Tékozló Homár

Azonnal kell 900 ezer a Lombardnak

2013.03.21. 19:17 | jackyll | 266 komment

Úgy tűnik, sosem volt véget érni Ferenc küzdelme a Lombarddal. Hitelátvállalt autója Cascóját az aláírt szerződésébe nem számították bele, ezért utólag akartak a havi összegen emelni. Ez akkor annyira nem sikerült, hogy a PSZÁF is megbüntette őket emiatt. Ehhez képest most váratlan egyszeri védelmi pénz befizetésére szólította fel a Lombard a 4 évvel ezelőtti radikális árfolyamváltozásra hivatkozva. Segítségül a HAVI FIX csomagja díját - aminek az a lényege, hogy sehogyansem változik árfolyamingadozásra - a duplájára emelik.

A PSZÁF félmilliós büntetése sem rettentette el a lombardot, azt követő másodszori próbálkozásuk után most harmadszorra is, ezúttal újabb ötlettel előállva megfenyegetett a Lombard és úgy tűnik nem tesznek le eltökélt szándékukról, mindenképpen tönkre akarnak tenni (vagy az autómra fáj a foguk, ellehetetlenítenek, aztán potom pénzért lefoglalják a járművet?). Havi fix 37000 Ft-os autóhitelem van a Lombardnál. Mindenféle előzmény nélkül kiküldtek egy levelet, melyben követelik, hogy azonnal fizessek be 895 884 Ft-ot, mely az eddigi árfolyamváltozás miatti különbözet, plusz, emellett megemelik kb. közel a duplájára a havi törlesztőmet.

Indoklásuk szerint mindezt az én érdekemben teszik, hogy a - már majdnem véget ért, amúgy is utolsó évben lévő - szerződésem lejáratakor ne kelljen majd azt meghosszabbítani, mert az milyen kellemetlen lenne nekem. Hivatkozásuk szerint üzletszabályzatukban szerepel, hogy 25%-os árfolyamnövekedés esetén jogukban áll felmondani a havi fix díjat (és azonnal követelni milliós befizetést a havi megduplázott befizetés mellett). A befizetés teljesítésére önkényesen 2-3 hetes határidőt szabtak.

Nyilvánvaló képtelenség, hogy jelen gazdasági helyzetben előkapjak a zsebemből 1millió forintot 2 hét alatt, ráadásul úgy, hogy emellett még közel megduplázzák a havi fizetési kötelezettségemet. Mindezt a szerződés utolsó évében, ugyanis jövő márciusban már lejár a szerződésem, addigra talán össze tudnám szedni az árfolyamkülönbözetet és a szerződés lejártával befizetni, vagy legrossszabb esetben meghosszabbítani a szerződést.

A fix havi törlesztőnek pontosan az a lényege, hogy megvédje az adóst attól, hogy ne tudjon eleget tenni a pénzéhes hitelintézet egyre mohóbb követelésének. Éppen egy ilyen szerződésnél, pontosan a fix törlesztővel indokolva követelnek azonnali hatállyal befizetni 1millió forintot? Felháborító és abszurd!

lombard.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:14:04

@Horst Nilgerson: Nem konnyu eltunni ot evre, tudom. Nem is konkret otletnek szantam, hanem vazoltam, hogy mik a lehetosegek, amikor a bank ugy gondolja, hogy mindent visz.
Az a fej kemeny targyba veres nem egeszen igaz. Lepattanhatsz a magas lorol, 15 eve dolgozok europai bankoknak, eddig 8 orszagban szereztem tapasztalatokat. A legtobb helyen a banknak eselye sincsen arra, hogy pl. egy autohitel kapcsan rategye a kezet egy hazra. A hiteleket lehetoseg szerint ugy helyezik ki, hogy a biztositek fedezze a hitelezett osszeget. A bank kockazatot is vallal a penz kihelyezesevel. Sok helyen a hatralekba esett adosok maganeletet kulon szabalyok vedik, azt is meghatarozzak, hogy milyen formaban, havonta maximum hany alkalommal zaklathatjak azert, hogy ugyan mar fizessen. Nem engedik tonkretenni emberek eletet olyasmiert, amiert nem egyertelmuen a hitelt felvevo a felelos.
En is ugy gondolom, hogy a hitelt vissza kell fizetni, de addig nem fajulhat a dolog, hogy egy autohitel miatt valakinek usszon mindene, ez nonszensz. A bank vallalt kockazatot, nem kert kulon fedezetet az auton kivul, akkor viselje a kovetkezmenyeit a rosszul felmert piaci helyzetnek.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:14:30

@Sekaiii: Fizetni a hitelt! Na, az menő!
De azzal jönni, hogy senki nem mondta, az kibaszott szánalmas!
És már nagyon uncsi!

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:17:15

@MacChicken: De ha nem kért külön fedezetet, akkor hogy viszi a házát?
Nem látod az ellentmondást a szavaidban?
15 éve dolgozol európai bankoknak ez lehet, de én pont azt mondtam, hogy nálunk keletebbre hogy van, nem Európában.

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:17:35

@MacChicken: Ja, es ott ahol most vagyok a bankvezerek kialltak es bocsanatot kertek azert, mert ilyen helyzetbe kerult a gazdasag. Tudjak ki a felelos az adosok nehez helyzeteert. Vannak arverezesek, de az annyira ritka, hogy emlitesre sem melto. Ha az ados barmilyen formaban hajlando - akar fizetesi igerettel - a targyalasra, akkor nem fogjak behajtok zaklatni.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:18:56

Soha nem mondta senki, hogy a bank tisztességes.
De a feltételek adottak voltak, a hurokba mindenki önként dugta be a fejét.

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:19:32

@Horst Nilgerson: Szerintem te nem is erted mirol beszelek. Magyarorszagon ha nem fizeted az autohitelt, akkor eloszor foglalnak, majd jogeros birosagi dontes utan siman elarverezik a hazadat is. Ha ugy gondolod nem igy van, akkor kerdezz meg egy ugyvedet. A haz nem volt fedezet, megis teljes vagyonoddal felelsz a hitelert. Igy a banknak nincsen kockazata. Mashol ez nem igy van.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:20:56

@MacChicken: Máshol hogy van?
Megunod a fizetést és lelépsz, a bank meg nézi ölbe tett kézzel?
Kíváncsian hallgatlak!

Michelle, a francia ellenállástól 2013.03.22. 09:23:43

@Horst Nilgerson: @MacChicken:
Nálunk a rosszul fizető ügyfelekhez kiküldik a Herr Hagymaárust és ő elrendezi a szájuk szélét!

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:24:27

@Horst Nilgerson: Ha nem tudod fizetni a lakashitelt akkor kenytelenek leirni. Persze az ingatlan uszik...
Semmilyen birosag nem fog eleted vegeig a hitel torlesztesere kotelezni, foleg nem fognak behajtok csaladokat latogatni es kizsebelni oket.
Ezert vannak milliardos vesztesegek, ezert kellett allambacsinak megvenni egy rakat bankot.

A Spanyol Inkvizíció 2013.03.22. 09:26:00

Akinek van konkrét infója, hogy hogyan megy ez Ausztriában, Romániában, Nigériában az ossza már meg velünk.
Én is kíváncsi lennék, hogy nálunk a bankok pofátlanok átlagon felül vagy a nép ostobább az átlagnál.
Már feltéve ha itt több a hitelállomány, mint a többi országban.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:27:28

@MacChicken: Ez konkrétan melyik országban van így?

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:28:32

@Horst Nilgerson: Konkrétan már ketten akarunk konkrétumot!

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:29:32

@Michelle, a francia ellenállástól: @Horst Nilgerson:
Meg egyszer leszogeznem, hogy aki tudja, az fizesse vissza, hiszen ketton allt a vasar - senki nem fogott pisztolyt senki fejehez, hogy vegyen fel hitelt. A kolcsont vissza kell fizetni. En ket autoval vagyok szarban (nem szo szerint, de tobbel tartozom, mint az auto kerteke), de mivel megtehetem, fizetem. Igy jartam, senki nem tukmalta a hitelt, en akartam.
Viszont azzal nem ertek egyet, hogy emberi eleteket tegyenek tonkre a hitelek visszafizetesenek kikenyszeritesevel. Aki keptelen fizetni es osszeomlik a csaladi elete ha kenyszeritik, azokat hagyni kellene a fenebe. Le kell irni vesztesegkent a banknak. Ez volt az o kockazata.
Viszont aki tudna fizetni es csak a mostani bankellenes hangulatot meglovagolva bujna ki, attol kemenyen behajtanam.

mb1 2013.03.22. 09:30:42

@étcsokinyuszi:

"Én a melóhelyen találkozok ezzel"

Én meg interneten találkozoK ezzel, olyan emberek bírálják mások heJesítását, kik maguk sem tudnak heJesen írni :)

MacChicken (törölt) 2013.03.22. 09:30:56

@Horst Nilgerson: Egy szigeten. :)
Na megyek dolgozni, mert befutott a fonokasszony...

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 09:32:14

@☺ágica: biodíszlet,nagyrészt,de attól még alap dolgokkal tisztában kell lennie.
(pl a saját nevével.)

mb1 2013.03.22. 09:33:54

@MacChicken:

akkor ha megindítóan elsírom magam, hogy tönkreteszik a családomat ha vissza kell fizetnem a hitelt, a véges tartozást vagy a közértben a kefírt akkor ne kelljen kifizetni?

mesélje már el valaki, hogy hol van ez a mostani hitel/árfolyamválság a 90-eshez képest?

Akkor 2%-ért volt a fél országnak lakáshitele és felment 30%-ra!

Nem dupla, 15-szörös!

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:34:05

@MacChicken: Úgy gondolom, hogy igenis pár embernek tönkre kell mennie, hogy a többi - látva a rossz példát - legközelebb óvatosabb legyen.
Sajnos az emberek másból nem tanulnak.
Nem tudom éltél-e már a földigiliszta biznisz idején, beugrottak az emberek, aztán jött a selyemhernyó, aztán jött a többi, sorba, Amway, Herbalife, Il-Ferró, a jó isten se tudja mi még. Hiába mentek tönkre százak-ezrek benne, mindig van új madár.
És ha segítesz valakinek, újra beleugrik a bizonytalanba.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 09:34:57

@mb1: nézd grammarnáci,nem vezetem le,hogy:
ad1-itt néha sport űződick a szándékos heJesírássy hibákkal,
ad2-más itt,gyors és gépírva és más élőben,egy interjuhon vagy egy beadandón,legyen az önéletrajz vagy bármi

pch 2013.03.22. 09:35:43

Ezt én is megkaptam. Továbbítottam az illetékes hatóságoknak.
Azóta nem jött hír. Se a hatóságtól se a lobosoktól. Ugyanazt a havi díjat kell fizetni mint eddig.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 09:35:52

@mb1: A tescoban és mindig sírok és ingyen kivihetem a sört!
Nanehogymár a szemét multi mondja meg, hogy mikor és mit iszok!

mb1 2013.03.22. 09:36:47

@étcsokinyuszi:
kultúrválasz, gratulálok
jobb ha tényleg nem vezeted le, mindenkinek ...

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 09:39:50

@mb1: :)

feleslegesen rugózol,egy kiragadott példán kicsi álarcos.
a tendencia sajnos azt mutatja,amit írtam.
a mai fiatalság iqtalan és nem egy heJJesírásy hibán múlnak dolgok.

humorézékt meg keress magadnak,nem adok.

Manyecska 2013.03.22. 09:45:26

@mb1: ne törőggy vele kifingik mind, itt a húsvét, a nyulaknak eljő a végítélet..!!

Atörökk 2013.03.22. 09:48:05

Ezzel a zengedéj nélküli cseteléssel magatok alatt ássátok a fát. Csaxólok.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 09:49:23

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: mer a naposcsibék nem lesznek pörkölt alapanyagok,ha felnőnek,ugyi.
:DDD

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 09:50:35

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: tényleg,jut eszembe(...)nem volt reggel élménybeszámoló a hajnali mosásról.
:p

Manyecska 2013.03.22. 09:53:27

@étcsokinyuszi: nem, mert akkor tömtek épp, ...amint az az avataromon is látszik:D

Manyecska 2013.03.22. 09:58:33

@☺ágica: nem a zavarba, ágyba!!:DD

2013.03.22. 09:59:28

:) Én is pont hasonló okból levelezek velük, bár módszeresen kihasználják a 30 napos válaszadási kötelezettséget. Nekem tavaly került a lízingemre rendkívüli változás jogcímen +60.000 forint tartozás úgy hogy BUBOR alapú forint lízingem van és a bubor folyamatosan esett január óta. Egyelőre még nem tudták megmagyarázni, csak annyit mondtak hogy a BUBOR változást letölthetem az MNB honlapjáról. Azonban az is csak a kérdésem támasztotta alá.
Az már külön érdekes hogy míg 2012 januárjáben 7,64% volt a bubor, és 2012 decemberében 5,75%, a decemberi forduló után mégis többet fizettem mint januárban. Erősen kíváncsi vagyok az érvelésükre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 10:01:47

@Horst Nilgerson: Kit érdekel, hogy menő-e! Nem azért szidom, mert menő.

Azt megfigyelted már, hogy nem feltétlenül 1 vagy 0 a véleményem, hanem végiggondolom a szitut?
Az meg hol érdekel, hogy egyezik-e ez a többség véleményével?

A Telenoros postban meg jellemzően azok trolloztak le, akik nem értették, miről írok. Nem meglepő.

☺ágica (törölt) 2013.03.22. 10:02:17

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: ja! akkor viszont nem értem miért kellett leírnia a nevét, ráadásul 3x...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.22. 10:03:03

@vénszivar: Ha jártál volna olyanba, tudhatnád, hogy most a középiskolai felvételik vannak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 10:03:38

@Horst Nilgerson: Akkor miért is szeressük a bankokat?

@étcsokinyuszi: Nemtom, egy kommentet azért még meg lehet írni helyesen. De gondolom ha akarnád, nem okozna gondot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 10:04:49

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: Attól volt zavarban, hogy most nem ágyban vizsgázik!

szeloka 2013.03.22. 10:05:55

Hát nincs egyedül az illető, nekem is küldtek egy ilyen levélkét, bár nekem kisebb összeget kéne csengetnem.

Manyecska 2013.03.22. 10:06:31

@ColT: gyerekek ti miről beszéltek?:DD Kiről? le vagyok maradva!! Mellesleg a szomszédok biztos "felrúgtak volna kutyástul" ahogy a Szekájj elővezette tegnap:D!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.22. 10:09:02

Ja igen: Egyetemre-főiskolára nincs is felvételi, a legtöbb helyre elég, ha a saját középiskolai tanáraikat (akik kb. az országos átlagbér felét keresik, de csak ha van ~ 20 év gyakorlatuk) megtámogatják néhány élelmiszer-csomaggal és ettől valahogy feljavulnak az érettségi jegyeik, az elnököt ugyanis kihívják sürgősen valami okból, amíg a szóbelit nyomják, az írásbelit meg befejezhetik még aznap délután a szertárban. Látszik is a sok kenderszívástól elhülyült hálózati személyen...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.22. 10:13:55

@Sekaiii: Az inter- és multinácik seggét sebesre nyalni, az a menő. Náluk...

Manyecska 2013.03.22. 10:17:52

Megyek a boltba. Kő kóla valakinek?:D

2013.03.22. 10:18:32

@Üregi nyúl: nem egészen.
a lombard se tett meg mindent hogy tájékoztassa az ügyfelet és vajon miért nem kérte előbb a pénzt részletekben.
szóval a korrektségnek az árnyéka se vetülhet rájuk.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 10:19:11

@☺ágica: erre speciel nem gondoltam.
:)

@ColT: jó,legyen neked.
egy tárgy ragi tévedés(...)miatt ekkora patáliát csapni.
pffff.
:)))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.03.22. 10:20:19

@mb1: 3% volt az. Fixen,
A fix kamat és/vagy fix törlesztőrészlet az jelenti, hogy aki felveszi a hitelt a saját (és nem valami Kft.) nevére, az fix, hogy rábaszik.
A banki kockázat nálunk meg a csaló gazemberek szájaíze szerint megalkotott idióta jogszabályok miatt van, amelyek révén hitel- és tartozásmilliárdok tűntek el Ciprusra és egyéb adóparadicsomokba, a Kft-k meg itt maradtak tőke nélkül, hajléktalanok vagy fiktív személyek nevén.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 10:20:39

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: egy red bullt kérnék.
(ha vidéki bót jó lesz a kut bul is.)
köszönöm a szépen.

☺ágica (törölt) 2013.03.22. 10:22:05

@étcsokinyuszi: látod, látod... a red bullt meg hogy bírod meginni...

Manyecska 2013.03.22. 10:22:40

@étcsokinyuszi: vidéken occsóbb a sör 7 Ft-tal!!! ittminálunk!:D Tényleg.
Különben megfogadtam napi 10 kommentnél nem offolok többet, francse kíváncsi rá. Visszaolvastam és nem menő, egyáltalán:)

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 10:23:33

@☺ágica: a kis számmal.
esetleg szívószállal.
:D

Manyecska 2013.03.22. 10:28:11

Sikájjnak egy pitbullt. Oké.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.22. 10:28:37

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: nem szeretem a söröt.
akkor kólát kérek,ha se redbull,se semmise.
:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 10:37:49

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: Én is gondolkodok, hogy mikor jön fel az alattam lakó, amikor este 8kor jut eszembe mosni :D

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Ez a Zsiráf, állandóan botrán yokba keveredik

@☺ágica: Finom az! Ha te nem iszod, több marad nekem!

@étcsokinyuszi: Azt ő csapta. Mondjuk értékelhetné a nagybetűket és az írásjeleket...
Nem szereted a sört?! Hát milyen ember (nyúl) vagy te? :D

Zabaalint (törölt) 2013.03.22. 10:38:47

Jól éltem, hogy poszter olyan deviza alapú hitelt vett fel, ahol a törlesztő fix Ft-ban számolva, ugyanakkor a tartozása folyamatosan változik a deviza árfolyammal? Mert ha igen, akkor poszter nagyon erősen tajgetosz pozitív.

Gondoljunk csak bele, egy ilyen hitelnél még az is előfordulhat szélsőséges árfolyamváltozás esetén, hogy a tartozás még a devizában számolva is növekszik. De nem szélsőséges esetben is bizonyos, hogy a hitel lejártakor egy szép nagy összeget kell kipengetnie egyszerre, ami akár magasabb is lehet, mint amennyibe anno az autó került, miközben ekkor az autója ennek már a töredékét éri.

A másik, hogy ha 1 évvel a lejárat előtt nem bír kifizetni 900k-t, akkor majd hogyan fogja 1 év múlva a rossz esetben akár magasabb összeget.

Így igazából kicsit sem tudom sajnálni a posztolót, inkább csak a gyerekeit, ha vannak, mert ők nem tehetnek, hogy ennyire buta szülőjük van.

2013.03.22. 10:39:50

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az inter- és multinácik seggét sebesre nyalni, az a menő. Náluk..

Csak elméleti kérdés volt. Megint ideszabadult egy csomó agyhalott demokrata kommenter. Igazából nem reméltem hogy észreveszi magát.

Zabaalint (törölt) 2013.03.22. 10:41:55

@Egyéves Önkéntes:
Amióta szegényt megdobálták, nem jár a Rockmaratonra, pedig mulattató, mikor matarészegen osztja az észt a színpadon.

Zabaalint (törölt) 2013.03.22. 10:50:35

@MacChicken:
Nem olyan egyszerű a dolog, mivel az a tény, hogy Magyarországon nem csak a jelzálogon túl követelhet a bank, hanem még magáncsőd sincsen, ismert volt a bankok és az ügyfelek előtt is, tehát a bankok nem azt kockáztatták, hogy elárverezik a jelzáloggal terhelt ingatlant és ha nem fedezi a hitelt, az nekik veszteség, hanem azt kockáztatták, hogy elárverezik, majd kb. mindenét az adósnak, és ha ez sem fedezi, akkor a fizetésének harmadát levonhatják, ha az a kamatokat már nem fedezi, akkor meg egész életében levonhatják, miközben ez már a banknak is nyilván veszteség, hiszen jelenértéken nem jut hozzá a pénzéhez. Szóval ennek fényében vették fel az adósok a hitelt és ennek fényében hiteleztek a bankok.

Más kérdés, hogy ez egy nagyon szemét rendszer az adósok szemszögéből, hiszen soha nem indulhatnak tiszta lappal, ha egyszer hülyeséget csináltak. Nekem az a véleményem, hogy magáncsődöt kell/kellett volna bevezetni, ahelyett hogy a végtörlesztést vezették be, ami pont azokat segítette meg, akik nem voltak ekkora veszélyben, mint a potenciális "adósrabszolgák". Mert a magáncsőd bevezetése nyilván egyszeri nagy veszteség lenne a bankoknak, hasonlóan a végtörlesztéshez, de legalább a végtörlesztéssel szemben itt a rossz adósokat veszítenék el, nem a jó adósokat.

Manyecska 2013.03.22. 11:09:13

@Zabaalint: puszi a pocidra!:P@ColT: :)) nincs alattam, mellettem lakó!! egyébként nem fordulhat ilyen elő-tegnap fél kilenckor mostam, este:P

Hogy mik vannak, éljen Amerika:
www.theatlanticwire.com/national/2013/03/ohio-death-penalty-punxsutawney-phil/63402/ :))))))) hülyék, de most már én is ezt mondom:D

Manyecska 2013.03.22. 11:11:02

Nem elég, hogy csóri állatot kirángatják folyton..

bbwd 2013.03.22. 11:17:37

@Horst Nilgerson: szánalmas, ahogy fogalmatlanul, nagyképűen és cinikusan osztod az észt, és azt hiszed, mindenki hülye, csak te vagy villamos.

tudomásul kell venni, hogy az emberek buták (ebbe a körbe sztem te is beletartozol), és nulla pénzügyi műveltségük van.
de honnan kis lenne? tanította őket valaki erre?
és ha a közjegyző felolvassa, abból mit értenek?
ha elolvassák a 8-as betűnagyságú ÁSZF-et, abból mit értenek? azt értik csak, hogy mennyit kell havonta fizetni, és nagyjából mennyibe fog fájni az áhított autó/ház/led TV.

de hogy ezeken az embereken gúnyolódsz, és a többi, a topicot szétoffoló user, az több mint szánalmas.

ezeket az embereket keményen átverték, a bankok, méghozzá állami segítséggel, és most az utolsó bőrt is le akarják róluk nyúzni, szerinted meg ez jogos, törvényes, igazságos.

hát nem!

a lombard kifejezetten bénán kötötte a szerződéseit, a többségük nem is érvényes, az ügyfél nem írta alá az ÁSZF-t, úgyhogy csak 1-2 jó ügyvéd, és az egész, a szerencsétlen, de nyilván nagyravágyó embereken élősködő cég be fog bukni.

na őket nem fogom sajnálni. a csőbe húzott kisembereket sajnálom.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.22. 11:18:15

Észrevette valaki, hogy a Lombard logóján egy adós van? Épp felvette a devizahitelt, karját szétteszi, és ugrik az ismeretlenbe.

☺ágica (törölt) 2013.03.22. 11:19:18

@étcsokinyuszi: á, szóval, kinyitod, majd a kis szádat is, beleöntöd és lenyeled? téényleg? nem gondoltam volna...

@ColT: a szagát sem bírom...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.22. 11:20:06

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: Szerintem holtversenyben az olaszokkal, akik a tudósokat börtönbe küldik, mert nem figyelmeztettek az egyik földrengésre.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.22. 11:23:04

@Horst Nilgerson: "Máshol hogy van?
Megunod a fizetést és lelépsz, a bank meg nézi ölbe tett kézzel?"

Magáncsőd. 5 évig szenved 3 öltönyben, utána szabad.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 11:23:58

@☺ágica: Több marad nekem :D Nem mintha innék ilyet, mert drága, de ha van, nyelem :)

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: :D

vénszivar 2013.03.22. 11:25:05

@atpijkamo: :))) Negatív vagy.

Épp felvette a devizahitelt, karját szétteszi, és ugrik az ismeretlenbe.

Az nem ugrik, hanem röpködni kezd a boldogságtól! Aztán, mikor követelik tőle a pízt, no akkor már zuhan...a baj, hogy e. ernyő nélkül.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.22. 11:25:26

@bbwd: "tudomásul kell venni, hogy az emberek buták (ebbe a körbe sztem te is beletartozol), és nulla pénzügyi műveltségük van."

Azért sajnos ebbe a körbe az MNB és a PSZÁF is beletartozik. 2008-ig foggalmuk se volt az országkockázatról, csak az árfolyamváltozásra figyelmeztettek.

Szóval akkor kinek NINCS nulla pénzügyi műveltsége?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.03.22. 11:25:42

@Zabaalint: elméletileg ok, gyakorlatban nem ok, mert a könnyebbik út a csőd lenne, azaz többen csődölnének mint kellene. meg lenne egy jó nagy negatív üzenete, h ha nem fizecc, akkor jobban jársz.

☺ágica (törölt) 2013.03.22. 11:25:53

@ColT: nem mintha el tudnám inni előled...

2013.03.22. 11:34:36

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: Ez most durva? Mert viccnek komoly!

Annyátok 2013.03.22. 11:35:02

@bbwd: Igazad van. Érdekes mellékszolgáltatása a Homárnak, hogy ide járnak kárörvendeni az unatkozó szerencsétlenek, mert nyilván azok élcelődnek mások szerencsétlenségén.
Igen, sok ember jól akart járni, azt hitte, hogy örökké tart a munkája, az erős forint. A bankok trükkökkel védték magukat, vagy csak egyszerűen nem bontották ki az igazság minden részletét. Igen, általában buta, óvatlan emberek jártak pórul. Ők a magyar társadalom átlaga.
A Lombard azonban kirívóan dilettáns társaság. Látszik, hogy fut a pénze után, mert az életéért küzd. A hitelesek nem érdeklik.
Én nem vagyok kényszerhelyzetben. Beperelem őket, tudom, hogy nyerni fogok, addig bőven kibírom. Azt tudom, hogy az ilyenek vannak kevesebben, de szolidaritásból és elvi okokból is fel kell vállalnunk a pereket.
(Egyébként a leggyengébb Lombard láncszem az, hogy egyáltalán DEVIZAHITEL volt-e, amit nyújtottak.) Sajnos a poszt eredeti felvetését nem látom védhetőnek, az elég egyértelműen le van írva az ÁSZF-ben, amit nyilván nem olvasott el a kölcsönvevő.)

2013.03.22. 11:38:55

@atpijkamo: nulla pénzügyi műveltségük van."

Mennyi legyen? Illetve lehet több? Néhány eddig bevett gyakorlatként ismert eljárásról az utóbbi időben a bíróságon kiderül hogy mégsem kóser.

Serivor 2013.03.22. 11:39:07

@Zabaalint: Én elolvastam az előzményposztot. A poszter egy olyan casco miatt veszekedett a hitelezővel, ami _havi_ 16 ezerbe kerül! Milyen kocsit vett?! Nekem egy normál középkategóriás autóra most emelték 25000-re az éves díjat...

Szóval a poszter eddig is zseni volt, most is ezt igazolta.

2013.03.22. 11:41:21

@atpijkamo: "tudomásul kell venni, hogy az emberek buták

Az élet kegyetlen!
Ha hülye vagy, még kegyetlenebb! :)

Horst Nilgerson 2013.03.22. 11:42:06

@bbwd: Kettőnk közül te vagy a devizahiteles (a primitiv reakciódból szűrtem le) ergo te vagy a hülye.
És nem minden hitelesen röhögök, csak azokon, akik szerint mindenki hülye, ők viszont átvert-megtéveszetett ártatlan bárányok.
Aki ÚJ autót DEVIZA-hitelre vett, az viszont egytől-egyik süldbolond, tajgetosz pozitív, idióta, felelőtlen, agyhalott, stb.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 11:45:38

@Annyátok: Te meg a másik hülye vagy, amikor szar lesz az ügy kezded el firtatni, hogy volt-e deviza az ügylet mögött.
Miért nem aláírás előtt kérdezted???

Serivor 2013.03.22. 11:47:35

@bbwd:

"ha a közjegyző felolvassa, abból mit értenek?
ha elolvassák a 8-as betűnagyságú ÁSZF-et, abból mit értenek?"

Igazad van, vágjuk le őket, ne szenvedjenek. Vagy nem erre akartál kilyukadni? Hanem? Mi a megoldás? Beszámítási képességükben korlátozott voltukra tekintettel kirendelsz gyámot melléjük? Ki indítsa meg az eljárást?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.03.22. 11:50:12

@Serivor: nekem is középkategóriás kocsim van, de mivel fullextrás és nem halálfaszára vagyok bejelentve, ráadásul nem vagyok 80 év feletti rokkant terhes 10 gyerekes közalkalmazott orvos pedagógus kismama stb, a bónuszom ellenére is 16 a havi cascom. igen, és ez a legolcsóbb.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 12:07:57

@Serivor: Szerintem ezt komolyan gondolhatta, mert viccnek kicsit durva lenne!
Édes jó istenem, milyen emberek között élünk.
Büszkén hirdeti, hogy képtelen felnőtt módra élni.
Anyuci elengedi a kezét és máris megbotlik.

bbwd 2013.03.22. 12:14:18

@Horst Nilgerson: téves, csak sok ilyen szerencsétlent ismerek.

de kettőnk közül nem én vagyok a vérgeci, mert nem röhögöm ki őket, hanem segíteni akarok rajtuk.

most már nagyon könnyű okosnak lenni, ilyen utóokos vagy te is, hogy 2006-ban meg 2007-ben mit miért csinált valaki.
más volt a piaci környezet, az állam meg hagyat a bankokat kaszálni. miért nem akkor ugattál ilyen hangosan, hogy emberek, ne legyetek barmok!

ebben mindenki felelős, a fogyasztók, a bankok és az állam is.
ezért osztozni is kell a felelősségen, de olyan nincs, hogy mindent a fogyasztóra tolok, én meg hatalmas profittal szállok ki a bizniszből.
mert a bankok ezt csinálják, te meg ennek tapsolsz...

akkor ki is a sültbolond, tajgetosz pozitív, idióta, felelőtlen, agyhalott, stb.?

bbwd 2013.03.22. 12:21:29

de hogy on legyek:
itt van előttem egy lombard levél 2012. októberéből.

azt írja: "társaságunk tudomásul vette, hogy az eddig felhalmozódott árfolyam-különbözete fizetési kötelezettségének nem tud/nem kíván eleget tenni.

sajnálattal igazoljuk vissza azt is, hogy a felhalmozott árfolyam-különbözetből adódó fizetési kötelezettségeinek optimalizálása érdekében a társaságunk által felajánlott kedvezményes fizetési lehetőségek egyikét sem kívánja igénybe venni."

utána pedig leírják, hogy minden marad a régiben, csak megemelik a havi törlesztőt 70%-kal

tehát a poszternek nem kell most befizetni a 9 kilót, de arra készüljön fel, hogy a futamidő végén is követelik majd tőle.

de inkább nézze meg a szerződését, hogy ki és hol írta alá, továbbá, hogy az ÁSZF/Üzletszabályzat csatolva van-e, és annak megismerését igazolta-e az aláírásával.

ha nem, akkor menjen ügyvédhez, és ne aggódjon.

Barci 2013.03.22. 12:25:55

Nekem is úgy tűnik, hogy minél közelebb van a hitel lejárata, annál jobban fáj a foga a Lombardnak az autómra...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.22. 12:29:33

@Sekaiii: Lehet utánajárni a dolgoknak, kell is. De a bankok inkorektsége is tény emellett.

@☺ágica: Megpőróbálhatod ;) :D

@atpijkamo: Igaz! Leírtam a trollocskáknak is, hogy három szereplős volt a játék.

Zabaalint (törölt) 2013.03.22. 12:29:47

@fghjk:
Azért nem ugyanaz a magáncsőd meg az, ha csak a jelzálogig követelhet. Magáncsődnél, nyilván attól függ hogyan vezetik be, de a hitelező(k) a tartozás erejéig mindent vihetnek, majd az eljárás lezárulása után az adós tiszta lappal indul, esetleg X évig nem kaphat semmilyen hitelt, de egyébként már nem tartozik tovább. Lehet, hogy nem lenne korrekt ez a bankokkal szemben, de azt gondolom, ezt visszamenőlegesen is be lehetne vezetni.

A jövőbeli hiteleknél meg nyugodtan be lehetne vezetni, hogy a bank csak a jelzáloggal terhelt ingatlan elárverezéséig követelhet, és nyilván eszerint mérlegelne, hogy kinek és mekkora fedezetre ad kölcsönt. Ez hozzájárulhatna egy biztonságosabb bankrendszerhez, hiszen a bankoknak így a túlbiztosítás lenne az érdekük.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 12:38:39

@bbwd: Bocsáss meg, de aki olyat leír, amit te (hogy hiába a közjegyző és hiába a szerződés szövege) az nem teljesen ép eszű.
Nyilván való, hogy a gyerekek, a cselekvésképtelenek, a papucsállatkák nem vehetnek fel hitelt, mert kell bizonyos értelmi szint ahhoz, hogy valaki felfogja, hogy amit tesz, annak következménye van.
De ha egy felnőtt embert te azzal mentesz ki, hogy úgyis hülye, nem kell neki felolvasni és nem kell neki érteni a szerződést, akkor egész egyszerűen nem vagy normális. Ne haragudj, hogy nem cizellálom, de ez a szomorú valóság.

Horst Nilgerson 2013.03.22. 12:42:49

@ColT: tehát aki nem ért veled egyet, az troll?
Aki nem köpködi a multit, szolgáltatót, bankot, ahogy a vezérbirka utasításba adta a parlamentben, az troll?
Bravó, kis spammoló fotóművészkém.

na4 2013.03.22. 12:52:05

Minek vettél fel hitelt? Miért nem addig nyújtózkodtál, ameddig a takaró ér? Dzsentri.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.22. 13:00:45

@Sekaiii: "Mennyi legyen?"

Hát az MNB-nek és a PSZÁF-nek jelentős mennyiségű kellene. Nullától mindenképp kólönböző.

Nagyobb bajok vannak, nemhogy pénzügyi műveltége nincs az embereknek, sokan a hejesírást sem ismerik. A szavazati jogot, gyerekcsinálási jogot megvonnám ezektől.

"Illetve lehet több? Néhány eddig bevett gyakorlatként ismert eljárásról az utóbbi időben a bíróságon kiderül hogy mégsem kóser."

Az nyilvánvaló volt, hogy nem kóser. Az áttörés az, hogy ezt a bíróság elismeri.

mim 2013.03.22. 13:00:56

Egyoldalú szerződésmódosítás --> bíróság.
Az ügyfélnek előnyös módosításnak beállított követelés --> muníció bíróságon

Kékes 2013.03.22. 14:05:17

@mb1: Teljesen igazad van!Álltunk, mint a hülye-gyerek amikor a kamat az égbe szökött! ki is volt kormányon??, valami könyvtáros, pedig akkor a Németek mindenre hajlandóak voltak, de a nagyokos azt mondta " mi visszafizetjük", hát így sikerült!!!

igi1 2013.03.22. 16:23:51

Na, akkor kiderült, kocsira vettek fel hitelt, öt évre, kb. 1-2-3 milliót, házra jelzálogfedezettel

ez csak akkor megbocsátható, ha traktorra, munkagépre, saját vállalkozáshoz kellő kocsi

az árfolyamrögzítést ugyanis csak a 2009 előtt felvett, jelzálogalapú devizahitelekre lehetett felvenni

olvastam egy ilyen rendkívüli árfolyamrögzitéses határozatot a pszáf pldalán, ahol elutasították a reklamáciot

a bank ezt megteheti, a szerződésben szerepel

van még egy jó hïrem: a lejáratkor a bank határozza meg, mennyit követelhet vissza ezen felül

itt a probléma a mostani magas árfolyam, es az, hogy sokan most szembesülnek azzal, hogy a kiváltott forinthitelt akkor is ki kell fizetni, tehát, ami könnyítést kaptak, azt azért kaptak, hogy azt az összeget megspórolják, kesőbb visszafizetve

tehát még egy sarcra számïthat a poszter, és örülhet, hogy csak ennyi

nem kárörvend itt senki, de az ertelmi fogyatékosokat, az olvasni nem tudó, szöveget nem értelmezők ekézése megengedett, mert úgyse értik

igi1 2013.03.22. 16:25:06

@Kékes: marolcsy előtte meg az a sunyiképű, veres jancsi

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.22. 23:27:34

@Zabaalint: "Nekem az a véleményem, hogy magáncsődöt kell"
Egyetértek. Ha aláírásgyűjtést szervezel, akkor +1.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.22. 23:36:35

@fghjk: A magáncsőd a legtöbb jogrendszerben szabályozza, hogy mit tarthat meg a csődbement (jellemzően személyes tárgyait mint pl. ruhák, egy lakásnyi bútor, munkája végzéséhez szükséges eszközök - ezek értékét általában maximálják, van ahol kisebb értékű bármit összesen N értékben; egyes országokban egy gépjárművet max. M értékben, nem mindenhol van folyamatos tömegközlekedés). Ezen kívül előírják, hogy menni jövedelem fölött kell törlesztenie (eddig olyan törvényekkel találkoztam amik a minimábér 2-3x fölött írták elő a törlesztést). Utána X évig nem kaphat hitelt (törvényi tiltás, nem pedig minősítés, néhol még a magánszemélytől felvett hitel sem megengedett). X évig minden jövedelme a határ fölött megy a hitelezőknek. X év után tiszta (az, hogy személyi csődöt jelentett nem titok és jellemzően hitelt adók tudnak róla), de már nem követelhetnek tőle semmit. Kb. ez a standard.

És ezt nem kell visszamenőlegesen bevezetni, elég holnaptól. Azaz egy régi hitel miatt akár holnap is csődbe mehetsz, mert az a csőd dátuma.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.22. 23:39:07

@ErtelmetlenSzajkarate: " Ezen kívül előírják, hogy menni jövedelem fölött kell törlesztenie (eddig olyan törvényekkel találkoztam amik a minimábér 2-3x fölött írták elő a törlesztést)."
Pontosítva, e fölött a szint fölött minden megy a hitelezőknek, azaz 100% megy a törlesztésre. Pár évig elég szar élet garantált ha sok a hitel. De nem örökre mint csodálatos agyarországon.

nagymamika 2013.03.24. 19:57:41

@Annyátok:Pont ugyanez van nálam is!!!Hivatkoztak a szerződés módosításra(havi fix)pechükre mindent megőrzök....szó sincs benne ilyenről.Próbálkoznak...bukják.
Nincs lóvé,alig fizet nekik vki,gondolták,majd így.
süti beállítások módosítása