Sajnos az az igazság, hogy akármilyen felületen is találkozon két humanoid, a csalás esélye mindkét oldalon alapból 50%. Ezért aztán az ember kénytelen óvatosan és körültekintően eljárni olyankor, ha például nem látja a másik embert. Ez naiv ügyfélnek nem sikerült. Az viszont hazai jellegzetesség, hogy amíg eBayen az első panasznál megáll a pénz, a Vatera szétteszi a kezét:
Kedves Homár egy tanulságos történetet mesélek el, ami sajnos nem egyedi. Egy évvel ezelőtt vásároltam a Vaterán egy Nokia telefont 40 ezer forintért, amelynek a vételárát még aznap átutaltam. Az eladó megbízhatónak tűnt 10 pozitív visszajelzése volt és minden kérdésre szívélyesen válaszolt. Ezután teltek a hetek és folyamatosan hitegetett, hogy küldi a telefont, később pedig, hogy visszaküldi a pénzt. A végén egy átutalási bizonylatot is hamisított… Az átutalás azóta se történt meg, most pedig már elérhetetlen. A Vaterát értesítettem, hogy ez megtörténhetett az ő hibájuk is, mert ők biztosítottak teret a csalásnak. Ők arra hivatkozva, hogy ők csak egy piactér és semmi közük semmihez nem kártalanítanak. "A Vatera nem avatkozik bele a felhasználók közötti jogvitákba, tranzakciókba, bármilyen vita kialakulásakor a Felhasználó mentesíti a Vaterát mindennemű igénytől, követeléstől és kártérítéstől."
Később feljelentettem az illetőt a helyi rendőrségen. 1 éves nyomozás kezdődött, a nyomozó azt mondta, hogy több csaló után is nyomoznak hasonló témában. Mint kiderült a mi emberünk 20 rendbeli csalást hajtott végre, ezzel 1 millió forint kárt okozott. Természetesen egy év után elkapták, de ő nem kívánja kártalanítani a vevőket semmilyen formában és nem is tudná, mert se tulajdona, se munkája, a pénzt meg ellopták tőle amikor kivette a bankból. Ezután nem tett feljelentést és úgy emlékszik, hogy már vissza is fizette a pénzt. Szóval majd valamikor indul egy büntető per, ahol ha őt el is ítélik akkor sem kaphatjuk meg a pénzünket.
Ahogy korábban is írtam, véleményem szerint a Vatera biztosított teret, hogy ez a csalássorozat megvalósuljon és utána a vevőket magukra hagyta mondván, hogy oldjuk meg, ahogy tudjuk. A rendszerük az Ebay-jel és már fejlett rendszerekkel szemben, nem támogatta a biztonságos fizetési módokat mint például a Paypal, ahol ha egy csalás után a vevőt 200 000 forintig kártalanítják.
Mivel a biztonságos fizetést nem támogatták, ezért kértem, hogy engem és az összes sértettet kártalanítsanak. Persze erre az emailemre a mai napig nem érkezett válasz. Szóval jelen állás szerint, egy megélhetési csaló megadta a bankszámlaszámát és a birkák pedig fizettek. A homár pedig remélem felnyit egy pár szemet és a Vatera nem csak a markát tartja, hanem a zsebébe nyúl…
Az utolsó 100 komment: