Tékozló Homár

Túlparázta az Ipon-gép javítását naiv ügyfél

2012.04.25. 15:26 | jackyll | 90 komment

Az Ipon elnézést kér naiv ügyféltől, amiért a futárcég elkavarta a gépét, ami nem a DHL volt. A javítás a beérkezéstől számított 15 munkanapon belül bekövetkezik:

Tisztelt Homár! Telkoe jól leírta a lényeget. A tippelőknek pedig ezúton üzenjük, hogy valóban a memória volt hibás (legalábbis az biztos). Először is leszögeznénk, hogy amennyiben tényleg mostanában és a GaranciaFutár igénybevételével juttatta hozzánk a terméket, azt biztos, hogy nem a DHL szállította, ajánlatos lenne, ha ezt módosítaná a posztoló, mielőtt esetleg lépéseket tennének ez ügyben.

A futárcégnél is emberek dolgoznak, a tévedés így nem kizárt, ahogy a mondás is tartja, csak az hibázik, aki dolgozik. Az eddigi nagyszámú csomagforgalom ellenére csak néhány esetben fordult elő, sajnálatos, hogy pont Önnel történt, ezért ezúton is elnézést kérünk. Megpróbáljuk minimálisra csökkenteni a csomag elkeveredését például azáltal, hogy megkérjük ügyfeleinket, a csomagon tüntessék fel az Ipon Computer nevét, címét.(ezt vajon megtette?)

Amennyiben a hivatkozott jogszabályt továbbolvasta volna, a következőt találja:
"(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."

Az elszállításról gondoskodtunk, ahogy a visszaszállításról is fogunk. A tesztelést haladéktalanul megkezdtük, ahogy a rövid időn belül megtalált hibás alkatrész garanciális ügyintézését is.

A jogszabály szerint TÖREKEDNÜNK kell arra, hogy  az ügyintézést jelentős kényelmetlenség okozása nélkül,  15 nap alatt befejezzük, de határidő nem szab. A fogyasztóvédelmi gyakorlat szerint a jelentős kényelmetlenségről 30 nap után beszélhetünk, ha ellenőrzi a levelezést láthatja, hogy  mi 15 MUNKAnapos HATÁRIDŐT vállaltunk  (tehát nem a posztban említett 15 napot). Ez két nap múlva jár le. Az ügyintézés jelen állása szerint ez idő alatt az ügyintézést befejezzük.

Végül pár gondolat: HA LENNE RENDSZERGAZDÁM, aki a gépet telepíti - tehát aki utoljára a gépet piszkálta  - előbb megkérdezném, hogy tudna-e segíteni a kékhalál ügyében amit egyrészt szoftver pl.  driver is okozhat. Egy rutinos rendszergazdának nem ismeretlen a memória teszt vagy esetleg valamilyen HDD SMART ellenőrző program. Ezzel nagy eséllyel fény derül a memória hibájára és kizárható a merevlemez hiba. (Tehát nem kell az adatokért idegeskedni, illetve az adatmentésért ez esetben a rendszergazda által elkért 4eFt megspórolható lett volna. Reméljük ezzel együtt az adatokat rendszeresen mentik, mivel ez erősen ajánlott. Fontos adatait legalább két helyen tárolja!) Ha ezután megkeres minket, lehet hogy csak a hibás memóriát kellett volna visszaküldeni, a gép pedig üzemelhetett volna tovább.

Tisztelt Homár!
Telkoe jól leírta a lényeget. A tippelőknek pedig ezúton üzenjük, hogy valóban a memória volt hibás (legalábbis az biztos).
Először is leszögeznénk, hogy amennyiben tényleg mostanában és a GaranciaFutár igénybevételével juttatta hozzánk a terméket, azt biztos, hogy nem a DHL szállította, ajánlatos lenne, ha ezt módosítaná a posztoló, mielőtt esetleg lépéseket tennének ez ügyben.
A futárcégnél is emberek dolgoznak, a tévedés így nem kizárt, ahogy a mondás is tartja, csak az hibázik, aki dolgozik. Az eddigi nagyszámú csomagforgalom ellenére csak néhány esetben fordult elő, sajnálatos, hogy pont Önnel történt, ezért ezúton is elnézést kérünk. Megpróbáljuk minimálisra csökkenteni a csomag elkeveredését például azáltal, hogy megkérjük ügyfeleinket, a csomagon tüntessék fel az Ipon Computer nevét, címét.(ezt vajon megtette?)
Amennyiben a hivatkozott jogszabályt továbbolvasta volna, a következőt találja:
"(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
Az elszállításról gondoskodtunk, ahogy a visszaszállításról is fogunk. A tesztelést haladéktalanul megkezdtük, ahogy a rövid időn belül megtalált hibás alkatrész garanciális ügyintézését is.
A jogszabály szerint TÖREKEDNÜNK kell arra, hogy  az ügyintézést jelentős kényelmetlenség okozása nélkül,  15 nap alatt befejezzük, de határidő nem szab. A fogyasztóvédelmi gyakorlat szerint a jelentős kényelmetlenségről 30 nap után beszélhetünk, ha ellenőrzi a levelezést láthatja, hogy  mi 15 MUNKAnapos HATÁRIDŐT vállaltunk  (tehát nem a posztban említett 15 napot). Ez két nap múlva jár le. Az ügyintézés jelen állása szerint ez idő alatt az ügyintézést befejezzük.
Végül pár gondolat:
HA LENNE RENDSZERGAZDÁM, aki a gépet telepíti - tehát aki utoljára a gépet piszkálta  - előbb megkérdezném, hogy tudna-e segíteni a kékhalál ügyében amit egyrészt szoftver pl.  driver is okozhat. Egy rutinos rendszergazdának nem ismeretlen a memória teszt vagy esetleg valamilyen HDD SMART ellenőrző program. Ezzel nagy eséllyel fény derül a memória hibájára és kizárható a merevlemez hiba. (Tehát nem kell az adatokért idegeskedni, illetve az adatmentésért ez esetben a rendszergazda által elkért 4eFt megspórolható lett volna. Reméljük ezzel együtt az adatokat rendszeresen mentik, mivel ez erősen ajánlott. Fontos adatait legalább két helyen tárolja!) Ha ezután megkeres minket, lehet hogy csak a hibás memóriát kellett volna visszaküldeni, a gép pedig üzemelhetett volna tovább.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CBF 2012.04.25. 15:44:29

@atpijkamo: Szerintem ez a reply :)

DaDa77 2012.04.25. 15:58:46

Bizti rossz a a memória...bizti rossz a memória...bizti roef owvhonvlovonv

szombi 2012.04.25. 16:27:54

Attól még a posztoló egy szemét adócsaló aki otthonra játszani vesz cégen keresztül gépet. Hát viselje ha céges gépként tovább tart vele minden.

Anomalocaris (törölt) 2012.04.25. 16:41:41

"A futárcégnél is emberek dolgoznak" Hát itt a bajok gyökere.

dr. _mmm_ 2012.04.25. 16:46:45

Ez a poszter mekkora egy tuskó.
Ha van RENDSZERGAZDÁJA aki az új gép teljes telepítése/beállítása előtt nem futtat le egy MEMORIA+HDD tesztet azt másnap úgy basznám ki hogy a lába sem érné a földet.
Milyen érdekes, nekem ezeket ingyen megcsinálják és, akkor hozol el a gépet ha minden rendben van. Igaz okosabb is vagyok mint a poszter.

cicmen (törölt) 2012.04.25. 18:50:18

@atpijkamo: Ez már volt.

Nem volt hozzá arcod, hogy elsőőőőt írj?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.25. 18:52:48

@cicmen: Érzem, hogy nagyon gyors az agyi leépülásem, de ott még nem tartok.

cicmen (törölt) 2012.04.25. 19:01:19

@atpijkamo: ott még nem tartok.

Én már igen, csak nem sikerül! :)

XCat 2012.04.25. 19:28:28

Csak nekem tűnt fel, hogy az iponék milyen köcsög levelet írtak? :)

Tipikus "mi nem vagyunk hibásak semmiért, de az ügyfél, az hülye" reagálás. Nem vennék ott soha semmit, ha ilyen a személyzet.

magician 2012.04.25. 20:37:09

Totál lúzer a posztoló :(

lutria 2012.04.25. 20:45:52

Most nem azért,de arra a jogszabályra hivatkozik hogy ha a helyszínen nem javítható...blabla,talán kiment a szerelő és megvizsgálta?Ezek szerint nem,inkább rögtön beszállíttatták,pedig van kiszálló szerelőjük is.Csak mert a memóriát ott is ki lehetett volna cserélni,és nem tartana 15 napig a hercehurca.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.04.25. 20:54:35

Érdekes, ahogy a válaszlevél leír egy ívet... Normálisan kezdett, majd átment tahóba. Vásároltam már ipontynál párszor, de a jövőben messze elkerülöm...
Kösz a választ, suttyókám!

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.04.25. 21:38:48

A rendszergazda dologban igaza van.
A valaszlevel stilusa kicsit kioktato.
Mondjuk en is ideges lennek ha azt latnam, hogy mar a Homaron van kinn a ceg.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.25. 22:06:49

@A félelmetes népszavazás: Jó érzés, hogy ha elgépelem, akkor sincs baj, van aki pont ennek örül.

Anomalocaris (törölt) 2012.04.25. 22:15:58

@atpijkamo: Hiánypótló vagyok minden szempontból.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.25. 22:18:34

@A félelmetes népszavazás: Mint a puzzle utolsó előtti darabja. (Az utolsó mindig elveszik.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.25. 22:20:48

@A félelmetes népszavazás: Szülinapodra ezt fogom adni ajándékba: "lőaspkádcdö1ú őfa cséLkdíca".

Anomalocaris (törölt) 2012.04.25. 22:24:00

@atpijkamo: Én egy másik puzzle darabja vagyok, ezért kicsit belezavarok a képbe, a kirakó meg őrjöng.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.04.25. 22:26:10

@A félelmetes népszavazás: "a kirakó meg őrjöng."

Csak ha kicsi az eltérés. Ha túl nagy, akkor az egy másik puzzle darabja.

Xezs 2012.04.25. 22:28:43

Egyébként szerintem a poszter keveri a rendszergazda és a szomszéd warezpistike fogalmát.

The_Client 2012.04.25. 22:56:04

Az ügyben érintett ügyfélként néhány megjegyzést tennék, s ezzel részemről lezártnak tekintem az ügyet:
1) Hálás köszönet a Homárnak, hogy kiposztolta levelem, mert csodák csodájára a megjelenés másnapján tájékoztatott az Ipon, hogy elkészült a gép (de ez bizonyára csak véletlen egybeesés)
2) A 3 betűs multi futárcég nevét én sosem említettem, ezt a blogszerkesztő írta, majd nagyon helyesen korrigálta is önmagát
3) Az Ipon válaszlevelének stílusát nem kommentálnám, úgy gondolom, hogy aki a jelenlegi gazdasági körülmények között nem tudja, hogy az "ügyfélnek mindig igaza van", annak vagy nagyon jól megy a szekér, vagy már feladta a küzdelmet
4)A csomag címzése pontos volt és az Ipon saját szolgáltatása a Garanciafutár szállította el a csomagot
5) Az Ipon jogszabályi hivatkozásairól csak annyit, hogy természetesen nem ellenőrizték, hogy a helyszínen javítható-e. A határidőt illetően a törvény valóban azt mondja, hogy törekedni kell a 15 napon belüli javításra, de az Ipon ezt a maga javára munkanapként értelmezi...így is lehet
6) A rendszergazda a szemem láttára 10-szer próbálta az SSD-t tesztelni, azonban a tesztprogram egyszer sem tudott lefutni, mert a gép néhány másodpercen belül kékhalállal összeomlott. Ezen tünet alapján ő is memóriahibát valószínűsített. Így be lehetett volna küldeni csak a memóriát, ha a) nem egyben lett volna benne a 8GB-os RAM, hiszen RAM nélkül még nem láttam működő gépet, illetve ha b) minden kétséget kizáróan bizonyítható lett volna a RAM-hiba. Úgy gondolom, hogy ha egyszer a gépet az Ipon rakta össze, a konfigurációt külön díj ellenében az Ipon tesztelte 48 óráig és az operációs rendszert is ő telepítette, akkor ne a rendszergazdát hülyézze, hanem vállalja a felelősséget azért a "munkáért", amit ő követett el...Persze nyilván könnyebb mást hülyézni.

Köszönöm a figyelmet!

XCat 2012.04.25. 23:02:32

@The_Client: " úgy gondolom, hogy aki a jelenlegi gazdasági körülmények között nem tudja, hogy az "ügyfélnek mindig igaza van", annak vagy nagyon jól megy a szekér, vagy már feladta a küzdelmet"

Rosszul gondolod. Az ügyfélnek csak akkor van igaza, amikor igaza van, viszont akkor igaza van, akármilyen a gazdasági helyzet.

Most igazad volt, az ipon meg beégette magát. A szar gazdasági helyzetnek egyébként pont az az egyik legjobb kezelési módja, hogy a problémás ügyfeleket koptatjuk. Ugyanis ugyanannyi pénz van belőlük, mint a nemproblémásakból.

közödeszed 2012.04.25. 23:39:20

nekem speciel tetszett a válaszlevelük..én egy másik ügyfélszolgra írtam nem ismertem az Ászf-et mondtam valamit Ők is igazuk lett kicsit kiosztottak annak ellenére hogy én akkor is udvarias vagyok és kedves ha az ideg szétbasz..nem kell ezen rinyálni. mellesleg gondolom dd3-al szerelt a gép..ha a rendszergizda megállapította a memória parát akkor 4-5 ezer környékén dobálják a 2GB-os modulokat és addig se áll a cég...
miért hiszik azt az ügyfelek ha Ők hibát jelentenek az onnantól számítva elsőbbséget élvez és mindenki vigyázzba vágja magát mert Józskapista valamilye megmakkant., nem, tessék tudomásul venni hogy másoknak is lehet gondjuk és előbb jelezték..
áá mindegy . jóccakát

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.04.25. 23:49:53

@istvan190200: Szerintem azért hiszik, mert vásároltak valamit, amire az értékesítő szavatolja, hogy rendeltetésének megfelelően működik, garanciát vállalt rá, hogy a leírt tulajdonságait teljesíti. A hibás teljesítés pedig ott kezdődik, mikor az ügyfelet efféle nyavajgásokkal koptatják le (hogy más is vett szart pl. és nem érnek rá).
Fura dolgok ezek, nem? Vagy te veszel valamit és nem várod el, hogy azt tudja, amit írtak róla? Segítek: olyan terméket kell csinálni, ami legalább a garnanciaidőn belül nem rottyan meg. Persze előfordul, hogy mégis, de akkor kezét-lábát törje az, aki szart adott el. Szerintem. Gondolom szerinted meg nem.

közödeszed 2012.04.25. 23:57:44

mellesleg az iponnak nincs igaza a munkanapokban: A 49/2003 GKM számú rendelet 4. § (2) bekezdése szerint törekedni kell a javítás 15 napon belüli elvégzésére, ami azt jelenti, hogy a munkaszüneti és a pihenő napok is beleszámítanak a javítás idejébe.INDOKA: ha a tv hozó munkanapokat ír akkor az jogalkotási szempontból egyértelműen a MUNKANAP kifejezéssel teszi...ezt az IPON helyében javítanám....az egy dolog hogy Ők mit vállalnak de a másik dolog az idevágó hatályos rendelkezés...

közödeszed 2012.04.26. 00:07:12

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
nem erre gondoltam de jogos..
arra próbáltam utalni hogy általában nem egy embernek szokott gondja lenni főleg nem egy nagyobb forgalmú cég esetében amelyiknek saját szervize van..ráadásul ha valami gyártási hibás mert olyan is létezik akkor nem tehet róla, ne várjuk már el hogy egy cég mert nálam rossz valami ott vettem kezét lábát törve szirénázva rohanjon ki..ha valaki szándékosan szart ad el az szarjon sünt..
ha meg veszek valamit és elromlik vissza viszem ahol vettem HA NEKEM KURVA SÜRGŐS A CSERE akkor meg fogom azt a szart felülök vele a buszra, trolira villamosra vagy berakom a kocsiba és beviszem a szervizbe mert lehet hogy gyorsabban megoldják szakemberek főleg ha elmesélem hogy 250 rongyért vettem..
de igazad van ettől függetlenül ha veszek valamit akkor az működjön.

Megdobbent 2012.04.26. 01:52:14

Bezzeg a mocskos multik. A rohadtak. Bajod van (akarmi, nem kell magyarazkodni) -> Elnezest kernek -> cserelsz ujra vagy penzt vissza rogton KP? -> Megvagy.

De mi ezt is jobban megfulkeztuk, megmatolcsiztuk es elmultnyolceveztuk, ahogy kell :>

Ipon meg sunyi bagazs, kozelebe nem megyunk, uzletet nem kotunk, szerzodeseket felbontjuk. Aztan majd szogezze ki otthon a torvenyt meg a TOREKEDNI szot, es nezegesse bevetel helyett.

telkoe 2012.04.26. 09:00:00

@Megdobbent: Hat persze. Vigyel vissza barmelyik multihoz egy hasznalt szamitogepet hogy mostazonnal penztvissza aztan figyelj mi tortenik.

Ha ilyen igenyek vannak akkor nem diszkontban kell vasarolni (ipon) szomszedjoska rendszergazdat raugrasztani es picsogni ha nem mennek a dolgok hanem pl HP + CarePack.

helianthus 2012.04.26. 09:26:01

@A félelmetes népszavazás: megint az embikkel van a baj, mi? :D

@Megdobbent: szeretném elmondani, hogy azon, hogy szögezze ki otthon a törvényt meg a törekedni szót és nézegesse bevétel helyett, nagyon jót nevettem. :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.26. 11:14:13

@The_Client: Ezek szerint a memóriát nem próbálta tesztelni? Csak az SSD-t, és _valószínűsítette_ a memóriahibát.

Mint látod, nem lőtt mellé. Csak épp azt felejtette el közölni veled, hogy fillérekért van áthidaló megoldás (és utána ha cserélik a hibás 1x8-at, akkor legfeljebb egy kicsit több memória lesz a csúcsgépedben). Túl hamar széttette a kezét, nem a te érdekedet tartotta szem előtt teljes mértékig - ami tekintve hogy még pénzt is kaptt érte, szerintem nem jópont neki.

Erre az ipon is, néhány posztoló (én is) megpróbáltuk felhívni a figyelmedet. A tanulságokat neked kell levonni, ahogy a szükséges lépéseket is neked kell megtenni.

helianthus 2012.04.26. 12:44:01

@A félelmetes népszavazás: Hát nem. Akkó' ezt meg is beszéltük.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.26. 14:55:41

@poszt toló alias be....... ..sz:
Szerencsétekre nem én vagyok az érintett ügyfél, különben megismerkedhetnétek az ügyvédemmel. Mellesleg honnan ez a 'én seggemből fúj a passzátszél' hangnem? Nem véletlenül utálnak titeket. A zsuzsáéknál miért is láttam ezt kiírva nagybetűkkel, valami rátok vonatkozót? (ha nem tudod ki az a 'zsuzsa', kérdezd a főnököd)
"...A futárcégnél is emberek dolgoznak, a tévedés így nem kizárt, ahogy a mondás is tartja, csak az hibázik, aki dolgozik..."

Ekkorát b+?! Ennyi idő alatt kínába kiviszem az alkatrészeket GYALOG, ÉS VISSZAÉREK!
Gondolom az iromány többi része is hasonlóan magasröptű, mundérbecsület védő, bénázást megmagyarázó, ügyfelet burkoltan fenyegető.
Amúgy tudhatnád. A vélemény olyan mint a seggjuk, mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra. Na, ezt kifejtem, hogy biztos megértsd. Senkinek semmi köze hozzá, hogy ki-kinek-miért mennyit fizet. Ha őt átverte a 'rendcergarázda' legfeljebb felhívod rá a figyelmét kultúrált hangnemben, de NEM OKTATOD KI, MERT EGYRÉSZT NINCS HOZZÁ KÖZÖD, MÁSRÉSZT SENKI SEM KÉRDEZTE A VÉLEMÉNYED!
Most komolyan fontolóra vettem, hogy elmegyek hozzátok, és veszek valami párEft -os bizbaszt, ami biztos bedöglik garidőn belül, csak hogy jól megszivathassalak titeket, ha nem cserélitek/fizetitek vissza időben.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.26. 14:56:55

@Megdobbent: akár lobogtathatja a boltban is, amikor kenyeret akar venni :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.26. 14:58:42

@istvan190200: "...ezt az IPON helyében javítanám..."
még mielőtt lépéseket tesznek :D

Balint Gyuri bacsi 2012.04.26. 18:37:27

jo taplo valaszlevel amiben megprobaljak visszalapatolni a szart a loba.
nem megy.

iPon 2012.04.26. 21:23:19

@donfuligjimmy: Kedves Barátom!
Válaszodból valószínűsítem, hogy a konkurenciát képviseled. Azt, hogy a konkurencia utál-e nem tudom, de biztos van aki igen.
Nem igazán értem ez hogyan kapcsolódik a tárgyhoz, de nekem semmi bajom Zsuzsával és tudtommal neki sincs velem ( de tudod mit? Hamarosan beugrok hozzájuk, és megkérdezem. 2003-4 táján voltak nézetkülönbségek, de akkor az Ipon még nem volt képben). Neked viszont szemlátomást van, mivel nemecsek stílusban emlegeted. Na, ezt kifejtem, hogy biztos megértsd: kisbetűvel.
Aki tudja melyik Zsuzsáról írtunk lehet, hogy kap kedvezményt!
Ezt a seggly(!)uk meg vélemény összefüggést nem magadra értetted? Én is csak azért mertem a véleményem leírni, mert említve vagyunk.
Egyébként érdekelne Te hogyan kezelted volna a problémát, kérlek oszd meg velünk, taníts!
Amennyiben inkább vásárolnál tőlünk, várunk szeretettel.

iPon 2012.04.26. 21:33:32

@The_Client: A fentiekre reagálva:
A termék két csomagban lett feladva egy csomagszámmal és futárigényléssel, valószínűleg az ebből fakadó probléma okozta a szállítás elhúzódását. Természetesen ez nem az ügyfél hibája, a szállítóval pedig egyeztetünk arról, hogy a jövőben ez elkerülhető legyen.
(Ha lenne rendszergazdám...) A gépben 2x 4GB-os memóriakit volt, olyan beszállítótól, gyártótól aki elfogadja, hogy csak a hibás darabot is cseréli, tehát a gép 4GB RAMmal üzemelhetett volna (persze ehhez előbb egyeztetni kellett volna velünk, sőt, ha tanácsot kérnek, mivel szűrjék ki a hibát abban is segítünk). Ezzel együtt nem várunk el semmilyen otthoni tesztelgetést félreértés ne essék, de ha szükséges, hogy működő maradjon a konfiguráció, vagy az ügyintézés gyorsítása, akadhat pár lehetőség.
A konfigurációt nem közöljük - annak lehetőségét a posztolóra bízzuk - csak annyit, hogy operációs rendszert, és monitort is tartalmaz.
Jobban megfigyelve a fogyvéd törvényt nem szab meg HATÁRIDŐT, mindössze azt, hogy TÖREKEDNI KELL a 15 nap alatti befejezésre (ez akár 3 hónap is lehet, amennyiben ez az időtartam indokolható, ezt a békéltető testülettől tudjuk). Mi válaszunkban 15 MUNKAnapos HATÁRIDŐT adtunk (úgy, hogy a termék még nem volt nálunk, a hiba okát nem ismertük), ezzel nem írtuk felül a törvényt, hiszen ettől még törekszünk a 15 napos befejezésre, de 15 munkanapon belül mindenképp lezárásra kerül az ügy vállalásunk szerint.
Ez nem volt titok az ügyfél számára, ügyfelünk még a garanciális ügyintézés megkezdése előtt érdeklődött a javítás várható átfutási idejéről. Ahogy arról is, milyen módon fogjuk kártérítést vagy kötbért fizetünk (mindezt úgy, hogy a gépet még el sem küldte, tehát a hibás alkatrész(ek) nem voltak ismertek).
Lehet, hogy ez valamint annak ténye, hogy a szállítási hercehurca ellenére, de még a vállalt határidő lejárta előtt a Homáron volt a poszt, formálta meg a válasz stílusát.
Cégünknél nem dolgozik kiszálló szervizes, működési módunkból adódóan nincs szabad raktárkészletünk, így a helyszíni javításra nincs lehetőség. (Létezhet olyan cég akinél van ilyen lehetőség, a mai (pl.üzemanyag, parkolás) árak mellett nem hiszem hogy versenyképes árrést tud képezni, főleg úgy, hogy az első kiszállásnál nem biztos hogy megtalálja a hibát. Nem mellesleg sok kellemetlenség adódhat abból, ha kiderül, hogy a hiba nem garanciális, vagy nincs is hibás alkatrész, így a kiszállási- és egyéb díjat ki kell egyenlíteni. )
A konfiguráció - mint az ügyfél írta - 3 hétig hibátlanul működött, így a később jelentkező hibát a összeszereléskor kiszűrni nehéz lett volna az akkori teszteken nem jelentkezett (memteszt is volt akkor). Nem garantáljuk, hogy a termék folyamatosan hibamentesen működik, ilyen termékeknél a meghibásodási arány kb 3-4%.
Nem gondolom úgy, hogy az ügyfelet "koptatni" akartuk volna, a termék garanciális ügyintézését a vállalt határidőn belül befejeztük, a szállítási problémákért elnézést kértünk. Ha koptatni akartuk volna ilyeneket írtunk volna:
A mérleg amivel a terméket lemérték milyen pontosságú és mikor lett bekalibrálva...
Persze ezzel a probléma nem is oldódna meg, a termékkel akkor is így járunk el, ha 9.8kg vagy 0.2kg, és ezt most nem a szállítás időtartamára értettem.
Nem kívánunk állást foglalni az ügyben, hogy "az ügyfélnek mindig igaza van", mivel ez egyrészt általánosítás, szinte minden ügy, eset másmilyen (ezzel együtt mindent megteszünk a lehetőségeinkhez képest azért, hogy az ügyek pozitívan oldódjanak meg mindkét fél számára). Aki ezt hangoztatja nem hiszem hogy kereskedelemben dolgozik (esetleg nem az árhoz képest alacsony árrésűben, vagy régen tette, netán most kezdte). Esetleg azért használja, mert jól hangzó közhely, persze kérdés, hogy ezt milyen módon alkalmazza pl. az általa üzemeltetett webshopban, ahol a kibontott termékektől megvonja az elállás lehetőségét...
Van viszont egy másik közhely a "Jót, Gyorsan, Olcsón: ebből választhatsz kettőt". Szerintem ez igaz a kereskedelem nagy részére azzal együtt, hogy persze mindenki törekszik (ahogy mi is), hogy mind a három kritériumnak megfeleljen. Biztos van olyan, aki azonnal cserél hibás terméket, vagy van kiszálló szervize. Kérdés hogy megéri-e a hibás termékek arányát nézve az esetleges magasabb vételár a többi, hibátlan termékre vetítve (és tényleg szükséges-e az azonnali csere) valamint az, hogy ebből adódóan a termékpaletta jóval kisebb. Ezt majd a piac dönti el...
Bocs, a terjedelemért.

Denton85 2012.04.26. 23:03:16

Én pont így jártam. Gép kékhalál, fagyogatás, reboot, stb...

vga drivert cseréltem, ssd-m szoftverét frissítettem, de nem javult a kis dög. Végül betoltam egy memtest-et. Az egyik modul hibás volt mint az állat..

kb 2-3 napja csücsül az iponnál, remélem nem tart sokáig, mert kicsit keveslem a 4GB -ot most :D

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.26. 23:38:12

@iPon: szerencsére nem vagyok a barátod. tökön is szúrnálak. Már kiszálltam a kisker bizniszből, kb pont leszarom mit csinálsz/-tok.
Ha jól sejtem a pikpak -al szállítotok. Fura, nekem nem volt velük gondom soha. De nektek még ezt is sikerült elqrni. Azért ez már valami, erre tényleg büszkék lehettek.
Na, magyarázd a bizonyítványt, az megy ;)
Jah ... ezt majd' elfelejtettem. Hogyan kezeltem volna? Hát nem így, arra mérget vehetsz

The_Client 2012.04.26. 23:49:05

@iPon: Komolyan nem értem minek ragozzuk tovább ezt a problémát, tényleg nem értik hogy teljesen lejáratják a brand-jüket?? Mondjuk miért is foglalkozom ezzel nem tudom...
Most tehát elismerik hogy elcseszték a szállítást, lehet hogy ezzel kellett volna kezdeni, s felajánlani valami kompenzációt, bevasalva a szállítón, így önöket sem éri kár.
Önöktől tanácsot kérni...vicces ötlet, hisz telefonon egyáltalán nem elérhetők, legalábbis nekem 20 próbálkozásból egy se jött össze, emailben pedig az ilyesmit egyeztetni elég nehézkes (persze ez nem véletlen, nyilván része "a mindent az ügyfélért filozófiának"
A konfig nem tudom hogy jön ide, az meg hogy a monitor is része külön röhejes. Itt hogy mindenki értse annyi történt, hogy már vásárláskor sem a kért paraméterekkel bíró monitort küldték, s 48 órán belüli elállási szándékomat is nem túl ügyfélbarát felhangok kísérték, mire hosszas vita után visszadták a pénzt amiből máshol vettem egy 20000 ft-tal drágább monitort (ismét a kiváló értékesítési szemlélet )
A javítási határidőhöz és a törvényi hivatkozáshoz annyit hogy felőlem javíthatnak 6 hónapra is, nem én vesztek ügyfelet, hanem önök (komoly kereskedő sosem takarózna azzal hogy nincs határidő)
Hogy előbb megjelent a poszt, minthogy lejárt volna a határidő...mármint az önök szerint nem létező határidő..viszont másnapra hirtelen kész lett a termék...varázslat...előtte meg hiába érdeklődtem és jeleztem hogy mekkora károkat okoz ez nekem a fülük botját sem mozdították
Kiszálló szervíz és árrés...tudják hajlandó lettem volna megfizetni annak ellenére hogy garanciális termékről van szó, hogy elkerüljem a 10x nagyobb kárt, ami végül ért. Most mit mondjak...ezt is bukták, az ismerőseimet is, és azt a sok-sok embert aki ezen sorokat olvassa és majd a jövőben facebookon még szélesebb körben megosztja. Na most elő a kalkulátorral, lehet számolni az árrést....

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.26. 23:50:39

@iPon: "...A futárcégnél is emberek dolgoznak, a tévedés így nem kizárt, ahogy a mondás is tartja, csak az hibázik, aki dolgozik..."
nem hagy nyugodni a gondolat, hogy a csabáékra akarod tolni a szart. (Igen, őket is ismerem :P)
Nem hülyék. Ha el nem felejtem, megkérdezem tőle mit tud erről

XCat 2012.04.26. 23:57:37

@donfuligjimmy: Tyű. Te most akkor a Nagy Testvér vagy? :)

Különben ne égessétek már tovább szegény ipont, mert ha még lejjebb ássák magukat, kilyukad a földgolyó. :)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.27. 00:00:16

@Vedere' Lavór: nem én vagyok a nagy testvér :) csak kicsi az a piac. kb mindenki ismer mindenkit.

XCat 2012.04.27. 00:03:45

@donfuligjimmy: Értem.. akkor meg tudnád nekem mondani, hogy miért van az, hogy profinak kinéző, csilivili weblapok alatt működő bandákkal ha levelezésre kerül a sor, miért lóg ki a szájukon a kapanyél?

Most nemfeltétlen reklamációra gondolok, csak pl. érdeklődésnél.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.27. 00:14:23

@Vedere' Lavór: mert arra számítanak, hogy összerakatnak egy webshopot, és dől a pénz. Azzal nem számolnak, hogy néha az ügyféllel is kommunikálni kell. Ehhez pedig (az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz) kell egy megfelelő ember. Lásd itt az ellenpéldát, amikor a nem megfelelő ember próbálkozik a kommunikációval, és tovább rombolja az amúgyis hírhedt /!= híres/ cég renoméját.

XCat 2012.04.27. 00:21:33

@donfuligjimmy: Én egyébként viszonylag jókat hallottam egyébként az iponról, de ezt a díszsurmót szegénykémet nagyon nem kellett volna ideküldeni....

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.04.27. 00:32:36

@Vedere' Lavór: más körökben forgunk, én mást hallottam (nem cáfolt rá eddig semmivel, sőt).
Na igen, jó lenne tudni, hogy ez feladat volt, vagy magánszorgalom/partizánakció (utóbbi esetén nem lennék a cipőjében) :D :D
Azt is jó lenne tudni, hogy ez egy beosztott droid, vagy valami főnökféle.

XCat 2012.04.27. 00:42:13

@donfuligjimmy: Ha nem mindenki teljesen hülye ott, akkor ha főnökféle volt, akkor is letagadja, és ráfogja egy nemlétező alkalmazottra. :)

Persze ki tudja.

VT 135 2012.04.27. 02:01:56

Akkor legyen itt jó példa is. (előre jelzem, nem vagyok senkinek sem a senkije - najó, a szüleim gyereke vagyok, de ez nem tartozik ide :)
A 'Víz latinul' nevű bolt hálózatában (talán így nem reklám...) vásároltam az elmúlt kb. 7-8 évben szinte minden számtech cuccot. Volt több, idővel meghibásodó termékem is (alaplap, memória). Mindig rendben kicserélték, vagy kijavították. Most vettem tőlük ismét ezt-azt, a 1333mhz-es ramot a gép csak 1066mhz-esnek látta. Írtam nekik, kultúrált módon válaszoltak, leírták miért (proci csak azt támogatja).
Szóval lehet így is.

(De persze tudom, hogy a nemzeti depresszióból fakadó sértett ego sokszor, sokaknál nem engedi sajnos a normális kommunikációt...)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.27. 10:05:57

Rendeltem az ipontól, előtte egyeztettem velük, tanácsot is kértem, adtak, korrekt volt. Folyamatosan jöttek az SMS-ek, hogy épp mi történik, (Matolcsy összetnné a két kezét).

A gépet időben összerakták (személyes átvétel másnapra, du. 2 után lehet jönni), 2:15-kor ott voltam, készen volt, vittem. Az került bele, amit rendeltem. Azóta is működik.

Nem igaz, hogy nem lehet velük értelmesen kommunikálni. Csak úgy kell megpróbálni! Igaz, nekem garanciát nem kellett velük intézni.

Az itteni érvelésben viszont álláspontjuk nem helyes. Ha tizenöt _munka_napra vállalják a javítást, akkor nem biztos, hogy TÖREKEDNEK a 15 napon belüli javításra, hisz magatartásuk arra utal, hogy ennél hosszabb idő alatt tekintik megfelelőnek a teljesítést. Apróság. Talán nem kerülne nagy fáradtságba ezen változtatni - még ha 2 hétvége így biztosan ki is esik, egyértelműbb a helyzet.

Összességében eddig az ipon eljárását nem látom rosszabbnak, mint a félinformációk alapján, a pénzükhöz körömszakadtáig ragaszkodó magyar kereskedők átlagát. A kialakult helyzetbeli kommunikációjuk sem profi, ebben az esetben a károkat nem azzal lehet minimalizálni, hogy az ügyfél állításait próbáljuk cáfolni (és közben véleményes dologra hivatkozunk, ld. a javítás határideje), esetleg az ügyfél hozzáértésének hiányát hangsúlyozzuk (miért nem futtatott egy memtestet, 1x4 gigával is ment volna). Ez itt a kommentelők dolga. Ettól az ügyfél nem fogja jobban érezni magát, az ő kommunikációja sem lesz konstruktív, hisz védekező szerepbe kényszerül. Megy tehát tovább a sárdobálás, még elkeseredettebben.

Hasznosabb lett volna vitázás helyett azt hangúlyozni, hogy a zavar elhárítása megtörtént, felajánli segítséget, közreműködést a jövőben is. Bátorítani az ügyfelet - meg a többi olvasót is - hogy a gyanus esetekben (pl. kétheti csönd) inkább beszéljenek az ügyről, mintsem hogy egyből a szennyest teregessék!

donfuligjimmy mocskolódásával meg nem kell foglalkozni. A vele való kommunikáció tipikusan a disznóval verekedés esete, ahol mindkét fél szaros lesz, de a disznó még élvezi is. Ránézésre nagyon hozza szakmunkáskollégiumok átlagát - esetleg az írása kicsit rendezettebb, az ilyen módon előadott véleményre úgysem ad senki. De ti tudjátok.

A monitor vásárlása is előkerült, mint mellékszál. The_Client figyelmébe ajánlom, hogy mivel rengetegen kérdezték "érdeklődve", hogy mi a bánat került negyedmillió forintba egy irodai gépen, és ebből sokan már eljutottak odáig, hogy "a gyereknek vesz játszósgépet áfa nélkül", az ipon részéről kifejezetten lovagias (bár nem biztos, hogy korrekt, hisz igazából senkinek semmi köze hozzá), hogy megemlítette, hogy a konfighoz monitor és oprendszer is tartozott. A sok hozzáértő ezekkel soha nem számol, tehát a 250.000 Ft-os árat feleslegesnek érzi. Ha viszont van monitor, mint kiderült 60.000 Ft-ért, meg van oprendszer (kb 25.000), kiderült, hogy van SSD a gépben (legalább 20.000 de inkább több), akkor rögtön összejön legalább 105.000 Ft-nyi alkatrész, ami így 150.000 Ft környékére helyezi a konfigurációt, ami még mindig magas ár, de már messze nem olyan szokatlan, mint a negyedmillió. Ebből pl. játékgépet már csak kompromisszumokkal lehet összerakni, és rögtön megdől az "aham, játszósépet áfa nélkül" premissza.

Hát, nem röviden ennyit szerettem volna elmondani. Nem kérek elnézést a hosszért, felnőttek vagytok, tudtok olvasni.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.04.27. 10:59:47

@iPon: A fenti válaszokkal egy tökösebb ügyfél már vonulna is polgári pert indítani, mert bizonyítottá vált, hogy nem törekszik az iPon a 15 napos határidő betartására. Mindig lesznek jogtalanul pampogó vásárlók, de semmi nem jogosít fel egy ilyen válaszra. A legtöbb cég ott kúrja el, hogy nem kommunikál megfelelően a vásárlóval. Ebből az esetből is kiválóan látszik, hogy elég lett volna egy kis "törődés" és ami a legfontosabb: időben.
Sokszor azon indulnak el marha nagy vitás ügyek, hogy apró figyelmesség, kb. egy egysoros információ nem jut el az ellenoldali félhez.
A másik gyakor hiba, mikor eljut az info (pl. hogy elkavarta a futár a cuccot) és ígérgetünk fűt-fát, de érdemben tenni vagy nem tudunk, vagy elfelejtünk, esetleg nem is akarunk az ügy érdekében.

Én azért kerülöm az ilyen stílusban kommunikáló cégeket, mert ha már garanciális problémám van, eleve szar napom volt, nem hiányzik, hogy más a szar napjával még szarabbá tegye.
Meg persze ha egy cég nem képes/nem akar a beszállítóival elrendezni egy gar. problémát és inkább velem küzd, meg nekem írogat a jogszabályokról helyettük, hát ott rohadjon rá a készlete.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én adok mások véleményére, tehát cáfolom az t az állításod.

VT 135 2012.04.27. 12:05:31

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Ott a pont, abszolút világos, tiszta okfejtés. Összességében nem egyértelmű a helyzet, az ügyfélnek meg ha ennyire fontos az állandóan működő gép, akkor olyan szolgáltatást kellett volna vásárolnia, ahol mondjuk 24 órás garanciális javítást vállalnak. Én sem látok az esetben különösebb visszásságot az Ipon részéről - kivétel a kommunikáció.
Ahogy a mondás tartja: "Egy mosoly nem kerül semmibe." Úgy látszik a sértett, de büszek EGO miatt (ez nemzeti sajátosság) ez nem megy. Olyan ez, mint hogy az eladó - ha a vevő bemegy a boltba - előre köszönjön. A vásárlás végeztével meg megköszönje a vásárlást és elbúcsúzzon. Nem KÖTELEZŐ, de ÉRDEMES. No, ezt sem bírja a mai napig rengeteg kereskedő felfogni, miért jár(na) ezzel ő jól...
Szóval egy kicsit barátságosabb, kevésbé kioktató jellegű kommunikációval el lehetett volna könnyedén simítani a dolgot, mind az ügyfél, mind a netes nagyközönség felé.

XCat 2012.04.27. 12:08:10

@VT 135: "Kemény vagyok, büszke vagyok, hülye vagyok, magyar vagyok?" :)

XCat 2012.04.27. 12:09:53

Az összes hiszti a kommunikáció miatt szokott lenni egyébként. Mindenki hibázhat, szokott is, de cirkusz a tahóság miatt lesz belőle.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Szerintem te meg iponos lehetsz. Jimmy nem mocskolódott, csak leírta a véleményét. Nekem valamiért hitelesebbnek tűnik a tiétekénél.

VT 135 2012.04.27. 12:10:07

Erről eszembe jutott a régi, GROBY-s, "10.000 Ft eltünt" eset. Ott is egy normális, magyar tulajdonú bolt - majd jött valamilyen groby-s nagyarc és elkezdte kiosztani az ügyfelet, akinek eltünt a 10.000 Ftj-a...tökugyanaz a helyzet: hiába lenne teljesen logikus, hogy ilyen esetben mivel járna jól az eladó (és esetleg nyugodna meg a vevő) - az a kurva nagy büszke és állandóan sértettségben lévő ego nem engedi a dolgok emberi, szeretetteli rendezését. :(
Ajánlanám ezeknek a kereskedőknek (és mindenkinek, aki szereti :) Eckhardt Tolle: Új Föld c. könyvét. Ha mindenki elolvasná, kicsit már előbbre tartanánk a dolgok egymás közti rendezésében.

XCat 2012.04.27. 12:16:25

@VT 135: Ajánlanám, hogy ismerkedj a magyar mentalitással. Ha a bolt elismerné, szépen híre menne, és mindenki odajárna pénzt elveszíteni.

Újabban mi a faszom van itt, beszabadult pár könyvügynök, vagy ezt az egyet olvastátok életetekben, és mindenkinek meg akarjátok mutatni, hogy igenis szoktatok?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.04.27. 12:27:33

@istvan190200: Azért, ha rendszergazda lennék, csak lenne nálam egy RAM, hogy belepróbáljam.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.27. 12:48:28

@Vedere' Lavór: Tévedsz, nem vagy iponos, nem vagyok érdekelt sem, iponost sem ismerek, sőt, olyat se ismerek, aki ismer iponost.

Tök más város, tök más terület. Az meg téged minősít, ha jimmy válaszát stilárisan jól eltaláltnak tartod.

XCat 2012.04.27. 13:06:17

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én ismerek iponost, tegnap itt süketelt egy...

Ha minősít, ha nem, jimmy abszolút korrekt választ adott. Stiláristan, tartalmilag, meg mindenhogy. Tudod, mint amikor a felnőtt férfi leállítja a pattogó hülyegyereket, vagy a pitbull egy morranással az őrjöngő palotapincsit. :)

Érdekesnek találom, hogy neked ennyire fájt.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.27. 13:46:37

@Vedere' Lavór: Stilárisan?

"szerencsére nem vagyok a barátod. tökön is szúrnálak. Már kiszálltam a kisker bizniszből, kb pont leszarom mit csinálsz/-tok.
... De nektek még ezt is sikerült elqrni."

" Mellesleg honnan ez a 'én seggemből fúj a passzátszél' hangnem"

A seggjuk (sic!) részt idézzem?

Tartalmilag?

"ezt majd' elfelejtettem. Hogyan kezeltem volna? Hát nem így, arra mérget vehetsz " - Akkor hogy?

Amúgy meg: Miért szól bele ilyen bennfentes bizalmaskodással ("ismered a zsuzsát...)", ha nyilvánosság előtt teszi? Vagy-vagy.

Szerintem nekünk más fogalmaink vannak a korrektségről.

isti77 2012.04.27. 15:58:22

@donfuligjimmy: @iPon: szerintem ezt inkább privátban folytassátok, mert már mind a kettőtökre nézve gáz.
Bár az olvasók számára csak egyikőtök ismert szélesebb körben... nem is értem, mi szükség volt rá, hogy egyáltalán reagáljon a másik trollkodására, főleg úgy, hogy átveszi az ő stílusát.
Ezzel elkövette az egyik legnagyobb hibát, amit egy magát komolynak tartó cég képviselője elkövethet, még azokban is ellenszenvet ébresztett, akiknek a "mindig igaza van" tudatos ügyfél jobban b.szta a csőrét.
Megírta a válaszposztban a saját (a cég) állásfoglalását, ezután minek a kommentekkel foglalkozni? Főleg a trollokkal? Akinek nincs jobb dolga, hadd ekézze. Így viszont lesüllyed az ő szintjükre, és a nagyobb rutinjukkal simán leverik.

VT 135 2012.04.27. 18:26:23

@Vedere' Lavór:
Ha elolvasod a könyvet, máshogy fogsz a világhoz viszonyulni - és a világ is hozzád... Akkor majd nem fogsz ilyeneket írni és el fogsz ámulni, magadat visszaolvasva, hogy ilyeneket írtál. :)

Xezs 2012.04.27. 20:18:33

@iPon: Szerintem mint a cég hivatalos képviselője neked nem kéne ilyen vitákba belemenned itt, ez eléggé rontja a rólatok alkotott összképet.

Legalább másik álnéven tennéd, ennyi üzleti érzéked sincs, baszod?

Xezs 2012.04.27. 20:28:01

@Denton85: Mi a fasz nem elég neked 4GB-on? Tán te is CAD tervező vagy?

Xezs 2012.04.27. 20:31:49

Egyébként ha már ez az alaptéma, nekem van egy cég akiktől számtech cuccokat szoktam venni, és igazából soha nem is megyek máshoz ilyen témában. Pl. egy fejhallgatót vittem vissza nekik garanciában és 2 hét után kaptam egy full újat. Több év homározás után csak lestem, hogy ilyen rendes cég is van. Cégnevet szándékosan nem írok, ne mondja senki hogy én vagyok a konkurencia.

Igazából csak azt akarom érzékeltetni hogy rengeteg ugyanilyen cég van és ki lehet fogni olyat amelyik rendes.

Xezs 2012.04.27. 20:34:12

@VT 135: Aida kiírja hogy mit tud a RAM, ott megnézheted. Minden, a modul által elfogadható frekvenciát listáz.

Denton85 2012.04.27. 20:34:44

@Xezs:

Épp akartam írni, hogy ma kaptam meg a cserét ipontól. Ennyi.

Amúgy fut elég sok program a gépen. Webfejlesztő/Programozó vagyok.

Fut:
Eclipse (java alapú)
VmWare benne egy linux fejlesztésre
Nem ritka egy Photoshop mellé
Plusz chrome vagy firefox egy adag ablakkal akár mind2 egyszerre, hisz az oldalakat több browserben is tesztelni kell.

Néha befut egy flash is fejlesztésre.

ezek sokszor egyszerre.

Az a helyzet, hogy iszonyúan élvezem, hogy alig swappel a masina és nem kell kilépkednem a programokból, hogy a másik is jól menjen.

Xezs 2012.04.27. 20:40:04

@VT 135: Mondjuk szerintem viselkedni nem könyvből kell tanulni hanem azt az ember a szülői házból hozza. Jó esetben.

Xezs 2012.04.27. 20:42:31

@Denton85: Okés, visszaszívtam. A VMware meg ilyen cuccok futnak akkor indokolt.

Csak azért haraptam rád mert egy csomó warezpistike aki max CS-re használja a gépet arra veri magát hogy hű mennyi memóriát pakolt bele és igazából feleannyi is elég. Bár a mostani DDR3 árakat elnézve nem véletlen hogy mindenki azt fejleszti a gépében. Ha már a videókártyája egy hányadék :)

Denton85 2012.04.27. 20:46:13

@Xezs:

Nem hibáztatlak az előítéletért :)

Barátnőm apja a gépét Counter Strike Source-ra használja meg néha pici skype, steam, email, dvd írás meg ilyen marha nagy dolgok. Nah neki fölös az a 8GB, szerinte több lesz az fps tőle.

Xezs 2012.04.27. 20:57:07

@Denton85: CS-nél tökmindegy hogy 4GB vagy 8GB, az már nem számít. Kivéve ha egy rahedli szar fut a háttérben. De neked ezt nyilván nem kell elmagyaráznom.

Na télleg bocs hogy leosztottalak az előbb :)

Denton85 2012.04.27. 21:00:41

Jaja, de szerinte marha sokat számít :D Ez van.

Nincs gond, nem haragszom :)

XCat 2012.04.28. 03:30:00

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: seggLYuk. :)

@VT 135: Tudod én már csak írom ezeket, és nem olvasom.

XCat 2012.04.28. 03:31:12

@Xezs: Megint nem nagyon értetted meg, miről van szó. Nem baj. :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.04.28. 13:24:40

@Vedere' Lavór: láttad az eredeti fuligjimmy-t és tisztában vagy a (sic!) jelentésével?

XCat 2012.04.28. 16:49:58

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem láttam. Mit jelent? És miből gondolod, hogy bármit jelent is, megváltozik tőle a véleményem?

XCat 2012.04.28. 16:51:45

"Szerintem nekünk más fogalmaink vannak a korrektségről."

Biztosan. Hála istennek.
süti beállítások módosítása