Tékozló Homár

Repüljön a Ryanairrel húggyá ázva!

2012.05.10. 13:44 | jackyll | 309 komment

ryanairbudapest2.jpg

Azt hiszem nem kell túlságosan hosszan ecsetelni, miért ellenkezik sikoltozva az emberi logikával a repülőgépre szabad ég alatt történő várakozás. Naiv ügyfél és utastársai 30 percig áztak, mielőtt elindultak Stockholmba.

Hello Homar, Láttam a három héttel ezelőtti posztotokat a Ryanarről. Hétfőn Stockholmba repültem Pestről, miután 30 perc alatt szarrá áztattak minket a reptéren. Fotók mellékelve. Ezek szerint nem volt sürgős a problémát rendezniük...
T.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 19:09:07

@atpijkamo:
Már kezdtem azt hinni, hogy rosszul fogok aludni, kösz. Érdekes helyen dolgozhatsz, ha 2 óra megbecsülésében 5 percet tévedsz, ez akár Guinness-cucc is lehet.

arabella_bishop 2012.05.10. 19:10:50

@flybye: amíg nincs baleset, senkit nem érdekel, hogy min spórolnak. ha bekövetkezik, akkor kezdenek el vizsgálódni. öszintén remélem, hogy eddig nem kell eljutni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.10. 19:12:04

@Na, kék a szakállam, vagy se nem?: Vannak nálam jobbak is. Haveroknak azért jó móka, mindig próbálnak tesztelni.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:12:32

@Dr Jozef Vengloš: Igen. Vannak dolgok amitől repülhet a gép. Az hogy van pár INOP matrica a cockpitban, az nem azt jelenti, hogy a biztonság rovására menne. NYilván, itt is hasonló a helyzet. The Irish Aviation Authority has investigated the incident and said the tape was used to provide protection to sealant on a new window, adding: ‘At no time was passenger safety threatened.’ Ez a lényeg, a többi melléduma, hangulatkeltés.

ako-ako 2012.05.10. 19:14:19

pont a biztaonsag miatt parazok a Ryantol.

volt, hogy akkora köd volt Ferihegyen, hogy a Lufthansa visszafordult Becsbe, a Ryan meg le kellett szalljon kockazatos modon, (mert nem volt eleg nafta a manöverekre gondolom).

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:15:11

@Dr Jozef Vengloš: Ilyen van. Kell hozzá némi hátszél, meg pár direct:))) Mentem BUD-EIN viszonylatban 1.20-at én is:)) A GS majdnem végig 1000km/h felett volt:))

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 19:16:18

@atpijkamo:
Akkor tényleg érdemes jelentkezned vmi rekordra. Ez igen ritka képesség.

England win The Ashes! 2012.05.10. 19:17:53

@Ulbert István [Typhoon]: Ja, említette a pilóta is, mikor szálltunk kifelé. :)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:19:03

@arabella_bishop: Jó. Hivatkozás? AZ hogy TE ezt mondod, azt nem hiszem el.Ha ez megtörtént, ennek nyoma marad. Ha mást nem airband spotterek, stb. Szóval, ha hivatkozol vmire, pls. linkkel tedd meg. Ez így nagy büdös vagdalkozás. Kivéve persze ha vmi olyan eseményre hivatkozol, ami köztudott. Pl Baskir vs DHL.

England win The Ashes! 2012.05.10. 19:19:45

@Ulbert István [Typhoon]: Akkor miért fordult vissza az a gép, ha semmi gond nem volt? Rájött a szapora a pilótára és Stansted közelebb volt, mint Riga?

flybye 2012.05.10. 19:20:14

@Dr Jozef Vengloš: Kedves Dr. CselebiexmalevJozsef. hogy az a belinkelt hir "mi a fasz" volt, ne tolem kedezd. tovabbi szep napot Rajenroli (??)

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 19:21:17

@ako-ako:
Elvileg semmilyen vállalat nem meri megkockáztatni, hogy a biztonsággal játsszon, a Ryanair sem. Elvileg. Sajnos, vannak rossz példák, amelyek katasztrófákhoz vezettek, ezért én sem repülök ultra low cost légitársasággal. Az ultra szó miatt.

Az említett esetben simán lehetséges, hogy amikor a Lufi átsartolt, még tényleg ezt indokolták a meteorológiai viszonyok, de 5 perccel később már javult annyit a cucc, hogy a Ryanair landolhatott. Ilyen sokszor előfordul. Meg olyan is, hogy a pilcsi már kurvára haza akar menni, és bár még nincs letakarítva a hótól a pálya fele, csak azért is leteszi a vasat. Az otthon hívó szava nagy úr:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.10. 19:22:15

@Dr Jozef Vengloš: Meg vannak adva a gép képességeinek határai. Mekkora oldalszélben szállhat le, ilyesmi.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:22:53

@ako-ako: Jaj fiúk lányok. Egy valamit értsetek meg: a repülés szabályait vérrel írták. Nincs az a FP, aki megpróbálna minimum alatt leszállni, normál üzemben persze. Az a szakszójába kerülhet. Kizártnak tartom ezt a sztorit. Hidd el, ha a FP kicsit is kockázatosnak tartotta volna, akkor a/ átstartol, b/elmegy VIE v. BTS-be.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:24:20

@Dr Jozef Vengloš: Gondolom beszélt a központtal és erre utasították. Vannak döntések, amit nem egyedül hoz meg.

England win The Ashes! 2012.05.10. 19:25:19

@flybye: Kitől kérdezzem? Te vagy itt, aki képben van a blájenerrel? (Malév? Életemben nem utaztam velük...)

ako-ako 2012.05.10. 19:25:42

akkor megnyugodtam. :)

de hogy a turoba eri meg nekik 3 - 7 - vagy akar 20 euroert adni egy jegyet? :o

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 19:29:02

@Ulbert István [Typhoon]:
Nana, ma már sokadszor véleményes:)))))) Nem a lófaszt nem teszik le minimum alatt, dehogynem, hány ilyen repeseményt dokumentáltak a különböző hatóságok. A malévos pilcsik is, rendszeres fékszárny-kibocsátás 250 csomó felett a malévos májernél, na, az mi volt? Ki tudja, milyen szerkezeti károsodást okozott a sztárgyerek ezekkel. És amikor a zivatarfelhőt megpróbálta felülről átrepülni revenue flight-on a nagyeszű, és átesett? Ugyan már. A youtube-on is van olyan link, amiben a két maléves fasz bemutatja, hogyan lehet teljesen indokolatlanul agyongyötörni a repcsit.

arabella_bishop 2012.05.10. 19:29:14

@Ulbert István [Typhoon]:

www.ihateryanair.org/ryanair-emergency-landing-due-to-low-fuel/

www.mirror.co.uk/news/uk-news/ryanair-jet-almost-ran-out-of-fuel-226649

www.clareherald.com/news/2036-spain-launches-investigation-into-ryanair-jet-incident.html

Az AirMadridról meg itt olvashatsz: en.wikipedia.org/wiki/Air_Madrid

az általad említett baleset, a jól tudom, azért következett, be, mert a gépeken nem müködött az a jelzö, amely a másik képet 1 km-en belül érzékeli, amellett, persze, hogy a svájci irányítótoronyban egyedül volt az irányító.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:29:33

@ako-ako: Bonyolult az árképzés. Ebbe ne menjünk bele. A lényeg, hogy igen, megteheti. Most úgy néz ki, Ferihegyen háború van. FR vs. W6. Azt még nem tudni, hogy az Indigo Partnersnek mi a véleménye erről:))))) Mindenestre MOL sztem ki akarja csinálni a wizzt. A wizz sztem érzi ezt, azért is nyit DEB-ben. Próbál előre menekülni. Az igazság az, hogy ahol a RYan megjelenik, ott másoknak - hogy is mondjam - elég korlátozottan terem fű:)))

flybye 2012.05.10. 19:31:27

@Dr Jozef Vengloš: tolem???? ugy latszik Te vagy nagyon kepben "blájenerrel". De egy kommentelo elottem belinkelte a IAA megallapitsat, miszerint -idezek- "At no time was passenger safety threatened" de hangulatot lehet kelteni persze, jobb, mintha politizalnank :)

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:36:03

@arabella_bishop: Köszi. Ez így korrekt. Csúnya sztori. Gondolom, azóta felülvizsgálták ezt a kérdést. Ynilván a légügyi hatóság még ha nem is nyilvánosan, de adott "némi" iránymutatást ezzel kapcsolatban.

MacChicken (törölt) 2012.05.10. 19:36:44

@Na mi újság, Wágner úr?: Röhejes is volt ott állni a buszon fél órát, utána megkerülni a gépet és beparkolni az épülettől 20 méterre a gép mellé. Ezért foglalkoztatni sofőröket, buszokat fenntartani...

England win The Ashes! 2012.05.10. 19:38:01

@Ulbert István [Typhoon]: Várj, látják, hogy lyuk van a tömítésnél vagy hol, és ezt egy szigszalaggal akarják orvosolni, ez bevett szokás?
Majd, mikor leválik ez a szalag, és visszamennek Stanstedre, ott pedig két óra múlva indítják őket útnak (a cikk szerint egy másik géppel, de lehet, hogy nem hiteles a forrás, és ugyanaz a gép volt), amiből arra következtetek, hogy a hibát nem lehetett két óra alatt orvosolni. Továbbá miért tuti, hogy az utasok nem voltak semmiféle veszélynek kitéve*? Mert egy ír szervezet ezt így állapította meg? Stansteden? Miért nem a britek vizsgálták?

* Ha jobban belegondolok, végülis az utasokat nem fenyegette veszély, csak a pilótát.

ako-ako 2012.05.10. 19:44:37

hat nem nyugtattak meg ezek a cikkek, hogy ennyire kicentizik a kerozint :(

ako-ako 2012.05.10. 19:46:24

bevallom, nem tudom, mi az a szakszo, meg FP, meg minimum alatt.
röviden leirnatok?

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 19:46:36

@arabella_bishop:
De, működött a TCAS. És jelzett is nekik, de a szerencsétlen irányító, aki egy időben két funkciót töltött be, későn vette észre a bajt, és amit utasított, az rossz ötlet volt. Sajnos, épp az utasítás miatt történt a katasztrófa. Ha mindkét pilcsi követi a TCAS-t, nem ütköznek össze.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:47:25

@Na, kék a szakállam, vagy se nem?: Nézd, hülyék mindenütt vannak. Ezt tudjuk. A youtube tele van velük. Azért abban állapodjunk meg, hogy a MA pilcsiknek igen jó hírük van. Igaz, lazák mint az állat. Ültem már jump seaten, láttam. Te is tudod, hogy néha "no speed limit, no restriction" azt' ilyenkor flapsszel fogják meg a nagy száguldozást:))) Azt a "két maléves faszt" spec nem láttam asszem. Dobnál egy linket?

MacChicken (törölt) 2012.05.10. 19:50:14

@arabella_bishop: Ekkora sok faszságot hogyan sikerült összehozni? A Ryanair már talán az EU egyik legnagyobb légitársasága. Csak télire 80 gépet állítottak le. Akkor mennyi van nekik összesen? A karbantartás az minden légitársaságnál ugyanaz, nincs kivétel. Nem számít, hogy fapados vagy sem, sőt, a fapadosok még alaposabbak szerintem, mert náluk egy katasztrófa az egész ágazatot lerántaná. Az EU-nak van feketelistája, az azon található légitársaságok be sem repülhetnek az EU légterébe. A Ryanair nincsen rajta. Csupa vadi új gépet használnak. Minden országnak van légügyi hatósága, azok ellenőrzik a karbantartások elvégzését is. A másik meg, hogy megvár? Mi vár meg? Semmi. Max. 10 perc oszt jónapot. Mehetsz a következő géppel ha biztosított jegyed van (ha egyben vetted a teljes útvonalra), vagy perkálhatod ki a következő járatra szóló jegy árát ha késel. A Ryanair 90%-ban időben, vagy korábban ér a célállomásra. Ezt semelyik légitársaság nem tudja űberelni. Jellemzően késéssel érkeztem meg, ha nem fapadossal utaztam, 5-10 perc, de volt olyan, hogy az írek 40 percet késtek és a két gépem között 50 perc volt összesen! Amszetrdamban! A Ryanairrel még soha nem késtem egyetlen percet sem. OK, nem adnak enni. És kit érdekel a max két órás utakon?
Szóval fikázzanak már olyanok, akik láttak már belülről repülőt.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:50:17

@Dr Jozef Vengloš: Van erre egy nagyon jó kifejezés: "Törvényes, de nem szabványos" :)) Az a baj, hogy a _pontos_ esetet nem ismerjük. Nem tudni, hogy pontosan mi is történt. Így nehéz. Viszont azt hidd el, hogy az IAA nem adott volna ki ilyen közleményt, mert nem engedheti meg magának, hogy elveszítse a hitelességét.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 19:56:51

@ako-ako: Szakszolgálati = jogosítvány , PF pilot flying a másik a PM pilot monitoring. Az egyik "vezeti" a gépet a másik kiszolgálja. A minimum egy összetett dolog. Lényegében azt határozza meg, hogy az adott gép, az adott időjárási körülmények között, fel-le tud e szállni az adott reptéren.

England win The Ashes! 2012.05.10. 20:01:06

@Ulbert István [Typhoon]: "Viszont azt hidd el, hogy az IAA nem adott volna ki ilyen közleményt, mert nem engedheti meg magának, hogy elveszítse a hitelességét."

Próbálnám elhinni, de a mai világban már semmin nem tudok meglepődni.
Mindenesetre furcsa, hogy brit földön ír szervezet végzi az ellenőrzést egy ír társaságnak.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 20:05:08

@Dr Jozef Vengloš: Az élet tele van furcsaságokkal:)))) Mindenestre drukkoljatok. Szerda FR6074 BUD-EIN. Vissza 21-én FR6075:)) Megint annyira sz@r árat adott a Ryan...Kettőnknek 10476 HUF oda-vissza:)))

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 20:06:05

@Ulbert István [Typhoon]:
Tévedés, nem arról van szó, hogy hülyék mindenhol vannak, hanem arról, hogy amíg emberek irányítanak folyamatokat és szerkezeteket, egészen biztosan sokszor meg fogják szegni a szabályokat. Az amerikaiak, a brazilok, a kínaiak, mindenki. Addig nem lesz újsághír a sztorikból, amíg oda nem verik a gépet tele utasokkal. Addig ezek jó sztorik borozáskor, sörözéskor. Az átesésből sem lett sajtóhír, pedig egy stuvi eltörte a lábát. Mázlija volt a Malévnak, ha egy értelmes utas felveszi az egészet és el is mondja egy újságírónak, szopóág.

De nem csak pilcsi oldalról, hanem irányítás oldalról is. Volt már olyan Berlinben, hogy a Malév-kapitány ordított landolás után, mert a meteort hazudta/benézte az irányítás, és az oldalszél a Tu-154 minimumának több mint kétszerese volt. Meg olyan is, hogy take off clearance-t kapott a járat és már majdnem szúrta a gázt a pilcsi, amikor észrevette, hogy a torony benézte az egészet, mert 200 méterrel előbbre egy másik gép egy gurulóútról felkanyarodott a pályára és még csak nem is rollig take off-ot nyomott, hanem befékezett és megállt. Haha! Nagy levegő, mindenki elénekel egy nyugtató dalocskát, és csak akkor szól a toronynak, hogy fiúk, küldjétek már el az Air France Airbust a picsába, ugyanis mi vagyunk a Number One a listán, és különben is, még jó, hogy 500 kilométeres a látás - ködben ez elég sok riadalommal járna. Meg hogy a görög irányítás beleküldi a szélnyírásos, microburstös zivatarba a leszálló gépet, mondván, hogy mire odaértek, a zivatartevékenység már elvonul, sima landolás - aha. Felszállóteljesítmény, futó be, fékszárny kicsit vissza, oszt imádkozik, mert mást már nem tud.

Megkeresem majd ezt a linket. A bicska kinyílik a zsebemben, ha arra gondolok.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 20:13:26

Ilyenek vannak. 2011 augusztus, PRG-AMS. Line up, pilcsi már stabilizálja az engineket,- én meg előtte néztem, ahogy a dash az előttünk levő gurulóútrol line uppol:)))- következő pillanatban vissza minden, satu. Megvártuk míg dash eltűnik, oszt' rolling. Gondolom számodra tiszta az a tény, hogy a repesemények, katasztrófák 9X%-a emberi mulasztás...

A Tyne folyó déli partja 2012.05.10. 20:26:15

@Pitta2: a British Airwaysnél meg van egy darab szendvics. de csak ha külföldre megy. a belföldi járaton adtak egy kekszet.

A Tyne folyó déli partja 2012.05.10. 20:36:19

@qwertqwert: érdekes, nekem hét év alatt eddig mindig sikerült.az a busz mindkét reptérre kivisz, de ne zavarjon.@Theodoro: "nem ismertem". tájékozódni nehéz? tudod, internet, de elég, ha csak körülnézel a reptéren, rögtön észre is vennéd azt a buszt. mindenhol van reptéri busz? hogyne, kivisz egy helyi járat. pont ugyanúgy, mint Pesten.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.10. 21:26:15

@Na, kék a szakállam, vagy se nem?: Aztak.rva X en ki. Ezek állatok tényleg. Ha lett volna értelme...Ráadásul ugye Y gyorsleguruló. Ezeknek b+ szecskavágó kell a kezükbe, nem 738:((( Kösz a linket mentem is lefelé...

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.10. 21:29:34

@Ulbert István [Typhoon]:
És a sok bélbarom hozsannázik a nemzeti hősöknek, röhej. Asszem, a főfasz ma valahol Ázsiában 777-en repül.

XCat 2012.05.10. 22:03:55

Arra még senki nem gondolt, hogy ha bevállalja a fapados közlekedést, az azért olcsó, mert nem csinálnak meg sokmindent, amit amúgy de?

XCat 2012.05.10. 22:08:12

@Na, kék a szakállam, vagy se nem?: Nem értem a poént. Valami tanulópilóta bénázik?

Rommel6600 2012.05.10. 22:25:46

@MacChicken: "A Ryanair 90%-ban időben, vagy korábban ér a célállomásra"

Ja persze. Ez tudod miért van így? Mármint az, hogy ilyen szépen néz ki a késési statisztikájuk? Mert ha sokat késne egy járat, fogják és törlik. Aztán (mondjuk 8 órával később) új járatszámmal útnak indítják, ami hogy-hogy nem "időben" érkezik. Csak épp Te mint utas 8 órával később érkezel meg. És ez még a jobbik eset. Ezek simán betörölnek egy félházas járatot is, mert nem éri meg nekik. Ilyenre is volt már jó pár példa. Aztán az utas vagy megy a következő járatukkal amire van hely (mondjuk 3 nap múlva, mert elég sok desztinációra heti két vagy három járat van csak) vagy kap (távolságtól függően) 250-400EUR kárpótlást és oldja meg. Megnéznélek mit kezdenél egy ilyen esetben (nyári csúcsidőszakban nem sokra mész ennyi pénzzel, arról nem is beszélve, hogy ha van lefoglalt szállodád, kocsid stb és vmi fontos eseményt késel le ami nem is halasztható) és továbbra is ajnároznád-e őket...

Lerche 2012.05.10. 22:36:10

@Ulbert István [Typhoon]: Kedves István! Lehet, hogy azért vagyok mázlista, mert megtettem? :) Nochdazu a megfelelö embernek? :) LOL Üdvözlettel egy LHSys-es mellöl...

MacChicken (törölt) 2012.05.10. 22:47:28

@Rommel6600: Nem hinném, hogy sokkal több járatot törölnének, mint bármely más légitársaság. Talán a járataik mennyisége miatt tűnik többnek.
Nem akarom én védeni őket, de úgy gondolom, hogy ez az a cég, amelyikről mintát kellene venni, mert a gazdasági válság ilyen üzletpolitikát követel. A nagy állami pénzkidobóknak befellegzett. Még egy-két év, és a Malév sorsára jut a BKV, a MÁV, a Posta és sorolhatnám. Az fog megélni aki elérhető áron fog szolgáltatni széles rétegek számára.
És hidd el, én lassan 12 évnyi repkedés után nem lennék beszarva, ha törölnék egy járatomat. Benne van a pakliban. Ha a MÁV-ot választod, akkor sem jutsz időben el a célodhoz, a Malév is simán késett sokszor órákat és mindeközben az adófizetők pénzét fecsérelte. Na bumm, ott maradok pár órát egy reptéren. Megyek a következővel. Vagy autóval, vagy vonattal. Heti 20 órát utazok (ez csak a nemzetközi utazási időm), ha egyszer 30 lesz belőle sem fogom felkötni magam. Persze én is a KLM által biztosított járatokat szeretem, de pont ott megbízhatatlan a KLM partner ahova járok. Rohannom kell, hogy elérjem a gépem és mindezt duplájáért a fapados áraknak. Számomra semmit nem jelent, hogy melyik légitársaság gépén ülök, ha elvisz oda ahova mennem kell.

cso zsi 2012.05.10. 22:55:16

@Rommel6600: Így Brisbane-Sydney között is járhatsz a Virgin Blue-val, ahol a pilóta a jegykezelő, és a csomagszállító is.
Várod a géped, eljön az idő, le is szállt egy olyan. Aztán balra el, üresen.
A nép csak bámul ki a fejéből, hogy "mivan?"
Közben egyre szaporodik a váróban a létszám.
Egy óra múlva jön a következő, arra felpakolják a komplett várótermet.
Gazdaságosságilag igazuk volt.
Tény, ha időre kellett volna menni, akkor nem velük, és nem onnan repülünk.
A placcon várakozás is moslék dolog, de a negyed órás gurulás a szabad kifutóig sem vicces. Mint ahogy a gép farkában lévő konyhából kigomolygó füst sem, mert a kapitány pirítósát ott felejtették a lányok. Amikor a pilóta megemlítette, hogy most "jobb lesz leülni", akkor a büfékocsi ott szaladgált a sorok között, mert "volt egy kis pitty-putty" odakint. Vagy hátszelet kaptunk, vagy tudtak a fiúk egy rövidebb utat, de a negyedórás tekergés ellenére rövidebb ideig tartott a visszaút, mint odafelé. :)))

j311 2012.05.10. 23:03:21

Többek közt ezért, sem repülök ezzel a fostalcsika céggel.

Rommel6600 2012.05.11. 00:17:02

@MacChicken: Nem hinnéd?! Hinni a templomban kell, itt az alapvető hozzáállásukról van szó, amelyet az utasok felé tanúsítanak. Azaz, pl ha kevés az utas akkor könnyen itt maradsz. Hidd el elég ilyet láttam már. Meg olyat is, hogy milyen az amikor hagyományos légitársasággal történik valami késés, törlés. (meg átfoglalás, amit szintén csináltam is...) Ott szempont az is, hogy eljuss A-ból B-be mert vállalta is ezt a légitársaság, nem csak egy kb bónusz mint a rinyairnéknél.
Tetszik, hogy pont a KLM-et hozod példának, tavaly nyáron például egyszer sem késett :) Sem én nem láttam késni, sem a kollégák nem emlékeztek egy esetre sem :) Nyilván Amszti-BUD viszonylatra gondolok.
Nem azt mondom, hogy nem repülnék RYR-el, de én legalább a helyükön kezelem őket. És ez az amit sok ember elfelejt, aztán tépi a száját, hogy mekkorát szívott. (lásd posztoló) Azaz, ha olyan útra kell mennem ahol fontos, hogy odaérjek max másnap, tuti nem őket fogom választani. És nem azért mert ARN helyett mondjuk skavstára visznek ki a francba, vagy MUC helyett memmingenbe, hanem mert ha szükség van egyfajta biztonságra, kiszámíthatóságra az utazás lefolyását illetően, akkor nem az fog számítani, hogy 7500Ft legyen a retúr jegy. Ha heti 20 órát repülsz is, akkor is többet láttam már nálad _BELÜLRŐL_ ami a repteret, repülést, légitársaságokat illeti, szakmai szemmel egész más mint amit az utas lát.

+1 eset: Azt írod: "Na bumm, ott maradok pár órát egy reptéren. Megyek a következővel." Esett már meg, hogy törlés miatt _NEM_ tudott elmenni az utas, csak két héttel későbbi járatra foglalták át, akkorra volt hely és ritka is volt a járat. Szegény utas nyilván nem két hét múlva akart utazni, borult neki minden, nem volt más lehetősége, mint megkapta a kompenzációját és hazament... Gondolom kitalálod melyik cégről van szó...

MacChicken (törölt) 2012.05.11. 06:53:56

@Rommel6600: Kedves reptéri dolgozó, nem kell felkapni a vizet. Nyugi. Nem kell az én sorsom miatt aggódni, ha gond van majd én megoldom. Ha két héttel későbbre folglalnak át, akkor keresek más útvonalat és elmegyek úgy. Minek kell itt bonyolítani a dolgokat és köpköndi? Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell.
A KLM nem rossz, jó a kiszolgálgás és kedvesek, de ők is késnek és nem ér annyival többet egy KLM út amennyivel többe kerül. Pont.
Én megértem az elkeseredett hangot, de ami fenntarthatatlan azt nem lehet fenntartani, nem lehet egy egész országot kiszipolyozni azért, hogy pár Maléves dolgozó évente elrepülhessen a világ végére nyaralni, azért, hogy a Lurdy házban legyen luxusiroda teljesen feleslegesen. A piac kidobja a magából a felesleget.

Semper Fidelis 2012.05.11. 07:34:26

@MacChicken: "Na bumm, ott maradok pár órát egy reptéren."

Aztán ki vagy te, hogy ezt más helyett eldöntsd? Ha kifizettem a jegyet, akkor el akarok repülni, akkor, amikorra ígérték, hogy elvisznek.

Remélem a boltban is elfogadod a lejárt húst meg a száraz kiflit, mert na bumm, majd többet rágsz....

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.11. 07:41:45

@Rommel6600: NEm wazz. Ha fontos, ráhagyok 24 órát. Amikor Londonból indult a tengerentúlim - charter, tehát ha lekésed, elég erősen benne vagy a kakiban:)) - előző nap kimentem Easyvel. Úgy voltam vele, ha az Easyvel történik valami, még mindig ott a wizz, ha azzal is, ott van BTS ben a Ryan, BUD-ról a MA LGW-re, legvégső esetben, pedig volt a tarsolyomban egy VIE-LON ha minden kötél szakad. Igaz, ráfizetés lett volna mindegyik megoldás, de nem lehet úgy utazni, hogy nincs legalább B, C terved, ha _fontos_ hogy odaérj.

MacChicken (törölt) 2012.05.11. 07:42:10

@Semper Fidelis: Azt hiszem, hogy a magyar nyelvtan szabályai szerint jártam el, azt írtam "ott maradok", ami egyes szám első személyben van. Ez azt jelenti ,hogy én, azaz jómagam maradok a reptéren, nem te tök. Tehát egyrészt nem én döntöm el, mert nem vagyok légitársaság alkalmazottja, másrészt magamról beszéltem bunkókám. Azt, hogy te hol maradzs ott, mit teszel, mit eszel és mit veszel, pont leszarom.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.11. 07:55:53

@Semper Fidelis: Tudod, előfordul, hogy elromlik a gép, sz@r az időjárás, sőt, még az is, hogy a cég anyagi megfontolásból törli a járatot, és ezeken kívül, még ezernyi ok, ami miatt nem indul el/késik a géped. Ez egy ilyen világ. Javaslom a vonatot számodra. Bár ha tutira akarsz menni, gyalogolj. Bár az országúton meg elüthet egy autó....:))) Fene se tudja mi a jó megoldás.:)))

manes 2012.05.11. 08:56:14

Anno sokat repültem Drezdába.Ott is gyalog kellett kimenni a géphez.Igaz,hogy a reptér se volt nagy.Mindezt viszont ellensúlyozta a rendkivül finom és olcsó sör ipari méretekben elfogyasztott mennyisége :):)

pdw (törölt) 2012.05.11. 09:33:02

@Dr Jozef Vengloš: Szubjektiv. En ha repulok elvarom hogy vihessek csomagot, kapjak kajat (persze ez tavolsagfuggo, de 1-2 oras utakon is adnak szendvicset/piat) es legyen valamennyi valasztasi lehetosegem az indulasokkal kapcsolatban.
Szoval en nemszoktam Ryanairrel menni na:)

pdw (törölt) 2012.05.11. 09:36:05

@manes: reszegen/bambisan/masnaposan repulni szopas :D

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2012.05.11. 09:36:35

@pdw: Akkor kérdeznék valamit. Ha pár napra mész, nem egyszerűbb kézipogyó? 55*40*20 ba sok minden belefér, próbáld ki:))) A másik: fizetsz kb harmadannyit a jegyért, jóesetben még kevesebbet, és megveszed azt a szendvicset, üdítőt, sört, bort, töményet a repcsin, amihez épp hangulatod van. 10 EUR ból kijön egy jó szendvics meg egy sör is akár.

anarch 2012.05.11. 09:45:26

@Lerche: Lufthansa épp 3500 embert készül leépíteni költségcsökkentésképpen. Az osztrákok is épp átpasszolják a teljes társaságot az egyik lányuknak (Tyrolean), mert csak így tudtak visszavágni a személyzeti kiadásokon.

Csak úgy mondom, ha már az ingyen ebédet emlegeted :).

ako-ako 2012.05.11. 09:59:09

aki nem bir ki 1 ora 5 percet kaja nelkül, ott mar nagy gondok vannak...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.11. 10:43:11

@Rommel6600: Ezek miatt volt nekem nagy bánatom, amikor bedőlt a Sky Europe. Az egy olyan fapados volt, ahol legalább adtak egy párnát a feneked alá. Csak annyival volt drágább, mint akkoriban a Wizz, hogy megérje velük utazni, mert például FCO-t repültek CIA helyett, így nekünk csomaggal, babakocsival kényelmesebb volt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.11. 10:45:55

@pdw: Igen, az én gyerekeim is ilyenek, igaz, a legutóbbi repüléskor ők csak 4 és 6 évesek voltak. És ők még elemes, Wizz festésű játékrepülőre is igényt tartottak. :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.05.11. 11:07:44

@TERMOSZ: Te jó ég, már megint milyen új neved van? Gondolom nem tanuló, és nem bénázik, hanem vagizik, ami rosszabb, mert direkt csinálja. Kb. olyan, mint ha a BKV sofőr -persze utasokkal töltve- kihasználná, hogy a busz hátsó kerekes, ráadásul leesett a hó, ezért faszán lehet driftelni vele a Dózsa György úton. Vagy a troli vezető kihasználná, hogy a villanymotorral le lehet gyorsulni az X5-ös BMW-t a zöldnél. Igaz, hogy az utasok dőlnek, mint a dominó, a villanyszámla az egekben, a gumi, meg minden alkatrész hatszor gyorsabban kopik, de legalább ő élvezi.

Rommel6600 2012.05.11. 13:14:54

@MacChicken: Ki beszélt itt elkeseredett hangon? Honnan veszed, hogy a Malévnál dolgoztam? És malévos dolgozókról rajtad kívül ki beszélt, Te *******?! És még én köpködök?! Pfff
Repkedjél inkább, aludj a terminálban, és vegyél két-három menekülőjegyet is, csak ne itt oszd az észt arról, hogy ez milyen fasza... Biztos hülyék az emberek, de valamiért a többség nem ezt preferálja...
Egyszer ha a fent leírt helyzetbe kerülsz, szóljál már, és kimegyek megnézni az arcod amikor a) kurvára ráfizetéssel de megveszel egy másik jegyet mert hoppon maradtál, b) lemész a Hertzhez és kikérsz egy kocsit amivel mondjuk nekivágsz egy Finnországi/Brit útnak. Kíváncsi leszek akkor is ennyire fasza gyerek leszel-e...

Rommel6600 2012.05.11. 13:21:02

@Csokis: Jajj, ne is mondd. De inkább ne beszéljünk ebben a topicban róluk, nem ezt érdemlik. És a többi légitársaság sem, legyen hagyományos, vagy fapados, ami az utast nem nyűgnek és két lábon járó pénztárcának nézi, alázatot tanúsít a szakma iránt, az nem ezt érdemli.

Col.Maybourne 2012.05.11. 13:55:09

Jo nezni, ahogy egymasnak estek :)
Csak azt kapja az utazo, amiert fizet. En Europa egyik legdragabb legitarsasagaval utazom cserebe:
3 eve zsinorban a legpontosabbak
nevemen szolitanak
ha akarom 5 pogyyaszt adok fel
kozponti repterekre repulok (nem EIN, CRL, RYG es egyeb libalegelok)
az, hogy fizetni kell a kajaert nem erdekel mert a lounge-ban elotte bezabalok es meg jol le is iszom magam
"illegal routingra" is befoglalnak
ingyen foglalom az ulohelyemet economyra is, short-haulra is,
jeges kifutora is leteszik a gepet (driftelnek is).
Torles eseten atfoglal a konkurenciara azonnal akkor is ha mas legiszovetseg
Nekem ez kell. Sok penzbe kerul, de minosegi szolgaltatas.
Az egyeuros jegyert az kapod amit az ar takar. Senki ne varjon el azonos szintu szolgaltatast. Repultem FR-rel is mar, nem tetszett. Attol meg van akinek megfelel. Nincs ezzel semmi hiba. Sot, jo hogy van, mert igy az utazokozonseg "egyszerubb" resze veluk utazik es hagynak minket bekeben, nyugodtan utazni.

Jokerpofa 2012.05.11. 14:22:19

@A Tyne folyó déli partja: mert szerinted az normális minden európai nagyvárosban, hogy a reptéri buszjárat az csak a reptér és a hozzá legközelebb eső metrómegálló között cikázik, és még véletlenül sem lehet átszállás nélkül a belvárosba jutni vagy fordítva?

redsea 2012.05.11. 16:02:32

A low cost repüléshez úgy érdemes hozzáállni mint a hitelkártyához. Ha azt pontosan fizetjük, spórolhatunk, míg ha megcsúszunk, nagyon ráfázunk.
Ha a fapadost a szabályaik szerint használjuk, azaz időben ott vagyunk, kis csomaggal utazunk, nem fogyasztunk és nem módosítunk, akkor roppant olcsón elrepít, ha extrákat akarunk akkor a lufti 25e Ft akciós retúrtól.

redsea 2012.05.11. 16:10:14

Malévval alapvetően az volt a baj, hogy olyan szolgáltatást próbált nyújtani amire a bázisán sem volt megfelelő fizetőképes kereslet.
A nagy nemzeti légitársaságok (AF, LH, LX, OS stb.) mind attól erősek, hogy a hazai ügyfélkörük felárral is megveszi a szolgáltatásukat.

XCat 2012.05.11. 16:14:22

@redsea: Ennyi erővel és ilyen megfontolásból az egész országot be lehetne zárni. :)

England win The Ashes! 2012.05.11. 16:16:43

@pdw: Ami kissé vicces volt: korábban, mikor még brájenékkel repültem, megnéztem az étlapot: alkoholmentes sör (3dl) cca 4 euró, tea 3 euró körül, kávé szintén 3€ körül meg ilyesmi. Ő dolguk, ha valakinek kell, vegye.

Csakhogy: a BA magazinjában láttam egy frankó okmánytartót, mondom frankó, kell egy ilyen, de tuti, hogy túlárazzák ők is. Aztán vettem egy dettó ugyanolyat egy szakboltban. 50p-vel többe került, mint a gépen. :)

pdw (törölt) 2012.05.11. 16:22:53

@Dr Jozef Vengloš: Most nemazert de kulfoldon (legalabbis eszakon, Finn/Norvegia) alapbol 5 EUR a sor. Az alkoholmentes meg altalaban mindig dragabb. Szoval a 4 euro stimmelhet :)

Na, kék a szakállam, vagy se nem? (törölt) 2012.05.11. 19:02:22

@TERMOSZ:
Ez nem poén. Két fasz srác szándékosan, előre megfontoltan úgy odabassza a repcsit, hogy ihaj, és akkorát fékez, hogy ihaj, ami egyáltalán nem indokolt, viszont kurvára igénybe veszi a gépet. Azt találták ki, hogy az első kanyarban lejönnek a pályáról (az első gurulóúton). Ez kb. olyan, mintha egy Forma-I-es versenyautóval azt játszanád, hogy 20 méteren belül megállsz a csúcssebességed után, de nem versenykor, nem éles helyzetben, hanem amikor nem figyel oda senki. Ez egy köcsögség volt.

Nem is beszélve arról, hogy előtte végigpofázzák az egész folyamatot (ami elvileg nem szabályos), kétezer bazmeggel és kurvaanyáddal tarkítva, de ez utóbbi kritika csak a kulturális szintjükről szól.

England win The Ashes! 2012.05.11. 19:26:33

@pdw: Sky Europe kissé olcsóbb volt, csődbe is ment.
Germanwings is alacsonyabb árral operál (két éve még így volt). A BA árai pedig azon a szinten voltak, amilyen pl. egy tetszőleges angol vasútállomás kioszkjáé.

Mondom, nem gond, annyiért adja olíri, amennyiért érzi, meg amennyiért az utasai megveszik.

(Északi társasággal még nem szálltam, arról nincs infóm, de hiszek neked.)

A Tyne folyó déli partja 2012.05.11. 19:28:37

@Theodoro: a metrómegálló az pont bent van a városban, miért baj az, hogy át kell esetleg szállnod? mindenhova nem mehet busz, s képzeld, van, akinek még további közlekedési eszközökre is fel kell szállnia. nem mindenki pesti, ugyanis, sőt, aki az, se mind lakik a Belvárosban...

Jokerpofa 2012.05.11. 20:33:41

@A Tyne folyó déli partja: így van, nem mindenki pesti, ezért pont nevetséges, hogy egy ekkora város 2 legnagyobb vasútállomásáról csak sokadik átszállással lehet elérni Ferihegyet. Azt ne mondd, hogy ez teljesen elfogadható.

Lerche 2012.05.11. 20:58:10

Tudom, hallottam róla. :( Meg is kérdeztem a páromat, hogy vajon az LHsys-t is érinti-e ez, de azt mondta, hogy csak spórólás lesz náluk. Egyébként az ebéd nem ingyenes, csak kedvezö áru és kellemesek a kondíciók..

Csigorin 2012.05.12. 17:02:56

sokadik poszt azokrol akik fapados aron normal szolgaltatast akarnak. lapozzunk.

Hülye aki elolvassa! 2012.05.12. 20:53:01

Ryanairrel SOHA többet. Feleségem utazott két kisgyerekkel. Két helyet vásároltunk, mert a 1,5 éves az ölében ült.
Helyjegy nincs, felszálláskor derült ki, hogy nincs egymás mellett két hely. Senki nem segített a személyzetből a probléma megoldásában. Végül a feleségem körbekérdezte és valaki átült.
A gyerekeknek kért egy pohár vizet, közölték, hogy nincs. LEPRA, SZEMÉT CÉG.

Tölgyasztal 2012.05.14. 07:51:05

Most hétvégén utaztunk velük...nem zavart, hogy nem vitt ki busz; hogy nem kaptam ételt a 2 órás úton; továbbá nem volt probléma, hogy időben odaérkeztem és oda ültem ahova szerettem volna.
Az sem volt probléma, hogy az elsőbbségi beszállást választó néhány utast hamarabb engedték be.
Ami a legkevésbé volt zavaró, hogy Európa másik felébe 25e forintért elvittek és vissza is hoztak minket!

Ha fix ülőhelyet, a gépen ételt és italt, buszos transzfert szerettem volna a gépig, akkor mást választottam volna dupla áron!

Bár az elgondolkoztató, hogy sokan az ételt/italt hiányolják, pedig ha a gépen veszik meg és laknak jól, még lehet úgyis jobban járnak, mint néhány más légitársaság választása esetében.

Pamuk 2012.05.14. 21:55:37

Már ne haragudj, de az ember szarrá ázik, nem húggyá, és ez valahogy nem az, amit te sejtetsz.
Mi lenne, ha legközelebb vinnél ernyőt is?
Jó utat, és próbálj tanulni a kudarcokból is.

XCat 2012.05.14. 21:57:00

"Jó utat, és próbálj tanulni a kudarcokból is."

Pl. hogy nem használunk rájnyert?
Te különben valami ottani alkalmazott droid vagy?

Navarone 2012.05.15. 10:02:26

@is: Engem a Lufthansa váratott a betonon, szitáló esőben, Münchenben. Én is eláztam. A jegyem majdnem nyolcvanezer forint volt.
Na most akkor a nem lowcost cégek is fújfúj?

XCat 2012.05.15. 10:05:07

@Navarone: "Ha az isten azt akarná hogy az ember repüljön, ragasztott volna rejá szárnyat."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.15. 10:09:50

@TERMOSZ: Na igen. Csak az a hülye első emberpár evett a tudás fájáról. Így nem hogy repülni, de még homározni is tud.

XCat 2012.05.15. 10:12:03

@atpijkamo: Hm, ebbe most ne menjünk itt bele. :)
A lényeg, hogy rábasztatok vele, jó alaposan. Ez itt nem tudás, hanem.... szal nem az. :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.05.15. 10:15:12

@TERMOSZ: "az ember repüljön"

Azt mondják az okosok, repülni akárki tud.

A földetérés a kritikus elem.

XCat 2012.05.15. 10:19:50

@atpijkamo: Ahha... na látod, ez egy hatalmas igazság. :)

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2012.05.16. 10:54:03

Hamarosan bevezetik a korbácsolást is azoknak, akik nem egyenesen állnak az esőben :D

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.05.19. 12:34:12

Egyvalamit kifelejtett minden kedves hozzászóló. Nem kurvahangos ez egy kicsikét? Halláskárosító!

Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2012.05.21. 11:02:58

wizzair ugyanezt csinálja. London Lutonban 1 órát vártunk a reptéren mert késett a masina. aztán ránk szóltak hogy sorakozzunk fel a kapunál, mert megjött a gép. na ott is álltunk 20 percig, ezalatt az okos személyzet elkérte a beszállókártyát hogy később ne kelljen. aztán kitereltek minket a gép mellé. ááá nem, még nem lehet beszállni, amíg le nem szedik az előző utasok csomagját. ja hogy eddig erre nem volt idő? és mindezt nem nézhetjük bentről az ablakból? nem, feltétlenül oda kellett mennünk ázni. mert bizony Angliában az esőben ázást qrva jól lehet ám csinálni. aztán a stewardess csajnak fel kellett mutatni a beszállókártya másik példányát is, én már csak egy nedves csoffadt fecnit tudtam belőle prezentálni.

Vad_Alma · http://hatodikelem.blog.hu/ 2012.05.21. 11:12:54

@Col.Maybourne: hadd jegyezzem meg, hogy az extrém leszállás nem a cégen, hanem a pilótákon múlik. a legjobb pilótákat pl minden társaság az izlandi járatokra küldi. mert ott ember legyen a talpán (vagy a gépén) aki le bír szállni abban az orkánban.
abban egyetértünk hogy minden szolgáltatás pont olyan, amennyibe kerül. sokan lehurrogtak engem hogy miért wizzairrel repültem legutóbb, miért nem ryanairrel ha már olcsóbb. nos ha jól tudom a ryanair áráért nem kapunk lófszt se, csak eljuthatunk A-ból B-be vigyázzülésben. a wizzair kicsit többe kerül, de ott ingyen felvihetem a korlátozott méretű kézipoggyászt. az pedig természetes hogy minden extráért (pl kaja, + poggyász, lábhely, stb) fizetni kell. a méregdrága repjegy engem sosem hozott lázba, hogy luxus körülmények között repkedjek. nekem már az is luxus hogy nem busszal megyek valahová hanem repülővel. ez utóbbit csak akkor választom ha legalább egy tenger fölött át kell menni valahogy.
lehet hujjogni hogy a fapados céges milyen szörnyen gonoszak (szerintem nem azok). ostoba légiutaskísérők mindenhol vannak, emiatt sem kell feltétlenül a céget oolni. a fapados módszer pedig megmenthette volna a malévet is, amit oly sokan siratnak.

CaviarLaid 2013.02.05. 17:53:50

vista.hu/ryanair-utas-voltam---egy-utasunk-levele.html

És még az ő apja f@szát - írták kommentben az utaskísérők...

airzound 2013.07.16. 18:14:35

@Vad_Alma:
"sokan lehurrogtak engem hogy miért wizzairrel repültem legutóbb, miért nem ryanairrel ha már olcsóbb. nos ha jól tudom a ryanair áráért nem kapunk lófszt se, csak eljuthatunk A-ból B-be vigyázzülésben. a wizzair kicsit többe kerül, de ott ingyen felvihetem a korlátozott méretű kézipoggyászt"

Te nagyon hülye vagy! :) Vagy csak tudatlan. Ryanairrel ebből a szempontból jobban jársz, mert nagyobb kézit vihetsz fel INGYEN, mint a wizznél!!!!
A többi dologban pedig tök ugyanazok, max eltérőek a fedélzeti áraik meg az egyik rózsaszín-lila a másik meg kék-sárga. A többi szubjektív hülye érzésed ami nem baj, csak akkor amikor ilyen hülyeséget terjesztesz, hogy wizznél ingyenes a kézi és a ryannél nem! Pedig durván nincs így, sőt...

airzound 2013.07.16. 18:18:38

@Hülye aki elolvassa!:
"Helyjegy nincs, felszálláskor derült ki"

Neked derült ki akkor. Arról csakis te tehetsz, hogy nem tájékozódsz előre!! Wizzairnél sincs!

Ellenben minden cégnél lehet előre venni. Pénzért! Ha neked ilyen igényeid vannak, fizess! (vagy ne az utolsó pillanatban szállj a gépre.)

Hülye aki elolvassa! 2013.07.16. 18:53:09

@airzound: Idióta vagy bazdmeg? Nem az volt a gondom, hogy nincs helyjegy, hanem az, hogy felszáll egy anya az 5 éves gyerekével és basznak segíteni abban, hogy egymás mellé leülhessenek.
Kiemelsz egy részt a környezetéből és arra ugatsz?

airzound 2013.07.16. 19:05:45

@Hülye aki elolvassa!:
"basznak segíteni abban, hogy egymás mellé leülhessenek."

Ha fizetsz, segítenek. Sőt, előre megvehetted volna a lehetőséget. Fogd már fel, hogy fapados áron ne várj semmi extrát. Elvisznek A-ból B-be. Ennyi. Minden más extra. Nem garantálják, hogy egymás mellett ülhess, nem visznek ingyen csomagot (csoda, hogy kézi poggyász még ingyenes), nem adnak kaját stb. stb. De mindent lehet, ha fizetsz. Erre szerződtél amikor a jegyedet vetted! Ha kellett volna egymás melletti hely akkor nem hisztizni kell, hanem időben a gépre menni vagy megvenni előre a lehetőséget erre!
süti beállítások módosítása