Slam úgy gondolta, hogy az Apple hivatalos online boltja garanciát jelent a garanciára. Ebben igaza is volt, cserébe az összes létező adminisztrációs hibát végigszenvedte, miközben a telefonjait cserélgette:
Sokan abban a hitben vannak, hogy az eredeti Apple Online Store-ból érdemes vásárolni, a magyar apple.hu-ról. Nos, igen, egyetlen előnye van, mégpedig az, hogy 14 napon belül kérhetsz cserét vagy visszakérheted a készülék árát, és semmit sem kell fizetned a visszaszállításért. Az előnyök ebben ki is merültek. Mert ugyanolyan dilettáns, hozzá nem értő emberek dolgoznak a hivatalos magyar Apple részlegnél is, mint mindenhol az országban. Eddig 4 rendelésem volt onnan, egyetlen sem történt meg problémák nélkül. Egy sem! A legalapvetőbb hibákat követték el.
Először egy iPhone 4S-t rendeltem, amit négyszer kellett cserélni, mert mindig valami baja volt. Aztán fél év múlva az akksi halt meg, így ismét cserére kellett, hogy sor kerüljön. Mondanom sem kell, aki nem budapesti, az nagy ívben le van szarva, s a saját költségén kell felküldenie a hibás iPhone-t drága futárszolgálatokkal, hetekig várva az új készülék kiküldésére, míg Nyugat-Európában ingyenes cserekészülék jár, s ingyen hozza-viszi a futár az elromlott készülékeket. Magyarországon fizess 20%-kal drágábban, s fizess te mindent, ami mondjuk egy iMac esetében fel és leszállítással együtt már 20.000 Ft. Nem baj, Magyarország egy kőgazdag hely, ezt mi megengedhetjük magunknak.
Aztán kijött az iPhone 5. Megrendeltem. 3 hetet vártam teljesen feleslegesen, mert a telefonon leadott vásárláskor a bankkártya adatok bediktálása után arra képtelen volt az ügyintéző, hogy azt mondja, nem sikerült a rendelés a bankkártya limit miatt. Ennek ellenére nem törlődött a rendelés, és a kutya sem értesített, hogy mi van. Véletlenül tudtam meg, amikor az egyik ügyintéző kérdésemre, hogy "mi van már a rendelésemmel", azt válaszolta, hogy nem sikerült megterhelni a kártyát. Mit lehet tenni - kérdem én. Újra meg kell rendelni - mondja ő. Oké, bankba be, kártyalimit megemelve. Apple-t újra felhívom, mondom, most rendben van minden, annyi a kérésem, hogy ne kelljen újra heteket várnom a telefonra (akkor még több hetes várakozási idő volt), vegyenek elsőbbségre, ha már az ő hibájuk miatt cumiztam. Arról szó sem lehet, mit képzelek én. Ez Magyarország, ugye, nem Nyugat-Európa.
Következő rendelés: iPad mini. Sikerült kétszer megterhelni a kártyát, ami miatt nekem kellett a bankba futnom és őket hívogatnom, hogy ugyan már a jogtalanul leemelt pénzt szíveskedjenek visszajuttatni.
Ezt követte az iPhone 5 cseréje, mivel az iPhone 4S-hez hasonlóan ez a készülék is hibás volt. Minden rendben, kiküldték a cserét, meg is jött az új készülék. Na, de mi a gond? Hát az, hogy az idióták új rendelésnek könyvelték el a cserét, s mégegyszer megterhelték 210.000 Ft-tal a kártyámat. Ez történt pont Karácsonykor, amikor szükségem lett volna a pénzre. Két hét alatt csak visszakaptam. De ha nem szólok...
Ezek a rendelések többnyire céges megrendelések voltak. Úgy, mint a tegnapi MacBook és tartozékainak megrendelése is. Természetesen ennek megfelelően kértük a számla kiállítását. Nos, ezt az alapvető feladatot nem tudta megoldani a direkt céges ügyfelekkel foglalkozó kolléga. Olyan számlát állított ki, amit egy sima, mezei felhasználónak kellett volna. Ha nem veszem észre, ez így marad.
Ezek után megfogadtam, hogy a dilettáns, magyar Apple Online Store-ból soha többé, semmit sem vásárolok, amúgy is egy másik országban fogok néhány hét múlva élni, így majd az ottani, nyugati trendeknek megfelelő hozzáállású, készséges, szakértő eladóktól fogok vásárolni.
Ennyit tud az Apple Magyarországon. Egy hatalmas nulla, amit itt nyújtanak. Szégyen, hogy így leszarnak egy ekkora piacot, ugyanis egyre több embernél látok már itthon is Mac gépeket, iPhone-okat, tableteket. Amikor Londonban betértem az Oxford Street-en egy Apple Store-ba, nem hittem a szememnek, hogy mennyi eladó, hozzáértő, minden kérdésre választ azonnal tudó, kedves barátságos személyzet áll rendelkezésre, s mennyi vásárló, kiállított készülék.
Az utolsó 100 komment: