Tékozló Homár

Törölték a cégünket, de nem szóltak

2013.03.04. 01:23 | jackyll | 76 komment

Naiv ügyfél cége folyamatos kapcsolatban állt a NAV-val, ennek ellenére csak az idei adóbevallásnál derült ki, hogy tavaly nyáron törölték az adószámukat, azaz háromnegyed éve nem létezik a cég.

Elég kafkai helyzetbe kerültünk, és azért írok, hátha tudtok segíteni a történet megírásával. Van egy kávézót működtető cégünk, és most kiderült, hogy tavaly nyáron törölték az adószámát. A NAV küldött egy levelet márciusban, hogy küldjünk vissza egy kérdőívet (KOCKERD a neve), Elvileg kétszer kihozta a postás, nem kaptuk meg. Erre felfüggesztették, majd törölték az adószámot. Ez állítólag több ezer céggel megtörtént, az Index is foglalkozott vele. A kormány rájött, hogy rossz döntést hozott, és módosítottak: akinek emiatt törölték az adószámát, az 2013. február 15-ig kérhette ennek visszavonását. A határidő jogvesztő, utána a céget törlik véglegesen.

Csakhogy minket az adószám felfüggesztéséről, majd törléséről sem értesítettek. Nem arról van szó, hogy azt sem kaptuk meg, a NAV szerint sem küldtek róla értesítést.

A törvénnyel a fantomcégeket akarták kiszűrni. A kávézó viszont mindennap nyitva van, a cég munkaadó, havonta adunk be járulékbevallást és fizetünk járulékot, egy csomó számlát adunk ki és fogadunk be. Volt nálunk azóta NAV helyszíni ellenőrzés is. Más ügyekben kapunk leveleket a NAV-tól, szóval egyáltalán nem vagyunk elérhetetlenek. Egyszer sem szóltak, hogy hoztak ránk nézve egy határozatot, fellebbezzünk, esetleg csukjunk be. Most, február 15. után értesültünk a törlésről, teljesen véletlenül, amikor nem tudtuk bevallani az ÁFA-t. Nem adtak esélyt fellebbezni, vagy pótolni a KOCKERD-et február 15-ig, hiszen nem is tudtunk róla, hogy egyáltalán kellene (mivel a kérdőívet nem kell mindenkinek beadni, csak akitől kérik). Több mint fél éve adószám nélkül működünk, de papírunk továbbra sincs a döntésről.

A történtek alapján az a tippem, hogy nem vagyunk egyedül, és ez is tömeges probléma lesz, hogy a cégek egyszerűen nem tudtak a törlésről. Ha így van, akkor ők is most a február 25-ei ÁFA-bevalláskor tudják meg.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.03.04. 02:42:46

Még jó, hogy bele nem lépett!

England win The Ashes! 2013.03.04. 02:46:11

Attól tartok, nemsokára a kávézó helyén egy ún. Nemzeti Italbolt fog működni a Lázár-testvérek jóvoltából, aminek biztonságát Don Pintér cége szavatolja majd.

England win The Ashes! 2013.03.04. 03:00:51

Amúgy néhány dolgot nem értek (pedig már sok mindent nem értettem életemben):

a) ha a posta nem kézbesítette a felfüggesztésről szóló határozatot, akkor nem lehetne ezen a vonalon elindulni?

b) amennyiben az a) pontra nemleges a válasz: ha a NAV nem küldött értesítőt a törlésről és a fellebbezési lehetőségről (és ezt ők is elismerik), ezen a vonalon sem lehet elindulni?

c) ha nyáron felfüggesztették az adószámot, akkor hogyan adóztatta a céget a NAV az azóta eltelt fél évben?

d) ha a NAV pályázatot ír ki a levelek kézbesítésére, akkor sem találhatott volna inkompetensebb céget erre, mint a Posta.

England win The Ashes! 2013.03.04. 03:02:31

Vödrös adószámot csak az Aldiból.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.04. 04:11:14

nyitok egy kv-zot
ez nem rossz otlet
ramegyek a presszokavera

babbaba 2013.03.04. 04:33:30

Isten barmai lassan őrölnek.:))

babbaba 2013.03.04. 04:40:34

Az a baj, hogy mint minden nagy szervezetnél, a jobb kéz nem tudja mit csinál a bal. Nekem is volt, hogy behívtak adategyeztetésre. Bementem. Azt mondj a nő, minek jött? Mutatom. Nézi. Azt mondja, ezért nem kellett volna bejönni, ők kijavítják. De hát, mondom, maguk írták, kérjek időpontot én megtettem. Azt mondta, attól függetlenül, már ki is van javítva. (Egy születési adat lett véletlenül elírva. Minden más stimmelt, előtte is százszor, utána is legalább tízszer.)

Mondjuk ez kisebb baj, mint a törlés, de bosszúságnak ez is bosszúság. Ezzel együtt, szerintem a hivatal hibázott a törlésnél (értesítést mindenképpen , meg kéne kísérelni), ugyhogy , állítsák vissz ingyen az eredeti állapotot!

Taurusz 2013.03.04. 06:32:10

@Dr Jozef Vengloš:
a.) nem - kézbesítési vélelem
b.) talán, de az apeh semmit nem fog elismerni. Azt sem, hogy azt mondták, hogy nem.
c.) Én inkább azon csodálkozok, hogy ennyi idő alatt lefutott náluk
d.) Az tuti! :)

herk 2013.03.04. 06:53:19

egyszer tv-ben volt egy emberről egy eset, hogy egy vonalat rosszul húztak meg a földhivatalnál, ezért elvesztette a földjének kb. a felét.
A földhivatal elismerte a hibát, de a kijavitására nincs joga, igy az ember vétlenül elvesztette a földje felét.

Ez szerintem kb. ugyanilyen eset.
Még ha a hivatal el is ismeri, hogy hibázott, jogalapja már nincs arra, hogy helyrehozza, amit elrontott.

A megoldás valami olyasmi lehetne, hogy új céget kell alapitani, az állam meg állja az összes költséget nagyvonalúan.

Ez persze csak egy álom, a valóság szerintem van valami olyasmi lesz, hogy kur.va nagy birság, felfüggesztett börtön adócsalásért, meg hasonlók.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.04. 07:36:51

Nekem van egy bírósági ítéletem, (nem a javamra) amiről nem is tudtam.
Állítólag postán küldtek idézést többször is. Mondhattam én hogy nem kaptam meg, leszarták.
A kézbesítési vélelem egy szemét dolog.

Endorfina 2013.03.04. 07:41:05

@Posztoló
jogszabálysértés esetén még tudtok lépni; ha akartok, és szükségetek lenen segítségre, keress nyugodtan (taxina kukac freemail.hu)

Dave_bloghu 2013.03.04. 07:43:45

Az adószám felfüggesztéséről semmilyen értesítést nem küldenek, hanem a helyi NAV székházban kifüggesztik. Szopás, mert az áfalevonás joga megszűnik, vagyis be kell fizetni minden levonásba helyezett áfát.

dr. Aullah 2013.03.04. 07:48:54

@Dr Jozef Vengloš: 10 éve még jót nevettem volna ezen. Ma már nem. Ha nem is így van, de akkor is abszolút elképzelhető.

neet 2013.03.04. 07:50:23

@batgirl: A kézbesítési vélelem az az, hogy ha 2x (?) kihozza a postás, az már kézbesítettnek minősül, akkor is, ha pont akkor nyaraltál, dolgoztál, stb egyéb helyen voltál? Ez hihetetlen, hogy ilyen (még mindig) van. Alá van írva, hogy átvettem? Nem, innentől nyasgem. Be is dobhatja, ha egy hülyepanelgyerek kiszedi a postaládából pölö. Adja a kezembe a postás, és írjam alá, h átvettem, na, AZ átvételnek minősül, az összes többi.... felhúztam magam, pedig hogy süt a nap!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.03.04. 07:52:16

@Dave_bloghu: ez tök jó...futkározzon be az ember a NAv székházba, nincs e felfüggesztve.

Dupla adag sünt a navnak.

Ajánlom olvasására Douglas Adams könyvét:)) az utikalauzt.

neet 2013.03.04. 07:52:28

És persze ugyanez vonatkozik a csekkes kötelezőre. Bedobta? megkaptam? nem. Nem. Bizti megszüntetve? Meg. Újrakötés máshol lehetséges? Nem. Kapjákbe. Igen.

babbaba 2013.03.04. 07:58:22

@batgirl: Nem sok országban van olyan. Amerikába a filmekben is látni, személyesen kell átadni az idézéseket, különben nem kaptad meg, nem elehetsz felelős és kész.

A posta alkalmatlan erre. Eelég, ha van egy rosszindulatú vagy lusta postás.

opati666 2013.03.04. 08:00:05

Magam is vállalkozom (kicsiben), mégis azt kell mondanom, hogy a posztoló a balfék. Nagyon jól tudhatja, hogy a mindenféle hatóságok gyakran keresik meg az embert (kávézónál meg nem csak a NAV van, hanem sok más is). Akkor meg legyen egy olyan postacímed megadva, ahol biztosan kézbesíthetőek a leveleid!
Egy fantomcég pedig nem attól fantom, hogy nincs, hanem például attól, hogy nem reagál a hivatal értesítéseire...

babbaba 2013.03.04. 08:03:35

@opati666: A kávézó nem található meg? Érdekes. Mikor akartak kézbesíteni? Hajnali egykor? Nem mondod?

opati666 2013.03.04. 08:09:37

@babbaba: Te miből gondolod, hogy postázási címnek a kávézó van neki bejelentve? (Lehet, hogy postacímnek a dédike régen üresen álló lakásának a címe van bejelentve, amit évente egyszer látogatnak meg...) Postacímnek mindig olyat kell megadni, ahol a küldemények biztonsággal kézbesíthetők! Ehhez nem kell különösebben nagy észnek lenni...

babbaba 2013.03.04. 08:24:01

@opati666: Te miből gondolod hogy nem?

Tipikus szolga mentalitásod van. A hatóságnak van igaza, bármi is a helyzet. Kényszervállakozó lehetsz, mert egészséges vállakozó (ember) nem ad igazat a hatóságnak, mikor az biztosan tud a kávézóról, hiszen ellenőrzik is. Mégha, csak mint telephelyet is. Tehát tudták, hogy a cég működik, meg kellett volna mindent tenni, hogy értesítsék!

De még az is lehet, hogy az a székhely is. Csak te vizionálod, hogy nem az.

Dr Gregory House 2013.03.04. 08:24:57

Hajnali fél kettőkor kávézni ősi román szokás!

stano 2013.03.04. 09:03:21

@neet: az éremnek két oldala van: az akkor szintén korrekt, ha valaki pl. egy bírósági idézést, feljelentést, bírságról szóló értesítést, urambocsá' letöltendő börtönbüntetésre behívót évekig "elfelejt" átvenni? És e miatt például már ülnie kellene, de közben halálra késel valaki mást? Vagy e miatt további évekig húzódik egy bírósági tárgyalás/végrehajtás?

babbaba 2013.03.04. 09:26:16

@stano: Máshol is megoldják. Itt is kéne, de a htalom kényelmes, nem akar vesződni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.04. 09:27:44

"Volt nálunk azóta NAV helyszíni ellenőrzés is. "

És ott hogy nem tűnt fel ez? Faszkorbácsot a barmainak!

Jani haverja meg lehülyézett a 'bőrön, hogy azt mondtam, hogy a NAV működjön kicsit következetesebben, és szedje be, amit be kéne neki...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.04. 09:28:42

@opati666: Azt mondja, más dolgokról kapott értesülést. Olvasd el a postot :P

neet 2013.03.04. 09:33:51

@stano: Életszerű. Ha vkinek ülnie kell, asszem 3, fél 4 körül (reg) kijön a jard és viszi, nem levelezget, ennyi.

Vö: hánynak kellene ülni, aki azért nem ül, mert nem vette át a levelet és hányan szívnak ilyen-olyan ügyekkel, akik nem tudták átvenni a leveleket, pedig AKARTÁK??? Csak épp nem is tudtak róla, h levelük van, mert egy kibebatt értesítőt nem dobott be a postman?

Már nagyon várom, hogy a postás legyen a villámszámlás. Olyan reggel 9 körül is sokan vannak otthon, kismamák, nagymamák, a köztes réteg (iskolás, jómunkásember) viszonylag ritkán. Jöhetnek az újabb büntik a le nem olvasás miatt. Dejólesz!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.04. 09:39:01

@neet: ja. de azér van így, mer ha szándékosan nem veszel át valamit, akkor meg micsináljanak?? például böribe való meghívót. látja, hogy a bíróságtól jött, akkor szemébe röhög a postásnak oszt nem veszi át, becsukja az ajtót.

neet 2013.03.04. 09:40:27

@zebraság fél cicaság: mondjuk a postás nem mondja meg, h ki küldte, csak vedd át, azt majd olvasgatod? Új postban meg első vagyok, na, ki a király?

neet 2013.03.04. 09:42:16

@zebraság fél cicaság: meg még ehhez annyit, h tudvalevő, milyen embik vannak, de azért a nagy többség átvenné, átveszi, mert érdeke. Van pár idióta, aki ezzel akar trükközni, és kitolja a határidőket, de a többség rendes, és időben befizetné, elintézné, átiratná, stb. Csak megint a rendes szív a rendetlen miatt. Következő életemben rendetlen leszek és punktum.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.04. 09:43:44

@neet: mondjuk az már elég kafkai :D júzer pislog, postás gondosan a melléhez szorítja a levelet és előbb aláírtja az átvevőlapot. júzer próbálja elvonni postás figyelmét valamivel, hogy egy pillantást vethessen a feladóra, ufót kiabál, esetleg rosszullétet színlel... :D

neet 2013.03.04. 09:46:12

@zebraság fél cicaság: :D))
De ez most is így van, ha nem vagy otthon, és olyan kafkai élményben lesz részed, hogy értesítőt viszont kapsz, és bebattyogsz a postára, nem kapod meg, amíg alá nem írtad. És ha a cédulkára rá is firkálnak valami ragszámot, meg hogy kitől jött, jórészt olvashatatlan, mint a régi vények. vagy ne írják rá arra sem, oszt jónapot.

neet 2013.03.04. 09:49:33

Nem mellesleg minden sikeres ember mögött egy postás áll, akivel cimbizik. :)
Nem is értem, mi húzott fel ennyire, nekem cimbim a postman, mindent megkapok, amit feladnak. Sikeres-e?

babbaba 2013.03.04. 10:37:10

@zebraság fél cicaság: Máshol megoldják. Mi miért nem tudjuk azt tenni? Amerikában, hiába csukod be az ajtót, az már kézbesített. De, ha otthon sem vagy, vagy nem látod aki kézbesítene akkor nem az.

labirintus1 2013.03.04. 10:53:59

@zebraság fél cicaság: Ez pl. azért rossz példa, mert alapvető érdeked, hogy átvedd a börtön behívót, mert ha nem mész be időre, kizárod magad a kedvezményből.

A posta egyébként teljesen kafkai. Egyszer tanúja voltam, amint egy férfit arra kértek, hogy bizonyítsa be, hogy ő nem a saját apja. Azzal érveltek, hogy lehet, hogy egy másik Szabó Zoltán is lakik ugyanazon a címen, pl. az apja és honnan tudják, hogy neki szól a levél. Szerencsétlen hiába magyarázta, hogy az apja János, mert semmilyen olyan irat nem volt nála, amiben az apja neve szerepelt volna.

asdf 2013.03.04. 10:59:00

En mondjuk mar eleve azt nem ertem, hogy az apeh minek balfaszkodik a postaval, ott van az a csodalatos magyarorszag.hu, amire ugyis belep a juzer, hisz azon keresztul tolja fel az adobevallasat, na oda tessek kuldeni, hogy banyek, fel vagy fuggesztve, onnan tuti nem veszik el, villog a level ikon, emailt kap rola a juzer, logolhato, hogy tenyleg meg is nezte az ember, neadjisten lockolhato az account, hogy amig azt el nem olvassa, egyebet nem is tud csinalni az elektronikus rendszerben, vagy akarmi. Ne mar annyi legyen egy cegmegszuntetes, hogy kuldenek egy tertis levelet, aztan a postas vagy bedob rola ket ertesitot vagy nem...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.04. 10:59:15

@labirintus1: logikai bukfenc. ha nem veszem át, nem tudok róla, ergo nem vonhatnak kérdőre, hogy miért nem jelentem meg. ezért van az, hogy X számú kézbesítési kísérlet után bizony informáltnak tekintik a júzert. meg ha böribe kell mennem akkor csak tudok róla, de ez mellékes.

Link Elek 2013.03.04. 11:23:30

szokásos magyar történet: aki becsületes azt nagyon megszivatja az állam.

chloe queen 2013.03.04. 11:53:59

@neet: meglepődnél hányan nem vesznek át dolgokat. Én rendszeresen küldök ki fizetési felszólítókat több százezres tételekről, mert a tulajdonosok elfeljtenek közös költséget fizetni. Szerinted hány levél jött már vissza "nem kereste" szöveggel? Szinte mind. A nem kereste pedig nem azt jelenti, hogy ott volt a postás csöngetett és nem jött ki senki. Ilyenkor kapsz egy értesítőt a ládába (suhancok ellen vannak már zárható postaládák ám) és kb 2 hétig átveheted a megjelölt postán. Egyébkén én úgy tudom és úgy is szoktam, hogy az ilyenek 2x kell kiküldeni, ha meg elmész nyaralni tessék adni meghatalmazást a szomszéd Marika néninek és akkor ő is átveheti.
Egyébként csak a "nem kereste" feliratos tértiknél van a kézbesítési vélelem, ha már "elköltözött" vagy "cím ismeretlen/elégtelen" ott már a feladónak kell kinyomtatnia, hogy mi az új cím, konkrétan én már kaptam kézhez ilyen bírósági felszólítást, hogy a Társasház köteles kideríteni a tulajdonos címét és majd akkor lesz kézbesítési vélelem ha nem kereste címen jön vissza a térti.

babbaba 2013.03.04. 12:08:20

@asdf: És milyen igazad van. A magyarország.hu-t kénytelen az ember használni.

babbaba 2013.03.04. 12:09:39

@zebraság fél cicaság: Nem válaszolsz arra, máshol miért tudják megoldani, itt miért nem? Csak hajtohgatod a fals indoklást.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.04. 12:11:55

@babbaba: kiskezit csókolom, aszt én hunnan tudjam, hogy másutt mér igen, itt meg mér nem? bár nagyon vágyom a világuralomra, de még nem találtam meg a gombot, amit nyomni kéne hozzá :D

babbaba 2013.03.04. 12:13:42

@chloe queen: A társasházban nem tudod magad odaadni? Ha másodmagaddal mész, már bizonyított is, hogy átvette, vagy , ha nem akarja, akkor az. Vagy melesed a lépcsőházban. Valamikor csak ki kell mennie. Legyél kreatív! Dobd be egy cetlin, hogy visszatérítést kap midneki, mert jár. Keressenek meg! Vagy amit akarsz!

babbaba 2013.03.04. 12:15:06

@zebraság fél cicaság: Szerintem, ha meg lehet oldani (kétségtelenül meg), akkor nem jó válasz az sokadszorra, amit kend elővezet.

chloe queen 2013.03.04. 12:16:31

@babbaba: ha ez ilyen egyszerű lenne, de mondjuk 100-150 TH-ba kimenni egyesével az kicsit húzós. Nem lehet kreatívkodni ugyanis törvényi keretek között vannak meghatározva ezek a dolgok és mint írtam, csak egy fajta visszaérkezett tértit fogadnak el a bíróságon azzal, hogy te megpróbáltad értesíteni az illetőt a tartozásáról.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.03.04. 12:24:18

@babbaba: sajnálom, ennyit tudok nyújtani és bocsánatot is kérek.

labirintus1 2013.03.04. 12:28:38

@zebraság fél cicaság: Ennek semmi köze a logikához. Ennek ahhoz van köze, hogy "a törvény nem ismerete nem mentesít a felelősség alól."

Azt, hogy ha nem vonulsz be időben, akkor kizárod magad a kedvezményekből, azaz pl. a hamarabbi szabadulás lehetőségéből, az 1979. évi 11. törvényerejű rendelet 17§ szabályozza: "Ha az elítélt a szabadságvesztés letöltését határidőben nem kezdte meg, a szabadságvesztés foganatba vételekor a büntetés-végrehajtási intézet előterjesztést tesz a büntetés-végrehajtási bírónak a Btk. 47. § (4) bekezdés e) pontjában meghatározott feltételek megállapítása céljából."

Mivel azt tudod, hogy elítéltek, ezért azt is tudod, hogy várható a behívó. Mivel ilyenkor fel is hívhatod a bíróságot, hogy ugyan mikor küldik, sőt be is lehet menni és személyesen átvenni. Ezért senkit nem érdekel, hogy a postás kivitte-e vagy sem és te átvitted-e vagy sem.

És szerintem, ez alapvetően így is van jól. Ha valakit elítéltek, akkor az figyeljen már oda, hogy mikor kell börtönbe mennie.

babbaba 2013.03.04. 12:34:15

@chloe queen: A törvény rossz. Ezt magyarázom egy idje, de sokan ezt természetesnek veszik.

kivulallo 2013.03.04. 12:49:41

Az esetem röviden: 2006-ota nem működik a cégem, az akkori Apeh felszámolta, beszántott, levágta minden végtagom. 2012 év végén jött egy levél, hogy az egykori címen kint jártak, a cég működését nem észlelték, de UTASÍTANAK, hogy állítsam vissza a működést. Ezt a cégbíróság megerősítette és pénzbüntetés terhe mellett köteleznek erre. Hát nem édesek?!

Egyéves Önkéntes 2013.03.04. 12:59:19

@labirintus1: hát nem.
ugyanis ha két évig nem veszed át, akkor megúsztad.
legalábbis sokáig így volt.
ha nem változott meg, akkor ma is így van
(az indexen volt is erről írás, hogy elég átjelentkezni más megyébe és akkor újra keresnek, az 3 hónap, akkor újra más megye és így kitolható a két év)
ez azért erős érv a mellett, hogy ne vedd át.

babbaba 2013.03.04. 12:59:52

@kivulallo: Ez valóban érdekes.

Nekem meg az egyik cégemet, amiben alig volt forgalom, több mint egy év alatt számolták fel, nagy nehezen, pedig én adtam be a végelszámolást. Nulla vagyon, nulla pénz, nulla tartozás nulla minden. Tizenöt hónap. És gyorsítottként indult, mi minden határidőt be is tartottunk. Hihetetlen.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.03.04. 13:18:05

Jól működik a bürokrácia, jól szopatja a póógárt.

Kicsit fordított Magyarországon a hivatalok logikája, azt hiszik, hogy az emberek vannak a hivatalokért, pedig az igazság az, hogy mindez fordítva van. Azok az országok, ahol fordítva gondolják, azok működnek, fejlődnek is. Nem kellene ezen a magyar vezetőknek elgondolkodniuk?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.04. 13:25:21

@Jani haverja: "a bürokrácia, jól szopatja a póógárt."

M.o.-on a GDP 6%-át adja a bürokrácia. A tőlünk nyugatabbra fekvő fejletlenebb országok még csak 3%-nál tartanak. Ha azoknak a kapun belüli munkanálkülieknek a felét kitennék a kapun kívülre, megugrana a munkanélküliségi statisztika.

babbaba 2013.03.04. 13:25:38

@Jani haverja: Méghozzá nagyod.

De amíg itt is feltűnnek, akik szerint a hivatal jól teszi a dolgát, addig nincs miért változtaniuk!

labirintus1 2013.03.04. 13:28:11

@Egyéves Önkéntes: Most a börtönbe való behívóról beszélsz? Ha igen, akkor lécci írd már le, hogy ez hová van leírva! Mármint milyen jogszabály szabályozza?

Ma ugyanis a gyakorlatban az történik, hogy ha nem jelensz meg, akkor elkezdenek körözni és ha elkapnak, akkor bevisznek és a fent idézett jogszabály miatt elesel a kedvezménytől.

Akkor évül el a büntetés, ha a bíróság elfelejtkezik rólad és egyszerűen nem küldi ki a meghívót. Ez is elő szokott fordulni évi néhány tucat esetben. De ha kiment a behívó, akkor már nem lehet megúszni azzal, hogy nem veszed át. Onnantól már a sima elévülés szabályok játszanak.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.04. 13:29:28

@chloe queen: "kb 2 hétig átveheted a megjelölt postán"

Pont két hétig. Kivéve, az egy hét múlvát, mert akkor éppen újra hozza a postás. De be is telefonálhatsz, és 150 forintért az általad megjelölt napon hozza.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.04. 13:31:21

@neet: "a postás nem mondja meg, h ki küldte"

Dehogynem. Odaadja, megszemlélhetem, egy ezresért ki is nyitja. Tudod, a mai világban sokszor csúnyán megsérülnek a küldemények.

Atörökk 2013.03.04. 15:14:10

Tény, hogy néha a NAV csodákra képes, viszont ma már szinte mindenről küldenek elektronikus értesítést is (ügyfélkapu, e-mail), szóval ez a történet innentől több sebből vérzik...

Runciter 2013.03.04. 16:31:34

Arról tud az ember, ha börtönbe kell mennie, hiszen ott volt az ítéletnél. Ezt a Kockerd-kérdőívet viszont nem kell mindenkinek beadni, csak azoknak, akit felszólít a NAV. Tök rossz analógia.

McZozo 2013.03.04. 17:28:06

@Dr Jozef Vengloš:

Nezd a NAv al meg nem volt dolgom, de elodszervezetevel igen es mikor kethetente kuldtek levelet azzal hogy egyik alkalommal tulfizetesem van masik alkalommal meg hatralekom es ezt felvaltva kuldtek honapokig. s ezek utan bemenve se tudtak megmondani hogy most mi van, en nem csodalkozom semmin es el is hiszem h ogy a NAV egyik kezevel megszuntette a masikkal meg siman adoztattta kozbe. VEgulis apenz jol jon az a fele mukodik :) A baj itt ott van hogy ok mar egy mindenek feletti szerv es ha ok elbasznak valamit eselyed sincs ezt rajuk verni es totalisan rugalmatlanok barmilyen kerdesben

McZozo 2013.03.04. 17:40:59

@chloe queen:
mondjuk ez szep elmeletben, de gyakorlatban azert a postas nem szokott colombot jatszani hanem az esetek nagy tobsegeben nem kereste koemntel vissza es kesz . MEg itt ahomaron is nem egy ilyen posty volt hogy szolgaltato kuldozgette a regi cimere a leveleket es siman kezbesitettnek vette mikozbe az illeto meg nem kapott semmit. nekem otthoni cimemre meg tizenot evvel elkoltozesuk utan is kuldozgettek levelet elozo lakoknak pedig a postas ismert is engem megis meg ennyi ido utan is bedobogatta a regi lako levelet is

chloe queen 2013.03.04. 18:19:31

@McZozo: Itt meg mondjuk én úgy tudom hogy elég egy lakcím kártya és a bejelentésed a szolgáltatóhoz vagy bárhova a levelezési cím változásról, mert egyébként nagyon sok szerződésben benne van, hogy köteles vagy jelenteni az ilyen dolgokat. Én spec ezért kérek mindenhonnan mindenből másolatot. Aztán jöhet már bármelyik szolgáltató neked azzal,h a régi címedre kiküldött felszólítás nem kereste felkiáltással jön vissza mert ott a bizonyíték, hogy Te bejelentetted a változást és ők voltak a f*szfejek. Az meg már más kérdés,hogy a postás hogyan végzi a munkáját. Én itt az alap gondolatról beszélek, minthogy kézbesítési vélelem, mert nagyon sok helyzetben megkönnyíti a cégeknél a behajtást stbstb. Tudnék neked olyan esetekről mesélni ahol sok százezres tartozásokat nem tudnánk elküldeni fizetési meghagyásra vagy végrehajtásra ha arra várnék, hogy egyszer egy átvett tértivevény jöjjön vissza, pedig a kedves tulajdonos nagyon is jól tudja, hogy mekkora a hátraléka mert telefonon is lett tájékoztatva csak mivel én nem készíthetek hangfelvételt erről mert személyiségi jogokat sértek és nincs megfelelő adatbiztonságiakármim így az semmit nem ér. Ugyanez a személyes átadás-átvételnél, ki tudja, hogy azt egy bíróság elfogadja-e? Mert ugye bármilyent ők sem fogadnak el. A postai tértivevényt legalább biztosan elfogadják bizonyító erejűnek. Persze nem mondom, hogy néhány cég nem él vissza a nép ilyen körű tudatlanságával de ez meg szégyenletes.

László Mályi 2013.03.04. 18:35:54

A nagy hatalom bajjal jár, nagy suska nagy kockázat. A teljes vissza állítás a nav vezér adózott fizetéséből történjék. Ezzel el érhető hogy hasonló esetek ne forduljanak elő. A cég vezető felelős a beosztottak hibájáért. Természetesen a saját hibájáért is. Az állam viszonya a céggel, az egy későbbi elbírálás. A lényeg a hibázó a nettó vagyonával feleljen, úgy mint bármelyik mezei egér munkás. Sokat javulna az erkölcs.

Megdobbent 2013.03.04. 20:40:03

Miert ne perelne be a NAV-ot, es/vagy a nert az EU-nal? Faszom bibelodne a hulyenel magyarazkodassal, hogy figyelj mar, te hulye vagy.

Egyéves Önkéntes 2013.03.05. 08:51:52

@labirintus1: arról beszélek, hogy ha nem kezded meg a büntetést 2 éven belül, mert nem veszed át a behívót vagy mit, akkor megúsztad.
Sajnos nem tudok jogszabályt ide citálni, csak itt olvastam az indexen egy cikket, hogy sokan úgy ússzák meg a börtönt, hogy pár havontaa új megyébe költöznek, nem találják őket, átteszik más megyébe az eljárást, és mindig újból próbálkoznak. a delikvens pedig ha ügyesen csinálja, akkor megússza.
Azért maradt ez meg bennem, mert nagyon meglepődtem, hogy ezt meg lehet csinálni, senki nem törődik vele.
Egyébként pedig a Kata gyilkosa is éppen nem volt börtönben, holott ott kellett volna lennie és nem körözték. Talán pont amiatt az eset miatt szigorítottak.
Az index cikket keresem, ha megvan belinkelem ide.

büdösbanya 2013.03.05. 09:45:35

Az adószámot - többek között - akkor függesztik fel, ha az adózónak postai úton, hivatalos iratként kézbesített adóhatósági irat két egymást követő alkalommal a feladóhoz a címzett ismeretlensége miatt érkezett vissza és/vagy a megfelelő levélszekrény hiánya miatt a címzett számára kézbesíthetetlennek tekinthető. Elég sok véletlen egybeesésnek kell bekövetkeznie ahhoz, hogy mindez megtörténjen...

Egyébként meg a kézbesítési vélelem nem kőbe vésett dolog, mert megdönthető, és így a hátrányos jogkövetkezmények is elháríthatók.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.03.05. 15:57:34

beszoptátok, nem lesz lóhúsos zacckávé a fantom-adócsaló-kávézóban eztán. amúgy nyilván nem kaptátok meg... meg bonyolult is volt kitölteni...

labirintus1 2013.03.05. 18:48:58

@Egyéves Önkéntes: Szerintem, erre gondolsz, de ez a cikk azt támasztja alá, amit én mondok, azaz ha nem vonulsz be, azzal nem úszod meg, csak elkezdenek körözni (korábban 8 nap után) és ha elkapnak, akkor a fenti tvr alapján saját magad zárod ki a kedvezményekből.

www.origo.hu/itthon/20120718-nem-vihette-bortonbe-a-rendorseg-p-laszlot.html

Emlékezz vissza, pl. a Fekete sereg vezére jóval több mint 2 évet bujkált a jogerős ítélet után, de mégis folyamatosan körözték, elkapták, hazahozták, most meg a büntetését tölti.

Remélem, nem innen tájékozódnak az emberek, de ha mégis, akkor erősen ajánlott nem trükközni a börtönbe való bevonulással, mert nem lehet azzal megúszni, ha nem veszi át a levelet. Az elévülést meg szinte lehetetlen kivárni.

Annak a pasinak, akiről ez a könyv szól, alig néhány hónap hiányzott a 10 évhez, a végén mégis elkapták és le kellett ülnie a korábban kiszabott büntetést. Azóta már szabadult és boldogan él egyébként.

www.alexandra.hu/scripts/cgi/webshop.cgi/GetBook?BookID=166833&TabSheet=book&SessionID=10035B2CBDA342470F251EAEC37B4177B913A04A070D05656800AD22463FB793E20CBE0DFFAEF48DD24C9ABC4DE054B02A0HXADFWBFZTDKTWGJICLZALRGVSYCJDUJVYTJPDME65B92CA084434FD05C1A01&CBStock=Checked&SrcOrder=o

Egyéves Önkéntes 2013.03.05. 19:34:39

@labirintus1: Igen, ezeket értem és jól is van így, mégis olvastam az ellenkezőjét, bár nem találom most.
Persze nyilván a kedvezményt elveszíti, ezt nem is vitatom.
süti beállítások módosítása