Bár már egyszer hetekkel ezelőtt megírtuk, a nyaralások miatt vannak, akik csak most eszmélnek rá, mekkora lehúzás a telefonadó a Vodafone-nál. Minthogy a Homár azóta sem kapott semmilyen magyarázatot, hogyan lesz technikailag céges telefonszámonként kereken 3175 forint kiegészítő díj a percenként 2 forint adóból, a megfejtés a kormányra, a GVH-ra vagy a kommentelőkre marad.
Imént beszéltem az ügyfélszolgálattal, és amiről tájékoztattak azt olyan szintű átverésnek érzem, amit én még egyetlen szolgáltatótól nem tapasztaltam. Még most sem tértem magamhoz… Hűséges céges előfizetőjük vagyok (ügyfélszám: 20477004), amióta Vodafone van, azóta van előfizetésem Önöknél. A mostani számlán (ami feltűnően magas volt a korábbiakhoz képest) feltűnt egy bruttó 3 175 Ft-os tétel, amire csak sunyin annyit írtak a számlán, hogy „Kiegészítő havi díj”. 6 szám tartozik a flottába, amiből 3 számon van aktív forgalom, a többit csak sms-re vagy riasztóban használjuk. Ez a rejtélyes díj viszont szépen sorban minden előfizetésemnél megjelent. Ez összesen 15 000 Ft többlet költséget jelentett a számlán, amit nem tudtam hová tenni. Mikor az ügyfélszolgálatot felhívtam, akkor a hölgy tájékoztatott, hogy hát ők felhívták a figyelmet, hogy az állam által bevezetett különadó miatt megváltoztak a tarifák. Nem olvastam az ÁSZF 4.2.5.1-es pontját?
Persze az emberek már csak olyanok, hogy az egész ÁSZF-et végigolvassák minden változás miatt. Persze ezt kell bemondani, mert így senki nem fog felfigyelni arra a 300%-os extra profitra, amit a Vodafone kaszál az állam által bevezetett különadón. Ha azt mondták volna be az ügyfélszolgálaton, hogy mától a Vodafone előfizetőknek havonta, számonként 3 175 Ft többletdíjat kell fizetni az adó miatt, akkor egyből mindenki értette volna, és lett is volna nagy felháborodás.
Ugyanis az állam nettó 2 Ft-ot szed le minden hívásból, ezzel szemben Önök havi bruttó 3 175 Ft-ot beterhelnek minden előfizetésre. Ez nálam annyit jelent, hogy a 3 számon, aminek nulla a forgalma, a tiszta hasznuk 9 525 Ft havonta + azon a három számon is keresnek jócskán, amin beszélünk. Úgy gondolom, hogy cégvezetőként én beszélek a legtöbbet a 6 előfizetés közül. Megnéztem, az elmúlt hónapban közel 4 órányi beszélgetésen volt. Ez azt jelenti, hogy nekem az államnak 480 Ft adót kellene befizetni, cserébe Önöknek fizetek 3175 Ft-ot. A tiszta haszon 2695 Ft. És biztos vagyok benne, hogy átlag beszélgetési idő ennél jóval kevesebb. Belegondolni sem merek, hogy az összes előfizetésükre vonatkoztatva ez mekkora extra profitot hoz. Csak nálam a 6 számnál ez 19 050 Ft-ot jelent havonta!!!!!
Elképzelem magam előtt azt a felsővezetői meetinget, ahol ezt az átverést kitalálták. A meeting címe ez lehetett: „Hogyan húzzunk extra profitot a telefon adóból”. Elkeserítő…
Az egész ügyben viszont a legszomorúbb: A kormány próbált egy olyan intézkedést bevezetni (amit még el is tudok fogadni), amivel arányos terhet tud róni a fogyasztókra úgy, hogy aki sokat beszél és nem számít neki a pénz, az többet fizessen, aki pedig próbál takarékoskodni és keveset beszél attól kevesebb adót szedjen be az állam. A Vodafone ennek pont az ellenkezőjét csinálta ezzel a felháborító intézkedésével.
Képzeljék magukat az én helyembe? Önök mit tennének?
Ezt a levelet Önökön kívül további 90 ismerősöm és barátom fogja megkapni, hogy őket is tájékoztassam a helyzetről. Remélem ők is továbbítják majd… Lehet, hogy ez rövid távon hasznot termel, de hosszú távon biztos nem szolgálja a cég érdekét.
Amennyiben nem kapok kielégítő választ a fentiekre további fórumokhoz fogok fordulni. Szerintem egy homár vagy index cikket simán megér az eset.
Üdvözlettel: Péter
Az utolsó 100 komment: