Tékozló Homár

A Tigáz jobban tudja, mennyit kell fizetni

2013.04.02. 12:08 | jackyll | 32 komment

Gáspárnak közelharcot kell vívnia a Tigázzal, hogy a kollégájuk által dokumentált mérőóraállást fizethesse ki, ne pedig egy becsült fogyasztáson alapulót.

Márciusban gázórát cseréltek nálam hitelesítés céljából, ez rendben meg is történt, sőt a kollégájuk Tőle nem várható körültekintéssel végezte a munkáját le a kalappal. Ekkor volt diktálási időszakom, ezért a leszerelt órában található fogyasztást leadtam Önöknek elektronikusan. A kollégájuk is dokumentálta az óraállást, tehát 2x megkapták azt /ez később fontos/. Kiállították a számlát 2013.02.26-án a diktált és az Önök által is dokumentált fogyasztásról 54.633 Ft. Ezután kaptam egy papír alapú levelet, melyben tájékoztatnak, hogy a diktálás alapján kiállított számlát sztornózták és egy becsült fogyasztáson alapuló számlát állítanak ki számomra, melynek összege kb. 7000 Ft-al több, mint az eredeti számla. Ezután kezdődött az a kálvária, amit már nagyon unok és több esetben is írtam az ugyfelszolgalat@tigaz.hu címre, ahol mindig kaptam egy sablon levelet, amiben leírják, hogy ez így természetes, minden rendben, van kb. 7000 Ft eltérés a számlák között, ezt majd lelakom.....megjegyzem nekem már ez sem tetszett, miért használná a szolgáltató az én 7000 Ft-omat egy hónapon keresztül jogtalanul.

Ma viszont teljesen elszakadt a cérna, ezzel a panaszommal már nem állok meg az Ügyfélszolgálatuknál. Eddig bíztam a csoportos beszedési megbízásban, a számláimat is elektronikusan a Távszámla oldalán keresztül kapom és havonta egy alkalommal szoktam a számlakivonatomat a távszámla oldalával összevetni. Megdöbbentem. Főleg amiatt, mert a folyamatos panaszom alapján teljesen mást sugallt a társaság, hiszen mindvégig a két számla összegének a különbségéről vitáztunk.

Az elektronikus számlák és a számlakivonatom összevetése alapján kiderült, hogy a levél alapján sztornózott 112503189742 számú 54.633 Ft-ról szóló számlámat is beterhelte a Tigáz 2013.03.11-én, majd 2013.03.22-én beterhelt egy 61.845 Ft-os számlát, ami a távszámla oldalán nem található meg, tehát számomra nem is létezik, annak tartalmát a mai napig nem ismerem, emiatt és a fent leírtak miatt a jogosságát sem ismerem el.

Sejtem, hogy ez az a számla, amivel ügyeskedni akartak, ez lehet az a számla, ami a diktálás és a kollégájuk dokumentálása ellenére becsült fogyasztást tartalmaz.

Kérdéseim a következőek:

  • Miért becsülnek fogyasztást a számlakészítéshez, ha 2 forrásból is tudják a pontos fogyasztást?
  • Miért nem sztornózzák azt a számlát, amiről megírják, hogy sztornózzák?
  • Miért terhelnek be olyan számlát, amiről megírták, hogy sztornózzák?
  • Ha már nem tudják az előző két pontot megoldani, miért állítanak ki mégis új számlát?
  • Miért nem küldik ki az ügyfélnek az összes kiállított számláját?
  • Hogyan történhet meg az, hogy Önök beterhelnek egy olyan számlát, amit az ügyfélnek nem küldenek meg?
  • Ha most én ezt a plusz terhelést nem vettem volna észre, került volna egy jelölő az adatbázisukban a nevemhez, hogy "balek" és ezentúl havonta kisebb-nagyobb plusz összegeket beterheltek volna extra haszonnak?
  • Ha a számlámon nem állt volna rendelkezésre +61.845 Ft az Önök túlkapására és ezzel más szolgáltatók elöl elszedték volna a fedezetet, milyen módon kártérítenének a késedelmes fizetéseim, esetlegesen a kikapcsolt szolgáltatások miatt?
  • Márciusi panaszaim során miért nem nézte meg egyik esetben sem az ügyfélszolgálat konkrétan a számlámat /abból minden kiderül volna hamarabb/ és most max. csendben szívnám a fogam.

Ezzel a panaszommal már nem várom meg az Önök válaszát, kb. 1 hónap előnyt adtam a normális intézéshez. Levelemet megkapják internetes blogok és a felügyeleti szerveik is, hátha azokat komolyabban veszik.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2013.04.02. 12:09:25

Persze, hogy jobban tudják, hisz ők a ziparosok.

Atörökk 2013.04.02. 12:16:17

@zebraság fél cicaság:
Őrület. És fogadjunk, alájuk tesz a konkurrens gázszolgáltató is :)

Atörökk 2013.04.02. 12:20:53

@zebraság fél cicaság:
Nem.Amióta egygázi átok alatt állok, nem :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.02. 12:33:47

JObban tudjja, mennyi? Akkor fizesse is be, ha már ott van :D

"Miért becsülnek fogyasztást a számlakészítéshez, ha 2 forrásból is tudják a pontos fogyasztást?"
Mert az többet hoz :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.04.02. 12:40:29

" milyen módon kártérítenének a késedelmes fizetéseim, esetlegesen a kikapcsolt szolgáltatások miatt?"

Sehogy. Az az egy biztos :D

@atörökk: Főgáz?

Atörökk 2013.04.02. 12:41:32

@zebraság fél cicaság:
Kihagytak. Bosszúból aknamunkát végezek, hogy egygáz-szakadás legyen. :)

2013.04.02. 14:02:46

gázszámlát csak őstermelőtől !

Agyalap 2013.04.02. 16:45:30

Azt hiszed érdekel valakit a Tigáztól, hogy te mit írogatsz? Majd ha már a 22. kört futod, talán elolvassa valaki, és ha 2-nél több agysejtje van - talán történik is valami.
Egyébként meg örülök hogy volt a számládon fölös 61 eFt, látod mennyit jelent a rezsicsökkentés? ;D

1kutya 2013.04.02. 19:17:21

nekem pénteken dobtak be valami papírfecnit a postaládába, hogy jönnének egyeztetni meg órát cserélni, oszt híjjam fel őket. no, fentiek után hívja fel őket a nagyszakállú gihera!

ZöldszemM2 2013.04.02. 19:28:04

A tigáz egy mocsok cég - monják !!

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.04.02. 20:25:19

Anyukámnak 2 óra van a nevén. Az egyiken 32000 túlfizetés, a másikon 32000 tartozás.
Kb. 4,5 éve nem tudja megértetni a Tigázzal, hogy anno felcserélték a mérőállásokat...

Ez a Nevem 2013.04.02. 21:33:47

Na csak mindenki vigyázzon velük. Az óracsere utáni 50 valahány ezer forintos számla úgylátszik megszokott összeg náluk, még akkor is, ha lefotózzák az óraállást és egyébként is túlfizetésed van az előző hasraütésük alapján küldött számlákon.De vigyázz, mert a következő számlához összevonnak mindent amit abban az évben befizettél és annak alapján állapítják meg az átalánydíjat.Három nyári hónapban használt nyaralóban, 140 ezer forintot fizettünk ki.Azt nem értem , hogy a leolvasásnál miért fotózzák le az óraállást, ha utánna nekünk annyit kell fizetni, amennyit ők akarnak.A reklamációk után a hölgy annyit mondott, hogy ők nem tudhatják, hogy ez nyaraló.Nem mintha bármi közük lenne hozzá nekik csak az óra állását kellene figyelembe venni, pláne úgy hogy az állásról fényképes bizonyítékuk is van,ami alapján egyértelműen látszik, hogy még nem érted el a túlszámlázáskori óraállást..Én is hibáztam mert befizettem az irreális összeget, figyelmetlenségből, mert a férjem nagyon beteg volt és rá figyeltem nem a számlán szereplő összegre.Éppen ezért ez az egyetlen számla amit mindig én fizetek azóta és nem átutalással megy.

Dusan (törölt) 2013.04.02. 21:46:10

Szemét tróger banda, b-ciklont nekik!

hot-spot (törölt) 2013.04.02. 21:53:07

Vannak még a Tigáznak ügyfelei?
Ez komoly?
A leg gecibb cég hírében állnak akik folyamatosan vesztik az ügyfeleket.

msh (törölt) 2013.04.02. 22:07:48

a Tigáznál felvételi követelmény a degenerációk egyenes ági örökítése, valószínűleg kizárólag olyanokat alkalmaznak, akiknek az apukájuk egyben a bátyjuk is. állandóan számláznának nekem is az üresen álló házam után, pedig ez aztán tényleg egyszerű képlet: üres ház, nulla fogyasztás. nem megy.

kivárom, hogy melyik cég mondja be az unalmast a nagy rezsicsökkentésben, aztán váltok én is végre.

mtibor72 2013.04.02. 22:12:08

Ezért előnyösebb mindent csekken fizetni. Egy ilyen "véletlen" terhelés a számlán el tudja venni az ember kedvét az utalástól. Jé megint a Tigáz?

hot-spot (törölt) 2013.04.02. 22:31:56

@msh: Alapdíjat akkor is fizetned kell náluk ha nincs fűtés.
És ha kikaccsolnak mert nem fizetsz,akkor a kikaccsolási díjat is rád verik,ami 18 ezer ha jól tudom:)
Csak szólok,hogy válj meg tőlük békességben és legyen a tied az első lépés és ne az övéké.

Gáborom 2013.04.02. 22:45:28

Csak halkan jegyzem meg, hogy a számlákat nem feltétlenül hasraütés alapján állítják ki, csak hát a kedves magyar lakóósság nem engedi be a leolvasókat - akik nem Tigáz dolgozók !!! - hanem ott szívatja őket, ahol tudja.

Érdemes lenne megkérdezni egy-egy óraleolvasót, hogy mennyi de mennyi fogyasztó van, akik olyan szövegeket eresztenek meg feléjük és olyan módon alázzák meg őket, hogy én a helyükben egyszerűen lelőném őket és kész.
Legalábbis itt az agglomerációban annyi de annyi hülyeállat ember él, hogy az hihetetlen.
Pedig én nem vagyok leolvasó, de ismerek párat.
A Tigáz-t egyébként én sem szeretem.

A posztolót meg nem irigylem, vele is jól kibaxtak....

kisvirag78 2013.04.02. 22:53:21

Gáz nincs már nálunk, de az ELMÜ és a UPC is megpróbálta ugyanezt már, azóta szigorúan csak csekken fizetek, de így is sok a problémám velük. Az ELMÜ-nél jelenleg is 3 különféle csekk van érvényben, amit 1 héten belül kiküldtek, és a telefonos ügyintézés olyan duplanulla, hogy fogalmuk sincs, melyik az igazi... Mehetek az ügyfélszolgálatra ismét.
Minden szolgáltató szemét, hazudik, lop, csal, és semmihez sem ért.
Ezért is fűtünk mi fával, ha az áramot is tudnám mással helyettesíteni, már ELMÜ ügyfél sem lennék. A UPC-tányért a héten fogom felmondani, bár tudom, hogy a többi sem jobb.

salamander 2013.04.02. 23:32:20

Polgári és fogyasztóvédelmi per!

Szigorúan egy ügyvéddel kell menni és ha csak tíz pert veszítenek már kétszer is meggondolnák hogyan viselkednek.
A blogon jó hogy mindenki leírja a baját, de ezzel még nem döftük oldalba a szélhámos területi vezetését a Tigáznak!

Az ügyvéd azért hangsúlyozott, mert ha egyedül vágsz neki a jogászaik szétszednek... esélyed sincs. Mindenesetre illetékfeljegyzést vagy illetékmentességet kell kérni, és akkor a perköltség egy időre nem szakad a nyakadba - még a szakértői díjak sem! (Ezt a jogász úgyis elmondja.)

***

zorg2 2013.04.02. 23:35:48

Több éve történt. Másik "szolgáltatónál" havonta diktáltam az óraállást. Egy darabig működött is a dolog, aztán egyszer csak jött egy résszámla a rendes mellé. Utána ez ment minden hónapban. Többször is próbáltam az üsz-nál megérdeklődni, hogy a bediktált óraállás ellénére miért jönnek a résszámlák is, de semmi értelmes választ nem kaptam tőlük. Azóta nem diktálok senkinek semmit, mert úgyis annyit számláznak, amennyit nekik tetszik.
Egyedül az lenne a megoldás, ha havonta olvasnák le a fogyasztást, mint az átkosban és törvényileg nem lehetne a fogyasztóra ráverni mindent mint most.
Ehhez persze normális törvények és normális szolgáltatók is kellenének, ami ebben az országban sose lesz...

Megdobbent 2013.04.03. 00:34:07

a tigaz sosem talalta meg el, hogy mennyi az annyi. Hol az ora allas, hol a futoertek, hol ez, hol az... Igy votl egy 15 eve, igy lesz meg 1 evig biztos.

Kobolda 2013.04.03. 12:36:56

Annak idején mentem át a Tigáz-tól a boldogult emlékű Emfesz-hez. Már az átlépés sem volt piskóta, egyrészt kifizetettek velem egy kisebb vagyont, másrészt képesek voltak felhívni, hogy tudom-e, hogy az Emfesz igazgatója ellen büntetőügy van folyamatban, nem maradok mégis? Az Emfesz jó volt, de megszűnt. Szerencsére a Tigáz fogyasztási területén vegetáló fogyasztók a Főgázhoz kerültek, aki szerintem nagyságrendekkel jobb, mint a Tigáz. Bármelyik céghez inkább mennék, mint ezekhez a mocsadékokhoz. Volt olyan, hogy az ügyfélszolgálaton szigetelőszalaggal rögzítették az ügyfélszolgálatos telefont, nehogy véletlenül felvegyék (ismerős mesélte... )

peppe83 2013.04.04. 07:01:11

Én javaslom a posztolónak, hogy menjen át a Főgázhoz. Még ha ugyanannyit is fizet, de legalább normálisabb banda. Pl. most a társasházunk 1 milliós gázszámlát kapott. Kértünk 3 hónap részletfizetést e-mailben, és adtak 5 hónapot.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.04.04. 11:40:42

egy dolgot nem értek: ki az a barom, aki ekkora összegű csoportos beszedést engedélyez limit nélkül? Ezt normálisan úgy intézik, hogy csoportos beszedés havi 60000 Ft-ig ettől a szolgáltatótól, 7000-ig attól stb. aztán szedje be ha tudja. Ha meg ezen felül jogtalanul megpróbál még pluszba ekkora összeget beszedni akkor fel kell őket jelenteni lopási kísérlet alapos gyanújával. Ha te mennél oda hozzájuk és megpróbálnál a kasszájukból kivenni 60000 Ft-ot, akkor bilincsbe verve vinne el a rendőrautó.
süti beállítások módosítása