Norbi arra gyanakszik, hogy az összevissza cserélt olaj miatt lett dízelesen karattyolós a benzines Merivája, de két év után még nincs határozott diagnózis:
Adott egy 2005-ös Opel Meriva mely a gyárból való kigördülés óta saját kezekben van. Mint minden autónál időnként újra és újra kell a kötelező szervizeket ismételni. Nálam sincs másképp és ezen nem is spórolok. Immáron két éve történt az ominózus olajcsere mikor is a megszokott 5W30 helyett 10W40 került a motorba. Használtam a megszokott módon majd idő elteltével szokatlan zörejre lettem figyelmes. Akkor visszamentem a legutóbbi szervizhelyre, hogy nézzék át,de szerintük semmi szokatlan nincs sőt " lesz ez még hangosabb is". Valóban, idővel ez a hang csak erősödött és a maga benzines motorjárás már mint egy dízel karattyolt. Ekkor újra visszatértem hozzájuk s ezután eszközöltek egy motorolaj cserét. Sajnos a hang ekkor sem múlt el.
Nem hagyott a dolog nyugton még is egy "alig használt" motorról van szó. Felkerestem több szervizt is, de egyik sem győzött meg a szaktudásukról. Később kollégák javasoltak egy szervizt (cromax) ahol csak is minőségi munkát végeztek eddig és sosem volt rájuk panasz. Kaptam az alkalmon és meglátogattam elsőre meg is mondták mi a baja s később jelentkeznek az előrelátható szervizköltségekkel. Végre örömmel telített el a dolog, hogy visszakapom az autóm eredeti állapotában. Minden a megbeszéltek alapján történt hívtak elmondták mi a baj mit csinálnak mennyiért és mikor vihetem. (Akkor egy komplett vezérlés csere lett elvégezve a kocsiban 105.000Km-nél, legalább is a számlázás alapján, már ekkor elgondolkodtam, hogy tudtommal a vázérműlánc lényege a hosszabb csereperiódus na de mind1 is.)
Szuper, kész is lett. Másnap az autóm alatt olajfolt. Hát mit látok folyik a motorból az olaj. Szervizt újra felkerestem elmondtam a bajomat majd a következő héten eszközölték is a hibát amit nekem kellett fizetni.. Nem volt vészes az összeg azt még lenyeltem.
Most, hogy eltelt 8 hónap és 14.000Km a szervizelés óta a hiba ismét felütötte a fejét. Vissza is mentem és személyesen felkerestem őket. Elmondtam a bajomat, hogy ismét az a hiba az autónál mint mielőtt megjavították volna, persze kezemben azt azt igazoló dokumentációkkal. Ekkor elég beképzelt módon a fejemhez vágták, hogy a garancia 6 hónap és innentől ők mossák a kezüket e felett. Ott lehet újra hagyni az autót és felderítik mi lehet a hiba. A higgadtságom úrrá maradt rajtam és szépen kiballagtam..
Nos én úgy hiszem egy ilyen vezérlés nem 14.000 Km-re van szavatolva és magam sem lehetek hibás.
Visszanézve a az egésznek a gyökerét én mint laikus az olajra vezetném vissza, hiszen más márka szakértők elmagyarázták, hogy mi is az elve az egésznek és ebből hogyan következhetett a hiba. Rossz olaj kisebb olajnyomás s mivel a láncfeszítő olajnyomás elvén működik így a csörgés ebből fakad. Ezt az utóbbi műhelyben is alátámasztották s vezérlés lecserélésekor váltig állították, hogy azzal az olajjal sosem lesz gond. Ekkor 5W40-es olajat raktak bele, hol ott a szervizkönyv 0 vagy 5W30-t ír elő.
Nos ezen tények alapján kérném mások véleményét / segítségét esetlegesen tapasztalatát.
Vajon autó sajátossága vagy szimplán pórul jártam?!
Az utolsó 100 komment: