Naiv ügyfélnek alig egy hónap alatt sikerült megértetnie az iStyle szervizével, hogy tulajdonképpen mi baja van a Macbookjának. Az Apple ezután egy héten belül cseregépet ajánlott fel, de a tavaly nyári modellt már nem bírják összerakni, csak a legújabbat, ami gyengébb:
Vegyél több mint félmilliós Apple gépet, és készülj fel hetekig tartó szívásra. Röviden így tudom összefoglalni a Magyarországot minden jel szerint jelentéktelen piacként kezelő Apple vs. egyik hivatalos itthoni szervizpartnere (Istyle) vs. én, a hülye ügyfél ügyet. A nem egészen fél éve, Angliában vásárolt Macbook Air 11 számítógépem január elején meglepő hibajelenségeket produkált a virtuális gép (Windows) futtatása közben. Igen, Windowst is használok, egy bizonyos munkafolyamathoz kénytelen vagyok. Többszöri újratelepítés után sem szűnt meg a hiba, így lefuttattam a beépített hardvertesztet is, amely az SSD hibájára utaló hibaüzenetet dobott. Kapcsolatba léptem hát az Istyle szervizzel, jeleztem, milyen hibaüzenetet kaptam, illetve feltettem azt a kérdést, hogy az általam előzőleg saját költségen megcsináltatott billentyűzetmagyarítás befolyásolja-e a garanciális ügyintézést. A válasz az volt, hogy nem, vigyem be nyugodtan. Ez volt január 10-én.
Az Istyle az első alkalom után megpróbálta visszaadni a gépet úgy, hogy “hardveres hibát nem talált”, a rendszer újratelepítése után hibátlanul működik. Erre tekintettel helyben lefuttattam a hardvertesztet, amely ismét kiadta az SSD hibájára utaló üzenetet, úgyhogy a gép maradt. Örültem a találkozónak és a megtett 40 km-nek, na majd másodszorra talán sikerül. Reményem és bizalmam megújult, amikor pár nap után jött is az értesítés: a technikusok alaplaphibát állapítottak meg, a csere egy-két munkanap. Le is telt az idő, újból beautóztam a városba, a gép átvételénél ismét lefuttattam a hardvertesztet, amely ezúttal új meglepetéssel szolgált: a ventillátor hibáját jelző üzenetet jelenített meg. Jeleztem a hibát, amire a szervizesektől azt a választ kaptam, hogy a gép az Apple összes online tesztjén átment, úgyhogy nem lehet hibás. Vitatkoztunk párat, felajánlottam nekik egy órás sétát az amúgy értéktelen időmből az újbóli megnézésre, de hiába: abban maradtunk, hogy minden rendben van, vigyem el a gépet. Mondanom sem kell, hazaérkezés után fél órával a ventillátor teljesen leállt.Másnap természeten elutaztam, a gépre szükségem lett volna, ezért az Istyle hibája miatt azonnali javítást vagy cseregépet kértem a szerviztől. Visszaautóztam még aznap Dunaharasztiból Budapestre újra, mire a szervizben elismerték, hogy a számítógépbe rossz alaplap került beszerelésre. A ventillátor csatlakozást ekkor átmeneti megoldással (kár, hogy nem szedtem szét megnézni) megoldották, de kérték, hogy miután visszaérkeztem a külföldi utamról, fáradjak be egy újabb alaplapcserére. Azt ígérték, pár napig kitart a megoldás, ennek ellenére persze már a ferihegyi reptéren leállt a ventillátor.
Hazajöttem, visszavittem, újabb alaplapcsere: nincs hibaüzenet, igen. Innen számítva két újabb csodálatos hétig működött a gép. Az automatikus frissítés akkor letöltött és telepített egy firmware frissítést, amely után visszatért az eredeti hiba, a virtuális gép ismét teljesen használhatatlanná vált. Visszavittem (sokadszor) a szervizbe, ahol “intenzív tesztelésnek” vetették alá a gépet, ezúttal az SSD hibáját megállapítva. Kicserélték ezt is. Átvételnél ezúttal nem futtattam helyben hardvertesztet, így csak itthon derült ki, hogy minden hiába: ugyanazt a hibaüzenetet jelzi a rendszer, mint az egész procedúra legeslegelején. Az Istyle-ba visszaautózva a számítógép cseréjét kérve mentem be újra, fenntartva, hogy a firmware frissítés óta használhatatlan, azzal kellene kezdeni valamit. Február 12-én leadtam, majd jelentkeznek címszóval.
Így is lett: az Istyle hat nappal később telefonon tájékoztatott, hogy az Apple jóváhagyta a számítógépcserét, de nagyon kell ennnek örülnöm, mert Magyarországon ez a második-harmadik eset. Arról is tájékoztatást kaptam, hogy a csere csak az eredeti vásárlás helyének megfelelő konfigurációval történhet, így én hiába költöttem a saját pénzemet a magyar billentyűzetre, csak britet kaphatok helyette. Mert az Apple rendszere nem rugalmas. Nem volt mit tenni, bevittem a számítógép dobozát, töltőjét és tartozékait, várva, hogy az Apple küldje a cseregépet (felőlem lehetett volna már üzbég billentyűzetes is, csak tudjak dolgozni). Aztán jött is az email pár nap múlva, melyben egészen elképesztő kérdéssel fordult hozzám a cég. A kérdés lényege az volt, hogy az eredeti (2.0 Ghz i7/8GB RAM/256GB SSD) konfiguráció helyett küldhetnek-e nekem egy gyengébb, Macbook Air 13 (1.8 Ghz i5/4GB RAM/256GB SSD) számítógépet, amely amellett, hogy nem 11-es, amire szükségem van, még értékben is jó 50 ezer forinttal az eredeti konfiguráció alatt marad. Azonnal jeleztem, hogy természetesen szó sem lehet erről, az eredeti konfigurációt kérem, ez volt február 21-én. Azóta se gép, se hang, és már válaszok sem érkeznek az Istyle-tól.
Muszáj megjegyeznem, hogy nem feltételezek semmilyen szándékos rosszindulatot az Istyle részéről. Az elejét elbénázták, nem örülök neki, de van ilyen, a hetek óta húzódó cseréhez azonban valószínűleg semmi közük. Nekik már minden bizonnyal kínosabb a sztori, mint nekem, a válaszok is ezért maradoz(hat)nak el. Az eset az én olvasatomban azonban tökéletesen jelzi, hogy mit gondol az Apple Magyarországról, mennyire veszi komolyan az itteni vásárlókat. Brit helyett magyar billentyűzetes gépet nem, de 11-es helyett egy gyengébb, teljesen más konfigurációjú és méretű gépet tudna küldeni - hát köszönöm szépen. Az pedig, hogy amióta jeleztem, hogy az eredeti konfigurációt kérem, semmi nem történik, felveti a kérdést: amikor a magyar, brit, német vagy akármelyik áruházban a kérdéses gép szállítási ideje 1-3 munkanapos jelzéssel fut, akkor vajon miért van az, hogy lassan harmadik hónapja nem tudok dolgozni a gépemmel?
Ha jó fej akarok lenni, azt mondom, biztos egy olyan hibába futottam bele, amely miatt az egész Apple vakarja a fejét. És tudják, hogy hiába küldenek cseregépet, az is ugyanolyan szar lesz, mint amelyik hetek óta a szervizben áll, és valójában gőzerővel dolgoznak egy problémát orvosló firmware-frissítésen a háttérben. De ha esetleg így van, nyugodtan megmondhatnák, mert ez így egy nagyon rossz vicc. Pláne egy olyan cégtől, amely Magyarország GDP-jének megfelelő készpénzállománnyal rendelkezik.UPDATE 03/12: Nem, még mindig semmi. azóta ezt a két levelet bírták kipréselni magukból
március 6., szerda
Elnézését kérem a kellemetlen szituációért, a háttérben lehetőségeinkhez mérten igyekszünk előremozdítani az ügyet. Eléggé egyedi esetről van szó, cégünk vezetője már felvette a kapcsolatot a régióért felelős vezető Apple munkatárssal, akivel hosszasan konzultáltak és ígéretet kaptunk az ügy megsürgetésére. Nyilvánvalóan nekünk is kellemetlen az ügy, ahogyan Önnek is, rendszeresen érdeklődünk és próbáljuk sürgetni az Apple-t a megfelelő csatornákon.
március 12., kedd
Igazán sajnálom hogy ilyen csúnyán elhúzódik ez az ügy, azonban mint azt már Ön is megfogalmazta sajnos nincsen ráhatásunk a gép érkezési idejére. Én sajnálom a legjobban hogy nem tudtam Önnek már réges-régen átadni ezt a gépet, hiszen az hogy elégedetlen senkinek sem jó, ám sajnos annak ellenére hogy mindent megtettünk illetve én magam is azon igyekeztem hogy az ügy mielőbb lezáródjon végeredmény még mindig nincsen. Azon vagyok hogy az Apple felé maximális részletességgel tolmácsoljam elégedetlenségét de még mindig nem kaptam információt amit továbbadhatnék ami számomra is elkeserítő.
Az utolsó 100 komment: