Naiv autóst két évvel a hővédő fóliák felrakása után meglepték a műszaki vizsgán, hogy ez igazából sötétebb, mint ami szabályos, és le kell szedni. A ragasztó persze az ablakon maradt. A fóliázó cég ugyan elismerte, hogy nem engedélyezett típust tett fel, de részükről ennyi.
2 éve fóliáztattam le az autót, van róla hivatalos papír, bizonylat. Direkt legális, elsősorban hővédő fóliát kértem, nehogy gond legyen. Nem szeretem, mikor leég a kezem vezetés közben. Fóliával jóval hatékonyabb a klíma is. Összességében megérte megcsináltatni. Szóval én abban hitben éltem, hogy minden szabályos, papírok rendben. Aztán ugye eltelt két év, és műszakira kellett mennem. A szokásos márkaszervizbe vittem, talán mégse oda kellett volna. Egyébként voltam ugyanott műszaki vizsga előtt állapot felmérésen, átmegy-e, illetve van-e valamilyen gond. Akkor azt mondták minden a legnagyobb rendben, mehet a vizsgára. Létezik, hogy nem is foglalkoztak akkor vele? Mindenesetre fura. A műszaki vizsgán közölték, hogy gond van. Mondom nem lehet, 2 hete voltam, azt mondtátok minden ok. Műszakilag igen, de! Ez így nem szabályos, az első ablakok csak 60%-ban engedik át a fényt, és 70% a határérték. Csak akkor megy át a műszakin, ha leszedik.
A fólia papírján nem volt bepipálva az első fóliák típusa. Plusz lehagyták róla az azonosító számot is, a műszakis szerint. Ezt már nem tudom megnézni, mert letépték. Szerintük ez a fólia sötétebb alapból, mint ami a két engedélyezett típus lehet. Lecibálták a fóliákat, és ugye a ragasztó rajta maradt az ablakon. A bal oldali ablakot nem is lehet lehúzni. Persze ott nem próbáltam ki, mert zuhogó esőben nem érdemes lehúzott ablakkal közlekedni, csak később. Most már cseszhetem a reklamációt. Értem én, hogy rohadtul sietnek, meg tesznek rá magasról ha tönkremegy, de le lehetett volna szedni szebben is, mondjuk hőlégfúvóval. Egy szakszervizben biztos akad. Vagy ne húzza fel az ablakot, ha tudja, hogy úgy is be fog ragadni. Elég kiszúrás szaga van az egésznek, arrogáns volt a műszakis fickó.
Visszamentem a fóliás céghez, természetesen mossák kezeiket. Fő érvük, hogy alapból is színezett az üveg. Na most attól még rátehetnék azt a két fajtát, ami szabályos nem? De nem akarják. Hogy miért nem olyat tettek fel, arra nem adott magyarázatot. Mondjuk most már én se akarok velük fóliáztatni, tele van a tököm az egésszel. Ezek szerint nem is azt a fajtát tették fel, amit lehetne. Fizetni persze nem fognak, és új fóliára se adtak árengedményt. Tipikus ígyjárás esete, 9000 ft bukta. Pedig jó hírnevű cég,
Több kérdés felmerül az emberben:
1. Azok az autók, amiken totál fekete üvegek vannak, és egyáltalán nem lehet belátni, hogy mennek át műszakin, vagy egy közúti forgalmi ellenőrzésen? Mert átmennek, különben nem lenne rajtuk rendszám. És nem úgy jött ki a gyárból, azok is fóliázottak.
2. Ha nem egy Daciáról lenne szó, akkor is kekeckedtek volna? Erre telik, ez van. Ráadásul saját márkaszervizük. Persze a szabály az szabály, de... A Megane a múltkor átment gond nélkül.
3. Rendőr igazoltatott eddig háromszor, nem volt semmi gond. Nem is látszott szinte, hogy van rajta fólia, mert tényleg csak a hővédelem miatt kellett. Még a papírját se kérték el.
4. Nem elég, hogy arrogáns, még direkt tönkrevágja az ablakot is?
5. Mennyit kellett volna a borítékba tenni, hogy átmenjen? :) Másik fórumon 10e körüli összeget láttam. De annyiból újra is lehet fóliázni.
6. Ha eleve nem létezik szabályos fólia, akkor minek árulják? (kétlem, hogy ne lenne szabályos) Vagy eleve az ügyfél a hülye, mert megveszi, felrakatja?7. Ha nem telik sötét üvegű bmw-re meg merdzsóra, akkor is az ügyfél a hülye :)
Az utolsó 100 komment: