Naiv ügyfél csak egy pilótát látott Bulgáriába menet meg vissza a Wizzair repülőgépén, úgyhogy megkérdezte a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy ez így okés-e. Ott azt válaszolták, h a Wizzair dokumentumokkal igazolta, hogy 2 pilóta volt, úgyhogy nem foglalkoznak ezzel többet.
Június 19-én utaztam a WIZZ AIR légitársasággal Budapestről Burgasba, majd 26-án vissza. A repülőgép első ajtajánál szálltunk fel párommal és a gép elején foglaltunk helyet. A pilótafülkébe beláttunk ahol senki nem volt, később pedig egy pilóta jelent meg, akit be is mutatott a személyzet saját magukkal együtt. Út közben kezdtem el gondolkozni, itt valami nem stimmel. Burgasban a kiszálláskor szintén meggyőződtem róla, a pilótafülkében csak egy ember tartózkodott. Nyaralni mentünk, rendben megérkeztünk, ezért nem foglalkoztam tovább a dologgal. Hazaútnál visszafelé ugyanez megismétlődött. / Szintén a személyzet bemondta a pilóta nevét /XY/, továbbá maguk is bemutatkoztak, csak a láthatatlan pilótát nem mutatta be senki és nem mondta be a nevét./ Minden rendben volt, jót nyaraltunk, épségben hazaértünk, ezért gondoltam részemről minden oké. Aztán másnap mégis felhívtam a Best Raisen utazási irodát, ahol befizettük nyaralásunkat: Tudnak-e róla, hogy a WIZZ AIR légitársaság, ahova jegyet adtak, csak egy pilótával repül?
A hölgy erre sértődötten visszakérdezett, mi a problémám, mikor rendben hazaérkeztem? –Különbem is a rövid utaknál bevett szokás az egy pilótás repülés. Na erre már én is felbosszantottam magam és gondoltam utána járok, mi a hivatalos szervek véleménye minderről?
A Budapesti Közérdekvédelmi Ügyészséghez fordultam, ahonnan azt a választ kaptam, hogy nem rendelkeznek hatáskörrel, ezért továbbították levelemet a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalához. Onnan néhány hét múlva meg is kaptam a választ, miszerint hivatalos dokumentummal tudja igazolni a WIZZ AIR, hogy járatán két pilóta tartózkodott mindkét úton és a továbbiakban ezért nem kíván foglalkozni az üggyel.
Telefonon beszéltem az ügyet intéző hölggyel és megkérdeztem, mégis ilyen helyzetben mikor beszállítanak egy repülőgépbe, ahol közvetve veszélyeztetik az életünket, mi az amit néhány perccel az indulás előtt tehetnénk? Azt a választ kaptam, hogy jegyzőkönyvet kell hasonló esetben felvenni. -Képzeljék el, amint a sztyuárdeszektől valaki jegyzőkönyvet akar kérni!- Ha pedig elkezdek reklamálni, az utas közönség nyugalmának megzavarására és nem megfelelő utazó magatartásra hivatkozva azonnal kirakattak volna a gépükből.
Még arra is gondoltam, fényképet kellene készíteni és egy esetleges sikeresen túlélt utazást követően azzal lehetne reklamálni mint bizonyítékkal, de aztán elvetettem az ötletet, mert úgyis kimagyarázták volna, hogy pont nem látszik a képen láthatatlan pilótájuk.
A rendszer úgy látszik tökéletesen működik ameddig...
Az utolsó 100 komment: