Tékozló Homár

Fájdalmas vásárlások az Apple.hu-nál

2013.03.07. 08:59 | jackyll | 209 komment

Slam úgy gondolta, hogy az Apple hivatalos online boltja garanciát jelent a garanciára. Ebben igaza is volt, cserébe az összes létező adminisztrációs hibát végigszenvedte, miközben a telefonjait cserélgette:

Sokan abban a hitben vannak, hogy az eredeti Apple Online Store-ból érdemes vásárolni, a magyar apple.hu-ról. Nos, igen, egyetlen előnye van, mégpedig az, hogy 14 napon belül kérhetsz cserét vagy visszakérheted a készülék árát, és semmit sem kell fizetned a visszaszállításért. Az előnyök ebben ki is merültek. Mert ugyanolyan dilettáns, hozzá nem értő emberek dolgoznak a hivatalos magyar Apple részlegnél is, mint mindenhol az országban. Eddig 4 rendelésem volt onnan, egyetlen sem történt meg problémák nélkül. Egy sem! A legalapvetőbb hibákat követték el.

Először egy iPhone 4S-t rendeltem, amit négyszer kellett cserélni, mert mindig valami baja volt. Aztán fél év múlva az akksi halt meg, így ismét cserére kellett, hogy sor kerüljön. Mondanom sem kell, aki nem budapesti, az nagy ívben le van szarva, s a saját költségén kell felküldenie a hibás iPhone-t drága futárszolgálatokkal, hetekig várva az új készülék kiküldésére, míg Nyugat-Európában ingyenes cserekészülék jár, s ingyen hozza-viszi a futár az elromlott készülékeket. Magyarországon fizess 20%-kal drágábban, s fizess te mindent, ami mondjuk egy iMac esetében fel és leszállítással együtt már 20.000 Ft. Nem baj, Magyarország egy kőgazdag hely, ezt mi megengedhetjük magunknak.

Aztán kijött az iPhone 5. Megrendeltem. 3 hetet vártam teljesen feleslegesen, mert a telefonon leadott vásárláskor a bankkártya adatok bediktálása után arra képtelen volt az ügyintéző, hogy azt mondja, nem sikerült a rendelés a bankkártya limit miatt. Ennek ellenére nem törlődött a rendelés, és a kutya sem értesített, hogy mi van. Véletlenül tudtam meg, amikor az egyik ügyintéző kérdésemre, hogy "mi van már a rendelésemmel", azt válaszolta, hogy nem sikerült megterhelni a kártyát. Mit lehet tenni - kérdem én. Újra meg kell rendelni - mondja ő. Oké, bankba be, kártyalimit megemelve. Apple-t újra felhívom, mondom, most rendben van minden, annyi a kérésem, hogy ne kelljen újra heteket várnom a telefonra (akkor még több hetes várakozási idő volt), vegyenek elsőbbségre, ha már az ő hibájuk miatt cumiztam. Arról szó sem lehet, mit képzelek én. Ez Magyarország, ugye, nem Nyugat-Európa.

Következő rendelés: iPad mini. Sikerült kétszer megterhelni a kártyát, ami miatt nekem kellett a bankba futnom és őket hívogatnom, hogy ugyan már a jogtalanul leemelt pénzt szíveskedjenek visszajuttatni.

Ezt követte az iPhone 5 cseréje, mivel az iPhone 4S-hez hasonlóan ez a készülék is hibás volt. Minden rendben, kiküldték a cserét, meg is jött az új készülék. Na, de mi a gond? Hát az, hogy az idióták új rendelésnek könyvelték el a cserét, s mégegyszer megterhelték 210.000 Ft-tal a kártyámat. Ez történt pont Karácsonykor, amikor szükségem lett volna a pénzre. Két hét alatt csak visszakaptam. De ha nem szólok...

Ezek a rendelések többnyire céges megrendelések voltak. Úgy, mint a tegnapi MacBook és tartozékainak megrendelése is. Természetesen ennek megfelelően kértük a számla kiállítását. Nos, ezt az alapvető feladatot nem tudta megoldani a direkt céges ügyfelekkel foglalkozó kolléga. Olyan számlát állított ki, amit egy sima, mezei felhasználónak kellett volna. Ha nem veszem észre, ez így marad.

Ezek után megfogadtam, hogy a dilettáns, magyar Apple Online Store-ból soha többé, semmit sem vásárolok, amúgy is egy másik országban fogok néhány hét múlva élni, így majd az ottani, nyugati trendeknek megfelelő hozzáállású, készséges, szakértő eladóktól fogok vásárolni.

Ennyit tud az Apple Magyarországon. Egy hatalmas nulla, amit itt nyújtanak. Szégyen, hogy így leszarnak egy ekkora piacot, ugyanis egyre több embernél látok már itthon is Mac gépeket, iPhone-okat, tableteket. Amikor Londonban betértem az Oxford Street-en egy Apple Store-ba, nem hittem a szememnek, hogy mennyi eladó, hozzáértő, minden kérdésre választ azonnal tudó, kedves barátságos személyzet áll rendelkezésre, s mennyi vásárló, kiállított készülék.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pirx 2013.03.07. 15:39:34

Nekem csak a vicc jutott eszembe:
Mondd vadász! Te szopni jársz ide?

England win The Ashes! 2013.03.07. 15:45:14

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ott nincs Apple Store. Max olyan bolt (CW, P4U, Vodafone, T-mobile satöbbi), akik szintén forgalmaznak ájtelefont.

Ahogy fentebb már kibeszéltük McZozo kollégával, a Regent Streeten van. (Most nézem, azért a kolléga barokkosan túlzott, mert a saroktól olyan jópár száz méterre van. Annyi baj legyen, a kormány is szokott túlozni kicsit.)

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2013.03.07. 15:45:30

Vadász vadász...
Meg 1st world problems.
Hogy az almások caspnivaló ügyfélszolival rendelkeznek, az gáz. Emellé viszont a poszter sem komplett. Nehogymár a bankkártya limit az alma sara legyen.

I-Work 2013.03.07. 15:46:14

CSAK ÚGY SZÓLOK, HOGY BANKKÁRTYÁS BLOKKOLÁSOK, A SZEBB ÉS JOBB SORSÚ MÁSIK ÁLLAMOKBAN IS ELŐFORDULNAK, DE HAJRÁ, - NINCSEN KOLBÁSZBÓL A KERÍTÉS.
/AKI ENNYIRE PECHES, NE KÜLFÖLDRE, AZ UTCÁRA NE MENJEN, MERT RIZIKÓS.../

I-Work 2013.03.07. 15:48:27

@MrZed001:

Ennyire és még le is írja...

Urbino (törölt) 2013.03.07. 15:51:34

Mit vártok? Az egyik ismerősőm ilyen almás boltot visz az egyik plázába. 5x éves kereskedő, még átkosban volt ABC-ben boltvezető, módszerváltás óta különböző boltjai vannak, különböző profillal, az élelmiszertől a műszakin át a ruházati üzletig. Azt sem tudja, hogy kell bekapcsolni egy almás gépet, telefont, akármit. Van két alkalmazottja (egy cica baba aki szerintem odaszopta magát a ruházati eladó végzettségével), meg egy srác aki mielőtt odament dolgozni nem is ismerte az Apple termékeit, internetről nézett utána és tanulta meg. Mellesleg érettségije sincs, villanyszerelő szakmunkás. És ezek intézik a cuccok beszerzését, a garanciális problémamegoldást, stb. Múltkor beadta nekik az asszony munkatársnője az ezer éves szifonját, darabokban kapta vissza, betört kijelzővel....

Egy Srác 2013.03.07. 15:52:26

A bankkártya limit nem az alma sara. Viszont az erről szóló értesítés elmaradása már igen. Bár az is lehet, hogy emailben kapott a posztoló valami automata picsogást ezügyben, de az landolhatott a spamek között is. Oda meg nem szokás benézni. :)

I-Work 2013.03.07. 15:52:35

@Rosszindulatú Vászka:

Hülyének lenni állampolgári jog.
Na ja, mi pedig nyammogunk a zIndex által kiposztolt baromságokon, - amíg van közönség, addig cirkusz is lesz.

Egy Srác 2013.03.07. 15:54:59

@Urbino: "Múltkor beadta nekik az asszony munkatársnője az ezer éves szifonját, darabokban kapta vissza, betört kijelzővel.... "

naaaaaaa... ;)
Egyébként meg ő akart jailbreak-et, nem? Megkapta. :D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.07. 16:00:50

Itt a lopott windows a menő, oszt ennyi.
Meg az android, lopott játékokkal.

mis 2013.03.07. 16:05:39

Örülsz, hogy külföldre költözöl? Ezután a poszt után Mis is... :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.03.07. 16:06:49

@Kellemes Zérókomponista:
Morze kul

-.- .. | - ..- -.. | .. - - | -- | --. | -- --- .-. --.. | --.. -.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.03.07. 16:11:56

@MrZed001:

A PIN kódját is megadta, vagy a beszedésit engedélyezte?
Nem értem a tranzakciót

Ha akarod megadom a bankszámlámat
Mit kezdesz vele?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.03.07. 16:14:21

@Urbino:
"villanyszerelő szakmunkás."

Hátrább az agarakkal, te ruhatárszakos!
:)

England win The Ashes! 2013.03.07. 16:37:04

@horex: ...- | .- | .-.. | .- | .... | .- || -- | . | -. | - || -. | . | -.- | . | -- || .. | ... |||

Viktus 2013.03.07. 16:53:19

@horex:

"telefonon leadott vásárláskor a bankkártya adatok bediktálása után"

Bankszámlával semmit, de ha megadod a kártya számot, a kártya lejárati idejét, kártyán lévő nevet meg hátulról a cv kódot az aláírás mellett egy háromjegyű szám gyakorlatilag a limit elejéig vidáman elvásárolgathatnak a kártyádról online vagy pornót nézhetnek vagy ki tudja .... elég bátor ember aki ezt a mai világban telefonba bediktálja egy ismeretlennek. Finoman szólva is hülye, de az mondjuk köztudott ebben az országban a hülyébbeknek áll a zászló. Igazából ennyi ésszel nem tudom elképzelni sem mit akar nyugatabbra ... az első hazánkfia zsivány kiforgatja Londonban.

Viktus 2013.03.07. 16:58:20

@horex:
+ grátisznak ez az user még a sokéves átlagnál is hülyébb, mert a kártya adatait vígan reklámozza, de sms-mail értesítést sem kér a pénzmozgásokról így még nyugodtabban b*szhatják át a fejét. Ilyen esetben:
"az ügyintéző, hogy azt mondja, nem sikerült a rendelés a bankkártya limit miatt. Ennek ellenére nem törlődött a rendelés, és a kutya sem értesített, hogy mi van."

Jön az sms-mail fedezetlen kártya ... bár a bolt is annyiban érdekes, hogy az meg azt kapja, hogy elutasítva a bank nekik részletesebben nem fejti ki mi okból.

"Oké, bankba be, kártyalimit megemelve." Ezt se nagyon értem, mert annyira modern nem tud egy netbank szolgáltatást kezelni? netbankon keresztül olyan limitet állít be, amilyen kedve van, és akkor amikor kedve van.

Mire használhatja a szuper apple cuccokat? villog vele a dizsiben szétcsapva?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 16:58:41

@Viktus: "elég bátor ember aki ezt a mai világban telefonba bediktálja egy ismeretlennek."

Mert? A teszkós pénztárost meg a benzinkutast a keresztevén szólítod?

Harmincmillió helyen adjuk meg a bankkártyánkat. Kivéve, ha paypallal fizetünk, akkor legalább csak nekik adjuk mg, és bízunk benne, hogy ők jól őrzik.

Mindig van egy-egy cég, akinek a weboldalát feltörik, és az ott tárolt - idióták - százezezer kártyaadatot ellopják.

Viktus 2013.03.07. 17:00:10

"Következő rendelés: iPad mini. Sikerült kétszer megterhelni a kártyát, ami miatt nekem kellett a bankba futnom és őket hívogatnom, hogy ugyan már a jogtalanul leemelt pénzt szíveskedjenek visszajuttatni."

Ja még annyit, ha igényel netbank szolgáltatást nem kell szaladgálnia jelzi online, hogy nem történt meg a vásárlás, és jóváírják a tételt.

Viktus 2013.03.07. 17:03:47

@atpijkamo:

Lehet te megadod - nekem, ha megfordítaná a kártyát a pénztáros már szóvá tenném mit is akar. Az legfeljebb bedugja a régi POS terminálba beütöm a PIN kódot aztán annyi ... az új termináloknál meg a delikvens már a kártyához se nagyon érhet, mert magadnak dugod be magadnak pötyögsz.

Ja időnként feltörik azért is kell netbankon keresztül állítgatni a limitet amíg vásárlok felveszem aztán vissza letolom a kártyán. Grátiszként modernebb bankoknál van már net secure szolgáltatás, hogy kiküld egy sms-t netes tranzakció esetén, és vásárláskor az sms-ben kapott kódot bepötyögöd, és tiszta a buli.

Mondjuk az aki minden piszlicsáré ügyben még a bankba szaladgál 2013-ban ne nagyon erőltesse ezeket a 21. századi fizetési módokat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 17:07:21

@Viktus: "ha megfordítaná a kártyát a pénztáros már szóvá tenném mit is akar"

Talán az aláírásodat megnézni, nagyokos.

Viktus 2013.03.07. 17:08:26

@atpijkamo:

Minek nézné dombornyomott kártya onnantól, hogy beütöttem a PIN kódom tökre mindegy ki írta alá ügyfél cumizza ...

The Lost Soul (törölt) 2013.03.07. 17:09:41

gyakorlatilag az első hozzászólás után zárni lehetett volna a hsz lehetőségét. találóan, viccesen benne van minden :-)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 17:11:10

@Viktus: Te érdeked, hogy az aláírásodat ellenőrizze.

Viktus 2013.03.07. 17:14:22

@atpijkamo:

Miért lenne érdekem? gondolod neki állok egy pénztárnál aláírásmintát adni vagy az aláírási címpéldányt is viszem? :D Chipes kártya esetén meg beütöm a PIN kódot 99.9999%-ban nagyjából a Shell hálózatán kívül nem kérnek külön aláírást.

MrZed001 2013.03.07. 17:26:45

@horex:
Üdvözöllek a 21. században (ha már a 20. végét átaludtad)
Igen, kártyaszámod, lejárati időd és 3 számjegyű kódoddal neten nyugodtan nekiállhat vásárolgatni.
Aki nem hiszi, tegye szépen publikussá a sajátját ...
Aztán meg is érdemli a megkopasztást.

A PIN kód, ugyebár kizárólag bolti vásárlásnál (ott se mindig), illetve automatából való pénzfelvételnél kell.
Sőt, ha netes bolt kéri tőled, akkor is jobb ha egy hirtelen mozdulattal zárod is be az oldalt, mert meg leszel kopasztva.
Mégsőtebb: ha netes bolt kéri a kártyaszámod mellett a lejárati időt, és 3 számjegyes kódot, akkor is ráb.sztál ... a netes boltok át szoktak irányítani harmadik félhez (bank oldala), ott a banknak adod meg az adatokat. A netbolt csak annyit lát belőle, hogy tranzakciós azon ennyi, és sikeres.

@atpijkamo:
A bankkártyaszámod igen, sokan megtudják, de hozzá a további azonosítókat NEM (érv idő + 3 számjegy).
A boltos sem írhatja le, a pincér se, a bankos sem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 17:38:32

@Viktus: "neki állok egy pénztárnál aláírásmintát adni"

Pontosan. Ott van a kátya hátán.

@MrZed001: "de hozzá a további azonosítókat NEM"

Te még nem vásároltál az interneten.

MrZed001 2013.03.07. 17:44:45

@atpijkamo:
Gratulálok, hogy az előző 2 mondatot már nem tudtad elolvasni, szellemileg nem tudtad feldolgozni, értelmezni ... vagy ilyesmi :D

Alapszintű szövegértés már nem követelmény az érettségihez ?

lobster thermidor 2013.03.07. 17:47:51

Ez nem az APPLE, ez Magyarország!

moris 2013.03.07. 18:02:25

Minden netes vásárlástól aggódónak:
Virtuális kártya időzáras limittel.
Csak akkor van rajta lé, amikor vásárolok és csak annyi, amennyi kell.
Ennyi...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 18:21:24

@MrZed001: Nincs több érved, akkor faszságokat kezdesz mondani. Trollokkal nem kommunkálok, jónapot.

igi1 2013.03.07. 18:24:19

@enpera: aki meg nem lop ès buheràl macre wint itt, az hülye, mint èn

igi1 2013.03.07. 18:25:40

@atpijkamo: haggad mre, szerintem

mi van itt màma ?!

igi1 2013.03.07. 18:27:41

@Egy Srác: a buheràval màr règ nincs rà garanciàd, szerintem

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 18:28:28

@igi1: :)) Csak tanítottam a zifjúságot a kártyahasználatra. Na jó, belátom, faszokat nem lehet. Feladtam.

igi1 2013.03.07. 18:35:27

@atpijkamo: amúgy én max 10 helyen fizetek kàrtyàval, 20-30 nàl többet nem tartok rajta, óvatossàgból, èn szeretek gyönyörködni a dugipënzben

most tartsak fenn kûlón virtuàlis kàrtyàt, hàt azèr van 1, hogy azzal mindenhol fizethessek

ha man màsik szàmla, azon megakarítàs lehet csak, bàr ilyen kamatok mellett nem èri meg betenni, többet vonnak le, mint amennyit kapsz

most nèztem apple boltba kiegèszítőt, szerintem fogok venni

de inkàbb az amazonról rendelek, most onnan kaptam bővítőkâbelt

nevetsèges az 1 méteres usb kàbel, amit mindenhez adnak

szemetek

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 19:02:28

@igi1: A kártyámon és se tartok sok pénzt feleslegesen.

"most nèztem apple boltba kiegèszítőt"

www.totoyacreatures.com/webshop/ipad-cases/yetyet/

MrZed001 2013.03.07. 19:10:40

@atpijkamo:
Ha a felsorolt érveket értelmezésére intelligenciád nem képes, én sem látom értelmét vitának.
Fegyvertelen emberrel nem párbajozok.

MrZed001 2013.03.07. 19:17:07

@atpijkamo:
Na jó, csak a vita kedvéért (hátha másodjára képes vagy felfogni) ide másolom amit írtam:

"ha netes bolt kéri a kártyaszámod mellett a lejárati időt, és 3 számjegyes kódot, akkor is ráb.sztál ... a netes boltok át szoktak irányítani harmadik félhez (bank oldala), ott a banknak adod meg az adatokat. A netbolt csak annyit lát belőle, hogy tranzakciós azon ennyi, és sikeres."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 19:23:10

@MrZed001: Igen, a netes boltok milliomod része, akik az OTP-vel vannak szerződésben. Ilyenek inkább csak M.o.-on vannak. A 99% nem irányít át sehova. A mardék pedig Paypal-t enged használni, az lehet hasonló az te általad favorizált OTP-s megoldáshoz. Ezt már írtam feljebb. Az Internet jóval nagyobb annál, mint képzeled.

igi1 2013.03.07. 19:23:11

@atpijkamo: minden hiàba, traktorosat nm lehet kapni :(

MrZed001 2013.03.07. 19:33:32

@atpijkamo:
Már megbocsáss, de Angliától Tajvanig eddig akárhol akármit rendeltem meg, ez így működött.
Ahol nem, ott köszöntem szépen, és szakítottam is meg a folyamatot.

Ennek hála pl engem nem tudott a autópálya-matricás webcég megsz.patni, mint ügyfelei tömkelegét, akik balga módon megadták nekik kártyaadataikat, aztán lestek ki a fejükből amikor párezer forintra csak úgy se szó, se beszéd egy év elején lenyúlta őket.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 19:46:36

@MrZed001: Megbocsátok. Napi rendszerességgel vásárolok bankkártyával az interneten, de ilyen ótépés megoldással soha nem találkoztam. Se Angliától Tajvanig, se Tajvantól Angliáig senki nem csinál ilyet. Vagy maga lekezeli, vagy Paypalhoz mehetek. Senki nem próbál lenyúlni. Ha próbálna, a kártyatársaság megvédene. Az internetes vásárlás rizikójával tisztában vagyok, annyi pénzt nem tartok feleslegesen a kártyán, aminek elvesztése fájdalmasan érintene.

England win The Ashes! 2013.03.07. 19:49:39

@MrZed001: Tőlem eddig minden netes bolt kérte a három számjegyet meg az érvényességi időt. Majd EZUTÁN irányított át a bankom oldalára, ahol egy jelszó bizonyos karaktereit kellett megadnom.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 19:53:58

@Dr Jozef Vengloš: :)) Na, mi három párhuzamos univerzumban élünk, ahol a bankkártyás fizetés köszönő viszonyban sincs egymással.

Ha minden adatot megadtál, akkor mi a halálnak irányítana át? Leveszi, oszt jónapot.

Milyen kártya és bank ez?

England win The Ashes! 2013.03.07. 20:03:33

@atpijkamo: Az enyém? Royal Bank of Scotland, sima mezei Visa-kártya. A bank csak akkor juttatja el a boltnak a pénzt, ha helyes karaktereket pötyögök be. Konkrétan hármat kér, randomszerűen, pl. az első, a negyedik és a hetedik jelet a jelszavamból.

(Korábban Lloyds TSB-m volt, ők a teljes jelszót kérték, valamint a születési dátumom számaiból random kettőt.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.03.07. 20:03:45

vadász, vadász, te szopni jársz ide....

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 20:09:39

@Dr Jozef Vengloš: "@MrZed001: Tőlem eddig minden netes bolt kérte a három számjegyet"

Nem tudom felfogni, ilyen fassággal miért nem találkoztam soha. Az elmúlt hónapban 8 bankkártyával vásároltam, CIB, Erste, MKB, Raiffeisen, OTP, Unicredit, VISA és Mastercard vegyesen. Talán a ti bankotok olyan speciális. Vagy csak apró cégeknél vásároltok, és ott kezelik ilyen körülményesen, nincs saját rendszerük.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 20:13:14

@Dr Jozef Vengloš: Ha a bolt átirányít a Paypalhez, akkor a boltnak semmi adatot nem adok meg, Paypalnél választhatom, hogy a számlámról fizetek, vagy a Paypalnek a bankkártya adataimat adom meg.

England win The Ashes! 2013.03.07. 20:23:33

@atpijkamo: Apró cégek, mint a Currys, National Express, National Rail, a Ticketmaster, a Tesco (igen, az a mocskos szemét teszkó), az Amazon (csak ritkán, mert általában paypallal csinálom) vagy a múltkor már párszor emlegetett Sports Direct.

buksikutya 2013.03.07. 20:23:38

ugy latom,durvan pofozza az elet szerencsetlen posztolot, szerintem meg a zoknija belso varrasa alatt is kis almak bujnak meg....

MrZed001 2013.03.07. 20:46:52

@atpijkamo:
No kezdjük ott, hogy ugyebár azért van az a bizonyos OTP-s rendszer, mert egy IEB bankos átment, és vitte fejében magával az IEB rendszerét. Aztán hogy az IEB-CIB összeolvadást követően mi maradt belőle, erről már nem tudok.
Sok jó IEB-s fejlesztés lett így elvesztve, pl lehetett ideiglenes kártyát kérni neten, ami mindössze egy tranzakció erejéig élt.
Így megadhattad fűnek, fának, azon az egy tranzakción kívül soha az életben nem volt jó semmire a kártyaszám-dátum-CVC trió.

Továbbá, nem tudom te milyen helyeken vásárolsz, ahol a webshop-nak kell megadnod a triót, de egészségedre.
Ahol én szoktam, ott irányít át a helyi bank OTP-IEB-szerű oldalára (https, aláírt, hiteles, és nem a shop domain-je !), ott adod meg még a bankkártya számot is, majd az a sikeres-sikertelen tranzakciót követően dob vissza a webshop oldalára (neki átadja, hogy sikeres volt-e, tran azon, összeg és ennyi).

Kicsi, nagy, mind így csinálja, hisz nem állnak szerződésben a VISA-MASTERCARD-al, hogy on-the-fly azonosítsák a kártyád, csekkolják a limited, és hogy tranzakcióval megterhelhessék.
Érted B+, a tajvani noname 2 fős webshop AZ NEM BANK !!!

A webshopos soha nem kapja meg kártya adataid, HISZ VISSZAÉLHET VELE.
Aztán ugrálhatsz ám, hogy timbuktuból rézfütyülőt rendelt hasszán a számládra, a bank szépen sz.rni fog a fejedre, hiszen hitelesítést követően, a kártyád minden adatával történt.
Feljelentést tehetsz, eredménye úgyse lesz.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 20:55:07

@MrZed001: Az bebaszna, ha a godaddy.com visszaélne a kártya adataival.

A benzinkutasnak úgyis odaadod a kártyádat, nem tudsz mit csinálni, legfeljebb, ha kp. fizetsz. Néha van is a hírekben, hogy egy-egy bepróbálkozó bezinkutast lekapcsoltak. Hamar elkapják őket, nem érdemes ezzel erőlködni.

Viktus 2013.03.07. 20:57:11

@atpijkamo:

Te miről beszélsz? aláírás mai világban? max. a régi gagyi kártyáknál chipes kártyáknál évek óta nincsen olyan produkció.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 20:59:40

@Viktus: "chipes kártyáknál évek óta nincsen olyan produkció."

Itt van a kezemben csipes kártya, és van rajata aláírás. Októberi.

MrZed001 2013.03.07. 21:03:28

@atpijkamo:
Akkor te csak ne csodálkozz, amikor (szokások szerint) megjelenik egy hír, hogy már megint XY társaságot meghekkelték, és loptak el személyes és kártya adatokat (amiket suttyomban úgyis átad NSA-nek, elad más társaságoknak, kilop egy elégedetlen rendszergazda, tulajdonrészt vesz benne az iráni hasszán erterprises ...) ... majd ezt követően csapolva leszel.
Ha neked ez így jó, ám legyen. Van aki szeret áldozat lenni, van aki meg csak utólag nagyonokos.

Kutasnak, felszolgálónak nem adok oda kártyát.
Gondolom átaludtad azt a sok esetet, amikor felszolgálók másolták a kártyákat TÖMEGESEN. Most már chipes, de hát ki tudja, mikorra fogják már azt is tudni másolni.

Viktus 2013.03.07. 21:03:59

@atpijkamo:

Itthon is van már ilyen pl.

"A K&H Bank a meghatározó magyarországi bankok között elsőként, 2012. december 7-től elérhetővé teszi a betéti és hitelkártya birtokosai számára a 3D Secure technológián alapuló internetes biztonsági kód szolgáltatást, melyet a MasterCard és a Visa nemzetközi kártyatársaságok dolgoztak ki. A szolgáltatásnak köszönhetően kártyájával biztonságosabban fizethet az interneten keresztül."

www.kh.hu/publish/kh/hu/lakossag/termekek_szolgaltatasok/bankkartyak/Internetes_biztonsagi_kod_szolgaltatas__3D_Secure_Code_____________.html

igi1 2013.03.07. 21:04:30

@MrZed001: amazonon úgy van, hogy a kártyaszámot kell megadni és a lejárati dátumot, semmi mást

apple store-ban mindent meg kell adni, és automatikusan vonják

de erre, az ideiglenes kártyára én is emlékszem, nagyon jó volt az akkoriban, sokan használták

aztán, a vodafone-nál van úgy, hogy átirányítanak, otp-s oldalra, és ott kell megadnod mindent, majd visszaküldenek a vodafonba, és tranzakciószám alapján kiírja, hogy sikeres volt-e

itt az apple-storeban bizony úgy van, hogy ha egyszer te megvettél valamit, és nincs elég zsé a kártyán, akkor sikertelen lesz az akció, netán összevonják más vásárlással, és később vonják le, mihelyt van pénz a kártyán

a kártyád minden adatát meg kell adnod, és az apple store-t csak úgy lehet használni, hogy első használatkor még levonnak 1-2 eurót is

nekem szoktak úgy számolni, hogy összevonnak többet, mert úgy tudom, 3 euró alatt nem számláznak

habár annak kellene utánanézni, hogy német apple store-ban vásárolsz, euróért, és onnan ki-e szállítják Magyarországra

most nem érdemes semmit sem venni, én is hanyagolom a külföldi vásárlásokat

a legutolsó az említett bővítőkábel vásárlás volt az amazonról, csak rákattintok, vásárolok, levonják

ott a szállítási költség miatt úgy kell koordinálni, hogy egy helyről venni többet

ha átváltasz, akkor se jársz jól jobban, ha kint veszed, 1000 eurós mac itthon is 300 ezer

rendszeresen vásárolok könyveket, angolul az ipad-re, amit úgy gondolok, megéri kifizetni ingyenes olvasás után is, először elolvasom, ha nagyon jó, és tényleg szuper, akkor megveszem, de az amazonon az ebook nagyon drága, onnan nem vásárolok, vagy csak nagyon keveset

kevés van, de létezik ilyen könyv is

Viktus 2013.03.07. 21:05:38

@atpijkamo:

Te v.mi troll vagy? melyik boltban kértek tőled aláírást? :D

igi1 2013.03.07. 21:10:26

@atpijkamo: jaaj, hát RÁJÖTTEM, miről beszéltek

te mondd, most szándékosan értetted félre a másikat???

ő azt az aláírást mondja, amit FIZETÉSKOR kell megadni, te meg azt magyarázod, ami a KÁRTYÁN VAN

nekem mastercard van, chipes, pin-kódot kér, aláírást nem

de volt visa kártyám, ott pin kódot nem kért, és aláírni kellett (ez nagyon veszélyes volt, gondolj bele, ha elhagyod)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:11:00

@MrZed001: "megint XY társaságot meghekkelték, és loptak el személyes és kártya adatokat"

Igen, ez időről-időre előfordul. De az én paranoiám teljesen egészséges. Ha állandóan attól rettegnék, hogy aprócska pénzemet a kártyámról leemeli a gonosz orosz maffia, semmi jó helyen nem mernék vásárolni. Elég hosszúak a havi kimutatásaim, de soha senki nem próbálkozott. Nyugodtan alszom. Vagyonokat nem tartok a kártyán, de talán már olvastad. A kártya társaság megvéd a csalóktól, ezt talán már hallottad.

"Kutasnak, felszolgálónak nem adok oda kártyát."

Akkor használj készpénzt. Egészségedre. De akkor minek neked a kártya?

Nem kell a paranoiát túlzásba vinni. Allandóan csak attól rettegsz, mikor rabolnak ki. Nyugi!

Viktus 2013.03.07. 21:13:00

@igi1:

Azok a régi visa electron kártyák nem tudom még adnak-e ki olyat v.hol ...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:13:29

Nem tudtam, hogy veszélyesen élek. Mostantól rettegni fogok.

igi1 2013.03.07. 21:14:54

@Viktus: a raiffeisen dombornyomott kártyák ilyenek ma is

ezért is van bennem az, hogy rögtön leveszek minden pénzt, mer ha elhagyom

eddig kétszer hagytam ott a boltba, és úgy, hogy elrakta az eladó, mert sokan voltak, és nem adta vissza a kártyám

levásárolhatták volna simán

Skywalker_Lajos 2013.03.07. 21:19:03

Ekkora pöcsfejet!
Alacsony a kártyalimitje, aztán még neki áll feljebb, hogy nem tudják levenni a pénzt a számlájáról.
Iphone-t meg csakis az Aldi-ból, vagy a kínai piacról.
Szerintem az ország nem fog sokat veszíteni veled. Sok sikert nyugaton.

igi1 2013.03.07. 21:21:06

a kártyalimit meg csak úgy lehet netes vásárlásnál, hogy darabszámra:

pl. napi 10 alkalommal használhatod a kártyád, készpénzfelvételre, bolti tranzakcióra

és napi 4-szer, 5-ször meg online vásárlásra

ilyen nekem is van

Viktus 2013.03.07. 21:23:23

@atpijkamo:

Manapság már mindenhol olyan terminálokat telepítenek ahova magad dugod be a kártyát , és ütöd be a PIN kódot. Tiszta nincs semmi esetleges probléma.

igi1 2013.03.07. 21:24:53

Az semmi, gondoljatok bele:

MENNYI tranzakciós díjat és sms díjat számoltak fel mindezek után, a sikeres vásárlások után bizony bankadó is van ám

egy 200 ezres telefonnál nem csekély

nem tudom, még sosem próbáltam ennyit venni egy alkalommal, de a macemet majd kártyával fizetem

karácsony felé lesz aktuális, kell a traktoromba

Viktus 2013.03.07. 21:25:06

@igi1:

Ott is lehet chip-es kártyát igényelni dombornyomottat

England win The Ashes! 2013.03.07. 21:26:12

@igi1: Szerencsére nekem egy árva petákot sem.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:27:27

Ezután a járdán se merek végigmenni.

index.hu/belfold/hirek/2013/02/19/idos_not_gazoltak_el_a_jardan/

az autó sofőrje rosszul lett, emiatt felhajtott a járdára, nekiütközött egy épületnek és eközben elgázolt egy gyalogost

igi1 2013.03.07. 21:30:08

@Viktus: ne fárassz

mondom: visa, raiffeisenes dombornyomott kártyám VOLT, ami nem kért pin kódot (tescóba azt se), aláírást igen

most meg fordítva van

@Dr Jozef Vengloš: mi va, azt mindenki fizeti, matolcsy gondoskodott róla

hát így él meg az ország 47 ezer forintból, itt a homáron meg félmillákat dobálnak ki az ablakon, boldogan

Viktus 2013.03.07. 21:35:22

@igi1:

Fárasztás?

Persze a régiek nem kértek, mert Raffi nagyjából az utolsó bank volt ami chipes kártyákat bevezette ...

Te írtad:
" a raiffeisen dombornyomott kártyák ilyenek ma is "

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:38:52

@Viktus: "mindenhol olyan terminálokat telepítenek ahova magad dugod be a kártyát"

Internetes vásárlásnál ezzel semmit nem érek.

A jólbevált módszer jól bevált.

igi1 2013.03.07. 21:39:46

@Viktus: nézd meg a bank honlapján

te rosszabb vagy, mint lapos!

@Dr Jozef Vengloš: csak nem te vagy Orbán Viki?

Mehetek a kommunikációs csapatodba????

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:44:46

Bicikli lopás statisztikák szerint legkevésbé lopják az U lakatosokat, azután a lezáratlanokat, és legjobban a sodronylakatosokat.

England win The Ashes! 2013.03.07. 21:46:29

@igi1: Igi, ha nekem Magyarországon egy árva buznyákom sincs (igaz, egy fillér adósságom sem), akkor engem Matolcsy hogy tud megsarcolni?

igi1 2013.03.07. 21:53:51

@Dr Jozef Vengloš: ne vicceljé, mikor ide írogatsz a homárra!!!!

@atpijkamo: erről Gáspár Lacit kellene megkérdezni

England win The Ashes! 2013.03.07. 21:55:25

@igi1: Mi? Az, hogy időnként eltűnik egy-egy kommentem, az a Matolcsy műve? Tranzakciós adó címén?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 21:56:08

@igi1: Ki a fasz az a Gáspár Laci? Statisztikákat készít vagy bicikliket lop?

Viktus 2013.03.07. 21:57:24

@atpijkamo:

Ott kifejtettem mi a szitu. Te jöttél aláírásokkal ...

samcro 2013.03.07. 21:59:06

"ügyintéző, hogy azt mondja, nem sikerült a rendelés a bankkártya limit miatt."

nekem 1 ft a limit a virtuális kártyámon, minden vásárlás előtt beállítom az összeget és a darabszámot a netbankban.

"bankba be, kártyalimit megemelve."

lásd fent.

"Sikerült kétszer megterhelni a kártyát, ami miatt nekem kellett a bankba futnom és őket hívogatnom"

lásd fent.

(Elsőre nekem is a Vadász, vadász vicc jutott eszembe, de azt már írták. Meg ezt is, de nem lehet elégszer kihangsúlyozni)

Az volt már, hogy Apple accountot is csak bankkártyaszám megadásával (igen, a CVV kód is kell) lehet létrehozni?

Viktus 2013.03.07. 21:59:47

@Dr Jozef Vengloš:

Majd mikor könyörögsz, hogy hazajöhess 2031-ben, mikor ott nyomor lesz itt meg kánaán, majd fizetheted az elmaradt saradat vagy nem jöhetsz át a védelmi rendszereken.

igi1 2013.03.07. 22:02:16

@samcro: lehet anélkül is, trükkel

de később úgyis meg kell adnod, ha vásárolni akarsz

Viktus 2013.03.07. 22:09:05

@atpijkamo:

Én nem értem te mi a francot hozod elő az aláírásokat aztán meg hirtelen a netes vásárláshoz csapsz vissza.

England win The Ashes! 2013.03.07. 22:14:17

@Viktus: Nem baj, akkor majd a bankok, a csoki, a sajtok és a jólét országába, Eritreába költözöm. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.07. 22:14:51

@Viktus: Te kérdezted az aláírást, hogy miért nézegetné valaki a kártya hátát. De nem tudom, hogy jön ez ide.

samcro 2013.03.07. 22:20:21

@igi1: kösz ezt jó tudni, majd ráguglizok. Nem gyakran segítek ismerősöknek iCuccokat belőni, de ha igen, akkor tuti csak limit nélküli hitelkártyájuk van

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.03.07. 22:35:17

úgy látom ez szopni jár az almaboltba :)
ahhoz képes elvert ott 1 misit, és minden rendelésével probléma volt, elég kitartó egy ember.

Figyelmeztetés 2013.03.07. 23:08:04

A poszttoló után az örök tanulság:

HÜLYÉKNEK A SZART IS EL LEHET ADNI, KVA DRÁGÁN.

Egy Srác 2013.03.07. 23:14:21

@igi1: "a buheràval màr règ nincs rà garanciàd, szerintem"

okosan is lehet csinálni :)

JewRivers 2013.03.07. 23:15:25

Mit is mondjak? Slam nem egy Grand slam.

A cégnél biztos ő a H.M.Cs.! Valami ejtőernyős lehet, esetleg nemileg lojális a főnökéhez. Az ilyen nem is igazán tud nyugodtan szarni egy jót, ha a klotyón a légfrissítő illata nem Almás!

igi1 2013.03.07. 23:25:54

@Figyelmeztetés: hàt itt pont az a problem, hogy a hülyëknek a szart SE adtàk el, kurvadràgàn, duplàn

Szarazkoro 2013.03.08. 13:21:34

De el van eresztve a prosztolo! Vagy csak en vagyok szeginy?

2013.03.12. 22:55:11

Már megint egy almás cumi. :)
süti beállítások módosítása