Naiv ügyfél azt gondolta, hogy a végtörlesztés úgy történik, ahogy az ügyintéző mondja a bankban, és nem úgy, ahogy aláírt. 10 vagy 60 nap alatt írják jóvá az összeget, végülis majdnem mindegy.
Kedves T.H., Kedves Végtörlesztő Sorstársaim, az alábbi sorokat figyelmesen olvassátok és ne kövessétek el azt a hibát, hogy hisztek az ügyintézőknek! Én a Budapestbanknál érdeklődtem, hogy is lehetne végtörleszteni, kiderült, hogy újabb hitel nélkül max 15 perc alatt kész a papírmunka és 10 nap alatt a tőke beérkezése után jóvá is írják a hitelt. El kezdtem begyűjteni a családi, baráti kölcsönöket, lenullázva magamat és mindenkit teljesen karácsony előtt:( 1 hét múlva nagy lelkesen vissza is mentem a bankba, a hölgy gyorsan el is intézte a papírmunkát. Teljesítési határidőnek biztos ami biztos 60 nap lett megjelölve. Megállapodtunk az ügyintézővel, hogy 3 nap múlva is elég az utalás indítása, mivel 10 nap alatt úgyis jóváírják, majd még 15 nap és megkapom a törlési igazolást. Juhéééé, a következő törlesztőrészletet már megúszom és az lesz a karácsonyi ajándékok fedezete. Rohanás haza, mobilbankon elutalva, előtte 4 x ellenőrizve, biztosan pontos az összeg, jó helyre menjen. Biztos, ami biztos 2 hét után személyesen érdeklődtem az ügyintézőnél, hogy megérkezett-e az utalás, jóvá lett-e írva, sajnos akkor nem működött a rendszerük, így nem tudta megmondani, de visszahívást ígért. És lám fel is hívott másnap közölve a rossz hírt, hogy még nem sikerült lekönyvelni, de hamarosan meg fog történni.
Hétfő reggel a szokásos zajra ébredtem, a mobilbank jelezte, hogy leszedték a szokásos törlesztőrészletet. Ezt nem teljesen értettem miért, hiszen 2 hónap törlesztőrészlet biztosítékot is el kell utalni a bankoknak, amit persze visszautalnak, ugye kamat nélkül, ha jóváírták a tőkét. Én naívan azt gondoltam, hogy abból fogják levonni a havit, ha nem sikerülne időben jóváírni az összeget.
Mondanom se kell, a reggeli kávét kihagyva rohantam a bankba. Menetközben felhívtam a telebankot, ahol készséggel segítettek és közölték velem, hogy én kértem a 59. napi jóváírást. Ezen kissé meghökkentem, hiszen az ügyintézővel mindent többször is egyeztettem. (1. kör érdeklődés, 2. kör ügyintézés, 3. kör ellenőrzés) Sebaj a telebank azt javasolta, hogy személyesen adjak be egy új kérelmet, és mivel a bank már 3 hete használja a pénzem, plusz még sikeresen le is emelt még egy hónapot, biztosan jóvá lesz írva 10 nap alatt.
200-as vérnyomással érkeztem a bankba, ahol sajnos a kedves ügyintézőm éppen nem volt bent. A kolléganőjéhez kerültem (fiókvezető), aki a papírokat megnézve arrogánsan közölte velem, hogy én vagyok a hülye, én írtam alá az 59. napot és nem tud segíteni. Itt emeltem meg a hangom és kértem nézzen utána a dolgoknak azonnal, mivel a telebank teljesen mást mondott. Nagy nehezen sikerült a telebankos kolléganőjével egyeztetnie, aki már emlékezett rám a telefonból. Természetesen a rendszerük szerint én kértem az 59.napi jóváírást. Itt megint jeleztem nekik, hogy félre lettem tájékoztatva. Gondolom senki sem annyira hülye, hogy simán odaad 5 milliót a banknak, hogy használd nyugodtan 2 hónapig, sőt szedjél le még tőlem 2 havi törlesztőrészletet is.
Sikerült elintézni az új kérelmet. Mondanom se kell a kinyomtatott összeg, és a 3 héttel azelőtti összeg sem egyezett, mivel az új összeg több volt. Miért van ez így kérdésemre, "Nem tudom." volt az ügyintéző válasza. Itt sikerült még visszafognom magam és nem küldtem el a Hölgyet a ...-ba.
Beláttam én vagyok a hülye ügyfél megint és sajnos még mindig Magyarországon vagyok. Igaz én írtam alá a kérvényt rossz dátummal, de félretájékoztattak, így jogosan kértem az azonnali segítséget. Nem értem, hogy eddigi mindig jól fizető ügyfélként, miért kell egy utolsó hülye baromnak nézni. Emellett nem értem, hogy fogja Dalbir visszahódítani az így elvesztette jó ügyfeleket?
A kocsiba visszaülve még 20 perc alatt sűrű anyázások közepette sikerült kibogozni a telebankkal, hogy mi a gond, majd megnyugtattak, hogy minden rendben lesz, de azért legyek szíves még 23-án telefonáljak, ha nem utalnák vissza a fennmaradó összeget. Szerencsére mindent rögzítettek, így nem letagadható a beszélgetés, sajnos a személyes ügyintézésnél nem volt nálam diktafon.
Mi a gondom? A karácsonyra félretett összeget emelte le a bank tőlem, 23-án talán jóváírják a maradékot, amiben nem hiszek, a fizetésem hóvégén érkezik, így esélyem sincs, hogy megvegyem az ajándékokat.
Mi a tanulság?
1. csak tanúval menj be ügyet intézni bárhova!
2. használd ki a telebankot, ott talán rutinosabb embereket találsz!
3. ne hagyd magad soha lerázni!
4. Ne higgy Dalbírnak, még ha kérdez, akkor se:)
Remélem tanultatok a káromon és azt is, hogy a Budapestbank lelkes vezetői is olvassák ezt a sztorit és átérzik a helyzetem. Talán még az ügyintézést is meg tudják gyorsítani, hiszen a teljes összeg már náluk van 3 hete. Az eset a győri kisebbik BB fiókban történt meg.
Az utolsó 100 komment: