 Ft-os kuponjuk járult hozzá ahhoz, hogy ismételten ne tudjak normálisan gyorsan végezni és elöntsön a pulykaméreg. Megértem, hogy hozni kell a látogatószámot, megértem , hogy nagy az áruház, meg kell tölteni emberekkel. Megértem azt is, hogy Svédországban elvárják mindezt. De mondják meg nekem miért kell a létező összes hülyét bevonzani az áruházban. Köztudott, hogy nem Nyugat-Európa vagyunk, az emberek nem tudják elolvasni a részvételi feltételeket. Akkor minek kell szerencsétlenek kezébe nyomni 5 darab 300 FT-os kupont, amiből egyébként vásárlásonként csak egy darabot lehet beváltani. Persze, hogy vesz mindenki 8 kekszet, mert akkor ingyen volt az egész, aztán meg kezdődik a hiszti a pénztárnál. Meg persze az egyenkénti blokkolás, nehogy már a 100 Ft-ot otthagyó nyugdíjast vérig sértsük. Jómagam pedig aki vett 3 tortát és még jó pár dolgot, sőt még a kupon sem érdekelt állhattam sorba 20 percet.
Javaslatom a következő lenne: írjanak ki egyetemeken pályázatokat fiataloknak, hogyan lehetne javítani a látogatószámon úgy, hogy normálisan lehessen vásárolni és még csökkenő látogatószám mellett is növekedjen a forgalom. Garantálom örömmel fognak ingyen briliáns ötleteket adni, ha már ez házon belül nem megy az Önök cégénél! Cserébe felajánlhatnak egy Klippan kanapét! Az viszont ami most meg a pesti áruházban tarthatatlan. Az ember úgy érzi magát, mint valami balkáni bútorüzletben. Ha pedig ennyire szeretnének segíteni az embereknek, hogy 390 Ft a libacomb, utaljon át az IKEA valamelyik élelmezési alapnak , esetleg osszanak tartós élelmiszert az áruház előtt. Nevetséges de az is , ahogy az étterem kinéz bármikor menjen is az ember. Lopják a bögrét, ha az emberek tehetnék akkor az impregnált táskájukba töltenék az ingyen kávét, ami mellesleg olyan mint a moslék. Ha már valamit adnak legalább tartsák a színvonalat. Mikor elindult az ingyen kávé program még viszonylag iható volt, manapság viszont kap az ember egy deci fekete forró vizet. Ajánlom, hogy heti egy ingyen kávéra vigyék le a kedvezményt. Aki IKEA-ba megy úgysem ezért a kávéért fog bemenni.
Remélem megfontolják a fent leírtakat és változtatnak az eddigi kiszolgálási szinten, mert higgyék el nekem azok az emberek akik hagynak is ott pénz az áruházban már nagyon unják a kialakult helyzetet.
A válasz:
Észrevételére hivatkozva tájékoztatom, hogy folyamatosan törekszünk arra, hogy áruházunk minden tekintetben rendezett környezetben várja látogatóit és vásárlóit. A korábbi időszakhoz képest munkatársaim segítségével sokat javult a helyzet áruházunkban és éttermünkben.
Észrevételét és javaslatait köszönjük, levelét továbbítottam az érintett vezetőknek.
A kellemetlenség miatt elnézését kérem.
Remélem, mindezek ellenére továbbra is üdvözölhetjük Önt, látogatóink és vásárlóink közt áruhzunkban.
Tisztelettel:
Ikea vevőszolgálat
Az utolsó 100 komment: