Tékozló Homár

Az egyre hangosabb Opel

2013.02.08. 10:18 | jackyll | 157 komment

Norbi arra gyanakszik, hogy az összevissza cserélt olaj miatt lett dízelesen karattyolós a benzines Merivája, de két év után még nincs határozott diagnózis:

Adott egy 2005-ös Opel Meriva mely a gyárból való kigördülés óta saját kezekben van. Mint minden autónál időnként újra és újra kell a kötelező szervizeket ismételni. Nálam sincs másképp és ezen nem is spórolok. Immáron két éve történt az ominózus olajcsere mikor is a megszokott 5W30 helyett 10W40 került a motorba. Használtam a megszokott módon majd idő elteltével szokatlan zörejre lettem figyelmes. Akkor visszamentem a legutóbbi szervizhelyre, hogy nézzék át,de szerintük semmi szokatlan nincs sőt " lesz ez még hangosabb is". Valóban, idővel ez a hang csak erősödött és a maga benzines motorjárás már mint egy dízel karattyolt. Ekkor újra visszatértem hozzájuk s ezután eszközöltek egy motorolaj cserét. Sajnos a hang ekkor sem múlt el.

Nem hagyott a dolog nyugton még is egy "alig használt" motorról van szó. Felkerestem több szervizt is, de egyik sem győzött meg a szaktudásukról. Később kollégák javasoltak egy szervizt (cromax) ahol csak is minőségi munkát végeztek eddig és sosem volt rájuk panasz. Kaptam az alkalmon és meglátogattam elsőre meg is mondták mi a baja s később jelentkeznek az előrelátható szervizköltségekkel. Végre örömmel telített el a dolog, hogy visszakapom az autóm eredeti állapotában. Minden a megbeszéltek alapján történt hívtak elmondták mi a baj mit csinálnak mennyiért és mikor vihetem. (Akkor egy komplett vezérlés csere lett elvégezve a kocsiban 105.000Km-nél, legalább is a számlázás alapján, már ekkor elgondolkodtam, hogy tudtommal a vázérműlánc lényege a hosszabb csereperiódus na de mind1 is.)

Szuper, kész is lett. Másnap az autóm alatt olajfolt. Hát mit látok folyik a motorból az olaj. Szervizt újra felkerestem elmondtam a bajomat majd a következő héten eszközölték is a hibát amit nekem kellett fizetni.. Nem volt vészes az összeg azt még lenyeltem.

Most, hogy eltelt 8 hónap és 14.000Km a szervizelés óta a hiba ismét felütötte a fejét. Vissza is mentem és személyesen felkerestem őket. Elmondtam a bajomat, hogy ismét az a hiba az autónál mint mielőtt megjavították volna, persze kezemben azt azt igazoló dokumentációkkal. Ekkor elég beképzelt módon a fejemhez vágták, hogy a garancia 6 hónap és innentől ők mossák a kezüket e felett. Ott lehet újra hagyni az autót és felderítik mi lehet a hiba. A higgadtságom úrrá maradt rajtam és szépen kiballagtam..

Nos én úgy hiszem egy ilyen vezérlés nem 14.000 Km-re van szavatolva és magam sem lehetek hibás.

Visszanézve a az egésznek a gyökerét én mint laikus az olajra vezetném vissza, hiszen más márka szakértők elmagyarázták, hogy mi is az elve az egésznek és ebből hogyan következhetett a hiba. Rossz olaj kisebb olajnyomás s mivel a láncfeszítő olajnyomás elvén működik így a csörgés ebből fakad. Ezt az utóbbi műhelyben is alátámasztották s vezérlés lecserélésekor váltig állították, hogy azzal az olajjal sosem lesz gond. Ekkor 5W40-es olajat raktak bele, hol ott a szervizkönyv 0 vagy 5W30-t ír elő.

Nos ezen tények alapján kérném mások véleményét / segítségét esetlegesen tapasztalatát.
Vajon autó sajátossága vagy szimplán pórul jártam?!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.02.08. 11:45:37

"eszközölték is a hibát"

Hogy micsinátak???

lazarjozsef75 2013.02.08. 11:46:22

@zebraság fél egésség: @Sekaiii: az én autóm bukkanókon zörgött néha: cibáltam az idomokat, rángattam mindent a motortérben, néztem a felfüggesztést, a felni belsejét, még az ülést is meggyanúsítottam, sehol-semmi, a szervizben megemelték, öreg szaki széles mosollyal benyúl az egyik felfüggesztés tartóelem mélyedésébe, és kiszed egy tízcentis zúzottkövet. És nem fogad el ezért pénzt. Akkor kicsit visszatért az emberiségbe vetett hitem...

vénszivar 2013.02.08. 11:51:00

@lazarjozsef75: Nem lehet, hogy a gumis tette oda, hogy jobb legyen a kocsi "futása"? Lehet, hogy most nem zörög, de az egyik oldalon nagyon kopik a gumi..., nézz utána.:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.08. 11:51:56

@lazarjozsef75: ja meg azt tudtátok, hogy ezeket a tetves autógumikat nem mindegy, milyen irányban rakod fel?? mer van rajta valami nyilacska, hogy merre forog a kerék. oszt tolatáskor meg mindig fordígassam tán??? ehh. a szervizbe átrakták menetirányba oszt nem is nagyon röhögtek :D

Manyecska 2013.02.08. 11:52:59

@elwood: ..be kéne talán engedni aki vadul kopogtat, talán a hulla a csomagtartóból??:)

Manyecska 2013.02.08. 11:54:29

@lazarjozsef75: a zén uram meg éjjel nem vette észre a fekvőrendőrt és "lazán" átsuhant,.. volt fejeknek olyan kopogása!!:( :D

helianthus 2013.02.08. 11:55:42

@lazarjozsef75: én kocsim már idősebb, az állandóan zörög. Hol itt, hol ott, időnként csúcszik az ékszíj, mert vizes stb. Ezekre már annyira nem is figyelek, azt veszem csak észre, ha a működése változik (nem húz, rángat, stb.)
Mondjuk vezetni megtanultam vele, "érzem a kocsit" teljesen, még azt is észreveszem, ha téli-nyári gumi csere volt, mert nagyobb/kisebb gázzal indul, mindig hülyéznek is érte, merthogy nem hiszik, pedig más kocsijában is észreveszem azonnal, ha gumit cserélt.

Manyecska 2013.02.08. 12:04:22

@vénszivar: tik szokjátok futóztatni??

peklit 2013.02.08. 12:06:58

@Jokkura:
Már !
Az 1.4 es motoroknál visszatértek a vm. lánchoz 2004 őszén.

mortalwombat 2013.02.08. 12:09:55

Idézek:
"Több ügyfelünk is panaszkodott és bosszús leveleket is küldtek az Opel márkakereskedéseknek, hogy az újonnan megvásárolt gépkocsijuk akár 1L olaj fogyasztása 1.000 Km-en. Nem történt elírás valóban 1.000 km-en 1 literes olajfogyasztásról van szó!"

És ez gyári adat. Poszt megoldva, olaj nélkül rohangál. Következő!

Atörökk 2013.02.08. 12:42:26

@zebraság fél egésség:
Szerintem ez ne akadályozzon meg benne :D

2013.02.08. 13:23:14

@Sekaiii: húvazz ilyen öreg vagy ?
ez a sztori az autó-motor 1972-es számában volt a csúcsforgalmas petres istván tollából.

goes 2013.02.08. 13:25:10

Minél sűrűbb (A te megfogalmazásodban=rosszabb)olajat raknak bele, annál nagyobb az olajnyomás. Ergo a feszítő jobban feszít.

2013.02.08. 13:26:23

@Fuxika: na mondjuk simán kiszűrhető a gond, mert ha álló autónál csörög a motor , akkor ugyebár nem lehet kerékcsapágy.

De én is a sárhányóra szavaznék !

Mérgező Hulladék 2013.02.08. 13:49:20

@Leadfoot: hát azt mégsem írhatja, hogy javították, mert arról nyilvánvalóan szó sincs. Ez az "eszközlés" egy elég jó kifejezésnek tűnik arra a tevékenységre, amit a szervizek többsége végez, a "gányolásnál" egy kicsit jobban hangzik.

Elijah_Baley 2013.02.08. 13:52:45

lvat köll venni, az nem csörög, teljesen bio, nem ilyen mechanikus szar...

wowerman 2013.02.08. 14:41:18

A poszter úgy ír mintha még nem gördült volna le rossz minőségű autó a gyártósorokról. Amikor egy 5 éves autó sebváltócserére szorul az vajon mi? Megtörténik és kész. Tökéletes nem létezik.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.08. 14:48:31

Drága uram! Ami kopogtat az nem műszaki hiba, hanem az Ön őrangyala, hogy lassabban menjen!

üdv,
Opel Szer Víz

Aureliano Buendía 2013.02.08. 15:01:15

Hát, a Cromax service érdekes egy hely.

Én kétszer voltam ott, egyszer olajcsere, egyszer meg vezérműszíj-csere miatt, de mindkét alkalommal "kaptam" plusz szolgáltatást, ami nem volt betervezve. Igaz, 2e Ft nem olyan hűdenagy összeg, de valahogy minden számlára felkerült.

ás fordos ismerős is tapasztalta ez, azóta máshova viszem az autót;)

Amúgy is: "Opel, sosem kop el".

De az is lehet, hogy szarrá hajtottad az autódat, a meriva amúgy sem a technikatörténet csodája.

Zuzzant 2013.02.08. 15:31:42

Máskor megtudod, hogy ne vegyél trágya Opelt. Különben is becsődölt. Hát megbízol ezekben?
Ja a 6 hó szavatosság teljesen általános utángyártott alkatrészek beépítésénél.
Sugárzik a poszt tolóból az amaőrizmus (ezt még benyeltem)

tükörfúró 2013.02.08. 16:01:45

Minden ujabb (2000-2002) utáni (tervezésű!) benzines kicsit kerregve jár hidegen, ugyanis az euronormák szoritásában a gyártók eszement ötleteket találnak ki, többekközött hidegen is akkora előgyujtást, amit a hazai silány üzemanyag már nem bir, kopog, csörög.
Mellesleg kárositja a motort is, pláne kéziváltós autóban, ami inkább "nyomatékbol megy".

Naja, uj motorban nem kopog még, ott még minden mikronra olyan, mint a gyári tesztlaborban, csak aztán jön ugye a kor, a koksz és egyéb lerakódás, kopás, kialakult mikrosorják, meg az általános elhasználódás.

Ezért kerül 30-60..stb ezerbe már egy benzines gyujtótrafó(sor) is, és ezért csak egyben cserélhető, és ezért is megy tönkre. Még a 90es évek autóihoz képest is elképesztő gyujtásgörbék és gyujtási energiák vannak, megspékelve a minden centet és minden töredékgrammot kispóroló általában már kb nyiltan kínai gyártással.

A másik ami miatt a korszerű benzinesek zakatolnak, a már mindenhol kötelező vezérlésmódosító, pl a bmw vanos rendszere az első közismert ilyen, hires arrol, hogy tizenix éves kocsikon égtelenül kopog már,(miközben az autó többi része akár döbbenetesen ujszerű és hibátlan még) hasonló vezérléshangokat (és a vezérlés hibája miatt kerregő csörgő szelephangokat) ad ma majdnem az összes korszerű motor.

Ezeket a gépeket átlagosan 5 max-max-maximum végső utolsó leheletig 8-10évre tervezik, nyugaton az uj euronormák miatt addigra biztos nem éri meg fenntartani, megy a darálóba.

Mindehez nyugati benzint, olajat, ráköltést, szervizszinvonalat, ut és közlekedés(!) minőséget feltételeznek.

Ezért van, mikor a 3éves autó 100ezernél szétesik, senki, soha nem számolt egy magyar nagyvárosi horrorral, sem avval, hogy a több kocsival, stb rendelkező nyugati jólétpolgár majd masszivan évi 30ezret megy vele, és emellett nem lesz pénze már akár 3évesen a legujabba átülni.

mann 2013.02.08. 16:20:13

Elszakadt a dugattyú visszahúzó rugó. Az szokott így csörögni, kell hozzá egy azúrkék szintezőbádog és eszközölheted is a hibát.

vénszivar 2013.02.08. 16:32:50

@mann: Na na! Már 2003-óta a szintezőbádog, püspöklila! na akkor azzal tényleg csinálhatsz hibát.

mann 2013.02.08. 16:42:15

@vénszivar: Mekkora mellé valóban! Akkor ezért lehet, hogy hiába kenegettem reszelőzsírral, nem múlt a csörgés-zörgés.

vénszivar 2013.02.08. 16:48:58

@mann: Vasreszeléket szórj az olaj mellé! A kopások helyére beépülnek a szemcsék s minden stimmelni fog. Reszelő zsírt, én az anyósom kenyerére szoktam kenni, de lila hagymával lefedve. Azóta megszűnt a pofájában a zörgés, az is valami.

Én is itt vagyok 2013.02.08. 17:18:30

A lánc spannolót szerintem nem cserélték ki, csak tisztították. Ha olajsár van a motorban, előjöhetnek ilyen hangok mert nem megfelelő a kenés. Még a stolcnik is lehetnek.

cool 2013.02.08. 17:42:10

@Rosszindulatú Vászka:
Nekem szintén Opelem van, ami lassacskán 8 éves, de nálam ilyesmi kattogás vagy mifene még egyáltalán nincsen. Persze lehet hogy csupán azért lehetséges mindez, mert nagyjából 80 ezer kilométer körüli megtett út van benne.
Valamikor régen Skodákat javítottam, (volt nekem 2 is) így azt bátran állíthatom, az efféle motorhang sosem az olajnak függvénye.
Én először - még a legelején a drága (akkoriban 40 Ft/l) Shell X100-ast használtam, de amikor egyszer totál apróra szétszedtem és teljesen felgeneráloztam a motort, a blokk olajozási rendszerének kiismerése után rögtön rájöttem, bizony elmegy abban a legolcsóbb gagyiolaj is.
Sokáig a melóhelyről csórogatva raktam bele az w20/20-as Shell olajat, aztán meg már jó volt bele az ADM40/10-es ÁFOR olaj is.
Ha a motor csetteg-csattog, az inkább többnyire mechanikai hiba - elmászott a vezérlés, vagy tényleg csörög a nyúlott lánc.
Az Opel motorokat többnyire kétféle verzióban nyomatják - van a gumis-vezérműszíj, és van a hagyományos kivitelű láncfeszítős lánc.
Hogy az emlegetett Meriva éppen melyikkel üzemel?
Azt biza látni kéne ...

cool 2013.02.08. 17:56:32

@hbe: Vannak hidraulikus és mechanikus láncfeszítő-eszközök a motorban. A LADA (Fiat124-es licensz) például valamikor a mechanikussal volt nagyon király. (A Skodában meg akkoriban semmilyen se volt!)
Viszont néhány nyugati szekér a mindenkori olajnyomásra kihegyezetten egy dugattyúval - olajnyomás által vezérelt láncfeszítőt alkalmazott.
(Személyes megjegyzés - ez volt a jobb)
Az olajok minősítése pedig a viszkozitásuktól függően - milyen hőmérsékleten üzemelnek megbízhatóan ...
Az 5/40 azt jelenti, hogy -5 C fok és +40 C fok között nagyjából azonos a sürüségük. A W20/20 meg azt jelenti - -20 C foktól + 20 C fokig nagyjából de azonos.
Hogy -30 C foknál vagy +60 C foknál feljebb mit csinál a motorban, az a gyártókat már nem nagyon érdekli. Erre fel vannak a szintetikus műolajak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:26:30

@Sekaiii: :))

A totálkáron olvastam mostanság, hogy panaszkodott az ipse, hogy havas úton lefelé recseg a futómű. (!) Azt a higgadt választ hapta, hogy jól van az úgy, az ABS menti éppen az életét.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:32:51

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: És nem mondtad a zuradnak, hogy ha az ekkora <----------------------------------------------------------------------------------------------------------> harmincas táblát mégeccer figyelmen kívül haggya, akkor ezután szolgádnak nevezed?

tükörfúró 2013.02.08. 18:33:35

@cool: "Az 5/40 azt jelenti, hogy...blabla.. "

Úristen, semmi ilyesmit nem jelent!
Ezek nem celsius fokok, hanem viszkozitás értékek téli hőmérsékleten (w=winter) illetve felmelegedve 100C fokon.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 18:39:19

@peklit: "1995-től ismertem mert mind az öt eddigi Opelem-mel egy márkaszervízbe jártam."

Na, ezért rozsdásodott szét mindig 3 év alatt, mert mindig a szer vízbe jártál vele.

geniusgenie 2013.02.08. 18:59:03

@Jokkura: Szíj az olcsóbb, lánc a jobb.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 19:15:17

@atpijkamo: Másik IQ-fighter meg azon akadt ki, hogy valahányszor bekapcsolja a klímát, egy kattanást hall a motor felől.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 19:54:53

@uraaam: :))

Volt egy tízéves motorom, az volt ráírva, hogy Lada. Egyik reggel arra ébredek, hogy 4 kerék van rajta. Rálopták a gazemberek.

vénszivar 2013.02.08. 20:14:10

@atpijkamo: Az én 21053-as Ladámnak még a fényszóróinál is volt spriccelő + törlő lapát. Az öreg bolond, még a TEKket kihívta volna?! Az ilyen buggyanttól azonnal el kéne venni a jogsit!:)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 20:17:32

@vénszivar: És a szavazati jogot.

A jogsit az összes idióta nemindexelőtől el kell venni. Megáll az úton előttem, és UTÁNA kiteszi az indexet. Ááááá.... Elkanyarodik, és KÖZBEN kiteszi az indexet, akkor már MINEK? Hátha nem látom, hogy kanyarodik, és az index majd segít a dolgon. Akkor már ne koptassa!

Aureliano Buendía 2013.02.08. 20:19:29

@atpijkamo: vagy a körforgóból kifelé nem indexel, mer minek... te meg már rég haladhatnál.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 20:28:16

@cool: félre teccett érteni. Nem az olaj minőségétől meg fajtájától csetteg, hanem a szintjétől. Ha kevés van benne, akkor kezdi el a kerregést.

Tsakazertish 2013.02.08. 20:29:54

Szerintem vidd el egy Opel márkaszervizbe az autódat, ott esetleg nem csak sejtik, hanem talán láttak is már közelről Z14XEP motort... Ha valóban az a baja, egy gyári vezérlés szet kb. 80k Ft, egy vezérműház tömítés kb. 10k Ft, a normaideje a cserének kb 5,5 óra a megfelelő óradíjjal, tegyenek bele Dexos2 GM olajat, mert azt ehhez a motorhoz találták ki és kapsz 2 év garanciát! ennyi...

Tsakazertish 2013.02.08. 20:34:14

@Tsakazertish: és igen, az Ecotec motorok kényesek mind az olaj minőségére (legjobb bele az 5W-30-as Dexos2, kb 2300 HUF/liter, 4 liter kell bele), mind a mennyiségére.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:16:02

@uraaam: Én az ilyen fogalmatlan idiótának egyből elvenném a jogosítványát, és gondnokság alá helyeztetném.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 21:17:19

@uraaam: Nem csak az, hogy rég haladhatnék, hanem el se indulhatok. Várok a körforgalomba, hogy beléphessek, jönnek egymás után a kocsik, az egyik indexelés nélkül kifordul mellettem, de mivel nem indulhattam, a következő kocsi elé már nem férek be. Ezt sokan eljáccák, míg egy végre kegyeskedik indexelni, és beférek.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:22:20

@agresszív kismalac:

Rosszindulatú Vászka · globalicum.blog.hu 2013.02.08. 10:58:51

+ jav.

Rosszindulatú Vászka · globalicum.blog.hu 2013.02.08. 11:18:12

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.08. 21:25:22

@agresszív kismalac: Asszondja, olaj nélkül nem megy. Meg kevés olajjal se olyan jól.

Rocko- 2013.02.08. 21:26:07

remélem majd Novoth Tibi jó cikket ír róla. :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:31:15

@atpijkamo: @Rosszindulatú Vászka: Akkor elmondanám, hogy az olajszint (amennyiben az az előírt intervallumon belül van) ill. az olajnyomás (amire a hidrotőkének szüksége van) között nincsen összefüggés.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:40:37

@agresszív kismalac: akkor elmondom neked, hogy nem egy ecotec motoros opelt hajtottam már nem keveset, és bizony ha minimum körül, vagy alatta van a nívó, úgy kerreg-csetteg, mint egy szívódízel. A nyolc szelepesek ezt nem csinálták.

Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:42:17

@agresszív kismalac: ha így lenne, kurvára jól lehetne haladni a városban, elég sok marha eltűnne.

@atpijkamo: pontosan, szoktam ezzel szembesülni reggelente. De nemcsak ott, akárhol. És egyre terjed a nemindexelők száma.

Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:46:13

azé jó ez a homárosság, mert minden egyes posztra jut minimum három-négy hozzáértő (akik persze ötféle nézetet képviselnek)

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:50:01

@uraaam: a hunok mindég jobban tuggyák akármijen témába, ez genetikusan kódolva van, nem tehetünk róla.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 21:51:39

@Rosszindulatú Vászka: De ha minimum alatti olajszinttel egy kicsit tovább hajtod még a motort, akkor egy adott pillanatban- mintegy varázsütésre- megszűnik a kerregés.
Amikor egyszercsak beáll a motor.

Aureliano Buendía 2013.02.08. 21:52:07

@Rosszindulatú Vászka: jogos, én azonban elmagyarult dajcs vagyok:)

Rocko- 2013.02.08. 21:54:58

@agresszív kismalac: én se.
de ha az autótulaj elég ügyes és kitartó, akkor eljut Tibihez.
vagy nem, és előb eladja és/vagy felgyújtja a kocsiját.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 21:59:08

@uraaam: fals, itt mindenki elmagyarult népség. Csaxólnák, hogy azok a magyarok, akik túlélték a tatárjárást csak számtanpélda.

@agresszív kismalac: azér a minimum alatt még sokat kell gyötörni hogy ne legyen kenés, meg akkor már minden nagyobb bebólintásra bevillan az olajnyomásjelző lámpa, vélhetően azért nem pont akkor áll be a motor, ha a minim alá ér a nívó. Egyik szervizbe, ahová jártam régen, mutogattak egy Astrát, ami 6 dl olajjal saját lábon ment be. Biztos gondos gazdája volt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:03:08

@Rosszindulatú Vászka: "Az nagyon csattog, ha nincs
fúlon az olajszint."
"...és bizony ha minimum körül,
vagy alatta van a nívó, úgy
kerreg-csetteg, mint egy
szívódízel."
Azért délelőtt óta elég sokat fejlődtél.:-)

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:09:25

@agresszív kismalac: különben lehátrafelényilazol?:)

@Rosszindulatú Vászka: ehhez képest eléggé reprezentatívak. A turbó-magyarokról nem is beszélve, akik ősei együtt puhították a nyereg alatt a húst Álmos dédapjával is. Ők ugyebár eleve kettőt érnek.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:10:18

@uraaam: gyüttment, vagy telepes? És hányadik generációs? Mer nem mindegy.

@agresszív kismalac: na ja, de attól függ mennyivel minimum alatt, meg mennyire pörgeted. Asszem az AutoBuild-be volt ijen teszt, hogy Golfokkal mentek 40 km-t valami olajpótló adalékkal, meg szárazon. Vissza-kettő-padlógáz betett neki, de gyötrés nélkül ment.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:12:15

Valamint Ugocsa non coronat ill. Eb ura fakó!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:14:08

@Rosszindulatú Vászka: Én csak annyira nyomom neki, ami a csövön kifér.
...meg még egy kicsit.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:14:26

@uraaam: azt persze elegánsan elhallgassák, hogy hunfoglalő törzsek közül több is felvette az izraelita vallást, mire nagyon keketről ideértek, de ellembe és viszont az első zsidó telepesek még rájuk is vertek ebbe pár évszázadot, merhogy balátaik, a lómaiak hozták őket szeméjzetnek :)

@agresszív kismalac: nem akkrora itt az differencia, mint a te minimumod és a nincs olajszinted közt :)

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:16:57

@Rosszindulatú Vászka: Ma ment előttem egy Ferrari (persze szlovák rendszámmal), haladtunk vagy harminccal, de Jaszkari Janinak muszáj volt 5000 fölött tartani a fordulatszámot.

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:17:36

@Rosszindulatú Vászka: szerintem kb. máriateréziás. A dologban annyi pikantéria van még, hogy a nagyszüleim (apai) egymás közt tótul beszéltek néha. Na, azt vajon hogyan?:)
@agresszív kismalac: turul volt5 a jeled az oviban?

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:19:32

@agresszív kismalac: ehh, eben guba!

@Rosszindulatú Vászka: szerintem te a kazárokkal kevered a történetet. Ha valamit felvettek, az inkább a (bizánci) kereszténység, de az sem volt annyira jellemző.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:20:06

@Rosszindulatú Vászka: Nekem ez a Kond mindig gyanús volt. Nem Kohnról magyarosított?

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:20:37

@agresszív kismalac: az gyárilag olyan. Az alapjárat van 4500-nál. Csht.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:20:45

@agresszív kismalac: valami jó kátyús-fekvőrendőrös úton simán le lehet alázni. Azazhogy teccőleg pösti uccán szinte.

@uraaam: aha. Szal kistérségi keverék. Hát, nem lennék a hejedbe :P

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:21:51

@agresszív kismalac: tulképpen nem is hüjeség, továbbá elmélkedj kissé a kende-kündü szavak mér is rímelnek enynire.

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:22:27

@Rosszindulatú Vászka: jah, és azt sem szabad elfeledni, hogy perzsa kommunisták, időszámításunk előtt 500-ban megtaposták a keresztet

@agresszív kismalac: és a lovainkról se feledkezz meg!

Aureliano Buendía 2013.02.08. 22:25:06

@Rosszindulatú Vászka: nem kell beszűkíteni Pestre az egészet.

Én azt mondanám, igazi Közép-európai koktél:) De nem kistérség, hanem járás. Hogy PC legyél!
Már csak a megyehatárokat kell visszaállítani, és akkor minden rendben lesz itten a.

@agresszív kismalac: óhpardon

OmN 2013.02.08. 22:34:00

@Rosszindulatú Vászka:

Kérdésedre válaszolva.
A csörgés állás után indításkor jelentkezik illetve miután bemelegedett a motor után alapjáraton csörög. Hideg motornál szinte nem is hallani, hogy jár. Ha emelem a fordulatot akkor elmúlik a csörgés..
Alapjáraton meleg motornál benn az utastérbe is rettenetesen hallani.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.08. 22:46:58

Egyértelmű olajnyomásprobléma. Hívd fel Novoth Tibit.
+36 30 523 1358

OmN 2013.02.08. 22:54:54

@Rosszindulatú Vászka:

Persze, sőt mint említettem az első eset az nem sokkal olajcsere után jött elő.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 22:56:48

@OmN: és azt télleg megcsinálták, vagy csak kifizettették?

OmN 2013.02.08. 22:59:07

Nem volt rájuk soha panasz, előző autóval is oda jártunk.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.08. 23:25:14

@OmN: akkor nincs több ötletem, bocsesz. Maradnak az opel fórumok.

CID 2013.02.09. 07:31:34

@Manci néni, a szomszéd: drága! Azért ennyi év alatt el teccet mulasztani néhány olajcserét a váltóműben. Szegény Trabi ;-)

misi46 2013.02.09. 08:56:29

Valaki fordítsa le, mit jelent: "eszközölték a hibát" Kösz.

vénszivar 2013.02.09. 10:28:35

@misi46: Lefordítottam neked, de úgy nem látod! Ez van. Szívesen!:)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2013.02.09. 13:40:00

Nem akarok itt benzinkutakat lehúzni, de amíg át nem álltam LPG-re, sokáig a M**-nál tankoltam. Aztán átszoktam a D****shoz, de észrevettem, hogy jó pár tankolás után szépen elkezdett a motor csireg-csörögni, mint a járom, mikor sej-haj, szánt a babám a benedeki határon...

Közben elgázosítottam magam, és azt az 5-5 litert, ami az indításkor elmegy, inkább normális helyen töltöm bele.

6 dl / 1000 km olaj? Nekem a csereperiódus alatt soha nem kellett egyik járgányban sem utántöltenem. Most 5 éves G Astra előtt volt egy akkor 10 éves ugyanilyen, előtte pedig egy akkor 20 éves C Ascona. Egyik sem evett egy deci olajat sem. Apu meg tölti az ő G Astrájába félliterszámra.

Ja, és az előző egyszer csúnyán elkezdett zörögni alapjáraton. Kiderítettem, hogy a blokkon a kipufogócsonk feletti takarólemez rögzítése eltörött. Ahogy változott a fordulatszám, a lemez rezonált, és hozzáért a motorblokkhoz.

Beaver100 2013.02.10. 17:08:34

Azt hiszem valami hasonlo motor van a kerti traktoromban az is zorog csorog de birja a gyurket igy nem nagyon zavar

vénszivar 2013.02.10. 17:16:55

@Beaver100: Ezt igi1-el beszéld meg, pláne, hogy ő keres egy traktorost is, hát ha te leszel az.:)

Tron65 2013.02.10. 21:54:07

Üdv!
90%, hogy nem az olaj okozta. És nem a vezérlés csere lett volna a megoldás!

ferand1979 2013.02.11. 10:48:41

Mitől zakatol a vonat?

Ahhoz, hogy erre a kérdésre válaszolni tudjunk meg kell vizsgálnunk egy vonatot. Miből is áll, egy vonat?

Van egy mozdony, és van sok, vagy csak egy – kocsi. Namármost a mozdony ugyanúgy zakatol, mint a vagonok, így elég csak a vagonokat vizsgálnunk, a mozdonyt el is hagyhatjuk.

Ha megnézzük a kocsikat, akkor ugye zakatolás szempontjából, mindegyik egyforma, így elég, egy kocsit megnézni, a többit elhagyhatjuk.

De miből is áll egy vagon? Van egy felső (utas, vagy rakodó) rész, és van egy alsó rész, azaz az alváz. De a felső rész nem zakatol, így azt is elhagyhatjuk, elegendő az alsó részt vizsgálni.

Az alsó rész felépítését tekintve, áll egy alvázból, és kerekekből. Innen az alváz ugye megint nem zakatol, tehát azzal sem kell foglalkoznunk, elég megnézni a kerekeket.

Kerékből is van azonban egy vagon alatt általában 4 pár, tehát elegendő egyet vizsgálni, a többit elhagyhatjuk.

Egy pár kerék felépítését nézzük meg! áll magából a kerékből, és van a tengely. A tengely viszont nem zakatol, tehát elhagyható. Marad két darab kerék ami azonban teljesen egyforma, így az egyiket elhagyhatjuk.

A továbbiakhoz kell egy kis matematika, hiszen nézzük meg a kereket! KöR ALAKú!!

A kör területét, úgy számoljuk ki, hogy r négyzet szer pí. A képletből Pí=3.14, ami nem zakatol, tehát nem foglalkozunk vele tovább

Az r a sugár, ami mivel állandó megint csak nem zakatol.

Mi marad meg? HÁT A NÉGYZET!! és ahogy ez a négyzet billen egyik oldaláról a másikra, na attól zakatol a vonat kereke!

Amusing 2013.02.11. 11:11:35

ez miért is Homáron van fent????

el kő menni opelszervizbe azt annyi
süti beállítások módosítása