Naiv ügyfél még karácsony előtt észlelte, hogy vadiúj iPad Minije oldalán nyomot hagy a Smart Cover. Az XMS-ben értetlenül néztek rá, és nem is cserélték ki, mert ilyennel még nem találkoztak. Az interneten keresgélve viszont kiderül, hogy elég sok embernél hagy nyomokat a Smart Cover kicsi és nagy iPadon egyaránt, ami viszont simán letörölhető:
Egy tanulságos történetet szeretnék megosztani veletek, hátha más is okul belőle. Karácsonyi ajándékként szemeztem az iPad Minivel és egy hozzá tartozó Smart Coverrel, amelyet biztos, ami biztos alapon az XMS Fashion Streeti üzletében vásároltam meg. Gondoltam jó ötlet előre feltölteni alkalmazásokkal, így nagy körültekintéssel használatba vettem. Pár alkalom után azonban észrevettem egy apró, de igen látványos - hiszen a fekete hátlap alatt egyszerű fém van - kör alakú kopásnyomot az iPad bal oldalán, pont ott, ahol a cover hozzácuppan. Nosza, cover azonnal elő, körömmel végigsimítva egyértelműen érezhető valamilyen anyaghiba a felületén, bár az anatómiáját nem ismerem, gondolom az alatta lévő mágnes szélére még ráfért volna egy kis megmunkálás, ami mondjuk durva egy 11 ezer forintba kerülő színes rongy esetében, de selejtek mindenhol vannak. Kicsit nevetséges is volt, hogy pont az iPad védelmére szolgáló cucc csúfította el elsőként a készüléket négy nappal karácsony előtt.
Semmi baj, számla elő, gondoltam itt az alkalom, hogy kiróbáljam, hogy az XMS "élenjáró európai színvonalú kiszolgálása és támogatása" mit is takar a valóságban. A fikázók kedvéért egyből a végén kezdeném: a smart covert újra cserélték, és adtak egy lepecsételt papírt, mely szerint a következő iPad vásárlásomból 5% kedvezményt kapok. Nem is olyan rossz, ugye? A gond csak az, hogy hiába a Fashion Street és a "prémium" kiszolgálás, itt is pont ugyanaz az olcsó színjáték zaljik le, mint az utolsó vidéki tesco ügyfélszolgálatán. Első körben bevetik a klasszikus "akkor is bebizonyítom, hogy te vagy a hülye" trükköt: nézegetik, elemzik, szó szót követ, és nehezen bár, de bevallják, hogy a cover felületén van valami fémes, ami véletlenül pont ott van, ahol az iPad karcolása, de hát ez bármitől lehet. Majd jön a kicselezhetetlen érv: a cover csak a képernyőt védi, az oldalát nem. Tehát akkor rongálhatja is, nem?
Természetesen megy a telefon a szervízbe, hogy hallottak-e már ilyen problémáról, de ott ilyenről nem tudnak (azért nem sokkal vagyunk a mini megjelenése után..), szóval ilyen hibás darab egyszerűen nem létezhet, még akkor sem, ha ott van a szemük előtt. Akármit mondok, minden észérv lepattan róluk, mintha személyesen az ő fizetésükből vonnák le az én javításomat vagy cserémet. Persze a coverből adnának egy újat, de a kérdésemre, hogy mi lesz az iPaden lévő karcolással különösebb indkolás nélkül csak az a válasz, hogy "ezt biztos nem cserélem ki neked". Hivatkoznak arra, hogy ez egy működést nem befolyásoló esztétikai hiba, a baj csak az, hogy az ő hibás termékük okozta, nem pedig én valamint ha az esztétika nem számítana, vehettem volna egy kínai androidos gépet is és tarthatnám a táskámban a kulcsok mellett.
Persze nem tágítok, részükről teljes a tanácstalanság, látszik rajtuk, hogy mind akkor voltak influenzások, amikor a vásárlói panaszok kezelését tanították. Majd az egyik eladó nekem szegezi a kérdést, de úgy, mint ha az érdi Shell kúton mutoganám a hibás iPadet: "De most mit szeretnél?!" Mivel az elmúlt 20 percben konkrétan csak erről volt szó, már én is elbizonytalanodtam, hogy most direkt szivatnak, vagy tényleg súlyosan értelmi fogyatékosok-e, mert elmondhatom estleg mégegyszer, de ezúttal lassabban, hogy mindenki megértse. Hozzájuk hasonlóan én sem rendelkezem kereskedői tapasztalattal, de végső elkeseredésemben bevetettem, hogy esetleg a következő vásárlásomból kaphatnék némi kedvezményt. Nyílvánvaló, hogy erre még sosem gondoltak, és szinte látszott, ahogy ez a forradalmi ötlet fényt gyújtott az agyukban: hiszen így ők is jól járnak, mert bár legszívesebben lószart se vennék tőlük soha többet, látszólag ennek ellentétére készülök. Pesze ehhez három eladó kevés, tehát zárt ajtók mögött egy kis telefonos brainstorming következett, és kaptam is a papírt. Természetesen sem elnézést vagy bocsánatot nem kértek, csak dörmögtek, hogy "ilyen itt még nem fordult elő".
Hogy mi is ennek a történetnek a lényege? Valószínűleg tök egyedi hiba volt, de figyeljetek az új mini coverek minőségére. Másrészt nyugodtan merjetek olyan kereskedőtől vásárolni (akár hírdetések útján), aki esetleg külföldről hozza be - természetesen jóval olcsóbban - az apple termékeket és azok garanciáját az online felületen igazolni tudja. Ne vakítson el titeket a csillogó üzlet, a marketing és a nagy szavak: ha itt veszitek számlával, mindennel, a pénztártól való távozás után úgysem kaptok minőségibb kiszolgálást, mint a MediaMarktból vagy egy orgazdától, maximum a handrás vesz belőle egy új BMW-t, pont miközben alkalmazottai éppen valaki mással flegmáznak. Ez valószínűleg ugyanúgy igaz a százezer forintos iPadre, mint a 300-400 ezer forintos Macbookra.
Az utolsó 100 komment: