Tékozló Homár

Hány pilóta kell egy Wizzair gép elvezetéséhez?

2012.08.14. 14:37 | jackyll | 303 komment

Naiv ügyfél csak egy pilótát látott Bulgáriába menet meg vissza a Wizzair repülőgépén, úgyhogy megkérdezte a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, hogy ez így okés-e. Ott azt válaszolták, h a Wizzair dokumentumokkal igazolta, hogy 2 pilóta volt, úgyhogy nem foglalkoznak ezzel többet.

Június 19-én utaztam a WIZZ AIR légitársasággal Budapestről Burgasba, majd 26-án vissza. A repülőgép első ajtajánál szálltunk fel párommal és a gép elején foglaltunk helyet. A pilótafülkébe beláttunk ahol senki nem volt, később pedig egy pilóta jelent meg, akit be is mutatott a személyzet saját magukkal együtt. Út közben kezdtem el gondolkozni, itt valami nem stimmel. Burgasban a kiszálláskor szintén meggyőződtem róla, a pilótafülkében csak egy ember tartózkodott. Nyaralni mentünk, rendben megérkeztünk, ezért nem foglalkoztam tovább a dologgal. Hazaútnál visszafelé ugyanez megismétlődött. / Szintén a személyzet bemondta a pilóta nevét /XY/, továbbá maguk is bemutatkoztak, csak a láthatatlan pilótát nem mutatta be senki és nem mondta be a nevét./ Minden rendben volt, jót nyaraltunk, épségben hazaértünk, ezért gondoltam részemről minden oké. Aztán másnap mégis felhívtam a Best Raisen utazási irodát, ahol befizettük nyaralásunkat: Tudnak-e róla, hogy a WIZZ AIR légitársaság, ahova jegyet adtak, csak egy pilótával repül?

A hölgy erre sértődötten visszakérdezett, mi a problémám, mikor rendben hazaérkeztem? –Különbem is a rövid utaknál bevett szokás az egy pilótás repülés. Na erre már én is felbosszantottam magam és gondoltam utána járok, mi a hivatalos szervek véleménye minderről?

A Budapesti Közérdekvédelmi Ügyészséghez fordultam, ahonnan azt a választ kaptam, hogy nem rendelkeznek hatáskörrel, ezért továbbították levelemet a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalához. Onnan néhány hét múlva meg is kaptam a választ, miszerint hivatalos dokumentummal tudja igazolni a WIZZ AIR, hogy járatán két pilóta tartózkodott mindkét úton és a továbbiakban ezért nem kíván foglalkozni az üggyel.

Telefonon beszéltem az ügyet intéző hölggyel és megkérdeztem, mégis ilyen helyzetben mikor beszállítanak egy repülőgépbe, ahol közvetve veszélyeztetik az életünket, mi az amit néhány perccel az indulás előtt tehetnénk? Azt a választ kaptam, hogy jegyzőkönyvet kell hasonló esetben felvenni. -Képzeljék el, amint a sztyuárdeszektől valaki jegyzőkönyvet akar kérni!- Ha pedig elkezdek reklamálni, az utas közönség nyugalmának megzavarására és nem megfelelő utazó magatartásra hivatkozva azonnal kirakattak volna a gépükből.

Még arra is gondoltam, fényképet kellene készíteni és egy esetleges sikeresen túlélt utazást követően azzal lehetne reklamálni mint bizonyítékkal, de aztán elvetettem az ötletet, mert úgyis kimagyarázták volna, hogy pont nem látszik a képen láthatatlan pilótájuk.

A rendszer úgy látszik tökéletesen működik ameddig...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.14. 22:51:57

@igazságos: látod én megelőlegeztem neked a másodikat is, kinézem belőled, hogy hipphopp és már van is második.

igazságos 2012.08.14. 22:54:18

@batgirl: nem, köszi, nekem nagyon elég az első is. Ha diplomát szereznék másodszorra, azt is azért tenném, hogy közbe leléphessek külföldre ösztöndíjjal.

Másért nem.

Amúgy meg a nyaralás jó volt, de a poszternak meg csak az a lényeg, ki nem vezeti a gépet?

Szerintem ott hazudik valaki.

Rosszindulatú Vászka 2012.08.14. 22:59:40

@igazságos: kérlek világíccsad meg csekéj értelemmel megvert lebenyemet ezügyben, mert tanácstalan vagyok.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.14. 23:05:50

Azért ez már keményen számítás. Diplomát azért csináljon a valaki, mert szivit lelkit beleteszi, ne küldöldiségek miatt. Eh már.

igazságos 2012.08.14. 23:10:18

@Kellemes Zérókomponista: az elsőt úgy csinálja az ember, aztán a másodiknál MÁR KIOKOSÍTANAK.

@Rosszindulatú Vászka: a fehérló fia az egy mese, honnan származtatják magukat a székelyek, olyasmi, mint a turulmadár meg az ehhez hasonlók. Nekem tetszett.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.14. 23:14:13

Akkor már a csodaszarvasról is essék néhány szó.
@igazságos: és okosabb lettél? Miért fújtok egymásra a battel? Elég jól tűröd, hogy cicáz.

Rosszindulatú Vászka 2012.08.14. 23:29:17

@igazságos: hát pedig a Fehzérlófiának sok köze nincs erdéjhez, de még csak nem is magyar, összejrópai mese.

Zarbon 2012.08.14. 23:34:06

olcsó húsnak híg a leve

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2012.08.15. 00:22:46

Az europai legterfelugyelet szabalyzatban rogziti a cabin crew-t minden legitarsasagra kotelezoen. "Annyi szemelyzet kell egy gepre amennyi a gep manualjaban elo van irva." ettol csak irasos engedellyel lehet elterni. ha az adott geptipusra a boeing 2 pilotat ir elo akkor nem repulhet eggyel. Ennyi

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.15. 06:23:04

Fú de aktívak voltatok. A franc olvassa el. :P

CID 2012.08.15. 07:30:24

@igazságos: Hmmm husigolyó, né köteködj ! Szerintem te huszonévesen szeretnél úgy kinézni, mint ő most ;-) De mit is várhatnánk olyantól aki a zombát monitoron sasolja, miközben tömi az arcába a tengerit !

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.15. 07:36:30

@igazságos: " KÉT, AZAZ KETTŐ nyelvvizsga"
Lovári és eszperantó?

CID 2012.08.15. 07:38:07

@Kellemes Zérókomponista: tényleg ne cicázza, kövér macskából elég egy is ( bár mostanság eltűnt a Cat, tán csak nem törte el valaki a mancsait ? )

Marvin McNasty 2012.08.15. 07:40:09

én tudom hol volt a második pilóta. a posztoló mellett ült, együtt mentek nyaralni.

CID 2012.08.15. 07:40:59

@ColT: Virágos méhecskés jobb volt. Itt viszont a ráfordított idő az értékelendő !

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.15. 07:45:05

@CID: Meg a megfagyás :D
Ezek a másik kedvenceim, csak nehéz kivitelezni :(

Rosszindulatú Vászka 2012.08.15. 08:33:28

Külömbe is hüjeség a két pióta, mer mi van, ha nem ugyanarra akarnak menni, vagy nem tudnak leparkolni se rendesen.

Naugye!

Manyecska 2012.08.15. 08:34:54

Az örök világosság fényeskedjék!

Manyecska 2012.08.15. 09:04:01

@Rosszindulatú Vászka: pókerezni se tudnak ráadás! mondjuk egy laza, könnyű menet a műszerfalon azért beleférhet.
Utasok? Le vannak sz..va. Örüjjenek hogy nem nekik csapkodni a kezükkel, EZÉRT a pénzért megérdemelnék. Nem?:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.15. 09:32:35

@Manyecska: mivan, már korán reggel jöttek a jehovatanúi, vagymi? :)

Manyecska 2012.08.15. 09:39:38

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: látom, sportolsz, most balról ugrik a zsiráf!!:))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.15. 09:43:37

@Manyecska: óóó, hát csak demonstrálni akartam, hogy megvan az össze lábam, mer vászka aggódott, hogy esetleg hiányosságaim vannak ilyen téren :D

amúgy meg 4 napja olyan izomlázam van, hogy 10 percig tart leérnem az elsőről, szal sportot erre a hétre csak fenntartásokkal! :D

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.15. 09:47:51

@Sokorai_Atala: "egyik pilóta nedves kéztőrlővel a fején hátradőlve hortyogott a másik pedik regényt olvasott,"

A főpilóta elájult, a másodpilóta meg buzgón olvasta a kézikönyvben, hogy kell letenni a gépet. Nem mert pánikot kelteni, azért nem szólt.

Manyecska 2012.08.15. 09:48:19

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: miér, szabin voltak a koporsóvivők?? /bocs!/:)

milyen az már 4 napig:O!! vattafak?
Izomláz ellen leghatásosabb a jajgatás, én már csak tudom!:D néha egy kiadós üzekedés után is, na mindegy ezt hagyjuk..:P

Manyecska 2012.08.15. 09:53:08

@hagyma: ne, ez volt a régi vicc!:D

Gorillakiraly 2012.08.15. 10:15:35

@Rosszindulatú Vászka:
Énsike tefuszos
Tesike őfuszos
Ősike mifuszos
Misike tifuszos

ferand1979 2012.08.15. 10:28:51

Ez van a Volánnál is. És minden olyan nemzetközi búsztársaságnál is. A "korongot" vagy ki-kicserélik, vagy menetközben váltanak buszsofört is. Megszervezik az oda-visszautakat úgy, hogy kb. félúton találkoznak, és átültetik őket a másik buszra. Így ott lehet nyítni egy új korongot.
A Robotpilótának nem volt neve, ezért nem mondták be...
Ilyenkor kell előre sétálni a repcsin, a nyitott pilótafülkéhez menni, és elkezdeni síkitozni, hoyg nincs meg a másodpilóta.. Talán kizuhant...

De az amerikai filmekben mindig van a pilótafülke alatt egy "rekesz", amiben elfér egy pótpilóta. Biztos most is ott volt.
És az utasok között is volt egy beépített bizt. őr, neki is van pilóta engedélye. No meg a stuwadresszek is tudnak repülőt vezetni, mint általában egy-egy cégnél... Ahol az ott legalább 10 éve dolgozó titkárnő is egymaga el tudná vezetni a céget....

elég.volt 2012.08.15. 10:29:38

0 darab pilóta kell szívem. Ha a pilótának be kell avatkoznia, akkor te már nem csicseregsz itt.

elég.volt 2012.08.15. 10:31:19

Na jó, azért a felszálláshoz nem árt egy, azért valakinek ki kell taxizni a géppel.

Roy 2012.08.15. 10:43:22

Minek egyáltalán pilóta?
Van már pilóta nélküli gép is, igaz az még csak katonai célra.
A Vizzair most vezeti be a polgári repülésben.

adamS 2012.08.15. 11:01:18

Ekkora ökörséget! És ezzel a komoly váddal hivatalból foglalkozni kel...mennyi pénz, idő s munka. A semmiért! Ha panaszosnak 2vel több IQ-ja lenne akkor már lehetne sültkrumpli. A pilótát mutatjuk be, mert ő a járat parancsnoka. Magunkat mutatjuk be, mert velünk van közvetlen kapcsolatban. A First Officert meg a Kapitány mutatja be amennyiben az ideje engedi. Burgas kb 70 perc ami nagyon sok elfoglaltsággal jár a pilótafülkében s nem biztos, hogy marad idő a kapitánynak bemutatni a pilótafülke legénységét. Gondolom a reptéri kék buszt sem vezette senki...meg a tankoló autót sem...sőt vajon az összes többi repülőn volt-e vajon személyzet?...

B. Bíró 2012.08.15. 11:18:32

Sajnálom, hogy egy igazi repülésbuzi nem jár erre, aki egy perc alatt rendbe rakná ezt az ökörséget. Így én csk úgy hallomásból szerzett tudomásaimat tudom leírni:
Egy pilótával a gép nem száll fel. A felszálló-leszálló satöbbi procedúrának az a sémája, hogy a pilóta+elsőtiszt meghatározott sorrendben mondja egymásnak listáról a teendőket, műszerállásokat. A toronnyal is így kommunikálnak. Ha ez nincs meg, a gépet nem negedik felszállni, ez tuti.

Mondom mindezt úgy, hogy a légitársaságok már évek óta mondják, hogy bőven elég lenne egy pilóta a mai gépekhez, sőt egyesek halkan megjegyzik azt is, hogy tkp. elmenne az a gép manapság már magától is, ide érteve a fel és leszállást is...

A poszt egy hülyeség. Sokszor repültem, soha a büdös életben nem láttam még a másodtisztet. és mégis ott volt.

Fée Verte [ Fára Szorult Kéreg ] Zabatár 2012.08.15. 11:22:48

@cicmen: A párjával együtt van 3 diplomájuk.
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Balkonoszt ki ne hagyd! (Itt emlegette valaki)
@hagyma: Kerozint. és vasvillával eteti a gépet.
@atpijkamo: Mesét olvasott neki, hogy könnyebben elaludjon.
@ferand1979: No meg a legtöbb utas is... mInt biciklizni.

félázsiai fakocka hegggesztő 2012.08.15. 11:25:05

@sgio2: nem a wiszér miatt van ócsó jegy, hanem mer van konkurense, ha nem lenne ócsó jegy sem lenne. nézdd meg mennyi egy jegy oda, ahova csak egy cég jár.

Manyecska 2012.08.15. 11:25:06

@B. Bíró: úgy tudom biztonsági előírás is többek közt ha valami történik az első pilótával, azért van ott a másik!!
Ráadásul.

B. Bíró 2012.08.15. 11:34:08

@Manyecska: Igen, de meg sem lehet szegni ezt az előírást, mert a torony számára kiderül, ha egyedül van a pilóta, és akkor nem negedi a felszállást. kiderül továbbá a fekete dobozból, amit rendszeresen elemeznek, sat. sat. sat.

Manyecska 2012.08.15. 11:39:51

@B. Bíró: igen, nekem is furcsa a sztori!!

Manyecska 2012.08.15. 12:02:45

Mert teszem azt a pilóta meghól fenn a gépen, és mondjuk más egy pilóta meg egy vezetéshez konyító biztiőr..mi van ha Paks felett zuhan le a gép..? Na az gáz.

mohácska 2012.08.15. 12:15:29

na és ehhez képest Koppenhágában vezető nélkül megy a metro :-)

nandras01 2012.08.15. 12:27:29

ez most a zsidó világösszeesküvés része, vagy simán csak liberális ármány..?

berlin_mount 2012.08.15. 12:35:24

Szerintem csak nem látta a postoló a másik embert, valószínűleg a rövid fordulóidő miatt, a beszállásnál csak egy ember ült a pilótafülkében a másik éppen a gépet nézte át kívülről. Másik variáció, hogy csak azért volt látható egy ember a fülkében, mert a másik pilóta éppen úgy ült a fülkében, hogy nem lehetett látni. Vagy épp a jeppesent bogarászta az ülés mögött állva. Ramp agent-ként dolgozom ha nem látok két pilótát a gépben, akkor az a gép miattam se fog felszállni. Még a legspúrabb ryanair-nél is mindig megvan a két pilóta.

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.15. 12:35:40

@mohácska: sőt, ha valaha megépül, a budapesti 4-es is vezető nélkül fog közlekedni.
De a repülő kicsit más.
Ahogy az okirat hamisítás is érdekes dolog ebben az esetben.

Manyecska 2012.08.15. 12:37:41

Hülyeség, el se fér egymás mellett a személyzet:D..a másodpilóta minden bizonnyal az ablakon csüngött, kívülről,ha a poszter alapos, láthatta volna hogy takarít!!:D

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.15. 12:37:48

@B. Bíró: na ez az... Bár a dologhoz hozzátartozik, hogy volt már olyan baleset, amikor pilóta bácsi bevitte a pici fiát a pilótafülkébe és átadta neki a gép vezetését... (forrás: NatGeo repülőkatasztrófákkal foglalkozó sorozata)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.15. 13:16:56

@Manyecska: "ha valami történik az első pilótával, azért van ott a másik"

Nem azért van ott. Ha azért lenne ott, akkor kellene egy harmadpilóta, ha történik valami a másodpilótával.

És egy negyedpilóta, ha történne valami a harmadpilótával.

És egy ötödpilóta...

Manyecska 2012.08.15. 13:22:19

@atpijkamo: ezért kell + egy pasit tartani a szekrényben! Nem tudtad?:P

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.15. 13:31:16

@atpijkamo: jó, hogy ennyire értesz hozzá... A mai gépeket szükség esetén egy ember is el tudja vezetni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.15. 13:34:05

@Manyecska:

Unoka kpérdezi a nagymamáját:
- Nagymama! Mi az, hogy szerető?
A nagymama a homlokára csap, felszalad a padlásra, kinyitja a régi szekrény ajtaját, és kiborul belőle egy csontváz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.15. 13:36:51

A Wizzair pilótáját megkéri egy vak utas, hogy a kutyáját pisiltesse meg. A pilóta a napfényes időre tekintettel felveszi a napszemüvegét, és leviszi a gépből a vakvezető kutyát. Az utasok csak azt látják, hogy a vak kapitányt körülvezeti a kutyája a gép körül. Az átszálló utasok nem voltak hajlandók beszállni.

Manyecska 2012.08.15. 13:43:53

@atpijkamo: :D:D:D a nagybátyám is kiszállt egyszer leparkolás után egy fehér bottal és napszemüveggel a kocsiból, viccesnek tartotta a Flórián tér közepén. Állítólag mások nem annyira:D:D!!

AzHofi 2012.08.15. 13:49:48

szerintem a robotpilóta volt a másik

Csigataposó 2012.08.15. 13:57:43

Bazzeg, mikor tankoltam nyitava volt a tanksapka de benzint nem lattam a tankba, aztan legkozelebb hazafele mikor megint tankoltam megint nyitva volt a tanksapka, de benzint azt nem lattam a tankba. Ha en lennek a posztolo most agyalhatnak, hogy hova tunt a benzinem, es hogyan megy benzin nelkul a kocsim?

Ez is csak egy nick 2012.08.15. 14:02:16

Burgas melyik országban van?
Mert Bulgáriában csak Burgasz nevű várost ismerek, ahol repülőtér is van.

Írásnál meg szokás a helyesírás ismerete.

Ez is csak egy nick 2012.08.15. 14:06:00

@A fidesz a betegek kiirtására készül:

El tudja, de az EASA (Európai Repülésbiztonsági Hatóság) előírásai szerint nem vezetHETi.
A közforgalmi repülőgépek ugyanis kivétel nélkül kétpilótásak, egy kapitány és egy másodpilóta (PC-ül első tiszt) a kötelező személyzet.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2012.08.15. 14:06:31

1 pilóta + 1 robotpilóta az 2 pilóta,a robotok átveszik a hatalmat,nem is repülök többet :)))))

Ez is csak egy nick 2012.08.15. 14:10:54

@mohácska:
Remélem, nem rémítelek meg nagyon, de nálunk is (a kék vonalon).
És ilyen lesz a 4-es is.

eurocat 2012.08.15. 14:13:08

Már megint nyílt nap van a sárga házban?! Azé' megállapítható, hogy nagy a mindenható állatkertje!
Erről jut eszembe egyik ljotcsikot sem látom odafönn a csíkhúzókban innen a porból - ott sincsenek talán. És ha rám esnek, vagy a nyájra?! Igaza van az őstermelőnek, mindenki lehet egységsugarú user s, mint ilyen teljes joggal lehet idióta is. De javaslom, hogy ne nézzen több utasból pilóta+bónusz dekoratív sztyuvi+happy end rózsaszín nyál tengere mozit az életben, mert még a végén rá kerülne a sor...annak azért sokan nem örülnének az itt posztolók sem.

Már még ilyet!

Manyecska 2012.08.15. 14:18:57

@Ez is csak egy nick: :) ilyenek járnak a Távol-Keleten is, marha gyorsak, de mondjuk az Japán.

eurocat 2012.08.15. 14:19:15

...ja, a PMDG NGX-ét én is egyedül vezetem, meg a WILCO A320-sát is! Mögém aztán ne zsúfolófjon be a kedves posztoló!

Én amúgy teljesen megbotránkoztam az írás nyomán. Köszönjük önnek kedves őstermelő! További sok sikeres megfigyelést kívánok! Előre a fények útján!

Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok. 2012.08.15. 14:55:39

Teljesen elképzelhetetlen, hogy akár a Wizz Air, akár a Lófasz Air az üzemeltetési előírástól ilyen mértékben eltérjen. Az A-320 két pilcsivel üzemel, pont. A második pilcsi vagy olyan alacsony lehetett, hogy nem látszott ki az ülésből (ilyen is van), vagy a posztoló tökrészeg volt a boardingnál, vagy pszichiáterre van szüksége - bocs.

Manyecska 2012.08.15. 15:01:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
Khmmm: !

Nagy a tél,
Nagy a sár,
Nagy a hó
Nagyanyó..

bocs:D:D

Ez is csak egy nick 2012.08.15. 15:01:58

@eurocat:
Hú, ezt a csíkhúzó szót de régen hallottam utoljára... :-)
Majdnem olyan régen, mint a lököst. :-)

dan72 2012.08.15. 15:03:48

Kétlem, hogy a posztoló Wizzair-rel repűlt volna, ha úgyis a Ryanairnél kap dolgozói kedvezményt...

labi 2012.08.15. 15:04:56

Meg kell nézni a hivatalos iratokat, tuti hogy rajta lesz a listán Daneeka doki!

Manyecska 2012.08.15. 15:06:08

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.: ahh, lehet hogy rokonok vagyunk?:D Anyám is D. gyerek:D..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.15. 15:09:19

Egyszer volt egy ismerősöm aki rettegett a repüléstől. Szédült, remegett, nyugtatókat szedett. Ráadásul a munkája miatt állandóan repülnie kellett.

Mindig igyekezett benézni a pilótafülkébe is, "ellenőrizni" hogy mi hogy megy. Egyszer a pilóták észrevetették, hogy az ember retteg, s behívták a fülkébe. Aztán elkezdték ugratni mindenféle hülyeséggel. Pl. elkezdtek egymás között mindenféle kamu párbeszédet:
- Hűha, Béla, ezek Ferihegyen rosszul pakolták meg a gépet, túlsúly van baloldalon, le fogunk zuhanni a betonra leszálláskor!
- Hát akkor rázd helyre! - mire a másik tényleg csinál egy apró mozdulatot a géppel.
- Jó lett?
- Talán. De most inkább alszom egyet, nincs kedvem lemenni a raktérbe megnézni, hogy minden oké-e.
- Oké. A lényeg, hogy őrizzük meg lazaságunkat és ne legyen pánik az utolsó pillanatig.

Az ember pedig mindent bevett, majd amikor visszament a helyére mindenkivel közölte:

- Nektek fogalmatok sincs milyen körülmények vannak itt!!!

Egy kollegájával volt, ő mesélte aztán.

Ez is csak egy nick 2012.08.15. 15:10:47

@Csókolom. Dessewffy Aurél vagyok.:
És nemcsak az A-320, hanem minden közforgalmi utasszállító repülőgép.

Ráadásul ez nem a légiüzemeltetési utasítás előírása, hanem annál jóval magasabb szint, nemzetközi szabályozások írják elő.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.08.15. 15:11:57

@berlin_mount:

A terrorveszély miatt a másodpilóta utasnak álcázva volt a gépen.

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.15. 15:13:06

@Ez is csak egy nick: Igen, de a hivatkozott hozzászólásból valaki úgy érthetné, hogy egy ember nem lenne képes rá...

@atpijkamo: hát nem egészen. :D

Manyecska 2012.08.15. 15:17:57

@Gondolkodni Próbáló Birca: :D:D aki ideges maradjon a se..én!!!:) mindenki jobban jár! :)

dan72 2012.08.15. 15:20:17

Most már értem!

"A repülőgép első ajtajánál szálltunk fel párommal és a GÉP ELEJÉN foglaltunk helyet."

Azért nem tudott beszálni a másodpilota, mert a posztoló már elfoglalta a hélyét.

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.08.15. 15:46:35

sztem aki a kapitanyi fulket bamulja veszettul, az oruljon, h nem lovik szitava mint terroristat...

seagull 2012.08.15. 15:58:31

Nem égetném magam ekkora blődséggel a posztoló helyében. Okostojás, bent voltál a fülkében, hogy tényleg megbizonyosodtál az egy pilótáról?! És szárnya kettő volt a repülőnek, vagy az is hiányzott?

nyekk 2012.08.15. 16:02:16

Sztyuardesz az óceán fölött izgatottan mondja be a hangosbeszélőbe:
-"Kedves utasaink! Ha van Önök között orvos, kérem azonnal fáradjon a pilótafülkébe!"

Tíz perc múlva sztyuardesz még izgatottabban az utasokhoz:
-"Kedves utasaink! Ha van Önök között pilóta, kérem azonnal fáradjon a pilótafülkébe!"

Nem megnyugtató, ha egy agyonhajszolt pilótával röpködnek a fejünk felett óriási sebességgel száztonnás monstrumok rengeteg robbanásveszélyes üzemanyaggal. Aki utazik rajta, annak meg pláne.

zbzbzb 2012.08.15. 16:11:55

úúúúúúristen.
és ezt a posztolót még engedik utazni?

és egyáltalán minek kellett ezt a nyilvánvaló hülyeséget ide kiposztolni?

remélem nem akadok össze az illetővel, mert ha igen és nem mutatkozok be neki, feljelent...

te jó ég. nem hiszem el.

mqqq 2012.08.15. 18:00:12

@B. Bíró: Helló, én mint repbuzi, na jó, picit talán több, mondhatni, én vagyok a post szerint a láthatatlan ember :DDD szóval, na.. minden szavad arany, nem is ragoznám tovább.

Azt meg puszilom, aki beküldte ezt az izét...

Delfinci 2012.08.16. 20:39:05

Az én 13 éves fiam folyamatosan repülőgép szimulátorozik. Volt már Bp-en az "igazi" szimulátorban is. Négyből négyszer gond nélkül felszállt, és háromszor le is tette a gépet. (A negyediknél kicsit leért az egyik szárny :) De az utasok túlélték!) Ha legközelebb ilyen van, tessék szólni, megyünk! :)

anarch 2012.08.17. 08:45:59

@Delfinci: Egyébként az automatika is egész jól elrepül, ha nincs semmi gond. De ha valami van, akkor kézzel kéne vezetni, ezt viszont egyre kevesebben tudják worldwide... Ebből lett pl. az AirFrance beesése az óceánba, vagy épp a Turkish széttörése Amsterdamban.

Ryanair akart repülni egy pilótával, még 2010-ben, nem tudom azzal mi történt. De egy ilyen változtatás elérése évtizedekbe telik.

manes 2012.08.17. 11:11:16

@cicmen: Sőt,a ruszkiknál (legalábbis régen a helyijáratoknál) legalább fél liter vodkát ittak a pilotok,hogy jobban repüljenek:)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.17. 11:14:48

@manes: Érdekes probléma az az eset, ha éppen a repülőgépet cserélték el a fél liter vodkára.

igazságosztó buldog sheriff európából 2012.08.22. 16:46:17

Kedves cikk író!
Azt kérdezném tőled, hogy már megint csak a szart kell kavarni ugye?? Miért nem tud az a kedves fejed, meg a párocskád úgy utazni, hogy ne túrd bele azt a ló orrod valamibe is! Téged az zavar, hogy nem lett belőled semmi pedig lehet, hogy lettél volna pilóta? :O Na de kitudja nem is érdekel... Közvetlen veszélyeztetik az életed??

"Még arra is gondoltam, fényképet kellene készíteni és egy esetleges sikeresen túlélt utazást követően azzal lehetne reklamálni mint bizonyítékkal, de aztán elvetettem az ötletet, mert úgyis kimagyarázták volna, hogy pont nem látszik a képen láthatatlan pilótájuk."

Látszik, hogy egy keseredett tipikusan spicli beállítottságú foskavaró, hulladék vagy. (Ez még festéket tűrő megfogalmazás volt.)
Egyébként, lehet busszal, autóval is menni sőt biciklivel és gyalog is...

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.22. 17:00:40

@igazságosztó buldog sheriff európából: apád is inkább faszéket csinált volna gyerek helyett... Buldog, egy ellel... te... a kisbetűs Európát már meg sem említem smitpalika! :D

igazságosztó buldog sheriff európából 2012.08.22. 21:01:44

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Jah, te írtad te büdös bunkó! :-) Nem sül le a pofádról a bőr te magyar anyák szégyene... ;-)

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.22. 21:17:03

@igazságosztó buldog sheriff európából: izgalmas, mikor egy magadfajta tetű még az eredeti nickjét sem meri vállalni. Anyád büszke lehet rád, akárcsak a foglalkozására. :D
süti beállítások módosítása