Aki követi a WizzAir akcióit, tudhatja, hogy semmi nem az, aminek látszik. Ágnes azonban jóhiszeműen megadta maléves foglalási kódját online rendelésnél, így neki 7 ezer forinttal drágábbra jött ki Eindhoven, mint maléves kód nélkül foglaló utastársának:
Egyike vagyok a Malév csődjével rosszul járt azon utasoknak, akikbe amikor már a padlón voltunk a Wizz Air is belerúgott egyet. A Malév csődjével egy, már fél évre előre lefoglalt, régóta tervezett hosszú hétvégénk szállt el, így azonnal alternatív lehetőség után néztünk az amszterdami kiutazásunkat és kulturális feltöltődésünket megoldandó. Mivel ketten utazunk (helyesebben utaztunk volna), így mindketten párhuzamosan (hogy ne adj’ Isten lekéssünk egy lehetőségről) kerestünk repjegyet a Budapest-Eindhoven return útvonalra a Wizz Air honlapján. Egyikünk a Malév utasoknak azonnal a kezdőlapon felajánlott „nagylelkű” ajánlattal ment tovább („A Wizz Air a bajba jutott Malév utasok segítségére siet! További információkért kattintson ide”), a másikunknak viszont ez elkerülte a figyelmét. Miután mindketten ugyanazokkal a feltételekkel végigmentünk a foglalás 4 lépésén, így elképzelhetik döbbenetünket amikor más végösszeget eredményezett két gyakorlatilag tükör folyamat. Nem fogok hazudni két közgazdász diploma ellenére is eltartott egy darabig mire rájöttünk mi okozza az eltérést. A döbbenetünk csak fokozódott, amikor rájöttünk arra, hogy a bajba jutott Malév utasoknak „nagylelkűen” felajánlott „segítség” 7000 forinttal drágább, mint az eredeti.
A könnyebb megértés érdekében egy egyszerű táblában is összefoglaltam a fentieket:
Malév utasok NEM Malév utasok Út BUD-EIN return BUD-EIN return Dátum Feb 17 – Feb 20 Feb 17 – Feb 20 Csomag nincs nincs Fizetés mastercard mastercard Extrák nincs nincs Végösszeg 2 főre 39600 HUF
32760 HUF
Mivel mi magunk is nemzetközi multinacionális cégnél dolgozunk és többször utaztunk már fapados légitársasággal, meg tudjuk érteni mindkét oldalt: Egyrészt a vállalat által támaszott nyílvánvaló profitelvárást tekintve, hogy egyik fapados repülőtársaság sem él még meg abból egyelőre sajnos (és ez nem is elvárható), hogy ingyen elszállítja más légitársaság szerencsétlenül járt utasait, de ugyanakkor a fogyasztók ilyen szembetűnő félrevezetése sem lehet járható út. A fentiek alapján a Wizz Airnek erről nyílvánvalóan más véleménye van.
A Wizz Airnek (már legalábbis annak az emailcímnek amit hosszas keresés után kikuztám a netről) írt mindhárom levelemhez akkurátusan csatoltam a print screent mindhárom fent említett üzenetről azaz (i) a kezdőlapon elhelyezett bannerről, ami azonnal elvezeti a Malév utasokat egy másik oldalra, (ii) a Budapest - Eindhovenbe foglalás utolsó lépését a Malév foglalási kóddal rendelkező utasok számára illetve a (iii) a Budapest - Eindhovenbe foglalás utolsó lépését a Malév foglalási kóddal NEM rendelkező utasok számára.
Precízségemet azonban a Wizz Air nemhogy értékelte volna, de több mint 10 nap után sem méltatta válaszra. Ekkor váltott a döbbenet elkeseredettséggé. Mivel frusztrációmnak és szomorúságomnak máshogy nem tudok hangot adni, így a Fogyasztóvédelmi Hatóság után Önökhöz is fordulok.
Előre is köszönöm segítségüket:
Ágnes
Az utolsó 100 komment: